2 つの屋外プール、プール パラソル

ラッフルズ ホテル レ ロイヤルの口コミ

5 out of 5
ラッフルズ ホテル レ ロイヤル
92 Rukhak Vithei Daun Penh, Sangkat Wat Phnom, Phnom Penh

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 401 件の口コミ中 260 件が非常に良い" "
評価 8 - 401 件の口コミ中 100 件が良い" "
評価 6 - 401 件の口コミ中 28 件が普通" "
評価 4 - 401 件の口コミ中 7 件が不満" "
評価 2 - 401 件の口コミ中 6 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

9.2/10

設備とサービス

9.0/10

施設のコンディションと設備

9.4/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

Hiroyasu

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
夫婦で2ベッドルームを4日間過ごしましたが、洋服ダンスが少ないので、トランクに下着、替え洋服をいれぱなしにせざるを得ず非常に不便。歯ブラシが2本提供されたが、同色の為不便。違う色の歯ブラシを提供すべし。
2022 年 10 月に 4 泊滞在
Dennis de Groot General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback about your stay with us. We are sorry to hear that you faced some inconvenience with the limited space for your clothes and the toothbrushes provided. We will make sure to take your suggestions into consideration and work towards improving the comfort and convenience of our guests. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with a better experience. Thank you again for staying with us.Dennis de GrootGeneral Manager.Raffles Hotel Le Royal.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2021 年 6 月に 5 泊滞在
Hotel Manager からの返信 (投稿日 : 2021 年 6 月 25 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
nice staffs, supportive, friendly, nice pools, beautiful scenery from terrace. Want to come back here in a few years.
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Hotel managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 14 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

MO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
非常に丁寧で親切なサービスを有難うございました。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 3 日)
Dear MO, Thank you for your kind and warm rating, I will gladly share your lovely comments about our hotel and service with our team, Sincere regards, Dennis de Groot Hotel Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
廊下もお部屋も改装されていて優雅なホテルライフを送れます。 お部屋を使って分かったのでが、やはり年数が経過しているホテルですので、いくら内装を変えても、やはり水回りには難点があります。これはまあ、致し方ありません。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 27 日)
フイードバックにお時間を頂ありがとうございます。またお会いできるのをお待ちしています。 Dennis de Groot Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 11 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 25 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

Yoshi、Nagiya

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
歴史の有る建物と調度品も素晴らしく、良いホテルでした。
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 25 日)
Dear Yoshi san, On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our team with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

HIROKI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
プールビュー
プールビューを予約しましたが、当日はリノベーションをしており、グレードアップ対応して頂きました。 大変広く清潔感ある部屋でした。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 9 日)
Dear Hiroki San, On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

masaaki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすがラッフルズ
東南アジアはけちけちせずに、4つ星以上に限る。施設を楽しむ暇はなかったが、さすがラッフルズ、と言う感じでした。シンガポールスリング、ここでも飲むべきかと思います。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Hotel Manager からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 25 日)
Dear masaaki, On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 5 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 25 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 27 日)
On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史と落ち着きを感じました
2018 年 11 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 27 日)
Thank you for your 5 star rating, I will gladly share your lovely comments about our colonial rooms and complete facilities with our team, Warm Regards. Dennis de Groot Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Yuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
建物と朝食にキュンキュンしました。
プノンペンはホテルの建設ラッシュですが、このような伝統を感じられる建物に宿泊出来て良かったです。都会ながらも緑や花に囲まれて穏やかな時間を楽しめます。中庭にプールがあってのんびりできます。大型のホテルではないのでゆっくりしたい方や静かに過ごしたい方にはいいと思います。フタッフの方に朝食をつけることを猛プッシュされましたがお願いしてよかったです。朝食を外のテーブルでいただくこともできました。プノンペンに行くことがあれば次回も泊まりたいです。ただし水回りはそれなりに年季を感じますので利便性重視や眺望、スタイリッシュさを求めてはいけないと思います。
2018 年 11 月に 2 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 17 日)
Dear Yuki San, On behalf of the entire team at Raffles Hotel Le Royal, we would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back to our colonial oasis in the near future. Best regards, Dennis de Groot Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 10 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 9 日)
Thank you for your 5 star rating, I will gladly share your lovely rating with our team, Warm Regards, Dennis de Groot Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 25 日)
Thank you for your 5 star rating, I will gladly share your lovely rating with our team, Warm Regards, Dennis de Groot Hotel Manager

8/10 (良い)

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 1 泊滞在
Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 18 日)
Thank you for your your kind review, We certainly hope to welcome you back soonest to our Colonial Oasis again, Warm Regards, Dennis de Groot Hotel Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
キレイでサービスもよい
高級ホテルだけあってキレイでサービスもよい。日本語NGなので英語が多少できれば問題なし
2018 年 6 月に 2 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 28 日)
Thank you for your feedback and we hope to welcome you back in the near future. From the Cultural Heart of Phnom Penh, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

8/10 (良い)

Kojin、Tokyo

良かった点 : スタッフとサービス
コロニアル調の建物で、伝統と優美さがあります。
雰囲気のある建物でサービスも良いです。 しかし部屋の水回りは古さを感じてしまいます。広さももう少し!朝食も今一歩かな。 でもそれを上回る魅力を感じるホテルです。
2018 年 3 月に 3 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 13 日)
Dear Kojin, We are delighted you enjoyed the charm of our heritage address and hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Johnny、シンガポール

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
豪華さと快適さ
豪華なコロニアル調の内装はここでしか楽しめない。 料理は全て秀逸。 結局、3食ホテル内で済ませてしまった。
2018 年 2 月に 1 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2018 年 2 月 26 日)
Dear Johnny, Thank you for the 5 star review and we are pleased you enjoyed your stay at Raffles Hotel Le Royal. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

8/10 (良い)

まるこ、日本 関西

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
さすがに古さは否めない感じで、私が5日間滞在した部屋は、カビ臭がひどくて参りました。冷蔵庫も壊れていて全く冷えず、ただ、対応は早く、冷蔵庫を換えて欲しいと連絡してから5分で 交換してくれました。
2017 年 12 月に 5 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 10 日)
Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Raffles Hotel Le Royal. I am sorry that areas of your stay did not meet your expectations. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problems highlighted in your feedback to prevent future occurrence wherever possible. We appreciate you sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
さすが雰囲気は素晴らしい。だけど・・・
歴史と伝統が醸し出す空間としての雰囲気は期待どおり。空港からの送迎も(有料だが、)BMWのハイクラスで、黒の制服に身を包んだスタッフがお出迎え。車内には冷たいオシボリとミネラルウオーターが用意され、ボディーにホテルの旗をなびかせVIPな気分でホテルへ。ホテルに到着後、雰囲気に感動しながら予約の自室に。ただ クラッシックな設備から 自室に入っての設備と客室スタッフの対応には満点はつけられなかった。 全体を通して良きクリスマスをクラッシックな空間で(諸々含めて・・)味わえる貴重な思い出となった。
2017 年 12 月に 3 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 10 日)
Thank you for taking the time to tell us about your experience and I was pleased to see you enjoyed the charm of our heritage address and the offerings from our colleagues over the Holidays. It is unfortunate that some of the room amenities did not meet your expectations and I would like to apologize for this. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problems highlighted in your feedback to prevent future occurrence wherever possible. We appreciate you sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

横浜のせんとくん、横浜市

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
伝統的なホテル
プノンペンでは他の5星ホテルにも滞在した経験はありますが、ラッフルズは趣きは他の5星ホテルは違います。単に新しい設備を好むなら他のホテルをお勧めしますが、プノンペンの伝統的なクラシックホテルを希望する方にお勧めしたいホテルです。日本のクラシックホテルである箱根の富士屋ホテル、奈良ホテル、蒲郡プリンスホテルの様な雰囲気で、これが後進国のプノンペンで味わえ意味は大きいと思います。いや、それ以上にスタッフのおもてなしは、流石のラッフルズです。
2017 年 12 月に 4 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2017 年 12 月 18 日)
We are delighted that you enjoyed the charm of our heritage address and the service provided by our team. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Cherrie、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Feel old & good days
Every hotel staff is very kind and friendly. Their smile made us ease and relax. Top it off, hotel facilities are old but give somehow nostalgic feelings.
2017 年 9 月に 6 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2017 年 9 月 29 日)
Dear Cherrie, We are delighted you enjoyed the charm of our heritage address and the service provide by our team. We hope to welcome you back in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
I feel good hotel
I am satisfied with hotel facility and condition nice hotel
2017 年 7 月に 1 泊滞在
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2017 年 8 月 21 日)
Thank you for sharing your experience. Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

6/10 (普通)

KAORI

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
値段と釣り合わない
出迎えの時、案内、等のスタッフさんは素晴らしく感じが良かったのですが、部屋は古く、水周り(お風呂、トイレ.シャワーは固定式)が特に良くなかったです。 あと帰りが長時間になるので、ホテルスパでフェイシャルを受けたのですが、あまりに無知な スタッフだったようで、とにかく硬いスポンジでゴシゴシ擦られるは、クレンジング、マッサージクリームはちゃんと落とさないはで、帰りは顔全体が火傷のようなヒリヒリ感と赤みで散々でした
2017 年 6 月に 1 泊滞在
Dear KAORI, Thank you for taking the time to share your experience at the Raffles Hotel Le Royal. I am sorry to hear that your stay was not satisfactory and sincerely apologize for the inconvenience that you had experienced. At Raffles, we strive to provide a superior delivery of experience for every visitor, first time, or a regular returning traveller such as yourself. I will review the areas which did not meet your expectations with our team as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope to have an opportunity to better serve you in the future. From the Cultural Heart of Phnom Penh, Thomas Christiansen Area General Manager

10/10 (非常に良い)

Nick、LA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
一歩中に入ると別世界
猥雑としたプノンペンの街並みから一転、ひとたびチェックインすると別世界。1929年創業の歴史ある建物に圧倒されつつも、気遣いの行き届いたスタッフ・インターネットサービス・プールやジムなどの設備・部屋のしつらえ、どれも素晴らしかったです。
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2017 年 3 月 14 日)
感谢您来金边选择入住皇家莱佛士酒店。我们很高兴您喜欢我们的传统的魅力地址和我们的团队提供的服务。 我们希望有这个荣幸欢迎您再次下榻我们酒店当您再次来到柬埔寨。 来自金边的文化中心 Jean-Pierre Joncas 驻店经理

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
騒音がうるさいです。
期待している以上騒音がうるさく睡眠を妨害されるのは残念でした。 それ以外は普通です。 ラッフルズの中では下の方かな。 シェムリアップのラッフルズだけでいいかなと思います。
Jean-Pierre Joncasからの返信 (投稿日 : 2017 年 2 月 28 日)
I would like to thank you for taking the time to share your most recent experience with us. We value feedback to help us improve our service offering and are currently reviewing ways we could improve the sound proofing of the guest rooms while maintaining the heritage design of the building. We appreciate you sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Fuyuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ラグジュアリーなホテル
ベッドと朝食が秀逸!これにつきます!ただし、以前にあったウエルカムドリンクがなかったのがとても残念!!
General Managerからの返信 (投稿日 : 2017 年 1 月 3 日)
Thank you for choosing the Raffles Hotel Le Royal during your visit to Phnom Penh. I was pleased to read that you enjoyed your stay and the breakfast offerings. We hope to have the pleasure of welcoming you back on your next visit to Cambodia. From the Cultural Heart of Phnom Penh, Jean-Pierre Joncas Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

koji

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素敵な環境とスタッフの笑顔
今まで泊まった国内外のホテルの中で一番です。 ジンジャージュースでゆったりとしたチェックイン。南国な感じでクラシカルな内外装、笑顔であいさつしてくれるスタッフ、絵になるプール、すごい種類のおいしい朝食。 プノンペンの喧騒とは一線を画しています。ただ環境が良すぎて、歩いてすぐのところにはコンビニも食堂もなかったのが少しだけ不便でした。 両替レートが悪かったり、ミニバーが高いのは高級ホテルだから仕方ないところ。帰りの便が遅かったので荷物も預かってもらいました。セーフティボックスももちろんあります。 この街には利用できる交通機関はほとんどないので、いつもトゥクトゥクかバイクタクシーを使っていましたが、このホテルの敷地に入るのは少し場違いな感じでした。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 9 月 19 日)
Dear Traveler, Thank you for taking your time to share your experience with us. We would like to express our heartfelt and sincere gratitude for your wonderful comments which have been shared with all of our colleagues with great pride. Thank you for choosing Raffles Hotel Le Royal and we look forward to welcoming you back again in the near future. From the Cultural Heart of Phnom Penh, Thomas G Christiansen General Manager

10/10 (非常に良い)

TAKASHI、TOKYO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
プノンペンではナンバーワンのホテル
ラッフルズがプノンペンにオープンしたホテルで、シンガポールをひとまわり小さくした感じです。王宮や繁華街からすこし離れていることを除けば、プノンペンではナンバーワンのホテルだと思います。
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 23 日)
Dear Takashi, We are thrilled to hear your stay with us was a pleasant one and that you had a great time. We hope to welcome you back once again in a near future. Warm Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

8/10 (良い)

katsu、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
トイレの水がよく流れない。 4泊した中で2度詰まりました。 連絡したら対応は素早かった。 また、部屋付けのシャンプ-とボデ-ソ-プを間違えて、シャンプ-がなくボデ-ソ-プを2つ置いたり、サ-ビスのオレンジを置き忘れていった日があったり、本物の1流ホテル ではあり得ない所があった。 よく5つ星のホテルを利用するが、 その他のモノは1流のホテルでした。
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 10 月 31 日)
Dear Katsu, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are sorry to hear about the shortfall and inconvenience we caused you during your stay. We have taken note of them and will ensure we improve on that matters. Once again thank you for sharing this valuable feedback and we hope we can welcome you again and regain your trust Kind Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

8/10 (良い)

HIROYUKI、日本

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
チェックイン時に氏名以外は間違いだらけでチェックインに時間を要す。従って、デポジットのカード切り直しも発生した。やはり、シンガポールとは大違い‼︎
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 11 月 28 日)
Dear Hiroyuki, Thank you for staying with us and taking the time to share about your experience with us. We have taken action regards to the mosquitoes issues and hope to see you again in a near future Kind Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

kuma、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ホスピタリーあふれるホテル 
これまで宿泊したホテルの中で、最高クラスのホスピタリティでした。しっとりとした落ち着きの中、高級感あふれる家具・アメニティと大満足です。プールも大人用プールと子供用プールと二ヶ所があり、プールサイドで仕事をしながら、子どもたちが泳ぐ姿を見守ることができます。また、スパのスタッフの対応も最高でした。スパで使用されるココナッツオイルも高品質で、良い香りでした。また、ロビーにてアフタヌーンティを楽しむことができます。清潔感もあり、上品でもあり、さすが五つ星ホテルです。
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 9 月 16 日)
Dear Kuma, We are thrilled to hear that you had an enjoyable stay. Thank you for your kind comment about our pool and spa services. We are glad to hear that you found our Colonial Oasis match your 5 star experience. Kind Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

8/10 (良い)

マリー

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
とにかく落ち着いた雰囲気で、また滞在したくなるホテルです。 築年数が古いので、建て付けを良くしてくれれば尚いいです。
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 9 月 9 日)
Dear Valued Guest, We are thrilled to read that your stay was an enjoyable one. We kook forward to welcome you soon again in our Colonial Oasis Warm Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

8/10 (良い)

AREN、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
French- Colonial in modern style
The best in PP so far. You gonna love the lemongrass ginger welcoming drink made by the particular waitless after smorky tuktuk ride fr the airport. Hotel need certain duration of time to establish its taste and Le Royal holds good old French Colonial standard. You may love the huge trees in the garden, smell of the flowers, and tranquillity in grace. Best french in town. Try staying in the main old building. Rooms are equipped with high ceiling and a huge bed and a roomy bathtub. But if you are spilitual, be careful. Too bad they closed the small shop.
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 7 月 18 日)
Dear Aren, Thank you for your detailed review about your stay. We are happy to read that you had a good stay and enjoy our rooms, garden and restaurant. We looking forward to welcome you back in a near future in our Colonial Oasis Warm Regards Cyrille Carmona Hotel Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
蚊に悩まされました。
サービスはしっかりしてます。高級て感じですがともかく蚊にさされます。蚊よけスプレーが必需品です。
Cyrille Carmonaからの返信 (投稿日 : 2015 年 9 月 26 日)
Dear Valued Guest, We are thrilled to read that you enjoyed your stay. Our apologies about the mosquitoes. Hope to welcome you again soon Kind Regards Cyrille Carmona

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
期待薄のプノンペン旅行が、期待以上に!
素晴らしい滞在でした。 アンコールワットを見にいくつもりが空港を間違えて航空券を取得していたことが旅行前夜に分かり期待薄でプノンペンに。 しかし、ラッフルズホテルの宿泊はそのミスを帳消しどころか幸運だったと振り返りができるレベルに押し上げていただきました。 高級ホテルはフォーシーズンズやマンダリンオリエンタル、リッツカールトンを都度利用していますが、このホテルは国の歴史の一部となっているヒストリカルな価値が上乗せされている感じです。エレファントカフェの女性の対応がいまひとつでしたが男性スタッフのレベルがそれをカバーして余りある対応でスマートに滞在できました。現地の方はラッフルズでは通じず、古称のル ロイヤルと言うと伝わります。娘がいたせいかアップグレードもして頂き次回は両親を連れて行ってあげたいと思いました。

8/10 (良い)

michiaki、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
愛想の悪い人を接客させるな!
トイレ以外はお部屋満足 トイレの古さが気になった 朝の卵焼きのおじさんが非常に愛想の悪い人で朝から毎日不快な気分にさせられた 中庭からフロントに向かう中部屋がカビのにおいが気になった 毎日いるとキズかないのでしょう 日本語が話せる人がいれば非常に助かる 送迎のホテルの車代高すぎ

8/10 (良い)

michiaki、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
満足
トイレが古いのが気になり 英語しか通じないのがきつかった 全体とした格式やサービスは満足できた プノンペンでは一番よいと感じた

10/10 (非常に良い)

Akky、大阪

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
伝統的コロニアルスタイルのホテル
期待通り最高のホテルでした。フレンドリーで礼儀正しいスタッフ、美味しい朝食、眺めのよい広いプール。 最高のバカンスを過ごすことができました。

10/10 (非常に良い)

Duffy、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応が気持ちいいホテル
始めてラッフルズホテルに宿泊しましたが、スタッフの対応の良さに驚きました。 何に対しても非常に丁寧かつ親切に対応してくれたので、また泊まりたいなぁと感じさせてくれました。 部屋はたぶん一番小さな部屋だったのでとてもこじんまりとしていましたが、それを忘れさせてくれるくらい良いおもてなしでした。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションが良く、また雰囲気も重厚
朝食を取る食堂の雰囲気が良い。 中庭が広くゆっくりと寛げた。 スタッフの応対も良好であった。 全般に不足を感じなかった。
Gerritからの返信 (投稿日 : 2015 年 2 月 21 日)
Dear Valued Guest, We are glad that you enjoyed your stay with us, and appreciated the colonial atmosphere of Raffles Le Royal. With kind regards, Gerrit H Thesing Director of Rooms

8/10 (良い)

Cota、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Atmosphere of French Colonial style
First, I thought it a senile pension. Because of my apperance, they put me the far most small soritaly cell with full courtesy service. But I gave them second chance, actually for I met a gracefull lady at the Le Royal, they rewarded me the spaciouse suite with full of ceiling repearing noise. Book rooms in the main building. Don't have to walk too much & have a big bath tub. Have green rich garden with smell of prumeria. Pool & gym & spa will make you reflesh besides you may encounter pros while night jogging. Bar & Food & shops are so good for Cambodian standards. Ofcourse you pay a lot. Carefull, surrounding roads are noisy. Staffs are very cooperative. Laundry is no good. Since I was flatly rejected at the French Le Royale with my short trousers on, I may stay again.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションを除けば快適でした。
素晴らしいホテルです。ただ難点はロケーション。ホテルの周りにはなにもありません。ダウンタウンまでは歩いて5分ほどで行けるので、不便かと言えばそうではありませんが。朝食をつけない場合は少し不便になると思います。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : スタッフとサービス
トラブルがある時の対処方法が不満
2泊予約していたのですが、こちらのミスで、1泊他のホテルに泊まってしまって、2泊目にチェックインしたのです。そうしたら、ツインの部屋出予約してたのに、その部屋がないと、いうのです。これっておかしいですよね。それで、結構もめまして、それでもその日は、ツインには泊まれませんでした。結果、一応、それなりの対応をしてくれましたが、釈然としませんでした。日本人である、私には、肌が合わないという感じでした。1度、経験したから、もういいかという感じです。

10/10 (非常に良い)

takachan、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすがラッフルズ
3泊宿泊しました。さすがラッフルズ!という満足のいくホテルでした。クラッシックなロビーに感激し、また部屋もすてきでした。またホテルスタッフのすべての対応がとても素晴らしかったです。清潔感も十分にあります。朝食も付いていました。種類も豊富でおいしかったです。フレンチトーストやワッフルも5分待たされますがその場で焼いてくれます。プノンペンは治安が悪いと言うイメージがあり、TUKTUKに乗るのもひったくりに遭わないように気をつけていました。川沿いの繁華街からラッフルズに戻ってくるときに、ちょっと暗い道で、それが少し気になりました。結局なにも問題はありませんでしたが・・・。

10/10 (非常に良い)

ブルーバード、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
超一流ホテルにふさわしい雰囲気
やはりラッフルズホテルは、他のホテルとは違い、すべてが特別でした。ロビーやフロント、部屋ヘの通路、プールにしてもすべてが、絵になるような作りで、すべてが特別な満足感がありました。さらに、ロビーで、カンボジアの民族楽器を演奏してたり、とても異国情緒があって楽しめました。シンガポールのラッフルズホテルも良かったですが、プノンペンのラッフルズホテルもおすすめです。

10/10 (非常に良い)

みっちゃん

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気持ちのよい朝
モーニングコールを頼んだら、 コーヒーも一緒に持ってきてくれた! 外のテラスで一服。 本当に気持ちのよい朝でした。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度