2 つの屋内プール、2 つの屋外プール、カバナ (有料)、プール パラソル

ジュメイラ ブルジュ アル アラブ ドバイの口コミ

5 out of 5

口コミ

9.6

最高に素晴らしい

評価 10 - 853 件の口コミ中 721 件が非常に良い" "
評価 8 - 853 件の口コミ中 72 件が良い" "
評価 6 - 853 件の口コミ中 31 件が普通" "
評価 4 - 853 件の口コミ中 14 件が不満" "
評価 2 - 853 件の口コミ中 15 件が非常に不満" "

9.8/10

清潔度

9.6/10

スタッフとサービス

9.6/10

設備とサービス

9.6/10

施設のコンディションと設備

9.2/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Hirofumi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 1 泊滞在
Alyaaからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 23 日)
Dear Hirofumi,Greetings from Burj Al Arab!Firstly, I would like to express my sincerest appreciation to you for your kind patronage to Burj Al Arab as your preferred residence during your recent visit to Dubai. I would also like to thank you for having taken the time to leave a review following your stay with us.We are delighted to hear that you had a wonderful experience. Our team takes great pride in providing exceptional service and it is heartwarming to know that our colleagues exceeded your expectations. I look forward to sharing your kind words with them alongside the whole team, as I am sure it will further encourage them to fulfil our mission to deliver service beyond expectations. Thank you for choosing Burj Al Arab Jumeirah. Kind Regards,Alyaa Al BishrAssistant Leading Quality ManagerBurj Al Arab

8/10 (良い)

AYARI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 ・夜中に上の階の騒音が気になった ・朝食の品数が少ない スタッフの対応が非常に良かったのと、部屋は凄く快適だったのでまた泊まりたいと思う
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Alyaaからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 28 日)
Dear Ayari,Greetings from Burj Al Arab!Firstly, I would like to express my sincerest appreciation to you for your kind patronage to Burj Al Arab as your preferred residence during your recent visit to Dubai. I would also like to thank you for having taken the time to leave a review following your stay with us.We are delighted to hear that you had a wonderful experience. Our team takes great pride in providing exceptional service and it is heartwarming to know that our colleagues, exceeded your expectations. I look forward to sharing your kind words with them alongside the whole team, as I am sure it will further encourage them to fulfil our mission to deliver service beyond expectations. Thank you for choosing Burj Al Arab Jumeirah. Kind Regards,Alyaa Al bishrSpecialist Leading Quality Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

?

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最高の空間作りをありがとうございました。
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Alyaa Al Bishrからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 7 日)
Dear Guest,Greetings from Burj Al Arab!Firstly, I would like to express my sincerest appreciation to you for your kind patronage to Burj Al Arab as your preferred residence during your recent visit to Dubai. I would also like to thank you for having taken the time to leave a review following your stay with us.We are delighted to hear that you had a wonderful experience. Our team takes great pride in providing exceptional service and it is heartwarming to know that our colleagues, exceeded your expectations. I look forward to sharing your kind words with them alongside the whole team, as I am sure it will further encourage them to fulfil our mission to deliver service beyond expectations. Thank you for choosing Burj Al Arab Jumeirah. Kind Regards,Alyaa Al bishrSpecialist Leading QualityBurj Al Arab

10/10 (非常に良い)

Tsunehiko

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ホテル専有のプールとビーチが最高でした! また利用したいです。
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Alyaa Al Bishrからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 7 日)
Dear sunehiko,Greetings from Burj Al Arab!Firstly, I would like to express my sincerest appreciation to you for your kind patronage to Burj Al Arab as your preferred residence during your recent visit to Dubai. I would also like to thank you for having taken the time to leave a review following your stay with us.We are delighted to hear that you had a wonderful experience. Our team takes great pride in providing exceptional service and it is heartwarming to know that our colleagues, exceeded your expectations. I look forward to sharing your kind words with them alongside the whole team, as I am sure it will further encourage them to fulfil our mission to deliver service beyond expectations. Thank you for choosing Burj Al Arab Jumeirah. Kind Regards,Alyaa Al Bishr Specialist Leading QualityBurj Al Arab

8/10 (良い)

Maki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
サービスが素晴らしかった。ただアクセス面ではタクシーが必須。
2023 年 4 月に 1 泊滞在
Thank youからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience.Kind regards, Alyaa Al Bishr, Leading quality, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

Shingo

2022 年 12 月に 2 泊滞在
Alyaaからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience.Kind regards, Alyaa Al Bishr, Leading quality, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

MAKOTO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
シャワーを利用した後、止めようと蛇口を強く回しても止まらないことがあった。ただホテルのスタッフが適切に対応してくれた。スタッフの対応はとても良いと思います。
2022 年 8 月に 2 泊滞在
Alyaaからの返信 (投稿日 : 2022 年 9 月 1 日)
Thank you

10/10 (非常に良い)

Rie

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2021 年 12 月に 1 泊滞在
Alyaaからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience.Kind regards, Alyaa Al Bishr, Leading quality, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

satsuki

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
世界中、色々なホテルに泊まりましたが、ブルジュアルアラブのお部屋や施設のゴージャスさや、スタッフさんのホスピタリティは本当に素晴らしく、過去最高にお気に入りのホテルになりました。沢山の感動をありがとうございました。
2021 年 11 月に 4 泊滞在
aからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience.Kind regards, Alyaa Al Bishr, Leading quality, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

Minami

2021 年 9 月に 1 泊滞在
ALyaaからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience.Kind regards, Alyaa Al Bishr, Leading quality, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 5 月に 3 泊滞在
Pansyからの返信 (投稿日 : 2021 年 6 月 17 日)
Thank you so much and look forward to welcome you in the future and create a lovely memories with us .

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
何もかもが世界最高レベルで感動しました。 世界中のセレブが集まるのも納得です!!
2021 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yoshi、東京

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最高すぎる贅沢でした
2020 年 3 月に 1 泊滞在
Tristan Delmasからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 24 日)
親愛なるヨッシー、 ご協力いただき、すばらしい経験を共有していただきありがとうございます。 あなたの優しい言葉は大歓迎です。 私のチームと私は、ブルジュ・アル・アラブに戻って別の思い出深い経験をすることを歓迎することを楽しみにしています。 敬具、 ブルジュアルアラブ、ホテルマネージャー、トリスタンデルマス

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 2 泊滞在
Tristan Delmasからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 17 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards, Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Tristan Delmasからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 18 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards, Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ドバイへ来たら必ず泊まりたいラグジュアリーホテル
ブルジュアルアラブは以前から宿泊してみたいと思っており、その為に今回ドバイ旅行を決めました。 今までフランス、イギリス、アメリカ等世界中あらゆる高級ホテルで宿泊しましたが、 こんなにも居心地の良く、そして非日常的、そしてラグジュアリー感を味わえるホテルは初めてです。 この島へ入る橋の手前でセキュリティーチェックがあり 宿泊客やレストラン予約のある方のみ入れるホテルです。 セキュリティーゲートの前までツアーバスが来てお写真撮ってる方が沢山居ました。 日本よりドバイ国際空港へ到着する時間が 基本早朝6:00頃と、とても困る時間帯、 プラスの金額がかかってもアーリーチェックインしたいと思ってた 私達は8:00頃にホテルに到着し、その旨を伝えたら「今お部屋を用意しますので、朝食でもいかがですか?」と言われ、プールへ抜ける所にあるレストランで一、二時間朝食を取り終わってから、お部屋に案内されました。 お部屋はお写真通り全てがパーム側もしくはブルジュカリファ側のオーシャンビュー。 とにかく広々としたメゾネットタイプの スイートルームにバトラーが付き、 お部屋の中を色々と説明して下さいます。 ウェルカムスイーツは美味しいデーツとケーキ、ウェルカムドリンクには皇室御用達のブランドのノンアルコールスパークリング。 アメニティはエルメスのフルボトル3種類、シャンプー、コンディショナーにボディーソープ等これだけでも数万円する様な物。 ビーチバッグはリネンの様な素材に金のパイピングのゴージャスなバッグが用意してあり、スリッパも低反発のふかふかタイプ。 お部屋にジャグジーも付いており。 外に出るのは勿体ない程のお部屋。 プールではミネラルウォーターにロンドン有名ブランドのフェイスミストとおしぼりが配られます。 そしてこまめにミントドリンクやシャーベット、スイカ等サーブして下さり1日プールサイドで楽しめます。 夜はブルジュアルアラブと言えば大きな水槽のあるレストラン!でディナー。 こちらはお魚料理中心ですが、内容はキャビアやトリュフ等色々なお食事に添えてあるお料理なので平均でも七万円以上しますが、 雰囲気含め、お食事のボリューム等とても良い内容でした。 翌日の朝食はそんなにお腹が空いて居なかったのと、お部屋でゆっくりしたかったのもありルームサービスにしましたが、高級ホテルの割にカフェ的なお値段でヨーグルト、スムージーやトースト、パンケーキ、エッグベネディクト等頂けるので、ルームサービスにして正解でした。 Spaもプールはラグジュアリー感満載で、 人も居ないのでオススメです。 ジムはスタッフ兼トレーナーさんが居て、海を見ながらトレーニング出来ます、 マシーンもランニングだけではなく、筋トレ系が充実しており、またマットやストレッチポール等もあるので運動不足を解消出来ます。 帰りチェックアウトを済ませ、明細を確認したら、チェックイン前に頂いた、ニ人で一万円程する朝食代金もアーリーチェックインの金額も頂きませんとの事。 年末年始の混み合ってる時期ではなかったですが、車寄せはかなり混み合っており、 春節間際でしたので、閑散期ではないのに こんなに太っ腹なホテルは今までにありません! 翌日アブダビへ行く予定もあり、 連泊出来ませんでしたが、次のドバイ旅行でもまた是非宿泊したい、またトラベラー人達にも是非お勧めしたいホテルです!
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Tristan Delmasからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 28 日)
お客様、 ブルジュアルアラブからの暖かい挨拶! 第一に、最近のドバイ訪問中にブルジュ・アル・アラブを優先居住地として選んだことに対して、心からの感謝を表明したいと思います。 また、ご滞在後、オンラインゲスト調査にご協力いただき、ありがとうございます。 私たちとのあなたの全体的な滞在が楽しかったと読んで喜んでいます。 正のフィードバックを読むことは本当に素晴らしいです。 特に施設への感謝。 ブルジュアルアラブに滞在することを選択していただき、ありがとうございます。 私の同僚と私は、将来またお会いできることを楽しみにしています。 よろしくお願いします、 ブルジュアルアラブ、ホテルマネージャー、トリスタンデルマス

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とくになし。とくになし
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Tristan Delmasからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 27 日)
お客様、 ご協力いただき、すばらしい経験を共有していただきありがとうございます。 私のチームと私は、ブルジュアルアラブに戻って思い出深い経験をすることを楽しみにしています。 敬具、 ブルジュアルアラブ、ホテルマネージャー、トリスタンデルマス

4/10 (不満)

Hideto

2020 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Tristanからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards, Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arab

4/10 (不満)

taka0218、tokyo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
母の誕生日にお祝いに宿泊致しました。 豪華絢爛な建物/お部屋で非日常感を味わえ、母も満足してもらえてよかったです。 が、バトラー含むサービスホスピタリティは、日本のビジネスホテルのほうがマシと言えるレベルでした。皆様のレビューが良く、期待していたので相当ショックです。 私達の場合は、基本的に自分でやって困ったら聞いてね、的な態度を取られました。 以下滞在中に起きた残念な事。 ・事前にメールでレストランを予約したが、途中から返信が来なくなる。金額に係る問い合わせだったので非常に不安でした。 ・部屋内にあるジャグジーに関して「利用する際には、電話してね!こちらでセットするよ!」とバトラー言われたので、利用するタイミングで電話したら、「ジャグジーのヘルプが必要なの?」と言外に自分で出来ないの?というニュアンスで返される。 ・ホテル内のスパの予約をバトラーにお願いしたら、18階に行って自分で予約してね、と言われる。(バトラーの役割とは・・) ・レストランで食事をする際、食前にアルコールを勧められたが、母はアルコールが苦手なので、まずは水で良いです、と伝えると明らかに嫌そうな顔をされる。(飲み物を頼むのがマナーなのであれば、すみません。。) ・各階にいるはずのバトラーは私達が宿泊した中では、ほぼ席にいるのを見かけませんでした。(忙しかったのかも、、結果、誰がバトラーなのか名前すら知りません。。) ・誕生日のお祝いにケーキを頂きましたが、ホテル経由でディナーの予約をしているのでスケジュールを知っているはずなのに、ケーキを頂いたのはディナー1時間前、、流石に食べれない。 ・同じくディナー予約の15分前に部屋のクリーニングに入るとスタッフがやってくる。(ディナーの時間はわかっているはずなので私達がディナーに行った後に入ればよかったのでは・・・) ・あと、英語が伝わりづらかったりすると顔を露骨にしかめられる。(地味に辛い) 建物は良いのに、サービスを利用すればするほど悲しい気持ちになるのが辛かったです。 しかもこれらは滞在1日で全て起きたことです。 本当だったら・・ ・バトラーにホテル内を色々案内して欲しかったですし ・ジャグジーにバラを浮かべてセッティングして欲しかったですし  →結局、母は誕生日ケーキを頂いた時に付いてきたバラを自分でジャグジーに浮かべてました。 ・バージュ・アル・アラブを楽しめるように諸々サポートしてほしかったです。 他の方のレビューではバトラー含めて親切なサービスを受けられたとあるので、たまたま繁忙期に当たってしまいサービスが漏れたのか、アサインされたスタッフの経験が浅かったのか、私達のお願いの仕方に原因があったのか、、理由はわかりませんが、こういうケースもある、ということは知っておいて欲しい、という気持ちでレビューを投稿致します。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Tristanからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 26 日)
客様、 ご滞在いただき、経験を共有していただきありがとうございます。 ご愛顧いただきありがとうございます。 したがって、あなたの経験があなたの期待に応えられなかったことを読むことを深く心配しました。 これは私たちが達成しようと努力しているサービスのレベルではなく、有名です。 バトラーサービスとF&Bサービスに対応しますのでご安心ください。 ご不便と失望をおかけしましたことを心よりおaび申し上げます。 あなたの経験を私たちの注意を引いてくれてありがとう。それは私たちのような大切なゲストからのフィードバックを通して、私たちが絶えず私たちのサービスのレベルを改善できることです。 この経験があなたの将来の訪問のためにブルジュ・アル・アラブを考慮することを妨げないことを望みます。そして将来ブルジュ・アル・アラブにあなたを歓迎する機会を持っていることを望みます。 敬具、 トリスタンデルマス、ホテルマネージャー、ブルジュアルアラブ

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテル
部屋の状態、サービス、すべてに素晴らしい。レストラン じゅんさい の朝食には粥や麺類もありました。野外のプールも広くきれいでした。
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 30 日)
Dear Anonymous, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words on the room and Junsui are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

Ayako

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすが、7つ星⭐️
最高!これ以上のサービスはないと思います。食事も最高! 全て最高!最高!以外言葉が見当たらない!
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 23 日)
Dear Ayako, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ロケーションは抜群です。 部屋からの眺め、プールからの眺め最高です。 各階にバトラーがいて、チェックアウトも バトラーがします。 空港までの送迎がホテルからありますが金額は高額です。わたしのバトラーは気を効かせてくれてか、荷物も運べるワゴン車タイプのタクシーを手配してくださり有り難かったです。 ホテル内のレストラン等全て高いですが それは覚悟の上で宿泊するホテルだと思います。
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 16 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフ、ホテル設備ともに最高だった Staff and hotel luxury is the best of the best!!
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 9 日)
Dear Anonymous, Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

ゆう、横浜

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
各部屋付きのコンシェルジュがいるのと、各階の入り口にもスタッフがいるので、すぐに対応してくれます。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 9 日)
Dear Yu, Thank you for staying with us and for rating your wonderful experience. We are delighted to read that you enjoyed with service of our colleague's. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

YASUDA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
各階にいる担当者が色々と助けて頂いたので何不自由なく宿泊を楽しめました。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 18 日)
Dear Yasuda, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

Ayaka、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
このホテルに滞在するためにドバイへ行きました。到着したのが午前8時過ぎだったのですが、お部屋に案内してくださいました。そのうえ、帰国日が早朝のため朝食をとれない事を知ってか、お部屋のダイニングに美味しい朝食を用意して下さっていました。感動しました!外出して戻ると必ずスイーツ等のおやつを下さって、どのスタッフさんも笑顔で親切にお話してくださいました。快適で夢のような滞在でした。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 11 日)
Dear Ayaka, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

Ya ping

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテル、素晴らしいサービスを提供して頂きまして、とても快適です! また泊まりたいです!
2019 年 6 月に 3 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 7 日)
Dear Ya Ping, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
気配りがとても良くて快適に過ごせた
2019 年 4 月に 2 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 5 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 2 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 15 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your rating. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
プールも新しく屋外のインフィニティプールが整備されて素敵でした。またビーチに行きたい時はカートで送迎してくれます。セキュリティもしっかりされていて安心です。 スタッフもとても親切です。レストランもいろいろと迷うほど用意されていました。有料ですが空港の送迎もしてくれます。素敵なホテルでした。
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 3 日)
Dear Guest, Thank you for staying with us and for sharing your wonderful experience. Your kind words are highly appreciated. My team and I look forward to the pleasure of welcoming you back to Burj Al Arab for another memorable experience. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 1 泊滞在
Tristan Delmas, Hotel Manager, Burj Al Arab からの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 7 日)
Dear Guest, Thank you for rating us following your recent stay. We look forward to welcoming you back to Burj Al Arab once again. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

匿名

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高のお部屋に最高のサービス、スタッフもみんなフレンドリーですが、ただ、残念なのがレストランのお味。美味しい世界の 料理が食べられる日本人には、合わなかったです。値段と味が比例しませんでした。
2018 年 10 月に 3 泊滞在
Scott Murray, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 5 日)
Dear Guest, It was a pleasure to welcome you to Burj Al Arab. I am pleased to note from your review that you enjoyed the opulence of the hotel and were impressed by the high standard of service encountered throughout your stay. My team and I look forward to welcoming you back once again. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
感動体験
飛行機の遅延でチェックインが22時頃になってしまいましたが エントランスから部屋まで担当の方がずっとつきっきりで案内してくれました。 その際リクエストを丁寧に確認して頂き、普段だったら遠慮してしまいがちなことも とても相談しやすかったです。 到着がおそくなってしまったのでダメ元でレイトチェックアウトが可能か 聞いてみたところ、状況を確認してすぐにOKをして頂き、おかげで翌日15時まで ゆっくりと滞在を楽しむことができました。 また、夫の誕生日を控えた旅行であることを伝えたところ、翌朝、ホールのケーキと バラの花束をプレゼントして頂きとても感動しました。 ハード面の豪華さはもちろん申し分ないですが、それに劣らずソフト面でも非常に素晴らしいです。 期待が大きかった分、実際のところどうなんだろうという不安もありましたが 想像以上の体験ができました。 また大事な旅行のときにぜひ訪れたいです。
2018 年 9 月に 1 泊滞在
Scott Murray, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 10 日)
Dear Guest, Thank you for choosing Burj Al Arab to celebrate your husband's birthday and for taking the time to share about your experience. I am most pleased to hear that on this occasion, we have achieved our goal and made your celebrations more memorable. Regards,

10/10 (非常に良い)

mayuko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
7つ星
やはり7つ星部屋が、ゴージャスすぎて、驚きました。 チョックインは、2時に着いていたのに、結局4時になって、部屋に入れたのは、残念な点でしたが、 その分、チョックアウト後も、室内プール野外プールを満喫してきました 部屋の鍵をチョックアウト後も もらえるので、プールを楽しんできました。野外プールは、最高で、 サービスもよく、冷たいお水や、アイスや、ジュース無料で出してくれます 頼んでないのにもかかわらず、 持ってきてくれます。 部屋のアメニティは、エルメスでした。ホテルのオシャレなカバンも 人数分いただき、ありがたかったです 夜の食事のバイキングレストランは 水もジュースも、有料で値段も高く びっくりしましたが、あまりにも 外が蒸し暑く、外食をしようとしましたが、引き返して、ホテルの食事をたべましたー笑 一度は、泊まる価値ありな部屋です ホテルライフを満喫して滞在することが1番のおすすめだと思います
2018 年 8 月に 1 泊滞在
Scott Murray, Hotel Manager, Burj Al Arabからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 3 日)
Dear Guest, Thank you for sharing your review following your stay with us. We endeavor to provide each of our valued guests with an ultimate hospitality experience and I am glad to know that on this occasion we were able to exceed your expectations. Thank you for choosing to stay with us and we look forward to welcoming you back to Burj Al Arab in the near future. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
感想
良かったです
2018 年 7 月に 1 泊滞在
Scott Murray Hotel Manager Burj Al Arab からの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for your review. We greatly appreciate the high ratings you have provided and we look forward to welcoming you back to Burj Al Arab in the future. Kind regards,

10/10 (非常に良い)

MASAYA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテルでした 世界一のホテルだと断言出来ますが、宿泊料金はさすがに高いですね。
2018 年 3 月に 3 泊滞在
BAAからの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 19 日)
Dear Guest, We thank you for the feedback you have shared following your stay with us. We are glad that you have en joyed your stay. Kind regards, Scott Murray Hotel Manager Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
バトラーが完璧な仕事をしてくれました。 価格の期待を裏切らない素晴らしい滞在でした。
baaからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 26 日)
Dear Guest, We are delighted to note that you liked the service offered by our colleagues. We do hope that we will have another opportunity to welcome you back. Kind regards, Margaret Paul General Manager Burj Al Arab

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
チェックアウト後に料金の支払いが済んでいないと二度電話がありました。説明してその後連絡はなくなりましたが謝罪の連絡がなく憤慨しています。
2017 年 11 月に 1 泊滞在
BAAからの返信 (投稿日 : 2017 年 12 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to write to us following your stay with us. I am concerned to learn of the inconvenience that was caused to you in regards to your bill settlement and kindly accept my apologies. As you rightly mention, a follow up correspondence should have been given to you. I do hope this incident will not deter you from returning to Burj Al Arab in the future. Kind regards, Margaret Paul General Manager Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
プールと専属スタッフ
プールが最高でした!バトラーは何から何まで親切に対応してくれて、まったく不満がありませんでした。泊まれて良かったです。
2017 年 11 月に 2 泊滞在
BAAからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 9 日)
Dear Guest, We are delighted to note that your stay with us was a great one and we thank you for commending our colleagues. We do hope we will have another opportunity to welcome you back in the near future. Kind regards, Margaret Paul General Manager Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

massun、JAPAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすがの最高級7つ星(自称 笑)ホテル
全てにおいて最高級、さすがのクオリティでした。 充実した設備とスタッフ対応で、 やはりリピートしたくなってしまうホテルです。 テラス席での朝食がとっても気持ちよかったです。
BAAからの返信 (投稿日 : 2017 年 6 月 7 日)
Dear Guest, I thank you for the review you have shared regarding your visit to Burj Al Arab. We are delighted that we have managed to create a memorable experience for you and hope to welcome you back in the future. Kind regards, Margaret Paul General Manager Burj Al Arab

10/10 (非常に良い)

M

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素敵でした
サービスも良く、素晴らしい滞在になりました。ヘリコプターで空港まで送ってもらいたかったのですが、生憎メンテナンス中とのことで残念でした。次回は必ずお願いしたいです。
BAAからの返信 (投稿日 : 2017 年 5 月 25 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to write your feedback on Expedia. We do hope that on your next visit will be able to provide a helicopter transfer. We look forward to welcoming you back in the near future. Kind regards, Margaret Paul General Manager

10/10 (非常に良い)

KU、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
5つ星ホテルを上回っています。
7つ星をと言っている意味がわかりました。 施設、部屋、アメニティ全て最高です。 ただサービスは普通の5つ星ホテルと同じくらいかちょっといいぐらいかなと思いました。
BAAからの返信 (投稿日 : 2017 年 5 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to write your review on Expedia. We do hope we will be able to welcome you back in the not too distant future. Kind regards, Margaret Paul General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度

10/10 (非常に良い)

ゆみ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
さすが7つ星ホテルです。
ドバイの観光名所にもなっている、バージュアルアラブ(*^^*) 飛行機の都合上、朝4時着、深夜3時発になってしまうので最終日にもう1泊するのか悩みましたが、せっかくなので宿泊することにしました。 空港までホテルの送迎をお願いしたく、ホテルに簡単な英語でメールをしました。その際に、英語が得意でないので日本人スタッフとやりとりできれば……と伝えたところ お忙しい中、日本人スタッフの田⚫︎様がご対応してくださいました。 とてもとても親切な方で、日本出発ギリギリまで対応してくださり、心強かったです。 バージュアルアラブ滞在中も、わざわざ部屋まで挨拶に来てくださり、私のわがままにも快く対応してくれました。 全体的にホテルスタッフ様、バトラー様のホスピタリティが素晴らしい印象を受けました。 ほどよい距離感で、こちらにも気を使わせないような居心地の良い空間を演出してくれます。 少し高いホテルですが、宿泊する価値は充分にありますよ。

10/10 (非常に良い)

ようへい、BKK

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高です。
これ以上なしです。チェックイン時間の随分前に到着しましたが、文句なしでチェックインをさせていただきました。 このような経験は初めてです。

10/10 (非常に良い)

YUJI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
いままで高級ホテルを何度も泊まりましたがその中で最高です

10/10 (非常に良い)

イースト、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
流石です!山田君、座布団全部あげて〜!
空港から暫くすると、見たことのある映像が目に飛び込んで、口をあんぐり開けたままセキュリティーゲートを通り過ぎた。 エントランスには、ロールスロイス、ベントレーが整列し、スマートなボーイが重い荷物を軽々と持ってエスコートしてくれた。 入り口を一歩踏み入れると、見た事のない空間がそこにあった。 熱帯魚を見ながらエスカレーターを上りきると、また、見た事ない噴水が宿泊客の足を止めていた。座布団3枚〜! エレベーターはMITSUBISHIの方がいいな〜と思いながら、エレベーターを降りると、階ごとにある受付でチェックイン! 部屋に通され余りの広さとオーシャンビューにビックリ〜!結婚式でも使わない豪華なRな階段を上ると、2階が寝室とバスルーム。噂に聞いたエルメスのフルボトル〜! 座布団3枚〜! 1日使ってエルメス達をスーツケースに忍ばせ観光にでてみた。 夜、部屋に戻ると仲間たちは増えていなかった〜。残念! アルムンタハのランチバイキングで普段食べなれないキャビア、フォアグラ、ロブスター、高級食材を食べ尽くし心もお腹大満足! 普段食べなれい高級食材を食べ過ぎたので、トイレに座ると便座が冷たい。 用を足し終わり便座の周りのスイッチを探してみた〜!TOTOの営業マン!こんな所に営業先見つけました。 ドバイでは、ウォシュレットがありません〜〜! でも従業員の接客がスムーズで最高!部屋はメゾネットのおとぎの部屋!食事は美味しい!流石7つ星! ドバイに行ったら是非泊まって欲しいホテルです!

8/10 (良い)

子連れ初心者、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
砂漠ホテルでゆっくりくつろぐ
ドバイ滞在後半に3泊しました。 着いた途端に、サンセットの時間だったのですが、ラクダに無料で乗れるアトラクションをやっていてすぐに利用し、子供は大喜び。毎日訪れる夕日の時間には、バーやプールで夕日を眺めているだけでえも言われぬ気分になります。部屋はアラビック、ということでしたが、それまでビーチ沿いの豪華めのホテルに宿泊していたので、それに比べるとちょっと見劣り感は否めませんでしたが、ローカルな雰囲気を味わうという意味ではいいかと。 隣接レストランのエンターテインメントビュッフェはあまりお勧めしません。食事は全く美味しくなく、食事付きのデザートサファリツアーよりも値段は高い。ベリーダンスはデザートサファリにも着いているようなので、次回行くとしたらそちらかと思います。

10/10 (非常に良い)

KANKAN、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ゴージャスなホテル。
7つ星ホテルと言われていますが、客室の広さ、スタッフの対応など大変満足できました。日本人女性のマネージャーもいらっしゃいますのも安心な点です。