施設の正面 (日没後)

メリラ ベルリンの口コミ

4.5 out of 5
メリラ ベルリン
Friedrichstrasse 103, Berlin, BE

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 1000 件の口コミ中 609 件が非常に良い" "
評価 8 - 1000 件の口コミ中 298 件が良い" "
評価 6 - 1000 件の口コミ中 57 件が普通" "
評価 4 - 1000 件の口コミ中 19 件が不満" "
評価 2 - 1000 件の口コミ中 17 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

9.2/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

Erika

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Good hotel, good service.
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 15 日)
Dear Mrs. Erika, Thank you for taking your time to give us 3 points for your stay with us. We hope to see you again and hope to make this a 5. Best wishes from Berlin

10/10 (非常に良い)

?

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 4 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 19 日)
Dear Guest, Thank youf for your 5 points! It is always so nice to see that our guest have a pleasant stay with us and hope to have you again with us in the future. Best wishes from Berlin.

6/10 (普通)

YASUO

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Our stay was good on the whole, except for some electric equipment that kept beeping for 24h. It woke me up constantly...
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 18 日)
Dear Mr YasuoThank you for sharing your feedback.We are glad to hear that you found our service and room cleanliness satisfactory. However, we apologize for the inconvenience caused by the beeping noise from the electric equipment in your room. Our team is committed to ensuring a comfortable stay for our guests, and we will investigate this issue to prevent it from happening in the future. Our rooms are designed to be soundproof, and we will make sure to address any potential issues that may have affected the quality of your stay.We hope to welcome you again in the future. All the best.Guest Experience Team

8/10 (良い)

Koichiro

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Sバーン・Uバーンの駅に近く、移動に便利。 歩いても博物館島に行けるし、近くにスーパーがいくつかある。 口コミでは湯沸ポットがないとなっていたが備わっていたので、デザートのお菓子を買ってきて部屋でコーヒーを飲みながらのんびり出来た。 朝食に野菜が少ないのが残念。
2023 年 9 月に 5 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 18 日)
Koichiro様この度はMeliá Berlinにご宿泊いただき、またご感想をお寄せいただき、誠にありがとうございました。この度のご滞在にご満足いただき、大変嬉しく思います。ブラシやスープにつきましては、お客様の貴重なご意見として承ります。また、スタッフの対応にお褒めの言葉をいただき、ありがとうございました。スタッフ全員で共有するとともに、今後もお客様に喜んでいただける様、努めて参ります。幸せな人生をお祈りします またお会いできることを心から楽しみにしていますGuest Experience Team

8/10 (良い)

Hiroshi

出張
良かった点 : 清潔度
便利な場所のホテル、ということであれば、かなりお勧めのホテルです。
2023 年 8 月に 4 泊滞在
Arthur Leopold Leleuからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 25 日)
Dear Hiroshi,Thank you so much for your comment!We are delighted that you enjoyed your experience with us and we look forward to welcoming you soon again,Best regards, Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Takashi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アクセス良し
主要駅から1分で非常にアクセスが良く、付近にCafeやレストラン、スーパーなどあって便利でした。
2023 年 3 月に 1 泊滞在
Arthur Leopold Leleuからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 27 日)
Dear Takashi,Thank you so much for your great review!We are delighted that you enjoyed our premium location and will share your kind words to our teams. We look forward to welcoming you soon again,Best regards,Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

NAOKO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
場所も良く駅にも近く良かったです
Arthur Leopold Leleuからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 12 日)
Dear Naoko, Thank you so much for sharing your experience at Melia Berlin. We are delighted that you were satisfied with our premium location. We look forward to welcoming you again soon,Best regards, Arthur Leopold LeleuGuest Experience Manager

2/10 (非常に不満)

KEISUKE

2022 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great location
Great location. Room was clean and comfortable. Staff was helpful and friendly. フリードリッヒシュトラーセ駅から近く博物館島へも歩いていけ、便利でした。部屋は広めで快適でした
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Melia Teamからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 22 日)
thank you for your review!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
街歩きに便利なホテル
予約した部屋の景観が悪く、当日追加料金を支払って部屋をアップグレードしました。アップグレードしたら川沿いのお部屋で素敵でした。 駅からも近く利便性は素晴らしいです。 ジムは1室分くらいの広さ、サウナも1つあります。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Melia Hotel Berlinからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 26 日)
Thank you for the review. We are happy that you could enjoy your stay.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ラウンジのドリンクが豊富
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Melia Hotel Berlinからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 23 日)
Dear Anonymous, thank you for the nice review. we hope to welcome you back again soon. Your Melia Berlin Team

8/10 (良い)

ken

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
ツインルームを予約していたがダブルになっており、替えてもらったが結構時間がかかった。その室内は一部照明が切れており、交換してもらった。電気ポットは2階レストランで借りると無料とコンシェルジェで教えてもらった。レセプションで借りると5ドルらしい。早朝4時出発でピックアップを予約していたが車が来ず、レセプションに依頼し、ドライバと会社に電話してくれた。その証明のため担当者名を聞いたら一旦断られるも最終的に教えてくれた。いろいろあったが、きちんとしたホテル。
2019 年 9 月に 5 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 25 日)
Thank you for your review!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Melia Hotel Berlinからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Lieber Anonymous, vielen Dank für Ihre freundliche Bewertung. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen, Ihr Melia Team

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅からすぐ近く、設備も充実していました。 一番のお気に入りはジェットバス。シャワー室、トイレも別になり、 ゆっくりできました。朝食も素晴らしかったです。旅行の最後に ご褒美しました。
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Melia teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 5 日)
Thank you for your review!

8/10 (良い)

Chizuko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
立地良し、内装普通
駅から近く、とても便利でした。 ただ、ポットや、水などは無く不便でした。 写真で見たよりもオシャレではなかったです。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Your Melia Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 25 日)
Dear Chizuko, thank you very much for your sincere feedback. We kindly inform you that you can request a tea/coffee station at any time. Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Melia Hotel Berlinからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Lieber Anonymous, vielen Dank für Ihre freundliche Bewertung. Wir hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu können. Mit freundlichen Grüßen, Ihr Melia Team

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
good hotel
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Your Melia Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 22 日)
Thank you for your review!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
快適なホテル
朝食がとてもおいしかった。総合的にはとても快適に過ごすことができた。ホテルの周辺にはスーパーもあり、駅もすぐ近くで便利。 一点だけ、チェックアウトの時にこちらが使用していない電話代を請求されたけれどもホテル側の手違いだとわかり無事解決した。
2019 年 9 月に 4 泊滞在
your Melia Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 22 日)
Thank you for your review!

8/10 (良い)

HIROHITO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
観光に便利な快適ホテル
清潔で十分に快適でした。交通の便利さと安全性が高い場所です。レベル(クラブ)フロアーでしたが、混雑なく、朝食も午後のオヤツもお酒も頂けて良かったです。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Melia Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 6 日)
Thank you for sharing your comments in Expedia. We are very happy to hear that you enjoyed our hotel and its location so much, it is always a pleasure to receive good feedback. We are very glad to know that you enjoyed our hotel and our location, close to many services and options available. We hope to welcome you back soon in Melia Berlin. Best regards

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Fuu、Tokyo,Japan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
交通の便が抜群に良い立地です。 駅近くにはスーパーもあって便利です。
2019 年 8 月に 7 泊滞在
Melia Berlinからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 21 日)
Thank you very much. Hope to see you soon again.

8/10 (良い)

Bruce

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
2024 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Louise Berenice

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent location - couple of minutes walk from the S-Bahn and restaurants. Great rooms with very comfy bed, power shower and very quiet. Friendly and helpful staff.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 15 日)
Dear Mrs. Louise, It sounds like you had a fantastic experience! We are gald that zou found our location perfect for zour visit, our rooms cozy and attentive staff, this makes really all the difference in a stay. It's wonderful to hear that you found everything to your liking, from the comfy bed to the power shower. It sounds like the perfect recipe for a relaxing stay.Best wishes from Berlin,

10/10 (非常に良い)

Baran

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Alles war bestens,gerne wieder
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 15 日)
Sehr geehrter Herr Baran, Es freut mich sehr zu hören, dass alles zu Ihrer Zufriedenheit war! Wir würden uns sehr freuen, Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Wenn Sie in Zukunft etwas brauchen oder Fragen haben, zögern Sie nicht, uns zu kontaktieren. Bis bald!

10/10 (非常に良い)

Patrick

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had a great time, the hotel was great, the staff were professional and welcoming and the location is fantastic.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 13 日)
Dear Sir,Thank you for taking the time to review your recent stay.We are delighted to hear that you found our staff to be professional and welcoming, and that our prime location contributed positively to your stay. It's wonderful to know that the room amenities met your expectations, providing a comfortable and enjoyable room experience. We take pride in our service culture, striving to offer guests an exceptional stay at every opportunity.We look forward to a return visit from you in the future.Best wishes,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Martine Ann

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
So well placed for many of the sights. By the river and station. Lovely walks by the river and loads of places to eat and drink nearby.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 13 日)
Dear Ms. Martine,Thank you for reviewing your recent experience.We're delighted to hear that our prime location by the Spree river and close proximity to the station provided you with the convenience to explore and enjoy the vibrant surroundings. It's wonderful to know that you appreciated the variety of dining options and the lovely walks nearby. Your satisfaction with the room cleanliness and the level of service you received is a testament to our dedication to creating exceptional room experiences. We also take note of your rating on the hotel's condition and would like to assure you that we continuously strive for improvement to ensure our guests' comfort.We look forward to seeing you again on your next stay.Best wishes,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

andrea sauter

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 9 日)
Dear Andrea Sauter, Thank you for the perfect score! We're thrilled to hear that you had an exceptional experience during your stay with us.

10/10 (非常に良い)

soo me

Excellent
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 9 日)
Dear Guest, We are pleased that you had a pleasant stay with us. Your satisfaction is our greatest reward.Best wishes,

10/10 (非常に良い)

MARIA

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Muy bien localizado , excelente atención
2024 年 3 月に 7 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 1 日)
Apreciada Señora, Ha sido un placer recibir su última visita y su excelente valoración.Nos complace enormemente que haya disfrutado de su estancia y que la atención recibida haya sido de su completo agrado. Agradecemos su reconocimiento a nuestro esfuerzo por ofrecer una experiencia de habitación impecable y un servicio de la más alta calidad. Es un honor saber que nuestro compromiso con la cultura de servicio y la atención al detalle han contribuido a una estancia memorable para usted.Aprovechamos la ocasión para hacerle llegar un cordial saludo en nombre de todo el staff del Hotel Meliá Berlin confiando en su pronto regreso.Atentamente,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Thomas James

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 9 日)
Dear Mr. James, Wow! A perfect score! Thank you so much for your kind words and for recognizing our efforts to provide excellent service.

10/10 (非常に良い)

Lothar

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Alles perfekt, wie bei früheren Aufenthalten.
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 28 日)
Sehr geehrter Herr, vielen Dank für Ihren Kommentar.Ihre Zufriedenheit ist für uns, die Tag für Tag daran arbeiten, Ihnen einen einwandfreien Service zu bieten, die schönste Belohnung.Wir bedanken uns recht herzlich für Ihren Besuch und freuen uns über Ihre Höchstbewertung!Wir würden uns freuen, Sie in Zukunft wieder bei uns begrüßen zu können.Freundliche Grüße,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Lynda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Good area for sightseeing. Within walking distance of many popular sights.
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 31 日)
Dear Madam,Thank you for taking the time to leave a review of your stay with us.We're delighted to hear that our hotel's location provided you with convenient access to the city's numerous sights and that you found our room cleanliness to be impeccable. Our team takes great pride in maintaining a high standard of service culture, ensuring that every guest enjoys a memorable room experience. We appreciate your positive feedback and are thrilled that you received the exemplary service that we strive for.We look forward to the pleasure of seeing you again in the future. Kind regards,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Marga

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Schönes Hotel in hervorragende Lage. Zimmer je nach Kategorie g zweckmäßig eingerichtet. Wir hatten dieses Mal leider ein Zimmer zum Innenhof, das war nicht so schön. Das Frühstück ist hervorragende.
2024 年 3 月に 4 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 24 日)
Sehr geehrte Dame, wir danken Ihnen herzlich für die Bewertung Ihres Aufenthalts in unserem Hotel.Wir sind begeistert zu lesen, dass Sie unsere gut angebundene Lage als ideal empfunden haben. Schön, dass Sie auch von einem erholsamen Schlaf in unseren komfortablen Betten genossen haben. Allerdings tut es uns leid, dass die Aussicht Sie nicht überzeugt hat. Wir werden dies in unsere Verbesserungsprozesse miteinbeziehen. Hoffentlich besuchen Sie uns wieder einmal.Freundliche Grüße,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Young Chul、FAUST

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent location
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 15 日)
Dear Sir,Thank you for sharing this review of your time at our hotel.Our location is one of the things we are very proud of about our hotel.We are so lucky to have such a strategic position that brings transport options to our guests and must-see attractions closer.We look forward to the pleasure of welcoming you back on many more occasions in the future. Best regards,Guest Experience Team

4/10 (不満)

Sandra

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
Ich bedauere sehr , dieses Hotel gebucht zu haben . Jegliche Wünsche wurden trotz Bestätigung des Hotels nicht erfüllt .
2024 年 3 月に 1 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 15 日)
Sehr geehrte Frau Sandravielen Dank für Ihre Nachricht. Es tut mir aufrichtig leid zu hören, dass Ihr Aufenthalt in unserem Hotel nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat und dass Ihre Wünsche trotz der Informationen, die Sie uns per E-Mail zukommen ließen, nicht erfüllt wurden. Es handelte sich um Missverständnisse, insbesondere in Bezug auf das besondere Geschenk, das Sie für Ihren Verlobten geplant hatten. Bitte seien Sie versichert, dass wir Ihr Feedback ernst nehmen und in Zukunft sicherstellen werden, dass alle spezifischen Wünsche und Vorlieben unserer Gäste, insbesondere zu besonderen Anlässen, sorgfältig notiert werden, um solche Missverständnisse zu vermeiden.Es ist uns sehr wichtig, dass Sie sich während Ihres Aufenthaltes wohl und gut aufgehoben fühlen. Wir sind stets bemüht, unseren geschätzten Gästen einen angenehmen Aufenthalt zu bereiten und stehen Ihnen gerne zur Verfügung, damit Ihr nächster Besuch bei uns reibungslos verläuft.Mit freundlichen Grüßen,Guest Experience Team

8/10 (良い)

John Heath

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I didn't enjoy the smell of disinfectant in the Lobby and thought taht the food in the Tapas bar was average for a Spanish hotel chain
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Dear Mr Heath, Many thanks for having taken the time to review your stay.We're delighted to hear that you found the room cleanliness to be impeccable, and we appreciate your recognition of our hotel's overall condition and service. Our team is committed to providing exceptional service culture and ensuring that each room experience meets our high standards. We're sorry to hear that the scent in the lobby and your gastronomic experiences at our Tapas Bar did not meet your expectations. Our aim is to provide a warm and welcoming atmosphere from the moment our guests step in, and we strive to offer authentic Mediterranean cuisine that reflects our Spanish heritage. We value your feedback as it helps us to continuously improve our guests' experiences.We hope to have the opportunity to welcome you back on a future occasion. Kindest regards,Guest Experience Team

6/10 (普通)

Monica

出張
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
My room was not very clean and the WiFi didn’t work in the room. Just in the lobby area
2024 年 3 月に 5 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Dear Madam,Thank you for the time taken to share your experience of staying with us.We are pleased to hear that you found our hotel's condition and the level of service to be satisfactory, reflecting our commitment to a high standard of service culture. However, we regret to hear that you encountered issues with the Wi-Fi connectivity and the cleanliness of your room. Our guests' room experience is of utmost importance, and we strive to ensure that every aspect of their stay meets our meticulous standards for comfort and quality. We appreciate you bringing this to our attention and will look into these matters promptly.We hope to welcome you again. Best wishes,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Jacqueline Ann

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
A great location and friendly, helpful staff. The room was large, clean and a comfortable bed. Breakfast was delicious, with a huge choice of English or continental. Would definitely recommend.
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Dear Ms. Jacqueline,Please accept our thanks for your kind review regarding your stay.It is heartwarming to know that our prime location contributed positively to your stay, offering the convenience to explore the city with ease. We are thrilled that our team's dedication to service culture shone through and made your stay more enjoyable. Your compliments on the spaciousness and cleanliness of our rooms are greatly appreciated, as we strive to provide an exceptional room experience. Furthermore, it's wonderful to hear that the breakfast offered a gastronomic experience that left you satisfied and ready to start your day. We take pride in ensuring our guests can indulge in a variety of delicious options.It would be a pleasure to welcome you back. Best wishes,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

William

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great room and view. Concierge was very helpful.
2024 年 2 月に 7 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 7 日)
Dear Sir,Thank you for such a positive review of your stay.We're delighted to hear that your room and view met your expectations and contributed to a memorable room experience. It's also wonderful to know that our concierge team provided you with the exceptional service culture we strive for. Your positive remarks are greatly appreciated and reaffirm our commitment to offering both superior accommodation and gastronomic experiences.We look forward to welcoming you again.Best regards,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Tori

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Property was very clean and professional while conveniently located by the metro. Made it very easy to access the city during our travel!
2024 年 2 月に 6 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 3 日)
Dear Madam,Thank you for reviewing your recent experience.We're delighted to hear that our pristine premises and professional service culture made a positive impact on your stay. It's also wonderful to know that our convenient location, right next to the metro, provided you with the perfect gateway to explore the vibrant energy of the city. Our commitment to offering a memorable room experience is echoed in your satisfaction with the cleanliness of your accommodations.We look forward to welcoming you back on a future visit.Kind regards,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Marcel

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Der Zustand unserer Suite etwas altmodisch. Ein Riss auf dem Sofa ist uns sofort aufgefallen. Ansonsten etwas lange Wartezeit auch beim Priority Check-In für Melia White Status etc. Mitarbeiter ansonsten freundlich. Das Obst beim Frühstück bzw. das Gemüse war schon trocken (die Gurke). Naja da könnte man noch eine Schippe drauflegen.
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 28 日)
Sehr geehrter Herr, herzlichen Dank für Ihr Feedback zu unserem Hotel.Wir freuen uns sehr, dass Sie unsere freundlichen Mitarbeiter und die Sauberkeit der Zimmer hervorgehoben haben. Es erfüllt uns mit Stolz, dass unsere Servicekultur positiv bei Ihnen angekommen ist. Bezüglich der Wartezeit beim Check-In möchten wir uns entschuldigen, auch wenn wir stets bemüht sind, den Prozess so effizient wie möglich zu gestalten. Ihre Anmerkungen zum Zustand der Suite und dem Frühstücksangebot nehmen wir ernst und werden diese punktuelle Feedback nutzen, um unsere Gästeerfahrungen kontinuierlich zu verbessern. Die Qualität unserer gastronomischen Erlebnisse liegt uns am Herzen, und wir bedauern, dass das Frühstück nicht Ihren Erwartungen entsprach.Hoffentlich sehen wir uns auch in der Zukunft wieder bei uns.Freundliche Grüße und alles Gute,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Kerstin

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 24 日)
Dear Mrs. Kerstin, Thank you for your 4 Points! We hope to have you again with us and be able to get all the points. best wishes,

8/10 (良い)

Benjamin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
No outlets in the nightstands, the bathroom fan does not have an off switch. Exceptionally clean, with the kindest and most helpful staff I’ve ever encountered!
2024 年 2 月に 6 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 23 日)
Dear Sir, Many thanks for having taken the time to review your stay.We're absolutely delighted to hear that you found our hotel exceptionally clean and our staff to be the kindest and most helpful. It's wonderful to know that our service culture made a positive impact during your stay. We appreciate your feedback regarding the room amenities; while we offer a variety of conveniences in our rooms, including a desk and minibar, we apologize if the absence of outlets in the nightstands caused any inconvenience. We're also glad to note that the bathroom fan settings will be taken into consideration as we continually strive to improve our guest room experience.We hope to welcome you back on future occasions.Best wishes,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Samuel、New york

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Check-in process could have gone better. Internet is really slow.
2024 年 2 月に 7 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 23 日)
Dear Sir, We appreciate the time you have taken to provide us with your opinion of your stay.We're delighted to hear that our commitment to cleanliness met your expectations and that our hotel's condition left a positive impression. We regret to hear about your experience with slow internet service and any inconvenience this may have caused during your stay. Rest assured, we strive to provide an exceptional room experience and our team is always on hand to assist with any concerns, such as Wi-Fi connectivity, to ensure your comfort. We appreciate your patience regarding the check-in process and would like to inform you that our dedicated staff works diligently to make every guest's arrival as smooth as possible.We hope to welcome you back. Best wishes,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Fabrizio

2024 年 2 月に 3 泊滞在
Ana Hernandez Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 24 日)
Dear Mr. Fabrizio, Thank you so much for the 5 points! The entire Meliá Berlin team is happy to see that our efforts and service was an excelent experience. Hope to have you again soon with us.

8/10 (良い)

Fiona

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
We’ve enjoyed a lovely stay at Melia Berlin. The smell was very pleasant when you entered the reception area. The staff were very friendly. The hotel was lovely and clean. It was in a very convenient location.
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 23 日)
Dear Madam,Thank you for taking the time to leave a review of your stay with us.We're thrilled to hear that the welcoming scent set a pleasant tone for your visit and that our team's friendliness stood out. Your commendations on the hotel's cleanliness and prime location underscore our commitment to providing a superior room experience. Rest assured, we continually strive to offer heartfelt service culture and gastronomic experiences that delight our guests.It would be our pleasure to have you return on another occasion. Very best wishes,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Stephen

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent property. Spacious room (Suite) and very centrally located to subway/attractions, etc.
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 20 日)
Dear Stephen,Thank you for taking the time to share your opinion with us.We're delighted to hear that you found your suite spacious and appreciated our central location, which is indeed perfect for exploring the city and its attractions. It's wonderful to know that the cleanliness and condition of our hotel met your expectations, and that you received exemplary service from our team. Your satisfaction with the room amenities confirms our dedication to providing a superior room experience.We hope you also had the chance to enjoy the gastronomic experiences at our Tapas Bar, and that The Level added that extra touch of luxury to your stay.The entire team look forward to welcoming you back for a future visit.Kind regards,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Angela Agnes

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Really nice hotel in an ideal location for walking to many landmarks. Handy for public transport too. Staff are all very nice and helpful. Everywhere is clean and well presented. The breakfast is excellent and the dinning room beautifully presented with gleaming crockery and cutlery. Would definitely stay again
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 20 日)
Dear Ms Agnes,Many thanks for this high rating.We're delighted to hear that our hotel's prime location contributed positively to your explorations and that the accessibility to public transport made your stay in the city convenient. It's heartening to know our staff's dedication to service culture met your expectations and that the room experience, marked by cleanliness and well-maintained amenities, enhanced your comfort. Your praises for our gastronomic experiences, particularly the breakfast offerings, are truly appreciated and we're glad it set a great tone for your day.It would be a pleasure to welcome you back.Best wishes,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Martin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Nähe zum Admiralspalast
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 18 日)
Sehr geehrter Martin,herzlichen Dank für Ihren positiven Kommentar zu unserem Hotel.Wir haben sehr gerne gelesen, dass Sie Ihren Aufenthalt in unserem Hotel genossen haben. Danke für den sehr positiven Kommentar zu unserer zentralen Lage.Wir freuen uns schon auf Ihren nächsten Besuch.Mit freundlichen Grüßen,Guest Experience Team

8/10 (良い)

Linsey

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Had a lovely stay. The location is great for exploring the main sites of Berlin. The staff were very friendly and we really enjoyed the breakfast. The only negatives we had was that our king size bed was 2 single beds put together with one really firm mattress and one really soft one, neither of which were very comfortable. The room was also really warm but slept fine with the window open.
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 18 日)
Dear Linsey, Thank you for taking the time to share your review.We are thrilled to hear that you appreciated our friendly staff and our prime location, perfect for exploring Berlin's main sites. It's wonderful that you started your days enjoying our breakfast offerings with views of the Spree river. However, we regret to hear about the discomfort with your bed; we aim to provide a superior room experience, and we typically pride ourselves on our DreamMaker mattresses. Regarding the warmth of the room, we’re glad you found a solution but want to remind future guests that our team is on hand to ensure your air conditioning needs are met, for a comfortable stay.We look forward to welcoming you back,All the best.Guest Experience Team