屋外プール、プール パラソル、サンラウンジャー

チャウエン ブルー ラグーン ホテルの口コミ

4 out of 5
チャウエン ブルー ラグーン ホテル
Moo 2, Chaweng Beach, 99, Koh Samui, Surat Thani Province

口コミ

7.8

良い

評価 10 - 178 件の口コミ中 36 件が非常に良い" "
評価 8 - 178 件の口コミ中 104 件が良い" "
評価 6 - 178 件の口コミ中 26 件が普通" "
評価 4 - 178 件の口コミ中 8 件が不満" "
評価 2 - 178 件の口コミ中 4 件が非常に不満" "

7.6/10

清潔度

8.0/10

スタッフとサービス

7.8/10

設備とサービス

7.2/10

施設のコンディションと設備

口コミ

8/10 (良い)

taka、toyama

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
井穴でよい。虫が少しいるのでスプレーあれば最高
2019 年 5 月に 6 泊滞在

6/10 (普通)

たけ

良かった点 : スタッフとサービス
ビーチに近いホテルです
2018 年 12 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

TAKAYASU

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
便利で静かなファミリー向けホテル
15年ぶりの滞在。このホテルは初めて予約。スーペリアの予約だったが、ホテル到着が早かったのでアーリーチェックインを希望したところ、OKとのことで時間前にチェックインすることができた。部屋はビルディング棟のビーチに近いプール側で綺麗に清掃されており、気持ちよく使用させてもらった。毎日清掃もしてもらい、タオル交換やアメニティーの補充も問題なくやってもらえた。WiHiについては、電波強度は強いがエリアごとのアクセス数に制限があるようで、時々つながらないことがあり、プールサイドに行き、接続をつなぎ替えたりして利用した。施設や設備の老朽化は否めないが、特に不満はなかった。朝食については種類も豊富で、日替わりで提供されるサブメニューも4日ごとにローテーションされているので、楽しく、おいしい料理をいただいた。 ライブキッチンは卵料理のみだが、オムレツや目玉焼きなど、好みに合わせて作ってもらえた。なにげないフォローが心地良かった。プール用のタオルは、要求しないと交換をしてもらえなかった。ビーチで汚れた時は、少し交換に躊躇したが、要求すれば交換してくれるので、これもさりげなく、フォローしてもらえた。ホテルのロケーションとしては、ビーチは目の前だが、海の透明度はあまり期待しないほうがよいが静かでゆったり過ごすには良い場所である。ホテル周辺は、コンビニやレストランがあちこちにあり、食事に困ることはない。一番困ったのは、蚊が多いこと。蚊に刺される頻度が高いので、蚊取りスプレーは必需品。部屋には蚊取器があるので問題ないが、レストランでは蚊に刺される。

8/10 (良い)

Yukiko、神奈川

良かった点 : スタッフとサービス
ビーチ目の前のホテル
チャウエンビーチ沿いのホテルで、大きな木の下にビーチベッドがあるので、程よい木陰ができ、心地良い風が通り抜ける最高の条件でした。部屋の施設・設備は古く、トイレットペーパーは流せませんし、朝食を頂くレストランは室内ではないので蝿が飛んでいます。いわゆる潔癖症の人には不向きかもしれません。宿泊料金からすると全体的なパフォーマンスは非常に良いです。近くにセブン・イレブン、レストラン、マッサージ屋も多く立地は申し分ありません。ホテルスタッフは日本語を全く使いませんので、滞在中にいくつかトラブルがありましたが、全て英語でお願いしました。

8/10 (良い)

Eija

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
2020 年 3 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Pui Yan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
A pleasant hotel near the beach. The room facility is good
2020 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Wonneda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
2 min walk to the beach or shopping. Great pool. Buffet breakfast had fresh fruit, yogurt and pastries, or hot, cooked choices. Very clean room and friendly efficient staff. We would stay there again.
2020 年 1 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
La propreté et les distances piscine plage commerce restaurant...
2020 年 1 月に 10 泊滞在

8/10 (良い)

Patrick、Sydney Australia

家族旅行, グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great resort friendly staff great location beds abit firm but still comfortable restaurant good for lunch and dinner forget breakfast over priced and boring has a great little beach bar called Coco’s
2019 年 12 月に 7 泊滞在

8/10 (良い)

sarah

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
blue lagoon January 2020
the hotel offers direct access onto the beach with lovely pool to cool down in, the bar area in the beach is vibrant with a collection of seating and the restaurant over looks the beach and sea. The rooms are cleaned daily with pool towels provided
2020 年 1 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
breakfast we paid separately. very expensive for what was on offer
2020 年 1 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 11 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 9 泊滞在

8/10 (良い)

DAVID

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Old style Thai hotel
Old Thai style hotel and comfortable, large pool and close to town centre.
2019 年 8 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Mooi gelegen aan het strand, mooie bar, restaurant en super zwembad. Echter de kamers zijn geen 4 sterren waardig. Deze zijn gedateerd, muren hebben verf nodig. De badkamer is gedateerd en stinkt. Daarnaast hadden wij in de kamer erg veel last van muggen (meer dan ik in onze hele vakantie heb gezien)
2019 年 8 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
2019 年 8 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 7 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Sami

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Suosittelen
Kiva rauhallinen hotelli rannalla. Uima-allas alue todella hyvä.
2019 年 7 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

yves

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 7 月に 6 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Location of this property is excellent whether you prefer beach or pool and close to restaurants and shops.
2019 年 6 月に 14 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very good position on beach. Great pool,staff friendly.
2019 年 6 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
garden/internet and tv Garden is nice,internet is not working and tv has bad signal
2019 年 4 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2018 年 11 月に 1 泊滞在
Chrisからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 20 日)
Hey there! Thank you very much for the rating, the team at the Chaweng Blue Lagoon Hotel is always happy to receive good ratings. We hope to welcome you back on the island soon, Best, Chris Front Office Team

8/10 (良い)

Matti

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 5 泊滞在
Chrisからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 20 日)
Hello Mr. Matti, Thank you very much for giving us a rating, we really appreciate it! Thank you for being our guests and trusting us with your accommodation needs. We hope to welcome you back on the island again in the future, Best, Chris Chaweng Blue Lagoon Hotel Team

10/10 (非常に良い)

jason、western australia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Away from night time noises
Very happy with our stay. We were across the road in the Teak wing. This is not a first class resort, as its rates would suggest. However it is definitely value for money. Breakfast was good and the pool adjacent to the restaurant is exceptional.
2018 年 8 月に 7 泊滞在
Public Relations Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 20 日)
Dear valued guest, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience at Blue Lagoon Hotel. Best regards and we hope to be welcoming you back soon. Blue Lagoon Hotel & Blue Lagoon Teak Wing Koh Samui Public Relations Management

2/10 (非常に不満)

patrick、Stuttgart

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Abgewohnt, schlechter Service, nicht zu empfehlen
Es war einmal ein sehr gutes Hotel, das ist aber sehr lange her. Die Zimmer sind in extremster Weise abgewohnt, alles ist sehr alt, schmutzig und kaputt. Das Zimmer wird quasi überhaupt nicht gereinigt, es gibt nämlich nur 1 Zimmermädchen für das ganze Hotel. Das Personal an der Rezeption ist sehr unfreundlich und unkompetent. Das Frühstück ist auch nicht somderlich gut. Nur das Personal im Restaurant ist noch recht bemüht. Unsere Empfehlung: Verbringen Sie ihren Urlaub woanders. Am Chaweng gibt es sehr schöne alternativen.
2018 年 8 月に 8 泊滞在
BL_SocialMediaからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 10 日)
Dear valued guest, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience at Blue Lagoon Hotel. We would like to express our deepest apologies for not providing the expected experience at our hotel during your stay. We have indeed brought up these issues mentioned by yours on our weekly management meeting and thank you again for your comments since your experience is what makes us strive for an excellence service. Best regards, Blue Lagoon Hotel & Blue Lagoon Teak Wing Koh Samui Public Relations Management

8/10 (良い)

Thomas

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Schönes Hotel im Thai Stil
Mein Aufenthalt war im gesamten gut, die Freundlichkeit des Personals dürfte zum Teil besser sein. Gerade beim Frühstück wäre ein Lächeln angebracht gewesen. Die Lage direkt an der Beach und die Nähe zum Zentrum waren perfekt.
2018 年 8 月に 5 泊滞在
Blue Lagoon Hotel, Public Relations Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 16 日)
Dear valued guest, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience at Blue Lagoon Hotel. Best regards and we hope to be welcoming you back soon! Blue Lagoon Hotel & Blue Lagoon Teak Wing Koh Samui

10/10 (非常に良い)

Gina、Texas

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Absolutely loved It! The pool was huge and within a few feet from the beach. The staff was great, the property was beautiful and clean and within walking distance to the night market! Made my stay in Koh Samui a dream.
2018 年 8 月に 5 泊滞在
Blue Lagoon Hotel, Public Relations Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 16 日)
Dear valued guest, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience at Blue Lagoon Hotel. Best regards and we hope to be welcoming you back soon! Blue Lagoon Hotel & Blue Lagoon Teak Wing Koh Samui

8/10 (良い)

Bert

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Waar voor je geld
Waar voor je geld. Erg goed en groot zwembad, prima kamers (1 dubbel bed + 1 enkel bed) voor een redelijke prijs. Ook nog connected rooms, voor een gezin is dit prima!) Niet erg sfeervol. Met een beetje extra moeite zou dit nog een veel beter verblijf kunnen zijn. Boek nooit een kamer/huisje aan de verkeerde kant van de straat maar altijd aan de beach- side.
2018 年 8 月に 5 泊滞在
Blue Lagoon Hotel, Public Relations Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 16 日)
Dear valued guest, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience at Blue Lagoon Hotel. Best regards and we hope to be welcoming you back soon! Blue Lagoon Hotel & Blue Lagoon Teak Wing Koh Samui, Public Relations Management

8/10 (良い)

navady

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 7 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Lina Maria

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 7 月に 6 泊滞在

6/10 (普通)

Sean

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Worn down rooms in an otherwise nice resort
Pros - nice big pool on a beachfront property with a very nice poolside bar and a restaurant. Cons - very old tired and musky rooms. They were clean but were just dated. The air conditioner works well but I felt the filter needed changing as it made me cough quite a lot. Tv deception awful. We paid about £50 a night which for this resort was generally worth it. You get all the benefits of a lovely pool but the rooms are a let down. It is priced accordingly in my view.
Chrisからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 22 日)
Hello Sean, Thank you for taking the time to leave us a review. Normally our guests appreciate the old classic Thai style and wooden furniture of the rooms and I am sorry that this time we did not meet your expectations. If you would like to discuss this further, please contact us on Facebook. We look forward to speaking with you and working towards earning back your trust! Warm regards from Koh Samui, Chris Front Office Team

8/10 (良い)

Veronica、Stockholm

良かった点 : スタッフとサービス
Fint hotell med utmärkt poolområde
Fint hotell med utmärkt poolområde precis intill stranden. Det enda negativa med detta hotell var vattnet från kranarna. Det var gult och luktade fruktansvärt äckligt.
2018 年 4 月に 9 泊滞在

6/10 (普通)

Kilian E.

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Hotelanlage mit "Ups"und "Downs"
Ein grosser Pool in einer sehr schönen Gartenanlage direkt am Strand. Leider sind die Zimmer und vor allem die Einrichtungen sehr ins Alter gekommen. Eine Renovation wäre hier wirklich angesagt.

4/10 (不満)

Fredrik

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Inte bra hotell
Internet fungerar inte Vattnet i duschen luktar illa Frukosten är dålig Vatten rinner från wc Dålig service.

8/10 (良い)

jutta、Österreich, Graz

良かった点 : スタッフとサービス
Sehr schöne Anlage, wunderschöner Garten,
Tolle Anlage schöner Garten super Pool und schöner Strand. Zimmer etwas renovierungsbedürftig, Größe und Einrichtung ok. Nettes Personal, gute Massagen. Insgesamt-preis-Leistung ok! Frühstück ok.
2018 年 1 月に 6 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 7 日)
Dear Jutta, Warmn greetings from Blue Lagoon Hotel. We are happy to hear that your stay has fulfilled your expectations. Thank you for mentioning the renovation of our rooms and their ideal size. Our staff is glad to hear that you appreciated their service. We are looking forward to welcome soon there again. Regards, Blue Lagoon Management Team

10/10 (非常に良い)

Stephanie

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Allt va bra! Trevlig och hjälpsam personal
2018 年 1 月に 1 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 6 日)
Dear Stephanie, Warm greetings from Blue Lagoon Hotel. We are glad to hear that your stay was a success. Thank you for your positive feedback. We are looking forward to see you again soon. Regards, Blue Lagoon Management Team

4/10 (不満)

Kmac、Baltimore, MD

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Not worth the price by a long-shot
I really don't like giving negative reviews but this one is required to save others from making the same mistake. The hotel did not tick any of the boxes that I feel are a must when spending well over $100 for a room in Thailand. The bathroom was not clean and the plumbing very suspect, with the handle nearly falling off every time you tried to flush. Water exceptionally brownish yellow, and while you will see this often in Thailand, can't recall THAT dirty of water. Cleaning staff, while friendly, needs more workers. We expect a clean room after a day of sightseeing & being about. Seemed no longer how long we left the room, it was still not cleaned by the time we returned and more than once had to request a cleaning from front desk. You can tell the grounds of the hotel were once beautiful but that was long ago and nobody has bothered to renovate for a couple decades. It should be noted that our first 5 nights in Ko Samui were at a different hotel, one just a few blocks north and the SAME price. This hotel was amazing so coming to this place made it extra disappointing. (why did we change? Well, the other hotel was full on this busy week between Christmas and NYE)
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Chrisからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 20 日)
Hello Kmac, I am sorry to hear about your experience you had with us and i hope it didn't take away the charm of Koh Samui itself. Normally we are known for our service, great location, breakfast by the beach and swimming pool, and we regret that we totally missed the mark. Please be assured that the water issue has been fixed and the grounds of the hotel have been polished, cleaned and brought back up to standard. If you would like to discuss this further, please contact us on Facebook. We look forward to speaking with you and working towards earning back your trust! Warm regards from Koh Samui, Chris Front Office Team

8/10 (良い)

David

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 9 日)
Dear Guest, Warm greetings from Blue Lagoon Hotel. We are glad to hear that your stay has fulfilled your expectations and are looking forward to welcome you soon again. Regards, Blue Lagoon Management Team

8/10 (良い)

yves

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Très bien
Établissement très bien placé au calme et pas loin de la vie nocturne quand même
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 7 日)
Dear Mr. Yves, Warm greetings from Blue Lagoon Hotel. We are happy to hear that your stay has fulfilled your expectations. We are looking forward to welcome you there soon again. Regards, The Management Team

6/10 (普通)

Stanley

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2017 年 12 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Martin

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2017 年 11 月に 18 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 7 日)
Dear Sir, Warm greeting from Blue Lagoon Hotel. We are happy to hear that your stay has fulfilled your expectations and are looking forward to welcome you again here. Regards, The Management Team

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

Strand und Pool klasse.
Erstes Zimmer Schloss defekt. Umzug. Zimmer im Erdgeschoss keine Sonne und dunkel. Zum schwimmen super geeignet. Frühstück so la la. Kaffee ist dünner als Wasser. Hat keinen interessiert. Dafür ist das Hotel überteuert.
2017 年 12 月に 2 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 7 日)
Dear Sir, Warm greetings from Blue Lagoon Hotel. We are sorry to hear that your stay did not entirely fulfill your expectations. Please be assured that your remarks have been taken into account. We are looking forward to welcome you again and show you our improvements. Regards, The Management Team

10/10 (非常に良い)

Lorena

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Einfach Perfekt
Einfach perfekt, es gibt nichts auszusetzen. Die Bungalows sind wunderschön und in einem top zustand auch die anlage selbst ist schön und sehr gepflegt und liegt direkt am strand, einziger mengel ist dass die klimaanlage in meinem bungalow getropft hat und der boden dabei sehr nass wurde aber da kann man ein auge zu drücken. Und das personal ist sehr freundlich und hilfsbereit
2017 年 11 月に 2 泊滞在
Gregからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 7 日)
Dear Ms. Lorena, Warm greetings from Blue Lagoon Hotel. Thank you for your positive feedback. We are glad you appreciated your stay with us and we are looking forward to welcome you soon again. Regards, The Management Team

8/10 (良い)

Michael、Niedersachsen

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 客室の快適度
Hotel mit schöner Anlage direkt am Strand.
Zimmer sind sehr hellhörig und leicht renovierungsbedürftig vor allem die Bäder. Aber alles sauber. Personal ist extrem freundlich und hilfsbereit. Frühstück ist ausreichend und abwechslungsreich auch Thaiessen wird angeboten. Nach dem 2. Tag kennt das Personal deine Vorlieben und hilft beim Frühstück. Besser geht es kaum. Lage des Hotels sehr zentral viel zu Fuss erreichbar. Die liegen am Strand sind ok die Auflagen könnten besser gewartet sein aber es geht noch.
2017 年 10 月に 16 泊滞在

8/10 (良い)

anthony

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Blue lagoon at last improving but slowly.
Overal the experience is good as was the service. The breakfast and beds need improving not enough choice for breakfast and beds feel small it was also nice to see massage tables have come back to hotel at a reasonable price.
2017 年 9 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

JENNIFER

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
2nd stay. Definitely now needs upgrades to rooms
The hotel is amazing but the manager now is not good, never smiles and in my opinion does not treat his lovely staff very well. I think they could run the hotel better than him!!!!
2017 年 8 月に 17 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Bobbi Jo、Scottsdale, AZ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Blue Lagoon Will Always Be Our Choice on Chaweng
My family travels abroad every summer. We have our favorite places to revisit and Koh Samui is high on our list for return visits. There are so many beautiful hotels on Chaweng Beach. The luster of the new and over the top do not even tempt our family, we will always stay at Blue Lagoon. The facility is beautiful and well maintained. The breakfast is diverse and changes daily. (We are restauranteurs in Scottsdale, AZ) But the staff at Blue Lagoon is the reason that we return. From reception to check out, room attendant to beach sweeper this staff makes you feel that you are their most important guest. The staff has won our loyalty and we will always give Blue Lagoon our business when we visit Koh Samui.
2017 年 7 月に 18 泊滞在

8/10 (良い)

Tonje

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Good hotel
The location was great. Short walking distance to city. It was good that it was not to close to city so we got nice and quiet sleep. Beach access was great. Pool was good. Breakfast was not FREE as it says here on hotels.com, which was a bummer as that was one of the reasons we chose this hotel....
2017 年 6 月に 9 泊滞在