外観

オウム パレス ホテル&スパ カサブランカの口コミ

4 out of 5

口コミ

7.4

良い

評価 10 - 131 件の口コミ中 39 件が非常に良い" "
評価 8 - 131 件の口コミ中 40 件が良い" "
評価 6 - 131 件の口コミ中 31 件が普通" "
評価 4 - 131 件の口コミ中 14 件が不満" "
評価 2 - 131 件の口コミ中 7 件が非常に不満" "

7.8/10

清潔度

7.8/10

スタッフとサービス

8.2/10

設備とサービス

7.2/10

施設のコンディションと設備

8.0/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Manabu

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
とにかく、スタッフの対応が良かった。PCR検査もわざわざ医者をホテルに呼んでくれた。最初から最後まで 嫌な思い一つもなかった。 ハマムも併設されてるので、ついつい 3泊毎日通ってしまいました。
2022 年 11 月に 3 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 29 日)
拝啓 お客様 !ご滞在に当ホテルをお選びいただきありがとうございます。 私たちの心を魅了し、私たちのチーム全体と共有することを忘れないあなたのコメントを読むことは、私たちにとって大きな喜びです.カサブランカでの次回のご滞在については、お気軽にお問い合わせください。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、客室の快適度
駅近 旧市街にも近い立地
駅から歩いて10分くらいのところです。 旧市街にも歩いて行けるのでとても便利です。 残念だったのは、WiFiが繋がりにくいこと。ここが改善されるとより快適に過ごせると思います。
2020 年 1 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

グループ旅行
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
16:30でも部屋は片付けられていない。渡されたカードキーは使えない。 エアコンは壊れていた。
2019 年 10 月に 1 泊滞在
Oum Palace Hotel & SPAからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 24 日)
ご滞在中に当ホテルをお選びいただき、このメッセージを書く時間をいただきありがとうございます。 ご不便をおかけして申し訳ありません。ご指摘いただきありがとうございます。 またお会いできるのを楽しみにしています。 敬具。 Oum Palace Family,

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

カサブランカに1泊
モロッコに入国して翌日、シャウエンに移動するために1泊利用しました。カサブランカ市内で移動には便利でした。シャワーのお湯もドライヤーも問題なし。バスタブ無し。周辺エリアも問題なしでした。wifeも問題なし。
2019 年 1 月に 1 泊滞在
OumPalace Hotel & SPAからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 6 日)
カサブランカでのご滞在にOumPalace Hotel&SPAをご利用いただき誠にありがとうございます。 私たちはあなたが私たちと一緒にいてくれたことに本当に感謝しています。私たちはあなたの最後の滞在中に逃したものを改善するために私たちが間違いなく一生懸命に働くことを確認します。 次回カサブランカにお越しの際は、またご宿泊ください。 心から。 OumPalace Family.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
利便性と諸条件合わせるとコスパは高い
3人滞在でシングルx3のトリプルは貴重。カサポール駅からも徒歩圏内。トランジット宿泊には最適。朝食はオマケと思えば我慢出来る範囲。価格重視で快適に過ごせる貴重な存在かも。
2018 年 5 月に 1 泊滞在
OumPalace Hotel & SPAからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 20 日)
当ホテルをお選びいただき、ありがとうございます。今後もまたお客様のサービスに参加できる機会がありますように。 私たちのスタッフは、各ゲストが素晴らしい経験をするように非常に懸命に働いています。 カサブランカに戻ったら、必ずまた来てください。 心から。 Oum Palace Family,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
場所よし
電車の時間を調べてくれた。バスはないと言われて調べてくれなかった。部屋狭い
2018 年 1 月に 1 泊滞在
OumPalace Hotel & SPAからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 22 日)
当ホテルをお選びいただき、ありがとうございます。今後もまたお客様のサービスに参加できる機会がありますように。 私たちのスタッフは、各ゲストが素晴らしい経験をするように非常に懸命に働いています。 カサブランカに戻ったら、必ずまた来てください。 心から。 Oum Palace Family,

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
部屋のクオリティと値段は比例してない。
スタッフは皆、好印象。 清掃は行き届いてた。 部屋でのwi-fiがよく途切れた。おそらくルーター(モデム)の問題。 一泊滞在中、半分は繋がらなかったのでビジネス目的での滞在には不向きかも。 私の滞在した部屋はドア枠が変形していてトイレのドアが閉まらなかった。
OumPalace Hotel & SPAからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 20 日)
この素晴らしいコメントと、当ホテルのOum Palace Hotel&SPAへのご訪問に感謝いたします。 あなたを歓迎することは喜びであり、あなたの経験が最も楽しかったことを知ってうれしく思います。 またお会いできることを楽しみにしています。 敬具。 Oum Palace Family,

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
誠実さに欠けると感じました。
冷房が効かないので、スタッフを呼んでも、1時間たってもこず、来たら来たで、外を見てくるといって帰ってこず。 再度、フロントに連絡したら、全部の部屋のエアコンが壊れているといわれてしまった。 全部屋のエアコンが壊れているのなら、最初の段階で分かっているはずなので、誠実さに欠けると感じた。(うそをつくなら、もっときれいなうそをついてください。) 晩御飯は、はとバスのツアーみたいなものを受け入れるので、ここではとることができません。(朝食は取れます。)

10/10 (非常に良い)

Shaun、LIMASSOL

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Lots of markets within easy walking distance to find anything and everything you may want or didn't realize you needed. Breakfast buffets were great, add it to your reservation and save the hassle of buying it each morning. Staff was very helpful and went out of their way to make my short stay enjoyable. Plenty of food choices in the area.
2024 年 4 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Jorge

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
El hotel está localizado cerca de la Medina y es conveniente si se viene del aeropuerto en tren. Es accesible desde la estación inclusive caminando si no se tiene equipaje pesado. El personal del lobby es correcto y colaborador. Dos ascensores. La habitación que nos dieron era amplia, limpia y bien ventilada. Tenía balcón. La cama muy buena.
2024 年 2 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

ABDELOUAHAB

出張
2024 年 1 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Louisette

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度
2023 年 10 月に 7 泊滞在

8/10 (良い)

Greg

家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Location is central - close to the Medina. Rooms were comfortable and clean. Staff was pleasant. The only issue we had was with the restaurant. Six of us had a la carte dinner, but we’re disappointed that many of the menu items were not available (sushi, sandwiches, many other categories of food). The drinks and food took at least 30 minutes. Food was good, when it arrived, but it seemed that all staff were focused on the buffet only.
2023 年 9 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

Emily

家族旅行
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Reception staff rude - the porters and housekeeping however, were lovely. It was just the ladies on the front desk who could not be less bothered to help you or be polite. Food ok. A few flies on the buffet. Rooms are spacious - comfy beds. The surrounding area is not very safe. Major main road, loud and busy all night. Probably ok for a one night stay. Would not recommend any longer here due to the poor location. Location & reception staff / concierge have let this place down.
2023 年 9 月に 7 泊滞在

8/10 (良い)

Najia

2023 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Allyson

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 6 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

SANGOH

2023 年 5 月に 1 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 9 日)
Thank you for choosing our hotel for your stay!It was a great pleasure to learn that your stay in our hotel has brought you complete satisfaction.For this reason, we would like to welcome you once again to Oum Palace Hotel & Spa.

8/10 (良い)

Shamsul

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The staff were really helpful.
2023 年 5 月に 5 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
Thank you for making our hotel your choice for your stay, and for taking time to write this delightful message.It is a pleasure to know that you were satisfied with your stay with us.Your encouragement is a real source of motivation for us.Hope to see you again very soon.

6/10 (普通)

karen

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Basic accommodation, Quite close to train station, no towels provided at first, AC was difficult to manage, bathrooms were clean
2023 年 5 月に 1 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
First of all, we would like to thank you for choosing our hotel for your stay. We would like to thank you very much for your comments regarding the quality and the staff of our hotel. We will take your remarks into consideration. We will always do our best to improve the comfort of our customers.We hope to welcome you again very soon during your next visit to Casablanca.

8/10 (良い)

kimberly

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Hotel is fine- AC is ok- did have some mold in shower and the street is very noisy - would have been really bad without a sound machine- good bfast
2023 年 4 月に 1 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
Thank you very much for choosing the Oum Palace Hotel & Spa for your stay in Casablanca.The feedback from our customers represents a real development opportunity for us.We will take your remarks into consideration. We will always do our best to improve the comfort of our customers.We hope to welcome you again very soon during your next visit to Casablanca.

8/10 (良い)

Maria

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Oumpalace was very clean and had good wifi. Very close to restaurants and shopping. Staff also were very helpful and kind.
2023 年 4 月に 1 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
First of all, we would like to thank you for choosing our hotel for your stay. We would like to thank you very much for your comments regarding the quality and the staff of our hotel.What an honor to see that our Oum Palace Hotel & Spa met your expectations. We hope to have the pleasure of welcoming you again at the New Hotel Piscine Wellness & Spa, and will do our best to satisfy you fully.

10/10 (非常に良い)

Filipe

2023 年 3 月に 2 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
Dear Customer, Thank you for leaving us your opinion, it is important for us to your your feedback in order to assess the performance of our services.Thank you for your interest in our Oum Palace Hotel & SPA, we hope to welcome you again very soon.

10/10 (非常に良い)

Taylore

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Hotel was nice. Bedrooms were spacious and clean. Staff were really nice to deal with especially after having some issues with our shower they moved us to a new room without any issues. I would highly recommend
2023 年 3 月に 2 泊滞在
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
First of all, we would like to thank you for choosing our hotel for your stay. We would like to thank you very much for your comments regarding the quality and the staff of our hotel. What an honor to see that our Oum Palace Hotel & Spa Casablanca met your expectations. We hope to have the pleasure of welcoming you again at the New Hotel Piscine Wellness & Spa, and will do our best to satisfy you fully.

10/10 (非常に良い)

David

2023 年 3 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Abdullah

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent location, friendly staff and very clean. But difficult for car parking.
2023 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Hicham

2023 年 1 月に 2 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 14 日)
Oum Palace Hotel & Spa Casablanca vous remercie pour l'avoir choisi lors de votre séjour ainsi que pour cette excellente note !On plaisir de vous accueillir très bientôt!

10/10 (非常に良い)

Faye

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Amazing staffs, perfect location For a price, it is a good hotel
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 5 日)
Thank you for making our hotel your choice for your stay, and for taking time to write this delightful message.It was a great pleasure to learn that your stay in our hotel has brought you complete satisfaction.We hope to welcome you again very soon during your next visit to Casablanca.

6/10 (普通)

AMIL KUSAIN JR

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The wifi is slow. Breakfast starts early 6.30am so you can do excursion. The receptionist was helpful. Spa was too expensive only femal staff. In general, we enjoyed our stay.
Oum Palace Hotel & Spa Casablancaからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 16 日)
First of all, we thank you for having devoted your time to share your experience with us, and also for having chosen our hotel for your stay in Casablanca.Please know that your comment has been taken into account. However, we hope to have the opportunity to welcome you again and demonstrate the level of excellence for which we are recognized.Please accept the expression of our respectful and dedicated sentiments.

6/10 (普通)

Naoki

2022 年 12 月に 1 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 14 日)
We thank you for choosing our hotel for your stay and for taking time to write us.hope to welcome you back

10/10 (非常に良い)

Misaki

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Workers were so nice and helpful. I had a great experience staying at this hotel.
2022 年 12 月に 2 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 23 日)
We thank you for this comment and hope to welcome you back very soon

10/10 (非常に良い)

Hassen

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Près de la place des nations unies un quartier vivant et près du tram
2022 年 11 月に 3 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 29 日)
Merci d’avoir fait de notre hôtel votre choix pour y passer votre séjour, ainsi que de nous avoir consacré du temps pour nous écrire ce message.Les retours de nos clients représentent pour nous une réelle opportunité de perfectionnement.N’hésitez surtout pas à nous contacter pour votre prochain séjour à Casablanca.

10/10 (非常に良い)

Aleem

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Amazing staff at this hotel. The hotel is new and bright, the rooms are big and well priced. They kept my suitcase for 3 weeks before I would check in.
2022 年 10 月に 2 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 10 日)
Thank you for making our hotel your choice for your stay, and for taking time to write this delightful message.It was a great pleasure to learn that your stay in our hotel has brought you complete satisfaction.Your encouragement is a real source of motivation for us.We hope to have the pleasure of welcoming you back very soon.

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Grosse déception week-end gâché !
Inadmissible Oum Palace 4 étoiles. Grosse déception. Nous avons séjourné dans une suite executive le minimum syndical n'y était même pas ... Pas de bouilloire, pas de capsule pour la machine à café, pas de chaussons, ni de peignoirs de bain. La communication de l'hôtel est trompeuse, il indique que ces éléments sont disponibles mais ce n'est pas le cas...Par ailleurs, nous avions réservé une chambre avec baignoire, suite à notre réclamation, ils nous ont indiqué qu'il n'y a pas ce type de chambre au sein de l'hôtel. Alors pourquoi le noter dans vos prestations? Beaucoup d'humidité sur le plafond de la salle de bain, ceci n'est pas du tout digne d'une suite! Nos demandes spéciales n'ont pas du tout été prises en compte et ont a été dérangés à deux reprises bien avant le check out par le service d'étage. Quant au petit déjeuner il laisse vraiment à désirer. Choix très très limité. Le seul point positif de cet hôtel c'est son emplacement Je ne reviendrais pas dans cet hôtel.
2022 年 10 月に 1 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 10 日)
Merci d’avoir fait de notre hôtel votre choix pour y passer votre séjour, ainsi que de nous avoir consacré du temps pour nous écrire ce message.Nous vous sommes reconnaissant pour l'opinion que vous avez laissé, Il est toujours important pour nous d'avoir un retour de notre clientèle afin d'évaluer la performance de nos services.Nous sommes sincèrement désolés que vous ayez vécu une mauvaise expérience au sein de notre réseau.Nous allons prendre en considération vos remarques et faisons toujours notre maximum pour améliorer le confort de nos clients.Encore une fois on s’excuse pour le désagrément.Nous veillerons à ce que cela ne se reproduise pas.Sachez bien que vos remarques et vos encouragements sont la clé de notre réussite. Au plaisir de vous accueillir très prochainement, Nos sincères salutations.

8/10 (良い)

Thomas

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 9 月に 4 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 10 日)
Dear Thomas, Thank you for choosing our hotel for your stay!Please accept the assurance of our sincere consideration.Hope to see you again very soon.

8/10 (良い)

Nathan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
We enjoyed our stay here. It was close to the train station so easy to get to. The check in was a bit slow, otherwise all was good.
2022 年 9 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Miriam

気になった点 : スタッフとサービス
Never again. Employees running after you to pay dinner or even a paid for breakfest. Everything was demanded to pay for in cach ahead of the services…
2022 年 9 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

Didier

2022 年 6 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Ray

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2022 年 6 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Lillian

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very helpful, wonderful staff. Clean, quiet rooms.
2022 年 4 月に 1 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 17 日)
Dear Lillian, It was a pleasure to welcome you We're glade to know that you appreciate our service and hotel Hope to welcome you back very soon !

10/10 (非常に良い)

Vernon

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Quick, efficient, clean, friendly and courteous staff.
2022 年 5 月に 1 泊滞在
Oum Palace Familyからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 17 日)
Dear Vernon, Thank you for choosing our hotel for your stay! It is a great pleasure to know that your stay in our hotel was pleasant as well as the appreciation of the comfort of our accommodation and the friendly welcome from our team is in turn a real satisfaction. Please believe in expressing our respectful and devoted sentiments. Hope to welcome you back very soon !

10/10 (非常に良い)

Rajeshwari

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Pleasant stay
We had an overnight stay in Casablanca. We didn’t need anything too fancy for our stay. This hotel was perfect. It was modern with a good location and friendly staff. Based in central Casablanca and not far from the train station. If visiting Casablanca and needing to use a taxi use the Petit Taxis (they are red) and ask for the metre / counter. It cost us 10dirhams to return to the station whereas we paid 70 dirhams to get to the hotel.
2022 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Cláudia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excelente localização ! E preço bom!
Incrível ! Localização ótima !
2022 年 4 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Will be better
I think this hotel is just a few months from being very good - but the work was not quite finished, so there were some smell issues, bug issues - I feel like in 3-4 months they will have it all figured out…
2022 年 3 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

hadija

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Le petit déjeuner ne vaut pas sont prix très décevant la propreté des lieux j'ai du demander a nettoyer le frigo les draps était sale pas un hôtel a conseiller
2022 年 2 月に 9 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Abdelouahed

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2021 年 11 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jibreel

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The property was close to train station
2021 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jibreel

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
It was close to train station. It was also close to pizza hut and other local restaurants
2021 年 10 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Anny

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
L'accueil et la disponibilité du personnel est très appréciée
2021 年 9 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Expedia

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 9 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

Youssef、Saint-Laurent

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度
Good in Géneral but not perfect as 4 Stars services !! arriving at the hotel after a long trip, with 2 small kids .The receiption was not professional( both of the two girls no welcoming or smile , any more :-) no public relations come cross rude loud .We were very tired from the trip and wanted to be able to check-in, drop our bags, shower and rest . Unfortunately when we arrived the unwelcoming lady at the front desk told us that there is no reservation under my name,at this point I was irritated. thanks god the general manager comes and fixed the issue but on the other way we got More extra charges for 2 small child ( infant included ) because There are not on my reservation doc ( which is right because off the expedia app issues , but on the otherside , every familly knows that we do not paid for child under 4 ans ( even in 5 stars hotels ressorts :-) , talking by experience , on the positive side the general manager was so freindly and very respectful and take care of our reservation and took the time to fix every thg no coffee or tea capsules and even no bottle of water was not placed in the room as expected I understand that the hotel needs to make money from everything and anything but this is a very unprofessional way to pay 600 DH for a shower hhh ( not a SPA )my wife and i was very disapointed , obviously not expected from a 4 stars hotel, On the positive side, the room was clean,all stuff except the both girls at reception was so freindly and very welcoming.
2021 年 8 月に 2 泊滞在