施設内の設備

リクソスプレジデントアスタナの口コミ

5 out of 5

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 99 件の口コミ中 63 件が非常に良い" "
評価 8 - 99 件の口コミ中 21 件が良い" "
評価 6 - 99 件の口コミ中 9 件が普通" "
評価 4 - 99 件の口コミ中 3 件が不満" "
評価 2 - 99 件の口コミ中 3 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

7.6/10

設備とサービス

9.0/10

施設のコンディションと設備

8.6/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
2019 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Koichi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
いいホテル
場所も中心に近く、ホテルも設備も良い。 朝食やプールも充実
2019 年 6 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
豪華な設備とおいしいレストラン
ホテルのデザインはとても豪華で、客室の広さや設備も申し分ない。従業員もフレンドリーだが、客室内のコップ等の数が毎日不揃いだったり、日によって清掃が十分でなかったりした。ホテル内のトルコ料理のレストランはとれもおいしい。また、ロビー内のオープンなカフェやアイルランドパブでは、同じメニューから料理や酒が注文できる。空港とホテルの間はシャトルサービスがあり、早朝の送迎にも対応してくれ、予約した方が安心。
2019 年 5 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Tocayo、Kazakhstan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アスタナ中心部で立地も良く、ホテル自体も中央が吹き抜けになっておりオシャレ。スタッフの対応も丁寧で良かった。
2018 年 9 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

やや古い
朝食がいまいち、バスタブの方にはカーテンが無い。 ただシャワールームが併設。 ヒルトンやマリオットの方がコストパフォーマンスが良い。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
すこしがっかり
街で一番の高級ホテルだが、寒かったので暖房をつけたけど冷風が出て 暖かくならなかった 夕方ルームサービスを頼んだが、忙しいからムリ、と断られた
Elena Shvartsからの返信 (投稿日 : 2015 年 11 月 21 日)
Dear Guest, Thank you for sharing your experiences at Rixos President Astana hotel. Our Team is always improving services and we would like to kindky ask you to let us know should you be returning back to Astana and we will make sure that you will recognize the highest levels of hospitality Rixos is so famous for. Best Regards, Elena Shvarts Rooms Division Manager

10/10 (非常に良い)

Anna

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
PROS: - great location, walking distance to some famous places of interest; - beautiful and big room - delicious breakfasts with lots of options - polite, helpful, and friendly personnel - swimming pool is large and warm - and overall just a very nice hotel CONS: - rug in a room was not very clean, could see some dirty spots on it; - room can be very very cold in winter, so have to keep a heater on all the time which can lead to a dry air; - frequent smells of food coming from the hotel kitchen (problems with kitchen hoods?)
2023 年 12 月に 6 泊滞在
Guest Relation Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 28 日)
Dear Anna,Thank you for taking the time to review about Rixos President Astana Hotel.We are delighted that you found the location of our hotel to be convenient, and we are so happy to hear that we delivered a great service experience for you.Your feedback is important to us as it gives us an opportunity to re-evaluate our services and gives us scopes for further perfection. We do apologize for all the inconveniences you have faced during your stay. We will certainly take into account your comments regarding the cold in the room and the smell from the kitchen. Once again, thank you for your feedback and we hope to have the pleasure to welcome you back to our hotel.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Stacey

2023 年 11 月に 3 泊滞在
Guest Relation Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 27 日)
Dear Stacey,Thank you for taking the time to review about Rixos President Astana Hotel. We hope we have the pleasure of welcoming you back soon whenever your travels take you to Astana!Best regards,

2/10 (非常に不満)

Darya

2023 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

LAURENT

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Guest Relation teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 17 日)
Dear Mr.Laurent, Thank you for your appreciation of our hotel. We hope your stay was comfortable. We look forward to seeing you again.Best regards,

6/10 (普通)

ilhan

出張
気になった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
2023 年 6 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Justine ANNE

2023 年 6 月に 5 泊滞在
Guest Relation teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 17 日)
Dear Ms.Justine, Thank you for your review of our hotel. We look forward to seeing you again.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Alexey

2023 年 5 月に 1 泊滞在
Отдел по работе с гостямからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 27 日)
Уважаемый Алексей,От лица команды отеля Rixos President Astana позвольте поблагодарить Вас за то, что нашли время оставить отзыв.Большое спасибо за Ваш прекрасный комментарии и такую высокую оценку нашей работы!Будем счастливы приветствовать Вас вновь в Rixos President Astana.С уважением,

10/10 (非常に良い)

ibrahim tarik

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent in Astana
Usual Rixos quality standards and service could be experienced in beautiful Astana city. Strongly advice it.
2023 年 3 月に 4 泊滞在
Guest Relations Departmentからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 4 日)
Dear Mr. Ibrahim Tarik, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Rixos President Astana. It is always a pleasure to receive positive feedback. We will share your comments with our team. We are sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to improve the quality of our services continuously. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Best Regards, Guest Relations Department

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Lana

良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent hotel and customer service!
2022 年 2 月に 1 泊滞在
Guest Relation Teamからの返信 (投稿日 : 2022 年 5 月 11 日)
Dear Lana, Thank you for choosing Rixos President Hotel Astana and for taking the time to review your stay with us. It is always a great pleasure to receive such positive feedback and we'll make sure to share it with the whole team! We hope we have the pleasure of welcoming you back soon whenever your travels take you to Astana! Sincerely, Guest Relations Team

10/10 (非常に良い)

Douglas

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 12 月に 1 泊滞在
Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 27 日)
Dear Mr. Douglas, Thanks for taking the time to share such wonderful score from your stay at Rixos President Hotel Astana. Our highly skilled team takes great pride in creating a unique atmosphere, with exceptional service and personal touch we are really pleased that you enjoyed the attention of our team members. Thanks again and we hope to welcome you back to Rixos President Hotel Astana soon. Merry Christmas & Happy New Year! Sincerely yours, Nailya Karipova,

10/10 (非常に良い)

Nadezhda

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Frequently stay here. Excellent price-value ratio.
2021 年 12 月に 2 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 21 日)
Уважаемая Надежда, Спасибо за великолепную оценку нашему отелю! Мы рады, что вы хорошо провели у нас время и надеемся скоро увидеть вас снова. С уважением, Дархан Бигарин,

10/10 (非常に良い)

Svetlana

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 12 月に 10 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 19 日)
Уважаемая Светлана, Спасибо за великолепную оценку нашему отелю! Мы рады, что вы хорошо провели у нас время и надеемся скоро увидеть вас снова. С уважением, Дархан Бигарин,

10/10 (非常に良い)

Ozan

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
All was perfect but the service of food was too slow.
2021 年 12 月に 2 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 19 日)
Dear Ozan, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good hotel with a couple issues
The hotel is nice and the room was very comfortable. The service was good, as was the food. Only issues are the equipment in the gym is need of replacement and maintenance (Technogym makes the worlds worst club level cardio machines). Also most of the world no longer allows smoking indoors, specifically international hotels. I wanted to eat and have a drink in the Irish Pub but the smell and level of smoke in the air was untorlerable for a noj smoker. Its extremly unhealthy and non eco friendly, and its puts off clients. You can eat in the lounge bar instead, however, it has a reduced menu (which makes no sense considering all food comes from the same kitchen).
2021 年 11 月に 3 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 11 月 30 日)
Dear Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Rixos President Astana. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

10/10 (非常に良い)

Dennis

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 11 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 11 月 11 日)
Уважаемый Денис, Мы Вам очень благодарны за оставленные комментарии. Нам всегда очень приятно получать позитивные отзывы. Я обязательно дам знать Ваше мнение всем сотрудникам. Я уверен, что такие отзывы послужат хорошей мотивацией для всего персонала, т.к. мы постоянно работаем над улучшением качества обслуживания. Спасибо еще раз за Ваш отзыв и мы надеемся что Ваш следующий визит будет столь же приятным, как и этот. Искренне Ваш, Дархан Бигарин

10/10 (非常に良い)

Shukhrat

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 10 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 10 月 18 日)
Dear Shukhrat, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Rixos President Astana. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 10 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 10 月 15 日)
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

8/10 (良い)

Timerlan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 9 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 10 月 3 日)
Уважаемый Г-н. Бачаев, Мы Вам очень благодарны за оставленные комментарии. Нам всегда очень приятно получать позитивные отзывы. Я обязательно дам знать Ваше мнение всем сотрудникам. Я уверен, что такие отзывы послужат хорошей мотивацией для всего персонала, т.к. мы постоянно работаем над улучшением качества обслуживания. Спасибо еще раз за Ваш отзыв и мы надеемся что Ваш следующий визит будет столь же приятным, как и этот. Искренне Ваш, Дархан Бигарин

10/10 (非常に良い)

ibrahim tarik

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Türk otelcilik kalitesinin Kazakistan’daki yansıma
Çok güzel bir konaklama oldu Türk otelcilik kalitesini Kazakistan’da yaşamak güzel bir duygu
2021 年 6 月に 3 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 6 月 28 日)
Değerli Ibrahim Tarik, Otelimizle ilgili güzel yorumunuz için teşekkür ederiz! Konaklamanızdan memnun kaldığınıza sevindik. En kısa zamanda sizi otelimizde tekrar misafir etmekten mutluluk duyarız. Saygılarımla, Darkhan Bigarin,

6/10 (普通)

Dmitry

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Уставший отель из прошлого с евроремонтом, нуждается в обновлении, сервис слабенький
2021 年 5 月に 3 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2021 年 6 月 8 日)
Уважаемый Дмитрий, Спасибо за то, что Вы нашли время поделиться своим мнением о прибывание в Rixos President Astana. Нам очень жаль, что предложенный сервис не соответствовал Вашим ожиданиям. Позвольте принести Вам наши самые искренние извинения. Мы будем очень признательны, если Вы предоставите нам шанс восстановить оказанное нам доверие. Мы Вам очень благодарны за отзыв, и искренне надеемся, что Вы предоставите нам возможность исправить свои ошибки в ближайшем будущем. С уважением, Дархан Бигарин, Начальник отдела приема гостей

8/10 (良い)

Hakki

出張
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 5 月に 3 泊滞在
Guest Relation Teamからの返信 (投稿日 : 2021 年 6 月 8 日)
Dear Mr. Hakki, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely yours, Guest Relation Team

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Риксос - беспроигрышный вариант
Риксос беспроигрышный вариант, качество и сервис всегда на высоте. Центральное расположение удобно для бизнес встреч. В округе много новых отелей, но Риксос уютное и комфортное место, где знаешь чего ожидать.
2021 年 5 月に 2 泊滞在
Darkhan Bigarinからの返信 (投稿日 : 2021 年 5 月 25 日)
Уважаемый Гость, Благодарим Вас за выбор отеля Rixos President Astana! Нам очень приятно, что Вы отметили удобное местоположение отеля в непосредственной близости ко всем достопримечательностям города, великолепный вид, комфорт номерного фонда. Мы также искренне рады, что благодаря стараниям всех сотрудников отеля, нам удалось создать для Вас ту комфортную атмосферу, которую ценят наши Гости, возвращаясь к нам вновь и вновь. С нетерпением ждем новой встречи с Вами! С наилучшими пожеланиями,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 9 日)
Dear Guest, Thank you for the great evaluation of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

10/10 (非常に良い)

Werner

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Wohlfühl Hotel
Haus von hervorragender Qualität problemloser Check-In - Check-Out schöne Zimmer geniale 24h Bar tolles Frühstück
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 9 日)
Lieber Gast, Vielen Dank für die gute Bewertung, die Sie unserem Hotel gegeben haben. Wir freuen uns, dass Ihnen der Aufenthalt bei uns gefallen hat und hoffen, Sie bald wieder bei uns begrüßen zu dürfen! Mit freundlichen Grüßen, Darkhan Bigarin,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Brilliant stay n highly recommended
Excellent hotel with top notch resources in good location
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Front Office Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 9 日)
Dear Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Rixos President Astana. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely yours, Darkhan Bigarin,

10/10 (非常に良い)

Arman

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good locatıon
Good locatıon
2019 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Timothy

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 10 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

catalina

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Amazing family relaxing time
The stay was perfect and comfortable.. they helped us with everything we need .the pool was so nice anq quiet and the breakfast was delicious.. looking forwad to come back....
2019 年 9 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Very unique and nice hotel . Neighborhood is excellent. Good value for money
2019 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Sachin

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel is in a good locatik to visit the sights. It is clean and the service was very good. The pool and spa facilities were very good. The obby restaurant had great food and we could sit next to a pianist. Breakfast had a really good selection of food and the quality was excellent. The only thing that could be improved would be a choice of fresh orange juice. I would definitely stay here again when back in kazakhstan.
2019 年 7 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Ahmed

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
A very bad room and furniture and Aircondition
Worst room and worst Aircondition and not equal for payment
2019 年 6 月に 8 泊滞在

8/10 (良い)

ANDREY

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Oleg

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Rixos use to be a superb hotel In Astana-Nur-Sultan. But it is losing grounds. Best spa almost lost Balinese girls ( replaced with cheaper kazakhstanians). Swimming pool is under renovation, will see what will happen! Also it is rip-off - came with early flight at 4 am and was charged one more FULL day with incredible rate. Think twice about staying there.
2019 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Robert

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Songbirds in central Nur-Sultan
One of the most opulent hotels in central Astana/Nur-Sultan, the Rixos is built around a huge hall filled with plants and large cages of songbirds. It's everything you would expect from this kind of hotel, with very polite and helpful staff, a nice breakfast restaurant, and a medium-sized underground spa and swimming pool. The location means its very easy to walk to Nurzhol Boulevard and other central locations. There isn't much that could be done differently here: it's a luxury hotel in a good location, and does exactly what it says on the tin.
2019 年 3 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Holger

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Awesome hotel in a good location
extended my checkout stay w/o question, accommodating and very nice place to stay
2019 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Kam Ying

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great overall. Excellent for business travelers.
Spent 4 nights at the hotel. Big and clean room, nice view, great breakfast and short walking distance to malls. The staff at the front desk were very helpful and speak good English. However, I had booked a dinner reception for 14 people for our important guests. The staff at the restaurant kept mixing up the menu choices despite all the information sent to the sales representative well in advance. Apparently that was because their English was very limited. I had to serve the guests myself in the end. Also, on my last night, a staff entered my room at around 9pm without my permission. Not exactly sure why this was the case. Other than that it was a very nice stay.
2018 年 11 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

Joe、Los Angeles CA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
very good. just like a crown plaza hotel. only complain: the hotel taxi is 5 times more than the city taxi.
2018 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Rebecca

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Please pay attention to the breakfast menu
2018 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 9 月に 2 泊滞在