外観

ソフィテル ミュンヘン バイヤーポストの口コミ

5 out of 5

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 1002 件の口コミ中 651 件が非常に良い" "
評価 8 - 1002 件の口コミ中 213 件が良い" "
評価 6 - 1002 件の口コミ中 70 件が普通" "
評価 4 - 1002 件の口コミ中 34 件が不満" "
評価 2 - 1002 件の口コミ中 34 件が非常に不満" "

9.2/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

9.0/10

設備とサービス

9.2/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Akane

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Hideyuki

2024 年 4 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

TAKAMICHI

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Overall it was good, but I was disappointed that there was no bathtub.
2023 年 12 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

MINAMI

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ミュンヘン中央駅からとても近く、アクセスがしやすかったです。今回は荷物が多かったのですが、駅近でとても助かりました。 帰りはキーを返却ポストに入れるだけですぐにチャックアウトできました。 帰り際にお水もいただき、細やかな気遣いがとてもうれしかったです。 部屋もとてもきれいで快適。部屋のトイレにはウォシュレットをついていて驚きました。 次回、ミュンヘンを訪れす際にはまた利用させていただきたいと思います。
2023 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

MITSUMASA

2023 年 8 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

Yuhei

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備

10/10 (非常に良い)

??

2023 年 6 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
気になった点 : 清潔度
5つ星・・・・?
部屋:綺麗ではない。毎日清掃には来なので、汚れたプレートなど置きっぱなし。テーブルも拭きません。 ルームサービス:全然美味しくない カフェ・バー:雰囲気はOK。 スパ:マッサージはとてもよかったですが、どのメニューかも聞かれないw レセプションスタッフ:笑顔で好印象。 ディポジット:実際に使っている金額がディポジットを上回ると毎日チャージされる、チェックイン時にこの説明はなく、毎日チャージが来るので何かなと思い確認したら親切に説明してくれた。。。 パーキング:1日43ユーロ 高いと思いました。この説明もチェックアウトまで無し。
2023 年 3 月に 2 泊滞在
EVDからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 24 日)
Bonjour,dōmo arigatōfor taking the time to rate your recent stay with us at the Sofitel Munich Bayerpost. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies.At Sofitel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore, your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to prevent future occurrence. I hope that you will give us a chance to prove that what you experienced did not meet our own high standards.Best Regards,Emiel van Dijk, General Manager

8/10 (良い)

HIDEAKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
良い点:基本的にスタッフの対応や清潔さは十分 悪い点:2名2室で予約し、チェックイン前に荷物を預ける時点では確認していたが、チェックイン時には2名1室と言われびっくりした。最終的には2室に修正してもらったが、チェックイン後も他人の荷物が運ばれて来たりしてドタバタした。 部屋によりウォシュレット付きとそうでない場合がある。
2022 年 4 月に 2 泊滞在
THVOSからの返信 (投稿日 : 2022 年 5 月 4 日)
Bonjour, thank you for the positive, constructive and insightful feedback.I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. I hope that you will give us a chance to prove that what you experienced did not meet our own high standards. Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
スパが使えず、隣のホテルに行かないといけませんでした。 また、エレベーターが途中で壊れました。 すぐに復旧しましたが。
2020 年 2 月に 5 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 18 日)
Bonjour, thank you for the positive, constructive and insightful feedback. We are glad you have given us the chance to show our hospitality and the high quality of service. We hope to welcome you back soon! Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
キングサイズのベットのある部屋に宿泊しました。部屋は非常に快適に過ごすことができ宿泊して良かったと思います。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 18 日)
Bonjour, thank you for your wonderful feedback. We are glad you enjoyed your time with us and hope to welcome you back soon. Kind Regards Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地が良い。駅近で便利。 家族客も多く、スタッフの子連れへの対応もとても良い。 朝食も素晴らしかった。また利用したい。
2019 年 12 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
お勧めです!
中央駅からも近く駅構内・地下にはコンビニ・スーパー・レストラン等も多い他、空港からの移動にも便利な場所でした。滞在中はマリエン広場へ徒歩で向かうこともでき、観光に適した立地と思います。
2019 年 12 月に 5 泊滞在

8/10 (良い)

ドイツ旅行、東京

グループ旅行
駅前で便利。バスタブが無いのが残念。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 10 日)
Bonjour, thank you for your kind feedback. We hope to welcome you back soon! Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

4/10 (不満)

k、日本

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
きちんと補充されてないアメニティなど何度依頼してもこなかった。 ホテルの方のホテルカードが室内にささりっはなしで、部屋をでても電気消えず、セキュリティか不安だった。 翌日ホテルカードはなくなっていたが、頼んでないルームサービスが勝手に部屋の会計につけられていて、チゥックアウトの時には色々聞かれて納得してもるのに時間かかり気分が悪かった。
2019 年 8 月に 3 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 30 日)
Bonjour, thank you for your honest feedback. We are really sorry to hear your stay didn't match your expectations. Every day we strive to offer our guests a magnifique experience and we would be more than happy to welcome you one more time to convince you with our service. Best Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 2 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 30 日)
Bonjour, thank you for taking the time to evaluate your last stay at Sofitel Munich Bayerpost. At Sofitel Hotels & Resorts, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. We would appreciate if you could get in contact with us via e-mail to let us know more about your last experience. We hope to hear from you soon to speak about your concerns. Sincerely, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
えきから、ちかく洗練されている。中心部には、タクシーで行きました。 ホテルの部屋はとてもモダン、エビアンの水は、部屋に1本だけ。。。歯ブラシは無い。二泊で9万もするのに無 もちろん、朝食なんてつけません、高いから 駅が近いし、何でも売ってる。フルーツやパン日本から持って行ったカップラーメンを食べました。ツアーの待ち合わせは、駅のスタバ前だから、徒歩二分 それが、なにより。後空港までの、バス停も五分もあれば行けます。
2019 年 6 月に 2 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 30 日)
Bonjour, thank you for the constructive, insightful and positive feedback. We are glad you have given us the chance to show our hospitality and the high quality of service. We hope to welcome you back soon! Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ミュンヘン中央駅周辺では出色のホテル。
ミュンヘン中央駅周辺にはいいホテルがないと思っていたけれど、ここはとてもいいホテルでした。ミュンヘン中央駅を使うときには常宿にします。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 30 日)
Bonjour, thank you for staying at Sofitel Munich Bayerpost and for sharing your fantastic comment on your recent visit to our hotel. I am delighted to learn how much you enjoyed your stay. I am looking forward to the pleasure of welcoming you again soon, to provide you with another memorable stay. Best Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

8/10 (良い)

hirofumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
4
ミュンヘン中央駅から徒歩1分の高立地にあるソフィテルホテルは、建物も歴史的の趣のあるホテルで、レイルパスを利用して列車旅をする私たちにはとても便利で、また朝食付きでステイは快適に過ごせました。汽車のタイムスケジュールもコンシェルジェで快く出してもらいスタッフにも大変お世話になりました。申し分ないホテルステイでした。 一度キャンセルポリシーを見ずにキャンセルして旅程の5ヶ月前にもかかららずに、9割のキャンセルチャージを取られたのは残念でした。皆さんこの点は充分に気をつけて下さい。
2019 年 4 月に 5 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 30 日)
Bonjour, thank you for your kind feedback. We are glad you enjoyed your time with us and hope to welcome you back soon. Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度
価格に対して部屋が狭い。 照明配置が悪くて明るさが不均一で落ち着かない。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 9 日)
Bonjour, thank you for taking the time to evaluate your last stay at Sofitel Munich Bayerpost. At Sofitel Hotels & Resorts, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. We would appreciate if you could get in contact with us via e-mail or telephone to let us know more about your last experience. We hope to hear from you soon to speak about your concerns. Sincerely, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

R.A、Tokio

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
完璧なホテル。 立地は中央駅前。部屋が豪華、食事が美味しい、スタッフも親切。 値段は高いですが、滞在中困ることは全くありませんでした。
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 9 日)
Bonjour, thank you for your wonderful feedback. We are glad you enjoyed your time with us and hope to welcome you back soon. Kind Regards Johannes Mayr, Hotel Manager

8/10 (良い)

junichi

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 3 月に 3 泊滞在
Johannes Mayrからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 20 日)
Bonjour, thank you for your kind feedback. We are glad you enjoyed your time with us and hope to welcome you back soon. Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高
中央駅から本当に近く、綺麗で最高でした!
2019 年 1 月に 2 泊滞在
Johannes Mayr, Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 24 日)
Bonjour, thank you for taking the time to rate your last stay at Sofitel Munich Bayerpost. We are glad to read that you have enjoyed your time in Munich. Best regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても駅から近く便利でスタッフ対応もよく快適でした。
2019 年 1 月に 3 泊滞在
Johannes Mayr, Hotel Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 24 日)
Bonjour, thank you very much for commenting on your stay at Sofitel Munich Bayerpost. It is great to hear that our guests appreciate our efforts regarding quality and design. I hope to welcome you again soon. Best Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ミュンヘン
暗くなってからミュンヘン中央駅に着いても迷わずすぐに行ける立地にあり、食事もおいしく快適なホテルでした。
2018 年 11 月に 3 泊滞在
thank you からの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 10 日)
Bonjour Guest, thank you for your positive feedback. We are delighted you had a magnifique time with us and we hope to welcome you back soon. Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

8/10 (良い)

かめ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
ミュンヘン中央駅に近いホテルです。
2018 年 11 月に 4 泊滞在
thank you からの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 26 日)
Bonjour Guest, thank you for your positive feedback. We are delighted you had a magnifique time with us and we hope to welcome you back soon. Kind Regards, Johannes Mayr, Hotel Manager

6/10 (普通)

Christian

カップルで旅行
良かった点 : 設備とサービス
Leider wurden Sonderwünsche (Blumenstrauss) die bereits mehrere Woche vorher gebucht wurden als Überraschung, nicht berücksichtigt.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Sterling

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Kind staff.
2024 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

GABRIEL、Miami

家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Good
2024 年 4 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Marco

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Alles top
2024 年 4 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

anna

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Beautiful property. Exceptional staff, especially Annabelle Weiss at reception . Always courteous and helpful. Rooms were very modern but a bit quirky. Light switches and outlets difficult to work at first. Excellent buffet breakfast and beautiful restaurant. Very convenient location right next to the central station and Ubahn station, however there is a fair amount of construction in the area and the area to the west of the hotel is a bit rundown, but you can avoid it easily as there is nothing to see in that direction. Easy walk to old town and pedestrian shopping areas. Overall,this is a beautiful hotel with excellent service. Happy we chose THE SOFITEL.
2024 年 4 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Grace Mae、Long Island City

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel was great - the staff, the room, their breakfast were all wonderful. It is also right next to Munich HBF so it’s very convenient to get around!
2024 年 4 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Luis

家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス
The service was very terrible, the quality is not of a 5 star hotel. Terrible communication. They charged me for a service I didn’t take, they treat me horrible and at the end they told me I was right. The situation very bad handle by them.
2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Laura

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Ottima struttura completa di servizi. Ben arredata, curata nei dettagli nonostante sia molto grande, pulita, personale attento e disponibile. Qualità del servizio. A die passi dalla stazione centrale, e a 10 minuti a piedi dal centro della city. Unico appunto se posso, creare più intimità ai bagni delle camere. Usare una porta a vetro scorrevole è come non averla 😅 … per il resto tutto top. Bravi. Grazie per aver fatto da calda cornice accogliente al nostro soggiorno a Munich. Consiglio
2024 年 4 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Mohamed

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
The room door card is useless! You have to go back to the reception every day and my room was VERY FAR you need a taxi to get to it!
2024 年 4 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Peter

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Super Lage und tolles Hotel. Sind in der Nachbarschaft ein paar Baustellen aber sobald man das Hotel betritt spürt man nichts davon.
2024 年 4 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Corin

2024 年 4 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Anne

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The hotel once inside was superb. Clean friendly and a great room. The bar prices were expensive so we only visited once. The only downside was the works going on in the front of the hotel. Dusty and noisy and an eyesore.
2024 年 4 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Chris

家族旅行
Average
2024 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gustavo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Christopher

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Fantastic service, and a beautiful property. On the same block as the Munich central station (Hauptbahnhof) with easy access to local and national train services, and great coffee & delicious sandwiches/pretzels/pastries in the underground. We had a running toilet that was fixed the first day, and they placed an iced bucket of wine in our room that evening to apologize. Visited every evening by very friendly (elderly) staff who brought extra chocolates and bottled water. Easy access to the best of the city with zero noise despite the location. Five stars, highly recommended!
2024 年 3 月に 9 泊滞在

8/10 (良い)

Doron

2024 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Ana

2024 年 3 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Gabriela

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Perfekt
2024 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

salvatore

2024 年 2 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

David

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Easy checking and nice room
2024 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2024 年 2 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

Hylaab

2024 年 2 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Rosa

良かった点 : 清潔度
気になった点 : スタッフとサービス
2024 年 2 月に 1 泊滞在