エグゼクティブ ラウンジ

ホテル カンプの口コミ

5 out of 5
ホテル カンプ
Pohjoisesplanadi 29, Helsinki

口コミ

9.4

最高に素晴らしい

評価 10 - 1003 件の口コミ中 739 件が非常に良い" "
評価 8 - 1003 件の口コミ中 214 件が良い" "
評価 6 - 1003 件の口コミ中 42 件が普通" "
評価 4 - 1003 件の口コミ中 5 件が不満" "
評価 2 - 1003 件の口コミ中 3 件が非常に不満" "

9.6/10

清潔度

9.6/10

スタッフとサービス

9.6/10

設備とサービス

9.2/10

施設のコンディションと設備

9.2/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Yumi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもよい滞在でした。伝統を感じられるとともに、スタッフは慇懃ではなく、感じがよかったです。特に、朝食がよく、卵料理は少し残念でしたが、ヘルシンキの通りを眺めながらいただけるのは好印象でした。今度ヘルシンキを訪ねるときも、ホテルカンプを利用したいです。
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Ida Parviainenからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 8 日)
Dear Yumi,Thank you for your visit and your positive feedback. I am very happy to learn that your stay was a pleasant one. The entire team here at Hotel Kämp are absolutely thrilled with your warm comments and this will certainly serve as a wonderful motivator for us all to continue striving for service excellence.We look forward to welcoming you back to Hotel Kämp in the near future.Sincerely,Ida ParviainenGuest Service AgentHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

KAHO

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
中心街に位置し、買い物もすぐに行けて観光しやすいです。お部屋もとても清潔間がありラグジュアリー、アメニティも充実しています。
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Milla Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 28 日)
Good afternoon,Thank you for your positive review. I am pleased to hear that you found our rooms and location to your liking. I truly hope to be able to welcome you back should your travels bring you back to Helsinki.With best regards,Milla LiljankoConcierge & Guest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

TAEKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 8 月に 3 泊滞在
Anders, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 6 日)
Dear TAEKO,Thank you for taking the time to complete a survey regarding your stay at Hotel Kamp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectations. Therefore your feedback is very important to us.I truly hope to welcome you back should your travels bring you back to Helsinki.Sincerely,Anders SjöblomGuest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

Mieko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
素晴らしい!次回もここに泊まります!
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Anders, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 6 日)
Dear Mieko,Thank you for such a shining review of Hotel Kämp.There is nothing more rewarding than receiving such amazing feedback from our guests, I will be sure to pass on your remarks to all our departments which will be delighted to know they have assisted in creating such memorable experiences.From everyone at Hotel Kämp we look forward to welcoming you back soon!With best regards,Anders SjöblomGuest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

MASAHIRO

2023 年 5 月に 1 泊滞在
Anders, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 28 日)
Dear MASAHIRO,Thank you for taking the time to complete a survey regarding your stay at Hotel Kamp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectations. Therefore your feedback is very important to us.I truly hope to be able to welcome you back should your travels bring you back to Helsinki.Sincerely,Anders SjöblomGuest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

Yuka

2023 年 5 月に 2 泊滞在
Anders, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 26 日)
Dear Yuka,Thank you for taking the time to complete a survey regarding your stay at Hotel Kamp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectations. Therefore your feedback is very important to us.I truly hope to be able to welcome you back should your travels bring you back to Helsinki.Sincerely,Anders SjöblomGuest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

Mahoko

Anders, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 14 日)
Dear Mahoko Thank you for taking the time to complete a survey regarding your stay at Hotel Kamp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectations. Therefore your feedback is very important to us.I truly hope to be able to welcome you back should your travels bring you back to Helsinki.Sincerely,Ander SjöblomGuest Relations ManagerHotel Kämp

10/10 (非常に良い)

D、日本

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
フロントスタッフが親切で結構遅い時間のチェックインなので、夕食の提案、予約までしてくれまして、すごく助かりました。サウナも気持ち良くて最高でした。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 8 日)
Dear D, Thank you for the lovely feedback. I am delighted to hear that especially our Front Desk team was able to provide you an enjoyable experience at Hotel Kämp. I look forward to welcoming you back in the near future! Kindest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史を感じるホテル
バスタブ付の部屋を指定し、部屋も広く高級ホテルの雰囲気を味わえたが、埃がつもっているところやベットサイドがなぜか整髪剤の匂いがするなど、ちょっと残念なところもあった。朝食はまぁまぁ。立地的には買い物にも便利、中央駅から歩けるが石畳でトランクが少々運びにくいのでトラムでの移動をおすすめ。歴史を感じたいヨーロッパらしいホテルに宿泊したい方にはおすすめ。
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Erikからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 30 日)
Dear Guest, Thank you so much for such a wonderful review. We appreciate such kind feedback and I am happy you were impressed by our historical atmosphere. Please come again soon!

10/10 (非常に良い)

akiko

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいサービス
初めてのカンプホテル滞在でしたが フロントスタッフからお部屋、レストラン、全てにおいてとても素晴らしいサービスで、快適に過ごせました。 少し早めに到着したのですが、快くお部屋に案内して頂き子連れだったので大変助かりました。 唯一残念だったのが、お風呂のバスタブの清掃が行き届いておらず、お湯を張るとお湯にゴミが浮かび、連日洗い直しました。 それ以外はとても素晴らしいホテルでした。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Erikからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 30 日)
Dear Akiko, Thank you so very much for your review. I am pleased to read you enjoyed our service, restaurant and were accommodated with an early check in. I apologise for the issues with your bathtub. We hope you will stay with us again soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for your 5-star rating, we appreciate your feedback. The team and I look forward to having you back in a not too distant future. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

ポテチ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
部屋の清掃が間に合わず、チェックインが16時30分まで出来なかったが、チェックインするまでの間のホテルバー無料利用とレイトチェックアウトの無料提供の申し出を即座に行ったホテル側の対応には満足できた。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 29 日)
Dear ポテチ, Thank you for taking the time to review Hotel Kämp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation.Therefore your feedback is very important to us. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again! With best regards, Milla LIljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

ERIKO、Nagoya-shi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
朝 5時と出発が早かったのに私達の為にフレッシュなジュースやパン、果物などが用意されていた。
2019 年 10 月に 4 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 6 日)
Dear Eriko, Thank you for your stay at Hotel Kämp. I am delighted to hear that you appreciated our early bird breakfast. I hope you also had a good night sleep. I hope you see you returning to our hotel if your travels bring you back to Helsinki! With kindest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

Yoshio Sakuma、東京

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
サウナが大変よかった。 朝食のメニューが変わらなかったのが残念。
2019 年 10 月に 5 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 6 日)
Dear Yoshio, Thank you for your 5-star rating regarding your visit at Hotel Kämp. I am happy to hear that you enjoyed especially our spa facilities. Hope you also had a good night sleep. Welcome back!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
さすがに五つ星ホテルだけあって、サービス、部屋の清潔度、アメニティ等も完璧でした。 中心街とのアクセスも良く言うことはありませんでした。
2019 年 10 月に 4 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 21 日)
Dear guest, Thank you for your feedback. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore your feedback is very valuable to us. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 10 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for choosing Hotel Kämp for your stay in Helsinki. I hope to welcome you back should your travels bring you back to the area. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 10 月に 3 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Thank you for your visit and your valuable feedback. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again!

10/10 (非常に良い)

Takayuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Dear Takayuki, Thank you for your visit and your valuable feedback. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again! With best regards, Milla Liljanko Manager on Duty

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
シャワーの水圧が弱すぎる。エアコンが外気と連動してない。アメニティの質が悪い。
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your visit and valuable feedback. I am disappointed to hear that this time we didn’t measure up with your expectations. I hope we will see you in the future and have possibility to show what Hotel Kämp is all about. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on duty

6/10 (普通)

yomogi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
8階建てなのに部屋は3階でエレベーターからとても遠かったのが残念です。廊下はカーペット敷きで、スーツケースのタイヤが回らず大変でした。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Dear yomogi, Thank you for your visit and feedback. I would like to take this opportunity to apologize that you were allocated to a room so far away from the elevators. Please do not hesitate to request room closer next time. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki. With warmest regards, Milla Liljanko Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とてもゴージャスで素晴らしいホテルです。 駅やバス停、観光地も近く便利な立地 湯船があるのが嬉しかったけど お湯を入れたらゴミが浮いてきて あまり綺麗に洗われてなかったのが残念。
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Dear guest, Thank you for your visit and feedback. I am delighted to hear that you were pleased with Kämp´s superb location. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki. With best regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
とても綺麗なホテルで良かったです。ホテル周辺は徒歩でいろんなところに行けます。 毎日水を届けてくれて、チョコももらいました! ただシャワー室の扉を閉めたつもりでも、どこからか、水が外に漏れ出てしまうことがありました。 到着してすぐティッシュを2-3枚使ったらすでに空っぽ、次の日に新しいのが入るかと思ってたのに空のままだった!
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Dear guest, Thank you for taking the time to tell us about your stay at Hotel Kämp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore your feedback is very important to us. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 13 日)
Thank you for your visit and your valuable feedback. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again!

10/10 (非常に良い)

Aki、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Best hotel in Helsinki !!
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Milla Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 6 日)
Dear Aki, Thank you for your review and visit at Hotel Kämp. I am delighted to hear that you consider our hotel best in town. I hope to see you returning to Kämp in the near future! With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your visit. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore you feedback is very important to us. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 5 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your review. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore your feedback is very valuable to us. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki.

10/10 (非常に良い)

cotori、Tokyo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
静かで過ごしやすいホテルでした。サウナも良かった。 朝食も美味しかったです。
2019 年 8 月に 4 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear cotori, Thank you for your positive review regarding your recent stay with us. I look forward to welcoming you back to Hotel Kämp upon your next trip to Helsinki.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
今回の旅行で最高のホテルでした。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your positive feedback. On the behalf of our whole team I hope to see you here at Hotel Kämp again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 3 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your review. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore your feedback is very valuable to us. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高によかったです~。
ホテルの立地、サービス、お部屋すべてが最高でした!お部屋は広く、バスルームもゆったりしていて、久しぶりにホテルのバスルームを満喫しました。朝食もよかったです。また、ヘルシンキに滞在するときは絶対このホテルにします。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear guest, Thank you for your stay at Hotel Kämp. As a member of The Leading Hotels of the World, the hotel continuously strives to meet your needs and expectation. Therefore your feedback is very valuable to us. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki.

10/10 (非常に良い)

YUJI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Yuji, Thank you for your positive review regarding your recent stay with us. I look forward to welcoming you back to Hotel Kämp upon your next trip to Helsinki.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 4 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, I would like to thank you for your recent stay at Hotel Kämp and for your valuable feedback. The team and I look forward to having you back in a not too distant future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最高の立地、設備、サービスでした。 建物のデザイン、内装も素晴らしく、 中庭に面した部屋はとても静かで よく休めました。 次回の滞在もホテル カンプにします!
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, I am very pleased to hear that you enjoyed your time with us and found our amenities to your satisfaction. I look forward to seeing you returning to Hotel Kämp in the not too distant future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for your positive review. We truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki. Wishing you a wonderful forthcoming Autumn time!

10/10 (非常に良い)

ayumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Milla, Manager on Dutyからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear ayumi, Thank you for your visit. It is always nice to read such positive feedback and we are delighted to have exceeded your expectations on this occasion. The team and I look forward to having you back in a not too distant future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear guest, Thank you for your review. I look forward to seeing you returning to Hotel Kämp in the not too distant future. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋がゆったりしてとても静かで、ゆっくり滞在できました。フロントのスタッフがとても感じよかったです。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 13 日)
Dear guets, Thank you for your review. I am delighted to hear that you have been pleased with the room and service at the Front Desk. We look forward to welcoming you back to Hotel Kämp upon your next trip to Helsinki. Sincerely, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 7 月に 1 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear guest, Thank you for your 5-star rating. I am delighted to see that you have enjoyed your time with us here in the heart of Helsinki. Welcome back! With kindest regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

KEIKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
歴史あるホテルで楽しい時間を過ごしました
スタッフの対応もすばらしく、とても快適に過ごせました 第2次世界大戦で残った歴史ある建物を大切に使っている様子がよく分かります そういった意味では現代的なバリアフリーの建物ではありませんが、手伝いが必要な場合には快く引き受けてくれることでしょう また、バーやレストランでもとても楽しい時間を過ごすことができます 空港からホテルへのアクセスは、ホテルに有料シャトルをお願いすることをおすすめします ヘルシンキでは最近タクシーのシステムが変更となり、場所と道を知らないドライバーが増えたようです 空港からホテルの移動の際は、道を知らないタクシードライバーにあたり心細い思いをしました ホテルから空港へはホテルの有料タクシー予約して利用しました 移動中も楽しい会話が弾み、とても楽しい時間を過ごすことができました 2019年7月の段階でタクシー料金は50ユーロで一定料金でした
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 12 日)
Dear Keiko, Thank you for your review. I am pleased to hear that you have enjoyed your time with us here in the heart of Helsinki. I look forward to seeing you returning to Hotel Kämp in the not too distant future. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty Hotel Kämp

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear guets, Thank you for your 5-star rating regarding your stay at Hotel Kämp. I truly hope to be able to welcome you back should your business or leisure travels bring you back to Helsinki.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
老舗高級ホテルなので、ロビーに入った瞬間から別世界でした。スタッフの方も親切でした。
2019 年 6 月に 3 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for your review. I am delighted to hear that you have enjoyed your time with us here in the heart of Helsinki. Hope you also had a good night sleep. Welcome back! With best regards, Milla Liljanko Maanger on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 3 泊滞在
Milla, Hotel Kämpからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear guest, Thank you for the review. I look forward to seeing you returning to Hotel Kämp in the not too distant future. With warmest regards, Milla Liljanko Manager on Duty

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高です。
ヘルシンキで宿泊するならベストホテル。立地、設備、食事、価格すべて申し分ないです。特にホテル内サービスは最高でした。
2019 年 5 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Akira

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
心地いいですよ
立地、設備特にサウナは素晴らしい。ただ、窓からの景色が残念でした。
2019 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

ken、japan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地が最高で時間を有効に使える。中央駅から深夜にエクスカーションから戻ってきても不安ない距離。笑顔のサービスでよろしい。朝食は雰囲気も良く良。 難点は冷蔵庫が自動計算式でスーパーで購入したものはたくさんは入らないこと。5starでケチなことをする方が悪いのだが。
2019 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフも大変親切でフレンドリーで、レストランの予約や電車の時刻などすぐに対応してくれました。
2019 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
カンペキ! さいこー‼︎
2019 年 3 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応、ホテルの立地は最高に良かった。ただし、朝食はホテルのレベルからするとさほど良くは無かった。またシャワー室の排水溝が詰まっていた為に全て使用した温水が洗面室の方に流れてしまい、トイレを使用する際にも非常に使いずらかった。
2019 年 3 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 1 泊滞在