屋外プール

マニラ グランド オペラ ホテルの口コミ

3 out of 5
マニラ グランド オペラ ホテル
925 Doroteo Jose St. cor Rizal Ave., Sta Cruz, Manila, Manila

口コミ

7.0

良い

評価 10 - 214 件の口コミ中 45 件が非常に良い" "
評価 8 - 214 件の口コミ中 72 件が良い" "
評価 6 - 214 件の口コミ中 50 件が普通" "
評価 4 - 214 件の口コミ中 32 件が不満" "
評価 2 - 214 件の口コミ中 15 件が非常に不満" "

7.4/10

清潔度

7.6/10

スタッフとサービス

7.0/10

設備とサービス

7.0/10

施設のコンディションと設備

7.6/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス
特に問題は、ありません。
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Evanからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 27 日)
Thank you very much for giving us a feedback on your stay at our hotel. We hope you had a good time. We hope to make it much better on your next visit. Best regards and have a nice day.

6/10 (普通)

kataoka

2019 年 12 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応の良さが一番印象に残った。 全てのスタッフの対応が心地よいものだつた。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
jenからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 9 日)
喜んで奉仕します。 あなたが私たちとの快適な滞在を望んでいました。 ありがとうございました。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
施設は新しく、従業員の対応も良い
2019 年 7 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
設備が古い為にメンテナンスが悪い
2019 年 6 月に 3 泊滞在
Jenからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 12 日)
ご意見ありがとうございます。 私たちはすでに改善が必要な事項を検討しています。 良い一日を過ごしてください。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 2 月に 3 泊滞在
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 3 日)
Hi, We are glad to hear that from you. We highly appreciate your good comments to us. Looking forward in serving you on your future booking with us. Thank you!

8/10 (良い)

porco、京都

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
周囲は渋滞が多く注意が必要。
周囲は渋滞が多く注意が必要。駅は近いので、便利。部屋はせまいので、期待は不用。お湯はしっかり熱い。朝食は美味しい。中華系のホテル。カジノ客で賑わうが、客室は静か。
2017 年 6 月に 2 泊滞在
MGからの返信 (投稿日 : 2017 年 7 月 12 日)
Thank you for staying at Manila Grand Opera Hotel, we appreciate your comment. Hope to see you again on your next visit.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、客室の快適度
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 4 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

8/10 (良い)

Laいおん、秋田県

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
マニラ滞在初日
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 4 日)
Hello, Thank you very much for your feedback. We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

8/10 (良い)

hirosatojp

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
LRT直結で異動に便利。 2つ隣りの駅には、SMも近い
小さいことだけど、便座が上げた状態でとどまらず落ちてくる。スタッフに言って見てもらったがどの部屋も同じです。とのこと。 大したことではないけど、日本人の感覚では気になってしまう。 景観を求めては、ダメですよ! 何も見えません!
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 4 日)
Hi, We are sorry to know of the dissatisfaction you had at the hotel. Thank you for letting us know and for giving us a chance to look into matters and make room for improvements. We do hope to make things much better for your next stay. Thank you and have a nice day.

8/10 (良い)

Jeri、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅直結のホテル
主要駅に近いホテルなので、周囲の環境は良くないが、スタッフもコンシェルジェも親切で、セキュリティもしっかりしているホテル。
Manila Grand Opera Hotelからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 22 日)
thank you for choosing manila grand opera hotel its our pleasure to serve you.. hope to see you again on your next visit..

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
・部屋が迷路みたいで分かりにくい。 ・部屋で寝ようとしたら、夜中に隣の部屋が騒いでいる声が聞こえて、うるさくて寝れなかった。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hi, We are sorry to know of the dissatisfaction you had at the hotel. Thank you for letting us know and for giving us a chance to look into matters and make room for improvements. We do hope to make things much better for your next stay. Thank you and have a nice day.

8/10 (良い)

Jon Lloyd、東京

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
ドラテオステーションを利用する
ドラテオ駅を利用して旅行することが可能なのであれば何の問題もないホテルです。ほとんど駅前に立地しています。 ホテルの設備は1回のレストランが、ろーびーに面してかなり広く、味もおいしく夜になるピアノとボーカルも始まりました。 特別に豪華さはありませんが、プールもあり設備が整っている割に場所がマラてエリアからは離れているので価格設定が安くなっています。特別に古くもなくアベレージな中にも設備は整っている、そんなイメージのホテルです。このサンタクルズの場所がニーズに合うかどうかだけだと思います。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

6/10 (普通)

Yusuke、Osaka

気になった点 : 客室の快適度
寝るだけなら問題なし
Wi-Fiは不自由なく繋がり、部屋はリフォームしたのかきれいでしたが、バスルームは古いままでした。 カジノは旅館のゲーセンみたいなショボさです。 寝るだけの宿泊なら問題なし。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

6/10 (普通)

TOM、千葉

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
空港から少し遠い
ホテル自体は良いですが、ここは空港から少し離れているため、行き帰りに時間がかかります。移動するにはタクシーが必須なのですが、日本人とわかるとほとんどのタクシーはメーターを使いません。ホテルには関係無い事なのですが、その度に交渉したり、ボッタクられたのでちょっと残念です。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

8/10 (良い)

m、日本

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
町の真ん中のホテル
アパート見たいなホテルで階ごとの部屋が多く、迷路みたいでした。 フロントではあまり日本語が通じず困った。 レストランは広く、ボーイさんの対応は良かった。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback. It's good to know that our Hotel staffs were able to make you comfortable. We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

6/10 (普通)

ヨウスケ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
コスパは高いですが
ホテルのサービス、清潔さ、快適さはこの価格であれば 問題ありませんと言うかお値打ち言っていいでしょう。 しかし、ロケーションがあまりにも治安の悪いエリアにあるので、昼はまだしも夜間にちょっと外出と言う訳にもいかない場所です。 夜間は外出しない人にはお勧めです。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback.We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
安いが、それなり。
利用客の殆どが、中国、韓国で日本人は私たちだけだったので、ホテルの内容は想像できるでしょう。安いのはいいですが、それなりです。 ホテルのネームに”カジノ”を冠していますが、ゲーセンの小型版でした。カラオケバーは安い割にはよかったです。 周辺は、LRTStn.やバスターミナルのある雑踏の中にあったので、どこかいくにもトライスクルやタクシーを利用するようなところでした。 空港からは約13kmほどのところで、タクシーで約500PHP(¥1000程)。
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 8 日)
Hello, Thank you very much for your feedback. It's good to know that our Hotel staffs were able to make you comfortable. We are already looking into the matters that needs improvement. Have a nice day and best regards.

10/10 (非常に良い)

Joe

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The friendliest staff from amy other hotel around the world that i have visited
2024 年 5 月に 6 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 13 日)
Hi Joe!Thank you so much for your wonderful compliment! We appreciate it so much. We are thrilled to hear that you found our staff to be the friendliest you've encountered in your travels. Your kind words mean a lot to us and we look forward to welcoming you back on your next visit.Thank you and we hope to see you again!

8/10 (良い)

Maylyn

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2024 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Bliss

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Staff are corteous and approachable as well
2024 年 3 月に 5 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 23 日)
Hello Bliss, We're glad to hear that you found our staff courteous and approachable. We're committed to improving to ensure a better experience for all our guests.

8/10 (良い)

Lourdes

Friendly and helpful staff, but food during breakfast need varieties of selection
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Reservation Staffからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 9 日)
Hi Ms. Lourdes, It's great to hear that you found the staff friendly and helpful. Your feedback about the breakfast selection is valuable; offering a wider variety of options could enhance the overall dining experience for guests. You might consider sharing your suggestions with the hotel management for considerations.

10/10 (非常に良い)

Ericellen

2024 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jennilyn

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
One of the best in Manila thats still Affordable . I keep comming back here as they alwayes go the extra mile for me
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Hi Jennilyn, thank you so much for your positive review! We're thrilled to hear you enjoyed your stay at our hotel. We can't wait to welcome you back for another memorable experience.

10/10 (非常に良い)

Darryl

Good value motel. Staff very friendly and helpful. Very clean. Swimming pool very good. No complaints whatsoever
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Hi Darryl, your kind words warm our hearts! We're delighted you had a great time at our hotel. Looking forward to accommodating you again soon.

8/10 (良い)

Ole Storm

2024 年 1 月に 10 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Hi Ole Storm, Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

4/10 (不満)

David、Oshkosh

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
It was ok . I stayed there in the past and it was a much better experience. This time around the shower head didn’t work properly because it was broken.
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Hi David! Your feedback is vital in helping us make positive changes, and we appreciate your patience and understanding. We hope to have the opportunity to welcome you back and offer you an improved and delightful experience.Thank you again for bringing your concern regarding the shower head to our attention, and we look forward to the opportunity to make it right.

10/10 (非常に良い)

EDMUND

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Jazからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Hi Edmund, thank you for giving us perfect rate. We hope on seeing you again.

6/10 (普通)

Martin

2023 年 12 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Emebeth

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Convenient to walk around Manila.staff are nice
2023 年 12 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Old School
Schönes historisches Hotel in netter Lage nahe Chinatown.
2023 年 11 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

JAMES、THOMASTOWN

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Very dirty, small rooms, lift too busy, breakfast not much options, noisy, rooms stinks. Only thing good is staff is very friendly
2023 年 11 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Alexander

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 27 泊滞在

10/10 (非常に良い)

JEANETE

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Too
Sauberes, neu renoviertes Zimmer 437, feste Betten, saubere Wäsche und gute Handtücher. Frühstück lecker. Obst super. Service sehr gut. Freundlich. Pool grosse Klasse, ganz ruhig, groß. Nebenan 7-11. Draussen Dim Dim. Restaurant im Hotel gut. Preiswert und lecker
2023 年 11 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

RAFEEQ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
I AM HAPPY BEAUTIFUL HOTEL
2023 年 10 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Norhayna

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 10 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

madel

2023 年 10 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Jason

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
For the location in Manila, this is a nicer hotel than you expect. Room was on the small side with just a small window not over looking much. But the room was nice and clean. Bed was comfortable. Refrigerator was a little dingy but no biggie. Bathroom clean with a shower that was ok. Dinning had good food. Breakfast was not bad.
2023 年 10 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Laurie Nae

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Ronald

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Buffet breakfast is very good . Best breakfast in any hotel. Rooms are newly renovated, very very clean and modern. Large flat screen TV. Swimming pool . Casino on the premises. LRT station is connected to the hotel . Friendly staff throughout the entire hotel.
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 25 日)
Thank you very much for giving us a feedback on your stay at our hotel. We appreciate the rating you gave. We are glad to know you had a good time. We hope to make it much better on your next visit. Best regards and have a nice day.

4/10 (不満)

Ebonee

家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I really wanted to like this property but found it hard on a daily to do that! Very few staff members were helpful or nice. The front desk and mister donuts were the absolute worst. No communication you need front desk to reset your pass to actually get into your room. Wifi pass lasts about 24 hours then expires o you need a new one and a pass to use the pool. All would have been ok if someone had actually told me this. Not one member did. Then to make it worse I actually reset my room pass to get access thinking it was a fault when it is part of their normal process. So I didn’t find out till the 3rd day that it needs to be done daily. I asked for cocktails and it came with no alcohol which by the way would be otherwise called a mocktail…. And then they had pina colada on the menu but had no clue how to make one. Complete waste of money. The pol has mould around the tiles at the steps. The plant boxes are literally weeds. Just very run down. So many people standing around but not a lot cleaning. Has major potential this hotel but feel management is lacking, Pros Elevator staff were awesome. The security guards at the door were so very nice.
2023 年 8 月に 3 泊滞在
talからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 28 日)
Hi,We are sorry to know of the dissatisfaction you had at the hotel. Thank you for letting us know and for giving us a chance to look into matters and make room for improvements. We do hope to make things much better for your next stay. Thank you and have a nice day.

8/10 (良い)

Francisco、Los Angeles

2023 年 7 月に 2 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 13 日)
Good day, Sir/Madam! Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Overall good
2023 年 4 月に 2 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 9 日)
Good day, Sir/Madam! Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Happy customer
All in all excellent service apart from the wifi which is kept on disconecting
2023 年 4 月に 2 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 9 日)
Good day, Sir/Madam! Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

10/10 (非常に良い)

Emmanuel

2023 年 3 月に 1 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 9 日)
Good day, Sir/Madam! Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

8/10 (良い)

laurent

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 1 月に 3 泊滞在
Darylからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 9 日)
Good day, Sir/Madam! Thank you very much for giving us a review on your stay at the hotel. May we ask what specific areas we can improve on? Thank you for giving us an opportunity to look into these things and make room for some improvements. Have a pleasant day. Best regards.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 2 泊滞在
Evanからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 22 日)
Good day, Sir/Madam! Apologies if your expectations were not met on your stay. May we ask what areas can we improve on our service? Your feedback helps so we may be able to provide the best service we can offer. Thank you.