航空写真

シナモン ドンベリ モルディブの口コミ

4.5 out of 5

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 613 件の口コミ中 360 件が非常に良い" "
評価 8 - 613 件の口コミ中 189 件が良い" "
評価 6 - 613 件の口コミ中 41 件が普通" "
評価 4 - 613 件の口コミ中 16 件が不満" "
評価 2 - 613 件の口コミ中 7 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

9.2/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Ruri

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最後のお見送りまで感動しました! 最高のハニームーンをありがとうございました!
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 30 日)
Dear Ruri,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!Thank you so much for your kind words! We are thrilled to hear that you had the best honeymoon experience with us. It was a pleasure to have you as our guests, and we hope to welcome you back for more unforgettable memories in the future. Best wishes to you both!

10/10 (非常に良い)

Shun

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent foods, facility and hospitality. I'd like to come again with families.
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 8 日)
Dear Shun, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 3 月に 4 泊滞在
Shiela Marie (FOM)からの返信 (投稿日 : 2021 年 3 月 26 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for taking the time sharing such positive impression of your stay with us. We hope to have the pleasure be of service to you again soon! Stay safe!

8/10 (良い)

takeshi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コストパフォーマンスが高い
綺麗な海、施設、サービスも行き届いており、とても充実した休暇を過ごすことが出来ました。オールインクルーシブ料金でお願いしましたので食事はあまり期待していなかったのですが、豊富なメニューしかも毎日内容が変わり、コストパフォーマンス的にも満足です。
2020 年 3 月に 3 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 23 日)
Dear takeshi, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for choosing our resort for your recent holiday in Maldives and for letting us know you found good value in your stay with us. We are thrilled to learn you had a comfortable stay and appreciated our services. Rest assured your kind compliment as it inspires us to always strive to provide the best service in our industry. Thank you again for sharing your insights. We earnestly look forward to welcoming you back and be of service to you again soon. Warm Regards, Shiela Marie

10/10 (非常に良い)

M

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
非常に満足しました。日本語対応のスタッフはいませんが、その分日本の方がいないため、リゾート感を堪能できました。
2020 年 2 月に 3 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 17 日)
Dear M, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for staying with us and for sharing how you wonderfully describe your experience with us. It was a great pleasure to know that you had a fantastic time. We look forward to welcoming you again soon when your travels bring you back to Maldives! Have a pleasant day!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 4 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 17 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for the time taken sharing your positive impression with us. It was a great pleasure having you around and we look forward to welcoming you again. Have a great day!

8/10 (良い)

annie、Japan

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
全体的に新しく綺麗で快適に過ごせました。スタッフも親切です。 食事は毎回メニューが変わり、種類も多く、楽しめました。オープンキッチンもあり、美味しかったです。 水上コテージに宿泊しました。清掃は朝と夕方の2回でしたが、食事中のときもあれば、部屋で過ごしているときに清掃されるときもありました。 ジャグジーにお湯を溜めると、途中から水が出ました。各部屋にお湯のタンクがあり、使用量を超えると、またお湯が沸くまで数十分待つような感じです。シャワーをして数十分後にお湯に浸かるようにしました。 オールインクルーシブですが、シュノーケルセットは有料レンタルです。マスクを5ドルで1日レンタルしました。海は浅いところが多いので安心して泳げます。色鮮やかな魚がたくさんいて、かなり楽しめました。 水上コテージで予約したのに、チェックインの時に変更されたという口コミを見たので、事前にメールで予約内容を確認しました。他にも特にトラブルはなかったです。 Expediaのセールで予約したにも関わらず、ハネムーンのベッドメイキングやワインとフルーツのサービスを受けられました。 全体的にはとても満足です!!!
2020 年 2 月に 3 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 13 日)
Dear annie, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for staying with us and taking the time sharing your feedback from your recent stay. We indeed appreciate your compliments and as well as constructive feedback. We apologize for the hot water issue you had encountered.and assured that we have used your comments to improve our service. Once again it was a great joy to have you here. We hope you will continue to stay here when you return to Maldives and look forward to welcoming you back. Wishing you all the best!

10/10 (非常に良い)

Mayumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても親切で丁寧なスタッフばかり
どのスタッフの方々も、とても親切に対応してくださいました。英語があまり得意ではない私達に対してもとても親切丁寧に対応してくださり感謝しています。 3食ビュッフェ形式での食事でしたが、飽きることなく美味しくいただけました。 年末年始に滞在していたので、新年のカウントダウンには、ガラディナ―に参加し、豪華な食事と多様な演出を満喫させていただきました。 宿泊中、水上バンガローと、ビーチバンガローの2タイプの部屋に滞在しました。水上バンガローでは波の音で朝目覚め、窓を開ければすぐに海が広がりとても開放的な時を過ごせました。ビーチバンガローでは、部屋のすぐ目の前にビーチが広がっており、部屋と海を行き来するのにとても便利でした。 海ではシュノーケルを楽しみましたが、カラフルな魚達や、イカ、可愛いサメ、エイ、小さなエビ、カサゴの群れなど、創造していたよりも多種多様な海洋生物と出会うことができました。 また訪れたいです。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 5 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for staying with us and taking the time sharing your holiday experience with us.It is always a joy reading that our teams have made our guests stay memorable by giving them great stay experiences. Rest assured, that we have shared this with the teams as this is an encouragement and recognition of their efforts in ensuring that you had a fantastic stay. We look forward to welcoming you back soon. Happy New Year!

10/10 (非常に良い)

Mayumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
全てがパーフェクトな素晴らしいホテル
空港からスピードボートで20分程度で到着しました。 部屋はとても清潔で、ビーチが目の前にあり、いつでもストレスなく、綺麗な海でシュノーケルを楽しんだり、ビーチでゆっくり過ごすことができました。 スタッフのみなさんは、とても親切で、英語があまり得意ではない私達にも対しても、時には翻訳機能を用いながら丁寧にご対応いただけて、本当に感謝しています。 食事はビュッフェ形式でしたが、3食異なる料理が提供され、品揃えも多かったため、あきることなく美味しくいただけました。 私達は、12月30日から2泊しましたが、12月31日の夜は、ガラディナーパーティーに参加しましたが、豪華な夕食と素敵な演出や花火を堪能し、ホットなDJの音楽でダンスを楽しみながら新年のカウントダウンを体験し、素晴らしい時を過ごすことができました。 ビーチでは、色とりどりの魚達や、サメ、エイ、フグ、イカの大群など、創造していた以上の海洋生物と出会うことができました。 また、急遽一泊させていただいた水上スイートでは、バスタブにつかりながら海を眺めたり、ガラス張りの床から水中で泳いでいる魚を眺めたり、ハンモックでゆっくり寝そべったり、優雅な時を過ごすことができました。 本当に素敵なホテルでした!!スタッフの皆様ありがとうございました\(^^)/また行きたいと思います!!
2019 年 12 月に 1 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 5 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for choosing Dhonveli as your holiday destination to the Maldives. We are delighted to read that you had a great time with us and that our team went extra mile to ensure you'll have memorable stay experience. Thank you for the compliments of our New Year's eve celebration, food offerings, resorts atmosphere and the team's hospitality. We will definitely share this with the team. We look forward to welcoming you back in the near future.Happy New Year!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 4 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 4 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for taking the time sharing your insight with us. Our sincerest regret and apologies for not meeting your expectations.Know that we value your feedback and will use for betterment. We hope to have the opportunity to have you back, allowing us to demonstrate the bespoke services that our guests have become accustomed to. Happy New Year!

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
シャワーのお湯が出ないときがある。 しかも、水上スイートでです。 あと、気になったのが、白人優遇すぎます。 日本人やアジア人にはスタッフは話しかけもしない。白人にはたっぷりサービスしても、アジア人には冷たい。 我々日本人や韓国人をはじめアジア人は、このホテルに宿泊すればひどい冷遇を受けるでしょう。 バーも白人の溜まり場だし、アジア人はそっちのけ。 もっとも最悪だったのが、バーのスタッフは、アジア人を例えるとき、目に指を当てて、細めるポーズをしたのにはアジア人として衝撃を受けた。 ほんとに失礼だし、日本人、韓国人、中国人はこのホテルに泊まらないほうがいいだろう。差別を受けなくて済むから。 ここのホテルは多国籍の人が働いてるのに、白人優先にはびっくりだ。 きっとオーナーの方針がそうなのだろう。 遠くから行ったけど、ほんとに残念な国で、残念なホテルだ
2019 年 9 月に 3 泊滞在
AFOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 28 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for staying with us and we greatly appreciate your comments regarding your stay. We appreciate your constructive feedback and apologize for leaving with feeling of disappointment. Guest satisfaction is our main concern and by sharing your observations with us, you have helped us stay in touch with the needs of our guests and allowed us the opportunity to look into the areas where we have not delivered the standards we try so hard to maintain. We would be very much delighted if you will give us another privilege to welcome you back to our resort. Have a pleasant day!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最高にゆっくりできました。前もって施設は工事が行われていると聞いていたので、不便なことがあるかなと思っていましたが、全く自分たちが滞在した水上スイートとは関係がありませんでした。レストランやプールバーも問題なく利用ができましたし、ビーチも楽しめました。水が濁っていることも全くなく本当に素晴らしい時間が過ごせました。空港からのスピードボートもアトラクション的な部分があり楽しいです。他の方が人種差別が…という意見も見ましたが、全くそんなことなく、気さくで丁寧に対応をしてもらいました。ただし、あくまでもホテルやレストランというのはチップというものが存在しているということを認識をしておく必要があると思います。例えその国がチップ制度がないと書かれていても、欧米の方が多くくる国際的なホテルなどは結局チップ制度が成立しています。その辺も理解して過ごせば、より快適に過ごせるのではないでしょうか。 また日本語スタッフはいませんので個人で行く方はある程度、英語ができないと厳しいと思います。 本当に素晴らしい時間を過ごすことができました!
2019 年 8 月に 3 泊滞在
AFOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 27 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for choosing to stay and taking the time to post a review here. We are delighted to hear that our resort offerings and warm services of our hosts had created a positive impression despite of the ongoing renovation. A very inspiring review like this motivate our team to do better everyday. Again thank you very much, we sincerely hope that we will have the pleasure of welcoming you back again soon! Have a pleasant day!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
改装中だった為、利用できる施設は少なかったですが水上スイートは格別の眺めでした。 ルームサービスはオールインクルーシブの対象外なので要注意です。
2019 年 7 月に 4 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 26 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time spent sharing your feedback.We are delighted to have you with us.We look forward to seeing you back ashore;perhaps after the refurbishment. Have a pleasant day ahead!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 1 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 8 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time spent rating your stay. Have a pleasant day ahead!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
御飯がとっても美味しいです。 シュノーケルは、水上コテージでは不向きですが、亀やサメを見ることができ、大変満足しました。 ダイビングショップの店員は皆、フレンドリーな感じで素晴らしい。
2019 年 4 月に 6 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 8 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time spent sharing your feedback.We appreciate your comments towards the selection of food served so as the resorts natural beauty.We will certainly share your good review towards the dive team. Hoping to see you back ashore. Have a pleasant day ahead!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 3 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 2 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time spent rating your stay. Have a pleasant day ahead!

2/10 (非常に不満)

まさ、Japan

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
子供料金の負担で大きく揉めた。 当初より、かなり高額な料金で請求された。 せっかく気持ちよく滞在を過ごせたのに最後に非常に嫌な気分になってしまった。
2019 年 3 月に 4 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 27 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time spent sharing your experience.We regret to hear the inconvenience described.Rest assured this has been shared to the team for our betterment.We are glad to know the latter of your stay was enjoyable. Have a pleasant day ahead!

8/10 (良い)

Windken、Dubai

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
フレンドリーなスタッフ
2018 年 12 月に 3 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 6 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for rating your stay.We hope we were able to know your detailed experience.Nonetheless,we appreciate the time taken. Have a pleasant day ahead!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
We stayed at Over Water Suetes with all inclusive plan for five days. Hotel staffs were kind friendly . Meals and drink were nice and volume was enough. Room cleaning were done twice a day. The room were comfortable ,clean,easy to use.
2018 年 12 月に 4 泊滞在
FOMからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 12 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you very much for the time taken sharing such a lovely review rating your recent stay 5 star.We are delighted to hear your appreciation loving all that we offers. We hope to see you back ashore. Have a pleasant day ahead!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
北マーレ環礁の中ではコスパ的に良い方だと思います
北マーレ環礁の中では、コスパ的に上位だと思います。 私達は、サーフィン目的で、最上位の水上コテージの一番眺望が良いと言われた部屋に宿泊し、オールインクルーシブにしましたが、コスパ的に満足出来ました。 私達の部屋はバルコニーから直接海に入れましたが、水中に建設時のだと思われる建築廃材が残っていたのが残念でした。ですが、わからない方には気づかないレベルだと思います。 宿泊部屋のランクで利用出来るレストランとバーに制限があるのですが、私達は全ての施設が利用出来たので、時間と場所を考えて、色々な所で飲食し、毎回違う雰囲気を楽しめました。 私達の宿泊時の客層は、欧米系の方が殆どで、静かでフレンドリーな方ばかりでした。 スタッフも陽気で親切でしたが、空港までの送迎が距離の割に高いと感じたので、次回は別のリゾートを利用しようと思います。
FOEからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 2 日)
Dear Guest, Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives! Thank you for the time taken sharing your stay experience with us. We are pleased to know that you have an overall positive stay. However we apologize that other areas did not meet your expectations. Rest assured areas highlighted has been duly noted for further review and consider in future improvements. It was a pleasure having you with us. We look forward to welcoming you back in the future to experience our enhance services and offerings. Have a fantastic day!

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
差別化を感じる
部屋によって使えるレストランが異なり、ガーデンの部屋だとレストランのスタッフの対応がひどい。コーヒーくださいと言っても無言で行き、持ってくるまで時間がかかる。西洋人には対応がいい。モルディブの現地スタッフは教育が行き届いてなく、不快な気分をうけた

6/10 (普通)

Masahito

自然に溢れたホテル
海はとてもきれいで家族も大変喜んでいました。滞在中はありがとうございました。

10/10 (非常に良い)

Daisuke

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすが5つ星ホテル
スタッフの対応が丁寧。とにかくすべての点において満足。

8/10 (良い)

Hiroshi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
マレから近場リゾート
マレからも比較的近くサーフィンやる方にはいいエリア。 近くの島が工事しており少し眺望が悪かったところはあったが、トータル的にはグッド!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度

10/10 (非常に良い)

T、日本、奈良

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スウィートオーバーウォーターでの滞在
波の音も静かで、部屋も清潔で快適だった。価格以上の快適さがあった。アジアの旅行者が少なく、欧米スタイルで余暇をゆっくり楽しむことができた、日常を離れることができた。7歳の子供との家族旅行であったが、少し魚影は少ないがシュノーケリングもビーチと水上ビラ前で楽しむことができた。食事は毎日あまり変化がないので、たまにはディナーのイベントに参加して楽しむとよい。ホテルのスタッフもフレンドリーだった。日本語はほとんど通じない。もう一度来たいと思いました。

10/10 (非常に良い)

Toshiaki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高
とてもくつろげる良いホテル

8/10 (良い)

ミューセブン、タイバンコク

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
空港近くでファミリ―向けに最適!
家族4人(子供6歳、3歳)で旅行しました。 水上コテージ宿泊とオールインクルーシブの条件で探しており、3人で水上コテージ可というホテルはけっこうあるのですが、子供二人となると水上泊は少なく、ビーチバンガローの選択になるのがほとんどでした。 値段も他と比べてリーズナブルなので、水上スイートを予約して、あまり期待せずに出発しました。 空港に着いて、指定されたカウンターへ行き、スピードボートに乗って20分でホテルに到着。小さい子にはありがたいです。 到着すると、想像以上の綺麗な海、白いビーチ、南国感あふれる建物、植物に感動しました。 この価格でこのホテルを自由に利用できると思うととても安いという印象でした。 もちろん名のあるホテルのファシリティーはもっと良いと思いますが、私の場合、海でのんびり子供らと泳いだりビーチで遊んだりして過ごし、AIなので朝から晩までビール、ワインを飲み、21時ころには寝ておりました。 お酒好きの方は、AIにしないとやはりアルコール類は高いです。 スタッフも気軽にあいさつしてくれたり、ウェイターの対応も良かったです。 レストランは2か所あり、水上スイート側はとても静かで、スペースも広く良かったですが、普通の水上コテージ側は人が多く、スペースも狭く、ウェイターが足りない雰囲気でした。その場で作ってもらう料理にも行列ができるほどでした。カップルには水上スイート側をおススメします。 部屋は普通という印象で、特にアジアンチックにしているとかオシャレというのはありませんでしたが、ベランダの階段下りてすぐ泳げる、魚が見れる、シュノーケリングができるのは良かったです。魚もたくさんいますし、サメ、エイも見れました。イルカ鑑賞ツアー、タートルと泳ぐツアー、水上飛行遊覧ツアーなどのオプションツアーもホテルにありました。 私にとっては、結果的にラッキーでしたが、チェックインの時、オーバーブッキングが発覚しました。毎日部屋を替わってほしいと言われ、嫌だなぁと思いましたが、スタッフが必死にお願いするので、引き受けました。おかげでイルカ鑑賞と夜の特別ディナーを無料で招待してくれました。 オーバーブッキングなんて、どこのホテルでもあると思います。 ヨーロッパ系が70%、東南アジア20%、中国10%でしょうか。カウンターに中国人スタッフが居ましたので、シーズンによっては多く来るものと思います。 ファミリー向きと思います。ロマンティック感を求める方は向かないかもしれません。

8/10 (良い)

SAKURA、千葉

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ビーチに近い快適リゾート
私は、娘2人と主人の家族4人で水上スィートに滞在しました。キングサイズのベッドとエキストラベッド一台、リビングのソファーを利用して寝ました。プライベートデッキもあり、開放感あふれる空間でした。すぐしたの海に泳ぐ魚を眺めながら、目の前に広がる素晴らしいモルディブの海に心も体も癒されました。スタッフは皆さんとてもフレンドリーです。ただひとつ気になったのは、中国人観光客のマナーの悪さです。周りに集団がいると結構うんざりでした。これを除けば、大満足でした。

6/10 (普通)

NOMI、JAPAN

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
若干色々難ありだがコストパフォーマンスは良し
部屋の真新しさや清潔度は今一つでしたが、料金を考えると十分にコストパフォーマンスは良いと思います。如何せん、海のプライベート感満載で、こじんまりとしたホテルの雰囲気も好きです。スタッフもフレンドリーな人が多かったです。但し、部屋のタオルが「洗濯済みなのかな」というものもあり、部屋の全体的な清潔感は今一つでした。レストランにはタイ料理があり、想像以上においしかったです。

6/10 (普通)

IZUKO、JAPAN

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
良し悪しはっきりしてたホテル
モルディブのホテル泊まる上で絶対条件となる海のきれいさは十分にありました。ただし、流れが強く、サンゴ礁が多く、砂浜レベルは今一つでした。しかし、透明度、魚の量共に魅力的で海の総合評価は満足でした。部屋は想像以上に古い感じと清掃が行き届いていない感じが否めませんでした。また、チェックインの際、予約した部屋よりもランクの低い部屋を紹介されてしまったり、オールインクルーシブ料金プランで予約したのに、そちらもチェックインのスタッフの方が把握されておらず、がっかりしました。レストランの食事はとてもおいしかったです。

8/10 (良い)

マンタ、モルディブ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
海がきれい
海がとにかくきれいです!魚は、他のモルディブのリゾートと比べると少ないと思いますが、海の色がほんとうに綺麗だとおもいます。

8/10 (良い)

青い海、モルディブ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
”海がとてもきれい”
 とにかく、海の色がきれいでした。透き通った青色、濃い青色のコントラストが素晴らしかったです。ただ、残念なのが珊瑚が死んでいるのが多く、魚が他のモルディブのリゾートと比べて若干少ない気がします。。。でも、エイ、サメ、イカ等をみることができました。従業員の方も親切ですし、ファミリーで楽しむなら十分だと思います。

8/10 (良い)

Mizu、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Calm and peaceful place(good for family)
Every staff is really friendly. But one of cleaning staffs is sometime impudent and mean. Water bungalow is too loud. I mean it's a sound of surf. Some time like an earthquake. Maybe seaside bungalow is better than water bungalow. Seaside is quiet and calm. Dishes are really healthy. I could take lot's of vegetables. I love it. I recommend you this hotel. If you use it, you should take inclusive plan. Because drinks are really expensive. You can't buy something snacks and drinks in the shop. Just only there are restaurants and bars. There is no shop which is a kind of convenience store.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
空港から近いリゾート
深夜にマーレ空港に到着しましたが、その日のうちにスピードボートでホテルまでの送迎をしていただけました。 オーバーウォータースイートに泊まりましたが、部屋はかなり広く、快適に過ごせました。また、方角にもよりますが、晴れた日の朝日は無人島から昇り、水面を真っ赤に照らすため、その風景がとても美しかったです。 ベランダから海に降りることは出来ますが、珊瑚が多いため、サンダルがないと歩けないと思います。ただし、先に書いた無人島までは歩いて行けるので、散歩にはちょうどいいかと。また、その無人島の裏側は珊瑚礁になってるので、晴れた日は一日中のんびり出来ます。 食事は・・・正直あまり美味しくありませんね。オムレツと魚のカレー、フルーツぐらいしか食べられませんでした。 ちなみに、ハーフボードだったので昼食が別料金でしたが、メインバーにあるハンバーガーがとてもボリューミーで美味しかったので、昼食はそればかりを食べていました。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
スタッフが親切、子連れで楽しめる。
5歳と2歳の子連れで1週間利用しました。「日本人に冷たい(?)」という噂もあったのですが、そんなことはなく、子供に対してもスタッフは非常にフレンドリーに接してくれました。食事も朝・晩付のハーフボードで利用しましたが、高級・豪華と言えるほどではないものの、毎日違った料理が出て、日替わりで特設コーナーも設置され、ミニ寿司・マグロの刺身・焼きそばが出た「日本食デー」もありました。子連れでも問題ありません。(実は、「滞在中に日本食デーがあると嬉しいなあ。」とスタッフに伝えてあったのですが、本当に私たちの要望を聞いてくれた結果なのかは不明。たまたま日替わりメニューのスケジュールが合っただけかも。) ホテルの施設ですが、確かに古さが感じられ、最新のホテルで完璧な施設・アメニティがなければダメ、という方にはお勧めしません。ただ、海は岸から数メートルくらいのところでもお魚がワンサカいましたし、ビーチも綺麗で子供はお砂遊びを満喫。お手ごろ価格でのんびりビーチを満喫できれば十分!という人はOKだと思います。 <マイナス点> ・バスタブは付いているが、お湯がぬるい時があった。 ・部屋でネットが使えない。(レストランバーで、3ドル/2時間の利用料がかかる) ・夕食の時間が遅い(19時30分スタート) → 食料・飲み物を大量に持参していくことをお勧めします。ジュース1杯でもホテル価格で4ドルくらいしますので。 ・中国人が多い (マナーがよくない。時に笑える行動をとる。スタッフによると利用者の半分超が中国人になっているとのこと。ただ、今はどこのリゾート地もそういう傾向かもしれません。。。) ・部屋にアリが侵入してくる。 ・ビーチバンガローは2部屋1セットで壁が薄いので隣の部屋の会話が筒抜け <プラス点> ・マレ空港から近い。ボートで20分ほど。 ・スタッフがフレンドリー(逆にサービス過剰(?)と思える時も) ・利用者は国際色豊か、日本人少ない。 (イタリア・フランス・ドイツ・東欧/ロシア・インド、など。ちょっとした国際交流気分が味わえる。) ・魚が本当にいっぱいいる。子供でもシュノーケリングで楽しめる。 ・のんびりした雰囲気。 ・値段がリーズナブル スタッフ対応・海・食事・値段で総合的に判断して、75~80点くらいで良かったと言える滞在でした。

6/10 (普通)

Destini

良かった点 : 施設のコンディションと設備
I’ve traveled to several different countries as a solo traveler, and I had higher expectations for Maldives. The service was decent. Some of the excursions were a little overpriced. There was a dirty mop smell near entrance where the mini bar was located. I thought housekeeping would have done something about the smell considering it was very strong. The chef at Tex Mex during the morning shift makes great food according to the menu. When I went back in the evening on my last day to purchase the same meal, the Nachos were completely different from what I had in the morning and it was difficult for me to finish the food (didn’t want to waste it). I did inform two staff members at the restaurant and the waiter asked if I wanted another one and I told her it would still come out the same because of the chef who’s cooking the meal. So all in all I paid for a meal I didn’t enjoy. This was the case for the items in the mini freezer, when I arrived I was told that the drinks in the freezer were complementary. When I went to grab a drink that turned out to be alcohol, I took a sip and it wasn’t good so I disposed the rest of the drink and I told the housekeeper this and I was still charged. In that same freezer I found something that appeared to look like mold on two of the alcohol bottles, and that could have contributed to the dirty mop smell I smelled around that area. I wasn’t aware that I was suppose to get VIP amenities during my stay, it sure didn’t feel like a VIP stay.
2024 年 4 月に 4 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 25 日)
Dear Destini,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!Thank you for taking the time to share your feedback about your recent stay in the Maldives. We apologize that your experience did not meet your expectations and that you encountered several issues during your visit.We have addressed your concerns with the relevant departments to ensure that necessary improvements are made. It is disappointing to hear about the cleanliness issues you encountered and the inconsistencies in the food quality. Rest assured that we will work on rectifying these issues to provide a better experience for future guests.Regarding the overpriced excursions and the misunderstanding about the complimentary drinks, We will ensure that our pricing and communication are clearer moving forward to avoid any confusion.We truly appreciate your feedback about the VIP amenities, and will look into how we can enhance the VIP experience for our guests in the future.Once again, we apologize for the shortcomings you experienced during your stay. We hope that you will give us another opportunity to provide you with a more enjoyable and memorable stay in the future.Thank you for bringing these matters to our attention.Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Elizabeth

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 6 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 25 日)
Dear Elizabeth,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!Thank you for taking the time to share your positive feedback with us. We are pleased to hear that you enjoyed your visit. We would be delighted to welcome you back in the future.

10/10 (非常に良い)

Emily

Very relaxing. Most staff very nice and accommodating. A few weren’t as friendly. I also noticed they allow garbage to float in the ocean around the shore, which bothered me, but apparently not them. Styrofoam, glass, plastic, wrappers, chips containers, etc. also looked like sewage leaking into water big time along one side of beach. Room also wasn’t too clean and had a lot of bugs. Bedding also smelled a little like previous guests sweat. But what to expect when it’s an island?! Food was amazing! All you could want and more. Very relaxing vibe overall. Thankful there was no loud, blaring music or rowdiness. Felt safe and comfortable. Would recommend!
2024 年 3 月に 7 泊滞在
Cinnamon Dhonveli Maldivesからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 16 日)
Dear Emily,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words is a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction. Your constructive feedback highlighting specific areas of concern is important to us, and we assure you that it has been duly noted for comprehensive review and improvement within our operations. It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

6/10 (普通)

Heitham

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 25 日)
Dear Heitham,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!Thank you for sharing your thoughts on your visit with us. We hope to have the opportunity to welcome you back for a more memorable stay.

10/10 (非常に良い)

Pauline

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I like beach the staff my room was amazing. The only thing is I need to get dining times I didn’t ask that question
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 25 日)
Dear Pauline,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words is a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.

6/10 (普通)

Kalaichelvan

良かった点 : 清潔度
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 25 日)
Dear Kalaichelvan,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives, We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your feedback following your recent experience with us. However, we are disheartened to learn that your overall experience did not meet your expectations, and for any inconveniences you may have encountered, please accept our heartfelt apologies. We take your feedback seriously as it plays a pivotal role in our continuous improvement efforts. Your constructive feedback highlighting specific areas of concern is important to us, and we assure you that it has been duly noted for comprehensive review and improvement within our operations. We kindly request that you reach out to me at sanjeevap@cinnamonhotels.com for any further communication in this regard. Your insights are invaluable, and we are committed to addressing any shortcomings to enhance the overall guest experience. We sincerely hope that you will consider staying with us again, affording us the opportunity to provide you with a superior and memorable experience. Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives.

10/10 (非常に良い)

Rosalind、Orlando

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The whole All-Inclusive experience was incomparable! The Resort location and the Cinnamon staff were both perfect, I had an incredible time! Nasa at Reception helped arrange transport for me to Malé, so I could get the city experience in Maldives, as well as the Island. I will never forget my 30th birthday experience in the Water Bungalow!
2024 年 1 月に 4 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Dear Rosalind,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

8/10 (良い)

Sylvia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Cinnamon
As an older adult with knee surgeries, I found the sand pathways to be tricky. There were not many lights so I could not find my way safely to dinner (dark early in January). The boardwalk to my restaurant was under repair. Staff generally excellent, but a few common courtesies were missed here and there. One young man did retrieve my hat which blew off during a wind storm, so I was grateful to him! Spa staff also outstanding -- especially Ita.
2024 年 1 月に 4 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 12 日)
Dear Sylvia,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words is a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction. Your constructive feedback highlighting specific areas of concern is important to us, and we assure you that it has been duly noted for comprehensive review and improvement within our operations.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

6/10 (普通)

Satbir Singh

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 12 月に 9 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 12 日)
Dear Satbir,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives, We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your feedback following your recent experience with us. However, we are disheartened to learn that your overall experience did not meet your expectations, and for any inconveniences you may have encountered, please accept our heartfelt apologies. We take your feedback seriously as it plays a pivotal role in our continuous improvement efforts. Your constructive feedback highlighting specific areas of concern is important to us, and we assure you that it has been duly noted for comprehensive review and improvement within our operations. Your insights are invaluable, and we are committed to addressing any shortcomings to enhance the overall guest experience. We sincerely hope that you will consider staying with us again, affording us the opportunity to provide you with a superior and memorable experience. Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives. Sanjeeva PereraGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Mike

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Our goal was to relax and slow down for a few days. Cinnamon Dhonveli Maldives was the perfect choice. The staff there is incredible. We would definitely recommend this place and intend to return.
2023 年 12 月に 4 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 17 日)
Dear Mike,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Gregory、Somerset

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Gregory,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Tommaso

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Reaort che si estende su tutta l’isola. Cibo molto buono, staff attento alle necessità dei clienti e molto disponibili. Mare strepitoso!
2023 年 12 月に 6 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Tommaso,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Jaclyn

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Everyone is friendly and professional! We stayed in the over water bungalows and highly recommend doing all inclusive. The buffet is delish! So many options! And tasty, flavorful! Excited to visit again!
2023 年 11 月に 2 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 30 日)
Dear Jaclyn,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words are a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Cynthia

カップルで旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Exactly what I expected. Rooms were awesome and well kept. Great privacy on the balcony. Loved accessibility to the ocean and waking up to waves crashing on the reef. Food was decent with a lot of options. Would go back for sure!!
2023 年 10 月に 3 泊滞在
Sanjeeva Perera (General Manager)からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 6 日)
Dear Cynthia,Greetings from Cinnamon Dhonveli Maldives!We trust you had a safe journey back home and thank you for taking the time to share your review following your recent stay with us.We are delighted to learn that you enjoyed your stay and found our service to be exceptional. Your kind words is a source of motivation for our dedicated colleagues, inspiring us to continually strive for excellence in ensuring our guests' utmost satisfaction.It was truly our pleasure to have had the opportunity to host you at Cinnamon Dhonveli Maldives, and we eagerly anticipate the chance to welcome you back.Thank you for choosing Cinnamon Dhonveli Maldives for your stay.Sanjeeva PereraGeneral Manager