フロント

ネスト パリ ラ デファンス M ギャラリーの口コミ

5 out of 5
ネスト パリ ラ デファンス M ギャラリー
33 Voie des Sculpteurs, Puteaux, Hauts-de-Seine

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 794 件の口コミ中 419 件が非常に良い" "
評価 8 - 794 件の口コミ中 260 件が良い" "
評価 6 - 794 件の口コミ中 72 件が普通" "
評価 4 - 794 件の口コミ中 25 件が不満" "
評価 2 - 794 件の口コミ中 18 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.2/10

設備とサービス

8.6/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Toshio

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもきれいでした
2023 年 11 月に 2 泊滞在
Canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

6/10 (普通)

Michio

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス
Heavy user here, almost OK but unbelievably black water came out in bathroom, Why??? I don’t think it’s one of Accor group, disappointed this time.
Margaux Front Office Manager からの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 30 日)
Dear Michio,Thank you for your comment. Please accept our deepest apologies as we had a leak one morning that occurred a water shortage and black water coming out for a few minutes in some of our rooms. I can assure you that this was an exceptional event and that it has never happened before. It has been resolved within a few hours on the day it happened. We apologize for the inconvenience.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
4泊しました。 部屋もかなり広く、隣の駅(徒歩圏内)には大きなモールもあり、快適でした。ただ、シャワーがぬるくて量が少なかったのは残念でした。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your comment, I am delighted your had a great stay with us. See you soon! Sincerely, Floriane Hurtebize, Guest Relations & Quality Manage

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 6 泊滞在
Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 17 日)
Dear Guest, Thank you for your note. We hope to have the pleasure to welcome you back soon to Sofitel Paris La Défense. Sincerely Camille Durepois Guest Relations & Quality Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度
きれいだきれいだった
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 15 日)
Dear Guest, Thank you for your comment. We hope to welcome you back soon again. Sincerely Camille Durepois Guest Relations & Quality Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
娘と二人旅でしたが、中心街に宿泊せず、ディファンスに泊まり、近くのスーパーで美味しいフランスパンとバターとチーズと生ハム買って、部屋に備え付けてあるポットにお湯を沸かし、コーヒーを毎日飲みました。物価が高いパリで、安上がりで、のんびり美味しくモーニングを快適な部屋で過ごす1日のスタートは、有意義でした!
2019 年 2 月に 6 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 11 日)
Dear Guest, Thank you for sharing your feedback. I am pleased to know you have enjoyed your stay with us and I hope to have the pleasure to see you again soon. Sincerely Camille Durepois Guest Relations & Quality Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
新婚旅行で4泊宿泊。同じタイミングで別のホテルを予約しており、それぞれ事前にメールでお願いをしたところ、こちらのホテルから返信はなかった。この時点で五つ星としてのクオリティを疑いました。 [チェックインまで] 空港からホテルまでタクシーで向かいました。ホテル周辺の道路は入り組んでおり、ホテル近くまでタクシーが来ても迂回を繰り返して時間がかかりました。 [チェックイン] スタッフの対応は非常によく何も問題なくチェックインできました。あとからわかることですが、スタッフごとに対応の質が異なり、対応が悪いスタッフの場合、定型の応対しかしてもらえません。 [滞在中] アメニティの量の違いが不可解でした。2名で宿泊しているにも関わらず水は1本。アメニティもボディソープとシャンプーのみで、ボディローションとヘアコンディショナーはありませんでした。予約したプランの問題かと思いましたが、翌日は追加の水をわざわざ客室まで持ってきてくれたり、アメニティが増えていました。 朝食のバリエーションは豊富で、スタッフも対応も非常によく、気分良く食事を楽しめました。朝食に関しては言うことがありません。それ故に、アメニティ問題は私たちの中でひっかかりが大きかったです。 [チェックアウト] 空港までのタクシーを手配してもらいました。タクシーが来るまでの時間は長かったものの、時間がかかる理由や状況を逐一報告してくれたことで、安心感を持てました。
2019 年 1 月に 4 泊滞在
Camille Durepoisからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 10 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us more about your Sofitel experience. Your feedback are important as it help us to improve our services. First and foremost please accept my sincere apologies as I was disappointed to read about your experience on your last visit. I have tried to contact you several times during your stay and I regret that you left our property on a very unhappy feeling. I can assure you that in Sofitel we strive to offer the most welcoming and enjoyable experience to all of our guests. All in all, we feel more than able to make up for your experience and hope you will accept to give us a second chance to satisfy your needs and expectations. Sincerely Camille Durepois Guest Relations & Quality Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
明るく快適な部屋で便利な立地
仕事で5泊しました。部屋は広く清潔で、照明が明るく、非常に快適。スタッフは、周辺のレストランや交通などの細かなことにも丁寧な対応だったことが好印象でした。地下鉄の駅から近いため、パリ中心部へのアクセスも便利です。しかし、オフィス街の立地のため、夜遅くなると少し暗く、人通りも少ない、また、道路が複雑でタクシーの移動は遠回りをしいられることがあります。
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 7 日)
Dear Guest, Thank you very much for your feedback, Best regards Cécile Carapezzi Guest Relations Manager

10/10 (非常に良い)

HIROSHI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適にすごしました
タクシーからの入口がやや分かりにくいが、ホテルは綺麗でアメニティも必要十分だった。3泊目までリンスが無かったが。 フロントもフレンドリーで良かった。
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 2 日)
Dear guest, We thank you very much for your feedback, Best regards Cécile Carapezzi Guest Relations and Quality Manager

8/10 (良い)

Vincnt、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
おすすめ
かつてたびたび使ったホテルに、久しぶりに滞在。市内のホテルよりずっと低コストで、広く快適な部屋に泊まれます。ホテルの人々も親切です。交通便も問題なし。地下鉄1号線でエトワールから10分少し。最寄りのEsplanade de La Defenseから徒歩3分ほどです。唯一、ロビーのピンク色の装飾がイマイチ…

2/10 (非常に不満)

nimorish

気になった点 : 清潔度、客室の快適度
五つ星?
過去に色々ホテルに泊まってますが、最低四つ星以上を拘ってます。 今回のホテルは特記する事もなく、なんのセールスポイントもありません。 本当に清掃していたのか疑問ですね。 強いて言えば、メトロが近い事かな。周辺にはレストランも殆ど無く、ただ寝泊まりするだけなら値段次第では利用検討レベルですね。

8/10 (良い)

wazinkun、TOKYO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ソフィテルの名前だけでは選ぶな
ホテル自体は悪くはないが、市内から遠く、車の入口がトンネルの中になり、タクシーを呼ぶのに時間がかかること、また市内の渋滞を考えると、パリ市内観光を目的とした家族向きではない。 また、宿泊料金の割には、ロビーが狭く、レストランも小さいので、ソフィテルという名前で考えると、友達には勧められない。次回のパリは他のホテルを探したい。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
かなり快適なホテル
部屋はスーペリアツインでした。予約するときは気づかなかったのですが、バスタブがなくシャワーだけの部屋でした。予約前にホテルに直接確認しておけばよかったです。泊まったのは22平米の部屋だったと思います。ベッドは評判通り、かなり快適でした。お湯を沸かす電気ポットがついており、すぐにお湯も沸くのでかなり良かったです。場所はビジネス街にありますが、地下鉄1号線の駅が徒歩3分くらいのところにあるので、凱旋門あたりに行くのは10分くらいで行け、とても便利です。パリらしい雰囲気はホテル周辺にはありませんが、治安もよさそうですし、モノポリやレストランも近くにいろいろとあるので良いと思います。

8/10 (良い)

ぽんぽんぽん、千葉

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
新宿副都心
まさにそんなイメージ。パリらしさを求めるならここは無い。客もビジネス関係ばっか。ロビーでもあからさまに商談中だし。朝食もつかないのはさびしい。あと、ここはパリは全般に地下鉄からエレベーターやエスカレーターが無かったり、壊れてたりするので、みんな思いスーツケースをハンドリングしなければいけなかった。その点では、このラ デファンス地区は、地上2階みたいなとこが表玄関なので、そこまで2階分持ち上げなければならないのが難点。旅行客もいない中、ビル風吹く中ホテルまで辿り着くまでがものすごく寂しかtった。帰りは空港からのシャトルバスも無いので、結局タクシーでポルトマイヨーまで行くことに。ポルトマイヨーでのエアフランスのリムジンバス乗り場が分かってて、もう少し小型のスーツケースなら間違いなく地下鉄を使ったほうが経費削減になる。

10/10 (非常に良い)

Mats、日本, 東京都

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
家族やカップルにお勧め
地下鉄駅から徒歩一分で立地が良く、部屋も綺麗で清潔感がある。 アメニティがエルメス、ネスプレッソが無料といった点も嬉しい。 12月のは徒歩5分の場所に比較的大きめのクリスマスマーケットが開催されている。

8/10 (良い)

kiki、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ビジネス、カップル、家族、オールラウンドホテル
価格とロケーションを考えて今回こちらのホテルを選びました。以前2回ほど仕事で泊まったことがあり、どのようなところか知っておりましたが、リノベーションもされ、ツアー団体もとっていないようで静かに快適に過ごせました。 ホテルのスタッフも親切で、笑顔で対応していただき大変満足しております。特に小さな子供がフロントの方に話かけたりしても、笑顔でかまってくれたり、クマのぬいぐるみやキャンディの小袋を頂き、大変嬉しかったです。 私が風邪で声が出無かった時も、蜂蜜レモンなどの飲み物を勧めてくださったり、毎朝気遣って下さいました。 アミニティもエルメスで高級感がありました。 また機会があれば利用したいと思います。

10/10 (非常に良い)

ふりえ、日本, 東京都

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ほぼパーフェクトなホテル
初日のお湯の温度が少し低かったが、翌日からは直っていた。 この点を除けば、ほぼパーフェクトなホテル。 部屋は清潔で広い。パリ市内の狭くて、バスタブのないホテルに 泊まるよりもよほど良い。ただし、バスタブは一番下のランクの 部屋にはなさそうなので注意が必要。 住所はギリギリでパリ市ではないので、空港からのホテル送迎タクシー を利用することはできないが、凱旋門までメトロでわずか10分、 シャルルドゴール空港からもエールフランスバスでポルトマイヨ駅での 地下鉄乗換(3駅)で一時間程度だし、帰りはデフェンス地区から タクシーに乗ったので、空港まで40分程度だった。 (タクシー乗り場はIBISホテルの前、同じ場所に一日5便のみだが、 デフェンス地区専門の空港リムジンバスのバス停もある) パリ市内まで、徒歩1分のメトロの駅からどこへでも30分以内だし、 73番のバスに乗れば(市内行はIBISホテルの向かい側にバス停あり)、 凱旋門、シャンゼリゼ通りを通って市内まで行ってくれる。 市内にも数少ない5星ホテルだが、市内とは比べ物にならないほどの コストパフォーマンスの良さ、デフェンス地区の朝晩の治安の良さ、 デフェンス地区のプロムナードからは新凱旋門、凱旋門、エッフェル塔を 見渡せる上に、新凱旋門近くにはレキャトルタンというショッピング センターもあり、その中にAUCHANという総合スーパーもあるので、 買い物やお土産確保にも事欠かない。(夜20または22時まで営業) 朝食も、イングリッシュブレックファストをスタイリッシュで清潔感のある 1階のラウンジで食べることができるし、新凱旋門や10分くらいメトロに 乗ってカフェで食べるのもよし。ただし、メインダイニングのイタリアン レストランは改装工事中で、2012年8月現在閉鎖中だったので、 フルコースの夕食はホテルでは食べられないが、ラウンジでアラカルトは 食べることができた模様。(試してはいないが) 他の方のコメント同様、パリのアパルトマンっぽい雰囲気や、プチホテル のような風情は全く期待できない建物&地区なので、そういったものを 期待するならばサンジェルマンや凱旋門近くのホテルを選ぶべきだが、 そういうのは昼間の観光で充分、夜と朝は高級感のあるホテルで リラックスしたいという人にはこちらを絶対お勧めしたい。 何度か訪れているパリではあるが、今後の定宿にしたいと思った。

10/10 (非常に良い)

kana、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ホテルで過ごす時間が快適です。
地下鉄の駅からは近いのですが、場所が奥まっているのと看板の文字が光でちょっと わかりづらくて最初は見つけにくかったですが、最寄の駅からは凱旋門もエッフェル塔も新凱旋門も見えてよかったです。 ホテルの近くにはほとんどお店はありません。 ホテル自体はすごくきれいで、スタッフの方もとても親切でした。 スーペリアルームに泊まりました。部屋もすごくきれいで広くてベッドが最高に寝心地よかったです。 アメニティはエルメスでした☆wi-fiも使えましたが、少し入りが悪かったです。 ホテルで過ごす時間もすごくいいものになりました。

10/10 (非常に良い)

ROOK、日本, 東京都

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利な高級ホテル
凱旋門から地下鉄で10分ほど。M1の終点より1つ前の駅です。駅からは近くですし、ソフィテルらしく高級感が漂っています。ただ欠点をいうなら場所があまりパリっぽくないこと。汐留に泊まっているような雰囲気です。でも快適な生活をするならお勧めです

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
最高の寝心地
ベットの寝心地は最高でした。ベットに入ると即眠れるほど。 場所が少し遠いけど地下鉄のアクセスがいいので、問題ないです。 地下鉄の駅からホテルまで夜はちょっと怖いかも。 ホテルのスタッフは皆フレンドリー。日本語を男性スタッフが一生懸命 喋ってくれて助かりました。 ホテルのレストランはエキシペンシブ 総じてスタイリッシュホテルでした

8/10 (良い)

themay、大阪、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
まずはよいホテルだった。
こじんまりしたホテルで、パリの新都心であるが、中心街へも地下鉄一本でいけ、 よかったと思う。スタッフの対応もよく、快適に過ごせるホテルでした。

10/10 (非常に良い)

ひらの、大阪

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
親切・快適・便利なホテル
従業員の方が非常に親切で良いホテルでした。 色々な問い合わせやお願いをしましたが、笑顔で応対してもらい気分良く過ごす事ができました。 また、部屋もキレイかつ快適です。 パリへのアクセスは地下鉄で移動する事を前提にしているならば何ら不自由ありません。むしろ、駅が近いのでパリ市内より便利な事もあると思います。 お勧めのホテルです。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
郊外だが交通の便は良い。
とても高級なホテルです。その割に料金はお得でした。パリ市郊外なので、空港ー市内の乗り合いミニバスサービスは利用できないのが問題でしたが、ポルト・マヨまでエアフラのバスを使い、そこからホテルまでタクシーに乗ればさしたる不便ではない。地下鉄駅からごく近いので、どこに行くにも便利。CPはとても高いと評価しました。

10/10 (非常に良い)

Nastasia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Super Service.
2024 年 5 月に 3 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Nastasia,Thank you so much for your comment, we are truly happy that you have found our service super ! We hope to see you soon !

10/10 (非常に良い)

Jennifer

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great hotel but very different to get to due to construction.
2024 年 5 月に 4 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Jennifer,From all our team, thank you for your amazing feedback. It has been a pleasure to welcome you and we hope to see you soon.

6/10 (普通)

Suad

良かった点 : スタッフとサービス
really confused to fine the place at the back dore the dont even have a sine to say the name off the hotel
2024 年 5 月に 4 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Suad,Thank you for your comment. We are truly sorry if you got confused, we can assure you that our name & the logo of MGALLERY is displayed in front of our both entries but it might be confusing since we have a name "NEST" and a brand "MGALLERY". We are sorry for that but we hope that we will see you again now that you know where we are. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Junayd

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Yeah, it was nice
2024 年 5 月に 4 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 17 日)
Dear Junayd,Thank you so much for your comment, we hope to see you soon again !

10/10 (非常に良い)

Geeta

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had a wonderful stay at this hotel. I was worried about accessing the hotel with taxi, but I called the hotel and they gave me the address which brings the taxi right to the hotel entrance. The staff was so polite and helpful. Room was spacious and beds were good-sized and comfortable. Loved the location with easy metro access and the square at night was lovely with a large fountain and views of the Arc and Eiffel tower. Sat outside near the fountain with a bottle of wine and watched the Eiffel tower light show at night. Will stay here again!
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Margaux front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 16 日)
Dear Geeta,Thank you so much for your feedback, it is amazing for us to read your comment. We are glad that you enjoyed your stay with us and we hope to see you again soon !

10/10 (非常に良い)

James Robert

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great hotel for a few nights stay! From just outside the hotel you have a view of the Eiffel Tower and Arc De Triomphe from a distance. Hotel is lovely inside, as is the surrounding area. Not a lot of options for food nearby but the hotel itself does have its own restaurant and offers room service. Overall had a great stay here and its distance from the very centre of the city is not a problem whatsoever considering how close the metro stop is and how easily accessible it is. One member of staff in particular, Valentine, made our stay all the more better. Couldn’t have been more pleasant to speak to and helped us massively when it came down to language difficulties.
2024 年 5 月に 5 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear James Robert,What a pleasure to read your feedback following your stay with us. From all our team, and especially, Valentine, thank you very much for this. We hope we will see you very soon !

10/10 (非常に良い)

Matthew

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had an enjoyable experience. Location was nice and had a mall nearby with plenty of options for food as well as a main metro to the city. Amenities were nice too since shower essentials were provided along with slippers and robe.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Margaux Front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 2 日)
Dear Matthew,Thank you for your feedback. We are delighted to know that you enjoyed your stay with us.We look forward to your next trip to Paris in our cocoon.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Roshan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Excellent staff
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Margaux front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 5 日)
Dear Roshan,It is with great pleasure that we read your comment. The entire team thanks you for that and hopes to see you soon in our Nest.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Priya

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Lovely hotel
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Margaux front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 5 日)
Dear Priya,Thank you so much for your feedback. We are truly happy to know that everything went perfectly during your stay with us.We look forward to your next stay at the Nest.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Gabriella

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Margaux front office manager からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 26 日)
Dear Gabriella,Thank you so much for your feedback. We hope to see you soon !

10/10 (非常に良い)

prisca

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Completely Avoid
My weeklong stay at Nest Stay in Paris left me with mixed feelings, as the experience fell short of the expected 5-star quality. Let's start with the check-in process, which was marred by frustrating delays. Despite arriving with anticipation, the prolonged wait left a negative first impression. The reception staff's demeanor further contributed to the disappointment. The service lacked the warmth and courtesy one would expect in a 5-star establishment. Unfortunately, encounters with the staff left me feeling unwelcome, and their overall attitude did not align with the hospitality standards associated with top-tier hotels. Moving on to the touted 5-star breakfast, it was underwhelming, to say the least. The variety and quality of offerings were not commensurate with the elevated status of the hotel. It left me yearning for a more refined and diverse culinary experience, which one typically anticipates in a 5-star setting. One of the most significant letdowns was the state of the rooms. Despite the promise of luxury, they lacked basic amenities that are considered standard in high-end accommodations. From missing toiletries to inadequate furnishings, the rooms failed to provide the comfort and convenience expected from a 5-star hotel. In summary, my stay at Nest Stay in Paris was marred by delays in check-in, a disappointing reception staff, an underwhelming breakfast experience, and rooms that did not live up to the basic standards of a 5-star establishment
2024 年 1 月に 6 泊滞在
Margaux front office managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 5 日)
Dear guest,We are truly sorry to read that your stay was not up to your expectations with us. Please be assured that your comment will be shared in order to avoir future occurance. Best regards,

2/10 (非常に不満)

Aaditya

2024 年 1 月に 1 泊滞在
Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisorからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear,We thank you for taking the time to share your opinion. Although we would have preferred your experience to have been more pleasant, your feedback and impressions are very important to us, because they help us to improve our services on a daily basis. Customer satisfaction is our priority, but apparently we didn't get it right this time. If you give us the opportunity to regain your trust, we will be happy to offer you the best that our customers enjoy every day.Please accept, Madam, Sir, our distinguished greetings.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 3 泊滞在
Canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

6/10 (普通)

Dan

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
The hotel is inaccessible by car. The area is in constant development which makes it really hard to find the hotel if you’re driving. There’s no “front door” so unless you’re by foot on a specific level in the area, it is almost impossible to know where you’re going and where to find it. Took us over an hour by car to finally find our way in. The staff didn’t help on the phone. They hang up on us basically saying: we can’t help you.
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisorからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear,We thank you for taking the time to share your opinion. Although we would have preferred your experience to have been more pleasant, your feedback and impressions are very important to us, because they help us to improve our services on a daily basis. Customer satisfaction is our priority, but apparently we didn't get it right this time. If you give us the opportunity to regain your trust, we will be happy to offer you the best that our customers enjoy every day.Please accept, Madam, Sir, our distinguished greetings.

10/10 (非常に良い)

Nana

2023 年 12 月に 6 泊滞在
Canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

10/10 (非常に良い)

Riccardo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
L'albergo si trova in una posizione strategica a pochi passi dalla metro 1 in una gigantesca area pedonale, senza lo stress del traffico permette di godere di un confortevole soggiorno a 5 stelle ma allo stesso tempo di tagliare l'intera città di Parigi in soli 19 minuti. Consigliatissimo.
2023 年 12 月に 3 泊滞在
canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

6/10 (普通)

sofiane

2023 年 12 月に 5 泊滞在
Canelleからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 16 日)
Dear guest,Thank you for your comment. We are happy to know that you enjoyed your stay and we look forward to welcoming you again.Best regards,Canelle Chef de Brigade Front Office Supervisor

10/10 (非常に良い)

Athénaïs

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Margaux Front Office Manager からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 30 日)
Dear Athénaïs,Thank you so much for your feedback, we hope to see you soon !

10/10 (非常に良い)

Andreas

出張
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 11 月に 2 泊滞在
Margaux Front Office Manager からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 16 日)
Dear Andreas,Thank you so much for your comment ! We hope to see you soon.

8/10 (良い)

Jennie

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Business district- beautiful hotel- not city cente
We waited approx 40 minutes past 3pm for our room after travelling 9 hours to get there. The place itself is beautiful but in the business distract so food places close early and it is not exactly right in the city center fortunately the train station is a 5 minute walk away. I would prefer a place closer to the city center. However the hotel itself is gorgeous! Great room service and well maintained. We wish we had been able to get to our room sooner seeing how we sat in the lobby for almost 3 hours waiting for a room to become available. A welcome drink or some more hospitality while we waited would have been nice!
2023 年 10 月に 4 泊滞在
Margaux front office manager からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 2 日)
Dear Jennie,Thank you very much for your comment, we are ahppy that you found our hotel gorgeous and that you enjoyed your stay. I am truly sorry about the wait for your room, please be assured that I will check wht happened with our team in order to prevent this from happening again. Do not hesitate to contact me directly for your next stay so that I can make sure everything goest perfectly

8/10 (良い)

Sean

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great place to stay if you need to be in la Défense and easy to get around the city from. Room was spacious and you can see it’s clearly looked after.
2023 年 9 月に 1 泊滞在
Justine, Assistant front office managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 9 日)
Dear Sean,Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

johan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Séjour au top
Séjour au top, personnel agréable, petit déjeuner sensationnel. Situation géographique top. Petit bémol pour le restaurant non ouvert du vendredi soir au dimanche. Même si autour il y as ce qu'il faut a 10 min à pied.
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Margaux からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 2 日)
Cher Johan,Merci infiniment de la part de toute notre équipe pour votre retour, nous sommes très heureux que tout se soit passé parfaitement et nous avons hâte de vous accueillir à nouveau.

10/10 (非常に良い)

Dana

Nice
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Margaux MARY front office manager からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 2 日)
Dear Dana,thank you very much for your comment !We look forward to welcoming you again.

10/10 (非常に良い)

Bradley

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This hotel was lovely, but it was very secluded and had nothing open around it.
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Margaux MARY front office manager からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 2 日)
Dear Bradley,thank you so much for your kind words ! I will share them with all our team and we hope to see you soon !

2/10 (非常に不満)

Vinoja

家族旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Schmutzig und schlecht gelegen
Schlecht zu finden. Wir mussten Taxi Fahrer immer lotsen. Kein Parkplatz vorhanden nur öffentlicher Parkplatz. Gepäck wird nicht ins Zimmer gebracht. Es hat nichts mit 5 Stern hotel zu tun.
2023 年 8 月に 6 泊滞在
Justine, Assistant front office managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Dear Vinoja, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Nest Paris la Défense - MGallery. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.As indicated on our website, we indeed do not have a car park and recommend the QPark Michelet 2 to our guests since it is the closest one. Our staff is available 24/7 and happy to assist you with your luggages or any request, I am sorry if it felt like that was not the case. I hope that even though the hotel might be difficult to access, you still enjoyed the decoration and the service provided by our team. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Célyne

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Un hôtel très accueillant non loin de l'Arche de la Défense. Prestations de qualité digne d'un 5 étoiles. Je recommande vivement.
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Justine, Assistante responsable réceptionからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 29 日)
Chère Célyne, Nous vous remercions pour l'avis que vous avez laissé sur notre hôtel.Nous sommes ravis que vous ayez apprécié votre séjour et espérons vous accueillir à nouveau très bientôt.Bien cordialement,