2 つの屋外プール、サンラウンジャー

イビス クアラルンプール シティ センター ホテルの口コミ

4 out of 5
イビス クアラルンプール シティ センター ホテル
32 Jalan Yap Kwan Seng, Golden Triangle, Kuala Lumpur

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 674 件の口コミ中 328 件が非常に良い" "
評価 8 - 674 件の口コミ中 224 件が良い" "
評価 6 - 674 件の口コミ中 71 件が普通" "
評価 4 - 674 件の口コミ中 34 件が不満" "
評価 2 - 674 件の口コミ中 17 件が非常に不満" "

8.8/10

清潔度

8.6/10

スタッフとサービス

8.4/10

設備とサービス

8.6/10

施設のコンディションと設備

8.0/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

Eri

2024 年 1 月に 4 泊滞在
Muntaz Narayani Devi からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 5 日)
Thank you for taking the time to review your stay with us. I am very pleased to hear that our team member made your stay pleasant. Looking forward to seeing you again soon.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

10/10 (非常に良い)

Kazuhiro

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最寄駅から歩いて近いこと、を前提に考えると少し不便に感じるかもしれないがGrabでの移動を前提に考えるなら非常に良いホテルである。KLセントラルからGrabで20分くらいの距離(10~20RM、時間帯による)であり、個人的には便利な場所にあると思う。徒歩圏内にSliaKLCC、ペトロナスツインタワーがあるので観光的にも便利であろう。 簡易なトレーニングジムとプールが最上階に設置されているので快適であった。部屋もスペースにゆとりがあり最低限のアメニティが付属されているので充分と言える。
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Muntaz Narayani Devi からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Thank you for taking the time to review your stay with us. I am very pleased to hear that our team member made your stay pleasant. Looking forward to seeing you again soon.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

4/10 (不満)

Takahiro

出張
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
とにかく受け付けをやっている人の対応がおそすぎる。人はいるのにどんなにチェックインの客が増えようとも対応しない。綺麗で良いところなだけに残念でならない。
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 29 日)
Dear valued guests we are thankful for your feedback and I am sorry that it has taken me so long to reply to your review. You have raised many issues and I have considered each of these points with much thought. We endeavour to do our utmost to make our guests as comfortable and happy as possible. It is only through your feedback that we can identify ways to improve our hotel, rooms and the service that we provide. We are extremely sorry for any inconveniences or discomfort that you experienced during your stay here, with us at ibis Kuala Lumpur city centre. Vivian ChuHotel Manager

8/10 (良い)

Kojiro

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
駅からホテルまでの歩道の整備が不十分で、危ないと感じることがありました。
2023 年 9 月に 4 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 19 日)
Thank you for taking the time to rate us and great to hear that you had a great stay with us and thank you for your rating. We appreciate you sharing.We look forward to welcoming you here again.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

10/10 (非常に良い)

KAZUYA

2023 年 3 月に 2 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 21 日)
Thank you for taking the time to rate us and great to hear that you had a great stay with us and thank you for your rating. We appreciate you sharing.We look forward to welcoming you here again.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

8/10 (良い)

MASAAKI

2023 年 6 月に 1 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 26 日)
We’re glad that you loved experience staying at IBIS Kuala Lumpur City Centre. We are always trying our best to make your experience memorable, and we’re glad that we’ve achieved it! We look forward to welcoming you here again. We truly value your feedback and the time you took to suggest for our hotel performance. Thank you, Ms Vivian ChuHotel Manager

10/10 (非常に良い)

Naoko

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
午前中に到着し、チェックインは15時にもかかわらず親切に空室を確認しアーリーチェックインさせてくれた。 その為、1日の予定が快適に進められとても良い滞在となった。全体的に廊下、レストラン、フロントで出会ったスタッフ皆さん親切でした。 部屋、施設も清潔で過ごしやすい。 ホテルそばにはスタバやコンビニ、複数のレストランがあり比較的便利。 また、ツインタワーまで歩いて10分程度のとこなので、観光・ショッピングもしやすいと感じた。 利用してないのでわからないがバス停も近くにあったと思う。 総じて良いホテルでした。 又次もここに滞在したい。
2023 年 4 月に 1 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 17 日)
We’re glad that you loved experience staying at IBIS Kuala Lumpur City Centre. We are always trying our best to make your experience memorable, and we’re glad that we’ve achieved it! We look forward to welcoming you here again. Thank you, Ms Vivian Chu Hotel Manager

8/10 (良い)

YUKIKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 2 月に 3 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 29 日)
Thank you for choosing to stay at Ibis Kuala Lumpur City Centre and we are very pleased to hear you enjoyed a great experience.I will share your feedback with the staff and your comments will be very well welcome and motivate all the team further.We look forward to welcoming you back at your earliest convenience for another great stay.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

10/10 (非常に良い)

SHINICHI

2023 年 3 月に 1 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 29 日)
Thank you for choosing to stay at Ibis Kuala Lumpur City Centre and we are very pleased to hear you enjoyed a great experience.I will share your feedback with the staff and your comments will be very well welcome and motivate all the team further.We look forward to welcoming you back at your earliest convenience for another great stay.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

4/10 (不満)

YOSHIYUKI

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2023 年 2 月に 5 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 24 日)
Thank you for taking the time to rate us and great to hear that you had a great stay with us and thank you for your rating. We appreciate you sharing.We look forward to welcoming you here again.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

4/10 (不満)

KENTA

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Room is not clean enough
We stayed at 12 floor twin room, but there were many small insects at desk and beside the bed. The whole room is dusty. In addition strong sewage smell from the shower room. Room cleaning needs improvement. This is my 4th time staying at the hotel in KL, but this is the worst experience.
2023 年 1 月に 1 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 28 日)
Mr/Mrs Kenta,First and foremost, thank you for your review. We greatly appreciate the time you have taken to provide us with this valuable feedback. We are very sorry to hear that you didn't have a great experience in our hotel – our mission is to provide excellent guest experiences, so we are sorry to have let you down.We will look into this matter accordingly.Nevertheless, we look forward to welcoming you back again and please allow us to serve you better in the near future.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 12 月に 1 泊滞在
Muntaz GEMからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 6 日)
Sir/Madam,Thank you for taking the time to write a feedback, it is great to hear that you had a great stay with us and thank you for the rating. We appreciate you sharing as well as highlighting about our property. We look forward to welcoming you here again.Thank you,Ms Vivian ChuHotel Manager

8/10 (良い)

YUKIE

良かった点 : スタッフとサービス
2022 年 8 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Masashi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 7 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

☺︎、神奈川

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても綺麗だった。 コスパがいい。
2020 年 3 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 3 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 20 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC and thank you for sharing your review with us. We hope to be of better service in the near future, and we can't wait to see you again. Take care!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 4 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 10 日)
Dear Guest, greetings from ibis KLCC and we are very happy to hear that you've enjoyed your stay. We look forward to you returning to us in the near future, till then do travel safe!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの 対応も良かったです。 宿泊施設内の 食事も美味しかったです。 コスパが良い宿で またリピートしたいです。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 10 日)
Dear Guest, greetings from ibis KLCC and we are very happy to hear that you've enjoyed your stay. We look forward to you returning to us in the near future, till then do travel safe!

10/10 (非常に良い)

yaris、tokyo

出張, カップルで旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
出張で3泊利用してとても快適でした。初めてのマレーシアでしたが不安もなく過ごせました。また宿泊したいです。
2020 年 1 月に 3 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 10 日)
Dear Guest, greetings from ibis KLCC and we are very happy to hear that you've enjoyed your stay. We look forward to you returning to us in the near future, till then do travel safe!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2020 年 1 月に 2 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 21 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC! We would love to know more about the experience of your stay with us in order for us to improve ourselves to serve you better. Hope to hear from you soon! Sincerely, ibis KLCC

8/10 (良い)

J.H.

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋が常にきれいで素晴らしかった。 掃除をする方も丁寧で心地よかった。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 10 日)
Dear Guest, greetings from ibis KLCC and we are very happy to hear that you've enjoyed your stay. We look forward to you returning to us in the near future, till then do travel safe!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 2 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 10 日)
Dear Guest, greetings from ibis KLCC and we are very happy to hear that you've enjoyed your stay. We look forward to you returning to us in the near future, till then do travel safe!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 11 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 10 月に 9 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とても清潔感がある、スタッフも親切でした
2019 年 10 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

2019 年 10 月に 2 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 17 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC! We would love to know more about the experience of your stay with us in order for us to improve ourselves to serve you better. Hope to hear from you soon! Sincerely, ibis KLCC

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 10 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
アメニティが思ってたよりも無かった。 スタッフは親切だった。
2019 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

syakekama、神奈川県

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
お値段が安く綺麗、朝食ビュッフェも豊富でよかったです。
2019 年 9 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2019 年 9 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ホテル内は快適です。
ホテル内は快適でした。ただ最寄り駅から若干歩くのと歩道が狭いためスーツケースを持って移動するのが面倒かもしれません。でも最寄り駅がKLCCと便利なので、また利用したいです。
2019 年 9 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもきれいにされてあった。 非常に満足
2019 年 9 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地が悪くてとても不便
2019 年 9 月に 1 泊滞在
ibis KLCCからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 1 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC! We're sorry that our location isn't to your liking, and we hope that you enjoyed the rest of your stay apart from the location! Sincerely, ibis KLCC

10/10 (非常に良い)

Tes、Nagoya

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもキレイでした。
2019 年 8 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Ranshima、Tokyo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Twin bes room has enough to open two suitcases. Our room was clean enough.
2019 年 8 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ツインタワーからは近いですが、有名スポットからはちょっと離れている。周辺にコンビニが無い。
2019 年 7 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Masaaki

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
ビジネスセンターがなく部屋はキムチ臭かった
翌日、顧客にプリントしていく必要があり、フロントに頼んだが、ビジネスセンターがないということで、本来はカラーのプリントが必要だったが、白黒ならできるとして、メールでフロントへプロントするファイルを夜に送り、翌朝受け取ることにしていた。メールを受け取ったら確認のため返信するようにも伝えたが、返信がこないので、夜は心配で眠れなかった。早朝フロントへ行って確認したら、プリンタートラブルでプロントできないと言われ、結局大事な顧客へ資料を持っていくことすらできなかった。このため、今回は打ち合わせは失敗に終わった。今後ビジネスセンターのあるホテルかどうかの確認をしないといけないことを肝に銘じる。 それと、部屋の匂いが非常に気になった。キムチの匂いだと思うが、非常に臭く、部屋の中にいて不快感がだいぶあったことを付け加えておく。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 10 日)
Dear Masaaki, Greetings from ibis KLCC and thank you for leaving you review with us. We apologise for the lack of assistance when you were looking to print your items. We'll look into discussing this with our Front Office Team to see what can be done to improve ourselves further. Thank you very much and we hope to have the opportunity to serve you better in the near future. Sincerely, ibis KLCC

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 施設のコンディションと設備
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
チェックインに時間を要したことが残念 清掃が隅々まで行き渡っていないこともマイナスポイント
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 10 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC and thank you for sharing the review of your stay with us. We apologise for the delayed check-in process and we will inform the housekeeping department to ensure that their cleaning process is more thorough. Sincerely, ibis KLCC

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 設備とサービス
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
チェックインがスムーズに行われず、また部屋の清掃が隅々まで行われていない。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 10 日)
Dear Guest, Greetings from ibis KLCC and thank you for sharing the review of your stay with us! We apologise for the delayed check-in and room cleanliness. Rest assured that we will be speaking with our operations team to ensure that it doesn't happen again. Thank you for choosing us and we hope to not disappoint you again in the near future. Sincerely, ibis KLCC

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
食事以外は素晴らしい
新しくて清潔なホテルで、スタッフもテキパキしています。ただ朝食がホテルのレベルに合っていないものでがっかりしました。
2019 年 3 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

リーフ

シャワー室からの排水口のにおいがとにかくきつい。ベッドやアメニティは最低限揃っていますが、他の部屋からの音が壁を伝って入ってきます。朝食のパンは焼きたて。傍にオーブンがあって焼いている状態を見ることができるから、安心。クロワッサンがサクサクで美味しかった。KLCCから10分とアクセスはまあまあですが、道がとにかくガタガタなところが多い。
2019 年 2 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
施設は最高。ただホテルの周りにコンビニやレストランがない。ホテルの市内シャトルバスは月曜日から水曜日だけ。せめて毎日KCLLまでは欲しい。ホテルのプールの椅子の数が少ないし、スタッフがよく見てないから回転率が悪い。ベットサイドの電気はカードを抜かないと消さないから、クーラーが止まるのが難点か、懐中電灯置かれてもなぁ。中国の春節だったから家族連れの子供が小皇帝。壁叩く、泣き叫ぶ、人類最強。
2019 年 2 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

N

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2019 年 1 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
イマイチ!
予約した部屋が準備されておらず、長時間ロビーで待たされた。挙句に通された部屋は床の掃除がされてなく、髪の毛がいっぱい落ちていた。枕カバーも交換されてなく、前の人の香水が残っていた。客の数に対してフロントも清掃も追いついてない感じ。
2018 年 12 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

Mayu、shahalam

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ペトロナスタワーに近くて便利だった。 しかしホテルの壁が薄いのか、隣の部屋の会話が聞こえたり煩かった。そして、シャワーの排水溝の匂いがシャワー後に匂ったのが残念だった。
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Guest Relations Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 12 日)
Dear Mayu, Greetings from ibis KLCC! Thank you for sharing your review of your stay with us. We've fixed the issue with the drainage and we hope to be of service to you again in the near future! We'll definitely make your trip memorable the next time you're in Kuala Lumpur! Sincerely, ibis KLCC

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
KLCCにも徒歩圏内でこの値段でのホテルのクオリティはかなり高かった。スパもコスパよくて最高でした。
2018 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Hiro、横浜

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ホテルのロビーからGrabが使えて、タクシーで数分もすればKLCCやTwitowerにいけるので位置的に最高でした。プールも22時くらいまで使えたので、ナイトプールが楽しめます!
2018 年 12 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

2018 年 12 月に 4 泊滞在