外観

ホテル レアル パラシオの口コミ

5 out of 5
ホテル レアル パラシオ
Rua Tomas Ribeiro 115, Lisbon

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 1008 件の口コミ中 520 件が非常に良い" "
評価 8 - 1008 件の口コミ中 324 件が良い" "
評価 6 - 1008 件の口コミ中 99 件が普通" "
評価 4 - 1008 件の口コミ中 37 件が不満" "
評価 2 - 1008 件の口コミ中 28 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

8.4/10

設備とサービス

8.4/10

施設のコンディションと設備

8.4/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

TARO

2023 年 12 月に 2 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 25 日)
Dear Taro,Thank you for the feedback. It’s always important to know our Guests opinion to maintain and improve our service every day.We're very glad to know that you enjoy our service in general. Our Guests' satisfaction is our main concern.Once again, we are delighted to learn that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again in the near future.Kind regards,Marta Sousa Customer experience manager

10/10 (非常に良い)

SHIMIZU、Fujinomiya-shi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
徒歩4分程の位置に地下鉄(S.Sebastiao駅)があるので便利です。近くにスーパー(pingo doce)もあります。朝食ビュッフェは種類も豊富で、どれも美味しかったです。部屋のシャワーは熱いお湯もしっかり出て、清掃も行き届いているようでしたので特段気になることはなかったです。スタッフさんはどなたも親切でした。
2023 年 11 月に 4 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 25 日)
お客様へ SHIMIZU,建設的なコメントとご評価をありがとうございます。私どもでのご滞在をお楽しみいただけたようで、大変嬉しく思っております。お客様のような厳しいお客様のおかげで、私たちはサービスを向上させ、期待以上のものを提供し続けることができるのです。またのお越しをお待ちしております。よろしくお願いいたします、Marta Sousaカスタマー・エクスペリエンス・マネージャー

10/10 (非常に良い)

Akiko

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもくつろげる雰囲気で、食事も美味しかったです。チェックイン前、チェックアウト後にも快く荷物を預かってくれ、タクシーを呼んだり、書類を印刷してもらったり、全て無料でやってくれました。
2022 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

旅好き夫婦

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
メトロの駅からほど近く、スーパーやデパートも近くにあり大変便利な立地でした。大通りから一本入った道に面しているためか大変静かでした。一階の部屋への滞在でしたが、部屋に面した廊下に入るにはルームキーが必要でセキュリティーも安心でした。部屋は広くて清潔で、スタッフの方のゲストとの距離感もフレンドリー過ぎず、かといって冷たくもなく良い感じかなと共感できました。ただ、出入りでレセプションの前を通る時に、こちらを振り向いてくださることが少なかったのが少し寂しかった。セキュリティーがしっかりしているとはいえ人の出入りにはもう少しだけ注目していただけたらと思いました。 朝食はバラエティーに富んでいて美味しかったのですが、団体の方々がいらしたせいか大変混雑している日が何日かありました。 滞在中たまたま主人の誕生日だったのですが、当日部屋に戻るとケーキとスパークリングワインにメッセージが添えられて用意されていてビックリ!暖かい心遣いが大変嬉しかったです。おかげさまで素晴らしい思い出が出来ました。素晴らしいホテルでした。また是非滞在したいです。
2020 年 1 月に 5 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 5 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you so much for your constructive comments and review. It was a real pleasure to read your review and how much you have enjoyed your stay with us. We look forward to welcoming you again, hopefully soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても5つ星とは思えません。
部屋が古いです。インタネットが遅いです。朝食は最悪です。 とても5つ星とは思えません。2~3星が良いところです。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 29 日)
Dear Guest, First we would like to apologise for not answering you in Japanese. Thank you for your feedback. We regret that your experience with us was not the great experience that we strive to provide to all of our Guests. We will continue trying to always provide a high-quality service in all areas and circumstances. We look forward to welcoming you again, hopefully soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
会計においてのミスが気になりました。朝食ももう少しバリエーションがあると良いかと思います。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 29 日)
Dear Guest, First we would like to apologise for not answering you in Japanese. We sincerely regret that you do not feel satisfied with your stay at our Hotel but we will pass your comment on to the department heads and assure you that we will continue trying to always provide a high-quality service in all areas and circumstances. We look forward to welcoming you again, hopefully for an improved experience. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
特に問題なかったです。
2019 年 11 月に 4 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 29 日)
Dear Guest, We really appreciate your feedback and we are very happy to know that you enjoyed your experience with us. Our Guests' satisfaction is our main concern. We hope to have the pleasure of welcoming you again soon for another great experience at the Hotel Real Palácio. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

Yoshiki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
良いホテルです。立地も良いです。
良いホテルです、朝食は美味しいです。毎週木曜日にはバーでジャズコンサートがあり楽しめました。全体的には清潔なホテルですが、バスルームの換気口にカビがありました。立地はよく、地下鉄でリスボン市内を移動するのに適しています。徒歩五分くらいにデパートがあるのでお土産を買ったり食事をしたりできますが、ホテル周辺の物価は高めです。
2019 年 11 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 3 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you for your comments. It is always important to know our Guests' opinion to maintain and improve our service every day. We are happy to know that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again, soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

4/10 (不満)

koiwai、日本

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
風呂場が髪の毛だらけだった。気がついたのがチェックインした夜中だったので自分で掃除したが、次の日も掃除を頼んだのにやはり風呂場に髪の毛が残っていた。毎朝エレベーターが片方使えずツアー客で混雑してエレベーターは5分以上待つ。朝食も混雑して並んでいる。全体的に古い設備で汚くメインの観光地から数駅離れていて立地も悪い。ツアー専門のホテルという感じで個人旅行では絶対にやめた方がいい。
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 2 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japonese. We regret that your stay at our hotel did not entirely correspond to your expectations and would like to thank you for your constructive comments and feedback. We are constantly reviewing, inspecting and carrying out maintenance work in order to keep everything in good, clean and safe conditions. Please be assured that your comments and suggestions will be taken into consideration and that we will do our utmost to improve wherever we can. Thank you so much for your review and we look forward to welcoming you again, hopefully soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 5 日)
Dear Guest, We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
どのメトロからも近く、立地は最高。朝食も最高。清潔で過ごしやすいホテルです。フロントスタッフは評価できないですが、困ることはなく快適に過ごせました。
2019 年 9 月に 5 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 22 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you for your comments. It is always important to know our Guests' opinion to maintain and improve our service every day. We are happy to know that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again, soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

旅する貴公子、東京都

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
写真から古風なホテルを想像していたのですが、実際は近代的なホテルでした。申込時の条件は「バスタブまたはシャワー」だったと思いますので、自分の部屋にバスタブがあることがわかった時は嬉しかったです。周囲はビル街ですが、大通りからちょっと入っているせいか静かです。朝食ビュッフェは品数も多くおいしいです。ポルトガル最大で日本のデパートより大規模で何でもそろう高級感のあるエルコルテイングレスというデパートまで、徒歩5分以内です。このデパートには、さまざまなレストラン、地下にフードコート(寿司を含む)、や食品スーパー、それにインフォメーションの近くにお土産コーナーもあり、遅くまで営業しているので、夜に買い物ができます。またこのデパートは2本の地下鉄とつながっており、海のほうへも行けるし、私自身が試しましたが空港にも乗り換えなしでたった2ユーロ(うち0.5ユーロはカード代)で乗車時間30分で行けます。もっともせっかく高級ホテル(ホテル入り口の表記では5つ星)に泊まるのだから、タクシーを使うべきとの考え方もあるでしょう。でも、特段気取ったホテルではありません。あと、ホテル内で何組かの日本語をしゃべる人々(団体客ではなさそう)に遭遇しました。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 6 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. We really appreciate your feedback and we are very happy to know that you enjoyed your experience with us. Our Guests' satisfaction is our main concern. We hope to have the pleasure of welcoming you again soon for another great experience at the Hotel Real Palácio. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
駅やスーパーも近く、静かで良かった。
2019 年 8 月に 5 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 6 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you for mentioning our location as one of our best assets. In fact, our Hotel is located near the metro station, the touristic bus stop and the El Corte Inglés shopping center. We're also very happy to know that you've had such an enjoyable stay and we look forward to welcoming you again. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

emi、東京

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
小ぢんまりしたホテルで、お手頃な値段で良かったです。 ホテルのスタッフが少ないせいか受付以外のことも色々やっていたので、きめ細かいサービスまでは期待しない方がいいです。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 6 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
五つ星なのにリーズナブルで駅にも近く良いホテルです。 朝食に野菜がもう少しあると完璧だと思いました。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 6 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you for the feedback and for your constructive comments. It is always important to know our Guests' opinion in order to maintain and improve our service every day. We are happy to learn that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again in the near future. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
朝食が素晴らしかったです。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Brancoからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 2 日)
Dear Guest, First, i apologize for not answering in Japanese. It was a real pleasure to read your kind words. We try to offer a diversified selection at our Restaurant in order to suit the preferences and tastes of all our Guests. We look forward to welcoming you again to the our Hotel. Kind regards, Ana Cláudia Branco Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
サービス○
早朝出発の為に朝食boxを作ってもらえたり、ポルトへの1泊2日の間、荷物を預かってもらえたり、カメラのバッテリー切れで充電用のアダプターを貸してもらったりとホテルサービスフル活用。サービス良し。バルコニー付の部屋で、コーヒー飲みながら贅沢な時間を過ごせた。某旅行会社のツアーでも使っていて、朝食会場で一緒になった。さすが、いいとこ知ってる。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Brancoからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 2 日)
Dear Guest, First, i apologize for not answering in Japanese. It is really gratifying to know how enjoyable your stay was and that you were pleased with our service quality. Thank you so much for your constructive comments and review. We look forward to welcoming you again, hopefully soon, to our Hotel. Kind regards, Ana Cláudia Branco Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適なスティとなりました
フロントスタッフの対応も良く、部屋も清潔で快適なスティが出来ました。朝食も品数少なめですが満足です。駅からは多少坂道はありますが、大きなスーパーもあり、ポルトガル初日の宿泊には、とても良かったと思います。参考情報としては、部屋にスリッパがないので、持参された方がいいと思います。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Brancoからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 2 日)
Dear Guest, First, i apologize for not answering in Japanese. It is really gratifying to know how enjoyable your stay was and that you were pleased with our service quality. Thank you so much for your constructive comments and review. We look forward to welcoming you again, hopefully soon, to our Hotel. Kind regards, Ana Cláudia Branco Real Experience Manager

8/10 (良い)

A

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
電気ポットが壊れていた ルームクリーニングの札を出していた日にバスタオルが設置されていなかった
2019 年 5 月に 6 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 5 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for no answering you in Japanese. Thank you for the feedback and for your constructive comments. It is always important to know our Guests' opinion in order to maintain and improve our service every day. We are happy to learn that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again in the near future at the. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

Takashi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 4 日)
Dear Guest, We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス
基本設備は申し分ないが、wifiが劣悪で殆ど使えないこと、併設にレストランでの食事はあまり美味しくなかったのが残念でした。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 4 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
古いので、あちらこちらにやぶれ、ヒビ等が。レースのカーテンが無く、一日中遮光カーテンを引いて過ごさなくてはならなかった。また、シャワーの向きが変で、歪みを直してもらうようお願いしたが、ついぞ直らなかった。
2019 年 3 月に 6 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answring you in Japanese. We regret that your stay at our hotel did not entirely correspond to your expectations and would like to thank you for your constructive comments and feedback. We are constantly reviewing, inspecting and carrying out maintenance work in order to keep everything in good, clean and safe conditions. Please be assured that your comments and suggestions will be taken into consideration and that we will do our utmost to improve wherever we can. Thank you so much for your review and we look forward to welcoming you again, hopefully soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Dear Guest, We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

Taz、Japan

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
とても良いが、観光地から少し遠い
2019 年 2 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco – Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 3 日)
Dear Guest, First, we would like to apologize for not answering in Japanese. We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco – Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Takashi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
各線の地下鉄の駅にも近く、便利でした。綺麗なホテルで快適なリスボン滞在となりました。
2019 年 2 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco – Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 3 日)
Dear Guest, First, we would like to apologize for not answering in Japanese. It was a real pleasure to read your review and to learn how much you enjoyed your stay with us. Thank you so much for leaving us your great feedback. We look forward to welcoming you again, hopefully soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco – Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 8 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 6 日)
Dear Guest, We really appreciate your feedback and we are happy to learn that you enjoyed your experience with us. Our guest`s satisfaction is extremely important to us. Therefore, we would like to assure you that we will do everything we can to improve continuously. We hope to have the great pleasure of welcoming you again soon. Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

Tom、東京都中央区

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アクセスが良く周辺環境が整っていた。
2019 年 1 月に 6 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 5 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Thank you for taking the time to leave us your feedback. We are very glad to learn that you enjoyed our location. In fact, our hotel is located near the metro station, the touristic bus stop and the El Corte Inglés shopping center. We hope that you stay with our hotel again, hopefully soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
大変便利なロケーション。 都心へも空港へも便利。そして近くに大型ショッピングセンター有。 部屋も広く快適。 スリッパはないので持参の必要あり。 シントラへは乗換の駅まで少し距離があるため、時間に余裕を持った行動が必要です。 また、ホテル近辺には夜ご飯を食べる施設がほとんどないため、予め夕飯を食べておく必要があります。 煙草屋、雑貨屋、コンビニは近くにありません。 必要なものがある場合はホテルの最寄り駅につく前に調達が必要です。
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 5 日)
Dear Guest, First of all, we wouldl like to apologize for not answering you in Japanese.Dear Guest, Thank you for your comments. It is always important to know our Guests' opinion to maintain and improve our service every day. We are happy to know that you enjoyed your stay with us and we look forward to welcoming you again, soon. Kind regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

8/10 (良い)

Akiko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
5つ星?
朝食はアメリカンタイプでまあまあ、5つ星に疑問です。ただしアクセスは良い。
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Ana Cláudia Branco - Real Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 2 月 5 日)
Dear Guest, First we would like to apologize for not answering you in Japanese. Your feedback is very important and appreciated, as it helps us achieving our aim of constantly improving our service according to our guests’ preferences and needs. We are happy that you enjoyed your stay with us and that you were pleased with our privileged location, but we regret that our breakfast selection did not correspond to your expectations. Please be assured that your comment will be passed on to our Executive Chef. We hope that we will be able to welcome you again to our Hotel. Please do not hesitate to contact us for any information or assistance you might require Best regards, Ana Cláudia Branco - Real Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Makram

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
breakfast buffet really good
2024 年 5 月に 2 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 25 日)
Dear Makram,We would like to thank you very much for the top rating you gave our hotel and our service. We look forward to welcoming you back soon with the usual quality of our Hotel.Best regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

RINO

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Conforme aux attendus d’un 5 etoiles
2024 年 5 月に 5 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 24 日)
Dear Mr. Rino,We would like to thank you very much for the top rating you gave our hotel and our service. We look forward to welcoming you again soon with the usual quality of our Hotel as well as any other Hotel of the Real Group.Best regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

Nathalia

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great property! Nice area, wonderful hotel and friendly staff. Will stay again
2024 年 5 月に 3 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Nathalia,We are very happy to learn that you had such a great experience with us.Our teams' daily goal is to answer to our Guests' needs with kindness and professionalism.Your comment is very special to us because it shows that our goal was accomplished.We will continue to do all of our efforts to improve our service every day.We hope you stay with us again soon!Kind Regards,Marta SousaGuest relations manager

8/10 (良い)

ASHLEY

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
The staff here was very attentive and kind. I had a long flight and they were gracious enough to allow us an early check in. Breakfast was good. The central air did not seem to work efficiently, so we were warm at night and eventually just slept with the windows open, which made the room much more comfortable. Overall, nice place. I can tell that the staff take great pride in providing a positive experience for guests.
2024 年 5 月に 2 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Ashley,Thank you so much for taking the time to leave us your kind comments.Its a pleasure to learn that you loved our Hotel and to know that you had such a memorable and unique experience.Thank you for the description of our service. It will certainly be very helpful for our future Guests. We also thank you for bringing this to our attention, and we assure you that we will do everything we can to improve.We look forward to your next visit to our Hotel Real Palácio.Best Regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

Allegra

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel was clean. The staff friendly and helpful. The room was spacious and user friendly. The balcony contained a table for two. The bed was comfortable. The gym had aerobic machines and weights. Massages and jacuzzi was available. The grocery store and pharmacy was close by. Conveniently located for walking here and there.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 15 日)
Dear Mrs. Allegra,Thank you so much for your constructive comments and review. It was a real pleasure to read your review and how much you have enjoyed your stay with us.Only demanding Guests like you allow us to improve our service and continue to exceed expectations.We look forward to welcoming you again, hopefully soon.Kind regards,Marta SousaGuest relations manager

8/10 (良い)

Leila Margarida、Richmond

カップルで旅行, 家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Convenient hotel in a good location.
2024 年 3 月に 4 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 15 日)
Dear Leila,Thank you for mentioning our location as one of our best assets.In fact, our Hotel is located near the metro station, the touristic bus stop and the El Corte Inglés shopping center. We're also very happy to know that you've had such an enjoyable stay and we look forward to welcoming you again.Kind regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

François

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent service, merci pour le séjour
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 9 日)
Cher Frnaçois,Nous apprécions beaucoup votre commentaire et l'excellente note donnée à notre hôtel et à notre service.Nous nous réjouissons de vous accueillir à nouveau au Real Palácio.Meilleures salutationsMarta SousaResponsable des relations avec les clients

2/10 (非常に不満)

ROSE、Laguna Woods

2024 年 4 月に 2 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 20 日)
Dear Rose,We sincerely regret that you do not feel satisfied with your stay at our Hotel, since the feedback we receive is usually extremely positive.We regret your experience has been so different but we will pass your score on to the department heads and assure you that we will continue trying to always provide a high-quality service in all areas and circumstances.We look forward to welcoming you again, hopefully for an improved experience.Kind regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

Martin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This is a well-appointed hotel, and our room was comfortable and spacious. Staff were very helpful, and spoke embarrassingly good English. The food was prepared to a very high standard. There is a nearby metro station that takes you straight through to the airport in about 20 minutes.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 30 日)
Dear Martin,Thank you so much for taking the time to leave us your kind comments.Its a pleasure to learn that you loved our Hotel and to know that you had such a memorable and unique experience.Thank you for the description of our service. It will certainly be very helpful for our future Guests.We look forward to your next visit to our Hotel.Best Regards,Marta SousaGuest relations manager

8/10 (良い)

Rune

カップルで旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Fint hotell med ordinær hotellfrokost, hyggelig personalet, bra standard og renhold på rommene. Ligger rolig og fint til i byen, nærme metroen, 25-30 minutter å gå fra sentrum.
2024 年 4 月に 5 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 27 日)
Kjære Rune,Tusen takk for dine kommentarer om forholdene på hotellet vårt.Vi bestreber oss på å tilfredsstille våre gjesters behov og fremme deres komfort og velvære. Det er med spesiell takknemlighet at vi ser vårt mål realisert.Vi ser frem til å ønske deg velkommen til hotellet vårt igjen snartMed vennlig hilsen,Marta SousaAnsvarlig for gjesterelasjoner

6/10 (普通)

Elaine

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
The hotel is located well just north of the centre with good metro connections around 5-10 mins walk away. Nice local coffee shops and restaurants without the bustle of central Lisbon. Hotel itself is clean and tidy in the public spaces, rooms are in need of an upgrade, small things needed like phone charging points, decent hairdryers and not having to pay for bottled water. Breakfast was abundant, great choice in the buffet, but was fairly crowded in the space available, felt a little claustrophobic and not a relaxed start to the day.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 23 日)
Dear Mrs. Elaine,Thank you very much for your comments about our hotel, and we're very happy to hear that overall you enjoyed your stay with us.We endeavor to satisfy our guests' needs and promote their comfort and well-being. We would like to inform you that we have taken your comment into account and will do everything we can to improve and enhance your experience.We hope to welcome you back to our hotel soon.Best regards,Marta SousaGuest relations manager

6/10 (普通)

NOEL、Smithtown

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
had to move after first night due to unavailability of bathtub rubber mat for my 84 yr old uncle and unpleasant smell in one of our room, Room 330 Otherwise hotel was ok and conveniently located with a very good staff including GM Jorge who handled situation like a pro
2024 年 3 月に 1 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 8 日)
Dear Mr. Noel,We sincerely regret that your experience was not the best one. Thank you for mentioning the commitment we make when a customer is dissatisfied with a situation.We hope that in spite those issues, we will still have you once more for an improved stay.Kind regards,Marta SousaGuest relations manager

8/10 (良い)

Wolfgang Manfred

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
5 gehminuten zur metro.
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 25 日)
Lieber Wolfgang,Vielen Dank, dass Sie unsere Lage als einen unserer besten Vorzüge erwähnen.In der Tat befindet sich unser Hotel in der Nähe der Metrostation, der Bushaltestelle für Touristen und des Einkaufszentrums El Corte Inglés. Es freut uns sehr, dass Sie einen so angenehmen Aufenthalt hatten und wir würden uns freuen, Sie wieder bei uns begrüßen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,Marta SousaManagerin für Gästebetreuung

10/10 (非常に良い)

Vanessa

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We had the best time staying here! The staff made us feel right at home. Thank you SO much you guys!
2024 年 3 月に 5 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 22 日)
Dear Vanessa,Thank you so much for taking the time to leave us your kind comments.Its a pleasure to learn that you loved our Hotel and to know that you had such a memorable and unique experience.Thank you. It will certainly be very helpful for our future Guests.We look forward to your next visit to our Hotel.Best Regards,Marta SousaGuest relations manager

6/10 (普通)

Alex

良かった点 : 清潔度
2024 年 3 月に 6 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 20 日)
Dear Alex,Thank you for your feedback. We sincerely regret that your stay with us wasn't positive. We are very surprised that your score is not positive. Usually our guests praise our staff, the service and location. Kind Regards,Marta SousaGuest relations manager

6/10 (普通)

linda

良かった点 : 清潔度
This hotel very much in need of some updates. Small suiting area off lobby with couches that are completely worn out. Upon sitting in them you sink neatly too the floor. Beds are uncomfortable and pillows old and no flexibility. The parking garage under hotel. To get down with your car is treacherous, to say the least. The curves are SO TIGHT!! ( I’m from NYC I know tight space) we thought we were going to get stuck! Staff at desk not super friendly. Breakfast though was ample, plenty for any type of diet. Shower hot and water pressure great. Overall ok, but needs some upgrades.
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 13 日)
Dear Mr. Linda,We regret that your stay at our hotel did not entirely correspond to your expectations and would like to thank you for your constructive comments and feedback. We are constantly reviewing, inspecting and carrying out maintenance work in order to keep everything in good, clean and safe conditions. Please be assured that your comments and suggestions will be taken into consideration and that we will do our utmost to improve wherever we can. Thank you so much for your review.Kind regards,Marta SousaGuest relations manager

8/10 (良い)

Esteban

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Podrían estar mejor las instalaciones. El desayuno no es bueno.
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Estimado Sr. EstebanMuchas gracias por su opinión, que merece toda nuestra atención y que sin duda nos ayudará en la mejora continua que tanto defendemos.Lamentamos que su estancia en nuestro hotel no haya cumplido con sus expectativas, ya que una de nuestras principales misiones es ofrecer experiencias únicas a nuestros huéspedes.Revisaremos los aspectos mencionados y le aseguramos que haremos todo lo posible para mejorarlos.Esperamos poder darle la bienvenida de nuevo en nuestro Hotel.Reciba un cordial saludo,Marta SousaResponsable de Relaciones con los Huéspedes

6/10 (普通)

Lena

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度
Overall the hotel was good. Though not quite up to the standard of 5 star rating. Still like a 3 star hotel to me. Plus side, room was clean and the bathroom was nice. Breakfast had some inconsistencies but overall good. The biggest downside was the room temperature control. It got too warm and a bit sweaty and had to open the window for cool air. We mentioned it but I don't think they did not actively did anything as no one got back to us. Oh also, I really cannot believe we had to pay for coffee in the room. Tea was free but no milk available unless you paid for it.
2024 年 3 月に 4 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Dear Guest,Thank you for your comment and opinion.Feedback from our guests is very important to us.We regret that the facts you mentioned had a negative impact on your experience with us. These were certainly one-off situations that should not be repeated. However, we assure you that we will check the aspects mentioned and do everything we can to improve them.We look forward to seeing you again for a more positive experience.Best regards,Marta SousaGuest relations manager

10/10 (非常に良い)

Farhad

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Eine sehr gute Unterkunft für die Familien. Exzellente Frühstück und saubere Räume. Stadtnähe ist noch zu bennen
2024 年 3 月に 5 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Lieber Farhad,Wir fühlen uns geschmeichelt über Ihren Kommentar und wissen ihn sehr zu schätzen.Mit besonderer Wertschätzung nehmen wir zur Kenntnis, wie sehr Sie Ihren Aufenthalt in unserem Hotel genossen haben.Wir hoffen, Sie bald wieder in unserem Hotel begrüßen zu dürfen.Beste grüße,Marta SousaGuest Relations Manager

10/10 (非常に良い)

Cedric

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Superbe hôtel avec une excellente équipe. Emplacement idéal proche du centre et des transports. Nous sommes très ravis du choix fait pour cet hôtel.
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 26 日)
Cher Cedric,Merci beaucoup d'avoir pris le temps de nous laisser vos aimables commentaires.C'est un plaisir d'apprendre que vous avez aimé notre hôtel et de savoir que vous avez vécu une expérience mémorable et unique.Merci pour la description de notre service. Elle sera certainement très utile à nos futurs clients.Nous nous réjouissons de votre prochaine visite dans notre hôtel.Nous vous prions d'agréer, Madame, Monsieur, l'expression de nos salutations distinguées,Marta SousaResponsable des relations avec les clients

10/10 (非常に良い)

IVANILDO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Lisboa
Tudo maravilhoso
2024 年 2 月に 6 泊滞在
Marta Sousaからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 20 日)
Caro Sr. Ivanildo,Muito lhe agradecemos o seu comentário, assim como a pontuação máxima que atribuiu ao nosso Hotel e ao nosso serviço. Desejamos voltar a recebê-lo em breve com a qualidade habitual do nosso Hotel Real Palácio.Melhores cumprimentos,Marta SousaGuest relations manager