外観

ソフィテル ロンドン ヒースローの口コミ

5 out of 5
ソフィテル ロンドン ヒースロー
Terminal 5, London Heathrow Airport, West Drayton, England

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 3037 件の口コミ中 1885 件が非常に良い" "
評価 8 - 3037 件の口コミ中 645 件が良い" "
評価 6 - 3037 件の口コミ中 273 件が普通" "
評価 4 - 3037 件の口コミ中 121 件が不満" "
評価 2 - 3037 件の口コミ中 113 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

9.0/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Katsuhiro

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
very close to the terminal 5
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 12 日)
Dear Katsuhiro, Thank you for the 5 out of 5 review. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards Mohammed Serhan Hotel Manager

8/10 (良い)

Shuhei

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
部屋が広めでした
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 26 日)
Dear Shuhei, Thank you for your recent review. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
窓を開けることはできません。しかもロビーに面しており、換気等、外の空気を取り込むことは不可能です。
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 15 日)
Dear Valued Guest, Thank you for your lovely review, we are pleased you enjoyed your recent stay with us and truly appreciate your continued support and loyalty. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

8/10 (良い)

TOMOMITSU、misato

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ヒースロー第5から雨に濡れずに歩いていけます。部屋も綺麗です広いです。そして、バスタブ着いてます。ヒースロー第2のヒルトンガーデンインよりはオススメです
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 9 日)
Dear Tomomitsu, Thank you for your lovely review, we are pleased you enjoyed your recent stay with us and truly appreciate your continued support and loyalty. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

KAZUHIKO

2023 年 12 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Kazuhiko, Thank you for the 10 out of 10 review. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards Alessandro Mortillaro General Manager

8/10 (良い)

Toshihiro

出張
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 17 日)
Dear Toshihiro, Thank you for your recent review. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards Alessandro Mortillaro General Manager

10/10 (非常に良い)

Yukiko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 13 日)
Dear Yukiko, Thank you for the 5 out of 5 review. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

IAN L

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 31 日)
Dear Ian,Thank you for the 10 out of 10 review.We look forward to welcoming you back soon.Kind regardsAlessandro MortillaroGeneral Manager

8/10 (良い)

Yuka

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
The building was somewhat old and had some mulfunctions on elevator, shower water pressure was not enough, switches to lights are hard to understand how to operate....etc. But the place was convenient and enough to stay overnight to kill time btw the flights.
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 24 日)
Dear Yuka, Thanks for your review, we value your feedback and will review with my team.We truly appreciate your continued support and loyalty. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

8/10 (良い)

Goichi

2023 年 10 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 8 日)
Dear Goichi,Thank you for your recent review.We look forward to welcoming you back soon.Kind regardsAlessandro MortillaroGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Yasushi

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
フロントの従業員が親切だった
2023 年 9 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 8 日)
Dear Yasushi, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager.

10/10 (非常に良い)

TAISUKE

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 1 日)
Dear Taisuke, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

10/10 (非常に良い)

atsuyo

2023 年 8 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 30 日)
Dear Atsuyo, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

6/10 (普通)

Andrew

2023 年 8 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 16 日)
Dear Andrew, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

4/10 (不満)

Takamasa

2023 年 7 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 2 日)
Dear Takamasa, Thanks for your review, we are sorry to hear your recent experience did not meet your expectations please accept our most sincere apologies for any inconvenience caused We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

6/10 (普通)

Toshiaki

気になった点 : 施設のコンディションと設備
アメニティが少ないし悪い
2023 年 7 月に 3 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 13 日)
Dear Toshiaki, Thanks for your review, we hope you enjoyed your overall stay. Sofitel bathroom amenities are completely sustainable and traditional single plastic miniature amenities have been replaced with wall mounted dispensers, which are sustainable and eco-friendly. Accor hotels globally have adopted this approached. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

10/10 (非常に良い)

midori

2023 年 7 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 3 日)
Dear Midori, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

8/10 (良い)

Yuta

2023 年 5 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 13 日)
Dear Yula, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

10/10 (非常に良い)

NORIHIRO

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
レストラン、VERY NICE!
夕食にレストランで食べた食事がとても美味しかったです。また食事だけでも食べに行きたいと思います。
2023 年 5 月に 3 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 19 日)
Dear Norihiro, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

2/10 (非常に不満)

Toshiyasu

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2度と泊まらない
チェックイン時にシステムダウンとのことで2時間待たされた。とにかく運営が悪い。待っている間の説明もなく、ホスピタリティを感じられなかった。周りの人達も皆呆れていた。部屋はモダンでカッコいいがそれだけ。5つ星なのに洗面台のボウルの底にヒビが入っていて茶色いボンドで修正してあり、ポタポタ水漏れしているのには驚いた。部屋の鍵が開かなかった時の対応も不遜で、アジア人蔑視を感じた。プロフェッショナルなサービスマンとしての温かさがなく、これで5つ星とは驚いた。2度と泊まらない。
2023 年 4 月に 2 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 2 日)
親愛なる Toshiyasu 、コメントをお寄せいただきありがとうございます。最近のご経験がご期待に沿えなかったことをお詫び申し上げます。ご迷惑をおかけしましたことを心からお詫び申し上げます。建設的なフィードバックをお寄せいただきありがとうございます。ご到着当日、アコー ホテルのプロパティ マネジメント システムが世界中で機能不全に陥っており、残念ながら当ホテルにも影響がありました。手動で操作する必要があり、チェックインや支払いなどの基本的な機能を提供できませんでした。非常に突然の予期せぬ停止にもかかわらず、混乱を緩和するために利用可能なすべてのリソースがデプロイされました。部屋で見つかった不具合について追加のコメントをいただきありがとうございます。同様の事件が発生しないように、ハウスキーピング チームとの懸念とフィードバックに対処しました。改めまして、ご不便をおかけして申し訳ございません。何卒ご理解とご協力を賜りますようお願い申し上げます。これは、私たちが通常目指しているサービス基準を提供できなかったため、私たちにとっても非常に苛立たしい時間でした.またのお越しをお待ちしております。Kind regards.Alessandro MortillaroGeneral Manager

2/10 (非常に不満)

KAZUTAKA

2023 年 4 月に 2 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 2 日)
Dear Kazutaka,Thanks for your comments, we are sorry to hear your recent experience did not meet your expectations please accept our most sincere apologies for any inconvenience caused. We would be grateful if you could contact us to provide additional details about your recent stay. Once again we are sorry for ant inconvenience caused and look forward to connecting with you.Kind regards.Alessandro MortillaroGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Hiromoto

Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 6 日)
Dear Hiromoto, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 12 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 17 日)
Dear guest, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manage

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 1 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 17 日)
Dear Guest, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manage

10/10 (非常に良い)

Hiromoto

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
空港利用の時はいつも泊まっています。 レストランも美味しく、部屋も快適に過ごせます。 スタッフも素晴らしい?
2023 年 1 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 11 日)
Dear Hiromoto, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager.

10/10 (非常に良い)

Toru

2022 年 9 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 28 日)
Dear Toru, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your overall stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
いつも利用します
ジュニアスイートに泊まりました ラウンジにアクセスできます 朝食、ティータイム、アルコールタイムがあり 大満足です
2022 年 9 月に 2 泊滞在
Alessandro Mortillaroからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 8 日)
Dear Guest, thanks for your review, we are pleased you enjoyed your stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager.

10/10 (非常に良い)

Sugiko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Hiromoto

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
久しぶりの滞在でしたがとても快適でした。以前よりアメニティが少ないかも。
2022 年 6 月に 1 泊滞在
Alessandro Mortillaro からの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 29 日)
Dear Hiromoto San, Thanks for your review, we are pleased you enjoyed your stay. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Alessandro Mortillaro General Manager.

8/10 (良い)

Toru

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 4 月に 1 泊滞在
Guest Relations Team からの返信 (投稿日 : 2022 年 5 月 3 日)
Dear Valuable Guest, Thank you for taking the time and effort to share your feedback following your recent stay at Sofitel London Heathrow. I am very glad to know you had a pleasant and relaxing stay. We look forward to welcoming you again. Kind regards

8/10 (良い)

Takehiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

MASAE

2022 年 3 月に 1 泊滞在
Guest Relations Team からの返信 (投稿日 : 2022 年 5 月 2 日)
Dear Valued Guest, Many thanks for taking the time to share your recent experience with us. We look forward to welcoming you back soon. Kind Regards.

8/10 (良い)

Hirokazu

2021 年 11 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Hiroshi

出張
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Cleaning was not perfect
バスタブの清掃が不完全だった。他はほぼ完璧なのに残念。 Cleaning of Bath tab was incomplete. Only one minus point, it’s pitty.
2021 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Dale

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very helpful and friendly staff. Very comfortable room and restaurant was excellent.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Linda

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We thoroughly enjoyed your hotel! So so nice, clean, great food! Was even more impressed when we got there. GREAT way to end our trip!
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Liane

良かった点 : 清潔度、設備とサービス
Excellent location. Staff were friendly.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Mark

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Best airport hotel. Convenient and amazingly comfortable bed. I always go there if I have to stay overnight at Heathrow.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

Susan

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very disappointing for a Sofitel. Brusque receptionist. On checking in after 10pm, I was not informed that room allocated had disability bathroom, that sole lift to reach it was through Convention and Events area, nor that room key activation of lights was unusually configured - after dark I had to use my own torch to work out that the key slot was horizontal. Bathroom basin and mirror low for wheelchair access; shower not enclosed leading to flooding; no hairdryer discoverable. On arrival, bathroom floor had dirty shoeprint marks. Request after finding state of bathroom to change rooms was met with "none available" as hotel fully booked. This room had been booked more than 5 months before this stay. Have stayed at several other airport hotels in other cities, all much cheaper and better experiences. Only good point was that bed was comfortable.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Maria

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Kurt

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
It's a relatively new and modern hotel that is accessible directly from Heathrow Terminal 5. For a traveler who is in and out of London within a day or two, it's super convenient. It's easy to travel in and out of the city via Paddington Express (15-20 minutes)or the Picadilly Subway Line, though that ride takes a good 45 minutes. Otherwise, it's an excellent, clean, well run, well kept hotel that feels very comfortable.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

TARLOCHAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
EXCELLENT, In every way
2024 年 5 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

Ann Marie、Minocqua

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Very rude hostess at restaurant.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Guy

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Superb
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Guy, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

8/10 (良い)

MORVEN

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had another lovely stay at the Sofitel. Swift check in, a complimentary upgrade and a spacious and comfortable room were gratefully received by us. A very early start meant we couldn’t manage dinner but maybe next time!
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 21 日)
Dear Morven, Thank you for your lovely review, we are pleased you enjoyed your recent stay with us and truly appreciate your continued support and loyalty. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

8/10 (良い)

Brian

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Slow checking in. No phone charging by the bed. Otherwise it was super.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Brian, Thank you for your recent review. I am disappointed we did not meet your expectations during your recent stay with us. Rest assured I have raised this with the relevant departments, as we aim to work on the issues you have highlighted. I do hope this has not deterred you from visiting us again as we do hope to welcome you back to Sofitel London Heathrow. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

William

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Easy walk from airport terminal to hotel. Convenient for our overnight layover.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear William, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Triscilla

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Best airport hotel I’ve stayed in . . , clean and modern. Very well maintained despite the significant traffic in and out of this hotel. The only area of improvement would be a lack of staff friendliness in the bar restaurant. Our waiter was a bit rude. No complaints about the rest of the staff we encountered.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Temasz, Thank you for your lovely review, we are pleased you enjoyed your recent stay with us and truly appreciate your continued support and loyalty. I have addressed your comments about the rude waiter with the restaurant team to remind the team of the importance of guest satisfaction.I do hope to welcome you back soon. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

2/10 (非常に不満)

Arronveer

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Had to sleep in lounge with my family including 3 year old son because the hotel over booked, despite me paying for my reservation weeks in advance
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 21 日)
Dear Arronveer, Thank you for your recent review. I have since made direct contact with you via email. I look forward to hearing back.Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

Dale

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Sofitel is a great hotel and the staff very friendly and helpful.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Mohammed Serhanからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Dale, Thank you for your lovely review, we are pleased you enjoyed your recent stay with us and truly appreciate your continued support and loyalty. We look forward to welcoming you back soon. Kind regards. Mohammed Serhan Hotel Manager