2 つの屋内プール、2 つの屋外プール、プール パラソル、サンラウンジャー

サボイ ル グランド ホテルの口コミ

5 out of 5
サボイ ル グランド ホテル
Avenue de la Menara, Marrakech

口コミ

8.0

とても良い

評価 10 - 1005 件の口コミ中 466 件が非常に良い" "
評価 8 - 1005 件の口コミ中 279 件が良い" "
評価 6 - 1005 件の口コミ中 122 件が普通" "
評価 4 - 1005 件の口コミ中 66 件が不満" "
評価 2 - 1005 件の口コミ中 72 件が非常に不満" "

8.6/10

清潔度

8.0/10

スタッフとサービス

8.0/10

設備とサービス

8.4/10

施設のコンディションと設備

7.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Makiko、福岡市

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
サボイルグランドホテルはコンシェルジュの人もお茶を入れてくれる人も、とても親切で本当に色々お世話になりました。 朝食はフルーツを切ってくれる人がいたり、チーズを切ってくれる人がいたり、ご飯の種類も多く大満足でした。 ホテルの前からシティツアーのバスもでていて、こちらで一緒に予約したコードをバスに乗ってる係りの人に見せたらすぐにのせてくれました。 ジャマエルフナ市場まではタクシーで100ディルハムの距離。 大きなホテルなので、初めての人はモロッコでリヤドにとまるよりは良いと思います。 予約もしてくれるし、タクシーの交渉もしてくれました。 ラマダン中に行きましたが、持ち込んだワインやビールの栓も開けてくれて、部屋で楽しむ事ができました。 ホテルの外では、イスラム圏なので肌の露出は控えた方がよいですが、ホテルの中ではみんなラフな格好をしていました。 プールは入れませんでしたが、プールサイドはとてもら気持ち良さそうてました。 かなりオススメなホテルです。
2019 年 5 月に 2 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
good hotel
Very Good
2019 年 4 月に 4 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
全体的にレベルの高いリゾートホテル
プールなどが完備したリゾートホテル。部屋は大きく快適、バスタブはなかった。飲料水も備わっていて、部屋でコーヒーなども飲める。食事の質は高く、特に、デザートやパンはフランスの高級ホテルと変わらなく、欧州の他のホテルよりおいしかった。オレンジジュースは特に美味しかった。隣にショッピングセンターがあり、ジュースなどをそこで調達できて便利。旧市街までは20分くらい徒歩で行くか、タクシーになる。旧市街は人が多く、夜もうるさいので、逆に少し離れたホテルは静かで安全でよかった。
2019 年 4 月に 4 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

2/10 (非常に不満)

TAKESHI

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
サイアク‼︎‼︎‼︎
1500文字では語り尽くせぬあらゆるトラブルのオンパレード。Hotel.com関連ではまず予約が通っておらず深夜に長時間待たされた。改めてクレジットカードで支払ったため、料金を二重取りされていないか今も心配。早急にチェックを要求する。 大規模で見た目は大掛かりだが、スタッフ教育が不足しており、どこが五つ星なのか全く理解不能。
2019 年 4 月に 4 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

2/10 (非常に不満)

アスコ、JAPAN

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最初は、陽当たりの良い部屋へ案内されると申し込んだ部屋の大きさ設備が違い、又フロントで変更して貰うと、部屋は暗い、陽当たりが悪いので寒い景色は、隣のアパートしか見えない、せっかく来たのに最悪でした。シーズンホフだから部屋は、いっぱい空いていましたがXperiaでのオーダーで安いからでしょうか?遠く迄来て、残念でした。
2019 年 1 月に 2 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利で快適なホテルです
メディナの中のリヤドを二泊予約していたのですが、初日に色々と幻滅してしまって、急きょこちらのホテルに二日目に移動しましたが、大正解でした。 メディナの中は素敵なレストランも少ないし、客引きや原付に疲れはて、夜は明かりも少なく細い道を歩いてリヤドまで帰るのが怖かったですが、 ここはホテルの中にもレストランやバーがいくつかあるし、すぐ隣のメナラモールにもたくさんレストランがあり、夜まで外で食事や買い物してゆっくり過ごせます。 冬の滞在でしたが、地下の室内プールは温水でプールにも入れました! スタッフの方々も皆とてもよい対応だし、朝食も種類豊富で美味しくて、サービスもよかったです。 モロッコ最終日だったのですが、チェックアウトした後に、隣のモールに最後のお買い物にも行けてとても便利でした。 隣のモールはホテルと直結しています。 カリフールや、メディナのようなお土産屋さん、アルガンオイルのお店もたくさんあり、お土産はほぼこちらでそろいます。 なにより、モールのお土産屋さんは、ほとんど客引きもないし、値段が書いてあるところもあったり、書いてなくて聞いてもメディナよりも良心的な値段でした。値下げもしてくれますし、しつこくないので買い物に疲れません。 空港へもとても近いし、ホテルからすぐにタクシーにのれるので、ストレスなく空港へ行けました。
2018 年 12 月に 1 泊滞在
MARKETING DEPARTEMENTからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 9 日)
Dear Customer, We would like to thank you warmly for your comment following your experience at the Savoy le grand hotel Marrakech. We were delighted to learn that your stay with us gave you great satisfaction, and that you appreciated the service offered by the members of our teams, our tasty gastronomy, the facilities and equipment of the hotel and the advantageous location for Marrakech visitors. We have also taken note of your remarks, we have transferred them to the departments concerned for processing because at the Savoy our priority is to satisfy you and to provide you with a service worthy of the name and It is thanks to your remarks that we can improve our Service quality. We hope that we will have the pleasure of welcoming you once again. Best regards

10/10 (非常に良い)

yumiko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2017 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Alain J.

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent rapport qualité prix …
2024 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Shakir

良かった点 : 清潔度
2024 年 5 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Blud

出張, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great location. Descent breakfast. Rooms were clean and good size. Would go back again
2024 年 5 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Roger

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Well-appointed and spacious hotel room. Luxurious lobby. Pleasant grounds. Experience with staff was very variable- some were welcoming, others were aloof.
2024 年 5 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

Hassan

気になった点 : スタッフとサービス
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

maria del rocio Cortes de

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Me gustó mucho el hotel cerca de Medina pero sin estar todo el tiempo en súper bullicio y mil gentes. El servicio muy bueno, la gente amable. Súper ubicado para acceder a todo. La habitación bien sin ser algo excepcional pero cumple. Súper recomendable. El desayuno muy bueno para estar incluido. Me quedaría de nuevo sin duda.
2024 年 4 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

David

良かった点 : 設備とサービス
Hotel staff are wonderful! Beware hotel car agency
2024 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

David

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great stay for a great price!
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Mehak

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Beautiful property, just how it looks in the pictures if not better! The rooms are large and well kitted! The customer service is really goo and the breakfast buffet is exquisite and definitely something to look forward to every morning! The location tops off this hotel beautifully as it is right next to a mall which has great dining options and is also walkable to some of the main tourist sites!
2024 年 4 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Indranil

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Large property but a bit distant from the centre.
2024 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

HANNA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 5 泊滞在

4/10 (不満)

Sami

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス
Diese ist eine Gut 4 Sterne Hotel. Nur die Essen und Getränke sind 5 Sterne in Preis.Dass Verhältnis passt nich, vergleichen mit Sofitel. Nabu ist sehr grosse unterschied. Viel zu Gross so Kantine mäßig,. Beim Frühstück sehr viel Betrieb. Personal ist Bemüht zwar und sehr Nett kommen aber mit so viele Gäste nicht klar. Anlage selber ist teil Renoviert aber überall wo Teppich ist hat Geruch.
2024 年 4 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Carlos

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Bebidas alcohólicas y cockteles de muy baja calidad y precio desmedido.
2024 年 3 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

Marjan

家族旅行
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
I had a fight with the Concierge who was more focused in selling tours than helping hotel guests. The television kept turning off but they immediately gave us a new one. The water temperature kept switching from hot to cold and vice versa. There is a spa at the hotel but if you just want to use the jacuzzi you have to pay 25 euros. The hotel is beautiful but overall it is not worth the price and there is a lot to be desired. They have an excellent breakfast buffet however.
2024 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Agbeko

2024 年 3 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Simon

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
nice
2024 年 3 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Jamie

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 4 泊滞在

4/10 (不満)

Nicholas

良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
Overall clean, Servers are all friendly its the front desk that could use some work. Never heard of a hotel that will not let you bring your own food or beverages in the room you paid for, instead they stop you at door and try to make you pay for their overpriced menu. You will constantly be watched like you are breaking rules. Also they will check for marriage and try to make you pay for another room.
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 4 日)
Dear Nicholas,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable feedback on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech.We express regret that you did not fully enjoy your stay with us. Please be informed that we do provide room service 24hours and outlets are open until 23:00hrs offering varieties of cuisines throughout the day. We do not allow outside drinks or foods due to hygiene issue, each hotel has it’s own policies but it is general practice in 5 stars hotels around the world. Regards to marriage certificate, it is obligatory for Moroccan nationality holders only and this is applicable for all hotels in the country.Please accept our sincere apologize for any inconvenience you experienced. We look forward to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.

8/10 (良い)

damia

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Ne jamais prendre une chambre au rdc bruyante toutes la nuit Venue pour me reposer et j ai passé des nuits bruyantes
2024 年 2 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Xavier

2024 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gary

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great hotel located outside of Marrakesh but within walking distance of centre. Lovely pools and decor. Staff were always courteous.
2024 年 2 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Guillaume

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Hébergement très bien Concierge peu efficace
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 22 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

Farnaz

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2024 年 2 月に 7 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 22 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

Jonathan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
We had an amazing family trip, the facilities were excellent and nothing was to much trouble for any of the staff all of who were very friendly
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Thank you a great deal for picking the time and posting such a wonderful 5 star review on your vacation here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech, we would like to take this opportunity and thank you for the immense abundance of warm comments concerning the facilities and services of the property as well as the proficiency, hard work and welcoming attitude of our staff members, we are always at your service to provide you an exclusive treatment and guarantee you a most memorable vacation with an impulse to become our regular guest forever after. We are extremely delighted you truly enjoyed your holidays, which indicates the fact that all our efforts are fruitful. We look forward to welcoming you back to Savoy Le Grand Hotel Marrakech.

4/10 (不満)

André

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
DÉCEPTION
Depuis le changement de propriétaire, des économies portant sur le sanitaire et le service ont rendu le séjour désagréable
2024 年 2 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Abby

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Exactly as described. The service was amazing, the room clean and bigger than expected. The boys loved the choice of 6 pools. Obviously the outdoor ones were pretty cold but it’s February, and the indoor ones were great. The choice of restaurants and poolside menu were great and overall very good value for money - some welcome winter sun and a great half term option.
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Thank you a great deal for picking the time and posting such a wonderful 5 star review on your vacation here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech, we would like to take this opportunity and thank you for the immense abundance of warm comments concerning the facilities and services of the property as well as the proficiency, hard work and welcoming attitude of our staff members, we are always at your service to provide you an exclusive treatment and guarantee you a most memorable vacation with an impulse to become our regular guest forever after. We are extremely delighted you truly enjoyed your holidays, which indicates the fact that all our efforts are fruitful. We look forward to welcoming you back to Savoy Le Grand Hotel Marrakech.

10/10 (非常に良い)

Derek

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

4/10 (不満)

Ali

出張
気になった点 : スタッフとサービス
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valuable guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. We thank you for taking the time to rate and apologize for any inconvenience you experienced.We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.

2/10 (非常に不満)

Don

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Stolen goods
The gift I got from my wife was stolen and the hotel did not solve the issue.
2024 年 1 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Lynda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

ARI

2024 年 1 月に 3 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

Raihan

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Fantastic
2024 年 1 月に 3 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

Chantal

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Tres bien
Hotel tres bien , pour sa situation, le cadre , le personnel tres a l ecoute .
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 31 日)
Dear Valued Guest,Thank you a great deal for picking the time and posting such a wonderful 5 star review on your vacation here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech, we would like to take this opportunity and thank you for the immense abundance of warm comments concerning the facilities and services of the property as well as the proficiency, hard work and welcoming attitude of our staff members, we are always at your service to provide you an exclusive treatment and guarantee you a most memorable vacation with an impulse to become our regular guest forever after. We are extremely delighted you truly enjoyed your holidays, which indicates the fact that all our efforts are fruitful. We look forward to welcoming you back to Savoy Le Grand Hotel Marrakech.Sincerely Yours,

10/10 (非常に良い)

Michael

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Chantal

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent
Tres bien . D ailleurs j y reviens souvent
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

2/10 (非常に不満)

Faty

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 25 日)
Dear Valuable guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. We thank you for taking the time to rate and apologize for any inconvenience you experienced.We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.Yours sincerely,

10/10 (非常に良い)

Shuhel

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 25 日)
Dear Valuable guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

6/10 (普通)

Said

Ne mérite plus 5 étoile
Hôtel qui ne mérite plus ces 5 étoiles , service Limité,accueil moyen on sent une dégradation de l’hôtel que je connais depuis c début , je pense ne plus aller dans cette hotel
2024 年 1 月に 4 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Valued Guest,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable feedback on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech.We express regret that you did not fully enjoy your stay with us, please accept our sincere apologize for any inconvenience you experienced. We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.Sincerely Yours

10/10 (非常に良い)

Kahlaoui

2023 年 12 月に 7 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 31 日)
Dear Valued Guest,Greetings from sunny the Savoy Le Grand Hotel Marrakech! We are more than grateful for your valuable rating on your sunny holiday at Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.Sincerely Yours,

8/10 (良い)

André

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Soignez la réception
Ce qui pêche dans cet hôtel est la réception Le personnel y est peu aimable C’est ce qui vous met de mauvaise humeur dès votre arrivée Ailleurs le personnel est gentil et dévoué
2023 年 12 月に 6 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Valued Guest,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable feedback on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech.However, it came to our focus that you remained concerned about our team at reception, please be informed that our guests’ concerns are of paramount importance for us at all times, therefore the pinpointed matters will be investigated by all concerned in order to avoid the same in the future. We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.Sincerely Yours

10/10 (非常に良い)

Mohamed

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Exellent, surtout pour ce prix.
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Valuable guest,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable review on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech. Vacation impressions of our esteemed guests are always of high importance to us. We are impatiently looking forward to hosting you again.

4/10 (不満)

JOSE E

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
Beautiful property poorly managed
Beautiful property but personnel is rude and simply incompetent
2024 年 1 月に 2 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Valued Guest,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable feedback on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech.We express regret that you did not fully enjoy your stay with us, please accept our sincere apologize for any inconvenience you experienced. We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : スタッフとサービス
the standard of this hotel is around a 3/4 star not a 5 star.
2023 年 12 月に 7 泊滞在
Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Valued Guest,Thank you very much for taking the opportunity and sharing your valuable feedback on your recent holiday here with us at the Savoy Le Grand Hotel Marrakech.We express regret that you did not fully enjoy your stay with us, please accept our sincere apologize for any inconvenience you experienced. We hope to host you in our sunny hotel again and smoothen the perceived impression.