ルーム | セーフティボックス (室内)、遮光カーテン、WiFi (無料)

ザ マニラ ホテルの口コミ

5 out of 5
ザ マニラ ホテル
One Rizal Park, Manila

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 1000 件の口コミ中 597 件が非常に良い" "
評価 8 - 1000 件の口コミ中 264 件が良い" "
評価 6 - 1000 件の口コミ中 82 件が普通" "
評価 4 - 1000 件の口コミ中 31 件が不満" "
評価 2 - 1000 件の口コミ中 26 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

8.6/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

??

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
とても歴史のある施設です。調度品には気をつけなければなりません。
2024 年 2 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 3 日)
Dear valued guest, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

8/10 (良い)

Go

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 2 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 28 日)
Dear Go, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

8/10 (良い)

Toshiki

2024 年 2 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 21 日)
Dear Toshiki, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

8/10 (良い)

Satoru

カップルで旅行
I would like to visit again as the facility lived up to my expectations.
2024 年 1 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 10 日)
Dear Satoru, Thank you for your kind words and wonderful 5-star review! We are thrilled to hear that you enjoyed your stay at Manila Hotel and had a memorable experience. Our team works hard to provide exceptional service and amenities, and receiving such positive feedback is always rewarding.

8/10 (良い)

Namiki、Tokorozawa

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
伝統と格式が感じられるホテル。 設備に古さは感じますが、ゴージャスとも受け取れます。 宿泊日は何かのパーティで大混雑でしたが、華やかさを感じました。 部屋にはバスタブもあり、朝食もおいしく頂けました。
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 19 日)
Dear Namiki, Thank you so much for your wonderful review! We’re thrilled to hear that you enjoyed the food and our friendly staff made your experience even better. Our team works hard to create a warm and inviting atmosphere for our guests, and your kind words are truly appreciated. We look forward to welcoming you back to The Manila Hotel soon!

10/10 (非常に良い)

Fujino

2023 年 12 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 27 日)
Dear Fujino, Thank you for giving us an excellent review of your most recent visit to the hotel. We are pleased that you have chosen the hotel as your home away from home. Thank you for your continued support and patronage of The Grand Dame. We hope to see you again soon. Take care and stay safe.

10/10 (非常に良い)

Teruomi

2023 年 11 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 6 日)
Dear Teruomi, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

10/10 (非常に良い)

Ayako

2023 年 10 月に 2 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 14 日)
Dear Ayako, Thank you for taking some of your precious time to share with us a review of your most recent visit to the hotel. We are delighted to hear about your wonderful experience during your stay/visit. We look forward to welcoming you back. Thank you so much and stay safe!

4/10 (不満)

osamu

2023 年 9 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 17 日)
Dear Osamu, Thank you for your comments. We regret to hear about the problems that you encountered during your last stay/visit. This is not the type of review that we like to see, and we assure you that we will be looking into each point that you have made. If it is convenient, we would like to discuss your experience further, so that we might learn more about how to improve our property and service for you and our other guests. Please email us to discuss your concerns further. Thank you for staying with us, and we look forward to another chance to serve you.

2/10 (非常に不満)

TAKASHI

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
過去最悪レベルでした。 テレビは殆どBroken(全室 何かしらのトラブル)状態。 チェックイン時の説明不足。 対応の遅さは閉口しました。 セーフティBOXは電池切れ。 対応は二転三転し、1日以上たって結局交換。 だったら最初から交換して欲しかった。 エレベーターも停止中多く駄目。タクシーはアプリ無いと呼ぶの大変です。 挙げ句に、隣の客がうるさくとどめでした。 このホテルは、日本人には向いてないと思います
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 3 日)
Dear Takashi, Thank you for your review. We are disappointed that your experience did not meet your expectations. Rest assured all your feedback and comments are duly noted and reviewed to improve our products and services further. We hope that you'll be able to give us another chance and will revisit us in the future. Stay safe and healthy!

10/10 (非常に良い)

HIDEMI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 8 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 30 日)
Dear Hidemi, Thank you for giving us an excellent review of your most recent visit to the hotel. We are pleased that you have chosen the hotel as your home away from home. Thank you for your continued support and patronage of The Grand Dame. We hope to see you again soon. Take care and stay safe.

8/10 (良い)

Hyoe

2023 年 8 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 18 日)
Dear valued guest, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

10/10 (非常に良い)

Taishi

2023 年 7 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 25 日)
Dear valued guest,Thank you for giving us a perfect rating. We hope you were able to enjoy your stay/visit and we look forward to your next visit. Thank you.

10/10 (非常に良い)

HIDEKAZU、osaka

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
綺麗で優雅でとても良い
2023 年 3 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 3 日)
Dear valued guest,Thank you for giving us an excellent review of your most recent visit to the hotel. We are pleased that you have chosen the hotel as your home away from home. Thank you for your continued support and patronage of The Grand Dame. We hope to see you again soon. Take care and stay safe.

10/10 (非常に良い)

Makoto

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 6 月に 2 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 29 日)
Dear valued guest,Thank you for giving us a perfect rating. We hope you were able to enjoy your stay/visit and we look forward to your next visit. Thank you.

6/10 (普通)

osamu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 客室の快適度
Have a noisy weekend
On Friday and Saturday,the rowdy in the corridor continued until dawn,which was very unpleasant. I complained to the front desk but didn’t fit. Disappointed.
2023 年 5 月に 5 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 16 日)
Dear valued guest, We hold ourselves to high standards and always try to provide the best service possible to our guests. Regretfully, on this occasion, we didn't meet your expectations. As your home away from home, our aim is your comfort and well-being so please know that we take your satisfaction seriously. We have reviewed our service standards and procedures to ensure that something like this does not happen again. Despite this, we hope that you will afford us the opportunity to regain your trust and come visit us again. Thank you and stay safe!

8/10 (良い)

daiki

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
伝統的なマニラのホテル。 施設は非常に古く、随所にボロが出ているが清潔さは維持されていた。Wi-Fiは問題なく使える。
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 15 日)
Dear valued guest, We appreciate the time you have spent giving us a review of your recent stay/visit to the property. We do hope you can revisit us again in the near future. Thank you for your continued support and patronage of the Grand Dame.

10/10 (非常に良い)

JOOHUN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
安定感がある
歴史あるホテル、内装は古くない家具は重みがある木彫りの家具が置いてあるので、なんとなく歴史を感じる。ホテルロビーのカフェは派手で写真映えでいい。でもロケーションがちょっと、不変かな、でもリラックスできる。
2023 年 5 月に 2 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 10 日)
Dear valued guest, Thank you for taking the time to review our property, your comments are very much valued. We appreciate your comments regarding our customer service and facilities. Our staff are trained to provide only the best in customer service, and we are pleased that you found value and hospitality during your stay/visit. We look forward to seeing you on your next trip to The Manila Hotel!

10/10 (非常に良い)

Keitaro

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
快適に過ごせました
2023 年 3 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 6 日)
Dear valued guest,Thank you for giving us a perfect rating. We hope you were able to enjoy your stay/visit and we look forward to your next visit. Thank you.

10/10 (非常に良い)

Haruhiko、Takarazuka

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても格式あり、スタッフの笑顔や挨拶もとても気持ち良かった。部屋もとても清潔で広く、三日間の滞在を心地よく過ごすことができた
2023 年 2 月に 3 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 1 日)
Dear valued guest, Thank you for taking some of your precious time to share with us reviewing your most recent visit to the hotel. We are delighted to hear about your wonderful experience during your stay/visit. We look forward to welcoming you back. Thank you so much and stay safe!

8/10 (良い)

JO、FurueDai

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
非常に重厚でスタッフの対応も素晴らしい。 ただ、部屋は近代的にリノベーションすべきなのと、トイレシャワールームの設備が古く、換気が悪く湿気やに臭いが停滞する。
The Manila Hotel teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 23 日)
Dear valued guest, We are disappointed that your experience did not meet your expectations. Rest assured all your feedback and comments are duly noted and reviewed to further improve our products and services. We hope that you'll be able to give us another chance and will visit us again in the future. Stay safe and healthy!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史的な建物で綺麗でした。
2022 年 12 月に 1 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 19 日)
Dear valued guest, Thank you for your review & for sharing your experience from your recent visit. We hope you were able to enjoy your stay. Thank you and stay safe.

6/10 (普通)

Sadahiro

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
ロビーが広く清潔感があった。
2022 年 11 月に 2 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 28 日)
Dear valued guest, Thank you for posting a review of your most recent visit to the hotel. We are glad that you find our lobby clean and spacious. Thank you for choosing to stay at the hotel. We look forward to seeing you again in the near future. Thank you.

8/10 (良い)

Tadayuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
一部の団体客がバーや朝食会場で大騒ぎしており、ホテルの重厚な雰囲気を損なっていたことが残念でした。
2022 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jo

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
広々とした老舗ホテルですね。
2022 年 7 月に 6 泊滞在
The Manila Hotel Teamからの返信 (投稿日 : 2022 年 7 月 21 日)
Dear Valued Guest, Thank you for giving us a perfect rating. We hope that you had a delightful stay with us and we look forward to welcoming you back in the future. Stay safe!

6/10 (普通)

Kou

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
フロント対応がいまいち。なんか機械的であった。 設備等は古いながらも、良い状態を保てており良かった。
2020 年 3 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

けん、日本

出張
気になった点 : スタッフとサービス
チェクイン中に足元にあった貴重品の入ってカバンが置き引きにあいました。 滞在中の現金他クレジットカード、カメラ等が盗まれたのです。 それもチェックイン時のホテルのなかですよ。 警察に届けましたがホテル側から何の保証もありません。防犯カメラで犯人は特定されてますが捕まるかどうか判りません。 とにかく過去最低のホテルです。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 24 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2020 年 2 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 10 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

チェックインに時間かかるました。
2020 年 1 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 31 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.

10/10 (非常に良い)

ichiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
満足
スタッフの対応も良く雰囲気も良く全て満足です
2020 年 1 月に 3 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 31 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
カフェ、バー、レストラン全て揃った上級ホテル。
2019 年 10 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 9 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 10 月に 3 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 9 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again on your next visit.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
マッカーサー元帥が滞在されていた歴史的建造物で広いロビーなど重厚で落ち着きのある素晴らしいホテルでした。一階のバーは当時の時代がそのまま残っていて、感動しました。ぜひ訪れてみてください。
2019 年 9 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
カジノ等への距離はややありましたが、補って有り余るほどホテルのホスピタリティや清潔感がありました。 トイレにウォシュレットや消臭機能がないのがやや難点でしたが、それはフィリピンなら仕方ないかましれません。 とはいえ、トイレも決して不潔ではなく、寧ろ清潔でした!
2019 年 9 月に 2 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

TORU

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 8 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 2 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 3 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 14 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

6/10 (普通)

TokyoToshio

出張, 小さなお子様連れの家族旅行
普通 朝食はもっと野菜類を多く含む
2019 年 6 月に 5 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 29 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

10/10 (非常に良い)

MASAHIKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 7 月に 2 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 29 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
建物の中は重厚さ、歴史を感じさせる立派な施設でした。 悪い意味での「古さ」は感じず、それを「重厚さ」ととらえました。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 29 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 3 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 10 日)
Dear Valued Guest, Greetings from The Manila Hotel. We at The Grand Dame value your stay with us. It is our great honor to be of service to you and your needs. Thank you for sharing your feedback with us. We greatly appreciate your kind evaluation of our services and have shared them with the rest of our team. We have taken your comments into consideration. Rest assured that appropriate actions have been undertaken. We value your opinion so we can make your next experience with us more memorable. Comments and suggestions like yours allow us to improve our service. We hope to welcome you again in our storied halls. Thank you.

6/10 (普通)

Hitz

家族旅行
シングルベッドが狭すぎる。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 10 日)
Dear Valued Guest, Greetings from The Manila Hotel. We at The Grand Dame value your stay with us. It is our great honor to be of service to you and your needs. Thank you for sharing your feedback with us. We greatly appreciate your kind evaluation of our services and have shared them with the rest of our team. We have taken your comments into consideration. Rest assured that appropriate actions have been undertaken. We value your opinion so we can make your next experience with us more memorable. Comments and suggestions like yours allow us to improve our service. We hope to welcome you again in our storied halls. Thank you.

8/10 (良い)

Nemo

出張
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
隣とのクローズされたドアがある部屋で隣の方の会話が聞こえていました。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 3 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

10/10 (非常に良い)

Keiichi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
部屋が素晴らしい。スタッフの対応もよかった。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 28 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 4 月に 2 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 10 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
スタッフの対応は非常に遅いです。
家族旅行で利用し、「シングルベット2台、簡易ベット1台」の内容で予約しました。夕方のチェックイン時には「予約内容でお部屋をご用意しております。」と言われました。しかし、部屋に入るとダブルベット1つしかありませんでした。部屋の電話でフロントに電話すると、「スタッフが直しにお部屋に向かっております。」との回答だったので、夕食のために外出しました。夜に帰ってきて部屋に戻ると全く変わっていませんでした。部屋の電話で問い合わせると、「部屋の移動をお願いします。少しお待ちください。」とのこと。40分以上経っても連絡が来ないので、フロントに行って文句を言うと、ようやく新しい部屋へ案内されました。ただ、新しい部屋には2つのシングルベットしかなく、簡易ベットは部屋の移動から10分後くらいに来ました。なんでこんなに時間がかかったのかとフロントのスタッフに聞いたら、謝罪の言葉はありましたが、説明は一切ありませんでした。 もう一点、ルームサービスの品物に関して、注文したものと違うものが届いたようだったので、スタッフに聞いてみたら、間違いが無いとの回答でした。と言うのも、メニュー表に書いてある材料とキッチンのシェフの手元にある材料が違っているようです。 以上2点スタッフのサービスに問題があり、それに関しては非常に不満でしたが、ホテル自体は歴史が長く、行く価値はあるとは思います。ただ、トラブルがあった際の英語力があると安心だと思います。
2019 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yuya

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Five Star well deserved
Such a gorgeous five star hotel. The room is spacious and flourished. Its pool was clean and enjoyable. 15-20 min from the airport, but the distance and travel is sort of acceptable. It’s a bit hard to walk around the area due to heavy traffic road in front of the hotel. Overall I’m happy with the hotel.
2019 年 4 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 2 日)
Dear Valued Guest, Greetings from The Manila Hotel Team! Thank you for taking the time to share your experience with us. It is heartwarming to know that our staff had made your recent stay a memorable and comfortable experience to remember. We are honoured to have read such wonderful comments. Rest assured that we make messages like these as an inspiration to all of our hard working team members in their areas of responsibilities and beyond. We hope to host you again on your next visit.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
フィリピンクオリティの五つ星ホテル
2019 年 4 月に 5 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

Tako

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
ポーター,フロントの対応は流石に5星だが、フロントテーブルが高く180㎝の私でもスタッフに上から見られている感じがしてあまり感じは良くなかった。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Dear Guest, Thank you very much for taking the time to review our property. We are glad to hear that you enjoyed your stay with us, we hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
バスルームで、バスタブのお湯が排水できなくて困りました。テレビのリモコンでチャンネルを変えるのができなくて困りました。また、日本のプログラムが全くないのも残念でした。テレビは楽しめませんでした。トイレでTOTOウォシュレットと書かれていたけど、実際はウォシュレットではなかったです。
2019 年 4 月に 3 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 2 日)
Dear Valued Guest, Greetings from The Manila Hotel Team! Thank you for taking the time to share your experience with us. It is heartwarming to know that our staff had made your recent stay a memorable and comfortable experience to remember. We are honoured to have read such wonderful comments. Rest assured that we make messages like these as an inspiration to all of our hard working team members in their areas of responsibilities and beyond. We hope to host you again on your next visit.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
チェックインの手際が悪すぎて、1時間以上待たされたので、宿泊の最初からイメージが悪くなってしまった。
2019 年 2 月に 1 泊滞在
The Marketing Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 25 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your feedback. We look forward to welcoming you in the near future. Thank you.