屋外プール、サンラウンジャー

メルキュール バンドン シティ センターの口コミ

4 out of 5

口コミ

8.0

とても良い

評価 10 - 64 件の口コミ中 23 件が非常に良い" "
評価 8 - 64 件の口コミ中 26 件が良い" "
評価 6 - 64 件の口コミ中 6 件が普通" "
評価 4 - 64 件の口コミ中 6 件が不満" "
評価 2 - 64 件の口コミ中 3 件が非常に不満" "

8.4/10

清潔度

8.2/10

スタッフとサービス

7.4/10

設備とサービス

8.0/10

施設のコンディションと設備

8.4/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

kkkk、Tokyo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス
シャワーの水圧とお湯がチョロチョロで(悲しい)疲れを癒やすためにシャワーはかなりホテルのイメージを左右してしまいます。改善したらまた是非利用したい。
2020 年 1 月に 6 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 14 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
午後4時のチェックインで部屋の準備が未だ、だと。。。。。話しにならないですね。 また、これは施設の問題ではありませんが、ホテル周辺の喧騒が激しい。 恐らく二度と泊まらないです。
2019 年 9 月に 1 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 19 日)
Dear Anonymous, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We apologize for the inconvenience caused during check in. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
良いホテルです。でも、交通の便が良くない。
とても設備が良いホテルと思います。特に朝食メニューが良いと思います。種類が豊富で美味しく量もたっぷりありました!1つ欠点は、バンドン駅周辺の繁華街に行くのにタクシーで行くしかないことです。又、渋滞があり時間のかかるときがあります。予約したサイトでは駅から1.5キロとありましたが渋滞が有ると30分もかかります。
2018 年 3 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Enny

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Friendly staff , clean hotel. I enjoyed their breakfast menu. Overall it was a good experience
2024 年 2 月に 8 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Adi

2024 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Shella

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Stayed here for a business trip with a total of 4 nights. The check in was quick, received a room upgrade, the food is good and the room condition is excellent. I pretty much enjoy the location and the atsmophere in the hotel. Highly recommended.
2024 年 2 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

MIKWANG MACHINERY

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
good position
2023 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

karla

家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The breakfast buffet was awesome
2022 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Bryan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 7 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

djoko

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Ok Hotel
Parking space is very limited and small. Room is sizeable but no hand soap and only 2 big towels. Internet is fast. Breakfast is good.
2022 年 1 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

stephanus paulus

2021 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

IRWAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Great place to stay in Bandung
A great place and location. Convenient to go around within the City
2021 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Eddy

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Marthen

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 5 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel needs to improve their service and cleanliness.
2020 年 12 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Ashwani

出張
良かった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 12 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 施設のコンディションと設備
Service response need to improve
Hotel is okay, but they need to improve their room service. Specially sanitising rooms properly. No iron board in the room. And they provide only two water bottles in a day. Operator/ room service is not very responsive as for even asking for towels they took some time more than 20 min. So definitely hotel need to improve service
2020 年 12 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 10 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 8 月に 1 泊滞在
Tomy Yovan - General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 16 日)
Thank you for giving us a great review and perfect score. We appreciate your wonderful comments, as we look forward to your next visit. Thank you again for staying with us, feel welcome

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、客室の快適度
It’s ok hotel/stay
Rooms looks old, shower water pressure inadequate. Good staff. Breakfast quality so-so
2020 年 8 月に 4 泊滞在
Tomy Yovan - General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 16 日)
Thank you for sharing your wonderful experience on your recent stay with us. It's such a pleasure for me to read a positive feedback from satisfied guest. Every guest comment is very valuable for us, and we do apologize for your unexpected experience, we will take this up with the Team to find out where the flaws occurred and avoid this in the future to give our guest a better experience. We wish have another chance to welcoming you back and give another memorable experience stay.

10/10 (非常に良い)

chika

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
sangat baik
2020 年 7 月に 1 泊滞在
Tomy Yovan - General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 16 日)
Kami sangat berterima kasih atas komentar Anda mengenai kunjungan Anda di Mercure Bandung City Centre. Sangat menyenangkan bagi kami untuk menerima komentar positif, dan kami berharap kunjungan Anda berikutnya akan sama memuaskan seperti kunjungan sebelumnya.

8/10 (良い)

Wulan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Tiara Lara

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 5 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Fransiskus

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Fransiskus

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good Hotel
Hotel bersih dan lokasi nyaman.
2019 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Like the spacious room and bathroom and pool on level 15th. Dislike the old towels.
2019 年 12 月に 3 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 11 日)
Dear Valued Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Bandung City Centre, It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Tomy Yovan Ardiansyah General Manager

10/10 (非常に良い)

kevin

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
New and confortable
This has the feel of a new hotel. The room was comfy and stylish. We loved lounging at night on the rooftop terrace next to the swimming pool. The morning swim with city overview was nice as well altough the pool is somehow on the small side and the water was a bit chilly. Very nice experience overall.
2019 年 12 月に 2 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 11 日)
Dear Bapak Kevin, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Mercure Bandung City Centre, It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Tomy Yovan Ardiansyah General Manager

10/10 (非常に良い)

Tony

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Baik
2019 年 12 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

Elizabeth

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
Not recommended for a Business trip
The rooftop pool has amazing views. However, there are no umbrellas. The rest of the hotel was very disappointing. No toilet roll or towel holders, as TV that kept coming on automatically (including after a power cut in the middle of the night), very noisy, etc. Renovation works ongoing, causing noise at bad times.
2019 年 10 月に 6 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 4 日)
Dear Mrs. Elizabeth, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We apologies for the inconvenience caused as currently we are upgrading the hotel facilities. Towel holders, TV issue has been discussed with the department concern. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
2019 年 10 月に 1 泊滞在
GMからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 28 日)
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Alex

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
Bed creaky right side very badly. No dressing table.
2019 年 8 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Sportschool en de begeleider daar ( Dewi) Restaurant en service daar. Gastdame ( Angel Tania ) erg beleeft en behulpzaam. Kom hier vast weer als ik ooit weer naar Indonesie ga.
2019 年 7 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 6 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 5 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good for stay.
It was good.
2019 年 4 月に 2 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 20 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah. General Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The toilet was flooded! Disappointing for a new hotel
2019 年 4 月に 3 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 23 日)
Dear Anonymus, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

6/10 (普通)

Kaz

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
I like the atmosphere there. Very cosy and quiet. However, the service was slow and the quality food was unperposition. The price and the quantity was irrelevant
2019 年 3 月に 4 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 9 日)
Dear Kaz, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. First I am happy that you like the hotel atmosphere, however I am sorry for the experience which did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Mercure, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Tomy Yovan Andriansyah General Manager

10/10 (非常に良い)

sook meng

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
I love the hotel and hotel room, so good......
2019 年 3 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
i asked for an upgrade of the room, but front desk never explain clearly what I'm paying the extra for
2019 年 3 月に 4 泊滞在
General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 29 日)
Dear Sir/Madam, Thank you for taking the time to tell us about your experience at Mercure Bandung City Centre. Allow me to inform you that it was for the upgrade fee since the room rate you booked has a different rate with room that you have stayed. However we will share your feedback with team to improve our level of service. Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 2 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Awesome location with lots of food and amenities nearby
2019 年 2 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Troy

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Mercure bagus
Great place to stay.location is good close to Asia Africa and plenty of good places to eat nearby
2019 年 1 月に 7 泊滞在

4/10 (不満)

Cathrine

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Disappointing
If you want to relax I don’t recommend this place. The walls is not very good isolated and there is no quiet zone inn the hall. It wasn’t just a little noisy, but I got woken up several times of slamming doors, children running and screaming. And they also start vacuum the hallway pretty early to. And it’s not like a normal vacuum. It’s sounds like a industrial vacuum. They also turn on music 06.00 in the hall The service is good, but it could been better and also the cleaning of rooms and sheets. I mean the hotel opened one year ago, but still the sheets and carpets look much older than that. The hotel looks very nice, but all in all I don’t think it’s worth it.
2018 年 12 月に 6 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Dennis

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Mercure-label zeker niet waard...
Ik ben geen grote fan van de Mercure hotels, maar het verblijf in dit hotel in Bandung is wel heel erg teleurstellend verlopen. Ik heb hier voor mijn werk 4 nachten doorgebracht. Het management van het hotel is onvoldoende op de hoogte van de wereldwijde standaarden van de keten. - Kamer was niet schoon (kruimels en druppels massageolie op de nachtkastjes). Vlekken op stoel... - Schoonmaak van de kamers vaak pas na 16:00 uur. Onduidelijk systeem om aan te geven dat de kamer kan worden schoongemaakt (zowel een lampje als een kaartje aan de deur), - Handdoeken worden niet dagelijks vervangen, maar opgeraapt van de vloer en weer opgehangen. Grote vlekken in de handdoeken. Soms waren ineens handdoeken weg en had ik er nog maar eentje over. - Kamers zijn erg gehorig, met name naar de gang. Het hotel is een familiehotel en kinderen spelen al vroeg in de ochtend in de gang. - Overlast van de club (muziekcafe), die onderin het hotel is gelegen. - Lampen bij het bed waren defect. - Masterschakelaar bij het bed was ook defect, waardoor ik steeds naar het halletje moest lopen om het licht aan de doen. In het donker in de nacht erg lastig. - Hoewel dit een nieuw hotel is, was er al behoorlijk was slijtage aan muren en kasten in de kamer (fineer van de kasten gescheurd / getrokken). - Hotel is gelegen bij een moskee (oproep gebed om 4:00 uur). - Laundry service: na de was zaten er meer vlekken in de kleding dan ervoor. - Positief was de service van de receptie.
2018 年 12 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 12 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Murat Can

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Hotel was nice enough, but the suite wasn't really worth it - traffic noise and not really suitable for family (probably better to have 2 adjacent rooms). Breakfast was a bit crowded and fairly average.
2018 年 7 月に 3 泊滞在