外観

プルマン クチンの口コミ

4.5 out of 5
プルマン クチン
Interhill Place, No. 1A, Jalan Mathies, Kuching, Sarawak

口コミ

8.2

とても良い

評価 10 - 1000 件の口コミ中 366 件が非常に良い" "
評価 8 - 1000 件の口コミ中 399 件が良い" "
評価 6 - 1000 件の口コミ中 145 件が普通" "
評価 4 - 1000 件の口コミ中 66 件が不満" "
評価 2 - 1000 件の口コミ中 24 件が非常に不満" "

8.2/10

清潔度

8.0/10

スタッフとサービス

7.8/10

設備とサービス

8.0/10

施設のコンディションと設備

7.8/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

yoshihiro

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
17階は、夜10時以後お湯が出にくくなりました。
2024 年 5 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Masahiko

良かった点 : 清潔度
2023 年 12 月に 5 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 21 日)
Dear Masahiko,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We want to assure you that your feedback will give us the opportunity to remedy any problem that may exist and help us to improve our service further. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

6/10 (普通)

Yasushi

気になった点 : 施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 22 日)
Dear Yasushi,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your visit and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

4/10 (不満)

TAKESHI

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 9 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 22 日)
Dear TAKESHI,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your visit and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

8/10 (良い)

MASAE

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 7 月に 3 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 15 日)
Dear MASAE,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

4/10 (不満)

Saito

2023 年 6 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 3 日)
Dear Saito,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 1 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2022 年 1 月 29 日)
Dear Guest, Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your visit and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.

10/10 (非常に良い)

HIROKI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good facility .
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Jane Lingからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 23 日)
Dear HIROKI, Many thanks for your rating on your recent stay at the Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your stay and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Regards, Jane Ling Executive Secretary

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
プルマン
クチンのよく滞在しますが、こちらのホテルが一番清潔さを感じます。
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Janeからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 31 日)
Dear Valued Guest, Many thanks for your rating on your recent stay at the Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your stay and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Regards, Jane Ling Executive Secretary

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
とても綺麗です
クチンの街で丁度真ん中にあるホテルです。 地下はショッピングモールのフードコートで便利です。 プールも綺麗です。 朝食も様々な種類があるので満足感100%でオススメ。
2019 年 11 月に 5 泊滞在
Jessica Lunganからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 10 日)
Dear Valued Guest, Thank you very much for your comments regarding your stay at the Pullman Kuching. It is always a pleasure to receive positive feedback and we are glad to hear that your stay was pleasant and that our accommodations and services were acceptable to you. Thank you again for sharing your feedback and we look forward to hosting you again soon for another fantastic experience! Regards, Jessica Lungan Guest Experience Executive

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 清潔度
2019 年 11 月に 6 泊滞在
Jessica Lunganからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 9 日)
Dear Valued Guest, Thank you very much for your comments regarding your stay at the Pullman Kuching. It is always a pleasure to receive positive feedback and we are glad to hear that your stay was pleasant and that our accommodations and services were acceptable to you. Thank you again for sharing your feedback and we look forward to hosting you again soon for another fantastic experience! Regards, Jessica Lungan Guest Experience Executive

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
外観は年月を感じさせるが室内はリノベーションされており清潔で新しい。快適に過ごすことができた。
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Jessica Lunganからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 21 日)
Dear Valued Guest, Thank you very much for your comments regarding your stay at the Pullman Kuching. It is always a pleasure to receive positive feedback and we are glad to hear that your stay was pleasant and that our accommodations and services were acceptable to you. Thank you again for sharing your feedback and we look forward to hosting you again soon for another fantastic experience! Regards,Jessica Lungan Guest Experience Executive

8/10 (良い)

MASAHARU

2019 年 10 月に 5 泊滞在

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 2 泊滞在
Julia Thomsonからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 18 日)
Dear Value Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Pullman Kuching. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Pullman, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us.We appreciate you sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Your Sincerely, Julia Thomson Guest Experience Executive

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
清潔感
清潔感があり、広さも十分あったことから快適に過ごせました。
2019 年 5 月に 1 泊滞在
Julia Thomsonからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 31 日)
Dear Value Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Pullman Kuching. It is always a pleasure to receive positive feedback and we are glad that you enjoyed your stay with us. We would love if you would be our regular guest here at Pullman Kuching. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience and we hope to see you again on your next visit to Kuching, Sarawak. Your Sincerely, Julia Thomson Guest Experience Executive

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 1 泊滞在
Bob Richeal Sibatからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 28 日)
Dear Valued Guest, Thank you so much for your review for your recent stay with us. We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and that you find our facilities to your liking. We hope you would return again in the future and we look forward to serving you again soon. Once again, thank you for your patronage and for your review on Pullman Kuching. Sincerely, Bob Richeal Sibat Guest Experience Executive

8/10 (良い)

h、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
川沿いの眺望を望まなければ、設備、清潔度、スタッフともに不満はない。 朝食も種類豊富で満足。 バーは、もう少し遅くまで開いているとなお良い。 建物内に小規模なショッピングモールあり。近くにコンビニもあって便利。 川沿いの繁華街までも徒歩10分以内で観光にも良い立地。
2018 年 4 月に 3 泊滞在
Susannaからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 1 日)
親愛なh, プルマンクチンでのご滞在に関するご意見は大変ありがとうございます。 それは常に肯定的なフィードバックを受けることは喜びであり、我々はあなたと私たちと一緒にあなたの滞在を楽しんで嬉しいです。 私はあなたのコメントを私たちのチームと共有します。 私は、このフィードバックが私たちのサービスの質を絶え間なく向上させる努力をしているように私たちのスタッフ全員に励ますものと確信しています。 あなたの経験を共有していただきありがとうございます。私たちはサラワク州クチンへの次回の訪問で再びお会いしたいと思います。 敬具、 Susanna Tan Front Office Manager

10/10 (非常に良い)

yoshiko 、Tokyo,Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
丘の上にある眺めの良いホテル
広く清潔なロビーと従業員の適切な対応に良い印象を持ちました。チェック・インタイムが15:00でしたが、10:00頃到着したにも関わらず、「部屋は用意されているのでどうぞお使いください」とチェック・インでき部屋でリラックスできたので好印象を持ちました。部屋は広く清潔で設備も満足出来ました。部屋にヨガマットとダンベルがあったのも嬉しかったです。バス・ルームはシャワーとバス・タブがありお湯も豊富に出て大満足でした。メルボルンのプルマンでは、ボデイ・ローションも置いてあったのですが、クチンでは用意されていなかったですが、特に不満はありませんでした。部屋に時計が無かったのが唯一残念でした。 フィットネス・ルームとプールも充分な広さでよかったです。 朝食のブッフェも種類が豊富で味も日本人にあっている気がしました。しかしコーヒーとテイー、特にコーヒーは今一つでしたが、全体的には大満足でした。
2018 年 1 月に 4 泊滞在
Susannaからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 23 日)
親愛なYoshiko, プルマンクチンでのご滞在に関するご意見は大変ありがとうございます。それは常に肯定的なフィードバックを受けることは喜びであり、我々はあなたと私たちと一緒にあなたの滞在を楽しんで嬉しいです。プルマンクチンでお迎えいたします。 私はあなたのコメントを私たちのチームと共有します。私は、このフィードバックが私たちのサービスの質を絶え間なく向上させるよう努めているように、私たちのスタッフ全員に励ますものと確信しています。 あなたの経験を共有していただきありがとうございます。私たちはサラワク州クチンへの次回の訪問で再びお会いしたいと思います。 敬具、 Susanna Tan Front Office Manager

10/10 (非常に良い)

Teppei

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
My standard
Every time I stay at this hotel and still the best of hotels in Kuching. Wide room, comfortable hospitality. There is some of well known 5 star hotels but the best is still Pullman.
Thank you for staying with Pullman and the perfect rating. Lian - Marcom Manager

10/10 (非常に良い)

カミキン、大阪

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ヒルトンの向かいの便利がいいホテル
ヒルトンの斜め向かいに建てられた比較的新しいホテル。とても綺麗で快適、なによりこのホテルの質でヒルトンよりもかなり安いところも、ポイントが高いです。コストパフォーマンスのよさが光るオススメのホテルです。
annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 27 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

Dorry、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
格安な豪華ホテル
ロビーの空間が広く、豪華な印象がある。また、建物、内装ともに新しく、気持ちが良い。近隣にある価格帯としてはより高いヒルトンクーチンよりも、良いかも。
Annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 27 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

katsutoshi、Osaka

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
部屋もきれいで快適に過ごせました。 部屋のテレビはNHKも写りました。 部屋に歯ブラシがなかったことと、朝食時のスタッフがもう少し回りに気を使ってもらえれば完璧です。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 客室の快適度
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 17 日)
Thank you for your recent stay at the Pullman Kuching. We are delighted to hear that your stay was pleasant and that our accommodations and services were acceptable to you.We hope we could have the pleasure of serving you again in the near future and looking forward to your future arrival to Pullman Kuching. Thank you.

10/10 (非常に良い)

Hiroko、Tokyo、JP

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
立地、客室、朝食BUFFE、どれも素晴らしいです。
天井が高く、広くて明るいロビーはとても気持ちいいです。客室の大きな窓からクチン市街地を見下ろせ、優雅な気分になります。ベッドもバスルームも広くてきれいです。 初めてクチンを訪れましたが、大変印象のいい街になりました。
Annie Majidiからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
まあまあ満足かな
高級ホテルという期待度が高かっただけにいくつか気になった点があった。 <備品として備わっていて便利だったもの>ドライヤー、シャンプー、コンディショナー、石けん、室内簡易サンダル、ケトル、ミネラルウォーター2本(連日)、スティックコーヒー2つ(連日)、紅茶2つ(連日) <備品として無かったもの>櫛、歯ブラシ、歯磨き粉、髭そり、フェイスタオルとハンドタオル(電話すると持ってきてくれるようです) <不備>エアコンの調節がきかず夜は20~22度で肌寒かった。シャワーの切り替えが非常に硬く、結局出来なかった。ベッドサイドの目覚まし時計の液晶が暗く、使えなかった。室内天井灯が切れていた。ハウスキーピングは1フロア1人で担当しているらしく、午後5時半くらいになったこともあった。またバスタオルが忘れられ2回電話してやっと持ってきたこともあった。 <便利だったもの>ホテルの地下2階にレストランが5軒ほどある。Sushi Kingは盛りそば、ラーメン、回転寿司のサーモンとウナギを食べたが、みなおいしかった。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2015 年 8 月 15 日)
ゲストが好き、 この度は、Pullman Kuching でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。頂戴いたしましたご意見・ご感想をもとに、更なるサービスの向上に尽力してまいります。 またのご宿泊をスタッフ一同、心よりお待ち申し上げております。 Borhan Bin Salleh Guest Experience Manager Pullman Kuching

10/10 (非常に良い)

Aqua

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
wonderful hotel
The room was good and wi-fi was available. I really like this hotel.
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2015 年 3 月 21 日)
Dear Nicole, Thank you for your review and we are delighted to hear that you find our facilities to your liking. We would love to have you back and stay with us in the near future. We look forward to serving you again soon and have a great week ahead. Best regards, Borhan Bin Salleh Guest Experience Manager

6/10 (普通)

やす、東京の下町

良かった点 : 清潔度
Wi-Fi 無料だが不便
立地、部屋の広さが素晴らしいが、部屋の中でのWi-Fiが無料であるも不便であった。1)ログインIDが部屋番号、しかしパスワードが不明で、フロントに問い合わせが必要であった。2)Wi-Fi接続がなかなかつながらない。つながったとしても、すぐ切れてしまう。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2014 年 11 月 8 日)
かわいい やす, この度は、Pullman Kuching でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。 この度のご宿泊において、ご期待にお応えすることができず、大変申し訳ございません。 頂戴いたしましたご意見、ご感想をもとに、今後のサービス改善に必ず役立たせていただき、ご満足いただけるご宿泊をご提供できるよう、Pullman では、スタッフ一同、より一層の努力を重ねてまいります。 この度は、アンケートにご協力いただき、ありがとうございました。 またのご宿泊を心よりお待ち申し上げております。 ありがとうございました。 Borhan Bin Salleh Guest Experience Manager

4/10 (不満)

Kotler、Nagoya

気になった点 : 清潔度
清潔さがイマイチ
キングの部屋だったので、枕が4ありましたが、どれも臭いがキツく、そのうち一つは強烈でした。あと、今だによくわからなかったのが、ランドリーサービス。夕刻部屋に戻り、出していたランドリーが届いてなかったのでデリバーをお願いしてから夕食に出かけたのですが、23時過ぎに戻るとまだ届いていない。もう一度電話でデリバーを頼むともうランドリーは閉まってるから明日かけてくれとのこと。翌朝ようやくアテンダントが届けてくれたんですが、部屋付けではなく、cash on delivery でお願いしたいと言われました。そのまま現金で払いましたが、このクラスのホテルで部屋付け出来ないのって、初めてでした。ハッキリ言って不便です。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2014 年 11 月 8 日)
Kotler 様 この度は、Pullman Kuching でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。 この度のご宿泊において、ご期待にお応えすることができず、大変申し訳ございません。 頂戴いたしましたご意見、ご感想をもとに、今後のサービス改善に必ず役立たせていただき、ご満足いただけるご宿泊をご提供できるよう、Pullman では、スタッフ一同、より一層の努力を重ねてまいります。 この度は、アンケートにご協力いただき、ありがとうございました。 またのご宿泊を心よりお待ち申し上げております。 ありがとうございました。 Borhan Bin Salleh Guest Experience Manager

10/10 (非常に良い)

Keiji、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コストパフォーマンスが良い
King bedの部屋をオーダーしました。 部屋は広く、見晴らしも非常に良い部屋でした。接客もマレーシアの中ではかなりいい対応だといます。シャワールームも広く、バスタブが併設してあり、素敵でした。コストパフォーマンスを考えると、かなりいいホテルだと思います。
Annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

渓舟、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
家族でのんびり
フロントには笑顔一杯のスタッフ。分かりやすい英語での対応。クチン市内で庁舎と同じで一番標高の高いところで景色は良い。10階の東側の部屋に宿泊。きっと西側でも眺めは最高。朝食付きにしたところ、3回目には好みの飲み物がすでに給仕され、卵料理を作ってくれるコックさんもにこやか。地下にはショッピングセンター、2階のプールとジムもきれいでした。ロビーの一部が工事中でした。夕食後、ロビーでコーヒーを飲みました。バニラアイスが品切れでお友達は好きなメニューが頼めずストロベリーとチャコになり、残念がっていました。
Annie Majidiからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 17 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

8/10 (良い)

yayaya

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
出張で利用しました。
WiFiがロビーだけで部屋では使えないのが不便でした。(有線なら使えます) 他はよかったと思います。値段もgoodと思います。
Annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
きれいなホテルです
とても清潔感のある綺麗なホテルです。 まわりに買い物や食べるところもたくさんありますので、 特に問題はないと思います。 アメニティは、歯ブラシがなかったので、持参したほうが良いと思います。
Annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Borhanからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

6/10 (普通)

眠猫、京都

気になった点 : スタッフとサービス
坂の上です
坂の上のホテルなので,ホテルからの散歩の帰りが草臥れます。 坂道が苦手な方には,お勧めしません。 坂の下にヒルトンホテルがあるので,お値段を含めて,どちらにするかを考える必要があると思います。 部屋の掃除の方が,バスタブを洗ってなかったり,コンディショナーを設置し忘れたりしましたが・・・,特に問題なく,過ごせました。 無料の水が付いてきます。
Annieからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
新しい
施設は新しく清潔で気分よく過ごせました。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ビジネス宿泊
前回に続き宿泊。前回と同様でした。「トイレの詰まり」「湯沸し電気ポットの不作動」等のマイナートラブルはあったが、担当部署への電話で即時解決。タクシーも常時(相当の深夜を除き)数台は待機している。ホテル周辺は閑静。観光の宿泊客が多いせいなのか、昼間はホテル内も静かでした。徒歩圏内にはFastFood店含む飲食店が多数。コンビニも目の前。便利極まりなし。願わくばビジネスセンターがもう少し充実しているとありがたい。
Borhanからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
クチンの中心部にある真新しい最高級ホテル
クチンの中心部,ちょっとした高台にそびえ立つ最高級ホテルです。ACCOR系列。建ってまだ数年の真新しい設備で,隣のHILTONより(少なくとも外見上は)格上な感じがします。高台といっても日本人にとってはどうということのないレベルの坂で,サラワク川沿いの旧市街も,当ホテルから”猫の塔”方面の新市街も徒歩圏内と非常に便利です(タクシーの利用はまず不要)。ホテルを出てすぐのところにコンビニが2軒あり,酒類は自由に手に入ります。大きなショッピングモールと一体になっており(テナントの入り具合はやや寂しい),OLDTOWN White Coffee なんかもあります。エントランスには終日タクシーが屯していますから,早朝出発の場合も全く問題ありません。今回は家族旅行だったために泊まった当ホテルでしたが,「清潔さ」「新しさ」「いかなる虫も出ない」ことに重点を置く向きにはお勧めできるホテルです。ちなみに,滞在中プールは修理のため使用できず,GFのBARではマティーニのオリーブを切らしていましたが,まあどうということのない些細なことであります。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 17 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
いいホテルでした
Borhanからの返信 (投稿日 : 2016 年 7 月 9 日)
Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon!

10/10 (非常に良い)

Jennifer Fang Ni

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
nice
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 24 日)
Dear Jennifer Fang Ni,Your positive feedback means so much to us, and we are honored that you chose to stay with us. We look forward to welcoming you back soon and continuing to exceed your expectations. Thank you again for your kind words and for choosing to stay with us.Warm regards,Pullman Kuching

6/10 (普通)

Benjamin Hng

出張
The hotel looks old and the amenities are quite limited.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 27 日)
Dear Benjamin Hng, Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry that your experience did not quite meet your expectations. Our hotel is scheduled for renovation and upgrading works this year to provide our valued guests a better experience. Once again, thank you for staying with us, and we hope to have the opportunity of welcoming you back in the future. Yours sincerely, Pullman Kuching

10/10 (非常に良い)

Bhaskar Deb

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Spacious lobby and facilities.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 4 日)
Dear Bhaskar Deb, Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

8/10 (良い)

JOO LEONG

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
One of the Good hospitality in Kuching city
2024 年 3 月に 3 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 2 日)
Dear JOO LEONG,Your positive feedback means so much to us, and we are honored that you chose to stay with us. We look forward to welcoming you back soon and continuing to exceed your expectations. Thank you again for your kind words and for choosing to stay with us.Warm regards,Pullman Kuching

10/10 (非常に良い)

Changsheng

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
good
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 1 日)
Dear Changsheng,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

6/10 (普通)

Chwee Poh

2024 年 3 月に 3 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 1 日)
Dear Chwee Poh,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are delighted that you generally enjoyed your visit and appreciate you taking the time to let us know. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

8/10 (良い)

AH CHOO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
It is easy to walk down to the waterfront and back. Good if you can provide more information on eateries, places of interest, shops, etc on the map you provided. Its too few, brief and not accurate enough.
2024 年 3 月に 2 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 6 日)
Dear AH CHOO, Thank you for taking the time to review your stay with us. Your feedback is duly noted, and will be shared with the team for further review. In the meantime, do approach our Concierge for more information. Thank you. Warm regards,Pullman Kuching

10/10 (非常に良い)

JUNYA

出張, カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excelent service.
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 6 日)
Dear JUNYA, We are thrilled to learn that you had an enjoyable stay with us. Thank you for the kind words as it serve as an encouragement to the team to strive better. We look forward to welcoming you again in the near future. Thank you. Warm regards,Pullman Kuching

8/10 (良い)

Raffles Kean Yee

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Close to choices of restaurants, cafes, and pubs.
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 21 日)
Dear Raffles Kean Yee,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We want to assure you that your feedback will give us the opportunity to remedy any problem that may exist and help us to improve our service further. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

6/10 (普通)

Wei Di

カップルで旅行
良かった点 : スタッフとサービス
Overall stay was good. Found some old blood stains on the sheets.
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 21 日)
Dear Wei Di,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We want to assure you that your feedback will give us the opportunity to remedy any problem that may exist and help us to improve our service further. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

6/10 (普通)

Kye Myung

出張
良かった点 : スタッフとサービス
2024 年 1 月に 4 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 21 日)
Dear Kye Myung,Many thanks for your rating on your recent patron to Pullman Kuching. We are glad you enjoyed your stay with us and that we were able to provide you with a great experience. We want to assure you that your feedback will give us the opportunity to remedy any problem that may exist and help us to improve our service further. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the near future. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching

2/10 (非常に不満)

poul e

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 客室の快適度
This is a 5 Star Hotel - 5 very small stars
The good thing first - the bed was comfortable and the air con worked Then the bad - No hot water for showering, bathroom sink was blocked at arrival and had to call maintenance, bar fridge had to be deiced and then barely cooled, only 4 lifts for the size of hotel should be at least 6-8 so long waits, car park is really annoying coz they charge you RM5 per day, which is ok if you didn't have to go outside the building to pay the 5RM in an unsafe area - why do they bother charge RM5 instead on making it free parking is beyond me. All in all a hotel very much build on a budget and maintenance is poor.
2023 年 12 月に 1 泊滞在
Pullman Kuchingからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 7 日)
Dear poul e,We would like to apologize for the unpleasant experience and disappointment that you had experienced with your stay recently. Please be rest assured that my team and I take your feedback on board seriously. We want to assure you that your complaint and feedback will give us the opportunity to remedy any problem that may exist and help us to improve our service further. We appreciate your time and effort of putting up these constructive reviews. Thank you.Warm regards,Pullman Kuching