デラックス ヴィラ 水上 | 航空写真

センタラ グランド アイランド リゾート & スパ モルディブの口コミ

5 out of 5

口コミ

9.6

最高に素晴らしい

評価 10 - 164 件の口コミ中 131 件が非常に良い" "
評価 8 - 164 件の口コミ中 24 件が良い" "
評価 6 - 164 件の口コミ中 5 件が普通" "
評価 4 - 164 件の口コミ中 2 件が不満" "
評価 2 - 164 件の口コミ中 2 件が非常に不満" "

9.6/10

清潔度

9.4/10

スタッフとサービス

9.8/10

設備とサービス

9.4/10

施設のコンディションと設備

9.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

m.t、Japan

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの皆様とても親切に接していただけました。施設はご綺麗でお洒落でとても清潔感がありました。 ベッドメイキングで素敵なメッセージを作って下さり、とてもいい思い出になりました。 海は沖にも行きましたが、ホテル周辺の方が魚が沢山いて綺麗でした。 ジンベイザメツアーに参加しましたが遭遇出来ず、それが一番の心残りです。 またいつかリベンジしに行きたいと思います。
2020 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
まさに夢の国でした。 今回旦那と夫婦二人で挙式の為滞在しました。 スタッフの方全員がホスピタリティに溢れており、部屋もリゾート 全体の雰囲気もluxuryで特別感がありましたが心地もよかったです。 タイ料理とイタリア料理を予約しており行きましたが、美味しすぎて帰国後の今も恋しいです。 またThe clubも私たちは付いてましたが、The clubはさらに特別感があり最高でした。料理の質も全然違いますし、スタッフさんのサービスや触れ合いも多いです。 また挙式についてもPlannerの方が何から何までこちらの願いを叶えてくれました。リゾート内ではドローン禁止であるのは承知の上でどうしても挙式をドローン撮影したいと伝えたところSand bank(リゾート外の無人島)での挙式を計画してくださり、ドローン撮影も叶いました。 かなりワガママを言ったにも関わらず最後まで笑顔で丁寧に対応くださりました。 本当にありがとうございました。 絶対にまた戻ってきたいと思います。 We promise to come back in the future in Centera grand island resort and spa, maldives. Thank you all for your kindness and supports . Regards.
2019 年 11 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 3 泊滞在
Resort Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 1 日)
Dear Guest, Thank you for the score. We hope to welcome you back in the near future. Kind regards Resort Team

8/10 (良い)

Eri、Japan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
水上コテージに3泊しました。 コテージは少し古さを感じる部分もありますが、海も綺麗ですし、部屋の階段を降りてすぐに海に入ると魚も沢山で、満足しています。 シュノーケリングセットを借りて毎日泳ぎました。 アクティビティは、サンセットクルーズとジンベイザメと一緒に泳げるかものシュノーケルツアーに参加しました。 サンセットクルーズはスタッフの方にとてもステキな写真を撮ってもらい、大満足です。 ジンベイザメの方は残念ながらジンベイザメには会えず。。その代わり、イルカを発見しました。 予約が必要なレストラン、無料のスパは行く前に予め予約していたため、全ての予約を取ることができました。 良かった点 スタッフがみんな優しい 一日一回、30分の無料マッサージがつく 無料のアクテビティも多数ある レストラン、無料のスパが予め予約可能 残念だった点 ミニバーの補充。人気で不足しているのか、1日目しか補充して貰えないお菓子がありました。
2019 年 2 月に 3 泊滞在
Centara Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 2 日)
Dear Eri, Thank you for taking the time to share some feedback with us and future guest. Always help pre-booking some dinner and activities if you know what you wish to do and when exactly you wish to eat. Our reservations team is happy to assist ahead of your arrival to make it easier. Looking forward to welcoming you back in the near future. Kind regards, Centara Team

10/10 (非常に良い)

K.H

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高の滞在となりました。複数のレストランがあり、味が良い。また、アクティビティもたくさん楽しめました。
2019 年 1 月に 2 泊滞在
Centara Grand Maldives Teamからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 13 日)
Dear K.H, Thank you for taking the time to share some feedback with us. Looking forward to welcoming you back in the near future. Kind regards, Centara Grand Maldives Team

10/10 (非常に良い)

K

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
お部屋を出たらビーチで海も美しく、最高でした☆
2019 年 1 月に 3 泊滞在
Riaanからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 17 日)
Dear K, Thank you for your feedback and it's a pleasure to be our guest. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

No Name、JAPAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
申し分なし。 レストランなどの予約が取りづらいとのコメントもあったが、 1ヶ月を切ってから、事前にメールで予約しておけば問題なし。 (CENTARA1の会員登録をして、事前に会員番号も伝えればスムーズ)

4/10 (不満)

マレ

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
予約システムが悪い
現地にて予約必要なレストラン、一人1日30分の無料SPAマサージの予約、アクティビティーの予約をついてすぐに内線電話でするのですが、予約がなかなかとれません。無料マッサージは1日だけとれただけ。アクティビティーは比較的とれた方。レストランは鉄板焼きは全日昼も夜も予約不可。イタリアレストランも遅い時間ならとれるという具合。同じ料金を支払っていて不公平感を感じた。アイランドクラブにすると予約優先みたいですが。。。 予約のとれなかった鉄板焼きに空席が4席もあったのをみかけました。予約をとっていたお客さんがおそらくキャンセルの連絡をせずに来なかったのだと思いますが、そういった場合、予約時間が10分過ぎた時点で、ウェイティングしている人を入れてあげるとかにすべきだと思う。 あと予約受付の電話のスタッフの対応が悪い。こちらはなんとか予約をとりたいと思っているのに、空いてないから無理!っていう対応。 SPAの予約の方は親切だった。なんとか入れてくれようと努力をして折り返し電話もしてくれました。またマッサージも最高に気持ち良かったです。1日しか予約が取れなかったのが残念。 あと部屋の掃除も適当。棚にアリがたくさんいたのを防虫剤で殺したのですが、その死骸もずっとそのまま。。。ドリンクの補充も毎日されるはずが、水しかされてなかった。それをフロントに連絡すると11時20分にした!という回答。がっくりです。。。 一生に一度のモリディブ旅行をとっても楽しみに来ているゲストと毎日同じ環境で働いているスタッフとの気持ちのギャップを感じた。ホスピタリティーに欠けていて残念でした。

10/10 (非常に良い)

Yuji、Yokohama

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
おすすめです。
食事が大変、おいしかったです。オールインクルーシブなので、料金を気にせずに過ごせます。お酒を飲む方には特にメリットが大きいと思います。ただ、食べ過ぎると、次の食事までにお腹が空かないので、控えめの方がよいと思います。
AGMからの返信 (投稿日 : 2016 年 4 月 2 日)
Dear Yokohama, Dear Dusty, Warm greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. Wow! This is sweet and funny! Thank you for taking time to convey this beautiful feedback and thank you so much for staying with us at Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. We have already passed your feedback to our team and they are so glad to hear that you loved your experiences with us. We are so glad to hear that you loved our choices of menus and enjoyed everything with us. We appreciate your trust in us and there is nothing more rewarding than to see a happy guest for us and we are continuously striving to improve and we are desperate to get an opportunity to serve you again. Once again many thanks for this beautiful feedback and appreciating our resort. We look forward to welcome you back at Centara Grand Island Resort and Spa for another memorable experience soon. Sincerely, Team Centara Grand Island Resort & Spa Maldives

6/10 (普通)

3827、India

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ココアに宿泊経験があり、今回このホテルにしたが、ハネムーンというよりは家族でビーチビラが良いと思った。 また、年末年始の乾季のわりに雨が多く、この時期のモルジブは料金高く、あまりお勧めできない。
AGMからの返信 (投稿日 : 2016 年 1 月 31 日)
Dear Sir/Madam, Warm greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. Thank you for taking time to convey your feedback and thank you so much for staying with us at Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. We have already passed your feedback to our team and we believe they would strive harder to deliver better quality service. We are sad to hear that your stay with us was less than perfect and the weather was a bit unfortunate. We are continuously striving to improve and we are desperate to get an opportunity to serve you again. Once again many thanks for this beautiful feedback and appreciating our resort. We look forward to welcome you back at Centara Grand Island Resort and Spa for more memorable experience. Sincerely, Team Centara Grand Island Resort & Spa Maldives

10/10 (非常に良い)

hamayu、india

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スタッフがフレンドリーでアクティビティも充実していて最高!
ビーチフロントのビラに家族4人(子供は7歳と3歳)7泊しました。 オールインクルーシブで食事はブュッフェレストラン、タイ料理、イタリアン、鉄板焼きの4つのレストランを利用することができ、お酒の種類も豊富で満足しました。ただ、ビュッフェのお料理は全体的に子供が食べられるものが少なかったです。その代わりに子供用のメニューが注文できるよう用意されていましたが、7泊もしたのでバリエーションが少なく飽きてしまいました。 利用したアクティビティは、ジンベイザメシュノーケリング、シュノーケリングツアー、サンセットクルージング、バナナボート、シーカヤック、ペダルボートです。どれも大変楽しかったですが、ジンベイザメシュノーケリングツアーでジンベイザメに会えたことが一番の思い出です。スタッフのみなさんが一生懸命やってくださったので、本当に感謝しています。 ボートに乗って行くシュノーケリングツアーも楽しかったですが、私はダイビングセンターの裏手にある階段から海へ入って、シュノーケリングするのがお気に入りでした。 魚の種類も豊富でしたし、赤エイやマダラトビエイが何度もやって来て嬉しかったです。
海が美しかったです!
水上コテージにも泊まってみたい!
レセプションのあるアクアバーからの眺め。
取れる貝殻も可愛い!
CIRMからの返信 (投稿日 : 2015 年 12 月 10 日)
Dear Himayu, Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. This is awesome, thank you so much for taking time to convey this beautiful feedback on our resort and thank you so much for staying with us at Centara Grand Island Resort & Spa Maldives. Our team is so delighted to hear that your experience with us was amazing for you. Our staff is so happy and we believe that this feedback would encourage them team more to strive harder to deliver better quality service. It is great to hear that you think that you and your family loved all the activities you experienced and the restaurants provided you to your expectation. For us, it is always an achievement to hear that we delivered to your expectation. Yes! this is what we strive to provide to our guests, that is, to deliver an experience that is beyond your expectation. Once again many thanks for the wonderful feedback and we look forward to welcome you back again at Centara Grand Island Resort and Spa for another memorable experience. Sincerely, Team Centara Grand Island Resort & SPA Maldives

6/10 (普通)

ぴや、日本

良かった点 : 客室の快適度
ホテルは良かったのですが。
ホテル自体はとても良かったと思います。お部屋もアップグレードして頂き快適に過ごせました。ただ中国人の方が多くて中国にきたかのようだったのが残念。雨季だったこともあり、天気もあまりよくなくいろんなエクスカーションが中止になったのも残念でした。

8/10 (良い)

KURO、北京市

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
評価を下げた理由
ロケーションは最高でした。水上コテージでの滞在は、予想を上回る素晴らしいものとなりました。 レストランスタッフはとてもフレンドリーで、子供の面倒をよく見てくれる。ナフキンでアヒルや兜を織ってくれたりととても親切でした。また、マッサージスタッフやマリンスポーツ等のエクスカーション担当のstaffたちはとても親切でした。 ボイラー不備のために湯が出なかったり(初日はほぼ水浴び状態)、修理を依頼してもホテルフロントスタッフが適切に対応できなかったり(修理に2日要した)、フロントスタッフに電話でお願いしても適切に対応してもらえませんでした。また、BARカウンターにいるスタッフも愛想が悪く、ここのところが残念。
Voytekからの返信 (投稿日 : 2015 年 6 月 9 日)
亲爱的家人,真是一个伟大的审查,哇!阳光明媚的问候中央格兰德岛度假村马尔代夫。这是一个很高兴有你陪我们,非常感谢你的盛情综述根据您的美妙体验,在中央格兰德岛度假村,马尔代夫。感谢您确认您的住宿的积极因素。我们作为一个团队都非常的您的意见赞赏。我们很高兴与大家分享我们的团队所有这些美丽的意见。我们期待着欢迎您回到我们的度假村again.Thank您

10/10 (非常に良い)

makkon、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
サンゴ礁のど真ん中!シュノーケリングパラダイス♪
サンゴ礁のど真ん中にある水上コテージに泊まりました。階段を降りると、すぐそこにサンゴ礁が広がり、カラフルな魚たちや小さなサメも見られます。満潮時を狙って、少し泳ぐと、ドロップオフにいけます。ドロップオフではウミガメも見られました。また大型魚の群れも見られました。魚影の濃い個所がいくつもあり、何時間海に入っていても飽きないです。 水上コテージ全体はまるで絵葉書のようで、毎日うっとりしていました。 レストランも素晴らしく、毎日の食事がとても楽しみでした。 無料で1日1回ついているマッサージは、マッサージのためだけに作られた建物の中で、最高の癒しの雰囲気の中、プロの施術をゆっくりと堪能できます。思わず追加料金を払って長い時間にしてしまいました。 シュノーケリングツアー、サンセットフィッシングツアー、レストラン・アルコール類、マッサージなど全て含まれているため、本当にお金のことから解放されて、ありえない光景と最高のリゾート感覚を堪能することができました! 中国人の方が7割、韓国人1割、日本人1割、欧米の方1割、といった比率でしょうか。 恐らく、このホテルだけがそういうわけではなく、空港自体に中国人が溢れかえっていました。人気があるのでしょうか??本当に素敵な場所ですので、もっともっとたくさんの日本人にも訪れてほしいです!
Voytekからの返信 (投稿日 : 2015 年 6 月 9 日)
亲爱的家人,真是一个伟大的审查,哇!阳光明媚的问候中央格兰德岛度假村马尔代夫。这是一个很高兴有你陪我们,非常感谢你的盛情综述根据您的美妙体验,在中央格兰德岛度假村,马尔代夫。感谢您确认您的住宿的积极因素。我们作为一个团队都非常的您的意见赞赏。我们很高兴与大家分享我们的团队所有这些美丽的意见。我们期待着欢迎您回到我们的度假村again.Thank您

8/10 (良い)

Jim

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Resort Managerからの返信 (投稿日 : 2015 年 6 月 9 日)
Dear family, What a great review, Wow!!! Sunny Greetings from Centara Grand Island Resort and Spa Maldives. It has been a pleasure to have you with us and thank you very much for your kind review based on your wonderful experience at Centara Grand Island Resort and Spa, Maldives. Thank you for acknowledging the positive elements of your stay. We as a team are very much appreciative of your comments. We are happy to share all these beautiful comments with our team. We are looking forward to welcoming you back to our resort again.Thank you

10/10 (非常に良い)

Satoshi、Malaysia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
パーフェクト!
我が家にとって2回目のモルディブ。前回は北部だったので、今回は南部に。その中でもハウスリーフに定評があり、オールインクルーシブだったことから、このホテルに決定した。モルディブで心配なのは水上飛行機。今回はセンターラのスタッフに空港で会えず、どうなるのか心配したが、マレのホテルのオーナーをはじめとするみなさんのおかげで、なんとかなった。午後3時以降の到着でマレで1泊する方は、必ず空港到着ゲートで宿泊先リゾートのスタッフに会うことを忘れずに。もちろん今回センターラのスタッフも本当によくしてくれ、リゾートまでの直行便を手配してくれた。マレからは45分程度のフライトで到着。飛行機の窓から見たリーフは素晴らしかった。我々の予約はアルテメットオールインクルーシブというものらしく、毎日のスパ30分利用、ローカルアイランドツアー、シュノーケリングツアー、ナイトクルーズツアー、サンセットフィッシングツアーそしてジンベイザメツアーがついていた。それだけで満足。すべて体験した。毎日どのようにプログラムを組むか嬉しい悩みだった。部屋はファミリーウォータビラ。とても居心地がよくいい部屋だった。シャワーとバスタブが離れていること。シャワーブースが室外で時折泳いでいる人から丸見えなのはご愛敬。何よりここの素晴らしいのはバルコニーをおりて、5メートルほど泳ぐとなんと、ドロップオフ!最初は怖かったが、なれると楽しくて仕方がなかった。このリゾートは環礁の内側なので強い海流もなく安心してシュノーケリングができた。子どもたちも大喜びだった。ぜひ島を1周してもらいたい。私は遠くにマンタの姿を見たが、他の方はウミガメと泳いだそうだ。レストランもメインのビュッフェレストランは朝食の会場でもあり、品数も多く、おいしかった。ディナータイムは日替わりで料理が変わった。ここで鉄板焼きのコースも1回楽しむことができた。他にはイタリアンとタイニーズがあり、どちらもおいしかったが、午前中に予約をとる必要がある。センターラはタイ系のホテルなのでタイ料理はおいしかった。スタッフも誰もが親切でフレンドリー。レストランでは我が家の子どもたちをとてもよくもてなしてくれた。仕事といえばそうかもしれないが、心からもてなしてくれたと思う。中でもスジャさんというスタッフさんにはとてもよくしてもらった。スジャさんはツアーなどの案内をしてくれるスタッフだが、モルディブの人々の生活や実態など、ツーリストには分からないこともたくさん教えてくれた。また、夜はモルディビアンナイトの演奏も見せてくれた。スジャさんには帰る日の最後の最後までよくしてもらった。このリゾートの目玉のジンベイザメは年末がシーズンのようで、残念ながらお目にかかることはできなかったが、途中のシュノーケリングポイントも最高だった。我々はダイビングはしないのだが、もしできたならもっと最高の滞在になったと思う。

8/10 (良い)

Dick、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
家族連れ向き
基本的なモルジブのリゾートホテルとしての機能はみたしており満足。食事も非常においしいしバリエーションも豊富。部屋はイメージ写真ほどは綺麗ではないが、そこはお約束か。残念なのは非常に良いハウスリーフをもっているにも関わらず、シュノーケリングの周遊ルートの案内や、上陸ポイントの案内、潮の流れなどの情報がないこと。せっかく家族連れに対応出来たリゾートになっており、そこを目指しているようなのだから、その変の案内や施設の充実(例えば、シュノーケラーが退避出来る、浮き桟橋など)があれば、もっと安心して楽しめるか。ついでにライフガードも居ればと思うのは贅沢でしょうしょうか。

10/10 (非常に良い)

esther

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
We definitely enjoyed our stay at the resort. It was very peaceful and beautiful. Everyone was welcoming and polite. Well organized and neat. The things I would suggest they improve on is their restaurant options, different food options each day, for those with longer stay-a trip to explore the city, and more nightlife/activities. Overall, it was an amazing experience and will definitely be coming back.
2024 年 5 月に 6 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Kristy

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We planned this to be our trip of a lifetime and it certainly lived up to the hype. Rooms are beautiful and private. Amanullah took care of us, bringing us buckets of ice, restocking the mini bar, cleaning the room, and leaving sweet touches daily. The ocean is teeming with life just steps from the door. We took several excursions to fish annd see whale sharks, both hugely successful, and snorkeled for hours along the house reef around the atoll. Food was impeccable and had a large variety. Hospitality everywhere-from food service to reception to spa staff-was incredible. We couldn’t have asked for a better vacation. Highly highly recommend.
2024 年 4 月に 7 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 12 日)
Dear Kristy,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you for writing such a positive review on Trip Advisor.It is such a pleasure for us to deliver special moments to our guests, and we feel privileged to work in such a wonderful setting where "paradise" is just within our backyard, and to be able to add our “amazing touch” every day and thank you for mentioning our wonderful colleague Amanulla from the Housekeeping Department, he is truly a gem in our team.We look forward to seeing you again soon here in paradise.Be well and stay safe.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

6/10 (普通)

Alessandro

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Bella Barriera corallina . Struttura un po datata. Cibo scadente con poca scelta quasi tutto aaiatico. Ristorante thai e italiano servizio molto scarso lunghe attese.
2024 年 3 月に 9 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 10 日)
Dear Alessandro,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you for posting your review here. It was an opportunity for us to understand your needs and concerns while you were still on the island.Indeed, there are some concerns about the communication which could have been avoided, and we appreciate the comments on how the situation was handled. We could certainly do better or adjust our process by knowing the needs, understanding from the experience or suggestions of our guests.As we take all feedback seriously and have investigated the issues you raised with our team, we assure you that this is not the kind of experience we want our guests to have.Once again, please accept our apologies for any inconvenience caused. Even, if you may not consider giving our resort another chance in the future, we will always be glad to welcome you once again.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Gareth

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We would just like to say a whole hearted thank you to all the team at Centara Grand for making our stay the most magical and memorable! This was our second visit after being there 8 years ago - we were so excited to return to our favourite place! The level of service was just as amazing as the first time and they were so accommodating in every way. A special shout out to Nabeel who made sure our stay was a smooth and enjoyable as possible and was always on hand with any queries we had. Islam our room cleaner also did a fantastic job and was extremely friendly. We got engaged the second night of our stay with a fantastic beach dinner and now we have memories for life. We can't wait to return in the not so distant future! Thanks so much again!
2024 年 3 月に 7 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 18 日)
Dear Gareth,Greetings from the island paradise of Maldives!What fabulous messages, thank you, they tell the story of your stay!We are thrilled to read your review, and thank you for sharing, particularly as you call our staff from various sections who are by nature are very kind- and warm-hearted individuals. They are also amongst our most celebrated team members in the resort and thank you for mentioning Nabil and Islam.Lastly, we hope we will have the opportunity to welcome you back to Centara Grand Maldives again one day soon.Wishing you a blessed year ahead. Be well and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

2/10 (非常に不満)

Raad

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 11 日)
Dear Raad,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Regret to note that we could not verify your low rating based on this lack of information pertaining to this review.We would be happy to assist should you have any further inquiries needed from our end.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Marcelo Curvello Araujo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had an amazing time at Centara Grand. The place is absolutely beautiful and the snorkeling straight out of the water villas is amazing. Food is super nice as well and the buffet restaurant was always varied so it never felt samey. All the staff was super friendly but we would like to thank in special Monir who would do our room and every day would leave a beautiful drawing made with sand or other natural materials on our villa floor.
2024 年 2 月に 8 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 11 日)
Dear Marcelo Curvello Araujo,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you so much for your wonderful remarks. It’s always a pleasure to have you as our guest, and we hope that you have reached home safely.We truly hope that you have enjoyed your holiday in one of the world's most beautiful destination. It feels great to know that you had embraced the natural beauty of the island and complimented the extra warmth of a genuine Thai and Maldivian welcome from our colleagues and thank you for mentioning Monir, our staff from the Housekeeping Department.Until then, stay safe, take care and have a blessed year ahead.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

8/10 (良い)

Luca

2024 年 2 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 25 日)
Dear Luca,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We thank you for sharing your 4-star rating here.In the meantime, be well and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

6/10 (普通)

ROSHNI

2024 年 1 月に 4 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 25 日)
Dear ROSHNI,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We thank you for sharing your 3-star rating here.In the meantime, be well and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

andrea

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
DIVINO!!!!!
Passei momentos inesqueciveis neste resort e adorei a estadia no local. Os funcionarios Rohit Raj e Babu , concierge e camareiro foram super atepnciosos e tornaram a estadia , que incluia o dia do meu aniversario, um momento especial. Toda a equipe do resort merece parabens pelo trabalho. O lugar e DIVINO!!! So existe um detalhe negativo, eles nao possuem uma sala com um ou dois computadores para uso comum do hospedes, o que qq outro hotel ate mais simples tem, assim meu celular deu problema e parou, e tive que contar com a boa vontade da recepcao para usar o laptoop deles e enviar uma mensagem a familia dizendo que estava incomunicavel. No mais tudo impecavel.
2023 年 12 月に 8 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear andrea,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you very much for taking the time to share your experiences of your recent visit to our little paradise. We are thrilled that you enjoyed your stay and felt compelled to spread the word about our resort and thank you for mentioning our colleagues, Rohit and Babu for their personalized service and hospitality.On another note, we're terribly sorry to hear that you had a negative impression that we don't have common public computers for guest usage. In fact, we do provide access to a public computer and printing facility at the Island Club lounge. We are sorry if this information was not given to you by our team members at the Reception.Hoping all is not lost and that we will have a chance to welcome you back in the near future.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team & Management

10/10 (非常に良い)

Chinmay

カップルで旅行, 家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent!
2023 年 12 月に 3 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 8 日)
Dear Chinmay,Thank you for your amazing review of your recent visit to Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We look forward to welcoming you back, for the next chapter in your Centara WOW moments.Wishing you and your family a great New Year ahead.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

toru

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Very nice place. High hospitality
2023 年 11 月に 3 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 16 日)
Dear toru,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you very much for taking time to write in your positive impressions of your recent stay. We truly enjoyed having you on our island and glad to hear that you enjoyed every aspect of our services. We are so proud to have such a great team and thank you for recognizing their efforts as well.We look forward to seeing you again soon.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Luke

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Our stay at the Centara Grand was for our honeymoon and it couldn’t have went any better. From the staff, to waking up with the beautiful ocean view, we will cherish our memories. In our Deluxe Ocean view villa, we were left with beautiful surprises from Afsal in our room. He was a great help and always was available if we needed something. We dined often at the Azzuri Mare restaurant and the staff there was amazing. Sunny and chef Justin were so kind and made sure the food was exactly how we wanted it. We also had Tepenyaki one night and it was a great experience. The chef made it an entertaining experience for all those who ate there. The Reef restaurant had a plethora of food from different cuisines so there was something for everybody to enjoy. We really enjoyed trying other dishes! The staff even set up the Dreams cinema for myself and wife since we were not able to make the cinema night, and wow what a night to remember. I highly recommend staying at the Centara Grand resort for anybody looking to visit the Maldives and hope to return shortly!
2023 年 10 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 5 日)
Dear Luke, Greetings from the island paradise of Centara Grand Maldives.We are extremely pleased and humbled to know that you had the most wonderful island paradise escape with us here at the resort. Indeed, our island is most exceptional, and no aspect is overlooked when it comes to ensuring maximum comfort for our guests.The Centara team is made up of amazing individuals who come together and work as a team to deliver the most memorable experience for all our guests and we thank you for mentioning our colleagues here namely Afsal, Sunny and Chef Justin for all their exceptional service delivery.It was a delight to have you with us, and we look forward to welcoming you back to the island of your own making soon.Stay safe and be well wherever you are now.From all of us,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

takahiro

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Good
2023 年 10 月に 2 泊滞在
CIRM Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 14 日)
Thank you for the feedback, Look forward to see you again

10/10 (非常に良い)

Evelyn、DPO

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
This is my second stay at Centara Grand and it was infinitely better than my first. The majority of the staff remembered me and treated me well. I was pleased with everything at Centara Geand! Mr. Hassan at Best Dives is the primary reason for my second visit. He has amazing patience and delivers superlative customer service.
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 6 日)
Dear Evelyn,Warm greetings from Centara Grand Island & Spa Maldives and thank you for the five-star review. We greatly appreciate your wonderful feedback.All of us are overjoyed to know that you were blown away by your experience and also it was so gratifying to read the highlight of so many different aspects of your stay with us; mentioning you felt happy and safe, clean, great food and most importantly how wonderful our team has been and thank you for mentioning Hassan from Best Dives Maldives.We are so glad you had a wonderful time with us during your stay and hope to welcome you back very soon!Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Toni、Rex

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I cannot begin to describe how amazing this place is. The property is stunning. I celebrated my 35th birthday here. The staff were truly exceptional. June, Senthil, Sathish, Habib, Shimol are just a few of the names that I can remember. The lady who runs the Thai restaurant, the front desk staff, the chef of the Thai restaurant and our room attendant also exceeded our expectations at every turn. The food was amazing. We snorkeled, took a Thai cooking class, took a mixology class, went fishing, dolphin cruised, had a wild and whacky experience on the fun toy, spent 2 days at the spa, and had a special lobster dinner. Everyone seemed happy and like they were dedicated to making our trip amazing. There are other things that really made this place a gem. Their commitment to sustainability was pronounced and as the climate changes, I felt proud to be at a place that makes this a priority. The meet and greet at the airport also made for a smooth travel experience. I highly recommend staying Centara Grand.
2023 年 9 月に 7 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 6 日)
Dear Toni, Thank you for the amazing recommendation and for tagging us as a 5-star rating on Expedia. We truly hope that you have enjoyed your holiday in one of the world's most beautiful destinations. We are truly happy that we have made this possible during your stay. Your positive impressions and feedback will be shared with the rest of the team especially to all those mentioned here as this will inspire even more to offer uniquely personal and memorable experiences. Once again, our sincere appreciation and hope to welcome you back again for another amazing Maldivian experience. Stay safe and be well. Regards, Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Dewei

2023 年 9 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 6 日)
Dear Dewei, Thank you for the full rating and you made our day.Once again, our sincere appreciation and hope to welcome you back in the near future for another amazing Maldivian experience.Stay safe and be well.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

8/10 (良い)

Wing Cheong

2023 年 8 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 6 日)
Dear Wing Cheong,Thank you for the full rating and you made our day.Once again, our sincere appreciation and hope to welcome you back in the near future for another amazing Maldivian experience.Stay safe and be well.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Justin

2023 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Ananda、Fort Lauderdale

2023 年 5 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

leonardo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Me and my husband came here for our honeymoon, first time visiting Maldives and it was absolutely breathtaking and beautiful. We will definitely be coming back again. Although we had some difficulties getting to our resort due to flight delays Anurag the reservation manager helped us out so much and made sure we got our full 7 night stay since we got their 2 days late. We were very grateful and blessed for him. Sunny the waiter at azzuri was so kind and sweet and me and my husband really bonded with him throughout our visit, Habib from the buffet and the chef that always made our eggs the way we like them were also very kind hearted and really everyone was great! Our room was absolutely beautiful, I wanted an over water villa with pool and I got one and I was satisfied. Food was delicious a little different then what me and husband are use to since we are from Texas but we expanded our taste buds. I will say I wish they had more restaurants because by day 5 we were pretty much tired of eating the same thing. The seaplane for me was not that great because I was very nauseous and hot since there’s no air conditioning but we managed. Thank you to everyone at Centara Resort for making it an amazing experience for us!!
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 8 日)
Dear leonardo,Warm greetings from paradise, Maldives!Thank you for sharing your fabulous experience with us and for sharing this to Expedia readers and travelers looking for the perfect resort holiday destination.We are so grateful to know that our team have succeeded in exceeding your expectations. We will certainly share your positive comments to Anurag, Sunny and Habib for taking special care of you who undoubtedly made a difference in your stay.Thank you once again for recommending us so highly. We would be happy to welcome you back to the Centara Family very soon.Wishing you and your family a blessed year ahead. Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Vineshkumar

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The lagoon is amazing and great for swimming and Snorkelling. The property is very clean and well looked after. Excellent at catering for people with allergies. Good choice of drinks in all inclusive package..
2023 年 4 月に 7 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 30 日)
Dear Vineshkumar, Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We hope that you have reached home safely and really appreciate your positive feedback on us.What an honor it is to be among your favorite destination. The entire Centara family appreciate your thoughtful words to our resort, and we hope we will continue to be your first thought when planning for your trips to come.We look forward to hosting you again soon for another fantastic experience, and we would like to take this opportunity to express our gratitude and appreciation of your support towards our Thai brand.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Justin

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 4 月に 3 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 30 日)
Dear Justin,Thank you very much for choosing to stay with us at Centara Grand Maldives and for posting this rating on Expedia.Thank you once again for your rating. We look forward to welcome you back again.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Udo、Salzburg

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel is very nice and the staff is very attentive: Starting from the dive base team (Stefania, Ivan and Sven), over Anish (fitness center) to Masoud, who bakes his wonderful Naan bread and serves it to each table individually. We enjoyed a relaxing holiday in a beautiful part of the south Ari atoll.
2023 年 3 月に 10 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 6 日)
Dear Udo,Sunny greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you so much for the time taken to share your vacation experience at Centara Hotels and Resorts collection. We are simply overwhelmed to learn that you had one of the best vacations with us. From the wonderful location, food choices, service from all over the resort and especially the personalize service given by Stefania, Ivan, Sven, Anish and Chef Masud who had exceeded your expectations, and we thank you for the recognition given to all of them.We hope that Centara Grand Maldives will remain as the destination of your choice whenever your travel plan brings you back to the Maldives.In the meantime, stay safe and be well.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Richard

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 3 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 30 日)
Dear Richard,Thank you very much for choosing to stay with us at Centara Grand Maldives and for posting this rating on Expedia.Thank you once again for your rating. We look forward to welcome you back again.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Ailene R

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
They have a very nice staff and good customer service.
2023 年 3 月に 5 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 27 日)
Dear Ailene R,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We thank you for sharing your amazing feedback here on Expedia.We are truly pleased to read your positive comments and we wish to assure you that we will not miss to thank our colleagues who had all made your visit a memorable one.Thank you once again and we look forward to welcoming you back to our little slice of paradise soon.In the meantime, be well and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Mark

2023 年 3 月に 6 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 30 日)
Dear Mark,Thank you very much for choosing to stay with us at Centara Grand Maldives and for posting this rating on Expedia.Thank you once again for your rating. We look forward to welcome you back again.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

8/10 (良い)

Lana

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
remote, yet gorgeous and quiet island. What a beauty. Staff are from various Asian countries and all very nice. rebottled water is a problem for us, we had diarrhea the first night. there were no bottled waters at the island hotel, so we had to boil the water in our room to work around the water quality issue.
2023 年 3 月に 5 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 14 日)
Dear Lana,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.We hope that you have reached home safely and really appreciate your feedback on us and for allowing us to respond to your comments here.First of all, please accept our heartfelt apologies for the inconvenience that you have experienced during your stay with us. We would like to personally assure you that our guest's health, safety and wellbeing is our utmost priority and we have taken the necessary steps including following all the mandatory guidelines and safety protocols set by the Health Protection Agency (HPA) and the Government of Maldives.We have checked with our Front Office team that you had communicated with, and sadly we did not find any records of developed symptom, or any illness reported to the resort Doctor. Hence, a proper investigation could have been initiated during your stay. Should our team had been notified earlier regarding the severity of your condition, we would have offered further medical assistance and/or laboratory testing immediately. We would like to clarify that our water safety monitoring and water bottle disinfection process was maintained as per the standards, records were available and verified. Our external monthly analysis report did not indicate presence of any pathogens in the drinking water. A large volume of water bottles were distributed to different outlets and villas within that period and if the suspected source was the bottled drinking water, the outbreak would have been massive considering the occupancy and water consumption at that time. We do however sincerely hope that you have since fully recovered from this ordeal and that this matter has not too severely overshadowed your time with us.We appreciate your feedback and certainly hope that the above concerns communicated will not deter from your future stays with us. In addition, hopefully it clears the points for future guests who is considering visiting our lovely island resort and team.On another note, we also would like to thank you for highlighting the pristine beauty of our island and the kind hospitality extended by our team members.On behalf of all of our colleagues on the island, we would like to wish you and your loved ones a healthy and safe year ahead. See you again soon.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Katrina

2023 年 3 月に 3 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 14 日)
Dear Katrina,Thank you very much for taking the time to share the highest rating for us following your recent stay here at Centara Grand Maldives.We are looking forward to extending another Centara experience with you, here on our chic paradise once again in the near future.In the meantime, stay safe!Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

WAKANA

2023 年 2 月に 5 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 14 日)
Dear WAKANA,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.Thank you for taking the time to share this excellent rating. We are happy to hear that you have enjoyed our resort experience, the professional hospitality and appreciated the positive attitude of the team. We are glad you had a wonderful time with us during your stay and hope to welcome you back very soon.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Mark

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The finest Resort I have ever stayed . The staff are incredibly nice and compassionate.
2023 年 1 月に 7 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 16 日)
Dear Mark,We were all delighted reading your review here on Expedia. From all of us at Centara Grand Maldives, a very sincere thank you for taking the time to post such an overwhelming review of your experience with us.It was indeed a pleasure being your host during your recent island getaway in our little piece of paradise and we hope to see you again soon.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Scott

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great stay for 2 nights. It did give me an eye-opening experience after I've been with so many resorts/hotels. The Family Overwater Villa is perfect, especially good for snorkeling with not only all kinds of fishes but also sea turtle and small tame sharks. Also, the receptionist Ms. Chanataphy (I could only remember the first few letters correctly) was very helpful, assisting us to take care of Covid testing, sunset fishing booking, and other time-senstitive stuffs for our short stay. If anything to improve, I'd say the online communication through email and their app can be more responsive. Overall, it's worth 9.4/10 rating!
2023 年 1 月に 2 泊滞在
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 5 日)
Dear Scott,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa Maldives.With so many great places to choose from, it’s an honor that you decided to select Centara Grand and it sounds like we have made a great first impression. We are so pleased to hear you found our product and services to your liking as we are committed to providing high-quality customer service, and thank you for mentioning our colleague, Chanapha from the Reception for her competent service.We look forward to seeing you again soon.Stay safe and take care.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management

10/10 (非常に良い)

Daniel

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Stunning resort and Absolutely first class service
Centara Grand Island Resort & Spa Maldivesからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 11 日)
Dear Daniel,Greetings from Centara Grand Island Resort & Spa, Maldives.We really appreciate you taking the time out to share your experience with us. We thank you for your comments regarding our customer service and that our staff members take their roles in our industry to provide the quality customer service that our guests expect.We hope that you have taken some amazing experiences and everlasting memories from this island. Nevertheless, we look forward to welcoming you again in the future.Wishing you a safe and healthy year ahead.Regards,Centara Grand Island Resort & Spa Maldives Team and Management