内装

ザ バンジャラン ホットスプリングス リトリートの口コミ

5 out of 5

口コミ

9.6

最高に素晴らしい

評価 10 - 368 件の口コミ中 287 件が非常に良い" "
評価 8 - 368 件の口コミ中 67 件が良い" "
評価 6 - 368 件の口コミ中 7 件が普通" "
評価 4 - 368 件の口コミ中 6 件が不満" "
評価 2 - 368 件の口コミ中 1 件が非常に不満" "

9.6/10

清潔度

9.6/10

スタッフとサービス

9.6/10

設備とサービス

9.4/10

施設のコンディションと設備

9.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

CHISAKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高の時間を過ごしました。
施設内の時間がゆったり流れていて本当にのんびりできました。オオトカゲをたくさん見れて年明け早々縁起がイイ! 雄大な自然とスタッフの温かさに癒され、美味しいお食事に感動。宿泊者も皆さん穏やかで、まるで別世界に来たかのようなフワフワした気分で過ごしました。 2泊し、ずっと温泉に入っていたら浮腫が取れて帰りに靴がブカブカになっていました!
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and sharing your review. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back in the near future. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

Saori

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 3 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 23 日)
Dear Saori, Thank you for staying with us and sharing your review. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back soon. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

Yuri

2023 年 9 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 24 日)
Dear Yuri, Thank you for staying with us and sharing your review. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back soon. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

TAKAHIRO

2023 年 8 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 12 日)
Dear Takahiro, Thank you for staying with us and sharing your review. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back in the near future. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

4/10 (不満)

YUMI

2023 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

HIROMI

2023 年 1 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 29 日)
Dear Hiromi, Thank you for staying with us and sharing your review. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back in the near future. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

MARI

2022 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Dai

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

mayuko

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
宿泊当日、プールがメンテナンスのため利用出来ませんでした。事前に分かっていれば日程を変更出来たのに残念でした。 その他は満足です。
2022 年 2 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2022 年 3 月 7 日)
Dear Mayuko, Thank you for staying with us and sharing your feed back. We apologized for the unforeseen pool closure due to one of pump having some issues during your stay, however we are also glad to let you know it has been sorted out and pool is open to guests. We look forward to welcome you back in the near future. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

Kazumi

2022 年 1 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Junko、Kuala Lumpur Sentral

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
長いロックダウンの後で、まだフル開業に至っていないんだと思います。実際一部のビラだけオープンしていないようでした。 スタッフはとても親切だし、使えるファシリティのコンディションは悪くありませんが、細かいことを言えば、まず蚊が多すぎ。通路の両側の草木は手入れが今ひとつでまだ荒れた感じがあります。ビラの周りの水辺も濁りすぎて全く手入れしておらず、そこまで手が回らない感じです。共有の露天風呂のお湯は表示されているより低いようで4つの水槽のうち日本人好みの40℃近いのはひとつだけでした。 洞窟レストランも楽しみにしていた割には料理のクオリティに正直ガッカリです。帆立、ボタンエビ、和牛など高い素材を使っている割には料理のセンス無しです。 予約が直ぐにいっぱいになったのに行ってみるとガラガラ。スタッフの手が足りず、時間をずらさないと応対できないからでした。スタッフが始終給仕に行ったり来たりしていますが、もう少し料理を工夫して何品か一皿にもまとめられそうなのに。 とても楽しみしていたホテルだっただけにいろいろガッカリしてしまいました。コロナ禍が落ち着いてもう少し全体に手入れが行き届いてレストランの料理に工夫ができればいいのにと思います。
2021 年 11 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2021 年 11 月 18 日)
Dear Junko, Thank you for staying with us and sharing your feed back on your stay. We had noted on your comments for our future improvements and we remain hopeful that you will return to stay with us again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

abe、マレーシア

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
毎年来ているが 段々良くなっている、 部屋 サービス 。新しいバーも良い
2020 年 9 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 10 月 12 日)
Dear Abe, Thank you for your continuous support towards our Retreat. We are glad that you had a great stay and we will be looking forward to welcome you back in the near future. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

tatsuya

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 8 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 10 月 12 日)
Dear Tastsuya, Thank you for staying with us . We will be looking forward to welcome you back in the near future. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 9 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高でした
全てが最高でした。スタッフのサービス、お部屋の綺麗さ、そして外の温泉やプール、全ての施設がとても有意義に使えて大満足でした。 母の誕生日という事を事前に伝えていたら、お部屋が誕生日のデコレーションがしてあって、ケーキも置いてあってとても嬉しかったです。
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 24 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us and sharing your great comments. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
大満足
サービスも施設も素晴らしく満足でした。 少々お高めですが、洞窟レストランでのディナーも味、雰囲気ともに素晴らしかったです。 室内にもバスタブで温泉が楽しめてリラックス出来ました。
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 23 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us . We are glad that you had a great stay and we look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
全体的に満足でした!
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 30 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋の温泉の温度がちょうど良い。外の温泉は少しぬるい。温水プールは気持ちいい。 洞窟レストランやバーは見るだけでも素晴らしかった。
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 3 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us and sharing your comments. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

ジョージ、マレーシア

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても静かでゆっくりできる。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 3 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review. We look forward to serving you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

TOMOKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
時間を忘れてのんびり過ごすKL
1つ1つのサービスが非常にスローな点はマレーシアなので仕方ないとしても、他は申し分なく、本当に有意義に過ごすことが出来ました。朝食もオーダー形式で満足、夕食レストランではとにかく高いアルコールとメニューがもう少し豊富であったらと思う所ですが、総合的には満足でした。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 1 日)
Dear Tomoko, Thank you for staying with us and leaving us your review. We look forward to seeing you again in the near future. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
レイクヴィラに2泊しました。チェックアウト後に滞在中のプランを決めようかと思っていましたがJeff's cellerは1泊目は満席だった為2泊目に利用しました。早めに予約したいた方が確実で安心かな、と思います。滞在中一度は利用すべきレストランと思います。女性はワンピースなどで綺麗な格好をされていました。スパは希望の時間が空いてなかったのですが別の時間でディスカウントしてくれました。90分のコースを利用しました。おすすめです。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 17 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review. We are glad that you had a great stay and we look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

spulse、KL

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
室内のバスタブの温泉の温度をもっと上げて欲しい!
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 14 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 14 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
また、滞在したくなる素敵なホテルです
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 10 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us.and sharing your review. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ゴージャスな温泉リゾート
スタッフの方は、とても丁寧で親切。笑顔が印象的でした。 部屋に温泉とプールの両方があるお部屋は初めてで、非日常的でラグジュアリーな気分を満喫できました。
2019 年 3 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 21 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us and sharing your comments. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
新しいビラはとても清潔
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 8 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Yukihiro

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
非常に自然豊かで静かでゆったりと過ごせた。 客室(ビラ)数が増えてから、混雑時の食堂サービスに余裕がなくなってサービスの低下がみられる。 ビラの施設も若干古くなって来ておりメンテをもう少ししっかりやってもらいたい。
2019 年 1 月に 3 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 13 日)
Dear Yukihiro, Thank you for your review. We are glad that you had a great overall stay. We are sorry that the restaurant was packed during breakfast hour since most of the guests arrived at the same time. We will review back your suggestions for the upgrading of facilities with our team. We look forward to serving you better in the near future. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
心も身体もリラックスできる素敵なホテル
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 8 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review. We are glad that you had a relaxing stay and we look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
料金はお手頃とはいえませんが、リラックスしたいのなら連泊は必須です。
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 1 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review. We look forward to seeing you again. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

A、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
癒される最高のホテル
食事も美味しく サービスも最高級 今回は1泊しかできなかったが 次回はもっとゆっくりして 癒されたいです。
2018 年 9 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 23 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us and glad to know that you had enjoyed your meal in our Restaurant. We look forward to seeing you again. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

OK、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 3 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your rating. We look forward to seeing you again. Best regards, Raymond Koh Director of Operations

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテルでしたが、チェックインに時間がかかりすぎたのと、ウェルカムドリンクのグラスが飲み口に口紅がべっとり付着していて、清潔ではなかったので、最初からテンション下がりました。
2018 年 8 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 26 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us and sharing your feedback. We are sorry that you had waited for your villa and we had taken note on your comments for our improvements. We look forward to serving you better in the near future. Thank you. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 26 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your rating. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
2018 年 7 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 6 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your rating. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

norikograce、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
自然と温泉を楽しめる最高のホテル
石灰岩の山に囲まれ、自然いっぱいの中で温泉を楽しめます。各部屋にも温泉が付いているので朝から晩まで温泉につかれます。スパも大変良かった。また、ジェフズセラーという洞窟バーはマスト。食事は事前に予約が必要ですが、バーならふらっと入れます。静かな洞窟の中でお酒が飲めます。またホテル施設内にはスチームバスやメディテーションケーブなどなど多くの施設があるので、外にでなくてもホテル内でゆっくり楽しめますます。
2018 年 2 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 24 日)
Dear norikograce, Thank you for your perfect review. We are glad that you had a great stay. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great Hotsprings
What a nice Villa with Hotsprings Jacuzzi. Amazing Restaurant in the cave with splended dinner. This is the best of the best hotel.
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 5 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
The Banjaran is the best hotel I've ever been. All staffs are very kind and friendly with a good smiling all the time. They could arrange a king bed to two twin beds for us. The hot spring and the cave restaurant are amazing. We enjoyed daily activities such as Yoga, a jangle walking, going a local zoo while our staying. We hope we'll go to there again.
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 7 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your review and comments. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

motohiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高!
日本では考えられない施設で全てにおいて満足しました。 特に洞窟の中でのディナーは最高でした。 費用は少し高めですが満足しました。
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 28 日)
Dear motohiro, Thank you for sharing your perfect review. We are glad that you had enjoyed your stay and dinner in Jeff's Cellar. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

8/10 (良い)

keiko

良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
マレーシアは人がとても優しい
周辺は何もなく滞在するにはとてもいい が、レストランが一つなので飽きる。 ホテルの対応がとても親切で嬉しい 私たちの泊まった施設はやや古めかなと思う が新しいところもあるようです 何もしない人にオススメ
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 15 日)
Dear keiko, Thank you for your review and comments. We are glad that you had a great stay and we look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

miaka、JAPAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
熱帯ジャングルのなかにある癒しのリゾート
友達がKLに住んでいて、周りの人がすごく良かったというので、勧められるがまま、宿泊しました。マレー鉄道でKLからイポーまで2時間30分くらい。イポーからタクシーで30分かからないくらいです。ウェルカムドリンクとデザートでお出迎え。フロントに24時間電話一本で迎えに来てくれるバギーで宿泊ヴィラまで連れて行ってくれます。宿泊客が、少ないので人がいなくて大自然の中で癒されます。絶対行って欲しいのが夜オープンする洞窟バーですね。大人のムードたっぷりないい雰囲気です。あと露天風呂やドクターフィシュが無料で利用できますし、15分無料の岩盤浴や 土曜日宿泊だと夕方からクリスタルの洞窟近くにある無料のバーがありました。いろんな洞窟の中で瞑想したり、無料の朝ヨガがインド人のレクチャーでかなり本格的でした。蚊がいるので、レモングラスの蚊よけスプレーが部屋にあります。朝食は2品メニューから選べ、果物や野菜を選んで自分のオリジナルフレッシュジュースを作れたり、楽しく美味しい時間を、過ごせました。チェックアウト後も敷地内で無料でのんびりできますし、貴重品や荷物を預けることが無料で出来るので、宿泊は高額でも、それなりの高級感や安心料でコスパが、いいと思いました。スタッフも皆さん、親切で、スピリチュアルな空間でまた癒されに行きたいと思いました。一泊でしたが、もう少し長くいたいなと思いました。バンジャランリゾートがあるイポーは美食の街で有名でキレイなレストランではなくても、食の破格さとクウォリティの高さに魅了されるので、行き帰りに寄ってみるといいと思います。日々の仕事がハードでお疲れの方は自然豊かで別世界のプライベートリゾートのバンジャランに、ぜひ行ってみてください。私はまた行きたいです。
2018 年 2 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 27 日)
Dear miaka, Thank you for your detailed yet lovely comments. We are so glad that you had a great stay with us. We look forward to seeing you again soon. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

めい、マレーシア

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ゆったり過ごせるホテル
自然が豊かで、静かに過ごすことのできたホテルでした。スタッフの対応も良く気持ちよく過ごせたが、会計の時に他の部屋の料金が私たちの部屋の料金に含まれていました。このような素敵なホテルで、そういう初歩的なミスがあるのが少し残念でした。
2017 年 12 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 10 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We are glad that you had a great stay. We are also sorry to hear that there was a mistake of the charges. Please feel free to contact us via our email so that we can assist you further. We look forward to seeing you again. Thank you. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
まるで異世界のようなリゾート
山の中に作られたリゾートエリアで、ほぼ完全なプライベート空間を楽しめました。山の景色を眺めながら露天風呂を楽しめたのはいい思い出です。鍾乳洞の中のレストラン利用のほか、無料で施設内の滝を見たりドクターフィッシュを楽しめたりできます。スタッフも場内のカート移動から外出時のUber手配まで至れり尽くせりのサービスでもてなしてくれました。 あと、トイレの水の勢いがもう少し強ければいいなと思いました。
2018 年 1 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 10 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We are glad that you had a great stay. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
年始から宿泊させていただきましたが、ホテルはもちろん、サービス、施設、対応、食事などなど 全てが大満足でした。とても楽しい旅行になり、毎年、行きたいと思いました。
2017 年 12 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 10 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for staying with us. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2017 年 11 月に 1 泊滞在
Raymond Kohからの返信 (投稿日 : 2017 年 11 月 30 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your perfect ratings. We look forward to serving you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素敵なホテル
プールも暖かく、施設も充実していて、とっても素敵なホテルに満足致しました。 少し残念だったのが、シャワーのお湯が出なかった事ですが、迅速に対応して頂けました。
2017 年 10 月に 2 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2017 年 11 月 6 日)
Dear Tsuyoshi, Thank you for your comments. We are glad that you had a great stay. We look forward to seeing you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
good rocation
good experience paticuraly bar is very nice breckfast is also nice bed is very comfortable
2017 年 8 月に 1 泊滞在
Raymond Kからの返信 (投稿日 : 2017 年 8 月 22 日)
Dear Esteemed Guest, Thank you for your positive comments. Good to hear that you had a great stay experience in our Retreat. We will be looking forward to see you again. Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

George

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいリゾートホテル
The Haven に宿泊した後、こちらに移りました。二つのホテルの比較をするのが目的でしたが、宿泊費の差以上の違いでした。 ローカル色の強い、知り合いの「お宅訪問」的な The Haven に比べ、こちらは、全くの別世界。神秘的な洞窟各種を楽しみながら、ゆったり温泉気分を味わえる静かな大人のリゾートパラダイスです。 世界に3つしかないという、洞窟レストランバー、Jeff's Cellar はぜひ一度覗くべき。 スタッフの対応も素晴らしく、食事も大変美味しかったので、次の予約を入れて、クアラルンプールに戻りました。
Raymond Kohからの返信 (投稿日 : 2017 年 4 月 25 日)
Dear George, Thank you for your comments. We are glad to hear that you had a great stay. We will be looking forward to serve you again in the near future. Thank you and Best Regards, Raymond Koh Director of Operations

10/10 (非常に良い)

りん、神戸

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても素敵なスタッフのみなさん
以前より気になっていて今回ついに泊まりに行けました。 早くに到着してしまいホテルでランチをすませてすぐに部屋に案内していただきました。 お部屋は掃除も行き届き温泉もお部屋のお風呂にひいてありゆっくりできました。 Dr.fishや洞窟サウナホテル内も素敵でとてもよい時間を過ごせました。 ディナーは行きたいお店があったので外食べましたが次はホテル内でディナーを楽しみたいです。 ディナーに出掛けた時に主人の携帯がない事に気付き帰って部屋を探しましたが見つからずホテルの方に伝えた所皆さんに夜遅いにもかかわらず一生懸命探してくれました。 見つからなかったのですが次の日も部屋を探しにきてくれて、結局見つからず翌日はペナンに行く予定でしたのでペナンの宿泊先を伝えペナンに向かいました。 ペナンのホテルについたらバンジャランの方からの伝言があり見つかったとの事でした‼︎次の日はクアラルンプールに行く予定でしたのでクアラルンプールまでホテルのスタッフが携帯を持ってきてくれて、本当に感謝しかありません。 携帯も手元に帰ってきて無事日本に帰ることができました。 本当に夜遅くまで探してくれた女性マネージャー、Mr.raymondお世話になった全ての方ありがとうございます。 早くお会いできる事を楽しみにしています。 本当にありがとうございます‼︎
Raymond-KIpohからの返信 (投稿日 : 2017 年 3 月 4 日)
Dear Mrs Kuroda, Thank you for your review and comments. We are glad that you had enjoyed your stay. It is a pleasure for us to serve you and we were relieved that we managed to locate back your mobile before your departure to Japan. We will be looking forward to welcome you back to our Retreat soon. Thank you and Best Regards, Raymond Koh Director of Operations