ランド ビュー

セダ アヤラ センター セブの口コミ

4 out of 5
セダ アヤラ センター セブ
Cardinal Rosales Avenue, Cebu Business Park, Cebu

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 307 件の口コミ中 158 件が非常に良い" "
評価 8 - 307 件の口コミ中 92 件が良い" "
評価 6 - 307 件の口コミ中 32 件が普通" "
評価 4 - 307 件の口コミ中 13 件が不満" "
評価 2 - 307 件の口コミ中 12 件が非常に不満" "

8.8/10

清潔度

8.6/10

スタッフとサービス

8.4/10

設備とサービス

8.4/10

施設のコンディションと設備

7.8/10

環境への配慮

口コミ

2/10 (非常に不満)

YOSHIDA

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 6 日)
Thank you for your review and rating! We are delighted you enjoyed your stay and we look forward to having you back with us soon! All the best,

8/10 (良い)

@AI、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
アヤラセンターに歩いてすぐの所にあり非常に便利でした。
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 17 日)
Dear Al, Thank you for your rating! We are glad you enjoyed your stay and the proximity to the mall. We hope you visit us again on your future travels. Best Regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 5 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 10 日)
Thank you for staying with us! We appreciate your rating! We hope to see you again soon.

10/10 (非常に良い)

MEMBER

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
言い立地条件のホテル
便利で、言い立地条件のホテル。サービスも良かった。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest, Thank you for the generous rating and great review! We are glad you enjoyed your stay and we look forward to your next visit. Sincerely,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス
チェックインに時間がかかった。場所はアヤラにすぐに行けてとても便利です。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 17 日)
Thank you for your review and rating! We are glad you enjoyed your stay and we look forward to your next visit. Best Regards,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 4 日)
Thank you for your review! We are glad you enjoyed your stay. We look forward to your next visit and we wish you all the best for the New Year!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Thank you for your rating and we look forward to seeing you on your next visit!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel car at the airport was very good. There is no front smile Customer's Response Attention The restaurant is Irene from Marriott. It's getting a little worse. Dinner buffet at night Too many pig items Pasta oil levels a lot Low Before, I went out with a kite. Sushi doesn't have tuna. Because it is in a cold case, the rice becomes hard and is bad. I'm not going to eat a buffet next time. I think the buffet of the day was good. Is the a la carte okay? Club Lounge Male Staff Only Women's Staff I hope you're here. The staff in the hall remains the same, but are there any other places to replace?
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Hello there! Thank you very much for taking the time to leave us a rating. We sincerely apologize for the service shortfalls you encountered from our staff and we will ensure we train again and again for continuous improvement. We hope you will still visit us again next time and we hope you will see the improvements we have implemented. We wish you happy travels! Best Regards,

10/10 (非常に良い)

Hiroko

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 11 月に 4 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 1 日)
Dear Hiroko, Thank you for leaving us a great rating! We are glad you enjoyed your stay and we look forward to your next visit.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
素晴らしく変身しています。 私の好きなセダホテル クラブルームはマンゴー出して欲しいなー マリオットからセダホテルになりましたが 満足して頂けると思います。 フロントの対応名前は? 古いスタッフ最高です。プロを感じさせる対応 来月も宜しくお願いします。
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 24 日)
Thank you for your review! We are glad you like the renovations and we are happy to hear our staff made your stay memorable. We look forward to your next visit.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張, 家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 清潔度
旧マリオットホテル時と施設等何も変わっていないと思う。 連泊だからなのか?一度もシーツ交換はありませんでした(4日間) アヤラに一番近い立地なので、買い物や食事にはとても便利です。
2019 年 9 月に 4 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 10 日)
Thank you for leaving us a rating. We sincerely apologize for the service shortfalls you encountered. Rest assured we have looked into this and made amends to ensure it does not happen again. We hope you will see the improvement the next time you visit us. Sincerely,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフさんがとてもニコニコしておりとても良かった! フィリピンエアラインの雑誌に載っていた商品を探すのも手伝ってくれましたし、スタッフさん素晴らしかった! が、2人の予約だったのにバスローブが1着しかなかった…
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 10 日)
Hi! Thank you for the great rating! We are so happy to hear that our staff made your stay memorable. We are very sorry about the bathrobe, we have already addressed this to make sure all guests have their own especially when the room is booked for 2 people. We hope you will stay with us in the future. See you again! Safe Travels,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
■フロントの対応本当に悪い ■朝食のメニューが少ないウオーターフロントの30セント利益先行が見え見え素人が多い。 ■事務机用椅子が無い ■以前のマリオットから25年前から在泊 ■セタホテルオープン時はお客様が少なかったが今は沢山の方が泊まっているが立地が良いからだ 常連のお客様を大事にしてください! 宿泊歴を見ればわかる。
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 10 日)
Thank you for taking time to write us a review. We are grateful for your observations so we can work harder at making improvements. We hope you will see these on your future visits. Until then, we wish you safe travels always! Best Regards,

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
フロントの対応最悪私のチェックイン時の方はOK 他は良くない マリオットから何十年も使ってます マリオット時代のスタッフADITHもレストランで頑張ってるとても良いが新人が多くて大変そうだ! コーヒーもばらつきがある21日はとても美味しいが20日は最悪の味だった。 このホテル開業した時も何度も泊まったが初めはお客は少なかったが今は場所から良いのでお客様が沢山来ているもっとしっかりしてほしい 部屋の掃除も80パーセントだ 以前も書きこましましたが部屋の机に座る椅子が無いソファーが部屋の割に大きい 今更変えられないので椅子は何とかして欲しい 仕事が出来ない。 シャワーの向きも壁側に少し変えて置く事
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 10 日)
Thank you for taking time to write us a review despite the many shortfalls you encountered. Please accept our sincere apologies as we work hard to ensure these lapses are addressed. We are continuously training our front desk and Misto (restaurant) staff to ensure consistency of service. Also, we have office chairs available upon request especially for business travelers and we have now made it standard procedure to ask our guests at check-in if they wish to have an office chair in the room. We hope you will give us another opportunity to make you stay memorable next time. Until then,we wish you safe and happy travels! Best Regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Thank you for taking time to leave us a rating! We appreciate your feedback and we look forward to your next visit! Sincerely,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Thank you for taking time to leave us a rating! We appreciate your feedback and we are glad you enjoyed your stay. Sincerely,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ハンドタオルやフェイスタオルが無かったので、手や顔を洗った時にバスタオルで代用した。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Thank you for taking time to leave us a rating. We sincerely apologize for the inconveniences you encountered. We will look into the concern on hand and face towels with our team.We hope you enjoyed the rest of your stay and we look forward to your next visit. Sincerely,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度
壁が薄くて隣の音が聞こえる。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Thank you for taking time to leav We us a rating. We will look into the soundproofing and bring this up to the concerned department. We hope you enjoyed the rest of your stay despite this shortfall and we look forward to your next visit. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
アヤラモール 直結ホテルなので、非常に便利でした。 アメニティも揃っていました。ウォシュレットがあれば更に良かったです。
2019 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
会議室の数が少なかった。
2019 年 6 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 2 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 16 日)
Hi! Thank you for taking time to leave us a rating! We hope you enjoyed your stay and we look forward to your next visit! Best Regards,

8/10 (良い)

Kawamura、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ルームクリーニングのボタンを押して外出しても、掃除されていないことがあった。 空港までのタクシーを頼んだとき1回目はホテルの送迎(900ペソ)を使うか自分でタクシーを呼ぶかと言われた。別の担当者はに聞いたら、普通のタクシーを予約してくれました(270ペソ)。
2019 年 5 月に 4 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 13 日)
Dear Kawamura-San, Thank you for taking the time to leave us a review! We appreciate your letting us know your concerns on room cleaning. We will make sure this is addressed immediately. On our hotel transportation, we strive to provide a safe and comfortable ride for our guests, that is why our rates are slightly higher than the regular taxi. We do hope the rest of your stay was comfortable and we look forward to your next visit! Sincerely,

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 4 月に 3 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 3 日)
Thank you for taking the time to leave us a rating! We hope you enjoyed your stay and we look forward to your next visit. Safe travels!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

特になし 部屋が綺麗
2019 年 4 月に 2 泊滞在
Gwen Dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 7 日)
Hi! Thank you taking time to leave us a review. We are glad you enjoyed the room and we look forward to your next visit. Sincerely,

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Not cooling by my room. Because air condition is bad. However, 3 floor only. And bad customer stay. Maybe Chinese. Because too loud at floor and room.
2019 年 3 月に 3 泊滞在
Gwen De la Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Hi! We are very sorry about the inconveniences you encountered during your stay. Thank you for letting us know about the airconditioning issues, we have already worked on this with our Engineering team to ensure it does not happen again. We apologize for the noise issues as well. We are currently working on improving our services and facilities and we hope you see the improvements on your future visits to Cebu. We wish you safe and happy travels!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
レストルームが狭く使用しずらかった。
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 28 日)
Hi! Thank you for taking the time to leave us a review. We are very sorry for the inconveniences you encountered during your stay. We will look into this concern and try our best to address the bathroom design. We hope you will consider staying with us again.We wish you safe and happy travels!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 3 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 28 日)
HI! Thank you for taking time to leave us an awesome rating! We're glad you enjoyed your stay and we look forward to your next visit!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 1 月に 1 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 29 日)
Thank you for taking time to leave us a rating. We hope you enjoyed your stay and we look forward to your next visit to Cebu! Best Regards,

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 1 月に 2 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 15 日)
Thank you for taking time to leave us a rating. We hope you enjoyed your visit and we hope to see you again soon. Best Regards,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 3 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 15 日)
Thank you for taking time to leave us a rating! We hope to see you on your next visit. Best Regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アヤラモール横の清潔なホテル
チェックイン可能時間が14時~0時と記載あり、航空機の都合上午前0時を過ぎてしまうため不安だったが難なくチェックイン出来た。 朝ごはんは毎日少しずつメニューが変わるブッフェ出会ったため飽きずに楽しめた。 アヤラモールと直結しているため大変便利。買い物して荷物が重くてもすぐに帰られる。 部屋は清潔で広く、明るかった。欲を言えば浴槽が欲しかった。
2018 年 12 月に 3 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 15 日)
Thank you for your valuable feedback! We're glad you enjoyed the different breakfast choices and you enjoyed shopping in Ayala Mall. We hope you enjoyed your stay and we look forward to your next visit. Best Regards,

2/10 (非常に不満)

Apple、Bangkok

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
1) 空港での車送迎を依頼したが、誰も出迎えが無かった。タクシーで移動。2) チェックインもスタッフが少なく凄く待たなければならない。3) WIFIが弱く繋がらない。4) 朝食のビュッフェが少なく美味しくない。4) 総じて、印象評価としては、フィリピン人地元客をターゲットにした安価なサービスを目指している為、外国人旅行者向きではない。 唯一の利点はAyala Mall に近接していることだけ。
2018 年 12 月に 5 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 28 日)
Dear Apple, We apologize for the many inconveniences you encountered during your stay. We will bring this up to the concerned departments and ensure continuous training of our staff for service improvement. We are glad you enjoyed the proximity to Ayala Mall. We hope to see you again on your next visit. Happy Holidays!

8/10 (良い)

MASAE

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
バスタブないのが、日本人にはつらい
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 28 日)
Dear Masae, Thank you for your feedback. When the hotel was refurbished, our design team took a more minimalist and practical approach to the bathroom. We are sorry for the inconvenience you encountered.We hope you still enjoyed your stay and we look forward to your next visit.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
改装されて直ぐの割にはあまり綺麗ではなかった。
2018 年 11 月に 3 泊滞在
Gwen dela Cruz, General Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 28 日)
Thank you for leaving us your feedback! We are glad you liked the newly refurbished hotel. We look forward to having you on your next visit!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2018 年 11 月に 1 泊滞在
Frances Alfafaraからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 21 日)
Thank you for your generous review! We hope to see you again soon!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
シャワー以外は◎でした
スタッフが皆礼儀正しく親切。部屋は新しくて綺麗だし、設備もシャワー以外は満足(温水になるまでに5分かかり、排水に時間がかかった)。朝食のレストランが冷房ガンガンなので、長袖持参は必須。 寝具も寝心地が良かった。部屋が快適で部屋に長時間いたため、プールに入る時間がなかった。次回はプールも利用したい。
2018 年 11 月に 1 泊滞在
Frances Alfafaraからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 7 日)
Thank you for staying with us! We are delighted that you found the room clean and our amenities acceptable. We apologize for the delay in water heating and will make sure this is addressed immediately. We appreciate your feedback and hope to see you on your next visit.

4/10 (不満)

Josephine

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
When we checked in, the front desk told us that Expedia had cancelled our reservation, which was a complete lie. I had to show my receipts and credit card statement as proof that this reservation was paid in full. Despite showing all my receipts. They said they needed to call their reservations office and made me wait 2 hours before they told me that my reservation was confirmed. This situation was very stressful. I think Seda hotel wanted to gaslight me into accepting that my reservation was cancelled so I would pay a higher rate for their room. It’s a scam.
2024 年 3 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Aaron

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
👍
2024 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Elizabeth

Cleanliness and excellent customer service.
2024 年 3 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Kevin

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Danilo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great location and amenities, specifically the covered area leading to Ayala Shopping Mall.
2024 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Arlene

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Love this hotel. It’s very clean and the staff were very attentive and polite. We were supposed to stay here for 4days we actually extended it to 5 days👍Highly recommended.
2024 年 2 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Rowena、New York

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
Seda has a great location and very accessible. Breakfast was wonderful as well.
2024 年 1 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Wendy、County of Grande Prairie

カップルで旅行
良かった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
Staff are always helpful and wonderful!
2024 年 2 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Surley

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Wendy、County of Grande Prairie

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I have stayed here before and the staff are wonderful!
2024 年 2 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

John

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Very poor buffet selections, no bacon at breakfast buffet, and a VERY crowded dining room
2024 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Rhea

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
I love this place. We started staying there since 2009 until now. It is our home away from home. I love that it’s near ayala mall - the only place I shopped anyway. The staff members are great, friendly and knowledgeable.
2024 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Louella

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 1 泊滞在