外観

ホテル アマデウスの口コミ

3 out of 5
ホテル アマデウス
Via Principe Amedeo 76, Rome, RM

口コミ

7.4

良い

評価 10 - 471 件の口コミ中 82 件が非常に良い" "
評価 8 - 471 件の口コミ中 209 件が良い" "
評価 6 - 471 件の口コミ中 124 件が普通" "
評価 4 - 471 件の口コミ中 41 件が不満" "
評価 2 - 471 件の口コミ中 15 件が非常に不満" "

8.0/10

清潔度

8.0/10

スタッフとサービス

7.2/10

設備とサービス

7.0/10

施設のコンディションと設備

7.4/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

??

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋のなかはとても綺麗で、エアコンや水まわりはしっかりしてたけど、エントランスがわかりづらく、表の入り口は扉がボロボロでとても不安になった。エントランスは裏口にあったものの、エレベーターが狭く、故障しないか不安になった。まあ、コスパも良いので妥当かなと思うが、今回新婚旅行で3泊したのでもっと良いホテルにすれば良かったと思う。
2023 年 9 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

YS

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
設備が老朽化している。点検し定期的に修理する必要がある。具体的には、シャワールームのドア、排水。
2019 年 10 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

KT、福岡

気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
全体的に古い。部屋が狭い。
2019 年 9 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
テルミニ駅からすぐの場所で、大変便利でした。 スタッフの方は日本語を話せる方がいて、安心できます。 特に贅沢せずリーズナブルに宿泊するには充分だと 思います。 他の方の書き込みがありましたが、嫁さんがダニに噛まれてしまいましたので、ご注意下さい。 他の方にもオススメできますし、また利用したいと思います。
2019 年 7 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

旅人m、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

sh

良かった点 : スタッフとサービス
まあまあ。ベットがある汚い。そのほか、清潔感無し。スタッフはとても良いのですが、残念なホテル。ダニに噛まれた。リッチはテルミに近くで最高。レストランも沢山あり便利。朝食はコーヒーとハム、ヨーグルト。。
2018 年 3 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

hisao

構想階がいいようだ
低層階(2階)の部屋だったので、道路の騒音が気になった。
2017 年 9 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス

8/10 (良い)

ハマー、福岡

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コンパクトでコンビニエンスなホテル
ホテルはテルミニ駅から徒歩3分と非常に近く、周囲に日本語のメニューのあるレストランが多い。 スーパーやお土産屋さんも周囲にいっぱいあり、夜遅くまで買い物できる。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 客室の快適度
そこそこ
悪くないが周辺の治安はあまり良くない。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
テルミニ駅からアクセス便利・日本語できるスタッフ
日本語のできるスタッフがいます。 それ以外のスタッフも対応が非常に丁寧です。 テルミニ駅から至近で、使い勝手のよいホテルでした。 夜が周囲がうるさいのと、シャワーの温度が安定しなかったことが 難点でした。

4/10 (不満)

katsu、日本, 千葉県

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
問題あり
このホテルに3泊しました。浴槽の水が抜けず、午後10時過ぎにフロントに行きましたが、フロントの人は、フロントを離れるわけにいかず、翌日しか対応できないということで、口論になりました。ホテルとしては、夜間に誰も対応できないことは致命的だと思います。結局翌日も直らず、最終日はベットメーキングもしていないという有様でした。夜間にフロントの人しかいないということは、3つ星ホテルとしてかなり問題ありだと思います。

6/10 (普通)

kjell

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Slitt hotell, fin beliggenhet
Meget fin beliggenhet med mange spiseplasser i nærheten, men de var ett slitt hotell som gjør det vanskelig å forstå at det har 3 sjerner
2023 年 10 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

Shiehlie

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The first night was very noisy; The shower is not good with intermittent (un-expected alternating) hot-cold; tiny stream of cold water in the shower and washing basin.
2023 年 10 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel con buena locacion
En general estuvo muy bien la estancia.
2023 年 10 月に 4 泊滞在

4/10 (不満)

Roberto

カップルで旅行
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Overall I would not recommend this hotel, not sure why its considered a 3 star. At night its very difficult to sleep with all the noise that gets threw the closed windows, the rooms are very out dated and not well maintained(for example the shower barely drains), the area depending on which direction you come from can be dangerous. On the plus side its close to transportation and dinning options. Staff was kind but these don't make up for how old the room feels and the noise.
2023 年 9 月に 5 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 4 日)
This customer asked us to cancel the reservation on arrival date, due to change of program. We wrote to the customer authorizing the cancellation after the first night, that's the contractual minimum penalty, due to room was correctly reserved and cannot be selled to everyone else. The customer gently refused our offer (we always prefer to free disturbing customers), and started to make several complaints, on Expedia messaging than on other channels. No comment.

2/10 (非常に不満)

Shelli、hermosa beach

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Parked on the street was approached by people loitering around. We walked across the street saw they were looking through our car windows one of us stayed with the car. Streets wer're dirty with trash & debris. People approaching us trying to sell us stuff felt uneasy didn't feel safe. Couldn't believe there is a location like this in the city center of Rome. Couldn't find the hotel once we found the unlite hotel sign the door was chained with a lock. We left - can't believe expedia has a hotel like this on their website. When I went into my expedia app to cancel it wouldn't let me
2023 年 9 月に 1 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 4 日)
First of all we're not responsible on what happens on the street, you've to write to the municipality.therefore, we moved our entrance( the hotel is always the same) since 1st of november 2022, and the current address is easy to find everywhere on the web. Anyway our current entrance is just around the corner from the old one. You neither called us, just went to the wrong address and therefore complaining...

10/10 (非常に良い)

Matthew

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Friendly and helpful hotel
Friendly and helpful staff and a good central location. The hotel was clean and the rooms a good size. Plenty of restaurants and cafes in the immediate vicinity.
2023 年 9 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Manuel

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Well located, clean and safe
2023 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Karina

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Consiglio questo hotel è molto buono
2023 年 9 月に 2 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 23 日)
Thank you!

10/10 (非常に良い)

Magdalena

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Das Personal ist super freundlich und hilfsbereit. Schon beim Check-in wurden uns alle wichtigen Infos für Rom genannt und die Dame hat sich sehr viel Zeit genommen. Obwohl der Check-in ab 14h angegeben ist konnten wir unser Zimmer schon um 12h beziehen. Alles top und empfehlenswert, da alle wichtigen Sehenswürdigkeiten fussläufig erreichbar sind. Bahnhof, Metro und Bushaltestellen sind in unmittelbarer Nähe.
2023 年 9 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Maarten

良かった点 : 清潔度
Kamers waren super schoon en iedere dag nestjes schoongemaakt en de ligging is perfect tegenover t station en hartje centrum Rome
2023 年 7 月に 3 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 7 日)
Bedankt voor de waardering.

4/10 (不満)

Magnus

家族旅行
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Expensive and bad
I stayed one night with my family. Strong smell of cleaning chemicals in the room and the smell never went away. Television couldn’t find any channels, Wi-Fi didn’t work. Our suggestion is; don’t stay here, you deserve a better hotel.
2023 年 7 月に 1 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 7 日)
We are sorry but the problems you reported were not noticed by all other guests. A minimal odor is the result of the sanitization procedures, which we follow with maximum discipline, as the Covid19 risk is not yet negligible. Regarding the WiFi connection we have a graph on our home page that highlights the high traffic, without interruptions. She could ask for support, we would help her solve connection problems with her devices and we would show her how to operate the television remote control.

8/10 (良い)

Ogün

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 7 月に 3 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 7 日)
Thanks!

6/10 (普通)

Amado、Temecula

家族旅行
Room needed remodeling, bigger elevator, area a bit unsafe.
2023 年 7 月に 3 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 7 日)
We spent all august in deep maintenance, sorry. About the area, unfortunateòy, it's outside our area of management.

4/10 (不満)

Ryan

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
2023 年 7 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

MARINO

家族旅行
Tutto ok
2023 年 7 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Jocelyn

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
This Property is very close to Central station, 5 min walk, very convenient, space is small but clean, everything you need is in. Nicole was very helpful and very nice. Only one set back is the staff at night not able to communicate coz he doesn’t speak English so it was hard to communicate but he was actually very sweet.
2023 年 6 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

John、Laguna Niguel

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Nicole was friendly and welcoming in checking us in and especially helpful in providing information and suggestions about tours and restaurants in Rome.
2023 年 6 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Sheila

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Overall the stay at the hotel was OK. It’s an old building but renovated and construction is on-going. The rooms were ok. Clean. The location is very close to Termini. My parents stayed at Rm204, the air-con was NOT cooling. We were at room 216 and it was OK. The internet WIFI is not reliable. It turns ON and OFF, which is very annoying. I paid $281 AUD per night per room. Which I think is expensive.
2023 年 6 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

Yoonsu

家族旅行
다음날 일찍 투어라 잠만 잤어요! 역 가까워서 좋지만 건물 내라 찾기 힘들고 여관 분위기에용
2023 年 6 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Odette

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Room was spacious. location excellent as close to the train statin, about 5 minute walking. in an area full of restaurants very convenient.
2023 年 5 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Thomas

2023 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Alfredo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Staff was very helpful and friendly
2023 年 5 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Song Bin

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度
The front desk clerk when we checked in was very courteous and helpful. The morning of check out, water was not dispensing, I called front desk and the male staff was rude and did not provide options or a sense of sorryness.
2023 年 5 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Celyne

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
L’hôtel a besoin de rénovation! Le plafond de la chambre a des grosses taches d’un ancien dégât d’eau et s’écaille . La peinture s’écaille aussi dans le bas des murs de la chambre ainsi que dans les aires communes Le lit est abominable avec un matelas fini ainsi qu’un trou dans la boîte sous le matelas. Par contre le personnel est très accueillant et accommodant Et nous avons presque tout visité à pied…
2023 年 5 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

Emmanuel

家族旅行
良かった点 : 清潔度
2023 年 5 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Brian

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Perfect location, great … except the bed
This was a really great stay. The hotel is in an excellent location (area from Rome Termini and its trim and Metro access), service was totally friendly, and the room was small but exactly as advertised. We loved everything about staying here … except the bed. The “king” bed was two thin twin mattresses on a box pushed together and was only marginally better than sleeping on the floor. Honestly don’t know why they don’t spend use what we paid for two nights to buy a new quality mattress and that would be that. BUT we would still recommend this place.
2023 年 5 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

Armando

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
El precio del cuarto frente al tamaño y servicio no corresponde
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 11 日)
May is high season in Rome, and prices moves based on demand.

4/10 (不満)

Gwen

カップルで旅行
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
The tub had a huge gapping hole in the side. The bed was extremely extremely hard. It also caught me off guard in such a small room the bed was two twins pushed together.
2023 年 4 月に 2 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 1 日)
The room does NOT have a bathtub, but a shower. And there is not a hole, but a small cosmetic damage to the cover enamel, repaired with white silicone. Customers at check-in asked for our intervention, worried that they could be charged for the damage to the enamel. We clarified that there was no risk of being charged, and in any case offered a room change, which was rejected by the customers. The rooms comply with the sizes required by Italian law, and are clearly indicated on the booking sites. The historic center area of Rome has old buildings that cannot offer the large spaces of other locations. It is normal for the bed to be made up of 2 joined beds, as there are customers who require separate beds. However, we have rooms equipped only with a double bed, it was enough for customers to make a polite request, instead of complaining only after the end of their stay.

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Horrible place, not even 2 Stars, no check in...
I made the reservation late at night and they accepted the reservation. I got the Hotel around 3:30 AM and they did not open the door. At 5 AM, after contacting Hotels.com multiple times, they claimed it was a no show. I went to to the place to talk with the recepcionista, he said they dont accept reservations late at night. They accepted mine and did not let me in. After that I was robbed on the streets of Rome waiting to get in. This experience was horrible. This hotel dont have a proper entrance neither signs as well. See photos for details, this place is a scam and will take your money without honoring your money. The entrance is on the side with no signs. I went to the door of the hotel and they recorded me on the door but did not open the door. After confroting the receptionist, he said I was not there, he probably will delete the footage of the video when I was waiting outside. Don't go there!
2023 年 4 月に 1 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 25 日)
This (hypothetical) customer made a reservation at 3:21am on April 25, 2023 with arrival on April 24 and departure on April 25. Something not regular, as you can't book for the previous day! And a system error in allowing this possibility. As indicated in the rules, check-in is allowed from 2 pm (and also until 11.59 pm on the arrival date). Therefore, this booking is effectively in no-show status on the date April 24th. Alternatively, if you want to consider (as it actually is) a booking for April 25th, the check-in rule starting at 2pm (2pm) will also apply in this case. And at 23:39 on April 25, 2023 this reservation is again in no-show status. Under no circumstances does a reservation made at 3.21am entitle you to immediate check-in, as check-in is available from 2pm (2pm). With adequate notice and agreement, we can also welcome customers at particular times, but not with a backdated reservation, for which we have only assumed an error in the reservation system, since there is no other logical and legal interpretation.In any case, in addition to the various formal and technical errors, it is intolerable that a person who has not stayed (and who has not adequately organized himself for the stay) can cast a vote on the structure, having never seen the structure or a room.We reserve legal action in case of persistence and collaboration of the undue damage to image.

4/10 (不満)

Michael

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 4 月に 1 泊滞在
ANT1からの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 26 日)
Thank you.

6/10 (普通)

James

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Would not recommend this place what so ever. Would give it at maximum of 3/10.

2/10 (非常に不満)

Yolanda

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Our room was NOT like the picture… trash not emptied, room extra small. Staff was helpful but I definitely won’t be staying here again.
2022 年 10 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Eric

2022 年 10 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

angela

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 10 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Jayson

2022 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Marilyn

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Buena relación calidad-precio. La zona de hotel no es la mejor, pero hay muchas opciones de almuerzo-cena cerca. El hotel es pequeño y familiar.
2022 年 9 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

Tarja

グループ旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The manager has strange temper. If his hotelroom has a problem (the toilet doesn’t work and the sewer water comes to the floor when you flush) it is not a customers fault. Instead of yelling one should solve the problem. Laughing, underrating and yelling to the customer is not the way. However, we got a (smaller) room, but no offer to compensate the trouble when we have to move from our room to another. First room has no telephone, no big towels, no remote control to the air-source heat pump. The breakfast room and the rooms (both) were dusty, sconses broke, mattress invalid. Good in the breakfast table was bananas. Coffee was terrible (just automatic one), cups were dirty, omelette burned. I tryed twice; my company just once! This was not worth of 742,-/3 nights!!! The lady, and two older man in the reseptions were kind, thank you.
2022 年 10 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 9 月に 3 泊滞在