施設の正面 (日没後)

グランド メトロ パーク ホテル北京 (北京维景国际大酒店)の口コミ

4.5 out of 5

口コミ

8.4

とても良い

評価 10 - 76 件の口コミ中 30 件が非常に良い" "
評価 8 - 76 件の口コミ中 33 件が良い" "
評価 6 - 76 件の口コミ中 8 件が普通" "
評価 4 - 76 件の口コミ中 3 件が不満" "
評価 2 - 76 件の口コミ中 2 件が非常に不満" "

8.4/10

清潔度

8.0/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.2/10

施設のコンディションと設備

7.8/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

Sadahiro

出張
まあ普通のホテルです。浴槽が狭かった。朝食は今一歩でした。麺が美味しくなかった.ファシリティはまあまあでしたよ
2024 年 4 月に 2 泊滞在
mpからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 9 日)
Dear Guest,Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
非常に満足しました。
2019 年 11 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度
I didn’t know deposits of private bar I wonder asking me whether I need it in advance
2019 年 2 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 3 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
カウンターのサービスがいい
2019 年 2 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

Masyaoshi

価格通りのホテルです。
清潔で静か。設備も整ってるし申し分ない。駅近なのも魅力です。
2018 年 9 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
泊まって良かった!
高級感と清潔感があるホテルで泊まって良かったです。
2017 年 11 月に 6 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
良かったです
特別に嫌なことも無かったけど、特別に良かったところも無く・・・ 出張だったため、便利だったので良かったです。
2017 年 8 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
外見だけのホテル
派手な外見、豪華なロビー、 狭いエレベーター、狭い廊下、臭い客室。。 何故か小さなチェックインカウンター。 2名だけフル稼働のカウンタースタッフ。 まあ、中国らしいチグハグなホテルですね。
2017 年 6 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

SE IL

出張, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
자동차 접근성 훌륭함. 주변지역 식당 없음
2023 年 12 月に 2 泊滞在
北京维景国际大酒店からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 11 日)
Dear Guest,Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

Kuman

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2023 年 8 月に 10 泊滞在
北京维景国际大酒店からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 9 日)
尊敬的宾客,感谢您选择入住北京维景国际大酒店并对酒店做出评价,酒店会在不定期推出优惠促销活动供客人选择,您可以随时关注酒店公众微信,在公众微信中搜索“北京维景国际大酒店”即可,我们会将各类酒店的促销信息定期发送给您。我们期待您的再次光临,祝好!

8/10 (良い)

Wing Hong Andy

2023 年 8 月に 4 泊滞在
北京维景国际大酒店からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 9 日)
尊敬的宾客,感谢您的点评,维景酒店全体员工都希望通过细致,完善,贴心的服务,给宾客一个满意的答复,您的满意是我们最大的动力与支持,希望您下次再来时,我们能做的更好,让您有更多惊喜的入住体验!

10/10 (非常に良い)

PAUL

2023 年 7 月に 2 泊滞在
北京维景国际大酒店からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 19 日)
尊敬的宾客,感谢您选择入住北京维景国际大酒店并对酒店做出评价,酒店会在不定期推出优惠促销活动供客人选择,您可以随时关注酒店公众微信,在公众微信中搜索“北京维景国际大酒店”即可,我们会将各类酒店的促销信息定期发送给您。我们期待您的再次光临,祝好!

8/10 (良い)

Wai Kwong

出張
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
Surprise to see that such 5 stars only one staff check in and check out. Long queue to wait for over 10 mins
2023 年 6 月に 1 泊滞在
Grand Metropark Hotel Beijingからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 19 日)
Dear Guest, Thank you for your honest feedback. We take our guests feedback very seriously especially. We will keep doing the right things and keep moving on improving guests' experience. Hope you could come back again; your concerns are being addressed as we speak and we will make sure you have a better stay.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 6 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
a great place to stay
very clean and the location is great!
2019 年 12 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel and room were fine but I was misled to think that the room was big and that it has a separate sofa seating area.
2019 年 11 月に 5 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 (非常に良い)

Lai Leong

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Convenient location close to expressway to airpirt
2019 年 11 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
整體不錯
整體來說不錯。 地點去地鐵站稍有不便,走十分鐘,要經過地下通道,但地鐵站旁是個大商場,很多吃的。 細節整潔度仍可再改善。 淋浴區設有晾衣繩,十分貼心。 空調有點問題,房間28度,開冷氣也沒有用。
2019 年 11 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
尊敬的宾客您好!欢迎入住北京维景国际大酒店!我非常乐意倾听您在入住期间的感受!因为只有客人的不断提点,酒店才会慢慢地成长起来,希望您下次入住依然会选择北京维景,并为我们提供更多您的宝贵意见与建议!酒店全体员工期待您的再次光临!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great property and condition
2019 年 11 月に 3 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
we stayed in two rooms for 9 nights.great service from staff in front desk ,room service and lobby .
2019 年 10 月に 9 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

Olivier

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel de luxe a prix abordable, très confortable
Hotel de luxe, un hall incroyable, sur 3 étages, et des bouquets de fleurs fraiches impressionnants. Marbre partout, petits salons pour s'isoler, le tout de très bon goût. Réservation d'une chambre standard, également très luxueuse, literie parfaite, clim silencieuse, sdb superbe, bref que du luxe. Attention odeur forte de cigarette dans les couloirs (mauvaise habitude chinoise). Pour le PdJ, décevant, pas qualitatif et un café infecte. Personnel parlant que peu l'anglais. Et piscine salle (rien à voir avec la photo du site!).
2019 年 9 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

Hong

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 9 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
very nice hotel But it was not easy to communicate with staff becaue only one staff could speak English.
2019 年 9 月に 3 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 24 日)
Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We will enhance the English skill to our staff, and make sure the flexible service to each guest. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Wosrt of worst.
Only doorman was kind. 1. No kindness at receptionist, english also not good 2. Showerhead was broken 3. Black-out in the morning, no electrocity at all 4. Doorlock battery change when they fix electrocity.
2019 年 9 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 13 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely,

10/10 (非常に良い)

Yongnam

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
공항철도
다음에도 여기로
2019 年 7 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 8 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I think like so many other hotels, the minibar should be free!
2019 年 5 月に 5 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 30 日)
Dear Guest, Thank you for your honest feedback. We take our guests feedback very seriously especially. We will keep doing the right things and keep moving on improving guests' experience. Hope you could come back again; your concerns are being addressed as we speak and we will make sure you have a better stay.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The room was very clean and I liked the view. The bed was very comfortable too.
2019 年 4 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
convenient location and good food and friendly staff, room was up to our expectation.
2019 年 4 月に 6 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

Bonghyun

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
출장으로는 좋을듯
청결도, 조식, 위치 등등 좋음 근데 바쁜지 receiption 서비스가 별로
2019 年 4 月に 3 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great condition. Good view. Close to a subway station.
2018 年 12 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

2/10 (非常に不満)

Sumang

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
There are two issue I'd like to address:1) The hotel didn't allow us to check in. I double confirmed with Hotels.com over the phone before I leave US. However, the connection between Hotels.com and Taishan Hotel looks not that good. The hotel staffs insisted that we didn't make the reservation even though I showed my confirmation email (from Hotels.com). After discussing over 30 minutes, Taishan Hotel finally let us check in but charged me for the first night (I already paid in full on Hotels.com. Taishan hotel confirmed to refund me once they get Hotels.com's confirmation). 2) I booked an executive room for 5 nights, but I actually stayed in a regular room. Who needs to refund me the gap? My secretary contacted Hotels.com but no any updates so far.
2019 年 3 月に 2 泊滞在
cからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at our hotel. We are sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. Hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future.

10/10 (非常に良い)

Jonas

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 3 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
가격대비 좋은퀄리티
다 두루 좋았어요. 할인도 많이받고 근데 소음이 쫌 있어요. 창이 이중창이아니라서 찬기운도 들어오고요. 하지만 히터가 빵빵해서 춥진않아요. 시설도 깨끗하고요. 아 조금 불편한건 샤워실에 욕조 넓이가 쫍아서 샤워할때 불편했습니다. 샤워기가 큰데 샤워하다가 떨어트려서 발가락을 다쳤어요. 조심히 이용하세요~
2019 年 1 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Henrik

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Lyxigt hotell med allt man kan önska sig. Rummet var stort, fräscht och oerhört fint! Personalen var trevlig och hjälpte till om man bad om hjälp. Engelskan var dock aningen begränsad vilket kunde försvåra konversationerna. I helhet ett väldigt bra hotell med helt okej personal.
2018 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

Excellent accommodations
I was just looking for a clean place to stay near the convention center and lucked into this extremely nice hotel: great huge shower, excellent bed, big breakfast buffet, robot scurrying around the lobby. Recommended.
2018 年 8 月に 5 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good but slow wifi overpriced restaurants
The room is good except for the wifi connection which seems unstable. Restaurants are overpriced in my standard.
2018 年 5 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

普通
飯店的外觀為不規則形,導致部分房間的格局非常奇怪,房間的清潔度也沒有到很乾淨,早餐選擇性不多,每日菜色也沒什麼變化,飯店離地鐵站約10分鐘路程,但飯店只有兩個大門旁邊則是圍牆,所以需要再多花一點時間繞進去。
2018 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
깔끔한 호텔
깔끔하고 아주 좋습니다 ㅋㅋㅋ 직원들도 너무 친절하고 ㅋㅋ 주변 인프라도 너무 좋네요 ㅋㅋ
2018 年 4 月に 1 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 25 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
매우 깨끗한 호텔
매우 깨끗한 호텔이였습니다. 직원들도 모두 너무 친절하였습니다. 다음번에 간다면 또 이용하고 싶습니다.
2018 年 4 月に 2 泊滞在
carolからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 26 日)
Dear Guest, Thank you for your comments. We'd like to see you are satisfied with the stay at our hotel. We will keep providing the qualified product and service. Welcome to choose our hotel again!

8/10 (良い)

HANS

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
飯店位置佳,近展場
飯店位置佳,距離展覽會場近!

4/10 (不満)

Tze chung

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
灾难
从上至下包括餐厅服务员的态度都让人不安,尤其是西餐厅的服务和水平是灾难的!只有一家日本西餐厅是顶级,其他服务都要有极大的宽容度才捱过一天!房间小得可怜,以为住进了快速酒店!拿房时间不准时!前台服务速度极慢,要预留40分钟才可以办理登记和退房手续!
2018 年 3 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Tszwai

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
好熱暖氣無得熄細

8/10 (良い)

Rita

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
地點位置離地鐵很近,飯店裝潢氣派,整理也乾淨 房間有個小露台可以坐著看風景 不過冷氣有點問題,開冷氣還是吹熱風出來
2018 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2017 年 11 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

YANG-KYU

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
괜찮습니다. 추천.
지하철 이용시 출구를 잘 찾아 나오셔야 합니다. 주변에 화자이원 등 음식 잘하는 식당이 제법있어요.. 객실 리모델렝 해서 깨끗하고 친절합니다. 로비 3층에 있어요.
2017 年 11 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
Average hotel
Stay was pretty okay. Main problem was no air conditioning in the room. The machine could only blow warm air. Only solution suggested by hotel was to open window which only opened few inches. Room was pretty small according to China standard. Breakfast was okay nothing great.
2017 年 11 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Richard、Romsey, Hants, UK

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good conference and business hotel & convenient
Good conference and business hotel & conveniently placed for the underground station for (1 stop from) the airport. Room was comfortable, adequate sockets and lights. Shower good. We couldn't figure out how to make air conditioning come down to a comfortable temperature (over 3 weekends and in 3 different rooms so probably not a fault). Meals in the hotel were a bit expensive but 5 minutes walk to a shopping mall where there are many restaurants (which all close at 9 with the mall closing completely at 10pm) Insisted on taking 500 RMB deposit per night stayed in case you charged anything to the room, but refunded at the end of each stay without issue. Would definitely stay there again.
2017 年 10 月に 3 泊滞在