エグゼクティブ スイート 1 ベッドルーム 禁煙 シティビュー | 高級寝具、ミニバー、セーフティボックス (室内)、デスク

マルコ ポーロ プラザ セブの口コミ

4 out of 5
マルコ ポーロ プラザ セブ
Cebu Veterans Drive, Nivel Hills, Apas, Cebu, Cebu

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 1001 件の口コミ中 575 件が非常に良い" "
評価 8 - 1001 件の口コミ中 324 件が良い" "
評価 6 - 1001 件の口コミ中 72 件が普通" "
評価 4 - 1001 件の口コミ中 20 件が不満" "
評価 2 - 1001 件の口コミ中 10 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

9.0/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

??

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The staff at the countdown party were being intimidated by someone who seemed to be their superior in front of the guests, which made me feel uncomfortable.
2023 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Shuji

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

YU

2023 年 9 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

KAENGKYU

2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

TAKURO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
繁華街からは遠く徒歩圏内ではない。 山中に位置するので屋外は昼間でも日陰に入れば気持ち良いプールサイド。 リーズナブル。 4名分の喫煙所は小さい。
2023 年 5 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

YUJI

2023 年 2 月に 6 泊滞在

8/10 (良い)

HIROYUKI

2022 年 11 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Akira

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
this hotel location far from central city and dificult to get outside restrunt.
2022 年 8 月に 3 泊滞在
Roelからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 19 日)
Dear Akira,Thank you for leaving a review of your stay with us. We do understand the short uphill drive takes a bit more effort, but we hope you agree that the hotel’s location on Nivel Hill, with vantage views of Cebu City from 200 meters above sea level are well worth it. Our staff are on hand to offer taxi assistance when needed.We appreciate your feedback and do let us know how we may assist you on your next visit.Yours sincerely,Roel ConstantinoGeneral Manager

8/10 (良い)

HIROYUKI

2022 年 3 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
2020 年 3 月に 1 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 24 日)
Dear Guest, we hope you enjoyed your stay under this current circumstances and we will be looking forward to welcome you back again another time. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても良かった
部屋も綺麗でアメニティも揃っておりとても快適でした(ローブもありました)。プールは広くタオルの貸し出しもあったので持っていく荷物も少なくすむと思います。ショッピングモールまでの無料バスもでていました。近くにご飯を食べれそうなお店は無かったのですませてくる、タクシーなどでどこかへいく、ルームサービスのどれかになると思います。日本語を話せるスタッフのエルニーさんにはとてもお世話になりました。感謝してもしきれません。セブへ行く際は是非このホテルをお勧めしたいです。
2020 年 2 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 3 日)
Dear Guest, Thank you for sharing your wonderful review here with us and rest assured we will share those kind words with Ernie on your behalf. We are delighted to see he was able to assist you and you had a great stay with us and enjoyed the room as well as our complimentary shuttle bus. We hope to see you again soon and wishing you safe travels. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
初めての旅行で不安でしたが、スタッフで日本語を話せる方がいて、何のトラブルもなく全てがスムーズにいきました。 最後です!
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 2 日)
Dear Guest, Thank you for your great review and rating. We are delighted to see you had a great stay with us and met Ernie. We are happy to have him in our team as he is a great assistance for our Japanese guests. We will be looking forward to welcome you back soon and have a safe trip. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ロビーカフェにハッピアワーがあり利用しやすかった。 朝食ビュッフェがとても充実していて毎日でも飽きなかった。
2020 年 2 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 26 日)
Dear Guest, Thank you so much for your wonderful review and rating. It's a pleasure to see you enjoyed our award wining breakfast buffet along with the happy hour and our live band in the lobby. We hope to see you again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Brian Connellyからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 24 日)
Thank you for your generous review about the hotel. We are very happy that you enjoyed all elements of your stay. Our guests’ comfort and convenience are foremost in our minds. We are committed to providing you wonderful experiences each time you return. Thank you for choosing to stay with us and nothing would give us greater pleasure than to welcoming you back and continuing where we left off …. to pamper you anew. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 18 日)
Dear Guest, Thank you for your great review and 5 Star rating and we will be looking forward to provide you another marvelous stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

ダイキ、東京

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
チェックインからチェックアウトまでスタッフの方々の対応が素晴らしかったです。 ホテルで両替もできるのですがそれもスムーズにご対応頂きました。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 15 日)
Dear Guest, we are delighted to see you had a lovely stay with us and will be looking forward to welcome you back again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応がとても良い。その中でも日本語が話せるスタッフの対応はとても素晴らしいく、セブに行くならホテルはマルコポーロプラザセブを利用したいと思います。 日本語が話せるスタッフがいないホテルが多い中、日本人旅行者にはおすすめのホテルです。
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 13 日)
Dear Guest, Thank you so much for your wonderful review and 5 Star rating. We are delighted to see you truly enjoyed your stay with us and thanks to Ernie who was able to assist you . It will be our pleasure to share your praise with him and we will be looking forward to welcome you back again. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your 5 Star review and we will be looking forward to provide you another marvelous stay soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

HARUO

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 13 日)
Dear Haruo, Thank you for your great rating and we will be looking forward to welcome you back again soon to provide you another great stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コンチネンタルルームを利用しました。3世代で宿泊したので、いつも飲み物と食べ物が調達できる ラウンジは、非常に便利でした。空いていたので、みんなでトランプをしたり 子供の宿題をやったりと、家のリビングみたいに寛いでいました。部屋のある21階は、改装したばかりなのか?バスタブもあり、部屋は非常に綺麗でした。歴史あるホテルにふさわしく、サービスが行き届いていました。 プールは、他の方の口コミ通り、水が冷たかったのですが、充分楽しめました。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 10 日)
Dear Guest, we are delighted to see you had a great time here with us and enjoyed our newly renovated rooms. Thank you so much for your kind comments and your great rating and we hope we will be able to welcome you back again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ウォシュレットがない
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 1 日)
Dear Guest, thank you for your kind review and feedback. Very well noted on your comment and we will work on to further upgrade the rooms. Safe travels and we hope to see you again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの方々がとても親切で、快適に過ごせました。 早朝のチェックアウトの為ランチボックスを快くじゅんびしてくれました。ありがとう
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear Guest, it's a pleasure to see you had a great time with us and have been well looked after from our team members. We hope you have a chance to return soon again. Best regards, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your kind rating and we will be looking forward welcoming you again. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

HIROYOSHI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear Hiroyoshi, Thank you for your great review and we hope we can welcome you back again soon to provide you with another amazing stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 5 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for the 5-star review! We are looking forward to welcome you back soon to provide you another marvelous stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
基本的な清掃はされているようだが、備品の追加などがなかった。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear Guest, Thank you for your kind review- we believe you are referring to our gym relocation. We hope you are enjoying the nice view and we can welcome you back again soon.

6/10 (普通)

Nishi、Tokyo

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
セブ市内に滞在の際はいつも利用しています。ロケーションが良くセキュリティもしっかりとしていてとても良い 建物が古いせいか隣の部屋の声など聞こえる事がある プールもある程度広く良いのですが日当たりが悪く少し寒いです。朝食の種類が豊富でコスパがとても良いです。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 18 日)
Dear Nishi, Thank you for sharing your experience here with us and we will aim to reach that 5 Star review next time you are with us. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

てつ、東京

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
清潔感があり、空調等、不快な点は皆無でした。 朝食ブッフェも美味しく、素晴らしいホテルでした。 部屋もアップグレードされ、嬉しかったです。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 11 日)
Dear Guest, Thank you for your wonderful review and rating. We are delighted to see you really had a great time with us and enjoyed our amazing breakfast selection. We hope to welcome you back again soon for more. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Everything was great
2019 年 11 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 16 日)
Dear Guest, Thank you for the 5-star review and great feedback .We are looking forward to welcome you back to the Marco Polo Plaza to provide you another marvelous stay. Warm regards, Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
2019 年 10 月に 5 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 3 日)
Dear Guest, Thank you for your kind review and we will aim to get that five star review from you next time! Best regard, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

Kitago

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 22 日)
Dear Kitago, Thank you for your kind review! We are looking forward to welcome you back to the Marco Polo Plaza to provide you another marvelous stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 9 月に 1 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 30 日)
Dear Guest, Thank you for the 5-star review! We are looking forward to welcome you back to the Marco Polo Plaza to provide you another marvelous stay. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
日本語が話せるコンシェルジュの方がとても気持ちが言い方でした。 ダイビング時のモーニングをお弁当に変更し準備していただいたり、スパやディナーの予約の代行等、とても気持ちの良い滞在ができました。
2019 年 8 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 29 日)
Dear Guest, Thank you so much for your great review and rating. We are delighted to see you met Ernie and rest assured we will share your praise with him on your behalf. We will be looking forward to welcome you soon again. Best regards, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

Tsuru、Saga

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
総じてコストパフォーマンスは最高だったと思います。朝食のブッフェも言うことなしでした。 タクシーに不安があったので、ホテルからショッピングモールに無料のシャトルバスが出ていたのは本当に助かりました。 また、日本語を話せるスタッフさん(お名前は忘れましたが)には本当に親身になって相談してもらい、市内タクシー観光も安心してできました。彼はホスピタリティに溢れていましたね。ありがとうございます。 ただ一点だけ。出国が深夜だったので、チェックアウト後もシャワーが利用できれば文句なしだったと思います。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 29 日)
Dear Tsuru, Thank you for your detailed review and rating. We are offering our guests the flexibility to book their room with or without breakfast, according to their needs. However even if you have booked without you can always join the buffet breakfast and sign the charged to your room. We are happy that you met Ernie our Japanese speaking associates, and he could have explained you that we do have showers/ lockers available for our guests departing late to freshen up even they are not having their room anymore. We hope we will be able to welcome you back again soon and by then we will have Ernie explaining you more services of our beautiful hotel. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
夜のバイキングで支払い方がすぐ分からなかった。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 20 日)
Dear Guest, ご利用ありがとうございます。ご意見ありがとうございました。 We do hope that on your next trip to Cebu, you will choose to stay with us again. Cheers to your travels and endeavors! Sincerely, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
改装中で綺麗になりつつあります。トイレもウォシュレットが付きました。
2019 年 8 月に 5 泊滞在
Brianからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 19 日)
Dear Guest, ご利用ありがとうございます。ご意見ありがとうございました。 The Marco Polo Plaza Hotel remains the premier hotel of Cebu. We remain committed to providing the highest level of service in all areas for our valued guests. We do hope you will return to the Marco Polo Plaza and allow us to provide you a marvelous stay. Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの方々がとにかく陽気で親切でした。早朝から動いたり、深夜にチェックイン&アウトしたりしましたが、丁寧に対応していただけました。朝食も美味しかったし、最上階のバーもとても良い雰囲気でした!
2019 年 8 月に 4 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 16 日)
Dear Guest, ご利用ありがとうございます。ご意見ありがとうございました。 We do hope you will return to the Marco Polo Plaza and allow us to provide you a marvelous stay. Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
日本人のスタッフさんにはとても親切にしていただきました
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 9 日)
Dear Guest, ご利用ありがとうございます。ご意見ありがとうございました。 Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 7 月に 3 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 17 日)
Dear Guest, Thank you for your feedback and we will aim for the 5 Star review next time. Best regards, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

Masanori、日本

良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
居心地よい滞在
5月に続き今回もこちらにお世話になりました。 スタッフの対応・部屋・朝食とどれを取っても満足できる滞在です。 今回、丸一日時間が空いたのでジンベイザメウオッチングを前夜に決め、当日の朝食を御願いした所、紙袋に入ったお弁当を準備して頂きました。ただ贅沢を言えばもう少しおかずの量を多くして頂きたいです。
2019 年 6 月に 5 泊滞在
Brian からの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 17 日)
Dear Masanori, Thank you so much for your great feedback and kind comments. It's a pleasure to see you truly enjoyed your time with us and we hope we can welcome you back again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 1 泊滞在
Brianからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 2 日)
Dear Guest, Thank you for the 5-star review! We do hope you will return to the Marco Polo Plaza and allow us to provide you a marvelous stay. Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
おけ
良かったです!
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 2 日)
Dear Guest, Thank you for the wonderful review! We are looking forward to welcome you back to the Marco Polo Plaza to provide you another marvelous stay. Warm regards, Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 2 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 2 日)
Dear Guest, Thank you for your review - sorry to see only 3 stars - perhaps you might be able to provide us with some more details about your rating and we will be looking forward to hear from you. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

Hrotoshi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
評判通りの快適なホテルです。
Check-inはコンチネンタルだったので24階の専用デスクでしてくれました。手続きもスムーズですぐに部屋へ行くことが出来ます。 スタッフさん皆さん会えば笑顔で挨拶してくれます。 到着が現地時間で夜の8時ころになってしまったので食事はホテルの最上階の「Blubar」に行きました。雰囲気は確かにムードある演出になっています。木曜日だったこともあり、この時間にはたまたまなのか誰も食事はしていなく貸し切り状態でした。9時を過ぎるとBar利用で数人のお客が入ってきました。スタッフの方の話によると金曜日と土曜日はディナー時間も多忙になるそうです。メニューは色々ありますが肉か魚系のグリル料理がメインで、お値段は少し高めかな。 特にシーザーサラダはチーズの風味もよく、かなりおいしかったです。肉料理はグリルというよりBBQっぽい焼け方でした。Samon Filletもおいしかったです。結構ボリュームもあるので、2人なら1品ずつを取り分けたほうがいいです。 朝はコンチネンタルラウンジで頂きました。一通りのものがそろっていてビールもFreeです。 食べ物はバイキングのようにそろえてありますが、テーブルにメニューが置いてあり、それで卵料理など注文することもできます。 部屋は落ち着いていてなんでもそろっていて、シャワーの出も問題ありません。 ただ、トイレはウォシュレットがありません。おしり洗浄シャワー(?)もないのはちょっと残念です。 でも総合的に宿泊費とグレードのバランスが非常にあっていてお得に感じました。 また利用させていただきたいホテルです。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 2 日)
Dear Hrotoshi, Thank you for your wonderful review and we are so pleased to hear you enjoyed your stay with us. At Marco Polo we are committed to providing you wonderful experiences every time you stay or dine with us. It's a pleasure to see you had a great time at the Blu restaurant and at the lounge. Rest assured we will share your compliments with the team and we are looking forward to welcome you soon again here at Cebu's finest. Warm regards, Brian Connelly General Manager

8/10 (良い)

Masanori、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適な滞在
ホテルの滞在は大変快適で良いのですが、一点だけ改悪な事が有りました。 それは、シャトルサービスで以前は二時間おきでしたが一日に3便に減便でした。 交通渋滞が激しく、また経費削減策だと思いますが後1便出来れば2便増やして頂けると有難いです。 最初に書きましたが、立地での不便を除けば(笑)スタッフの対応・部屋・設備どれもセブでは満足できるお勧めのホテルです。 セブでは古参のホテルですが、部屋はリノベートしていて快適です(水回りのコーキングが雑なのは残念です)。
2019 年 5 月に 4 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 17 日)
Dear Masanori, Thank you for your detailed and kind review. It's a pleasure to see that you enjoyed staying with us and thank you for the compliments in regards to our breakfast. When it comes to our shuttles, due to the increased traffic we have changed the timings in order to give our guests a longer shopping experience. The later shuttle was moved forward as it did not give our guests enough time to enjoy the mall. We hope to welcome you back again soon and can always assist you with a transportation if you wish to go at a different time. Best regards, Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
設備少し古かったけど、スタッフの方がとても親切で良かったです。
2019 年 4 月に 2 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 14 日)
Dear Guest, Thank you for your kind words and we are happy to inform you that we are currently renovating three floors to ensure we stay the premium hotel in Cebu. We will be looking forward to welcome you back, by then hopefully to a new renovated room. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
クラブラウンジが良かった
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for your great review and compliments in regards to our Lounge. We hope to welcome you back again soon for another stay with us. Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

tan、fukuoka, jp

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても満足しました。滞在中とても快適に過ごせました。 部屋のトイレが詰まったので掃除の際に頼んだらすぐ対応もしてもらえました。 日本語を話せるスタッフにはわたしは会いませんでしたが楽しく過ごせた。 日本語を話せるスタッフ探しをすればよかったかもしれない笑 タクシー利用も何回もしました。入口でスタッフに頼むとすぐ呼んでくれてメーター使わないタクシーはいませんでした。 山の中腹にあるホテルなので街まで時間かかりますがタクシー安いし街並みもその分楽しめて良かった。 あとショッピングモール行きのシャトルバスもでてるので無料で行けました。 ホテルのセキュリティも安全です。 ホテルの門のゲートでは何人か警備員いてタクシーや車の下まで探知機で調べて入れてました。 ホテルにはいる際は金属探知ゲートをくぐる前にバックの中身を見せてはいる。 セキュリティ面がしっかりしてて安全に過ごせた。 食事するレストランも中華料理の店もできてました。 あと、虫除けスプレーやムヒを持って行ったけど一回も使わないままでした。 また次回もこのホテルにお世話になりたいと思った。
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 4 日)
Dear Tan, Thank you for your long, detailed review and your 5 Star rating. We are very happy to see you truly had a good time here with us and please ask on your next visit for Ernie. He is our Japanese speaking Guest service agent in case you are facing difficulties communicating. Please insist the taxi driver to use his meter or ask him to stop and get out - and report plate number to us so we can blacklist him. Our team can assist you to get a taxi as well Grab is available here in Cebu. Thank you for all your compliments in regards to our team, security and the restaurants and we will be looking forward to see you again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager

6/10 (普通)

Apple、Japan

気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
1) 昨年から続いているRenovationが遅れている為、宿泊可能部屋数が少なくなっている。 2) 今回15階に10泊したが、夜10時以降から深夜1時にチェックインするゲストが多く、大声での会話、騒音で寝られない。前回12月宿泊時にも同様の問題あり。 3)Dress Codeに問題のあるゲストをホテル側が放置する出来事があった。。朝食の際に、上半身のシャツのボタンを留めず、半裸の男性ゲストがレストランに入室。ホテルスタッフ、マネジャーに裸を見せないようゲストに注意するよう要請したが、無視された。トップマネジメントにも報告したが、結果的に放置され1時間後にゲスト退室。フィリピンの法律でもPublic Placeでの半裸は禁止されており、Legal Complianceを軽視するホテル側対応であった。 4)いつもそうだが、市街地から離れた山の中腹にホテルがあるため、タクシーがなかなか来ない。不便である。ホテルゲストは常にタクシー待機の状態。 5) ホテルの多くのスタッフは、良くトレーニングされており、それがゲストの満足感を高めている。 6)朝食ビュッフェは、美味しく、種類も豊富で、Marco Polo Hotelの魅力となっている。
2019 年 4 月に 10 泊滞在
Brian Connellyからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Dear Guest, We are very sorry to see you did not enjoy your stay with us and there was too much noise in your floor. Unfortunate we can not avoid other guests checking in /out as this is the nature of a hotel. As for the unfortunate guest who could not close his shirt as the wife packed the one of his child - I believe our Resident Manager who was out of the property at this point was trying to assist you and contacted as well the duty manager. He then approached the guest and informed them that we do have a dress code at the hotel and we are sorry that it took some time, however rest assured the guest himself was very embarrassed and there have been no further issue afterwards. As for the taxi, except for rush hours we always have some just outside the lobby and our team can always assist you to arrange one up front. Also Grab is easily available and can be booked in the comfort of the room instead of waiting in the lobby. Please do not hesitate to ask our team for assistance. According to your next booking we will see each other soon again and we hope you will enjoy again our beautiful breakfast buffet with us . Best regards, Brian Connelly General Manager

10/10 (非常に良い)

hirohito

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
very good
とても素敵でした。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Brian Connelly からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 18 日)
Dear Hirohito, Thank you for your great review and ratings and we will be looking forward to welcome you back again soon. Best regards, Brian Connelly General Manager