フロント

メルキュールローマウェストの口コミ

4 out of 5
メルキュールローマウェスト
Viale Eroi di Cefalonia 301, Rome, RM

口コミ

8.0

とても良い

評価 10 - 724 件の口コミ中 250 件が非常に良い" "
評価 8 - 724 件の口コミ中 281 件が良い" "
評価 6 - 724 件の口コミ中 111 件が普通" "
評価 4 - 724 件の口コミ中 49 件が不満" "
評価 2 - 724 件の口コミ中 33 件が非常に不満" "

8.6/10

清潔度

8.2/10

スタッフとサービス

7.4/10

設備とサービス

8.0/10

施設のコンディションと設備

7.4/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素敵なシティホテル
素敵なシティホテル。 短時間の滞在でしたが、気持ちよく過ごせました。中心部遠いので、メトロとバスの乗り継ぎ必要なのでフェウミチーノ空港を利用しないのであればアクセスメリットはない。
2020 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

TOSHIHISA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
イタリア満喫
朝食が素晴らしい。 部屋がきれい。 ホテルのロビーが洗練されている。ヨーロッパのホテルにしては凄く安い。 リーズナブル
2019 年 1 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Ciao、Yokohama

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good for conference
Very clean and comfortable hotel though far from central city. We should take a bus even to the nearest subway station. The staffs are friendly and kind, they remember me and give me greeting with smile. I wanted exchange 5 Euro paper money into coins at the front desk, however, they did not.
2017 年 6 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

masataka、ハノイ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
車で移動途中 に利用
夜遅く空港に到着して、ナポリ移動途中で利用 周辺は住宅地で特に特徴無し 朝食が充実している

8/10 (良い)

Stefano

ペット同伴の旅行, 家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
NESSUN PROBLEMA RISCONTRATO
2024 年 4 月に 1 泊滞在
general manager からの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 8 日)
Gentile ospite grazie per il suo gradimento e ci auguriamo di riaverla presto nuovamente nostro ospite.

4/10 (不満)

Jack

カップルで旅行
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
Nothing exceptional. No ac.
2024 年 4 月に 1 泊滞在
general manager からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 15 日)
Dear Guest I'm sorry for your dissatisfaction, I ensure you all our effort to improve for the future. Sorry again

6/10 (普通)

Luis

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
Average
We only stayed one night, we had an early flight in the morning from Rome's international. The area didn't seem to have anything to offer, it was hard to find a good restaurant even though we had a car. We expected a better room having stayed at Mercure hotels before
2024 年 1 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 12 日)
Dear Guest thank you for sharing with your comment, anyway near the hotel, there are three restaurant very good and with local food, next time please ask to the reception for any question.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Servizio non da 4 stelle
Servizio non all'altezza di un 4 stelle. Rietrati alle ore 1.30 am trovato camera non rassettata con biancheria bagno non cambiata e letto non rifatto!
2023 年 12 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 12 日)
Gentile ospite sono mortificato e Le porgo le nostre scuse per quanto accaduto, Le assicuro che controllerò personalmente e saranno presi adeguati provvedimenti, perchè simili distrazioni non sono consentite. Le porgo nuovamente le mie scuse.

10/10 (非常に良い)

Emanuele

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent stay
Ottimo soggiorno. Excellent stay.
2023 年 10 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 23 日)
Dear Guest thank you very much for your excellent evaluaiton.

2/10 (非常に不満)

Murad

気になった点 : スタッフとサービス
Rude staff breakfast food didn’t arrive on time bus stop staff clueless about attraction in the area
2023 年 8 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 18 日)
Dear Guest thank you very much for sharing with us your opinion that for us is very important, I'm sorry for all and I ensure you all my effort to improve our attention on the points reported. Sorry again and please accept my apologies.

8/10 (良い)

PATRICK

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 9 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 4 日)
Dear Guest thank you very much for your good evaluaiton. Your satisfaction is very important for us.

10/10 (非常に良い)

Stephen

2023 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 23 日)
Dear Guest thank you very much for your evaluaiton, yoour satisfaction is very important for us. Thans

8/10 (良い)

Marco

出張
良かった点 : スタッフとサービス
2023 年 9 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 29 日)
Gentile ospite grazie di avere apprezzato la nostra struttura e ci auguriamo torni presto a trovarci.

8/10 (良い)

vikram

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Overall was good but rooms are small and condition of hotel was old. Better to stay near city
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 25 日)
Dear Guest thank you for your comment and suggestions where I ensure our improvement. Thanks again

10/10 (非常に良い)

Riccardo

2023 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 25 日)
Gentile ospite La ringrazio di avere apprezzato la nostra struttura e ci auguriamo di riaverla presto nuovamente nostro ospite. Grazie ancora

10/10 (非常に良い)

Ronald

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Personnel courtois et avenant Hôtel propre Bon restaurant Je recommande
2023 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 19 日)
Chèr Client, merci beaucoup pour votre commentaire, que pour nous est très important, merci encore.

10/10 (非常に良い)

Vito

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ottimo per famiglie
Il Mercure West è pulito, con camere confortevoli e abbondante colazione. ottimo per chi si reca in zona Eur
2023 年 8 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 4 日)
Gentile ospite La ringraziamo per la sua ottima valutazione e per avere apprezzato la nostra ospitalità ed i nostri servizi. Torni a trovarci. Grazie

10/10 (非常に良い)

Omar

2023 年 8 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 11 日)
Dear Guest Thank you very much for your special evaluaiton. Your satisfaction is very important for us. Thanks again

10/10 (非常に良い)

Tania

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Rooms were clean and relatively comfortable (pillows quite hard). Staff were helpful and polite. My only criticism would be the restaurants menu as it was quite limited
2023 年 7 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 20 日)
Dear Guest thank you very much for your positive feedback and for you suggestion that are foor us vervy very important for improve. Thanks again

10/10 (非常に良い)

Marco

2023 年 6 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 17 日)
Gentile ospite grazie per avere apprezzato la nostra struttura e ci auguriamo di riaverla presto nuovamente nostro ospite.

8/10 (良い)

Ornella

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Hotel pulito, ben organizzato e vicino alle fermate degli autobus...
2023 年 6 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 20 日)
Gentile ospite grazie per la sua ottima valutazione da parte nostra continueremo a migliorarci e crescere per accoglierla sempre al meglio.

10/10 (非常に良い)

Rajal

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great shuttle service to airport. I was there only for one night. Liked it
2023 年 6 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 15 日)
Dear Guest thank you very much for your comment, your satisfaction is important for us.

8/10 (良い)

Inkyoung

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
방의 크기도 작지 않았고, 매일 청소를 깔끔하게 해줬어요. 타월과 비품, 물을 매일 교체해줘서 쾌적했어요. 조식은 괜찮은 편이었고 자리에서 오믈렛이나 카푸치노를 주문할 수 있어서 좋았지만 피곤해서 하루만 내려가 먹었어요. 하루 전에 예약해서 공항 무료 셔틀을 이용할 수 있었어요. 인터넷이 지하행사장에서는 잘 연결되지 않았지만, 방에서는 잘 연결되었어요. 위치가 시내와 멀어서 관광하기는 불편했으나 호텔내 행사에 참여하는 거라 어쩔 수 없었고 택시비는 예상보다 많이 나왔어요. 호텔에서 불러주는 택시가 앱을 이용하는 것보다 좋았어요. 인근 지하철역까지 이동해서 지하철로 로마시내로 이동하는 것이 가장 저렴하고 빠른 방법인 거 같아요.
2023 年 6 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 15 日)
Dear Guest thank you very much for your comment, your effort will be to continue improve our attention and service for have a pleasure to have you again our guest. thanks again.

8/10 (良い)

Vahid、Candiac

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
It has very sociable staff, its clean, the breakfast was good too.
2023 年 5 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 6 日)
Dear Guest thank you very much for your comment.

8/10 (良い)

Ali

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
good hotel overall.
2023 年 5 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 15 日)
Dear Guest thank you very much for your evalution, we hope you come back soon at Hotel Mercure. Thanks

10/10 (非常に良い)

Joel

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Room was spacious. Employees very nice and helpful
2023 年 5 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 15 日)
Dear Guest thank you for your comment and for to have appreciated our hospitality

10/10 (非常に良い)

Saqib、Scarborough

2023 年 5 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 30 日)
Dear Guest thank you very much for your special evaluation, I hope you come back soon at Mercure Roma west.

8/10 (良い)

Eliza

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Clean and quiet, not accessible to transportation and too far from the city, and no restaurant close by.
2023 年 5 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 15 日)
Dear Guest thank you very much for your comment and I hope you come back soon in our Hotel

8/10 (良い)

Narjes

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Pulito, ottima colazione.
2023 年 4 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 4 日)
Dear Guest thank you very much for your good evaluation and comment. We hope to have you again our guest.

8/10 (良い)

Antonio

2023 年 4 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 26 日)
Gentile ospite grazie per la sua ottima valutazione e ci auguriamo torni presto a trovarci. Grazie

8/10 (良い)

Semih

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Erwartungen erfüllt. Ist etwas weit weg vom zentrum aber war ganz ok
2023 年 4 月に 4 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 17 日)
Dear Guest thank you very much for your evaluation.

10/10 (非常に良い)

Sheila Ann

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Rooms were spacious and restaurant was awesome
2023 年 3 月に 3 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 5 日)
Dear Guest thank you very much for your special evaluation. We hope you come back soon at Hotel Mercure. Thanks

10/10 (非常に良い)

Cheskel

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 4 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 5 日)
Dear Guest is always a pleasure receive positive feedback. Your satisfaction is very important for us. Thanks again

10/10 (非常に良い)

Iam

2023 年 3 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 13 日)
Dear Guest thank you very much for your good evaluation. Your satisfaction is very important for us.

10/10 (非常に良い)

Paolo

2022 年 12 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 22 日)
Gentile ospite grazie della sua ottima valutazione e da parte nostra continueremo con impegno a migliorarci. Grazie ancora

8/10 (良い)

Stefano

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 12 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 11 日)
Gentile ospite La ringraziamo molto per la sua soddisfazione e ci auguriamo di riaverla presto nuovamente nostro ospite Grazie ancora

10/10 (非常に良い)

Anthony

2022 年 11 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Roberto

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Ottimo soggiorno
Hotel di ottimo livello, personale estremamente cortese e disponibile. La struttura è un po' datata quindi si può incontrare qualche inconveniente, ma nel complesso il soggiorno è molto gradevole. Ottima la colazione a buffet, con ogni varietà di cibo a disposizione. Il parcheggio sotterraneo gratuito è un'altro servizio molto gradito
2022 年 11 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 23 日)
Gentile ospite La ringrazio molto per i suoi apprezzamenti e Le assicuro ogni nostro impegno per migliorarci ed accoglierla sempre al meglio anche in futuro. Grazie

4/10 (不満)

Nicholas

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
If I had known that the hotel doubled as a Ukrainian refuge, then I probably would have booked somewhere else. I have nothing against Ukrainian people, but it was very clear that there were entire families living at this hotel for free, and there were kids rollerblading and scootering down the hallways and doing random school work in the middle of the lobby.. It just didn’t feel like a hotel and wasn’t at all what I expected.
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 7 日)
Dear Guest, I'm sorry for your dissatisfaction, but we are proud to have a little group of Ukraine guests where I ensure you that nobody has created any problems for other guests, because all are guests of the hotel and have respect. Sorry again if this situation has created some disappointed for your stay which instead is recognized positively by all.

10/10 (非常に良い)

Simone

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備

8/10 (良い)

Arto

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Kuuden päivän lomamatka Roomaan
Tulimme keskellä yötä hotellille, respa otti vain kopiot passeistamme ja käski mennä nukkumaan. Todella ystävällistä palvelua kaikkiaan. Huone hiljainen, siisti, Tapetit hieman repeilleet saumoista, pitäisi uusia. Saniteettitilat siistit, pyyhkeet, joita oli riittävästi vaihdettiin joka päivä. Aamupala tavanomainen, riittävä kuitenkin ja plussana halutunlaisen kahvin sai tilata tarjoilijalta. Käytimme nro 705 bussia + metroa keskustassa käymiseen, halpaa ja suht nopeata. Pysäkit hotellin vieressä.
2022 年 10 月に 6 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 2 日)
Dear Guest thank you very much for your evaluation and comments and thank you for your suggestions. I hope you come back again in Hotel Mercure. Thanks again

6/10 (普通)

Jennifer

カップルで旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I picked this property for the free shuttle and reviews weren’t terrible… the shuttle service is a disaster… the driver and us were on two different levels at the FCO for pick up. We did find each other after 15minutes but the drive was clearly pissed off. He was rude and short with us and drove like a maniac. I could understand if he needed to get back to pick up someone else or something but the guy just ended up talking to the people at guest services. I did tell the check in attendant and she told me it was ok, clearly it isn’t. Our room wasn’t ready which i find amusing since it is a big establishment and barely any guests. When we finally were allowed to go to our room it reeked of perfume. It smelled like the room was doused to cover up the other smells. The hallway to our room smelled like mildew and mood with a touch of cleaner on top. The bed wasn’t a true queen - it was 2 box springs put together and there was no fitted sheet just a sheet laying on mattresses. It isn’t close to anything. I would not recommend and will never stay there again.
2022 年 10 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 27 日)
Dear Guest, we are very sorry for your disappoint, I ensure that our free shuttle service is much appreciated from all our guests and also our services and cleaning rooms, our standards are checked and approved from a lot of Inspection, anyway our effort is to take all comment of our guests and improve attention, standards and services, because our focus is satisfy all the necessity and expectations. Thanks again for sharing with us your opinion.

8/10 (良い)

Jeffery

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
VERY POOR / UNACCEPTABLE hotel shuttle service from airport. Waited 3 hours after a 12 hour flight. Eventually took a $45 taxi!! (vs. free hotel shuttle)
2022 年 10 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 24 日)
Dear Guest, I'm sorry for your dissatisfaction, but we have a free Airport shuttle service scheduleted with a Timetable because we have also the shuttle service for and from the Subway station. Anyway we take your opinion and I ensure you all pur effort to improve this service. Thank you again for sharing with us your opinion.

10/10 (非常に良い)

biagio

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Consigliato
Soggiorno di solo un giorno con famiglia. Camera silenziosa, pulita ed attrezzata. Personale gentile. Colazione abbondante. Unica pecca la lontananza dal centro di Roma.
2022 年 10 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 11 日)
Gentile ospite La ringrazio molto per la sua ottima valutazione. Torni a trovarci. Grazie

10/10 (非常に良い)

alberto

2022 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 11 日)
Gentile ospite grazie per la sua ottima valutazione.

10/10 (非常に良い)

Vincenzo

Ottimo
2022 年 9 月に 2 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 11 日)
Gentile ospite la sua soddisfazione è la migliore ricompensa per tutto il nostro staff. Grazie e torni a trovarci

8/10 (良い)

salvatore

2022 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 11 日)
Gentile ospite grazie per la sua valutazione e ci auguriamo di riaverla nostro ospite.

4/10 (不満)

Mohammed

家族旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Tired looking hotel with not friendly staff
2022 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 18 日)
Dear Guest thank you very much for your evaluation and comment. Your satisfaction is very important for our staff. I hope you come back again at our Mercure Roma west.

6/10 (普通)

KHALIL

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
The hotel is in the middle of no where. No food or markets around when we arrived at 11pm. Promised free shuttle from airport was not provided. Had to pay for taxi 40 euros. But provided breakfast for free to compensate.
2022 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 14 日)
Dear Guest thank you very much for your comment, but our free shuttle service is available previous reservation until 10.30 p.m. Anyway thank you for your suggestion that is for us very important. Sorry again

4/10 (不満)

Elaine

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Lovely room shame about the rest
We booked this for one night as a relaxing treat to use the pool and spa after a week away, found out 2 days before that the spa and pool was closed, no appologies given or anything. On the morning of our stay there was some sort of filming going on which meant we had to use the stairs instead of lifts! Again no apology. Pleasant room, shame the air con didnt go below 27 all night and day! Breakfast was a definite plus, good choice of hot and cold. Overall i wouldn’t recommend staying to anyone i know
2022 年 9 月に 1 泊滞在
general managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 14 日)
Dear Guest, thank you very much for to leave us your opinion and I'm sorry for you dissatisfaction and for this plaese accept our apologies. However is important for us give you some answer about the points marked in your comment. The SPA is closed but the information is reported on all our web site. We have three Lifts but only one was occuped for the film. I'm sorry again if this inconveniences don't have satisfyed yur expectation, we hope to have another opportunity in the future. Thanks again