外観

シュタイゲンベルガー グラフ ツェッペリンの口コミ


口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 1002 件の口コミ中 561 件が非常に良い" "
評価 8 - 1002 件の口コミ中 317 件が良い" "
評価 6 - 1002 件の口コミ中 87 件が普通" "
評価 4 - 1002 件の口コミ中 25 件が不満" "
評価 2 - 1002 件の口コミ中 12 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

YOSHIKO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
巨大なホテル
駅前の大型ホテルで、選んだ部屋は広々。浴槽はチビの私は沈んでしまう長さ(笑)。到着時に対応してくれたフロントはアルバイト?だったのか、もたもたしていましたが、一生懸命で好感度高かったです。駅前ですが、中央駅は改装工事中で、見えているのに7分ぐらいかかりました。SバーンUバーンはホテルのすぐ前から地下に入れるので、とても便利です。またシュツッツガルトに来る事があれば、リピします。
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Holger Floryからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Yoshiko,Your detailed review is greatly appreciated. We are delighted to hear that you were satisfied with your spacious room and the diligence of our staff.It is a great pleasure to know that our location, with its easy access to transportation, met your needs. We apologize for the inconvenience caused by the construction currently taking place in the area around the central station.We look forward to welcoming you again to Stuttgart and the Steigenberger Graf Zeppelin.Best regardsHolger FloryGeneral ManagerSteigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

Toru

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Holger Floryからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 19 日)
Dear Toru,Thank you so much for your outstanding evaluation!It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and enjoyed your visit to Stuttgart.We hope to welcoming you back for a future occasion and remain in the meantimewith best regardsHolger FloryGeneral ManagerSteigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

ATSUHIKO

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしい
6年前に宿泊した時と変わらない綺麗さが引き立つ内容でした…フランクフルトよりこちらの方が好きかもです。
2023 年 6 月に 1 泊滞在
Holger Floryからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 14 日)
Dear Atsuhiko,Thank you so much for your outstanding evaluation! This is highly appreciated.It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and enjoyed your visit to Stuttgart.We love to welcome you back for a future occasion and remain in the meantimewith best regardsHolger FloryGeneral ManagerSteigenberger Graf Zeppelin

2/10 (非常に不満)

Michio

家族旅行
Why no room for me??? Unbelievable, several times visits but first time such kind of treatment, no benefit for me, replacement hotel was not too bad, however I don’t think it is same level either with same price level from point of view in all condition.
Holger Floryからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 2 日)
Dear Michio,the entire team wishes you a very happy new year! Thank you for your reservation. It would have been a pleasure to welcome you directly with us and we deeply apologize for the inconveniences. With best regardsHolger FloryGeneral ManagerSteigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

SHIHO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても綺麗で、設備も良く、水回りも快適、HBF駅の目の前、スタッフも親切で丁寧。 朝食も大変美味しく、サウナも良かった。 非の打ち所がありませんでした。
Holger Floryからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 20 日)
Dear Shiho,what a great evaluation, thank you so much.We are delighted to hear that you spent a memorable time at our hotel.It would be a pleasure to welcoming you back soon.With best regardsHolger FloryGeneral ManagerSteigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

Takahiro、Nerima

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 2 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 4 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für Ihre gute Bewertung. Dass Sie sich in unserem Hause wohlfühlen konnten, freut uns sehr. Trotzdem ist es unser Ziel, jeden Gast zu 100% zu begeistern - deshalb versichern wir Ihnen unser Möglichstes zu unternehmen, um Ihnen bei der nächsten Gelegenheit einen unvergesslichen sowie rundum perfekten Aufenthalt im Steigenberger Graf Zeppelin zu garantieren. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

YASUYUKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 18 日)
Dear Yasuyuki, thank you for your good evaluation. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin. We hope to welcoming you back soon to delight you to 100% and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

Miyazaki

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ゆったり過ごせます
駅前で立地がよい。とても広い部屋でゆったり過ごせました。 朝食が素晴らしかったです。 また絶対に泊まりたいです。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 27 日)
Dear esteemed Miyazaki, thank you so much for your outstanding evaluation! It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and enjoyed your visit to Stuttgart. We hope to welcoming you back for a future occasion and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

HIROYUKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear esteemed Hiroyuki, what a great evaluation, thank you so much. We are delighted to hear that you spent a memorable time at our hotel. It would be a pleasure to welcoming you back soon. With best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

Eriko

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Sehr geehrter Eriko, vielen Dank für Ihr Feedback und die gute Bewertung Ihres Aufenthaltes. Dass Sie Ihre Zeit mit uns genießen konnten ist uns eine Freude. Auch wenn wir es zu schätzen wissen, Ihre Erwartungen erfüllt zu haben, so ist es dennoch unser Ziel diese zu übertreffen und Ihnen ein unvergessliches Erlebnis zu bieten. Deshalb hoffen wir, Sie auch in Zukunft wieder in unserem Hause willkommen heißen zu dürfen, damit wir Sie dabei zu 100% begeistern können. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
中央駅の目の前。クリスマスマーケットまでも歩いてすぐです。広めのREWE(スーパーマーケット)も近くにありお土産選びにも便利です。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 24 日)
Dear esteemed guest, thank you for sharing your valuable evaluation with us. We are glad that you enjoyed your overall stay at our hotel and could take advantage of our downtown location. Still it is our daily aim to exceed the expectations of our guests and delight you with an unforgettable stay. Therefore we hope to welcoming you back soon to positively surprise you. In the meantime we remain with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 26 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für Ihr exzellentes Feedback. Wir freuen uns sehr zu hören, dass es uns gelungen ist, Sie während Ihrer Zeit in Stuttgart rundum zu begeistern und hoffen, Sie auch bei der nächsten Gelegenheit wieder in unserem Hause willkommen heißen zu dürfen. Das gesamte Steigenberger Graf Zeppelin Team wünscht Ihnen frohe Festtage und einen guten Rutsch ins neue Jahr. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
チェックインに待たされた
15時からチェックインなのに準備が間に合わないとかでロビーで1時間も待たされた。その間、まだかと聞きにいかないといつ入れるかの準備状況の説明もなし。時間を無駄にした。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 15 日)
Dear esteemed guest, thank you for sharing your feedback with us. It is a pleasure to hear that you enjoyed your overall time with us. The mentioned inconveniences in relation to the waiting time until your room was ready we truly commiserate. Please rest assured that we will forward your constructive feedback to the front office director to check our performance. We hope to welcoming you back for a future occasion to positively surprise and delight you to 100%. With best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
駅に近く非常に便利。防音もしっかりしており、部屋は静か。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 11 日)
Dear esteemed guest, what a great evaluation, thank you so much. We are delighted to hear that you spent a memorable time at our hotel. It would be a pleasure to welcoming you back soon. With best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 7 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für Ihre gute Bewertung. Dass Sie sich in unserem Hause wohlfühlen konnten, freut uns sehr. Trotzdem ist es unser Ziel, jeden Gast zu 100% zu begeistern - deshalb versichern wir Ihnen unser Möglichstes zu unternehmen, um Ihnen bei der nächsten Gelegenheit einen unvergesslichen sowie rundum perfekten Aufenthalt zu garantieren. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 7 日)
Sehr geehrter Gast, vielen Dank für Ihr Feedback und die gute Bewertung Ihres Aufenthaltes. Dass Sie Ihre Zeit mit uns genießen konnten und mit unseren Serviceleistungen zufrieden waren, ist uns eine Freude. Auch wenn wir es zu schätzen wissen, Ihre Erwartungen erfült zu haben, so ist es dennoch unser Ziel diese zu übertreffen und Ihnen ein unvergessliches Erlebnis zu bieten. Deshalb hoffen wir, Sie auch in Zukunft wieder in unserem Hause willkommen heißen zu dürfen, damit wir Sie dabei zu 100% begeistern können. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

Toshio

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 5 日)
Dear Toshio, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

SATORU

出張
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅近くの高級ホテル
駅から近くて便利でした。ジュニアスイートに泊まりましたが広くて快適でした。また来ることがあれば利用したいと思います
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 26 日)
Dear esteemed Satoru, Thank you for sharing your valuable evaluation with us. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and especially liked the hotels location in Stuttgarts city center. We hope to welcome you back soon to delight you to a 100% and remain in the meantime With best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Sehr geehrter Gast, herzlichen Dank für Ihre gute Bewertung. Dass Sie sich in unserem Hause wohlfühlen konnten, freut uns sehr. Trotzdem ist es unser Ziel, jeden Gast zu 100% zu begeistern - deshalb versichern wir Ihnen unser Möglichstes zu unternehmen, um Ihnen bei der nächsten Gelegenheit einen unvergesslichen sowie rundum perfekten Aufenthalt zu garantieren. Mit freundlichen Grüßen Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
プールがやってなかった。
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 5 日)
Dear esteemed guest, thank you so much for your kind evaluation! It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and enjoyed your visit to Stuttgart. Please be sure that we are working hard to re-open our pool as soon as possible and apologize deeply for the inconveniences you had due to that. We hope to welcoming you back for a future occasion and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

Yasuyuki

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
年に数度利用するホテルであるが、Stuttgart中央駅前のロケーションで 便利である。サービスを含めレベルが高い。
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 30 日)
Dear Yasuyuki, thank you very much for your repeated stay at Steigenberger Graf Zeppelin. It was a pleasure to have you here again and we appreciate your kind recommendation of our house and the location. Dear Yasuyuki, we would be more than happy to welcome you also during your next visit of Stuttgart. With best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
非常に綺麗なホテル。特にカウンター付近は美しく、大変満足した。
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 28 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel and our lobby bar especially. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
おススメのホテルです!
駅から近く快適な滞在でした。
2019 年 10 月に 4 泊滞在
Steigenberger Team からの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 20 日)
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Steigenberger Team からの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 20 日)
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Stuttgartではお勧めのホテルです。
駅及びダウンタウンのレストランやショッピングモールにも近く便利です。少し高めの価格ですが部屋も広く、きれいに清掃されて整っており ガウンやスリッパや水も用意されていて快適でした。部屋には湯沸かしポッドがなかったのですがフロントに言えばすぐに持ってきてくれました。Stuttgartに来たらまた泊りたいと思ってます。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 26 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities, especially our downtown location and the comfortable rooms. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

YUKI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
fantastic place
FANTASTIC PRICE AND the COZY LARGE PLACE, ONLY ONE THING I should mention that I couldn't find the tea pot which I really needed, and I also couldn't find the wi-fi imformation at the hotel room.
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 18 日)
Dear Yuki, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked the price and the coziness. Our front desk team is happy to assist you 24/7, so please feel free to contact them at any time whenever you have any questions or wishes e.g. the tea pot and wi-fi information. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

Kimihito

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Really the best hotel in STR!
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelin からの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 9 日)
Dear esteemed Kimihito, thank you for your good evaluation. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin. We hope to welcoming you back soon to delight you to 100% and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

ドイツ旅行、東京

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
駅前で、設備も良く快適。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelin からの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 5 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. With pleasure we will pass on the positive feedback regarding the features of the room and our central location to our team. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 14 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
確か前回泊まった時はコーヒーサーバーが置いてあったように思うのですが、今回は撤去されてました。 タオルもハンドタオルが無く(多分置かないようになった?)、初日にリクエストしましたが、清掃のたびにまた元どおりありませんでした。 部屋が広く、スパやジムもあり、好きなホテルなのでちょっと残念でした。
2019 年 7 月に 10 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 19 日)
Dear esteemed guest, thank you for sharing your valuable evaluation with us. We are glad that you enjoyed your overall stay at our hotel. Still it is our daily aim to exceed the expectations of our guests and delight you with an unforgettable stay. Therefore we hope to welcoming you back soon to positively surprise you. In the meantime we remain with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

6/10 (普通)

Takahashi、東京

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
日本語も対応してくれると嬉しいです。
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 19 日)
Dear Takahashi, thank you for having taken the time to review your stay with us. We hope that you liked your overall visit to Stuttgart and are affected to hear that we were not able to delight you. It is a pleasure for us to welcome guests from all over the world and we constantly try to adapt to all preferences and cultures. Please rest assured that we will use your valuable feedback for future decisions. It would be great to welcoming you back to positively surprise you. With best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋も広く、設備は綺麗で、立地もよく、スタッフも大変親切でした。部屋にフリーの水、コーヒーメーカーなどもあって、充分でした。繁華街まで徒歩数分、S bahn, DBの駅も目の前で、シュトゥットガルトに宿泊の時はとてもいいホテルだと思います。
2019 年 6 月に 2 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 9 日)
Dear esteemed guest, thank you so much for your excellent feedback! It is a great pleasure to hear that we were able to delight you with all of our services. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

ATSUHIKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
言う事なし
食事処にも近く、駅からも近く、フロント、ベルマンの対応にも言う事はありませんでした。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 24 日)
Dear Atsuhiko, thank you so much for your fantastic feedback! It is a pleasure to hear that you spent a memorable time with us and especially benefitted from our convenient location. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

Tom、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
今回のドイツ 旅行の中で、スタッフの対応が一番明るくフレンドリーで気持ちよかった。レストランや朝食のオプションの案内を丁寧にしてくれ、またチェックアウト後の移動先でのタクシーのアレンジにも親切に相談に乗ってくれた。 遅い到着だったので夕食を中のレストランで取ったが、レストランスタッフの対応も凄く良かった。ちょっと英語がわかりづらかったが、その分メニューの説明等を凄く丁寧に一生懸命してくれた。目配りも行き届いてサーブのタイミングも良い。気持ちよくチップを弾みたくなるサービスだった。 ロケーションも駅の目の前で非常に便利。 部屋は近代的で広くて清潔、設備やアメニティも一流ホテルらしく充実していた。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 21 日)
Dear Tom, thank you so much for your outstanding evaluation! It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and especially liked our service. We will forward you kind compliments to all departments. We hope to welcoming you back for a future occasion and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適でした!
フロントの対応に好感が持てました。中央駅前で公共交通での移動に便利、かつ、中心街に近いので買い物にも便利でした。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 14 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for your great evaluation! It is a pleasure to hear that our reception team was able to delight you and that you liked our central location. We hope to welcoming you back during your next visit to Stuttgart and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
言葉が通じず、フロントでは苦労したが、親身に接して頂きました。 ただ5星のホテルにしては、フロントの対応以外何もなく、非常に残念でした。
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 16 日)
Dear esteemed guest, thank you for sharing your feedback with us. We hope that you were able to enjoy your overall stay in Stuttgart and truly commiserate the mentioned inconveniences. Please rest assured that we will do out utmost to positively surprise you during another stay if you consider our hotel again. Best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

6/10 (普通)

SATOFUMI

2019 年 3 月に 2 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 22 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the evaluation of your stay with us. We hope that you were able to enjoy your overall time in Stuttgart and apologize for any inconveniences occurred. It would have been helpful to know what the reason for your dissatisfaction was so that we can check on our performance or change what does not meet our guests' expectations. It would be a pleasure to welcoming you back to the Steigenberger Graf Zeppelin to positively surprise you. With best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
駅から凄く近いのと、wifiがサクサク、部屋も綺麗。
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Steigenberger Graf Zeppelinからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 19 日)
Dear esteemed guest, thank you so much for your excellent feedback! We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and especially liked your room, our free wifi and our central location. It would be a pleasure for us to welcoming you back soon. With best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 2 泊滞在
Melanie Dominからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 8 日)
Dear esteemed guest, thank you so much for your outstanding evaluation! It is a pleasure for us that you spent a memorable time at our hotel and enjoyed your visit to Stuttgart. We hope to welcoming you back for a future occasion and remain in the meantime with best regards Melanie Domin Steigenberger Graf Zeppelin

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Melanie Dominからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 4 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the excellent evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon and remain in the meantime with best regards Melanie Domin

8/10 (良い)

T

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
中央駅のすぐ近く。街の中心部にもアクセスしやすい。
2018 年 12 月に 6 泊滞在
Melanie Dominからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 2 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for your excellent feedback! It is a pleasure to hear that you spent a memorable time with us and especially benefitted from our central location. We hope to welcoming you back to delight you to 100% and remain in the meantime with best regards Melanie Domin

8/10 (良い)

ジャッキー

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
中央駅前に立地しロケーションが良い。部屋も広く説も綺麗。wifiが弱いのが難点。
2018 年 11 月に 7 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 23 日)
Dear esteemed guest, thank you for sharing your feedback with us. We are delighted to hear that you enjoyed your overall stay with us. We commiserate the inconvenience according to the wifi but can happily announce that we are right now in the process of installing a new system with a better wifi performance. It would be a pleasure to welcoming you back and to surprise you with our 800 mbits wifi. With best regards Bernd A. Zängle General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
リクエストに応じて貰え快適だった
2018 年 11 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 23 日)
Dear esteemed guest, thank you so much for your fantastic evaluation. We are already looking forward to delight you again during another visit. With best regards Bernd A. Zängle General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 16 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for your good evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon and delight you to 100%. With best regards Bernd A. Zängle General Manager

8/10 (良い)

Taka、Kanagawa kawasaki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅の側にある快適なホテル
駅から電車移動だったので徒歩数分にある立地は 助かります。近くにショッピングできる店も多く 買い物にも便利です。
2018 年 9 月に 1 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 2 日)
Dear Taka, thank you very much for sharing your kind feedback with us. It is a pleasure to hear that you enjoyed your overall stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and benefitted from our central location to go shopping. We hope to welcoming you back for a future occasion. With best regards Bernd A. Zängle General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 2 泊滞在
Bernd A. Zängleからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 1 日)
Dear esteemed guest, thank you very much for the good evaluation of our hotel. It is a pleasure for us that you enjoyed your stay at the Steigenberger Graf Zeppelin and liked all of our services and facilities. We hope to welcoming you back soon to delight you to 100% and remain in the meantime with best regards Bernd A. Zängle General Manager