外観

ホテル モノポールの口コミ

4 out of 5
ホテル モノポール
Pilatusstrasse 1, Lucerne, LU

口コミ

8.2

とても良い

評価 10 - 471 件の口コミ中 194 件が非常に良い" "
評価 8 - 471 件の口コミ中 171 件が良い" "
評価 6 - 471 件の口コミ中 66 件が普通" "
評価 4 - 471 件の口コミ中 23 件が不満" "
評価 2 - 471 件の口コミ中 17 件が非常に不満" "

8.8/10

清潔度

8.4/10

スタッフとサービス

7.6/10

設備とサービス

7.8/10

施設のコンディションと設備

8.2/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

TOYOKO

気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
値段の割りには、部屋は狭く、ベッドも小さくて、室内は非常に暑かった。2泊目は、水のサービスもなく、最悪のサービスだった。
2022 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
中央駅、買い物や観光スポットから至近で便利な場所にあります。
2020 年 8 月に 3 泊滞在
Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 8 月 26 日)
Dear guest, Thank you so much for your positive feedback. We are glad to hear that you enjoyed your stay here in Lucerne and we hope to welcome you back soon. Warmest regards, Brigitte Heller, General Manager and the whole MONOPOL-Team

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ビュッフェが、普通でした。
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 7 日)
Dear guest, Thank you for your stay at the Hotel MONOPOL Lucerne and for taking the time to share your feedback with us. It would be great to welcome you back soon here in Lucerne! Warmest regards, Brigitte Heller, General Manager and the whole MONOPOL-Team

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Hiroyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利で朝食も充実しているホテル
4泊滞在しましたが、ホテルのスタッフの対応も丁寧でしたし部屋も快適でした。朝食も充実していたと思います。

8/10 (良い)

Yutaka、Nagoya

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
A conveniently located hotel with friendly staffs
I have stayed more than 5 times this year at this moment, all the staff are very kind and friendly and the majority of the times the rooms are well maintained.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅前のホテル(蚊が多くて最悪)
ルツェルン駅前なので立地は最高でしたが、掃除の人が窓をいつも開け放しにするため、蚊が大量に部屋の中に入ってきて初日は蚊と格闘していました。ホテルの人に伝えても、「季節柄仕方がない」と取り合ってくれず。。。窓から下を見ると、水たまりがたくさんあり、蚊が大量発生するのも納得。であれば、窓を開け放すのが理解できません。部屋には扇風機がありましたが、エアコンの冷房は入っていませんでした 。スイス人が日本人に比べて虫を気にしないのは理解していますが、実際に体中刺されてしまい、最悪でした。 このホテルを予約する際は、中庭側はおすすめできません。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Conveniently located hotel near HB.
Conveniently located, staff were Kind and friendly.

8/10 (良い)

Akinori、日本

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : 客室の快適度
暑い、煩い部屋
当滞在中は35度の猛暑でしたが冷房装置が無い。 窓を開けて風を通していると夜中の2時まで街の飲み屋から騒音が続き。連日の睡眠不足でした。

8/10 (良い)

luke、Japan

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
交通の便が良すぎ
駅の真横です。絶対に迷わない! ただお値段に見合うかと言われると...?

8/10 (良い)

JiJi、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
駅に近い
駅からのお店がある地下道を上がるとすぐホテルで、駅に近いが、賑やかな交差点に面していて、少々騒音が気になるが、船や鉄道移動には、便利なホテル。市内観光にも便利。駅の地下には食べる所、COOPもあり便利。静かな場所を希望するなら向かないホテル。

8/10 (良い)

Rio800、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅に近くて,市内観光だけでなく何かと便利なホテル
ルツェルン駅の正面を出れば,すぐ左手にMONOPOLと分かりやすい文字看板の建物があります。 横断歩道付の道路を渡りますが,赤信号待ちをしても体感徒歩1分。とても近いです。 ホテル受付がある1F(ホテルエレベータには0Fと表示)にはスタバがあり,これもとても嬉しいです。 内装も綺麗で,スタッフの方もとても親切です。ドイツ語だけでなく,英語かフランス語でも対応いただけます。 ダブルルームのベッドがシングルサイズベッド2つを並べたものだったことは, EU圏では割と多いことだと感じているので気になりませんでした。 週末や祭日など休前日に宿泊される場合,駅に近い(=街の中心部)がために,夜遅くまで喧騒が部屋まで 聞こえるかもしれません。ただ,ルツェルン自体がそんなに騒がしい街ではないし,明け方までうるさいといったことは まずないでしょう。
????????????
502???1
502???2
502???3

10/10 (非常に良い)

Uttam

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Right next to Lucern Train station. The room had great view of lake
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Lucretia

Terrific staff and check-in!
2024 年 5 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

Judith

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

mark、Covington

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Excellent
2024 年 4 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Tadhg

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 14 日)
Dear Tadhg,Thank you for your rating. We appreciate your feedback and we are glad that you had a satisfactory stay with us. We look forward to welcoming you back to our hotel in the future.Sincerely yours,Lars GüggiGeneral Manager Hotel Monopol

10/10 (非常に良い)

Yijie

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Incredible stay in such a hearty place!
This stay is beyond my expectations, the location,professional demeanor of staff , hospitality and price points are all 5 stars! This is an old old building so expect to carry your luggage 10 steps even after the lift ride. Kyle , is a great person in all aspects, their patience and dedication to great service wins my heart .
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 7 日)
Dear Guest,Your kind words have truly warmed our hearts. It is delightful to learn that your stay at our hotel exceeded your expectations. Our team, especially Kyle, is thrilled to receive such high praise for their professionalism and dedication to service.It's true, our historic building does come with its unique quirks, such as a few steps after the lift ride. We appreciate your understanding in this matter, and we are pleased that it did not dampen your overall experience.We look forward to offering you our warm hospitality once again in the future.Sincerely yours,

10/10 (非常に良い)

Tim

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 6 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 14 日)
Lieber Tim,Vielen Dank für Ihre perfekte Bewertung! Es freut uns zu hören, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genossen haben und wir freuen uns darauf, Sie in Zukunft wieder bei uns begrüssen zu dürfen.Freundliche Grüsse,Hotel Monopol

10/10 (非常に良い)

Sangyoun

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
숙소가 역
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Hotel Monopol Luzernからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 7 日)
게스트님께,리뷰에 더 많은 내용을 작성하려고 하셨던 것 같습니다. 저희는 고객의 여행에 필요한 다양한 교통수단을 쉽게 이용할 수 있도록 노력하고 있으니 편리한 위치를 찾으셨기를 바랍니다. 여러분의 피드백은 저희에게 소중합니다. 진심으로 당신의 것입니다,호텔 모노폴

4/10 (不満)

carolina

家族旅行
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Quarto pequeno para 3 pessoas, o carpete deixou nossa família com alergia. A entrada junto ao comércio trazia pouca pessoalidade ao hotel. Localização excelente
2024 年 1 月に 3 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Prezado hóspede,Lamentamos muito saber que a sua experiência conosco não atendeu às suas expectativas, especialmente em relação ao tamanho do quarto e ao carpete. Valorizamos a sua opinião e agradecemos por nos alertar sobre essas questões.Todavia, é bom saber que a localização do nosso hotel foi ao encontro das suas necessidades. Trabalhamos constantemente para oferecer uma estadia confortável e agradável a todos os nossos hóspedes, e a sua observação é de extrema importância para nós.Atenciosamente,

6/10 (普通)

Nava

気になった点 : スタッフとサービス
In front of train station - not the best crowd at night and there is a nightclub/lounge also on the corner that does not attract the best crowd.
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Dear Guest,We acknowledge your feedback regarding the location of our hotel. We understand that the surroundings might not have met your expectations. It's important to note that our hotel's placement is strategic for travelers, due to its proximity to the train station. Regarding the nightclub/lounge, it is indeed part of the neighbourhood's vibrant nightlife. While we understand that this may not be everyone's preference, please rest assured that safety and comfort are our utmost priorities at Hotel Monopol. We hope that despite these concerns, you found your stay at our hotel enjoyable and accommodating. We look forward to the opportunity of serving you again in the future. Yours faithfully,

8/10 (良い)

Rose

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Gutes Hotel, ideal gelegen in der Nähe des Bahnhof
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Lars Güggiからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 21 日)
Dear Rose,It's great to hear that you found our location convenient and our hotel to your liking. We are indeed fortunate to be situated near the train station, which many of our guests appreciate. We are glad you rated us 8 out of 10 and we hope to have the opportunity to serve you again, striving to make your next stay a perfect score. Sincerely yours,

10/10 (非常に良い)

Michael、Prahran

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Loved our stay.
2023 年 11 月に 6 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 21 日)
Dear Michael,we are pleased to hear that you enjoyed your stay with us. Your full score is a nice confirmation for our team that we were able to meet your expectations. It is always our goal to provide every guest with a pleasant and unique experience.We look forward to welcoming you back to Hotel Monopol soon.With kind regards,

10/10 (非常に良い)

Julie

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
It was the best choice for accommodation on this trip and I will definitely come back next time.
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Lars Güggi, General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 21 日)
Dear Guest,It is truly heartening to hear such positive feedback about your visit. We are thrilled to know that you found our hotel to be the best choice for your trip. Your plans to return again are the highest compliment you could offer.Our goal is always to provide an exceptional experience to all our guests and it is always gratifying to hear when we have succeeded.Looking forward to welcoming you back for another enjoyable stay.

10/10 (非常に良い)

Visit

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Closet hangers way too high. Had to step inside to hang clothes. Also, safe is on the floor. Had to get on knees to use the safe. Terrible!!! Your designer did not think nor care about seniors. How do short people hang clothes when hangers are in the sky?
2023 年 10 月に 3 泊滞在
Lars Güggi General Manager Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 21 日)
Dear Guest,We are truly sorry to hear about the inconvenience you encountered during your stay. We take pride in catering to all our guests, regardless of their height or age. Our intention is to provide a comfortable and accessible environment for everyone.We deeply regret that some aspects of our room design did not meet your needs. It is our constant endeavor to improve the experience of our guests and your input is essential in that regard. Please accept our sincere apologies for any discomfort caused. We value your feedback and will take it into account as we continually strive to enhance our guests' experience.Sincerely yours,

8/10 (良い)

Young Min

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
좋은 장소, 다소 시끄러움
역에서 가까운게 매우 좋고, 주변 주요 지역으로 접근성이 좋은게 가장 장점입니다.
2023 年 10 月に 2 泊滞在
Lars Güggi, General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 17 日)
고객님께,저희 호텔의 뛰어난 위치와 접근성을 강조하는 고객 여러분의 피드백을 읽게 되어 매우 기쁩니다. 저희의 특권 중 하나는 도시의 중심부에 위치하여 투숙객이 편리하게 여행할 수 있다는 점입니다.소음과 관련하여 저희는 투숙객에게 고요한 환경이 얼마나 중요한지 잘 알고 있습니다. 특히 자정 이후에는 정책에 따라 조화로운 분위기를 유지하기 위해 노력합니다. 이러한 경험을 하지 못했다면 깊은 사과의 말씀을 드립니다. 트위터는 관련 부서와 논의하여 가이드라인을 준수할 수 있도록 최선을 다할 테니 안심하세요.소중한 피드백을 보내주셔서 다시 한 번 감사드립니다. 곧 다시 찾아뵙기를 기대합니다.진심으로 당신의 것입니다,라스 구기총지배인 호텔 모노폴

10/10 (非常に良い)

Luz

2023 年 10 月に 3 泊滞在
Lars Güggi, General Mangerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 21 日)
Dear Guest,It is truly heartening to hear such positive feedback about your visit. We are thrilled to know that you found our hotel to be the best choice for your trip. Your plans to return again are the highest compliment you could offer.Our goal is always to provide an exceptional experience to all our guests and it is always gratifying to hear when we have succeeded.Looking forward to welcoming you back for another enjoyable stay.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Review of 2 Day Stay in Hotel Monopol
The location is amazing, close to the boat docking area and the train station. The location also houses a Starbucks and is nearby to a few nice restaurants. I did however, have a few issues during my stay. The room that I was assigned to had horrible shower drainage issues as well as an unstable shower head holder that nearly hit my head twice and when I informed the staff about it, the next day the issues were worsened, and the water pooled at my feet and did not go down until many hours later so that was not a pleasant experience. The other issue I had was the wifi was very slow and spotty, often disconnecting or loading very slowly. I did like the room size and the service from the staff, they gave 2 free sparking water bottles and the bathroom was decent sized for a double room. There was a bit of noise on Fridays and Saturdays from the street below from bars even with the windows closed so be mindful of that. Additionally, on one of the nights of my stay, the hotel had a ringing alarm noise go off at 3 am which woke me up and disrupted my sleep unfortunately. Overall it's a decent hotel but I was expecting way more (particularly a working shower), especially for how overpriced it is.
2023 年 10 月に 2 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 17 日)
Dear Guest,We value your feedback and understand that not all aspects of your stay with us met your expectations. It's fantastic to hear that you found our location to be well-connected and convenient, and that you appreciated the room size and the service provided by our staff. We strive to make every guest’s experience enjoyable and it’s encouraging to hear that we were successful in certain aspects. However, we sincerely regret to hear about the issues you encountered with the shower and WiFi. We aim for excellence in all of our services and amenities and it's unfortunate that we fell short this time. We appreciate you bringing these matters to our attention.Regarding the noise, we understand that it can be a concern, especially for guests who are light sleepers. We apologize for the inconvenience this might have caused you.As for the pricing, our rates are based on current market conditions and demand. To find the best rates, we encourage you to consider booking directly through our website or at the hotel.Thank you once again for your feedback. We hope to have the opportunity to better serve you in the future.Yours faithfully

8/10 (良い)

Eric、Vienna

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Lots of very late night noise from parting (3am).
2023 年 10 月に 2 泊滞在
Hotel Monopol Luzernからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 17 日)
Dear Guest,We sincerely regret to hear about the disturbance you experienced during your stay due to noise. Your comfort is of utmost importance to us and it's disheartening to learn that we were unable to meet your expectations in this regard.We place great value on the atmosphere of our centrally located city hotel. To this end, we have guidelines in place for the bar and club within our premises to control the volume from midnight onwards. It's disappointing to know that these guidelines may not have been adhered to. Please accept our heartfelt apologies for any inconvenience caused.Rest assured, your feedback has been taken seriously and we will be addressing this issue with the operators to avoid similar instances in the future. Thank you for bringing this to our attention. We hope to have the opportunity to serve you better in the future and make your next stay with us a more pleasant one.Sincerely yours,

10/10 (非常に良い)

Cristina

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel incrível!
Hotel muito bem localizado, bonito, muito confortável, com excelente acomodações. Atendimento excelente! Café da manhã muito bom!
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Lars Güggiからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 29 日)
Caro hóspede,Estamos muito gratos por partilhares a tua opinião sobre a tua estadia no Hotel Monopol. Ficamos satisfeitos por saber que gostaste da localização do nosso hotel, do conforto das acomodações e do nosso pequeno-almoço.A tua satisfação é a nossa maior recompensa e ficamos muito felizes em receber o teu elogio. A nossa equipa está sempre pronta para proporcionar aos nossos hóspedes uma experiência única e memorável.Esperamos voltar a receber-te em breve.Com os melhores cumprimentos,Hotel Monopol

8/10 (良い)

syamali

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
The location of this property is right next to the station and only a short walk from the lake and old town . Very convenient for catching the train the bus and perfect location for a short visit
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Lars Güggi General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 15 日)
Dear syamali80,Your feedback regarding the location of our property is much appreciated. We're delighted to hear that you found our location convenient, especially its proximity to the station, lake, and old town. It's indeed our goal to provide our guests with easy access to the various attractions and transport links in Lucerne.We hope to have the opportunity of welcoming you back in the future, for another enjoyable and comfortable stay in our city.Sincerely yours,

10/10 (非常に良い)

Jongchul

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 9 月に 1 泊滞在
Lars Güggi General Manager Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 15 日)
We are very pleased to hear that you enjoyed your stay with us. We strive to provide the best possible experience for our guests and are glad we were able to do that for you. Thank you for choosing us as your accommodation.With kind regards

8/10 (良い)

Adisa

2023 年 9 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Ingeborg

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
2023 年 8 月に 3 泊滞在
Lars Güggi, Direktor, Hotel Monopol Luzernからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre Erfahrungen mit uns zu teilen, Ingeborg. Wir wissen es zu schätzen, dass Sie uns mit 8 von 10 Punkten bewertet haben, und freuen uns, dass Sie insgesamt einen positiven Aufenthalt hatten. Wir bemühen uns, eine einladende Atmosphäre zu schaffen und dafür zu sorgen, dass jeder Gast seinen Aufenthalt genießt, daher bedeutet uns Ihr Feedback sehr viel. Wir verstehen, dass Probleme, die während Ihres Aufenthalts aufgetreten sind, enttäuschend sein können, und wir entschuldigen uns, wenn Ihr Aufenthalt nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat. Seien Sie versichert, dass wir alle Bewertungen ernst nehmen und sie als Chance nutzen, uns für zukünftige Gäste zu verbessern. Nochmals vielen Dank, dass Sie Ihre Gedanken mit uns teilen. Wir freuen uns darauf, Sie bald wieder als Gast bei uns zu haben!Mit freundlichen Grüssen

10/10 (非常に良い)

Jaehyun

2023 年 8 月に 1 泊滞在
Lars Güggi, Direktor, Hotel Monopol Luzernからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Vielen Dank für Ihre Bewertung zu unserem Hotel. Wir freuen uns zu hören, dass Sie einen angenehmen Aufenthalt bei uns hatten und würden Ihre Erfahrung mit 10 von 10 Punkten bewerten. Es ist schön zu wissen, dass Ihnen unser freundliches Personal, die günstige Lage und die geräumigen Zimmer gefallen haben.In unserem Hotel sind wir bestrebt, erstklassigen Service und Komfort zu bieten, um allen Gästen einen unvergesslichen Aufenthalt zu ermöglichen. Ihre freundlichen Worte geben uns die Motivation, auch in Zukunft einen außergewöhnlichen Service zu bieten.Nochmals vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, Ihre Erfahrungen mit uns zu teilen. Wir hoffen, dass wir Sie bald wieder bei uns begrüßen dürfen!

10/10 (非常に良い)

Seihee

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Friendly service
All the staff members were so kind and upgraded our rooms
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Thank you for your kind review, Seihee! We are thrilled that our staff provided you with such excellent and friendly service. Your compliments are greatly appreciated. We take great pride in our commitment to providing exceptional service to all our guests and we are glad that we were able to meet your expectations. Thank you again for taking the time to share your experience. We hope to welcome you back soon!Sincerely yours

10/10 (非常に良い)

Cristina

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great stafg
2023 年 8 月に 2 泊滞在
Hotel Alpina Luzernからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 26 日)
Sehr geehrte Cristinaes freut uns sehr, dass Sie Ihren Aufenthalt in unserem Hotel genossen haben und insbesondere unser Personal loben. Unser Team ist stets bemüht, den Aufenthalt unserer Gäste so angenehm wie möglich zu gestalten. Ihre positive Bewertung ist eine wunderbare Bestätigung für uns.Wir hoffen, Sie bald wieder in unserem Hotel Alpina begrüßen zu dürfen. Mit freundlichen Grüssen,Hotel Alpina

10/10 (非常に良い)

David、THE COLONY

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great property. Great front desk staff. Terrific location, walkable to sites.
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 26 日)
Dear Guest,Your kind words have filled us with joy. It's delightful to hear you appreciated our property and found our front desk staff to be to your liking. Indeed, the location of Hotel Monopol is one of its many charms, providing our guests with easy access to local attractions.Our team always strives to create an experience that is both pleasant and memorable. Your feedback is a testament to their hard work and dedication. We look forward to welcoming you back for another enjoyable stay in the future.Yours faithfully

8/10 (良い)

Byeongjun

2023 年 8 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 26 日)
Wir freuen uns zu hören, dass Sie einen zufriedenstellenden Aufenthalt in unserem Hotel hatten. Ihre Zufriedenheit ist unsere oberste Priorität und wir freuen uns, dass wir Ihre Erwartungen erfüllen konnten. Wir freuen uns darauf, Sie bald wiederzusehen!Mit freundlichen Grüssen

8/10 (良い)

DEBRA、CEDAR HILL

カップルで旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Ideal location in walking distance to so many shops and restaurants. Very convenient to bus and train station. I’d stay there again.
2023 年 8 月に 2 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 26 日)
Dear valued guest,Your positive remarks regarding our location are greatly appreciated. It's delightful to know that you found our hotel to be in an ideal spot, close to numerous shops, restaurants, and transportation links. It's also highly encouraging to hear you would choose to stay with us again.Your patronage is valuable and it would be a pleasure to welcome you back to Hotel Monopol in the future.Sincerely yours

8/10 (良い)

Rub

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 26 日)
Wir freuen uns zu hören, dass Sie einen zufriedenstellenden Aufenthalt in unserem Hotel hatten. Ihre Zufriedenheit ist unsere oberste Priorität und wir freuen uns, dass wir Ihre Erwartungen erfüllen konnten. Wir freuen uns darauf, Sie bald wiederzusehen!Mit freundlichen Grüssen

10/10 (非常に良い)

Yejin

2023 年 7 月に 1 泊滞在
Lars Güggiからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 5 日)
Dear GuestThank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.SincerelyHotel Monopol Luzern

10/10 (非常に良い)

hamilton

2023 年 7 月に 2 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, über Ihre Erfahrungen in unserem Hotel zu schreiben! Wir wissen Ihre freundlichen Worte zu schätzen und freuen uns zu hören, dass Sie einen sehr angenehmen Aufenthalt hatten. Wir sind bestrebt, einen erstklassigen Kundenservice zu bieten und dafür zu sorgen, dass sich alle unsere Gäste bei uns wohl und glücklich fühlen. Wir hoffen, dass wir Sie in Zukunft wieder bei uns begrüssen dürfen!Mit freundlichen Grüssen

8/10 (良い)

BALAGOPALAN JAYAGOPAL

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
All over everything was so good
2023 年 7 月に 3 泊滞在
Lars Güggi General Manager Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 26 日)
Thank you so much for your kind words about your stay with us! We’re delighted to hear that you had a good experience and that all-over everything was positive. At [HOTEL NAME], we strive to provide our guests with the highest standards of service and comfort, and we’re thrilled that you think we achieved that. Thank you again for taking the time to write your review – it’s very much appreciated.Sincerely yoursLars GüggiGeneral Manager Hotel Monopol

10/10 (非常に良い)

Leopoldo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great stay
2023 年 7 月に 1 泊滞在
Lars Güggi General Manager Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 26 日)
Thank you for taking the time to share your experience with us. We value all feedback, and we are sorry to hear that the room you booked was not exactly the same as you saw online whilst booking. Here at our hotel, we strive to provide each guest with a pleasant experience from start to finish. We appreciate your graciousness and patience in this matter and apologize for any inconvenience caused.Sincerely yours

2/10 (非常に不満)

Cho Wai

家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス
the room they gave me wasn’t exactly as the one I booked. And they did absolutely nothing in terms of compensation and help.
2023 年 7 月に 1 泊滞在
Lars Güggi General Manager Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 26 日)
Thank you for taking the time to share your experience with us. We value all feedback, and we are sorry to hear that the room you booked was not exactly the same as you saw online whilst booking. Here at our hotel, we strive to provide each guest with a pleasant experience from start to finish. We appreciate your graciousness and patience in this matter and apologize for any inconvenience caused.Sincerely yoursLars GüggiGeneral Manager Hotel Monopol

2/10 (非常に不満)

Steve

Can’t believe they would not honor a refund for medical emergency. That was expensive.
2023 年 7 月に 3 泊滞在
Hotel Monopol Luzernからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 7 日)
Dear guestWe understand your disappointment that you did not receive a refund for your non-refundable rate. This rate is specifically designed for travellers with a secure plan who are aware that they cannot cancel for free, but are offered a lower price.Please make sure to contact your travel insurance.

8/10 (良い)

James、madison

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 6 月に 2 泊滞在
Lars Güggi, Direktorからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 7 日)
Es freut uns sehr zu hören, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genossen haben. Wir bemühen uns, unseren Gästen das bestmögliche Erlebnis zu bieten, und wir freuen uns, dass wir das für Sie tun konnten. Wir freuen uns darauf, Sie bald wiederzusehen!mit freundlichen Grüssen

10/10 (非常に良い)

Monique

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The hotel staff is friendly
2023 年 6 月に 1 泊滞在
Hotel Monopolからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 7 日)
Thank you so much for taking the time to write a review about your experience with us. We are so pleased to hear that you found our staff to be friendly. Here at our hotel, we pride ourselves on providing a warm and welcoming atmosphere for all of our guests. We appreciate your kind words and hope to have the opportunity to serve you again soon.yours faithfully