ラウンジ

JW マリオット ホテル ジャカルタの口コミ

5 out of 5
JW マリオット ホテル ジャカルタ
Jalan DR Ide Anak Agung Gde Agung Kav, E.1.2 No1&2, Kawasan Mega Kuningan, Jakarta, Jakarta

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 447 件の口コミ中 248 件が非常に良い" "
評価 8 - 447 件の口コミ中 155 件が良い" "
評価 6 - 447 件の口コミ中 30 件が普通" "
評価 4 - 447 件の口コミ中 6 件が不満" "
評価 2 - 447 件の口コミ中 8 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

8.4/10

設備とサービス

8.6/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

Hiroto

スタッフの方は優しいですが...
スタッフの方は親切です。入室後しばらくしてフロントの方から「問題ありませんか?」電話がかかってきます。部屋の空調はコントロールできますが寒め。部屋にボックスティッシュがないのが不便。予備のトイレットペーパーを代用しました。ホテル内のレストランは満足というレベルではない。日本のホテルの方がよっぽどおいしい。朝食の際できたてのトロトロオムレツがなくて調理後相当時間がたっていたオムレツを出されたので食べなかった。レストランのレベルアップを期待したい。
2022 年 4 月に 1 泊滞在
Orhun Denizogluからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 21 日)
Dear Hiroto, Warmest Greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for choosing us as your preferred accommodation and providing your honest feedback as well. We are delighted to hear that you were satisfied with the service we delivered and the food quality at our Asuka Restaurant. In regards of your feedback about the tissue box that it did not set up in the room and the food quality at the breakfast, I do apologize for the inconvenience and rest assured that your feedback has been shared with the respective department head for further review and improvement. We appreciate our guest feedback as it allows us to reevaluate our product and services to ensure it is in line with our brand and commitment to our guest. Once again, thank you for taking your valuable time for sharing your feedback. We look forward to the opportunity for welcoming you again soon and hope that JW Marriott Hotel Jakarta would be able to exceed your expectation at all areas. Sincerely, Orhun Denizoglu General Manager JW Marriott Hotel Jakarta

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
満足
最上階で見晴らしもよく、全体的に満足。 朝食もメニューが豊富。
2021 年 12 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、客室の快適度
Morning Buffet dining
The hotel was prepared a family floor as a countermeasure against corona infection. However, the room was so dark and there was no luxurious atmosphere for the dining of a five-star hotel. It was very disappointing. Also, there were a few kinds of food and drinks, not fresh ingredients, and the taste was not good. I feel that I wasted my breakfast fee.
2020 年 12 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 客室の快適度
あともう少し
先ずはチェックインに時間がかかりかなり待たされた。 カードキーが上手く機能せず、エレベーターも使えないし部屋にも入れなかったのでスタッフに対応してもらった。とても残念。部屋は問題なかったが、カップルで予約しているのでペットボトルのお水は4本は欲しい(2本しかなかった)のとバスローブも最初から2着用意して欲しい。
2020 年 10 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 10 月 19 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Jakarta. Thank you for choosing to stay with us during this difficult period. We truly appreciate your business and value your honest feedback. First and foremost, I and team would like to apologize for not being able to meet your expectation during your recent visit, especially with the one related to the arrival experience, the key card, and the in room amenities. Rest assured that your feedback has been shared with the respective department head to be looked into in details. Once again, my sincere apology for the experience and while we will not be able to take back your experience, we hope you would still give us an opportunity to regain your trust and serve you better in future. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 9 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 10 月 19 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Jakarta. Thank you for staying with us especially during this difficult period and sharing your generous feedback as well. We are humbled and delighted by your gracious feedback. Our teams are extremely dedicated to guests’ satisfaction and appreciative feedback such as yours are an immense source of motivation and will always be our greatest reward. Once again, thank you so much for choosing to stay with us and we look forward to welcoming you back in the very near future. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
朝食
コロナ対策のビュッフェ仕様だった。 ちょっと残念。しようがないか?
2020 年 8 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 8 月 21 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Jakarta. Thank you for choosing to stay with us during this difficult period. We truly appreciate your business and value your honest feedback. Your valuable feedback helps identify areas of opportunity for us to improve the guest experience. From the comment which you have given us, I am curious to know if there were any elements of your visit we could have enhanced. We take guest’s feedback very seriously and hence would like to know more regarding the matter. At your convenience, please provide us further details so we would be able to learn and improve on those areas. Once again, thank you for staying with us and we sincerely hope that you shall allow us a chance in near future to serve you better. Sincerely, Satish Kumar General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 清潔度
お部屋のコースターが新しくなかったです。
2020 年 8 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 8 月 13 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Jakarta. Thank you for choosing to stay with us and sharing your feedback as well. I apologized for the experience you have had during your recent stay, specifically the one related with our in-room amenities. We truly appreciate that you brought this up to our attention. Rest assured that your comment have been shared with the respective department for quality improvement purposes. Once again, thank you for staying with us and I hope that you would allow us another opportunity to serve you better in the future. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 8 月に 2 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 8 月 8 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Jakarta. Thank you for choosing to stay with us during this challenging period and sharing your positive feedback as well. We truly appreciate your feedback and very happy to share it with all of the member of the hotel team. It would further fuel us to strive harder in ensuring that all of our guest will receive great stay when they visit us. Once again, thank you for staying and we hope that you would always have JW Marriott Jakarta as your preferred hotel when visiting Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2020 年 4 月に 3 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 4 月 14 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. We are delighted to have been your chosen hotel during your recent stay in Jakarta and thank you for your generous feedback. We appreciate your business and value your honest feedback. There is nothing more rewarding for the team at JW Marriott Hotel Jakarta than positive ratings from our Valued Guests. It’s the feedback like yours that will encourage us to scale greater heights of excellence. Rest assured that your feedback have been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver exceptional service to guests like you. Once again, thank you for staying with us and we are eagerly looking forward for your return soon. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 3 月に 3 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 12 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for choosing to stay with us and sharing your generous feedback as well. It is with delight that I am sharing your feedback with all of our associates as we strive to improve our service standard as well as our products. Once again, thank you for rating us very well and we hope that you would allow us to welcome and serve you should your travel brings you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 19 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for choosing to stay with us and sharing your experience as well. It is truly a delight to learn your positive feedback and I am happy to share it with all of the member of the hotel team. Once again, thank you for staying with us and we are eagerly looking forward for your return soon. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋のバスタブが広くてよかったです。 スタッフのみなさんが笑顔でサービスも良く、ラウンジの軽食も美味しくて満足できました。
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 12 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for staying with us and providing your honest feedback as well. It is a true delight to read your comment, specifically commending our in-room facilities, executive lounge services and food, as well as overall our associates services. Rest assured that we will be sharing your commendation with all of our team. This would further motivate us in ensuring that we would always deliver upon guest expectation. Once again, thank you for choosing to stay with us and we are eagerly looking forward for your return. Sincerely, Satish Kumar General Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、設備とサービス
気になった点 : スタッフとサービス
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 2 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. First and foremost, I would like to apologize that your recent stay with us was not up to your satisfaction. Thank you for bringing this up to our attention. It would be our homework in ensuring that we would always deliver upon guest expectation. Once again, thank you for staying with us and we hope you would give us another opportunity to welcome and serve you should your travels bring you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
非常に快適でした。
ジュニアスイートに2泊しましたが部屋も綺麗で快適でした。朝は一階のビュッフェで食事後にビジネスクラスラウンジで静かに軽食がてらお茶を楽しみ、夜はカクテルタイムでアルコールと十分な種類のディナーを楽しめます。ラウンジが使えるから快適でしたが使えないと普通のホテルと変わらないかもしれませんがスタッフも愛想良く感じが良かったです。
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 2 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for choosing to stay with us and sharing a very generous feedback as well. I am delighted to share your comment with all of our hotel team, especially commending our room cleanliness and executive lounge services. Once again, thank you for staying at JW Marriott Hotel Jakarta and we are eagerly looking forward for your return soon. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

HIDEAKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 26 日)
Dear Hideaki, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Thank you for your generous feedback. We would be sharing your feedback with all of our hotel team member. This would further motivate us to strive to provide excellent service to all of our guest. Once again, thank you for a very generous feedback and we are eagerly looking forward for your return. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Wonderful!おすすめです♬
とても良いサービスです! 2階の中華料理もおいしかったです。
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 23 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. On behalf of the entire hotel team, we want to thank you for staying with us and sharing your generous feedback as well. It is a delight to learn that you have enjoyed our hospitality and services as well as our Pearl Restaurant at Level 2. Please note that your feedback has been shared with the hotel team as a critical way of understanding how we can continue to deliver great experiences. Once again, thank you for staying at the JW Marriott Hotel Jakarta and we hope you choose to create more memories here whenever your travels bring you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
wonderful people
I stayed this hotel in the beginning of January 2020 for business trip. Front desk staffs are very friendly and reliable when they dealt with my early check-in and late check-out. Especially restaurant staffs I had breakfast were amazing. One chef recommended that I should try an Indonesian cuisine. As it was very tasty, I told him in the next morning. So he let his staff make another soup for me. It was also very delicious. Next day, a staff in front of the restaurant remember my name and arrange another soup by another chef. That was also very good. I see these people want guest to have great time at the hotel and their approach I loved it. All in all, I enjoy staying the hotel very much and strongly recommend that you stay there!
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 23 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. On behalf of the entire hotel team, we would like to thank you for choosing to stay with us and sharing your generous feedback as well. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Rest assured that your generous commendation, specifically regarding our associates services, check-in and check-out experience, and breakfast experience, have been shared with all of the member of the hotel team. This will further motivate us to strive to provide exceptional services to all of our guest. Once again, thank you for staying with us and we eagerly waiting for your return soon. Sincerely, Satish Kumar General Manager

2/10 (非常に不満)

marutama、Tokyo

出張
気になった点 : スタッフとサービス
施設は古くカビくさい
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 27 日)
Dear Marutama, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta. Maintaining a fresh atmosphere within our guest rooms and common areas is always a key priority. On behalf of the entire team at the JW Marriott Hotel Jakarta, I sincerely apologize for falling short of not only meeting your expectations, but ours as well. Rest assured, the feedback provided has been shared with the appropriate hotel team to ensure we consistently deliver upon guest expectations. Once again, our sincerely apology. We hope that you would give us another opportunity to welcome and serve you again should your travels bring you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

6/10 (普通)

まるたま、東京

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
ラウンジのスッタフに高い憤りを覚える
2019 年 9 月に 3 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 18 日)
Dear Valued Guest, Warm greetings from JW Marriott Hotel Jakarta, Please accept my sincere apology for the experience you had during your recent stay with us. Rest assured that your comment has been shared with the respective department and all the hotel team as well in order to ensure that such incident will never happen again. Once again, please accept our sincere apology and we hope that you would still be giving us another opportunity to welcome and serve you should your business or leisure plan brings you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

8/10 (良い)

いとう、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
きれいで良いホテルでした。セキュリティもしっかりしていて安心です。
2019 年 8 月に 4 泊滞在
Satish Kumarからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 29 日)
Dear Valued Guest, Greetings from JW Marriott Hotel Jakarta, We are delighted to have learned that you have enjoyed your stay with us. Your positive comments regarding the hotel cleanliness, security and safety have been shared with our team. At JW Marriott Hotel Jakarta, we constantly strive to exceed our guest expectation, therefore, we would love to hear more should there be any element of your stay which we could improve in the future. Once again, thank you for your positive comment and we eagerly waiting for your return to our hotel should your next journey brings you back to Jakarta. Sincerely, Satish Kumar General Manager

8/10 (良い)

marutama、東京

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
施設が古い。 洗面所とシャワーの排水が悪くいつも水が溜まる
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Juniusからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 18 日)
Dear marutama, We're sorry for your stay was not met your expectation - we'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know.

8/10 (良い)

まるたま、東京

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
施設が古く清掃が行き渡っていない
2019 年 6 月に 2 泊滞在
Juniusからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 25 日)
We're sorry for your stay was not met your expectation, we'll work hard to fix the issue you experienced. Thanks for letting us know.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 1 泊滞在
Juniusからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 18 日)
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても快適に過ごすことができました。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Juniusからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 18 日)
Thanks for staying with us, we are glad you enjoyed your stay. We appreciate your feedback.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
若干古さを感じるが清潔に維持されてると感じました。 全てのスタッフが感じ良く良い対応でした。陸の孤島ですがモールアンバサドールやロッテまで徒歩でも可能です。 クラブラウンジ使いましたがカクテルタイムの食事がメキシコフェアで ちょっと微妙な内容だった。朝食も豊富な様で意外とそうでもない感じを受けた。ただJWのエグゼクティブをこの価格帯で利用出来るのはジャカルタならでは。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 9 日)
Dear Valued Guest, We appreciate you taking the time to share your recent experience with us through Expedia. Your feedback has been conveyed to the hotel team as critical way of understanding how we can improve the guest experiences. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの方、親切で良かったです。 リムジンの利用料が、ネットで調べていたのと違っていた。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 9 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your recent experience with us through Expedia. Your valuable feedback has been shared with the appropriate hotel team to review the information in the website so that can reflect the accurate information. We apologize for the inconvenience you have encountered. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back at the JW Marriott Hotel Jakarta. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ホテルの外観、ロビー、レストラン、部屋の全てにおいて超一流でした。またスタッフのホスピタリティも最高です。今まで宿泊した全てのホテルの中で一番快適な時間を過ごせました。また是非宿泊したいと思っています。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 8 日)
Dear Valued Guest, We appreciate you taking the time to share your recent experience on Expedia. Your generous feedback has been conveyed to the hotel team to motivate them more in providing excellent services to the guests. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back again at the JW Marriott Hotel Jakarta. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
初めて宿泊しましたが疲れが癒えました。
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us. We appreciate your feedback! Best Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 31 日)
Thanks for staying with us. We appreciate your feedback!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適な空間
ベッドおよびバスルームともに快適で、ジムスペースも利用できてよかったです。
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Dear Valued Guest, Thank you for staying with us. We appreciate your feedback! Best Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

marutama、tokyo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
excellent hotel staff
2019 年 3 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 28 日)
Dear Marutama, Thank you for taking the time to share your experience with us. We appreciate your business and valued your feedback. We have shared your positive comment to the hotel team to motivate them more in providing excellent services to the guests. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back again at the JW Marriott Hotel Jakarta. Best Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
立地は良い
立地が良いため、近くには歩いて行ける距離にレストランやバーがたくさんあります。ホテルへの入場は、ジャカルタ内でも一二のセキュリティチェックです。人も車も。部屋は綺麗で、熱いお湯がたくさん出せるバスタブでした。朝食はビュッフェでした。 各国の料理があり、特にオーダースタイルの卵料理はメニューが豊富でした。豚肉料理はありませんでした。美味しいビーフベーコン、チキンソーセージ、でした。
2019 年 1 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 5 日)
Dear Valued Guest, We appreciate you taking the time to share your experience during your recent stay with us. I am glad to hear you enjoyed your stay. Your comments have been shared with the hotel team to motivate them more in producing great experiences for the guests. Please be informed that we provide pork bacon and sausages during breakfast upon request. Kindly ask our Chef or Associate to prepare the dishes. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back at the JW Marriott Hotel Jakarta. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
セキュリティがよっかった。従業員の対応も良かった。
2019 年 1 月に 5 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 18 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to share your recent experience with us. We appreciate your business and valued your feedback. Your feedback have been shared with the hotel team to motivate them more in providing great experiences for guests. Thank you for staying with us and we look forward to welcoming you back at JW Marriott Hotel Jakarta. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

ビジネスラウンジの食事が良い
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 8 日)
Dear Valued Guest, Thank you for your positive comment. While I am glad that you enjoyed the food at Executive Lounge, I am curious if there were any elements that we could have enhanced based on your feedback. At your convenience time, feel free to share any additional feedback on how we can elevate your stay whenever your travels bring you back to Jakarta.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 4 日)
Thank you for your valuable feedback. We look forward to welcoming you back at JW Marriott Hotel Jakarta.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 4 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 26 日)
Thank you very much for your feedback.

10/10 (非常に良い)

Lion、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 11 日)
Thank you for staying with us. We appreciate your feedback.

10/10 (非常に良い)

Yama、malsysia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
静かな環境
従業員の方が親切 で部屋も広くて清潔だが 2人で予約したがスリッパ一人分しか無い 館内施設が少なく夜少し遅いとやる事が無い 周辺の渋滞はきになるがどこに行くにも便利
2018 年 2 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 21 日)
Dear Yama, Thank you for taking time in sharing your experience with us. With a mission to provide superior services, I am delighted to hear that we have met your expectation. Your positive feedback will be shared with the entire team to continue motivate them in improving our services. Me and the team will be looking forward to welcome you back soon. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スタッフの対応は、親切で丁寧。皆笑顔で、好印象だった。 安全で、安心して過ごせた。 プールサイドが狭く、ホテル敷地内で寛ぐ施設が少ない。 朝食はおいしいが、品目を増やして欲しい。
2018 年 2 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 28 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your experience with us. I am delighted to hear that we have met your expectation and you were enjoying your stay with us. Me and the entire team will be looking forward to welcome you back and serve you again on your next visit with us. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

6/10 (普通)

ゆっぴ、日本

気になった点 : 施設のコンディションと設備
備品が揃っていない ホテル内の案内書がない チェックアウトの 部屋の取違い など 残念過ぎたことが多すぎた
2017 年 12 月に 3 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 8 日)
Dear ゆっぴ, Thank you for sharing your experience with us and we will rectify the issue immediately. Your feedback is valuable for us to improve ourselves better. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

6/10 (普通)

YY、Jakarta

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ちょっと高級ビジネスホテル
12月31日から家族4名2室、ビジネスラウンジアクセス付きで宿泊しました。 設備、雰囲気はちょっと高級ビジネスホテルといった感じです。 予約はツインでしたが、ダブルベッドでした。 スタッフは友好的です。 ビジネスラウンジは12歳未満は基本入場できないので注意してください。(チェックイン、チェックアウト時はOK) ラウンジの食事などは量、種類ともに少なめです。 プールは小さく、日陰が少ないです。パラソルなどの設置を検討してもらいたいです。
2017 年 12 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 8 日)
Dear YY, Thank you for sharing your experience with us. Your feedback is valuable for us to improve ourselves better. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
街の中で便利
部屋も広く快適 朝食も大変よかった。 セキュリティ万全な安心 渋滞さえなければ完璧 エクスベディアにリクエスト出していた 禁煙、喫煙に対しては ホテル側に伝わってなかったのが残念。
2017 年 12 月に 1 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2017 年 12 月 11 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking time in sharing your experience with us. I am delighted to hear that the room and breakfast provided had met your expectation. In regards with the smoking restriction, our hotel are following the local government law to establish a non-smoking environment throughout the building. However, to anticipate the issue, we had prepared several smoking area which can be used inside the property. I will be very happy to assist you to find the area and I hope we can have another opportunity to better your experience. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

10/10 (非常に良い)

Mina、日本 札幌

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高のホスピタリティ
初めてのジャカルタ。しかも女一人旅。不安いっぱいでしたが、ホテルのスタッフの方々に随分と救われました。笑顔で迎えてくれ、気さくに話しかけてくれ、また、困ったことには全て対応してくださいました。両替のレートのよいモールまでもホテルの車で連れて行ってくれました。朝食ではシェフが直々話しかけてくれてオススメと食べ方を教えてくれました。あちこち周り翌月にジャカルタに戻ってきますが、ここなら安心で快適ですので再びマリオットにお部屋を取りました。お部屋のお掃除も私が何を使って何がしたいか把握したようでメモと一緒に必要と思われるものを揃えておいてくださいました。セキュリティも厳重で特に女性一人旅には絶対にオススメです。
2017 年 11 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2017 年 12 月 5 日)
Dear Ms. Mina, Thank you for taking time in sharing your valuable experience with us. With a mission to provide superior customer services, I am delighted to hear that we had met your expectation. Your comment will be shared immediately with my team to continue motivates them in delivering exceptional services. I hope that we can welcome you back soon in the property and I will be very happy to meet you personally. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
i forgot my purchase after we checked out but they kept and brought it back to me which is very kind. I really appriciae it. but we booked a room for 2 and we've got bath robe, towel and cup for only 1 of each which was little bit dissapointed.
2017 年 10 月に 2 泊滞在
Director of Roomsからの返信 (投稿日 : 2017 年 11 月 14 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking time in sharing your review with us. While it was a pleasure to have you as our guests, I am sorry to learn that the room amenities were not up to your expectation. Your valuable feedback had been shared with the entire team to improve ourselves better. Thank you for staying with JW Marriott Jakarta and I hope to better your experience on your next stay with us. Warmest Regards, Chrestian Pesik Director of Rooms

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
poor room cleaning service
On one day after I came to the room at the evening, room cleaning was not done. next day, room was cleaned but towel was not provided. Next day, slppers were taken away. Everything is not kept in standard.
2017 年 7 月に 5 泊滞在
Vikas Malikからの返信 (投稿日 : 2017 年 8 月 9 日)
Dear Anonymous, Thank you for taking the time to share your recent experience at the JW Marriott Hotel Jakarta with us. As the cleanliness of our hotel is a key priority, I am very sorry that your guestroom fell short of your expectations. Please rest assured that your comments have been shared with the housekeeping team in an effort to improve our service. Thank you for staying with us and we hope to better your experience next time. Warmest regards, Vikas Malik Hotel Manager

2/10 (非常に不満)

Nas、Jakarta

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
二度にわたる失礼な対応に非常に不愉快な思いをさせられた。一流ホテルですよね?
これまでにジャカルタの多くの5スターホテルに泊まってきているが5スターホテルに宿泊してこんなに不愉快な思いをした事は始めて。 一流ホテルなのであればきちんとした接客ができる様レストラン、セキュリティのスタッフのあり方を見直してほしい。 多少不愉快な思いをしても1度くらいであれば他の良い部分に消されてしまうところだが、何度も重なると許せなくなる。 滞在中は特に不満があった訳ではないが、終わり悪けりゃ全て悪し。 年末のこの時期を気持ちよく過ごすためにわざわざスイートを選らんで宿泊をしたのに、 他の5スターホテルに泊まっていれば少なくともこのような不愉快な思いをすることもなかった訳なので 正直なところ(通常の週末の宿泊ならばまだしも)年末のクリスマスのこの時期にこのホテルを選んだことをとても後悔している。一年に一度の大切な時間を返せと言いたくなる。 宿泊客からのクレームを受けて少しでも感ずるところがあるならば、これを機にもう少しお客様目線での対応を期待する。(とはいっても二度と私がこのホテルや施設、レストランを利用する事はありませんが) 少なからずとも、一流ホテルとしての自負が多少なりとも残っているのであれば、 他の利用客が私と同じような不愉快な思いをしないよう、 客が一流ホテルに求めるサービスとは何なのか、ホテル側が客に対して提供すべきものは何なのか、を今一度考えて、 各スタッフに徹底させて、一流ホテルの名に恥じないよう改めて頂きたい。 デザインも建築としての空間も悪くないし、 フロントスタッフの対応やお掃除をしているスタッフ(掃除している床で滑らないように足元に注意するよう優しく伝えられた)の対応などは決して悪くない。部屋も申し分ないし、寝具などはとても寝心地が良い。 レストランなどは何を食べても美味しく他に比べても非常に高いレベル。 日本食のアスカもとてお良いお店だったので、このホテルの施設を二度と利用したくないという気分にさせられたのが非常に残念で仕方がない。 下の改善すべき点ので上げた項目について下記に詳細を記述するので改善の参考にしていただきたい。 ・アメニティグッズの歯ブラシ、歯を磨いている間にブラシの毛がボロボロと抜け落ちてきて髪の毛が口に入っているようで気持ちが悪い。(これまで数多くのホテルに宿泊しているがこんな事は初めて) ・チェックアウト時に混み合っていて(当初フロントスタッフは1名だけが対応していた)少々待たされた。 ・1Fのレストランの朝食ビュフェで一人の女性スタッフの対応が悪くて不愉快な思いをした 入り口から直ぐの席を指定されたので他の空いている席に座りたいと尋ねたところ、満席だと言われた。 それならばと、せめてその背後に空いている席を利用したいと伝えたら他の人が使用していると言われた。 結局のところ私が食事を終えるまで、その満席と言われた席も他の人が使用していると言われた席も空席のままだった。 他に理由があるのであればその場しのぎの嘘をつかずにせめてきちんとした説明をして欲しい。 人を(客を)ばかにするのにも程がある。 ・チェックアウト後にロビーの写真を撮っていたところ警備の人が来て、注意をされただけならばまだしも 撮った写真を提示させられて画面上から全て削除させられた。(やりすぎだろ!客を何だと思ているんだ!) 一応面倒な事になるのも嫌だったので素直に従ったが不愉快極まりない思いをした。 セキュリティに対して厳しいのは解らないでもないが、それで客に対して不愉快な思いをさせるのでは本末転倒なのでは?

8/10 (良い)

TYOGUEST、TOKYO

良かった点 : スタッフとサービス
安心、安全なホテル
部屋が古くて、水周りの修理(バスタブ付属のシャワーが熱湯だけ出て水の方が出ない)が必要になりました。 しかし、夜中2時過ぎにもかかわらずメンテナンスの方が素早い対応をしてくれてとても助かりました。問題の回復力が高いと感心しました。入り口のセキュリティチェックも厳しく、不審者の侵入の心配もなく過ごせました。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
大満足

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
航空券分割引になったので、ちょっといいいホテルに宿泊
さすがにいいホテルなので快適でした。 10日ほど宿泊したのでしたのですが、朝食も美味しく、種類も多かったので毎日食べても飽きませんでした。 ホテルに入るのに空港並みのセキュリティチェックがあります。 多少面倒ですが変な人が入ることがなく安心して泊まれることを考えると良かったのかもしれません。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度