ロビー

ザ リッツ カールトン ベルリンの口コミ

5 out of 5
ザ リッツ カールトン ベルリン
Potsdamer Platz 3, Berlin, BE

口コミ

9.4

最高に素晴らしい

評価 10 - 1003 件の口コミ中 785 件が非常に良い" "
評価 8 - 1003 件の口コミ中 149 件が良い" "
評価 6 - 1003 件の口コミ中 46 件が普通" "
評価 4 - 1003 件の口コミ中 14 件が不満" "
評価 2 - 1003 件の口コミ中 9 件が非常に不満" "

9.6/10

清潔度

9.6/10

スタッフとサービス

9.2/10

設備とサービス

9.4/10

施設のコンディションと設備

9.4/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Shigeki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 4 泊滞在
The Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 21 日)
Dear Shigeki, a big thank you for sharing your positive experience from your previous stay at The Ritz-Carlton, Berlin. It is always our pleasure to be your home away from home. All the best

10/10 (非常に良い)

Azusa

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
最新の設備でとても快適に過ごせた。 またベルリンに行った際は宿泊したいホテルです。
2019 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

EIZO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
忘れ物
携帯電話を忘れまして、連絡先を探していますが、一向にわかりません。
2019 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ピエール
立地は中央駅周辺で足便は良いがホテルの周りには何も無い
2018 年 11 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
リッチな滞在
大変素晴らしい滞在が出来ました。交通の便もよくベルリンフィルを聴いた後も歩いて帰れました。気候の良いときには界隈お散歩も出来そうです・・・・。
2019 年 1 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

お気楽トンボ、東京

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

お気楽トンボ、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
タクシーを降りるとすぐにカッコいいスタッフがやって来て、スムーズにチェックインできました。ホスピタリティ抜群!
2018 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 8 月に 1 泊滞在
Konstantinos Ntotsiasからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 5 日)
Dear guest, I love reading reviews like yours. Thank you for sharing your experience. We look forward to welcoming you back in the near future. Warmest regards Konstantinos Ntotsias Asst. Manager Quality & Learning

10/10 (非常に良い)

ボビー、横浜

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高!
ポツダム広場からもベルリンフィルからもすぐでロケーション最高。スタッフもフレンドリーで好印象。朝食も美味しかったです。
2017 年 12 月に 1 泊滞在
Konstantinosからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 9 日)
Dear Guest, I appreciate your positive feedback about our hotel. If you are traveling to our area again soon, don't hesitate to call us. Warmest regards from Berlin Konstantinos Assistant Manager Quality & Learning

10/10 (非常に良い)

Hiroyuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
初めてのベルリン旅行、ホテルはリッツカールトンで正解
ベルリンは初めて訪問しました。 とても素晴らしい町でした。 でも、リッツカールトンベルリン以外のホテルに滞在していたら、町の印象も変わっていたかもしれません。 約1週間の滞在でしたが、その間にいやなことは何一つありませんでした。残念ながら持ち込まざるを得なかった多少の仕事も、ビジネスセンターのおかげで問題なく進めることができました。 とくに、深夜でも自由に使用できるプリンタがよく活用させていただきました。 ビュッフェスタイルの毎朝の食事も、ひとつひとつの料理が丁寧にセレクトされていて、飽きることがありませんでした。 とくにお気に入りは、スモークサーモンと豊富なチーズ、そしてその場で焼き上げてくれるオムレツ(良く火が通っていて、私の好みの調理法です)、豊富なパン類などでした。 ホテルを決める際には、いくつかの候補のなから、ひとつに絞り込むのに悩みました。 けれども、最終的にリッツカールトンブランドの安定感と、そして、他の都市のリッツカールトンホテルよりも安く宿泊できるそのコストパフォーマンスの良さにひかれて決めました。 その選択が間違っていなかったことは、最初に部屋の鍵を開けた瞬間に理解出来ました。 広い寝室に書斎、そしてヘヴンリーベッド、清潔なバスルーム。 これまでヨーロッパの各都市で宿泊したどのホテルよりも、広く、高級感にあふれ、立地も良く、そのうえリーズナブルでした。 ありがとう、リッツカールトンベルリン。 また次にベルリン訪問の際は、また利用させていただきます。
2017 年 10 月に 6 泊滞在

8/10 (良い)

Juicy

気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
Very convenient location
The most disappointed thing was when we checked in, the lady receptionist said we can grade up the room which has a better view, 30€ more per night. We agreed it. It was our anniversary trip. She said ”Have a nice stay!”, nothing other information. However the hotel was under the construction, so from early morning like 7:30 am until around 5:30pm, unbelievable big noise in the room. After walking all day, just before going out the dinner, we could not have even a nap. Also pool, sauna and gym are all closed!!!! Why she can not mention about these things before we found out? We love the quality and hospitality of Ritz Carlton but this hotel is the worst we’ve ever stayed from the hospitalitypoints, moreover the window face to the Potsdamer Platz was dirty and there were not enough towels in the bathroom. Anyway we don’t expect everything perfect but kind and pleasant normal standard of Ritz Carlton.
2017 年 8 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

AKARI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
交通至便でお得なリッツステイ
沢山のUバーンSバーン乗り入れがあるポツダマープラッツ駅から徒歩10秒に位置し、どこに行くにも便利なロケーションです。周辺に飲食店やスーパーマーケットの入ったモールもあり、とても便利。チェックイン時の対応もスムーズで、リッツ・カールトンにしてはお値打ち。 ベルリンに行く際には是非オススメです

10/10 (非常に良い)

てて

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ポツダム広場近くの
さすがリッツ・カールトンです。いつものサービス、いつものクオリティを保っています。お部屋はとても落ち着いており、従業員さんはいつも気持ちの良い対応をしてくれます。ドアマンの方にはいつも関心させられます。

6/10 (普通)

Masao、東京 港区

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
微妙かな
コーヒーもポットもなかった。モスクワのリッツカールトンではコーヒーマシーンがあったのに残念でした。お願いしましたが貸し出ししてないと言われました。

10/10 (非常に良い)

KJ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
きれいなホテル
ベルリンのリッツカールトンに泊まりましたが、きれいでハイセンスでした。レストランの料理も美味しかったです。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適ステイ
快適。それ以上を求めるならクラブフロアでしょう。コストパフオーマンス高し。朝食も頼めば何でもつくってくれます。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
また来たいホテル
とてもよい休日を過ごすことができました。ベルリンの中心地に位置しているので、どこへ訪れるのも便利です。またベルリンに来る機会があれば、利用したいです。

10/10 (非常に良い)

eiji、basel

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適でした
町の中心ですが、部屋は静かでゆっくり休めます。眺望は隣のビルしか見えませんでしたがこの立地なら仕方ありません。洗面台やアメニティなどは、他のリッツほど豪華でないもののスタッフの対応、朝食の充実度など、満足できました。200EURなら安いです。

10/10 (非常に良い)

Hitomi、Osaka, Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
首都ベルリン
調度品の豪華さ、ホテルの華やかな雰囲気はリッツならではのもの。チェックイン時、荷物を運んでもらったとき、コンシェルジュのスタッフ対応も、やはりリッツ、と言える安定感があった。部屋も清潔で快適、朝食も美味しく満足、駅近で近隣に観光名所もあり、短い滞在時間でも充実した時間を過ごせた。 次回ベルリン滞在時もぜひ利用したい。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
利便性の良いホテル
ベルリンフィルを聴きにいくため近くのホテルをと思って宿泊しました。 部屋は素敵で快適でしたが、窓の外が隣のビルでしたので眺望はいまいちでした。 金額によるのでしょうが。 ホテルの近くには大きな公園もあり、楽しく散歩ができました。 ベルリンフィルのホールは徒歩5分くらいでした。 でも、ベットも部屋全体の雰囲気もよく全体的には快適でした。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ぐっすり眠れる。
利便性の高い場所にありながら室内が驚くほど静かで落ち着く。寝具の寝心地が最高。レインシャワーがあることと、アメニティのAspreyがとても良かった。

10/10 (非常に良い)

Yasuhiro、Tokyo, Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Deserves its fame!
It deserves the name of Ritz Carlton. The room was clean and calm despite the widows face to the main busy streets. The services were excellent.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

暖房が
ドイツではヒルトンに2泊、リッツに2泊しました。 ヒルトンはアールデコスタイルの内装、リッツはクラシックな正統派、どちらもステキでした。 が夜になると部屋が寒い。修理の方に来てもらって直りましたということでそのまま就寝。でもやっぱり寒い。 リッツに泊まって寒くて目が覚めるというのも情けなかった。ヒルトンにいればよかったわと後悔しました。 次の日フロントにその旨言うと、お部屋をアップグレードしますとの事そのまま仕事に出かけ戻ってみたら アップグレードどころかスィートへ、それも200平米の最高のお部屋だったのです。 お付の人が使うのでしょうキッチンつきでした。朝ごはん昼ごはん、アフタヌーンティー夕食クラブフロアですべてついていました。でもほとんど私一人。 この先2度とできない経験で評価がふつうというのは申し訳ないのですが元のお部屋に泊まったとしての評価です。ベルリンはホテル代が他の都市に比べて非常に安いのでベルリンに泊まられる方はいいホテルに泊まってみるといいと思います。

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
予約の部屋のタイプが異なった。
予約時はデラックスタイプ、実際泊まったのはランクしたのスタンダード! 料金はデラックスタイプの料金を請求!
Robertからの返信 (投稿日 : 2015 年 4 月 11 日)
Thank you for taking the time to leave your comment. I am very sorry to hear that your experience did not meet your expectiations. Feedback is extrmly important to us, so thank you again for your kind workds. Sincerely yours, Robert Petrovic General Manager The Ritz-Carlton, Berlin

10/10 (非常に良い)

Tuk、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
上質な体験でした
上質な体験をさせていただきました。 近くに公園もあり、落ち着いた場所で色々な場所に足を伸ばしやすいロケーションでしたし、部屋の設備、朝食、何をとっても満足しております。 また機会があれば利用したいです。

10/10 (非常に良い)

Diane

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Great hotel, location to transit and services. Would have preferred to have onsite restaurant’s menu to include other cuisines instead of limiting it to only German dishes.
2024 年 4 月に 6 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 27 日)
Dear Diane, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us! It is our pleasure to hear that you enjoyed your stay with us. On behalf of all Ladies and Gentlemen we are looking forward to welcome you back.

10/10 (非常に良い)

NING、Brookline

2024 年 3 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 21 日)
Dear Ning,thank you very much for your positive feedback. All Ladies & Gentlemen are delighted you liked our hotel. We are looking forward to welcome you again.Kindest regards,Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Francisco javier

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Perfecto
2024 年 3 月に 3 泊滞在
the Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 1 日)
Dear Francisco javier, thank you very much for providing us such positive feedback! On behalf of all Ladies and Gentlemen we are looking forward to welcome you back. All the best

8/10 (良い)

soonjin

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
Room service was pretty poor. Otherwise it was great!
2024 年 3 月に 2 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 31 日)
Dear soonjin, thank you very much for taking the time to share your honest opinion! Please rest assured that we forwarded your feedback to the responsible departments. Do not hesitate and let us know if you are planning to return to your "home away from home". All the best

10/10 (非常に良い)

soonjin

良かった点 : 清潔度
Excellent welcoming
2024 年 3 月に 1 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 28 日)
Dear soojnin, thank you very much for taking the time to share your feedback about your experience at The Ritz-Carlton, Berlin! We are looking forward to welcome you again. All the best,

10/10 (非常に良い)

C

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent
Fantastic hotel, we loved the Art-Deco feel of our suite and the cocktail bar is great. Very friendly service across all encounters we had with staff. Location is brilliant.
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Dear C,Thank you very much for your kind message and for taking the time to write about your stay with us.All Ladies and Gentlemen are delighted, that you enjoyed your time at The Ritz-Carlton, Berlin. Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

C

2023 年 12 月に 3 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 13 日)
Dear C,Thank you very much for rating your recent experience with us.All Ladies and Gentlemen were delighted to host you at The Ritz-Carlton, Berlin.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Hannah

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 2 日)
Dear Hannah,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your experience with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for staying with us.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Alejandro

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great Hotel for a Great City! Congrats!
2023 年 12 月に 4 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 15 日)
Dear Alejandro, Thank you very much for taking the time and letting us know about your stay with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for your kind words. We are delighted that we were able to host you.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Riikka

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Wonderful and helpful Staff. This Hotel and Its Staff really makes You feel relaxed and worry free. Whatever You might need, It will be organized. Super comfortable beds and amazing breakfast guaranteed a good sleep and great start for the day. High recommendation for this Hotel!
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 15 日)
Dear Riikka, Thank you very much for taking the time and letting us know about your stay with us. All Ladies and Gentlemen want to thank you for your kind words. We are delighted that we were able to host you and that you enjoyed the hotel. Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Carrie

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Great property. Centrally located. Exceptional sevices and amenities
2023 年 11 月に 3 泊滞在
Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 3 日)
Dear Carrie,Thank you very much for your stay at The Ritz-Carlton, Berlin, and for taking the time to review your stay. All ladies and gentlemen are delighted that you enjoyed your time with us in Berlin.Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Paul

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Unser Aufenthalt im Ritz Carlton Berlin war herausragend. Das Personal zeigte außergewöhnliche Aufmerksamkeit, die Zimmer waren eine perfekte Mischung aus Komfort und Eleganz und das kulinarische Angebot war exquisit. Dieses Hotel hat unsere Erwartungen (wieder) übertroffen und bot uns ein unvergessliches Erlebnis. Wir empfehlen es wärmstens für erstklassigen Komfort und exzellenten Service.
2023 年 11 月に 2 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 20 日)
Guten Tag Paul,im Namen aller Ladies und Gentlemen, möchten wir uns herzlich für Ihr freundliches Feedback bedanken. Wir schätzen es sehr, dass wir wieder Ihre Gastgeber im The Ritz-Carlton, Berlin sein durften und freuen uns schon jetzt auf Ihren nächsten Besuch!Wir wünschen Ihnen bis dahin alles Gute.Mit freundlichen GrüßenIhr Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Ilkan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 11 月に 1 泊滞在
Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 20 日)
Dear Ilkan,on behalf of all Ladies and Gentlemen, we want to thank you for rating your experience at The Ritz-Carlton, Berlin.We are delighted that you enjoyed your time with us and are already looking forward to your next visit.Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Giuseppe

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Außergewöhnlicher Aufenthalt mit vorbildlichem Empfang. Das Hotel ist sehr luxuriös und vor allem die Zimmer sehr sehr sauber. Das große Frühstück ist bezaubernd und mit großer Vielfalt und Auswahl. Das Personal sehr freundlich. The Ritz Carlton in Berlin…. Wir kommen wieder 😊
2023 年 11 月に 3 泊滞在
Lena からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 19 日)
Lieber Giuseppe, vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, uns Ihr ehrliches Feedback mitzuteilen! Es freut uns zu hören, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns sehr genossen haben. Alles Gute, das Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Sandra

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Happy Guest
We had a great time at Ritz Carlton. We enjoyed very much the jazz show. The employees were nice and very professional. The hotel is very well located close to main attractions.
2023 年 11 月に 3 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 8 日)
Dear Sandra, thank you very much for taking the time to share your experience from your previous stay at The Ritz-Carlton. It is our pleasure to hear that you enjoyed as well the music at The Curtain Club. All the best

10/10 (非常に良い)

Jorge

良かった点 : 清潔度
Terry Greene the afternoon/evening doorman was outstanding and very pleasant and helpful. He gets 5 stars from us. The rest of our experience was rather disappointing for a Ritz Carlton. Did not get turn-down service on 1 of the 3 nights. Had to actually request water one day, after room service was done. I checked out a 4:00 AM, understandably early. However, there was only one person at the front desk, rolled up sleeves, no tie or coat. When I requested change of a large bill so I could tip bell man, I was told they carry no cash in the evenings. I requested that someone go to my room to retrieve our bags. After waiting 10 minutes, I had to go up myself and bring the bags down. Not what I would expect at a Ritz-Carllton.
2023 年 10 月に 3 泊滞在
The Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 2 日)
Dear Jorge, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us. On behalf of all Ladies and Gentlemen it is our pleasure to hear that our Doormen Team provided you an exceptional service. We are very sorry to hear that the housekeeping service and the check-out experience did not met your expectations and not our standards. Please rest assured that we forwarded this feedback already to the responsible departments. If you are planning to visit Berlin again, or if there is anything else we may assist you with, please do not hesitate and let us know! All the best

10/10 (非常に良い)

Daniel

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Property location was great. Dining options were nice.
2023 年 10 月に 6 泊滞在
The Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 1 日)
Dear Daniel, thank you very much for taking the time to share your honest feedback with us! Please rest assured that we forwarded your nice message to all responsible Ladies and Gentlemen. All the best

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 10 月に 2 泊滞在
Das Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 1 日)
Guten Tag, vielen lieben Dank für Ihre tolle Bewertung über das The Ritz-Carlton, Berlin! Sollten Sie die Hauptstadt erneut besuchen, lassen Sie es uns gerne vorweg wissen. Es wäre uns eine große Freude Sie in Ihem "Home away from Home" erneut willkommen zu heißen. Alles Liebe

10/10 (非常に良い)

Marius

2023 年 10 月に 1 泊滞在
The Guest Experience Teamからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 16 日)
Dear Marius, thank you very much for sharing your experience from your previous stay at The Ritz-Carlton. All the best

10/10 (非常に良い)

Richard

2023 年 9 月に 3 泊滞在
The Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 25 日)
Dear Richard, it is our pleasure to receive positive feedback such as yours. Please let us know, if you are planning to visit Berlin again. With kind regards

10/10 (非常に良い)

Tereza

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Localização ótima, atendimento ótimo! Funcionária da recepção Carolina foi extremamente dedicada em nos ajudar!
2023 年 9 月に 1 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 31 日)
Dear Tereza, thank you very much for your positive feedback! On behalf of all Ladies and Gentlemen it was our pleasure to be your home away from home. With kind regards

6/10 (普通)

Nicholas、Cheam

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The hotel is isolated would be better to stay at Mitte
2023 年 9 月に 3 泊滞在
Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 15 日)
Dear Nicholas, on behalf of all Ladies and Gentlemen, we want to thank you for sharing your feedback regarding your experience at The Ritz-Carlton, Berlin! We are already looking forward to your next visit. It was truly a pleasure hosting you!Kind regards,Your Guest Experience Team

10/10 (非常に良い)

Markus

2023 年 9 月に 1 泊滞在
the Guest Experience Team からの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 3 日)
Dear Markus, thank you very much for taking the time to share your positive feedback with us! We are looking forward to welcome you again. All the best