高級寝具、羽毛の掛け布団、ミニバー、セーフティボックス (室内)

ザ ロイヤル スラカルタ ヘリテージ - ハンドリテン コレクションの口コミ

5 out of 5

口コミ

8.4

とても良い

評価 10 - 143 件の口コミ中 65 件が非常に良い" "
評価 8 - 143 件の口コミ中 49 件が良い" "
評価 6 - 143 件の口コミ中 14 件が普通" "
評価 4 - 143 件の口コミ中 10 件が不満" "
評価 2 - 143 件の口コミ中 5 件が非常に不満" "

8.2/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

7.8/10

設備とサービス

8.0/10

施設のコンディションと設備

8.0/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

Nao

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
2023 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

KOJI

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
総合的には、安い価格なのに贅沢できて満足した 良い点 館内のインテリアやアートなど調度品、朝のロビーでのガムラン演奏など、ジャワらしい雰囲気が味わえる 朝食ビュッフェは種類豊富、味も良く、大変、満足した 悪い点 建物、設備が古い。例えば、防音が悪い。USBの充電ポートがない。浴槽の排水が流れない。など 通りから音が騒がしかったし、隣の部屋から会話や生活音が大きく聞こえた。私達の会話も隣の部屋に筒抜けでしょう。 すべての部屋を禁煙にしたほうがいいのではないか?2泊のうち1泊は禁煙のリクエストが叶わなかった
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 26 日)
Dear Mr.KOJI,Warm Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team.We are sure that your experience will be a motivation for all staff to continue to strive to improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we look forward to welcoming you back to stay at our place.Best regards,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Izumi

歴史を感じるホテル。大きな部屋と大きなベッド、大きなバスタブに大満足。
2023 年 8 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 31 日)
Dear Izumi,Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team.We are sure that your experience will be a motivation for all staff to strive to continuously improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we are waiting for your return to stay at our place.Best regards,

8/10 (良い)

Mariko

良かった点 : 客室の快適度
便利な場所です!
買い物も食べるものも近くで場所は良かったです! 日本と比べるとサービス的にはちょっとって感じですが値段も安いので… 部屋の違いがあまりわからないので選びにくく値段で決める感じでした。
2019 年 9 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Nobuhiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
立地よし
2回目の滞在。1度目は一人でルームサービス利用時に不快な思いをしたが、今回はルームサービス利用はしていないが特に不満はなかった。 設備は古いが清潔感があり、部屋も広くリラックスできる。 ただシャワーの温度が低く、水も勢いが凄すぎて使いづらくて仕方がない。 バティック街に近くそれ目当てなら立地はとてもよい。
2019 年 8 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Ridho Andaniからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 1 日)
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us, and thank you for taking time to give rating your stay experience. We appreciate so much your rating. We hope to see you again soon. Sincerely, Ridho Andani Front Office Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
夜の屋台街ガルボにも近く、落ち着いた雰囲気のゴージャスなホテルだった。サービスも行き届いていた。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Ridho Andaniからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 1 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery Hotel Collection, and thank you for stay with us. We are happy to know that you satisfied with the hotel atmosphere and the services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Ridho Andani Front Office Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋は広く清潔でゆっくり出来ました。 朝食のバイキングは品数が多く食べ切れませんでした。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Ridho Andaniからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 1 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery Hotel Collection, and thank you for stay with us. We are delighted to read that you love the room and the cleanliness. Thank you for your kind feedback, and we hope to see you again soon. Sincerely, Ridho Andani Front Office Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても快適に過ごすことができました。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Ridho Andaniからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 1 日)
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us, and thank you for taking time to give rating and share your stay experience. We appreciate so much your excellent rating. We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Ridho Andani Front Office Manager

10/10 (非常に良い)

name、tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史を感じられるホテル
インドネシアの奥深い文化と芸術を感じさせる調度品が素晴らしい。 その調度品を鑑賞しながらゆっくりとホテルの中を散策しました。 宿泊した部屋は、ゆったりとしていて、掃除も行き届いており気持ち良くすごせました。 再度宿泊したいホテルでもあり、soroへ旅行される方には、ぜひオススメしたいホテルです。
2018 年 1 月に 3 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 13 日)
Dear Guest, We very much appreciate your comment to our hotel The Royal Surakarta Heritage. Glad to know that you enjoyed your stay with us. For sure I will share this to all of staff and definitely it will be another encouragement for us to give a better service and product. Once again thank you for your time, looking forward to welcome you back soon. Best Regards, Christy Atmojo Front Office Manager

6/10 (普通)

Nobuhiro

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
お値段相応
内装やインテリアは評判通りジャワの伝統的な雰囲気で調度品もとっても素敵でした。 5つ星にちょっと期待しすぎがあったのかもしれませんが、スタッフのサービスにばらつきがありました。 概ね皆さま笑顔で気を利かせてくれますが、夕食に2度ルームサービスを頼みました。 料理自体が遅いのはまだわかるのですが、私の場合キャッシュで払ったのも原因ですがお釣りを持って来るのが2度とも遅い。 遅いどころか忘れられていました。 1時間半待っても来ないので2度催促の電話をしてやっと来たボーイさん。 しかも英語が通じないしレシートも持って来ないので1度突き返してしまいました。 返ってくるお釣りが10000Rp多いので、間違えてるよと指摘してもこれでいいと押し通しなので受け取りましたが。 遅くなった侘びだったのかもしれませんが、こちらとしては後でトラブルになるのは避けたいですし、その理由を英語で説明できないのも本当に5つ星のサービスが疑問です。 まぁ、お値段がとても安いのでそれ相応と言えばそれまでですが。 滞在中不運にも体調が悪かったので疲れてしまいました。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 10 日)
Dear Nobuhiro, ロイヤル・スラカルタ・ヘリテージ・ソロ。 明らかに、あなたの経験は、サービスと品質に対する当社自身の期待を大幅に下回ります。 あなたの経験における当社の欠点について、心よりお詫び申し上げます。 私たちがチームとしてフォローアップし、フード&ビバレッジ部門の問題に取り組んできたことを信頼してください。 問題に対処し、将来の発生を防ぐために適切な措置を取っていることを確かめてください もう一度、ご滞在中にお会いした不便をお詫びしたいと思います。 私はチームがThe Royal Surakarta Heritageの質を向上させるために働いていることをお伝えしたいと思います。 私たちと一緒に帰るチャンスを楽しみにしています Best regards, Lintangsari P.Handayani General Manager

4/10 (不満)

匿名、三重県志摩市

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
ホテルのフロントサービスには不満
特急列車のエグゼクティブの予約がホテルでできないとのこと。また、イスラム教のインドネシアのホテルであることが、十分に理解はしているが、そのため、周辺に悪い思いをさせないように、部屋でゆっくり飲むために、ビールを販売しているところを聞くと、2,3人に聞いて回り、タクシーで買いに行くようなレストランを紹介など、もっと外国人の泊まるホテルのフロントの対応としては、とても不満。マップもホテル近辺の地図が欲しかった。スラカルタ全体の地図を最初に貰ったが、何の役にも立たなかった。ホテルのふろんとしてはその機能を持っていないように感じた。その他、部屋の清掃等は良くやって貰ったと思っている。
2017 年 12 月に 8 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 2 日)
Dear Guest , We would like to thank you for taking the time to share your experience with The Royal Surakarta Heritage Solo- MGallery by Sofitel. Clearly your experience falls greatly below our own expectations for service and quality. Please accept our sincere apologies for our shortcomings in your experience. I would like to personally to reassure you that we we do care about your opinion, we already share with Front Office team to give more training to our staff to make sure good quality of services to all of guest with more attention and great hospitality throughout their stay with us. Once again, I would like to apologies for the inconvenience you met during your stay. I would like to assure you that all the team is working to improve quality at The Royal Surakarta Heritage. Would you like to stay with us again, please don't hesitate to contact me directly so we can prepare a better stay for you Best Regards, Lintangsari P. Handayani General Manager

10/10 (非常に良い)

Hiroshi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
昔のソロの建物が残った街並み
スタッフ1人1人が皆丁寧で親切な対応をしてくれて、気分良く過ごせた。朝食メニューも美味しい。周辺は伝統的なソロの街を観光できる。
2017 年 11 月に 3 泊滞在
Dear Hiroshi , We very much appreciate your comments regarding your stay at The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery by Sofitel. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Best Regards, Lintangsari P.Handayani

8/10 (良い)

nami、japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
高級感のある素敵なホテル。
ロビーがとても高級感があり、朝ごはんもとても種類が多く、美味しかった。また、ガムランの生演奏もありとても優雅なひと時を過ごせた。
2017 年 9 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Shinjiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度

8/10 (良い)

Eiichi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
立地環境が市内観光に適している。
王宮・バテック市場に近く、観光に便利とレストラン街にも近い。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
サービスは満足
施設は若干古いところもありますが、価格を考えると十分満足できるレベルです。スタッフのレベルも高いと思います。テレビはNHKはありませんが、スカパーの海外向け日本語番組WAKU WAKU JAPANは視聴可能。朝食ビュッフェはインドネシア料理メインでいたって普通。ホテルにはベチャ、タクシーが常時待機していますから近くも遠方もすぐに行くことができます。

10/10 (非常に良い)

kaz、japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史を感じるホテル
おそらく古いホテルですが、エントランスからインドネシアの歴史を感じるテーブル、ランプ等とても興味深い置物が多数ありました。客室も清潔感がありとても広く、浴槽もあり旅の疲れを癒して下さいました。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 11 月 3 日)
Dear Kaz Thank you for taking the time to share your impressions of your recent stay. We are delighted and truly happy that you stay was memorable to you. We are looking forward to welcoming you again in your next visit to Solo. Kind regards, Lintangsari P. Handayani, General Manager.

8/10 (良い)

MIYA、Japan

良かった点 : スタッフとサービス
地方の特色を生かした趣のあるホテル
ホテルの外は普通のインドネシアの地方の風景だが、中に入ると歴史と趣のある内装で圧倒される。従業員の対応も親切でフレンドリーである。朝食は地方の特色を生かしながら工夫をしているのが感じられる。 簡易ウォシュレットがあるのも良い。 残念なのは部屋の清掃であった。ゴミ箱のゴミが片づけられていなかったり、使用したグラスがそのまま放置されていたりとかかなりがっかりした。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 11 月 3 日)
Dear Miya, We are truly pleased you have taken the time to post and share your recent stay experience with us. From the hotel's decoration, breakfast experience, to our helpful and friendly staff service, we are proud to be delivering beyond what you expect. Our entire team looks forward to the pleasure of welcoming you back on your next trip to Solo. Kind regards, Lintangsari P. Handayani, General Manager.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Dear Valuable Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery by Sofitel. It's always a pleasure to receive compliments. We will extend your nice comments to our team. I'm sure these comments will stimulate our entire team as they continually strives to improve the quality of our services. Thanking you once again that you have shared your experience with us and waiting for your next visit as pleasant as the previous one. Kindest regards. Christian Barbier, General Manager.

10/10 (非常に良い)

yumi、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
王宮近く
クラシックな内装の素敵なホテルで歴史のある小さなソロの町にピッタリ。 昼の12時ごろ着いて荷物だけ預かってもらおうと思ったのだが そのままチェックインしてもらえた。 ロビー 室内 レストラン全て清潔感がありコスパがとてもよく ここに泊まらなければもったいない。 朝食のビュッフェもインドネシア料理 ソロの名物など品数も多く とてもおいしかった。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 6 月 10 日)
Yumi 様 この度は、The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery by Sofitel でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。頂戴いたしましたご意見・ご感想をもとに、更なるサービスの向上に尽力してまいります。 またのご宿泊をスタッフ一同、心よりお待ち申し上げております。 Kind regards, Christian Barbier, General Manager.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
インドネシアを感じさせる重厚なホテル
決して新しい最新設備では無いが、王宮のある古都ソロを感じさせてくれるホテルで、チェックイン、チェックアウトの際の対応も親切で、広いスペースの部屋で、ゆったりと過ごすことが出来ました。 また、朝食はローカルの食材を沢山使ったもので、ゆったりと楽しむことが出来ました。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2015 年 10 月 29 日)
親愛なる貴重なゲスト、 ご滞在のためにロイヤルスラカルタヘリテージソロを選択し、私たちにあなたのフィードバックを伝えるために時間を割いてありがとうございます。我々としても、また、私たちの場所をスタッフサービス、部屋を楽しんで、あなたは私たちとの思い出に残るご滞在を持っていることを聞いて非常に満足しています。繰り返しますが、あなたのフィードバックを共有するためにあなたに感謝し、我々は戻って、近い将来にあなたを歓迎するために楽しみにしています。 敬具、 クリスチャン・バルビエ ゼネラルマネージャー。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
落ち着いた雰囲気のホテル
2回めの滞在になります。雰囲気がいいので気に入っていますが、 今回利用した部屋は、バスタブの蛇口が壊れてていたり、あまりいい気持ちではなかった。
Fran Ruanoからの返信 (投稿日 : 2015 年 3 月 19 日)
「時間をご滞在のためのロイヤルスラカルタ遺産を選択し、取ることに深く感謝は私たちとあなたのコメントを共有することができます。 私たちは、あなたがソロへの訪問を楽しむ持って聞いてとても喜んでいるし、それはあなたがソロで最高のように私たちのホテルを格付けような思い出に残るご滞在を持っていることを読み取ることが光栄です。 私は、我々のチームとのあなたのコメントを共有します。私たちは継続的に私たちのサービスの質の向上に努め、このフィードバックは私たちのスタッフのすべての励ましとなると確信しています。 あなたの経験を共有するためのありがとうございました、と私たちはあなたの次の訪問が前のと同じくらい楽しいことを願っています。 敬具 フランルアノ"

10/10 (非常に良い)

yasu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
重厚感あるホテル
何度か泊まりましたが、よいところです。マンクヌガランより近い。今回は 友達3人で、スーペリア、デラックス、エグゼクティブ、それぞれかりましたが、どれもよかったです。

10/10 (非常に良い)

重幸、東京都三鷹市

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
高級感のあるホテル
入るなり雰囲気が外と違うのは当たり前だとはいえ、そのフロントに辿り着くまでに置かれている調度品のせいだと思われるが、とてもシックな高級感が漂っていて、払う金額に比べると、初めからなにか得したような感じになったものだった。部屋の壁に臈纈染めの布が絵画のように賭けてある。僕がお土産屋で買ってきたものよりもセンスが良く素敵なので、僕は帰る間際まで、僕の買ったものを壁にかけて、前から掛かっているものを持ってきてしまおうか、という誘惑に何度も駆られて困ったものだった。ホテルのお土産の店は、通常値段が高く買わない、というのが旅行通であるだろうけれど、しかしまれに、良い物が置かれていたりする。僕は外では発見できなかった置物をこのホテルで購入し、かなり背丈のある人形だったので、新聞紙をもらって包み大事に日本まで連れてきたのだった。
Fran Ruanoからの返信 (投稿日 : 2015 年 3 月 19 日)
親愛なる重幸 ロイヤルスラカルタヘリテージ·ソロでの滞在についてのような優しい言葉を共有するためのありがとうございました。 確かに、私たちのホテルは戦略的にクラトンソロに都市のと近い中心地としてだけでなく、ソロのすべての主要な観光スポットに位置しています。 私たちは、あなたが私達との思い出に残るご滞在を持って聞いて非常に嬉しいです。ロイヤルスラカルタヘリテージで私達は私達と彼らの滞在中暖かく、素晴らしいホスピタリティと全てのお客様に提供するために努力しています。 私たちはあなたのフィードバックを共有し、バックロイヤルスラカルタ遺産にあなたにソロへの次の訪問をあなたを歓迎する機会を楽しみにして感謝しています。 敬具 フランルアノ ゼネラルマネージャー

10/10 (非常に良い)

yasu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
エグゼクティブルーム 
お値段のわりに、大変広く、TVも2台、シャワーとバスタブも、個別に2つあり、もちろん部屋も2つで、友達10人ほど来ても狭く感じさせられず、Sttaf の対応もよく、快適にすごせました。水道水が、最初だけ濁りますが、2~3分で、解消します。

10/10 (非常に良い)

yasu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
重厚感あるホテル
ベストウェスティンホテルの時同然、落ち着いた、あまり他の人と顔を合わさないホテル。。お湯と水の出始めが茶色く、きになりました。。エグゼクティブルームが大変広くて、安く泊まれて、よかったです。

10/10 (非常に良い)

Kristian、Victoria

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 5 泊滞在
Toat Edi Wijaya ( General Manager )からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 22 日)
Dear Mr. Kristian, We very much appreciate your comments regarding your stay at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Wesley Eric

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijaya ( General Manager )からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 14 日)
Dear Mr.Wesley Eric,Warm Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo, We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team. We are sure that your experience will be a motivation for all staff to continue to strive to improve service quality. Once again, thank you for sharing your experience, and we look forward to welcoming you back to stay at our place. Best regards,

8/10 (良い)

Daniel、Vaughan

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Staff is amazing and breakfast is very good. Rooms can be cleaner - specially lamp sheds and toilet was leaking a bit. The main concern I had was contacting the property before arrival to arrange a shuttle from airport- called, tried chatting via whatsup but couldn’t get any help
2023 年 11 月に 6 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 23 日)
Dear Mr.Daniel,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At MGallery, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Basalamah

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 13 日)
Dear Mr/Mrs. Basalamah , We very much appreciate your comments regarding your stay at The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Wesley Eric

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Ideal location to explore Solo
A great location and although a modern building (it was a bank HQ at one time) is well set out ho showcase Java culture.
2023 年 8 月に 3 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 31 日)
Dear Eric Wesley,Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team.We are sure that your experience will be a motivation for all staff to strive to continuously improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we are waiting for your return to stay at our place.Best regards,

6/10 (普通)

Dian

2023 年 7 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 31 日)
Dear Dian,Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team.We are sure that your experience will be a motivation for all staff to strive to continuously improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we are waiting for your return to stay at our place.Best regards,

4/10 (不満)

Sandra

2023 年 2 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 5 日)
Dear Mrs. Sandra ,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At MGallery, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

g.l.j.

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
fantastisch
2023 年 1 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 8 日)
Dear g.l.j,We very much appreciate your comments regarding your stay at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. We are delighted to read that you had an excellent stay and enjoyed your visit at our hotel. It is always encouraging to learn that guests are satisfied with our service as it is what we strive for every day.Thank you for your kind feedback, and we hope to see you again soon for another magnifique journey with us. Best Regard,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Germaine

2022 年 12 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 8 日)
Dear Germaine,Thank you for taking time to give rating of your experience. We appreciate so much your rating.We are glad that you enjoy your visit and we are looking forward to welcome you again at The Royal Surakarta Heritage Solo.Sincerely,Toat Edi WijayaGeneral Manager

4/10 (不満)

Evan、Lond

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The lobby and restaurant are decent, but everything in our (tiny) room was chipped, scratched, marked, broken or not functioning properly, including things like broken toilet seat, shower that didn’t drain, marks on ceiling and wall etc. The gym was dirty with machines that were rusted and broken.
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 4 日)
Dear Evan,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At MGallery, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Herman

Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 26 日)
Dear Mr. Herman ,Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We will share your experience with our entire team.We are sure that your experience will be a motivation for all staff to strive to continuously improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we are waiting for your return to stay at our place.Best regards,

10/10 (非常に良い)

JEONGHWA

2022 年 10 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 4 日)
Dear Jeonghwa,Thank you for taking time to give rating of your experience. We appreciate so much your rating.We are glad that you enjoy your visit and we are looking forward to welcome you again at The Royal Surakarta Heritage Solo.Sincerely,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Lidya

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Stay here when you visit Solo !
Very happy and satisfied with our stay, the location, services, food and overall property condition. Would stay again and recommend to others.
Morning view from our room.
2022 年 10 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 4 日)
Dear Lidya,Warm Greetings from The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo,We are very grateful for your comments regarding your trust and choice of staying at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We are very proud to receive this great feedback.We will share your review with the whole team. We are sure that this feedback will motivate all staff to continue to improve service quality.Once again, thank you for sharing your experience, and we are waiting for your return to stay at our place.Best regards,Toat Edi WijayaGeneral Manage

2/10 (非常に不満)

Nathalie

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
The room as no air circulation , seems that nobody stays in for years , it was smelly , very humid in the room , clothes and sheets were weat by humidity , air conditionning very old not working in the first room they give me ! Stains in the bathroom . Really need to renovate ! Also I was able to ear everything people were saying in the other room. Not soundproof walls that s for sure . Not a MGALLERY collection as I have seen other places in the world . Should be rated 2 starts not more.
2022 年 9 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 24 日)
Dear Nathalie,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At MGallery, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Toat Edi WijayaGeneral Manager

4/10 (不満)

Shirley

出張, グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Wouldn’t thought the 5 star hotel have poor amenities and cleanliness. The towel looks worn, poor bathroom lighting, stain in bathtub, the bed lamp is not function, the blanket dirty So we have to move to another room at around 2am.. Though The staff is very friendly and helpful We stay at 7th floor An advice would be a room renovation or before guests check in, there should be room inspection to check everything meet the 5star hotel requirements as I didn’t pay cheap to stay there
2022 年 8 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 21 日)
Dear Shirley,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage - MGallery Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At MGallery, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Michael

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Very nice
2022 年 8 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 21 日)
Dear Michael,Thank you for taking the time to review your stay at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo.We are very happy to know that you had a pleasant stay.We look forward to welcoming you back to The Royal Surakarta Heritage Hotel.Kind regards,Toat Edi WijayaGeneral Manager

8/10 (良い)

Agnes

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Everything is exceptional except the WiFi and Air Conditioner was too loud.
2022 年 7 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 21 日)
Dear Agnes,Thank you for choosing The Royal Surakarta Heritage Solo - MGallery Hotel Collection as your place to stay while in Solo and thank you for taking your time to rate and share your stay experience.We are very happy to know that the service we provide is in accordance with your expectations. Regarding your feedback about WIFI and the AC will be our concern to be reviewed to ensure this type of unpleasant experiences never happen in the future. Once again, thank you for sharing your stay experience, we look forward to welcoming you at the next opportunity.Greetings,Toat Edi WijayaGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Felicia

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Service was amazing, very friendly and polite staff room is spacious and nice. Breakfast spread was wonderful and food tasted delicious. Will stay here again next time
2022 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Nyoman

2022 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

gary

2022 年 1 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

Barry

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 1 月に 2 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2021 年 1 月 23 日)
Dear Barry, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the The Royal Surakarta Heritage. It is regretful to hear that your experience did not meet your expectations, please allow me to express my sincerest apologies. At The Royal Surakarta Heritage, we strive to provide a superior service experience for every customer, therefore your feedback is very important to us. Kindly inform us the detail of your inconvenience during your stay and rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Toat Edi Wijaya General Manager

10/10 (非常に良い)

DIMITRI

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 11 月に 1 泊滞在
Toat Edi Wijayaからの返信 (投稿日 : 2021 年 1 月 23 日)
Dear Dimitri, Thank you for taking the time to review your stay at The Royal Surakarta Heritage Hotel Solo. We are very happy to know that you had a pleasant stay. We look forward to welcoming you back to The Royal Surakarta Heritage Hotel. Sincerely, Toat Edi Wijaya General Manager

10/10 (非常に良い)

Johanes

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Royal
Nice hotel very hommy
2020 年 10 月に 2 泊滞在