ロビー

リンドナー ホテル ベルリン クーダム パート オブ JDV バイ ハイアットの口コミ

4 out of 5

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 1007 件の口コミ中 548 件が非常に良い" "
評価 8 - 1007 件の口コミ中 370 件が良い" "
評価 6 - 1007 件の口コミ中 63 件が普通" "
評価 4 - 1007 件の口コミ中 14 件が不満" "
評価 2 - 1007 件の口コミ中 12 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.4/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Yuzuru

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 6 月に 6 泊滞在

6/10 (普通)

Okanda

2023 年 6 月に 7 泊滞在

6/10 (普通)

Toshifumi

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地はいいけど部屋は狭いと思います。
2022 年 10 月に 3 泊滞在
p.p. Ina Treß Administration Managerinからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 18 日)
Dear Toshifumi, thank you very much for your review and for taking the time to do so. We will take notice of your suggestions.Nevertheless, we hope to see you again very soon, and send you the best regards until we have the possibility to be your host again.Best wishes from our Berlin-Crew!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利なホテル・駅近い
駅からも近く、便利なホテルです。スタッフも笑顔で対応してくれます。
2019 年 11 月に 4 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 4 日)
Dear guest, thank you for your great feedback. We are happy to read, that you enjoyed your stay with us. Please come to visit us again anytime soon. Best regards, Kari Schütz Assistant General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 4 日)
Dear guest, thank you very much for the good review. We are happy to see that you have had a great time staying with us. We are looking forward to your next stay. Kind regards, Your Lindner Hotel Am Ku´damm

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応が非常によかった。
2019 年 11 月に 5 泊滞在
Saskia Kempfからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 12 日)
Dear guest, Thank you for your great feedback! We look forward to welcoming you again in the future. Many greetings, Saskia Kempf Front Office

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Saskia Kempfからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Lieber Gast, vielen Dank für Ihre gute Bewertung. Wir hoffen Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen. Viele Grüße, Saskia Kempf Front Office

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ルームクリームを遠慮するとミニバーがタダになるのはとてもいいサービスだと思いました。ただ、できればゴミは捨ててほしいのとトイレットペーパーを補充していだけるとありがたいです。特に困ったりはしませんでしたが。
2019 年 11 月に 3 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 25 日)
Dear guest, thank you very much for your kind review. We are very happy that you have had a great time staying with us. We hope to see you again soon. Kind regards, Kari Schuetz Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

獅子公、横浜

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ビジネスクラス ダブルベッドを予約したのですが、デスクの他にソファ、テーブル付きの広い部屋でした。バス、トイレも別々になってました。ティーゲル空港行の109番のバス停がホテルのすぐ目の前にありますし、空港行き急行のX9番のバス停があるベルリンZOO駅からも5分程度ですので、便利です。
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 27 日)
Dear guest, thank you very much for your kind review. We are very happy to see that you liked the hotel and our location in the centre of West-Berlin. You are always welcome to come back and visit us again. We are looking Forward to your next stay! Kind regards, Kari Schütz Assistant General Manager

8/10 (良い)

Yoshitake

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good access
Nice location and clean room. U-bahn station and bus stop for airport (bus 109) is located in front of this hotel, which is really convenient for access. They offer unique service that we can take free minibar if room cleaning is skipped for more than 2 nights.
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 27 日)
Dear guest, thank you very much for your kind review. We are very happy to read that you have had a great stay with us. Please come to visit us again soon. Kind regards, Kari Schuetz Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

Mie

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Dear guest, thank you very much for your friendly review. We are very happy to see that you have had a good time staying with us and enjoyed our services. We hope to welcome you again anytime soon. Kind regards, Kari Schuetz Assistant General Mananger

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Very clean and high speed wifi was good
2019 年 6 月に 4 泊滞在
Kari Schützからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 28 日)
Dear guest, thank you very much for taking the time to give us your kind feedback. We are very happy to read that you liked the hotel and that you have had a great stay with us. It´s nice to see that you appreciate our WiFi as we invested in a new infrastructure last year. We hope to welcome you again soon. Best regards, Kari Schütz Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
中数日おいて2泊と2泊づつしました。 その間余分な荷物を快く預かってもらいました。 部屋に電気ケトルやマグカップの常備はありませんが、フロントに頼むとすぐ貸してくれます。 2連泊以上で掃除タオル交換を入れない場合、冷蔵庫の中のドリンクが全部無料で飲めるのも良かったです。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Kari Schütz, Direktionsassistentinからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 27 日)
Dear valued guest, thank you very much for your kind review. We are glad to read that you enjoyed your stay and that you have had such a good time in Berlin. The whole team is happy about your feedback. We are looking forward to your next stay. Kind regards, Kari Schütz Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 3 泊滞在
Kari Schütz, Direktionsassistentinからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 21 日)
Dear guest, thank you very much for this great 10-points-feedback. We are happy that you liked the hotel and enjoyed yor stay with us. We are looking forward to welcome you again any time soon. Berlin is always worth a visit. Kind regards, Kari Schütz, Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

Tomoko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とにかく立地が最高。スタッフも非常に親切で快適。
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Kari Schütz, Direktionsassistentinからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 16 日)
Dear guest, Thank you very much for your kind review. We are happy to read that you enjoyed your stay, our hotel and the location. Please come to visit us again soon. Best regards, Kari Schütz, Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
広く、清潔で過ごしやすい部屋であった。一番気にしていた繁華街立地での外騒音は聞こえなかった。部屋の外の物音も聴こえないので、防音性がよいホテル。部屋のグレードによると思うがバスタブはなく、シャワーのみなので日本人として気にする方は確認を。立地はSバーンもUバーンもバスもどれも便利。乗り換えなしで大概の観光目的地に行けた。
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Kari Schütz, Direktionsassistentinからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 5 日)
Dear guest, Thank you very much for your great feedback. We are happy to read that you enjoyed your stay and our great location. We do have rooms with bathtub as well as rooms with showers, and junior suites with both. Just let us know your preferences during the reservation. We hope to welcome you again here in Berlin. Kind regards, Kari Schütz, Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 11 月に 3 泊滞在
Kari Schütz, Direktionsassistentinからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 18 日)
Dear Guest, Thank you for 5 stars which means that you liked our hotel and your stay here ar Lindner Hotel Am Ku'damm. We are happy to welcome you back anytime. Berlin is always worth a visit. Sincerely, p.p. Kari Schütz, Assistant General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 2 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 9 日)
Dear valued guest, It's been our pleasure to host you and we are very pleased that you have had a great time in Berlin. Come back soon, we would love to see you again in the future. Best regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

Moin、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
UバーンにもSバーンにも近く大変便利でした。必要十分なサービスと接客が快適でした。近隣にはショップやカフェ、スーパーもあり次回も利用したいと思います。
2018 年 10 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 2 日)
Dear Moin! It's been our pleasure having you with us. We appreciate you taking the time to rate your stay and are very happy about your feedback. We would also love to welcome you back some time in the future. Don't let it be too long. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

Theresa、TOKIO

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
it is very nice location‼︎ you can go anywhere by buses and trains.
2018 年 9 月に 4 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 13 日)
Hi there Theresa, Your feedback is a great motivation for the whole team to keep up the good work they do with all our guests. Thank you so much for letting us know about your satisfactory stay. We hope to see you again soon. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 2 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 28 日)
Dear valued guest, Thank you for your kind review. We are glad that you enjoyed your stay and hope to welcome you again soon. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 28 日)
Dear valued guest, Thank you for your kind review. We are glad that you enjoyed your stay and hope to welcome you again soon. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
■場所: 完璧。動物園駅に徒歩5分 空港までの109バス停も徒歩20mの目の前です。 ■部屋: ドイツの国柄か、清掃は予想以上に完璧でした。タオル・シーツなどのリネン関係もパリッと仕上げられています。 ■朝食: ビジネスホテルに近い立ち位置の割には、ヒルトン等のホテルに匹敵する高品質な朝食です。
2018 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality) からの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 20 日)
Dear valued guest, Thank you so much for your five-star-review. We love that you enjoyed your stay and hope to welcome you again soon. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

Toschi、千葉県佐倉市

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
リーズナブルな料金だけで決めていたので郊外に有るホテルなのかと思いきや、行ってみたら一等地に有り、しかもきれいなホテルで驚いた。 ビジネスホテルと言ってしまえばそれまでですが・・
2018 年 7 月に 2 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 11 日)
Hi Toschi, Thank you very much for choosing our hotel for your stay in Berlin. We love that we were able to surprise you in a positive way. Your kind words have been forwarded to our team and we hope to see you again some time in the near future. Best regards Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

コロコロ、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高の立地
一人で8泊利用しました。クーダムの真ん中にあり、治安も良く、お店もたくさんありとても便利な場所です。観光の途中で一度帰って休んだりできました。ホテルの前のパン屋さんも早い時間から開いています。 他の方が書いておられるように、部屋に湯沸かしポットはなかったのですが、貸していただけたので問題ありませんでした。スタッフの方々も親切だったので、今度ベルリンに行けることがあったらまたぜひ利用したいです。
2018 年 6 月に 8 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションは抜群!
初めての利用でした。ロケーションはとてもよく、地下鉄の駅目の前で、zoo駅にも徒歩圏内でした。フロントの方の対応は感じがよかったです。またチェックイン時にクレジットカードでデポジットが必要でした。 外観も綺麗で、お部屋も期待通り!ただ入ってすぐにベットだったのは驚きました。冷蔵庫、冷房もあり、窓も広く、スーツケースも広げられるくらいの広さはあり、ロケーションを考えると大満足でした!ただ入口を見つけるのに時間がかかり、同じところを行ったり来たりしてしまいました。 またベルリンに行く際は、利用したいと思います!
2018 年 6 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

makon、伊勢

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
立地が良い
私がホテルを選ぶ最優先は立地です。交通の便が良くて、近くで食事が出来て暇もつぶせる所です。飛行場までのバス停は目の前です。もちろんホテルも快適でフロントも必ず声をかけてくれます。気配りがあり好きなホテルです、ただバスタブが欲しかったです。
2018 年 5 月に 2 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 10 日)
Dear makon, It's been our pleasure to have you with us. Thank you very much for your kind review. We are glad that you enjoyed your stay and hope to welcome you again soon. The next time you visit book one of our First Class rooms. There are bathtubs available in that room category. Kind regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

kumaneko、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
好アクセス・安心・快適です
連泊で、シングル禁煙部屋を利用しました。4階の部屋でした。シャワーのみ、バスタブなしの部屋ですが、日本のビジネスホテルより少し広めでした。明るく、清潔感のあるお部屋で、特に騒音もなく快適でした。WiFiは無料(パスワード不要)で、さくさく繋がります。備品はシャンプー、ボディソープ、ドライヤーぐらいです。歯ブラシ、洗面道具、ヘアケア、スリッパ等は持参する必要があります。湯沸しポットもありません。
2018 年 4 月に 6 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 14 日)
Dear kumaneko, We are thrilled to read about your experience in Berlin having stayed with us in such great detail. Thank you so so much for taking the time to share your kind feedback providing so much insight for everyone to read. The whole team is glad that you had a good time with us. We hope to welcome you again some time in the future. Please just let us know then if there is anything you might need. A cattle for example can be provided easily at no extra charge. Come back soon. We would - again - love to have you. Warm regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 3 月に 2 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 22 日)
Dear valued guest, Thank you for your amazing review. We are glad that you enjoyed your stay and hope to welcome you again soon. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

ドイツ旅行者、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
利便性の高いホテル
主要駅(動物園駅)に近く、また、空港までの路線バス(109番)のバス停も目の前にあり、大変利便性のよいホテルだと感じました。今回は利用しませんでしたが、ホテルの目の前にイーとインコーナーのあるパン屋さんがあったのと、徒歩5分程度のところにスーパーがあったので食事に困ることもありませんでした。室内にはエアコンもあり、大変心地よく過ごすことができました。また利用させていただきたいと思います。
2018 年 2 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 7 日)
Dear valued guest! We would like to thank you as well for visiting and for sharing the experiences your had during your stay. We love the feedback of our guests and when it turns out that we've had one more satisfied guest - we couldn't ask for more. We are proud that our team left such a great impression and can't wait to welcome you back again some time in the future. See you soon. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションが最高なホテルです
とてもロケーションに優れています。テーゲル空港に暗くなってから着いて不安だったのですが、109番のバスに乗ればホテルの近くまで安全に移動できます。周りにカフェも多いので食べ物に困ることはないですし、何よりホテルの朝食が種類が多く美味しかったです。帰りも109番かX9番のバスのどちらでも快適にテーゲル空港まで帰れます。アメニティーで歯ブラシがないのだけ困りました。
2018 年 2 月に 6 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 7 日)
Dear Ken, what an amazing feedback! Thank you for visiting our hotel in Berlin and for taking the time to write your detailed review. The valuable tips your are providing will definitely help our future guests. We can't wait to see you again some time in the future and if your are missing something to make your stay more comfortable just ask one of our staff members for help. We are offering a variety of guest supplies for free. Take care, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
場所が良い
場所がとにかく良いです。 空港から夜9時過ぎに109のバスで来たのですが、バス停から明るい通りを通って着くので不安なくホテルに到着できました。 バス停も駅も近くにあるので便利です。 部屋はバスタブ付きの部屋だったのですが、バスルームに囲いが無いので一緒に行く人を選ぶかもしれません。(私は一人で利用したので、問題ありませんが)
2017 年 12 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 18 日)
Dear valued guest! Thank you for taking the time to share your experiences during your stay with us and kindly rating your stay. We are glad that you did enjoy your time in Berlin and hope to welcome you back soon. There is always something to discover here. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

nrk530、tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最寄駅に近く立地は最高です
もう3回目の利用となります。駅に近く立地がいいこと。 ショッピングでも何をするにも便利だと思います。大型ホテルのような豪華さはありませんがこじんまりとした家族的なホテルです。受付の方もアットホームです。
2017 年 12 月に 8 泊滞在
Danny Bohrischからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 16 日)
Dear valued guest, Thank you very much for staying with us again. We appreciate the loyalty and are glad that you had such a good time. We hope see you again very soon. Warm regards p.p. Danny Bohrisch Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

10/10 (非常に良い)

mi、japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コンパクトで便利なホテル
設備は必要最低限ですが新しくて綺麗。テーゲル空港行きの109番バス停がホテルすぐ側なので最終日重い荷物を持って歩かなくて良かった。ホテル前のパン屋は朝早くから開いてるし、カフェもあります。近くに薬局もあったので急な病気の時に助かりました。また利用したいです。
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 18 日)
Hello Mi! Thank you so much for sharing your great feedback with us. The whole team appreciates your kind words. We are glad that you did enjoy your time in Berlin and hope you feel better by now. Come back soon. We are looking forward to welcome you back. Best regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

Tomoyasu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションが良いホテル
テーゲル空港から(へ)のバス停や、Sバーン・Uバーンの駅も近く、東エリアを含めた市内各所へのアクセスが良い。近所にデパート(Karlstadt)もあるので、食料品を含めたちょっとした買い物にも困らない。
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 29 日)
Dear Tomoyasu, Thank you for your nice feedback. We are glad that you enjoyed your stay with us and hope to welcome you again soon. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

kao、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スタッフが若くて気さく
初め、ダブルベッドだったので、ツインに替えてもらう際、快く追加料金もなくすぐに変更してくれました。チェックインの時に補償金?50€カードチェックがありました。英語が堪能ではないので、デポジットかどうか分からずちょっと不安でしたが、チェックアウトの時に尋ねると引き落とされてはいないので大丈夫ですとのこと。税金等も一切なく現地での支払いは0でした。
2017 年 11 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 29 日)
Dear kao, Thank you for your kind feedback. We are glad that you enjoyed your stay. Please excuse the misunderstanding considering the payment. We are glad that everything worked out and hope to welcome you again soon. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

8/10 (良い)

パピ、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
キレイなホテルです。
駅からも近いのですが、入り口が通り沿いではないので、少し迷いました。 スタッフも対応がよく、室内もとてもキレイです。 部屋の真ん中に仕切りがあり、広い部屋が狭く感じたのが残念です。 ドイツでは珍しくエアコンでしたので、寒がりな私にはとても助かりました。 ホテルの備品の購入(トイレットペーパーなど)がギリギリだったりしたのは、少し残念です。 チェックアウトの朝になくなったので、フロントには言いませんでしたが。
2017 年 11 月に 3 泊滞在
Danny (Coordinator Guest Relation & Quality)からの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 29 日)
Dear valued guest, Thank you for your very kind and well written review. We are glad that you enjoyed your stay. Please excuse the fauxpas on the day of departure. We hope to welcome you again soon. Kind regards, Danny Bohrisch, Coordinator Guest Relation, Quality & Revenue

6/10 (普通)

Matthias

良かった点 : 施設のコンディションと設備
Alt for åbent toiletforhold. Næstsidste opholdsdag “glemt” rengøring af vores værelse uden kompensation
2024 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gertrud

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Schönes Hotel. Zentral am Ku’damm gelegen. Jederzeit wieder.
2024 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Rolf

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Tolles Hotel liegt sehr zentral und das Personal ist super nett
2024 年 4 月に 6 泊滞在

8/10 (良い)

Marie

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Gute Unterkunft.
2024 年 4 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

Kfir

家族旅行
気になった点 : 設備とサービス
The hotel said that there is a cooperation with a 3 minutes walk gym . Opening time 6:00 am I woke up at 5 just to discover the armband doesn’t open the gym and had to go back to the hotel to receive another Upon arrival to the gym it didn’t work and I had to wait outside until the trainer came at 7:05 to let me in ! And he said the open time is at 6 but he starts at 7 and the hotel staff should have known that ! On top of it My dad is disabled person the room we were given was the last one on the floor On top toilet we’re not clean by housekeeping They need to do better One very good review is the location
2024 年 4 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

HOANG TUAN、HOCHIMINH

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Good for location. Good for hotel.
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Halima

2024 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Halima

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Beautiful location
2024 年 4 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Claudia

2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Joshua Jaya

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
5
2024 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gerhard Thomas

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

Felix

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very near major train stations, shopping, cafes, etc. Accommodations are quite good themselves, and the area is somewhat busy but very safe, and not noisy.
2024 年 3 月に 2 泊滞在