フロント

ソフィテル ル スクリーブ パリ オペラの口コミ

5 out of 5

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 165 件の口コミ中 105 件が非常に良い" "
評価 8 - 165 件の口コミ中 28 件が良い" "
評価 6 - 165 件の口コミ中 17 件が普通" "
評価 4 - 165 件の口コミ中 6 件が不満" "
評価 2 - 165 件の口コミ中 9 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

9.0/10

設備とサービス

9.0/10

施設のコンディションと設備

9.2/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

shigeki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Good
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

MIYUKI

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの対応が良かった
2024 年 3 月に 5 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 10 日)
Dear Miyuki,Thank you for taking the time to share your experience with us, and we are delighted to hear that you found our staff to be very helpful.Your appreciation of our team is incredibly important to us as we continuously strive to provide high-quality and attentive service to our guests.We hope to have the pleasure of welcoming you back to Sofitel Le Scribe in the future, and we look forward to providing you with an even more enjoyable experience on your next visit.Best regards,

10/10 (非常に良い)

NORIYUKI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 5 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 19 日)
Dear Mr. Noriyuki,Thank you for taking the time to share your positive experience at Sofitel Le Scribe Paris Opéra. We are delighted to see that you had a good stay with us.At Sofitel Le Scribe Paris Opéra, we are committed to providing the highest quality of service, and it's rewarding to know that our efforts contributed to making your stay enjoyable.We look forward to the pleasure of welcoming you back in the future. When planning your next visit, please feel free to communicate any preferences you may have, and we will do our best to personalize your stay for an even more exceptional experience.Thank you for choosing Sofitel Le Scribe Paris Opéra. We look forward to hosting you again !Kind regards,

2/10 (非常に不満)

Mariko

2023 年 10 月に 6 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Hideoki

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 9 月に 5 泊滞在
Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 29 日)
Dear Hideoki,Thank you for your brief yet kind feedback. We appreciate your positive evaluation regarding your experience at our hotel and the service provided.Our team takes pride in delivering excellent service to our guests, and it's always rewarding to hear that we've met your expectations.If you have any specific comments or suggestions for improvement, please feel free to share them with us. We are committed to providing the best possible experience for our guests and value your input.We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future. If there's anything more we can do to enhance your next stay, please don't hesitate to let us know.Warm regards,BaptisteGuest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

Yamazaki

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地と部屋の清潔感、静かさなど全てにおいてよかったです。
2023 年 3 月に 1 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.

8/10 (良い)

TORU

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
相対的に良かったけど、壁の向こうで終日電気ドリルを使った工事が行われていて部屋に居れなかったのが残念でした。
2023 年 1 月に 2 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear Toru,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.We strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we took the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence.

10/10 (非常に良い)

Hideoki

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適
2022 年 8 月に 5 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear Hideoki,Thank you for your review. It is always a pleasure to receive positive feedback. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
安心できるホテル
3年ぶりに、3泊しましたが、安心して泊まれるホテルです。Operaに近く、シャルル・ド・ゴールからのロワシーバスのバス停にも近いし、便利です。内装も新しくなっていて、狭いながらも快適な作りになっています。
2022 年 5 月に 3 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
この度は、Sofitel Le Scribe Paris Opéra でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。頂戴いたしましたご意見・ご感想をもとに、更なるサービスの向上に尽力してまいります。

10/10 (非常に良い)

Ruru、東京

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
レイトチェックアウトも快く受けてくださり感謝しています。 まだ工事中ですが、立地がよくとても便利なホテルです。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 17 日)
Dear Guest, We thank you for taking the time to write about your experience at the Hotel Scribe Paris. We are delighted to learn that you appreciated your stay with us and we hope to welcome you again very soon. Sincerely, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

rumiko

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ありがとうございました。
オペラ座に近く、メトロ・RERの駅、百貨店にすぐに行ける立地が最高です。 スタッフの方々が大変親切でフレンドリーに接していただき、終始快適な滞在でした。 アメニティは、エルメス。紅茶は、ダマンフレールです♡ オペラ座付近のホテルですので、お部屋はそう広くはありませんが、コンパクトで使い勝手の良い素敵なお部屋でした。 ナイトダウンサービスもあり、至れり尽くせりのホテルです。 チェックアウト時に娘が携帯電話をお部屋に忘れてしまいましたが、スタッフの方が保管していただき、無事手元に戻ってきました。海外では、忘れ物をした場合は、諦めなければないことが多いですが、取り置いていただいたスタッフの方に感謝いたします。
朝食のブュッフェ
2020 年 2 月に 6 泊滞在
Pauline Adjedj - Guest Relation Agentからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 1 日)
Dear Rumiko, Thank you for taking the time to give us such a positive feedback following your stay at the Hotel Scribe. We are delighted to read that you enjoyed your experience among us and appreciated the great location of the hotel. We truly hope to have the pleasure to welcome you back soon in your new Parisian home ! With my warmest regards,

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Manager.からの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 23 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Hotel Scribe Paris. First of all, please note that we are really sorry to read that your experience did not meet your expectations. Please allow us to express our sincerest apologies for this. Second of all, we really would like to know if there is another way for us to get in touch with you ? Do not hesitate to contact the Guest Relation Manager should you wish to discuss the matter in further details. We hope you will give us another chance to better serve you in the near future. Best regards, C. Montagne Guest Experience Manager.

8/10 (良い)

JUNKO

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 19 日)
Dear Guest, Thank you for your comments regarding your stay at the Hotel Scribe Paris. It is always a pleasure to receive positive feedback. Sincerely, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Hiroshi、東京

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
全面改装終了後の宿泊ということもあり、部屋全体が綺麗でした。HERMESのアメニティも良かったです。
2020 年 1 月に 5 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 23 日)
Dear Guest, Thank you a lot for leaving us the comment regarding your stay at the hotel Le Scribe Paris. It's nice to read that you enjoyed the room and the Hermès amenities. We hope you will come back soon, Best regards, C. Montagne Guest Experience Manager

8/10 (良い)

Takako

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 1 月に 2 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear Takako,Thank you for your positive feedback. Your satisfaction is our most precious reward.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ベットがふかふかで良く睡眠できました。
2020 年 1 月に 4 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,Thank you for your positive feedback. Your satisfaction is our most precious reward.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ホテルは快適だが朝食はイマイチでした。
ホテルは綺麗で快適でしたが、朝食は種類が少なく2泊以上すると飽きます。オムレツは10ユーロと言われました。向かいにあるインターコンチと同じホテルランクだったので期待していましたが、かなり差があり残念でした。またエレベーターが三機のうち一機はずっと壊れたままで、滞在中もう一機壊れた日がありました。ホテルのスタッフは親切で快適でした。
2020 年 1 月に 4 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express our sincere apologies.At Sofitel Hotels & Resorts, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback was very important to us. Please rest assured that we took the appropriate measures to prevent future occurrence.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 1 月に 3 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your positive feedback. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously provide the best service quality.

10/10 (非常に良い)

kazuya

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
renewal
very good
2020 年 1 月に 3 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your positive feedback. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously provide the best service quality.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
朝食ビュッフェが素晴らしい。 充実しており満足感高い。クロワッサンが美味しい。 スタッフの対応も紳士的。 ピンク基調の椅子が可愛く内装は日本人受けすると思う。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your positive feedback. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously provide the best service quality.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 6 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your review regarding your stay at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. Your satisfaction is our most precious reward.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 2 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,It is always a pleasure to receive positive review. Thank you for sharing.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
全般的に言い分なしです。キレイでいい香りがしていました。サービスもよく朝食もおいしかったです。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We hope you had a nice trip back to Japan. We very much appreciate your comments regarding your stay at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. It is always a pleasure to receive such positive feedback.

8/10 (良い)

KATSUZO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ストでも交通至便
今回の旅行が交通ゼネストにぶつかったので、交通至便のホテルを選んで本当に助かりました。予定したオペラ、バレーは中止になりましたが、代わりに美術館めぐりと街歩きを楽しむことができました。 ホテルのスタッフはみなさん親切でした。
2019 年 12 月に 7 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear Katsuzo,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Sofitel Hotels & Resorts, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us.

10/10 (非常に良い)

NAOKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 11 月に 4 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear Naoko,Thank you for your positive review. We are delighted to know that you have enjoyed your stay at Sofitel Le Scribe Paris Opéra!

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
サービスのunluck
お部屋の狭さはオペラの立地で仕方ないが、ソファとベッドの間に足一本分もなくていちいちまたがないといけなかった。お部屋のクリーニング後、ティーカップをきれいにするのを忘れてたプラスお水の補充もなかったのでリクエスト。数時間こないまま出かける。帰ってきてもティーカップもきれいになってなければお水もなかったので二度目のリクエスト。結局、チェックアウトまでリクエストが叶うことはなく、一度使用したティーカップを2日間使用、ジムに自分で水をとりにいった。ここまでならまあ連絡いかないんだな、と思って終わりだが、そういう基本のことはしてないのに、かわいいデザインだからととっておいたミネラルウォーターの空バトルを捨てられていた。バンコクのもの、パリのものと思い出がある品物だったのでとてもショックだった。ゴミ箱にいれたわけでも、ゴミと一緒にしてたわけでもなく小物類と一緒に棚に並べていたのに、わざわざそれを選んで捨てるとはとても信じられなかった。この点では五つ星とは思えないサービスと感じた。チェックアウト時、さすがに腹に据えかねてあらましを伝えて去ったら、数時間後にはマネージャーからお詫びメールと、ポイントリワードのお知らせ。五つ星として最低限の動きはできたようなので、最低評価ではありません。
2019 年 11 月に 2 泊滞在
Pauline Basso-Bertからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 29 日)
Dear Guest, Thank you very much for your feedback. We are terribly sorry to read that your stay with us did not meet your expectations. Please, rest assured that we take your feedback very seriously and that we will share your impressions with the rest of the Management and especially with the Housekeeping. This type of incident is absolutely not representative from the service we wish to offer our guests. We really hope to have another opportunity to welcome you at the hotel Scribe and make sure you have an enjoyable 5* experience. Kind Regards, Pauline Basso-Bert Guest Relation Director

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
twin ベッドで予約していましたが、当初あてがわれたのはダブル・ベッドでした。クレームして初めて部屋替えが実現しました。
2019 年 11 月に 4 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Sofitel Hotels & Resorts, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we took the appropriate measures with the housekeeping service to prevent future occurrence.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 11 月に 2 泊滞在
The Guest Relationsからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 17 日)
Dear guest,We very much appreciate your review regarding your stay at the Sofitel Le Scribe Paris Opéra. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 3 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel Le Scribe Paris Opéra ! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
6泊しました。
パリ中心部のオペラ座の近くで、食事、買い物、交通、観光、全てに便利。部屋、朝食も満足。
2019 年 9 月に 6 泊滞在
Guest Experience Manager からの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 6 日)
Dear 6泊しました。 We very much appreciate your comments regarding your stay at the hotel Le Scribe Paris Opéra. It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you again and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Best regards, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 9 月に 1 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay with us and hope to see you again very soon. Sincerely, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
丁寧に対応して頂きました
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 29 日)
Dear Guest, Thank you for your kind feedback, and we hope to see you again soon for another magnifique journey with us. Best regards, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

チャアリー、東京

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
改造中です。新ルームは清潔で快適です。交通の便もは大変良好で地下鉄でどこへも行けます。またオペラ周辺はデパートも多く。買い物や食料調達も便利です。スタッフは日本語に精通している方もおり、親切です。朝食はまずまずです。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 6 日)
Dear チャアリー I very much appreciated your comments regarding your stay at the hotel Le Scribe Paris Opéra. It is always a pleasure to receive positive feedback. Be sure that I will share your comments with my team. Hoping that I will have the chance to welcome you back in a very near future. With my very best regards. C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

kayoko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
シンプルかつ親切
接客がみなさん大変良かった。階層が初めての訪問でしたがとてもシンプルでモダンな作りでよかったです。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 6 日)
Dear kayoko, We thank you for taking the time to write about your experience at the hotel Le Scribe Paris Opéra. We are delighted to learn that you appreciated your stay with us and we hope to welcome you again very soon. Sincerely, C. Montagne Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Puangphet

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 2 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Diana

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 3 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Diana, We greatly appreciate your feedback! Here at Sofitel Le Scribe Paris Opéra, our primary goal is to ensure that each guest enjoys a remarkable and opulent stay with us. We're thrilled to hear that you had a delightful experience during your recent visit and look forward to the opportunity of hosting you again soon, where we aim to elevate your experience even further ! Should you require any assistance or have any special requests during your next trip to Paris, please feel free to contact us. We're always here to help make your stay truly unforgettable!Kind regards,

10/10 (非常に良い)

Mi hwa

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 1 月に 5 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 17 日)
Dear Mi Hwa,Thank you ever so much for your kind review! At Sofitel Le Scribe Paris Opéra, our aim is to provide our guests with a memorable and luxurious experience every stay. We're delighted that you enjoyed your time with us and hope to have the pleasure of welcoming you back soon for an even more exceptional experience !Please don't hesitate to reach out if we can assist you in any way during your next visit to Paris!

10/10 (非常に良い)

Claudia

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Patrick

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Patrick H.
Accueil et service impeccable comme toujours. Hôtel très bien placé proche des grands magasins. Petit déjeuner de qualité et grand choix
2023 年 12 月に 3 泊滞在
Mathieu Eucat Guest Relation Manager Hôtel Scribe からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Cher Patrick,Un grand merci pour vos éloges chaleureux concernant notre accueil et notre service. Nous sommes ravis de savoir que votre expérience à l'Hôtel Scribe Opéra a été impeccable, comme toujours.La proximité de notre hôtel avec les grands magasins est effectivement un atout majeur pour nos clients, et nous sommes heureux que cela ait contribué à rendre votre séjour encore plus agréable.Votre appréciation du petit-déjeuner de qualité et du grand choix proposé est très gratifiante. Nous mettons un point d'honneur à offrir une expérience gastronomique mémorable, et vos commentaires positifs sont une véritable source de motivation pour notre équipe.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau lors de votre prochaine visite à Paris.Bien cordialement,Mathieu EucatGuest Relation ManagerHôtel Scribe Opéra

8/10 (良い)

Angela R

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Mathieu Eucat Guest Relation Manager Hôtel Scribe からの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Dear Angela,Thank you for your brief but positive feedback! We're delighted to hear that you had a good stay at our hotel. If there's anything specific you enjoyed or if you have any suggestions for improvement, we would love to hear more about your experience.We look forward to the opportunity of welcoming you back for another enjoyable stay in the future.Best regards,Mathieu EucatGuest Relation ManagerHôtel Scribe Opéra

10/10 (非常に良い)

Christophe

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hôtel Scribe, un excellent souvenir
Mon récent séjour à l'Hôtel Scribe à Paris a été une expérience exceptionnelle. Dès mon arrivée, j'ai été impressionné par l'élégance et le charme historique de l'établissement, qui se marie parfaitement avec des commodités modernes et un service irréprochable. La chambre était somptueusement aménagée, offrant un confort absolu et une vue imprenable sur la ville. Le personnel était attentionné, professionnel et toujours disponible pour répondre à mes besoins, rendant mon séjour encore plus agréable. Le petit-déjeuner était un véritable délice, avec un large choix de mets délicieux et de qualité. L'emplacement de l'hôtel, à deux pas de l'Opéra Garnier, m'a permis d'explorer facilement les merveilles de Paris. Cet hôtel n'est pas seulement un lieu de séjour, c'est une expérience culturelle et historique en soi. Je recommande vivement l'Hôtel Scribe à tous ceux qui cherchent un séjour luxueux et mémorable à Paris.
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Mathieu Eucatからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Cher Christophe,Merci infiniment pour vos éloges chaleureux sur votre récent séjour à l'Hôtel Scribe à Paris. Nous sommes ravis d'apprendre que vous avez vécu une expérience exceptionnelle et que notre établissement a su répondre à vos attentes en termes d'élégance, de charme historique et de service irréprochable.Il est gratifiant de savoir que vous avez apprécié le confort somptueux de votre chambre, la vue imprenable sur la ville, ainsi que la qualité du service offert par notre personnel attentionné et professionnel. Nous sommes également ravis que le petit-déjeuner ait été à la hauteur de vos attentes avec son large choix de mets délicieux.L'emplacement privilégié de l'hôtel, à proximité de l'Opéra Garnier, ajoute une touche spéciale à votre expérience parisienne, facilitant l'exploration des merveilles de la ville.Votre description de l'Hôtel Scribe comme une "expérience culturelle et historique en soi" nous remplit de fierté. Nous nous efforçons constamment de créer des séjours luxueux et mémorables, et il est agréable de savoir que nous avons pu contribuer à rendre votre visite inoubliable.Nous espérons avoir le plaisir de vous accueillir à nouveau lors de votre prochaine visite à Paris.Cordialement,Mathieu EucatGuest Relation ManagerHôtel Scribe Opéra

10/10 (非常に良い)

Paul

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Superb customer care- nothing was too much trouble. Staff were friendly and welcoming. Hotel super clean, and the beds were just something else. This will be my hotel if choice whenever I come to Paris.
2023 年 11 月に 3 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 8 日)
Dear Mr. PaulThank you for your glowing review of your recent stay at Sofitel Le Scribe Paris Opéra. We are thrilled to hear that you experienced superb customer care and that our staff went above and beyond to make your stay enjoyable. It's delightful to know that you found our hotel exceptionally clean, and the comfort of our beds exceeded your expectations.We are honored to be your hotel of choice whenever you visit Paris, and we look forward to welcoming you back with the same level of warmth and hospitality. If there's anything specific you'd like during your future stays, please don't hesitate to let us know. We are here to ensure your experiences with us continue to be exceptional.Thank you once again for choosing Sofitel Le Scribe Paris Opéra, and we can't wait to host you again in the future.Best regards,

10/10 (非常に良い)

bruno

2023 年 11 月に 2 泊滞在
Baptiste Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 5 日)
Cher Monsieur Bruno,C'est un immense plaisir de savoir que votre expérience parmi nous a été à la hauteur de vos attentes.Nous mettons un point d'honneur à offrir un service d'exception et à créer une atmosphère accueillante et élégante. Votre satisfaction est notre priorité absolue, et nous sommes enchantés de constater que vous avez apprécié la qualité de notre service ainsi que le confort de notre établissement.Nous vous remercions une fois de plus pour votre aimable retour et restons à votre entière disposition pour toute demande supplémentaire.Bien à vous,BaptisteGuest Relation Manager

10/10 (非常に良い)

Filomena Marie

出張
Very attentive and helpful staff!
2023 年 10 月に 3 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 24 日)
Dear Ms. Filomena Marie,Thank you for sharing your positive feedback! We are delighted to hear that you experienced very attentive and helpful staff during your stay at our hotel. Providing exceptional service is a top priority for us, and it's rewarding to know that our team contributed to making your stay enjoyable.Your kind words are truly appreciated, and we look forward to the opportunity to welcome you back for another wonderful experience. If there's anything specific you enjoyed or if you have any preferences for your next visit, please feel free to let us know.Once again, thank you for choosing the Sofitel Le Scribe Paris Opéra, and we appreciate your patronage.Best regards,

10/10 (非常に良い)

beatriz

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Me toco la semana de la Moda el hotel era un Caus, Pero hicieron lo Posible para darnos el cuarto a las 5pm
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 12 日)
Dear Beatriz,Thank you very much for taking the time to share your experience at Sofitel Le Scribe Paris Opéra during Fashion Week. We are delighted to hear that you had a pleasant stay with us.We understand the importance of having timely access to your room, especially during special events like Fashion Week. At Sofitel Le Scribe Paris Opéra, we are committed to delivering exceptional service to our guests, and it's rewarding to know that our team met your expectations.We hope you enjoyed the comfort of your room, the hotel's facilities, and our dedication to your satisfaction. Your positive feedback is a true motivator for our team, and we continuously strive to exceed our guests' expectations.We look forward to welcoming you back to Sofitel Le Scribe Paris Opéra on your next visit to the City of Light. Please feel free to reach out if you have any specific requests or preferences to make your next stay even more memorable.Thank you again for choosing Sofitel Le Scribe Paris Opéra.Best regards,

10/10 (非常に良い)

Paola

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excelente todo!! Ubicación inmejorable
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 19 日)
Dear Paola,Thank you for sharing your feedback about your experience at Sofitel Le Scribe Paris Opéra! We are delighted to hear that everything was excellent during your stay and that you enjoyed our unbeatable location.At Sofitel Le Scribe Paris Opéra, we strive to provide our guests with an exceptional experience in the heart of Paris, and your words are a valuable confirmation of our commitment.We look forward to welcoming you back in the near future and continuing to exceed your expectations on each visit.Warm regards,Baptiste

10/10 (非常に良い)

Sven

出張, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
I used to stay at "the old Le Scribe" and I admit I was sceptic when I learned Sofitel took it over, but they did an excellent job. The ambiance is great, the staff is excellent and there is an air of great comfort over the hotel . Add the great location it all !
2023 年 9 月に 4 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 18 日)
Dear Sven, We want to express our gratitude for your kind words regarding your stay at Sofitel Le Scribe Paris Opéra. We are delighted to hear that you enjoyed our transformation of "the old Le Scribe."We have put a great deal of effort into preserving the soul and history of the hotel while adding the charm and elegance that Sofitel is known for. Your compliment on the ambiance, staff, and comfort of the hotel brings us great joy, as it reflects our commitment to excellence in welcoming our guests.The privileged location of our establishment in the heart of Paris is indeed a major asset, allowing you to fully enjoy this magnificent city.We are pleased to have provided you with a memorable experience and hope to have the pleasure of welcoming you back to Sofitel Le Scribe Paris Opéra in the future.Warm regards,Baptiste

6/10 (普通)

Armen

The check in is really bad the first time we arrived at 3:30 and although the check in was at 3 the room was not ready The third time it was just at 3
2023 年 8 月に 1 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 10 日)
Dear Mr,Ms Armen,Thank you for sharing your feedback regarding your check-in experiences with us. We sincerely apologize for any inconvenience you encountered during your stays.We understand that a prompt and efficient check-in process is essential to start your stay on a positive note. We regret that your first visit experienced a delay in accessing your room, and we acknowledge that this did not meet your expectations.However, we recognize that consistency in service is crucial, and we will certainly take your comments into account as we work to improve our procedures.Your feedback is valuable to us, and we will use it as an opportunity to enhance our services and ensure a smoother check-in process for all our guests in the future. We hope to have the opportunity to welcome you back and provide you with a more seamless experience on your next visit.Should you have any additional feedback or specific concerns, please do not hesitate to reach out to us directly. Your satisfaction remains our priority.Warm regards,

10/10 (非常に良い)

Yves、laval

カップルで旅行
良かった点 : 設備とサービス
Superbe
2023 年 8 月に 4 泊滞在
Diego Labarrèreからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 31 日)
Cher Monsieur YvesNous vous remercions chaleureusement d'avoir partagé votre avis sur votre séjour au Sofitel Le Scribe Paris Opéra. Votre commentaire positif nous remplit de joie et nous sommes ravis que votre expérience parmi nous ait été à la hauteur de vos attentes.Nous attachons une grande importance à offrir un service exceptionnel à nos clients et à créer des souvenirs mémorables. Votre appréciation positive nous encourage à continuer dans cette voie et à maintenir les normes élevées que nous nous sommes fixées.Si vous avez d'autres commentaires à partager ou des demandes spécifiques pour vos futurs séjours, n'hésitez pas à nous contacter. Nous serions enchantés de vous accueillir à nouveau et de vous offrir une expérience tout aussi "superbe" que la précédenteNous vous prions de croire, Monsieur, en l’expression de nos sentiments les meilleurs.Diego LabarrèreGuest Relation

10/10 (非常に良い)

Carlos

カップルで旅行, 家族旅行, 小さなお子様連れの家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excelente ubicación.
2023 年 7 月に 3 泊滞在
Baptiste - Guest Relation Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 13 日)
Dear Carlos,Thank you for your positive review! We're thrilled that you loved our excellent location. It's fantastic to know that our hotel's location met your expectations.If there's anything else you'd like to share or if you have any suggestions for us to further enhance your experience, please feel free to let us know. We're here to make your stays as enjoyable as possible.We look forward to welcoming you back in the future. Thanks for choosing us !Best regards,