ロビー

シーナ ヴィラ メディチ、オートグラフ コレクション (Autograph Collection)の口コミ

5 out of 5

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 290 件の口コミ中 154 件が非常に良い" "
評価 8 - 290 件の口コミ中 72 件が良い" "
評価 6 - 290 件の口コミ中 44 件が普通" "
評価 4 - 290 件の口コミ中 11 件が不満" "
評価 2 - 290 件の口コミ中 9 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.0/10

設備とサービス

8.6/10

施設のコンディションと設備

8.4/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Satoshi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
とてもきれいで、スタッフの方たちのサービスがとても丁寧で充実していました。コンシェルジュカウンターでレストランの予約などもしてくれました。観光スポットの旧市街の中心地からは若干離れている(徒歩で15~20分くらい)ので、いい意味では静か。デメリットとしては、「ちょっとホテルにもどって休もう」みたいなのが辛いです。ホテルの近くには地元の人たちがいくようないいレストランがあつまっている通りがあり、ディナー的には便利です。
2023 年 5 月に 2 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 8 日)
親愛なるゲストは、素晴らしいフィードバックをありがとうございました。我々はまだ私達のゲストを、それを持っていると思っています。我々はすぐに楽しみにしています。Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Hiroe

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテル!!
とても綺麗なホテルでした。 朝食もとても美味しかったです。
2020 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Wonderful hotel
We very much enjoyed the stay at Sina Villa Medici. Especially, thanks to all the effort and advice by concierge stuff members, our stay in Firenze became very pleasant and unforgettable. We would definitely like to stay at the hotel again if we have a chance to visit Firenze again!
2019 年 5 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Masashi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
シーナ ヴィラ メディチ、オートグラフ コレクション
出張で4泊滞在しました。 部屋は広くてバス、トイレも広くて清潔でとても快適に過ごせました。 テレビも大きくてチャンネル数も多いです。 アメニティは一通りありました。 ホテルのブランドの小さいチョコレートが2つおいてありました。 朝食はビュッフェで、パンやフルーツ、ソーセージなど種類も豊富です。 特にお気に入りだったのは、その場で焼くワッフルです。焼いた後に スプレー式のクリームをたっぷりかけて頂くのが最高です。 ホテルの立地は駅からも近く、観光地にも歩いて行けるのでとても便利な場所です。 広い通りに面していますが騒音は気になりませんでした。
2019 年 1 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 1 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最もスタンダードな部屋に宿泊予定としていたが、チェックイン時にテラス付きのデラックスルームへとアップグレードしていただいた。入室後バスタブ付でないことに気がつき、改めてバスタブ付きの部屋への変更を願い出たところ快く対応頂き真摯な対応に感激した。
2019 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
中心地に近くて便利な場所でした。
中心地に近くて便利な場所でした

8/10 (良い)

ガオ、アジア

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅が近い❗️
観光名所がある地域とは反対方向にあることから静かであり、ゆっくりしたい人には良い場所にあると思います。ホテルスタッフみんな親切でしたよ。エアコンも良く効いていました。ホテルのレストランでは食事をとっていないので美味しいかどうかは分かりません。

8/10 (良い)

旅人、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
静かな環境
場所は中心から少し離れていましたが、逆に静かで過ごしやすい環境でした。建物は歴史を感じさせる素晴らしいホテルでした。

8/10 (良い)

HTRI、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ヨーロッパの典型的な古いタイプの家族的なホテル
自分で選んだのだが、中心街から多少歩くのが難点。設備はリノベーションされているが、日本人には、不満もあろう。唯全体としては快適だった。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
レストラン、フロント対応良し、朝食ブッフェ料金高い
こじんまりしたホテル、部屋、設備等優良。 ロケーション余り良くない。

8/10 (良い)

HS

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
フィレンツェ市内と周辺観光に最適
ホテルの質は高く快適です。但し朝食は一人36ユーロで、当然内容も相当です。ホテル周辺は静かでゆっくりした気分になれます。たまたま早朝から下水掃除のバキュームカーが作業していたため、部屋を含めて通路まで汚水の臭いが充満した。フロントに告げると部屋を交換しますという答えがあったが、チェックアウトする日だったため遠慮しました。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度

10/10 (非常に良い)

S.K

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
フィレンツェ駅から徒歩5分
外観はそれほどでもありませんが、1階およびフロント周辺は豪華です。ホテルメンバーの応対も洗練されており、グレードの高さを感じました。ベッド横の床には足置きなのでしょうか?清潔で小奇麗なシーツが敷かれていました。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
また利用してみたい
駅からは徒歩7~8分ですが、中心部からはかなり距離があります。 ホテルは落ち着いた雰囲気で、サービスはしっかりしています。

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アジア人にはよくありません
アジア人だけ古いウィングに集められ不快な思いをしました。 近隣の環境もとっても歩けるようなところではありません。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
グランド ホテル ヴィラ メディチ - ア シーナ ホテル-モダンな内装
繁華街からちょっと離れたとても静かな場所にあります。 ホテルの内装はモダンで、まだ出来たばかりなのかとても綺麗でした。

10/10 (非常に良い)

Dishant

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

carolena

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Amazing will stay here always
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Ms. Sarkisian,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

8/10 (良い)

Catherine

2023 年 10 月に 4 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Ms. Chavassieu,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Esther、west chester

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 3 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Ms. Irrthum,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Helen

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The staff were friendly and very helpful. Facility very nice.
2023 年 9 月に 4 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Ms. Casey,On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing about your experience.It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter the most – you! Your feedback has been shared with the team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback.We hope to welcome you again soon.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

6/10 (普通)

Svein

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 11 日)
Dear Mr. Bovik,Thank you for taking the time to share your thoughts. I appreciate you bringing it to our attention. I will share your message with all the leadership team.Once again, thank you for taking the time to share your feedback. I appreciate you choosing to stay with us.Sincerely,Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Apurva

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Awesome in every way !
2023 年 8 月に 3 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 9 日)
Dear Apurva,On behalf of the entire hotel Team, thank you for sharing about your stay.Positive reviews are always encouraging. All of our guests' feedbacks are important to us and we are truly committed to do our best in order to meet our guests' expectations. Your feedback has been shared with all our team as a way of celebrating the memorable guest experience we managed to deliver. Once again, I appreciate you taking the time to share about your stay with us.We hope to welcome you soon.Warm regards, Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

2/10 (非常に不満)

Lisa

2023 年 8 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Carla

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel muito bonito, quartos confortáveis e silenciosos. O hotel pecou pelo serviço do restaurante no jantar: serviço muito demorado. Mas o hotel vale a pena, muito bem localizado.
2023 年 7 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Nathaniel、Jupiter

2023 年 7 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

Carlos

カップルで旅行
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Las habitaciones tiene alfombra y huelen mal, el staff tiene poca vocacion de servicio.
2023 年 7 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Rhonda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 5 月に 7 泊滞在
GM SINA VILLA MEDICIからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 15 日)
Dear Rhonda, We appreciate your comments regarding your stay with us. It is always a pleasure to receive positive feedback.I will share your comments with our Team, who I am certain will be encouraged by your remarks. As a member of Marriott Int., the hotel continuously strives to meet your needs and expectation.Thank you again for sharing your experience, and we look forward to serving you in the future.Sincerely, Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

2/10 (非常に不満)

Sahel

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 10 日)
Thank you for taking the time to let us know about your experience while staying with us. Your experience is below our standard.Providing the highest level of hospitality is our number one priority and I sincerely apologize for failing to meet your expectations. I have shared your feedback with the all our leadership team to ensure the necessary guidelines are in place and reviewed to prevent issues highlighted from occurring in the future. I hope you choose to stay with us again when your travels bring you back to the area. Sincerely,Fernando PaneGeneral Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Mike

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great place great staff
2023 年 4 月に 3 泊滞在
Fernando Paneからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 21 日)
Dear Mike,Greetings from Sina Villa Medici, Autograph Collection!On behalf of the entire hotel Team, thank you for sharing about your stay.Positive reviews are always encouraging. All of our guests' feedbacks are important to us and we are truly committed to do our best in order to meet our guests' expectations. Your feedback has been shared with all our Team as a way of celebrating the memorable guest experience we managed to deliver. Once again, I appreciate you taking the time to share about your stay with us.We hope to welcome you soon.Arrivederci! Fernando PaneGeneral ManagerSina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

thomas alan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
it may not be in the center of town, but it is easily within a 5-10 minute walk. The staff was very accommodating and eager to assist us in any way. Never had a moment I was not satisfied with it!
2023 年 1 月に 6 泊滞在

4/10 (不満)

Jorge、mexico

家族旅行
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
Pésimo check in. No sirven los aires acondicionados, pocos jabones….

10/10 (非常に良い)

francesco

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Staff was terrific. They couldn’t do enough for us.
2022 年 9 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Sze Ling

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very friendly and polite staff during my entire stay room and facilities are well maintained and clean excellent location walkable to train station and local main area would revisit this hotel if we ever come to Lucca again!
2022 年 8 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Alan

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Poor Wifi. Friendly staff. Not great for kids as pool didn’t open until the heat of the day was upon us. Breakfast was excellent. Lovely pizza restaurant a few doors down, with excellent Wifi and a very relaxed atmosphere.
2022 年 7 月に 1 泊滞在
Fernando Pane, General Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 8 日)
Dear Mrs. Farthing, Thank you for taking the time to share your thoughts regarding your issues. I appreciate you bringing it to our attention. I will share your message with all the leadership team in order to improve our services and attention. Once again, thank you for taking the time to share your feedback. I appreciate you choosing to stay with us. Sincerely, Fernando Pane General Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

6/10 (普通)

Jonathan、Manaus

家族旅行
気になった点 : 設備とサービス
The size of the room . The air condicioner of room 262 does not work well . O asked for an iron and iron board and i am still waiting for it and never received a feedback. At breakfast i was charged for an omelet with breakfast included . In a hotel with this price it makes no sense charge the omelet. I had issues with the room cleaning. Arrived 7 pm one day and the room had not been cleaned . The next day 3:30 pm the same situation. The shower is complicated because of the position of the drain and metal conections . I arrived at the property aproxinatelly at 5 pm . The room was ready but when received the bill i was charged for parking ( i artived in a train and reached the hotel by taxi ). I understand that the past guest of room might had a car but the issue should have been settled with the former guest and not with me. I have been other times to Florence and stayed at other hotels . This property underperformed " its reputation " .
2022 年 7 月に 4 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Juan Carlos Rebuelta

家族旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Esta muy descuidado todo el hotel, las habitaciones están sucias, mal servicio, definitivamente no volvería ni lo recomiendo No es un hotel 5 estrellas
2022 年 7 月に 1 泊滞在
Fernando Pane - General Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 7 月 22 日)
Estimado Señor Rubuelta, Nos comprometimos constantemenete para regalar a todos nuestros Huéspedes una experiencia única, a la altura de los estandares mejores y más cuidados. Nos sentimos mucho que en este caso no correspondimos a Sus esperanzas. Gracias por Su estimada atención, Atentamente Fernando Pane General Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

2/10 (非常に不満)

Veena

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
2022 年 7 月に 3 泊滞在
Fernando Pane - General Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 7 月 22 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your stay at Sina Villa Medici, Autograph Collection. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We continuously strive to meet your needs and expectations; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent any future occurrences. We appreciate the time you took to share your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the future. Kindest Regards, Fernando Pane General Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

4/10 (不満)

Veena

家族旅行
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
Horrible service fir a 5 star hotel
Although the hotel was very nice, the service was just terrible. Room service, housekeeping (needed an iron and they couldn’t find one), bar service at Henry’s bar was all incredibly slow and really bad.
2022 年 7 月に 3 泊滞在
Fernando Pane - General Manager からの返信 (投稿日 : 2022 年 7 月 19 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to let us know about your experience while staying with us. Your experience is below our standard. Providing the highest level of hospitality is our number one priority and I sincerely apologize for failing to meet your expectations. I have shared your feedback with the Leadership Team to ensure the necessary guidelines are in place and reviewed to prevent issues highlighted from occurring in the future. I hope you choose to stay with us again when your travels bring you back to the area. Sincerely, Fernando Pane General Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Elysia

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had an exquisite time in Florence in great part to staying at the oasis which is Villa Sina Medici. Each day after enjoying a busy and evenf day of exploring the treasure chest of history that is Florence we would return to Villa Sina Medici, find a lounge in the shade, and swim in the pool to rejuvenate ourselves. The staff could not have been more kind. The hotel lobby includes several beautifully appointed living areas for resting, reading, conversation, and cocktails. I will stay there anytime I return to Florence. Thank you to everyone at Villa Sina Medici for making our time in Florence perfecto!
2022 年 6 月に 4 泊滞在
Fernando Pane - General Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 14 日)
Dear Elysa, First of all let me thank you for the time you have dedicated to tell us about your stay at Sina Villa Medici, Autograph Collection. I am most honored to receive your message, we constantly work with such a passion for our guests’ happiness and you can’t imagine how rewarding it is getting back a “thank you letter” by a satisfied guest like in your case. I believe that finding the right balance between professionalism and friendliness with our guest is probably the most difficult target to achieve but it looks like we are on the right way. I will share your comments with each person of our Team and I am sure they will be highly encouraged by your remarks. Thank you again for sharing your experience and we look forward to welcoming you in a not too late future. Arrivederci! Fernando Pane General Manager Sina Villa Medici, Autograph Collection

10/10 (非常に良い)

Carina

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We stayed in a super spacious suite overlooking the beautiful garden filled with flowers and the pool and also the street! Staff was incredibly friendly and helpful! Would love to visit again!
2022 年 5 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

Cristina

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Fotos parecem muito mais bonito que na realidade.
2022 年 5 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

Beware Premium rooms
Location was good, and having a garden and small pool was great. Otherwise it was all pretty average - a tick in the box but nothing special. Only issue was Premium rooms - we paid for Premium (highest bracket and notionally in the top floor with best views) only to be told that the hotel website was wrong and that Premium rooms were on every floor. The top floor room they offered for second and succeeding nights was smaller with single sink and shower attachment over the bath. Frankly I was left with the feeling that ‘premium’ applied only to pricing - don’t bother.
2022 年 5 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

amritpal

家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
This is not a 5 star property. This hotel pictures are misleading and compared to other 5 star hotels in the area. The hotel price is too high for it's value. I felt I was in a 3 star or a 4 star hotel and I did not feel safe at the hotel.
2022 年 5 月に 5 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
Very mediocre - 5 star…not so much
We came to stay at our honeymoon and it was just fine. We hoped for excellent service due to our special occasion and no one did anything or gave us perks. At first I thought it was a cultural thing, which is completely understandable, but when we went to our hotel in Milan they showered us and celebrated. Also claiming to be 5 star is an overstatement. It was the bare minimum to be qualified. I would say 3.5/4 star if anything. Plus there was construction going on in the pool area which made relaxing a little distracting and the pool isn’t heated, so be advised when booking off season. The people there are nice, we just hoped for more of an effort due to the special occasion.
2022 年 5 月に 3 泊滞在