朝食、ランチ、ディナーに営業

スターホテル リッツの口コミ

4 out of 5
スターホテル リッツ
Via Spallanzani 40, Milan, MI

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 1001 件の口コミ中 470 件が非常に良い" "
評価 8 - 1001 件の口コミ中 416 件が良い" "
評価 6 - 1001 件の口コミ中 87 件が普通" "
評価 4 - 1001 件の口コミ中 21 件が不満" "
評価 2 - 1001 件の口コミ中 7 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

8.4/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Kaho

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Breakfast was very good and the room was very clean!
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yoshiyuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Ileana G. からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 10 日)
Dear Yoshiyuki, Thank you for taking the time to evaluate your stay with us.We hope to welcome you back soon!Kind regards

10/10 (非常に良い)

daishi

2023 年 7 月に 1 泊滞在
the hotel managementからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 10 日)
Dear Daishi,Thank you very much for your positive review of our hotel.We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards, The Hotel Management

8/10 (良い)

NOBORU

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ミラノサローネ視察にいつも使っていますが、便利な場所になります。 ミラノ市内のホテルの中では広いと思います。 このホテルの良いのは朝食でイタリアホテルのよくあるコールド食材だけで無く、卵やベーコンや温野菜もあり、品数豊富な食べ物で、とても美味しくサービスも良いです。 少しだけ問題は道路からチェックイン時にフロントまで階段があり、スーツケースを下ろすのポーターさんが居ないと大変です。また、エレベータが狭いので、混み合う時はなかなか乗れません。 でも、部屋の広さと朝食の豊富さでここ以外のホテルは考えられません。
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 2 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your experience.It is a real pleasure to read that you appreciated our property, staff and location. We sincerely hope to welcome you back to our hotel in the near future.Kind Regards,

10/10 (非常に良い)

SUNJA

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 12 月に 1 泊滞在
Pieroからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 21 日)
Dear Guest,we would like to thank you for the time you dedicated to us to share your opinion about your stay in Starhotels Ritz. We appreciate all suggestions, comments and experiences that our guests wish to share, as a way to improve Starhotels' hospitality. We assure you that your comment has been noted and will be taken into consideration.We’re pleased to receive suggestions and opinions about our service in order to improve it. We make sure that we’re always improving and ensuring the satisfaction of all our Guests.Once again we thank you for your time and hope to have the opportunity of welcoming you in Starhotels soonWe sincerely hope to have the opportunity of welcoming you to Starhotels Tourist again and to give you a better experience.Kind regardsThe Hotel Management

10/10 (非常に良い)

SUNJA

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 12 月に 1 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 20 日)
Dear Sunja,Thank you very much for your review.Wishing you a Happy New Year!Kind regards,The Hotel Management

10/10 (非常に良い)

???

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2021 年 9 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

TAKASHI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2021 年 8 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Centraleに近いので、街はそこまできれいじゃない。建物は古いが朝食はおいしく、レセプションの方はいい人が多い。
2020 年 2 月に 7 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 26 日)
Dear Hotel Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon. Sincerely, The Hotel Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Antonioからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 14 日)
Dear Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again soon. Best regards, The Management

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高です!
外観は古い感じがするのですが入ってみてビックリ!ロビーも部屋もレストランも新築かのようにすごく綺麗です。 この値段でこんなホテルに泊まれるなんてすごいお得です。 シャワーも水圧バッチリだしバスタブもあるしレストランからのルームサービスもあるしフロントの方も感じいいしコスパ最高です! イタリアに6泊したのですが、ここのホテルが1番良かったです!
2020 年 1 月に 1 泊滞在
The Management からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 12 日)
Dear Guest thank you so much for taking the time to leave your comment about your stay and for choosing our hotel in Milan. I will make sure all the staff will be aware of the good job done, I am sure everybody will be happy to read your nice review. Thank you for your kind review and I really hope to welcome you back soon! Best regards The Management

10/10 (非常に良い)

koki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
サービスはすべて良かったが、エレベーターが2人から3人しか乗れないので、朝はエレベーター待ちが10分ほどかかった。宿泊客のマナーの悪さにびっくりした。下に降りるのにも上に上がってくるエレベーターに乗ってくるので、上で待ってる人は10回ほど
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Antonioからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 1 日)
Dear Mr. Koki, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Best regards, The Management

8/10 (良い)

Aki、France

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
They proposed us to a upgraded plan with the breakfast. The room was nice with a large terrace. Unfortunately, I couldn't eat breakfast because I should go out early in the morning. Thus, it would have been nice to have a cheaper proposal for that price at checkout. Nevertheless, the staff were generally friendly and responsive. The location is also convenient.
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Massimilianoからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 9 日)
Dear Mr Aki, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards, The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフは。とても親切でした。
2019 年 5 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 16 日)
Dear Hotel Guest, thank you so much for taking the time to leave your comment about your stay and for choosing our hotel in Milan. We will make sure all the staff will be aware of the good job done and We are sure everybody will be happy to read your nice review. We really hope to welcome you back soon! Best regards The Management

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 24 日)
Dear Hotel Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards, The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 5 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 7 日)
Dear Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards,

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
部屋の臭いが気になる。 ミラノ中央駅からのアクセスは、良くないが観光地へのアクセスは悪くなかった。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 7 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon. Sincerely,

8/10 (良い)

Guest

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ベッドサイドにコンセントがなかった。それ以外はOK。
2019 年 4 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 4 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We have taken note of your report so that we can improve further. We hope to welcome you back to our hotel very soon. Sincerely, The Management

8/10 (良い)

Tak

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ロケーションが気に入っている。エレベーターが小さいので他の人と乗り合わせると少し気まずい感じ。
2019 年 4 月に 7 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 4 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We have taken note of your report concerning our lift, we will do our best to improve this service. We hope to welcoming you back in a not distant future to recover your overall satisfaction. Sincerely, The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ミラノの清潔感が高いホテル
駅からも近く、ホテルの場所も大通りを前ではなく一つ中に入るので夜も静かである。ホテルは清潔感があり快適なのだがベッド横にコンセントがなかったのが少し残念。それさえ気にしなければ快適なステイを楽しめる。
2019 年 3 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 9 日)
Dear Guest, we are glad to read that you enjoyed your stay at Starhotels Ritz. Your opinion is very important for us and we are pleased that you decided to share your review and your tips with our next visitors. You can find a usb power outlet next to the bed in every room. Hoping to welcome you again to our hotel we send you our Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Super fine
チェックイン、アウトとも非常にフレンドリーな対応。 レストランスタッフのレベルにばらつきあり。朝の朝食時から無愛想な顔を見るのは残念
2019 年 2 月に 4 泊滞在
Eugeniaからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 2 日)
Dear Guest, thank you very much for your review of our hotel. We regret to learn our failure in meeting your expectations to the fullest and we would like to assure that your comments have been reviewed by the management staff in order to guarantee the highest levels of service, in functional and relaxing surroundings. We hope to welcoming you back in a not distant future to recover your overall satisfaction. Sincerely, The Management

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 6 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 13 日)
Dear Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
高級感、駅チカ
クラシックな作りのロビーがおしゃれ。 路地を1本入った立地であるため静かであるが窓からの眺めは期待できない。 近くに飲食店(BAR)もあり便利。 ドゥオモへもがんばれば歩け(25分ほど)、ミラノ中央駅から徒歩で10分ちょっとと立地が良い。
2018 年 12 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 7 日)
Dear Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards,

10/10 (非常に良い)

KOJIRO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高!
予約時に要望確認をメールで即座に対応してくれたり、ホスピタリティに溢れたホテル。 部屋は、2階の裏のレストランを見下ろす静かで快適。バスタブ付きを強調したところ広くて清潔なバスルームでシャワーの水圧も強めでトイレも洗面まわりも綺麗で申し分なかった。 テレビは、壁掛けでCATVのチャンネルも豊富。セーフティボックスが分かりづらく説明を受けた際も、バスローブとスリッパを追加で頼んだ最高も迅速にフレンドリーに対応してくれた。 朝食はなかなかのラインナップでベビーリーフ、トマト、モッツァレラを熟成バルサミコで食べるのが、毎朝の楽しみだった。朝食ルームも赤と黒を基調としたオシャレなインテリアで夜はバーになっているようだが、素敵な空間だった。 立地は最高! ブエノスアイレス通りはお買い物天国でドゥーモ周辺とまた違った雰囲気で歩くだけで楽しいエリア。ホテルは通りの一本裏なので、とても静かで快適。リマ駅も、ポルタベネツィア駅も5分とかからない距離なので交通面も便利。 ホテルマンは総じてフレンドリーで良い印象しかない。 とても良いホテルでミラノのオシャレで洗練されたイメージとぴったりで、次回も必ず宿泊したいと思う。
2018 年 10 月に 3 泊滞在
the Management からの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 8 日)
Dear Kojiro, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards, The Management

8/10 (良い)

takechanfan、Tokyo, Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Confortable stay in Milan at Starhotels Ritz
I stayed at this hotel for 3 nights. It was nice and confortable stay. Honestly speaking, I booked Superior Double room but the room provided was Classic Double room however it was not serious problem. The room was confortable and easy to use. Breakfast was nice! I could choose various food and beverages!! I will stay here when I visit Milan in the future.
2018 年 10 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 12 日)
Dear Takechanfan, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards,

8/10 (良い)

Tak、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
地下鉄ポルタヴェネツィア駅に近く、中心、見本市会場、マルペンサ空港へのアクセス良好。 また、近くにレストラン、お店も多く便利な立地です。
2018 年 9 月に 2 泊滞在
Eugeniaからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 2 日)
Dear Tak, we are glad to read that you enjoyed your staying at Starhotels Ritz. Your opinion is very important for us and we are pleased that you decided to share your rewiew and your tips with our next visitors. Hoping to welcome you again to our hotel we send you our Best regards The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2018 年 9 月に 2 泊滞在
Daniloからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 13 日)
Dear Guest, It has been a pleasure to welcome you at Starhotels Ritz Thank you for all your comments. We are pleased to know that you enjoyed your stay in Milan. Hoping to welcome you again to our hotel we send you our Best regards The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Rima駅に近く、ショッピングも楽しめる場所でした。また、ホテルも綺麗でスタッフの対応も良かったです。また、利用したいです。
2018 年 7 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 7 月 30 日)
Dear Guest, Thank you very much for your positive review of our hotel. We are glad that you enjoyed your stay and we hope to seeing you again in a not distant future. Best regards,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
朝食が良い
朝食が以前にも増してレパートリーが増えて、場所も広くてとても良い。
Management からの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 25 日)
Egregio Ospite、 Starhotels Ritzのホテルのすべての特別割引Starhotels Ritz(スターホテルズリッツ)のホテルの直前割引 ミラノにあるペット可ホテルをお探しのお客様にとって素晴らしい選択です。 Cordiali saluti、 ラディルツィオーネ

10/10 (非常に良い)

Nobuo、武蔵野市

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
中央駅、メトロ、公園、中心部、どこも徒歩圏内
便利で、清潔。 エクスペディアで予約したら、無料でアップグレードしてくれ、かつレストランも10%引き。 改善できるとしたら、レストランの朝食が7時からしか開かないので、朝早い電車や飛行機の時は朝食は諦めた。
2017 年 12 月に 5 泊滞在
Daniloからの返信 (投稿日 : 2017 年 12 月 24 日)
お客様、 私たちのホテルのあなたの肯定的なレビューをありがとうございました。 私たちはあなたの滞在を楽しんだことをうれしく思っています。 宜しくお願いします、 管理職

8/10 (良い)

larkins、ジュネーブ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
市中心部まで徒歩圏内(2km)のホテル
市内中心部まで2kmでウィンドウショッピングをしながら散策できます。レセプションで美味しい地元のレストランも教えてもらえます。駐車場完備。
The Managementからの返信 (投稿日 : 2017 年 5 月 8 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcoming you back to our hotel very soon. Sincerely, The Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
カードキーが、不具合続きでした。
ホテルに入るには結構長い階段を降りなくてはならず、4つ星にも関わらず、女性2人でスーツケースを抱えていても誰も手伝ってくれませんでした。 他のホテルでも数段登ったりはしましたが、こちらのフロントは地下1階に降りるくらいの長い階段なのにです。 もちろん帰る時も、自分で地上までスーツケースを持って登りました。 部屋に関しては、バスタブもあり、広くて清潔で、値段に見合っていました。
The Managementからの返信 (投稿日 : 2017 年 2 月 27 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcoming you back to our hotel very soon. Sincerely, The Management

10/10 (非常に良い)

Iqra

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Overall my experience at Starhotels was great! The hotel was clean and ascetically pleasing. The room we had did have a water leak in the bathroom but the staff was quick to help resolve and even offered us another room. We were only there for one night so we chose to stay in our room but the offer was very much appreciated. There was a parking garage available but we didn’t have a car. The hotel was one street away from the Main Street which was nice because it was quieter. The hotel is also conveniently located near shops and restaurants
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Almira O. Front Desk Department からの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 9 日)
Dear Iqra, Thank you for leaving a pleasant review on your recent stay at Starhotels Ritz! Your comment made our day! The entire team work tirelessly in order to ensure that guests have a memorable experience. We are grateful that you have cited the efforts of the staff in offering a swift solution for the leak in your bathroom, the availability of a secured parking slot, and the proximity of the hotel to shops and restaurants. At Starhotels, we make sure that our guests are pampered for the entire duration of their visit. It was a delight to have you as guest! We hope to have another opportunity to host you at Starhotels! Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Ricardo、Miami

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excelente hotel, habitación cómoda y limpia con todos los servicios requeridos El servicio del personal excelente. Sin duda volveré en mi regreso a MIlan
2024 年 4 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

ALISA

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Convenient location to the center and to the train station. A lot of med priced stores around. The property has very helpful, knowledgeable, processional and friendly staff. The breakfast buffet had good variety. The restaurant is way overpriced for dinner, not worse it.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Tatiana B. Front House Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 25 日)
Dear Alisa,First of all we would like to thank you for taking the time to share your comments regarding your stay at our Starhotels Ritz.We are glad to read that you enjoyed the food, and of course the genuine great service we offer to our guests. We have passed on your feedback to the team.Moreover, we appreciate and take into consideration any feedback our guests would like to share. We are sorry to read that you perceived our Restaurant not to be a great value for money, we have duly shared your opinion with the concerned department. However, we would like to point out that our prices are aligned with the close by properties. We all hope that you will get the chance to visit us again the next time you are in Milano.Kindest RegardsTatiana B.

10/10 (非常に良い)

Evelyn C

家族旅行
Walking distance to every thing
2024 年 4 月に 6 泊滞在
Tatiana B. Front House Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 25 日)
Dear Evelyn C,First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at our Starhotels Ritz.It is a pleasure for me to read that our hotel has been for you a home away from home and that you appreciated, in particular, our location.Hoping to have the chance to welcome back in the next future, we send our kindest regardsTatiana B.

10/10 (非常に良い)

Anju

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Friendly staff,
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Almira O. Front Desk Department からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 13 日)
Dear Anju, Many thank for leaving a pleasant review on your recent stay at Starhotels Ritz and for leaving a five star rating! Thank you as well for acknowledging the efforts of the staff in making your stay extra memorable. We hope to have another opportunity to host you at Starhotels!Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Arjun

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great stay
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Almira O. Front Desk Department からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 11 日)
Dear Arjun, Thank you for finding the time to rate your recent stay at Starhotels Ritz and for the perfect score! It was a delight to have you as guest! We hope to have you back! Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Arielle

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel is right off Corso Buenos Aires shopping area, this location is really hard to beat. Close to the public transport. An excellent breakfast. The rooms are very clean and comfortable. The hotel also has its own parking which is very convenient in a city like Milan.
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Izabel からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Arielle,Thank you for taking the time to share your wonderful experience with us. We are thrilled to receive your glowing 5-star review and to hear that you enjoyed your stay at Starhotel Ritz.It's fantastic to know that our convenient location added value to your visit. We are delighted that you found our breakfast excellent and that you appreciated the cleanliness and comfort of our rooms.Your kind words motivate us to continue delivering exceptional service and creating memorable stays for our guests. It was truly our pleasure to have you as our guest, and we look forward to the opportunity to welcome you back for another enjoyable stay in the future.Warm regards,Izabel T. Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Paul Arthur

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Izabel からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Paul Arthur,Thank you so much for taking the time to share your experience and for awarding us a 5-star rating! We are thrilled to hear that you enjoyed your stay with us at Starhotels Ritz.We truly appreciate your support and recommendation. It was our pleasure to host you, and we look forward to welcoming you back for another outstanding stay in the future.Warm regards,Izabel T.Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

beatriz

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Detallistas
Súper detallistas, la camarista observó que tomó té de noche y al segundo día dejó un té relax y su taza ahí en mi buró,
2024 年 2 月に 1 泊滞在
The Hotel Management からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 21 日)
Dear Ms. Beatriz, Many thanks for leaving a positive review on your recent stay at Starhotels Ritz and for the perfect score! We are delighted to know that we have satisfied your expectations. Our aim is to pamper our guests through out their stay, as we know full well that they seek a temporary respite in our hotel. We will make sure to personally share your review to the rest of the team. We hope to have another opportunity to host you at Starhotels. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

beatriz

2024 年 2 月に 1 泊滞在
izabelからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 19 日)
Dear Beatriz, Thank you so much for taking the time to leave us a fantastic 10/10 review! We are thrilled to hear that you had such a positive experience during your stay with us. We strive to provide the best service for all our guests, and it's truly rewarding to know that we succeeded in making your time with us enjoyable. We look forward to welcoming you again in the future.Best regards,Izabel T. Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Paolo

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
Great location and service! Will stay here again!
2024 年 1 月に 2 泊滞在
izabelからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 19 日)
Dear Paolo,Thank you for taking the time to share your positive experience with us! We're thrilled to know that you enjoyed our great location and service during your stay. We can't wait to welcome you back and provide you with another wonderful experience. If there's anything else we can do to make your next stay even better, please don't hesitate to let us know. Looking forward to welcoming you again!Warm regards,Izabel T.Room Division Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Bien mais évitez le petit dej trop cher
Hôtel bien situé et chambre et salle de bain confortables. Personnel accueillant, aux petits soins et chaleureux. Propreté impeccable, choix possible entre douche et baignoire. Literie agreable. Neanmoins, pour un hotel de ce standing le petit dejeuner à 15€ se doit d'être mieux. Aucun produit frais, que du surgelé, même les oeufs brouillés sont clairemenr faits à base de poudre. Les boissons sont à peine chaudes. A ce prix la c'est presque du vol. De plus, quand vous annoncez dans les chambres que pour des questions ecologiques on peut garder les serviettes plusieurs jours, que nous laissions donc les serviettes sur le porte serviette et qu'elles étaient changées quand meme, cela s'appelle du Greenwashing. Gros point negatif. Insonorisation des chambres a revoir à associer avec une plus grande discretion du personnel de menage le matin, plutot bruyant.
2024 年 2 月に 3 泊滞在
izabelからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 20 日)
Dear Ms. Dournes,Thank you for taking the time to provide feedback following your recent visit to the Starhotels Ritz. We appreciate the detailed input you have given to us. We are pleased to learn that our well-located hotel, comfortable rooms and bathrooms, and welcoming, attentive staff had a positive impact on your stay. Our housekeeping team works diligently every day to maintain impeccable cleanliness and provide the best service possible, taking into consideration our green policy. While we strive to follow eco-friendly practices, we do change the linen when stained as part of our service commitment.Regarding the breakfast buffet, we offer over 170 items, including a variety of fresh products such as green salad, tomatoes, cucumbers, and steamed vegetables. We also use pasteurized liquid whole eggs from 100% Italian Class A barn eggs for our scrambled eggs. Additionally, we suggest trying our omelet extra offers for a different egg option.We are disappointed to hear that your experience with the breakfast did not meet your expectations. We take your feedback seriously and will review our offerings to ensure even better service in the future. Your comments about the soundproofing of the rooms and the discretion of our morning cleaning staff are also being addressed to improve the overall guest experience.We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide an improved experience that reflects the high standards we strive for.Sincerely,Izabel T.Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

khaled

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Loved it
I stayed on 2 occassions during my trip. I love everything about the hotel specially the staff.
2024 年 1 月に 3 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 12 日)
Dear Khaled, Thank you for leaving a positive review on your recent stay at Starhotels Ritz and for the perfect score! We are flattered that you keep choosing our hotel every time you visit Milan, this means that we are able to satisfy your expectation each time. We are looking forward to welcoming you back as guest! Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Ahmad

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Every time my stay
Clean spacious rooms good bathrooms Reception staff are excellent and helpful The location of the hotel is the best
2024 年 1 月に 3 泊滞在
The Hotel Management からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 12 日)
Dear Ahmad, Many thanks for finding the time to write a positive review on your stay at Starhotels Ritz and for the perfect score! It's true, the rooms are spacious and spotless, staff polite and ready to assist. The strategic location of the hotel makes it the perfect choice as it is close to subways and famous landmarks of Milan. We hope to welcome you back soon! Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Lena

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Izabel T.からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 29 日)
Dear Lena, Wow! Thank you for the amazing 10/10 review! It means the world to us that you had such a great experience. We can't wait to have the pleasure of welcoming you again soon. Your support truly means a lot to us!Sending you my very best, Izabel T. Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Joakim

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Ett jätt
2024 年 1 月に 3 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 22 日)
Dear Joakim, Thank you for finding the time to write a positive review on your recent stay at Starhotels Ritz! It was a delight to have you as guest! We hope to welcome you back soon! Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Arne

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent location, property in good condition, very friendly and helpful staff, especially in the reception.
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Izabel T.からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 29 日)
Dear Arne, Thank you for sharing your positive review with us! We're thrilled to hear that you enjoyed the excellent location, found the property to be in good condition, and experienced friendly and helpful service, particularly at the reception. Your kind words are greatly appreciated, and we look forward to welcoming you back for another outstanding stay.Sending you my very best regards, Izabel T. Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Francesco

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 22 日)
Dear Joakim, Thank you for finding the time to write a positive review on your recent stay at Starhotels Ritz! It was a delight to have you as guest! We hope to welcome you back soon! Sincerely,