外観

ラディソン ブルー ホテル ダカール シー プラザの口コミ

5 out of 5

口コミ

8.0

とても良い

評価 10 - 418 件の口コミ中 189 件が非常に良い" "
評価 8 - 418 件の口コミ中 118 件が良い" "
評価 6 - 418 件の口コミ中 47 件が普通" "
評価 4 - 418 件の口コミ中 31 件が不満" "
評価 2 - 418 件の口コミ中 33 件が非常に不満" "

8.4/10

清潔度

8.2/10

スタッフとサービス

8.2/10

設備とサービス

8.2/10

施設のコンディションと設備

8.0/10

環境への配慮

口コミ

4/10 (不満)

Irosh、クワズールナタール州

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
残念ながら期待はずれなホテル
ガーデンビューなのに、庭など全く無く、騒がしい従業員と駐車場しか見えませんでした。また、防音がされてないのか、他の部屋の話し声や物音で、安眠できませんでした。歯ブラシなどアメニティもほとんどなく、ワインオープナーも貸して頂けないので、事前確認が必要です。
2018 年 3 月に 6 泊滞在
Jorgenからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 9 日)
親愛なるイロシュ、 私たちはあなたの滞在中にあなたの期待に応えてくれなかったことを非常に残念に思っており、誠実なご鞭撻を賜りますようお願い申し上げます。 セネガル・テランガ(おもてなし)を感じていただけるよう、皆様のお越しをお待ちしております。 敬具、 ヨルゲン

8/10 (良い)

BeautifulHebiji、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
大西洋が見え、Sunsetがとても美しいホテル
ダカールの中心部から少し離れた静かで綺麗なホテルです。今回ビジネスルームに5泊ステイしましたが、ヴューがとても良くSunsetは映画に出てくる一コマのようでした。朝食では100%搾りたてオレンジジュースも提供され(その場でオレンジを絞っている)goodでした。
2018 年 2 月に 5 泊滞在
Jorgenからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 14 日)
親愛なる美しいエビジ、 Radisson Blu Hotel、Dakar Sea Plazaに投稿した素晴らしいレビューをありがとうございました。 私たちはあなたがホテルと施設、息を呑むような日没の眺め、新鮮な圧搾したオレンジジュースを含むビュッフェ式朝食のほとんどを高く評価していることを知り、喜んでいます。 ダカールに滞在することをお勧めします。 私たちはあなたをすぐに歓迎することをとても楽しみにしています。 敬具、 ヨルゲン

10/10 (非常に良い)

Koko、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Nice Resort hotel in gorgeous location
This hotel is located on the bay looking at gorgeous ocean view from the room terrace. The room is tidy and comfortable and very relaxing. Food is OK. I enjoyed big and hot shower in after the long trip.
Jorgenからの返信 (投稿日 : 2015 年 9 月 5 日)
Dear Koko, It’s such a pleasure to read your great comments about the Radisson Blu Hotel, Dakar. We thank you very much for your compliments over the guestrooms and hope that our hotel will be your preferred choice for accommodation on your next trip to Dakar. With best regards, Jorgen

10/10 (非常に良い)

ヤッス、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
サービス満点
ホテルの従業員が非常にフレンドリーで親切に対応してもらえ大変良かった。 また再度当地へ訪問した時はまたそのホテルに宿泊したいと思う。

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適なホテルでした。
ダカールとは思えない快適なホテルでした。 食事は魚介も豊富で大変満足できました。 サービスを考えれば決して高くありません。 また利用したいと思います。

10/10 (非常に良い)

W Lawrence

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I really liked the location.
2024 年 5 月に 7 泊滞在

4/10 (不満)

Dr Quinton L.

家族旅行, グループ旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
At first my reservation was not found. Then, I went to 10 different rooms (I had reserved 2 bedrooms and needed two beds each).
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yawei

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Facilities are super
2024 年 5 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 23 日)
Dear Yawei, We are delighted to know that you appreciated the facilities on our property. We thank you very much for choosing the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza and we look forward to welcoming you again soon.Best regards,

2/10 (非常に不満)

Navpreet

カップルで旅行
This property was okay. Our room smelled of mildew and cleaner when we arrived. Our AC didn’t work, I called the front desk and they sent someone who messed with the thermostat and then left, I gave it an hour to see if it would get cooler in the room, then I called again and they sent someone at 10:30pm to replace the filter, I gave it another hour and the room still didn’t cool off any so I called again. This time they sent someone out at midnight who said all he can do is give us a new room, we weren’t trying to move that late especially since my lady was sleeping and we had a flight early in the morning. All they said was sorry, didn’t offer any refund, credit or anything except a new room at midnight and an “I’m sorry”. We also felt like the staff outside at the bar/patio place were rude to us. Overall I wouldn’t want to stay here again.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Navpreet, It's with much regret that we read about your experience in our property and would like to express our sincere apologies for the inconvenience that occurred. We thank you very much for staying with us and for taking the time to let us know about your experience. Be assured that we will take the necessary measures to make sure to avoid such a situation to our guests in the future. We hope that you will give us the chance to welcome you again and we promise to make your next stay memorable. Best regards,

6/10 (普通)

Temitope

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
The property location is excellent, top tier in fact. However, this is a older property in that some updates is needed. It's well maintained but nonetheless it can use some sprucing up.
2024 年 4 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 2 日)
Dear Temitope, Thank you very much for staying with us and for taking the time to share with us these constructive remarks. We value all guest feedback and will use your observations to fine tune the operation.We hope that you will give us the opportunity to welcome you again and we remain at your entire disposal. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Margaret C.

2024 年 4 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 23 日)
Dear Margaret C.,Thank you very much for the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza, on Expedia. We are very pleased to know that you appreciated your experience with us, and we look forward to welcoming you again on many more occasions. Best regards,

10/10 (非常に良い)

khadidiatou

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
EVERY THING WAS AMAZING
2024 年 4 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 2 日)
Dear Khadidiatou, It's a great pleasure for us to know that you had an amazing experience at the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We appreciate you taking the time to share your experience on Expedia and we all look forward to welcoming you again on many more occasions. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Aminata

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 7 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 2 日)
Dear Aminata, We are delighted to see the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We thank you very much for staying with us and we all look forward to welcoming you again soon.Best regards,

8/10 (良い)

Vincenzo

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
El aire acondicionado es ruidoso y no hay posibilidad de pararlo además, Persia agua y se mojó todo el suelo del habitación
2024 年 4 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 29 日)
Dear Vincenzo, We thank you for staying with us and for taking the time to share your experience on Expedia. Please accept our apologies for the inconvenience with the air conditioning. We look forward to welcoming you again and we remain at your entire disposal.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Mamadou

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The customer service is outstanding, they were very polite and professional . I gave a big thumbs up to the checking desk especially a certain mrs Camara and an other one who was working when I was checking out. I will love to stay there again.
2024 年 4 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 24 日)
Dear Mamadou, We will love to welcome you again to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We are very pleased to read that you appreciated the professionalism of our team members, particularly the front desk staff. We thank you very much for staying with us and for taking the time to share this great review on Expedia.Best regards,

2/10 (非常に不満)

Anna

出張
気になった点 : 施設のコンディションと設備
The rooms smelled very damp and the room wasn’t cleaned during the day…. It doesn’t seem like the hotel manager is doing a particularly good job of maintaining standards. The staff were very kind and helpful though at the front desk and in the restaurants.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 5 日)
Dear Anna, Thank you very much for taking the time to let us know about your experience in our hotel. We are very sorry to read that we didn't live up to your expectations and would like to express our sincere apologies for the shortcomings noticed. We value all guest feedback and will use your remarks to fine tune the operation. We hope that you will give us the opportunity to welcome you again and we promise to make your next stay memorable. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Huawei、He Ping

出張, 家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
房间里蚊子太多了,每天晚上都要被蚊子叮醒,多大15个蚊子叮我。
2024 年 3 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 14 日)
Dear Huawei,We thank you very much for staying with us and for taking the time to let us know about your stay. We are very sorry for the incident that occurred. We have taken the necessary actions to make sure to avoid such a situation in the future. We look forward to having the pleasure to welcome you again and we remain at your entire disposal. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Xilian、He Ping

出張, 家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Amazing view!
2024 年 3 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 12 日)
Dear Xilian,It was a real pleasure to welcome you to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza and we are delighted to know that you appreciated your experience and particularly the "Amazing view".We thank you very much for staying with us and for taking the time to share this great comment on Expedia and we all look forward to welcoming you again soon.Best regards,

6/10 (普通)

Frederic

出張
良かった点 : 清潔度、設備とサービス
気になった点 : スタッフとサービス
Not the best value for money in Dakar. Staff needs CRM training
2024 年 1 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 11 日)
Dear Frederic, We thank you very much for staying in our property and for taking the time to share with us your valuable remarks that we will use to fine tune the service. Please accept our apologies for not living up to your expectations. We hope that you will give us the chance to welcoming you again and we remain at your entire disposal. Best regards,

10/10 (非常に良い)

Alagie

2024 年 2 月に 9 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 21 日)
Dear Alagie, We thank you very much for staying with us and for the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza on Expedia.We all very much look forward to welcoming you again on your next visit to Dakar.Best regards,

2/10 (非常に不満)

Benoit

出張
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Le Radisson Blu Dakar a bien changé. C'est maintenant un hôtel pour faire la fête et non pour les travailleurs. La musique à la piscine est très dérangeante et vous empêche de dormir la nuit, l’humidité dans les corridors et les chambres est à couper au couteau, de la moisissure au plafond dans les chambres, les tapis sont tachés, oubliez l'eau chaude dans la douche le matin (il n'y en a pas), le gérant de chambres vous fait de la façon, on laisse entrer des gens qui ne devraient pas être là, etc. Vous entendrez souvent le personnel vous dire "je suis désolé", mais ne fera rien pour que les choses s’améliorent. Sinon, vous pouvez écrire à la réception ou au service de réservations, mais attendez-vous à patientez plusieurs jours ou semaines avant d’avoir une réponse… si on vous répond. Ah oui, ne faites surtout pas le 9 sur le téléphone de votre chambre pour joindre la réception… on ne vous répondra pas… Déplacez-vous à la réception dans 1 des ascenseurs qui fonctionne encore!!!
La Directionからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 5 日)
Bonjour Benoit,Nous tenons tout d'abord à vous remercier vivement pour la confiance renouvelée à notre établissement. Nous apprécions que vous ayez pris le temps de partager avec nous vos remarques constructives qui ont été notées avec beaucoup d'intérêt. Nous vous prions d'accepter nos sincères excuses pour les désagréments survenus et les manquements notés. Soyez assuré que des mesures seront prises immédiatement pour remédier à ces manquements. Bien cordialement,

10/10 (非常に良い)

Momodou

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great place and location. Very friendly and helpful staff. LImited dining options in the area.
2024 年 1 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 29 日)
Dear Momodou, We thank you very much for choosing the Radisson Blu Hotel Dakar Sea Plaza and for taking the time to share your appreciation on Expedia. We are delighted to read that you appreciated the "great location" and the professionalism of our team members. We thank you for your observation regarding the dining options. We look forward to welcoming you again and we remain at your entire disposal. Best regards,

2/10 (非常に不満)

Farhad

カップルで旅行
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 29 日)
Dear Farhad, We thank you very much for staying with us and for taking the time to rate our property. We would appreciate having more details about your stay to fine tune our services and operation. We hope that you will give us the chance to welcome you again and we remain at your entire disposal. Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
As good as it promised to be
Fabulous hotel.. great location.. amazing food!!! Would definitely come back hete
2024 年 1 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Dear Guest, We are delighted to read that you found the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza "Fabulous" and appreciated its location and the amazing food. It was a real pleasure for us to serve you and we all look forward to welcoming you again soon.Best regards,

6/10 (普通)

Babacar

グループ旅行
2024 年 1 月に 1 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Bonjour Babacar, Nous vous remercions vivement d'avoir choisi notre établissement et d'avoir pris le temps de lui attribuer une note. Nous sommes navrés de voir que nous n'avons pas été à la hauteur de toutes vos attentes et vous présentons nos sincères excuses pour les manquements observés. Nous espérons que vous nous donnerez l'opportunité de vous accueillir de nouveau et vous promettons une expérience mémorable. Bien cordialement, La Direction

10/10 (非常に良い)

Mustafa

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Dear Mustafa, We greatly appreciate the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza, after your stay with us. We all look forward to having the pleasure of serving you again on many more occasions.Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 12 月に 4 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Guest, We thank you very much for staying with us and for taking the time to share this rewarding review on Hotels.com.It has been a great pleasure for us to welcome you to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza and we look very much forward to serving you again.Best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
The best
Amazing hotel. Comfortable with great service and food. Architecture, views, etc are second to none.
2024 年 1 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Guest, We thank you very much for staying with us and for taking the time to share this rewarding review on Hotels.com.It has been a great pleasure for us to welcome you to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza and we look very much forward to welcoming you again soon.Best regards,

8/10 (良い)

Sodo

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 12 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 5 日)
Dear Sodo,Thank you very much for staying at the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza and for the good rate awarded to our property. We look forward to welcoming you again soon. Best regards,

8/10 (良い)

Uchenna

2023 年 12 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 5 日)
Dear Uchenna, We thank you very much for staying at the Radisson Blu Hotel Dakar Sea Plaza and for the good rate awarded to our property. We look forward to having the pleasure to welcome you again and we remain at your entire disposal for whatever you may need.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Calvin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This is one of the best hotels that I have ever stayed in.If I ever visit Dakar again, I WILL be coming here again. If you can afford it, stay here. Even if you cannot afford it, stay here. You will not regret it.
2023 年 12 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 5 日)
Dear Calvin, We greatly appreciate you choosing the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza for your stay in Senegal and for taking the time to share this rewarding feedback on Expedia.It was a real pleasure to have you with us and we look very much forward to welcoming you again soon. Best regards, The Management

10/10 (非常に良い)

Jesús

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 12 月に 3 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 5 日)
Dear Jesus, Thank you very much for the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We look forward to having the pleasure of serving you again soon.Best regards,

10/10 (非常に良い)

KAMINSKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Personnel aux petits soins et chambres spacieuses. Belle offre de bars et restaurants .
2023 年 11 月に 10 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Bonjour Kaminski, Nous tenons à vous remercions vivement d'avoir choisi le Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza et d'avoir pris le temps de partager votre feedback sur Expedia. Nous sommes ravis de lire que vous avez apprécié le professionnalisme de nos collaborateurs et les offres au niveau de nos points de vente. Dans l'attente du plaisir de vous accueillir de nouveau très prochainement, recevez nos cordiales salutations.

6/10 (普通)

Emilia

出張
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
A bottom-end, 5-star hotel where many things on the menu are not available, the food - when it does arrive - is mediocre, the staff make anglophones feel unwelcome, and the rooms are overpriced. It was truly an anticlimactic experience
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Baityr からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 13 日)
Dear Emilia,Thank you for staying with us and letting us know your experience.We are working on this issue with the team.Looking forward to seeing you in a new future.

10/10 (非常に良い)

Pierre

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 1 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Pierre, Thank you very much for the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We look forward to having the pleasure of welcoming you again soon.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Jean-Michel

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Séjour Pro
Séjour Pro d’une semaine Hôtel idéal. Belles chambres, services, choix restaurant, accès spa jacuzzi pour 15000f. Propreté. Amabilité du personnel Je reviendrai certainement
2023 年 10 月に 4 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Bonjour Jean-Michel,Nous vous attendons avec impatience au Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. Nous sommes ravis de savoir que vous avez apprécié votre expérience chez nous et vous remercions vivement de nous avoir fait confiance.Bien cordialement,

8/10 (良い)

Mohamadou

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
All
2023 年 10 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Mohamadou, We appreciate you taking the time to rate the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza after your stay with us. We all look forward to having the pleasure of welcoming you again.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Kenda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Very good was satisfied
2023 年 9 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Kenda, We are delighted to read that you are satisfied with your stay at the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. It was a real pleasure for us to serve you and we all look forward to welcoming you again on many more occasions.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Khady

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
It was better than I thought it would be. It’s definitely worth the price. I would stay here again.
2023 年 9 月に 2 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 11 日)
Dear Khady, We are looking forward to welcoming you again soon.We are glad to read that your experience at the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza was better than expected. We appreciate you choosing our property for your stay in Dakar and taking the time to share this rewarding review on Expedia.Best regards,

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
This stay was disappointing. The front desk staff and cleaning staff were very nice and tried to make it up in some aspects, but there were many inconveniences. There was an argument over breakfast every single day when we paid in advance and still had to pay to access breakfast each morning. We used a venue space in the hotel that was leaking, we did not have the materials we requested and the staff was slow to help. The rooms were not clean when we arrived and the flies all over the hotel made the stay unpleasant.
2023 年 8 月に 5 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Dear Guest, We appreciate you taking the time to share with us your feedback, after your stay in our property. We are very sorry to read about your experience and would like to express our deepest apologies for the inconvenience that occurred. We value all guest feedback and will use your detailed remarks to fine tune the operation.We hope that you will give us the chance to welcome you again and we remain at your entire disposal.Best regards,

2/10 (非常に不満)

Alfred

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Infrastructure extérieure mediocre devant notre chambre. Les restaurants sont de mauvaise qualité. J'ai mangé un poisson "pêché du jour" qui était du surgelé de médiocre qualité. il m'a meme donne une diarrhée Je ne recommande pas cet établissement.
2023 年 8 月に 3 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Bonjour Alfred, Nous vous remercions d'avoir choisi notre établissement et d'avoir pris le temps de partager votre feedback sur Expedia. Nous sommes navrés d'apprendre que nous n'avons pas été à la hauteur de vos attentes. Toutefois nous pouvons vous assurer que quand nous mentionnons "pêche du jour", le poisson servi est vraiment frais et lorsque nous n'en disposons plus, le client est informé.Nous espérons que vous nous donnerez l'opportunité de vous accueillir de nouveau et restons à votre disposition. Cordialement,La Direction

2/10 (非常に不満)

Melanie

2023 年 8 月に 1 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Bonjour Mélanie, Nous tenons tout d'abord à vous remercier d'avoir choisi notre établissement pour votre séjour à Dakar. Nous sommes navrés de voir que nous n'avons pas été à la hauteur de vos attentes et vous présentons nos sincères excuses pour les manquements observés. Nous espérons que vous nous donnerez l'opportunité de vous accueillir de nouveau et vous promettons une expérience mémorable.Cordialement, La Direction

8/10 (良い)

Muhammad

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
All good, schedules of kitchen should be improved
Please don’t close bar at 11. All flights of Air France and Iberia arrives the night, and it’s not pleasant to eat in the room. It’s a shame a hotel like this radisson closes kitchens that early, besides you know very well flights arrive on night, and there’s no option.
2023 年 8 月に 4 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 17 日)
Dear Muhammad, We appreciate you taking the time to share these valuable recommendations after your stay at the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. Be assured that we will use your constructive comments to fine tune the service. We look very much forward to welcoming you again.Best regards,

2/10 (非常に不満)

Shantez

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
When we checked in the ac was not working. The staff did not inform us of this and we checked out the next day
2023 年 8 月に 12 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Shantez, We thank you very much for choosing our property and for taking the time to share your feedback on Expedia. We are very sorry for the inconvenience occurred during your stay. We hope that you will give us the chance to welcoming you again and promise to make your next stay memorable.Best regards, The Management

8/10 (良い)

Irene

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Simplice
2023 年 8 月に 6 泊滞在
Baityr からの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 17 日)
Dear valuable guest,Thank you for choosing our property.We are glad you enjoy your stay with us.Looking forward to welcoming you in a near future.

8/10 (良い)

Idy Demba

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
personnel accueillant equipement et endroits propre
2023 年 8 月に 4 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 17 日)
Bonjour Idy Demba, Nous avons été ravis de vous accueillir au Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza et tenons à vous remercier vivement de nous avoir fait confiance et d'avoir pris le temps de partager votre appréciation sur Expedia.Au plaisir de vous accueillir de nouveau très prochainement,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Séjour agréable, personnel très accueillant et professionnel
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Baityr からの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 14 日)
Bonjour,Nous vous remercions pour votre message.Nous sommes très heureux de noter que vous avez aimé votre séjour.Nous espérons vous recevoir encore une fois dans un futur proche.Cordialement,

2/10 (非常に不満)

Cheikh Tidiane

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
HORRIBLE!!!
Le radisson est le pire des hôtels 5 étoiles que j’ai eu à fréquenté au cours des 5 dernières années. La literie est horrible et c’est du jamais vu. L’établissement doit être fermé et RÉNOVÉ. Rien ne marche tout est VIEUX. Ce n’est même pas digne d’un 5 étoiles.
2023 年 8 月に 2 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 10 日)
Bonjour Monsieur Cheikh Tidiane, Nous tenons à vous réitérer nos sincères excuses pour les manquements observés. Vos commentaires détaillés ont bien été pris en compte. Nous espérons que vous nous donnerez l'opportunité de vous accueillir de nouveau et vous promettons une expérience mémorable. Bien cordialement,

2/10 (非常に不満)

Cheikh Tidiane

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Niveau de Dégradation inquiétant !!
Je suis triste en tant que sénégalais résident le Radisson une fierté nationale de la sorte. Radisson est le PIRE 5 étoiles que j’ai connu au cours des 10 dernières années. Literie ZÉRO !!! Tu demandes un King size on t’assemble 2 lits simples de la manière la plus tordue possible. Les matelas sont usés avec un creux au milieu. Les coffres-forts tombent en lambeaux. La climatisation marche à peine. Les douches sont vétustes… Il faut vraiment penser à fermer certaines chambres et RÉNOVER. Pour nous qui voyageons beaucoup aucun doute que cet établissement ne dépasse pas 3 étoiles Point positif : Personnel est sympa
2023 年 8 月に 2 泊滞在
La Directionからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 10 日)
Bonjour Monsieur Cheikh Tidiane, Nous vous remercions vivement d'avoir pris le temps de partager avec nous vos remarques constructives qui ont été notées avec beaucoup d'attention. Nous tenons à vous présenter nos sincères excuses pour les manquements notés. Soyez assuré que des dispositions seront prises pour remédier au plus vite à ces situations.Nous espérons que vous nous donnerez l’opportunité de vous accueillir de nouveau et demeurons à votre entière disposition. Cordialement,

10/10 (非常に良い)

lorraine

2023 年 6 月に 4 泊滞在
The Managementからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 3 日)
Dear Lorraine, We greatly appreciated the excellent rate awarded to the Radisson Blu Hotel, Dakar Sea Plaza. We thank you one more time for choosing our property and we all look forward to welcoming you again on many more occasions. Best regards, The Management