温泉

メルキュール飛騨高山の口コミ

3 out of 5
メルキュール飛騨高山
花里町 4-311-1, 高山市, 岐阜県

口コミ

9.2

とても素晴らしい

評価 10 - 140 件の口コミ中 102 件が非常に良い" "
評価 8 - 140 件の口コミ中 28 件が良い" "
評価 6 - 140 件の口コミ中 3 件が普通" "
評価 4 - 140 件の口コミ中 3 件が不満" "
評価 2 - 140 件の口コミ中 4 件が非常に不満" "

9.8/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

9.4/10

設備とサービス

9.4/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Haruna

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋がきれいで、大浴場もあり、とても過ごしやすかったです。
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Miho

良かった点 : 清潔度
2024 年 5 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

yuuzi

2024 年 4 月に 3 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear YuuziWarm greetings from Mercure Hida Takayama, Thank you for taking the time to share your experience.Please allow me to express my heartfelt apologies for the inconvenience you experienced during your stay. It is very unfortunate that we were unable to provide a satisfactory experience.We hope we are given the opportunity to showcase our hospitality in a better light.

8/10 (良い)

Daisuke、Kawasaki city

出張
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
初めて利用させていただきました。 良い点 海外にいるかのような雰囲気 寝装具が良い 悪い点 チェックインに時間かかりすぎる インバウンドの方が多いからか、 スタッフが憔悴しきっていて、サービスが低下している。 おもてなしの気持ちや真心サービスが欠けている
2024 年 3 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Harumi

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
もう二度と泊まりたくない
フロントの人達がパソコンなどを見ていて 出入りしても全然知らんぷり挨拶もろくに出来ない人達でした。
2023 年 10 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

yoshito

2023 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Naoshi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最上階の温泉の解放感が素晴らしい。 スタッフの対応もちょうど良い距離感。 朝食付きで利用しましたが、和食メニューは おすすめです。 居心地が良いホテルです。
2023 年 9 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yasuyo

2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

ss

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
施設がとても綺麗で、急遽貸切風呂の予約をしようとしても、スタッフが快く受け入れてくださいました。
2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Kazuyoshi

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
予約した小学生の子供の分のアメニティーなどが準備されていなかった。子供の分は元々用意しない方針なのか、準備漏れなのかは不明。
2023 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Eri

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適な滞在でしたが…
高山駅から歩いてすぐ。施設が最新で、木を多く使用した内装が美しく、快適な滞在でした。 朝食も種類、味共に素晴らしく、海外の方にも配慮した品揃えで大変美味しかったです。強いてマイナス点を挙げると… ・部屋の防音はしっかりされているものの、廊下の物音は入りやすい。 ・部屋の洗面所が薄暗くメイクをしづらい ・大浴場の清掃がこまめでないのか、床の髪の毛や露天風呂の葉の浮きが多かった ・チェックアウト時手が空いている係員と目が合ったのに声もかけられず無視された この4点のみです。 サービスの点では笑顔が少なかったり朝食後ダイニングルームを退出時にこちらからご馳走様と声をかけても無言だったり、まだまだブラッシュアップが必要なのではと思いました。
2023 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

KEI

2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

minoru

2023 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Ayana

2023 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

TAKANORI

2023 年 7 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

YUMIKO、NAGOYASHI

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフ、お部屋、お風呂、食事(朝食)、素晴らしいです。 唯一、駐車場が無しというのが残念でした。
2023 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Takaaki

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
提携している駐車場がないのが残念
2023 年 5 月に 2 泊滞在
メルキュール飛騨高山 スタッフ一同からの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 26 日)
Takaaki様、この度はメルキュール飛騨高山をご利用頂きありがとうございます。また、ご意見をお寄せ頂きまして誠にありがとうございます。駐車場に関しましては恐れながら当館には駐車場のご用意がなく、近隣のコインパーキングをご利用いただく形となっておりご不便をおかけしております。これからもTakaaki様にご満足いただけるよう、サービス向上に努めて参ります。また高山にお越しの際は、ぜひお立ち寄りくださいませ。

8/10 (良い)

Kazuo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
またきます!
駐車場が有料である認識がなかったが、すぐ近くだったので不便はなし。大浴場はじめ全体のデザインがちょっと外国風で良かった。朝食はおすすめですが、価格だけの価値があるかは微妙。
2023 年 4 月に 1 泊滞在
メルキュール飛騨高山 スタッフ一同からの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 26 日)
Kazuo様、この度はメルキュール飛騨高山をご利用頂きありがとうございます。また貴重なレビューを投稿して頂き、ありがとうございます。当館はフランスに本社を構える、Accorグループのホテルとなります。インバウンドの影響も兼ね、海外の方は多く来館されております。当館ではお客様の声をもとにサービスの改善に努めております。これからもご満足の頂けるお時間を提供できるよう、精進してまいりますので、今後ともよろしくお願いいたします

10/10 (非常に良い)

Akishige

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋がきれいで広く、大変快適に過ごせました。ヨーロッパの四つ星クラスに大浴場がついた感じです。朝食も種類が豊富で大満足でした。スタッフも親切でした。
2023 年 2 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

tohta

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
オープンして間もなくので、もう少しオペレーション面の充実をしてほしい。部屋の電話からのフロント番号のインホメーションもなく、ランドリーバックも置いてない。
2023 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

OSAMU

2023 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gillian

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very convenient for train station and historical centre. Very comfortable beds and quiet. Didn't use the restaurant so can't comment on breakfast etc. Onsen was lovely and relaxing. Would stay again.
2024 年 5 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear Gillian, Thank you for sharing this wonderful review!It is an absolute delight to receive reviews that extol the Mercure experience! As you have mentioned, one of our unique selling points is the location as we are situated really near to Takayama station and walking distance to any touristic spots. In addition, your generous comments regarding our service will certainly be a source of motivation and encouragement for our team. We truly appreciate your comments! Another wonderful experience awaits you here, and we look forward to welcoming you back soon.

8/10 (良い)

Christof

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear ChristofWarm greetings from Mercure Hida Takayama, Thank you for taking the time to share your experience.Please allow me to express my heartfelt apologies for the inconvenience you experienced during your stay. It is very unfortunate that we were unable to provide a satisfactory experience. We will take your concerns to bring our service one-step further.

2/10 (非常に不満)

carol

2024 年 4 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear CarolWarm greetings from Mercure Hida Takayama, Thank you for taking the time to share your experience.Please allow me to express my heartfelt apologies for the inconvenience you experienced during your stay. It is very unfortunate that we were unable to provide a satisfactory experience. We hope we are given the opportunity to showcase our hospitality in a better light.

10/10 (非常に良い)

Teri、Gold River

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This is a beautiful hotel. Great staff, excellent location, wonderful bar, and delicious breakfast. It’s a gem! Highly recommend!
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear Teri, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Sharon

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
精緻舒適的飯店,很有自己的特色,早餐非常豐富,泡湯區也很乾淨,是住高山的絕佳選擇。歐美客居多
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 6 日)
Dear Sharon, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Helen

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 6 日)
Dear Helen, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

Margaret

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Gorgeous new hotel, very convenient to train station. The onsen was beautiful and relaxing and the breakfast was delicious
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 6 日)
Dear Margaret, Thank you for sharing this wonderful review!It is an absolute delight to receive reviews that extol the Mercure experience! As you have mentioned, one of our unique selling points is the location as we are situated really near to Takayama station and walking distance to any touristic spots. In addition, your generous comments regarding our service will certainly be a source of motivation and encouragement for our team. We truly appreciate your comments! Another wonderful experience awaits you here, and we look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

yuet ming

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
職員很有善及樂於助人,因為book枱問題,樂於協助。 房間闊落,新淨。
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 24 日)
尊敬的Yuet Ming:感謝您的寶貴意見。聽到您對我們工作的肯定,十分開心。我會將您的意見與我們的團隊一起分享。一直以來,我們堅持不懈地提升服務質量,我相信您的反應,將給我們所有的員工帶來莫大的鼓舞。再次感謝您與我們分享您的體驗,我們真誠地希望您的下一次光臨,會像前一次一樣愉快。謹啟

8/10 (良い)

Jamie

2024 年 2 月に 3 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 6 日)
Dear Jamie, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

Trent

2024 年 2 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Trent, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

Chengkuo

2024 年 2 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Chengkuo, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Susan

2024 年 2 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Susan, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

CHUN-HSING

2024 年 1 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 4 日)
Dear CHUN-HSING, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Lia Yen

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very clean room and great location which near to Takayama station and a lot of eateries. walking distance to old town too.
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 4 日)
Dear Lia Yen, Thank you for sharing this wonderful review!It is an absolute delight to receive reviews that extol the Mercure experience! As you have mentioned, one of our unique selling points is the location as we are situated really near to Takayama station and walking distance to any touristic spots. In addition, your generous comments regarding our service will certainly be a source of motivation and encouragement for our team. We truly appreciate your comments! Another wonderful experience awaits you here, and we look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

LI-CHEN

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
溫泉很舒服 離車站很近
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear LI-CHEN , Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

May Mylene

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Staff were friendly & accommodating. We’ll definitely be back again.
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 4 日)
Dear May Mylene, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

8/10 (良い)

L

2024 年 1 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 4 日)
Dear L, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

Michelle

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 29 日)
Dear Michelle, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Yiting

2023 年 12 月に 2 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 4 日)
Dear Yiting, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

10/10 (非常に良い)

Karen

Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Karen,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

4/10 (不満)

Man Fai Wilson

家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Service is disappointing
We stayed 2 night at the hotel for family vacation. Overall the facilities were a disappionted! First we booked the twin room with 2 people including breakfast and surprised that we were told the breakfast only included for 1 person only and we have to pay for another one which seems strange and tricky on the booking. Second, the private onsen need to pay ¥3000 per session seems expensive though being a business hotel and service provided! I checked it was not any charge before in this hotel and not sure when they change the policy ! Also, the 2nd breakfast session is from 8-10am. However, the last entry is cut at 9:30am which is fine but there were no any verbally notice during check in but just very little small words written in a full page of general information which is just hard to aware. Although the staff finally let us in but the communication is bad between front desk and restaurant which we needed to keep explaining what happened to different staff again. The hotel provides mineral water to guest at room daily but it’s in grass bottle. I feel it’s not convenient and it will waste if guest is not finished while they cannot just take away While the hotel dose not have their own carpark is also a weak point compare to other similar range of hotel in the same region
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Man Fai WilsonThank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Hida Takayama. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Mercure Hida Takayama, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Lee chwee priscilla

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Lee chwee,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Ivy

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great service, great stay.
Excellent service and friendly staff. They were super attentive to our needs and also helped us with all our needs. We really liked that they gave us adjoining rooms which made it so much easier. The onsen was perfect and very clean, especially at the end of a cold, snowy day out. The outdoor onsen was great! The rooms were spacious, even with a cot, really clean and comfortable. Overall a very comfortable 2 days stay. Will definitely be back.
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Ivy,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Hida Takayama. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

JONG GEON

2023 年 12 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear JONG GEON,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Ka Ki

2023 年 12 月に 1 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Ka Ki,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

KIT MAN

2023 年 12 月に 2 泊滞在
Front Officeからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear KIT MAN,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Ding-Yu

2023 年 12 月に 1 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Ding-Yu, Thank you for sharing this wonderful review!We are delighted to hear that you thoroughly enjoyed your stay with us. We eagerly look forward to welcoming you back soon.

8/10 (良い)

Ching Chung

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
很好,好方便,好近車站,而且好靚。
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Mercure飛騨高山 員工一同からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
尊敬的 Ching Chung:感謝惠賜有關下榻 Mercure Hida Takayama的寶貴意見。聽到您對我們工作的肯定,十分開心。我會將您的意見與我們的團隊一起分享。一直以來,我們堅持不懈地提升服務品質,我相信這個反饋將給我們所有的員工帶來莫大的鼓舞。再次感謝您與我們分享您的體驗,我們真誠地希望您的下一次光臨會像前一次一樣愉快。謹啟

10/10 (非常に良い)

Po Yee

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 3 泊滞在
Virginieからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Po Yee, Thank you for taking the time to share this wonderful review!We are thrilled to hear that you had a memorable stay with us and greatly appreciate your generous comments. At Mercure, we believe in adding personalization and warmth to our service standards. We are a part of the renowned Accor Hotels group, and strongly adhere to the principles laid down by our founders.Another wonderful experience awaits you here, and we eagerly look forward to welcoming you back soon!