外観

ノボテル バンドンの口コミ

4 out of 5
ノボテル バンドン
Jalan Cihampelas No 23 25, Bandung, West Java

口コミ

8.4

とても良い

評価 10 - 273 件の口コミ中 103 件が非常に良い" "
評価 8 - 273 件の口コミ中 125 件が良い" "
評価 6 - 273 件の口コミ中 34 件が普通" "
評価 4 - 273 件の口コミ中 6 件が不満" "
評価 2 - 273 件の口コミ中 5 件が非常に不満" "

8.4/10

清潔度

8.6/10

スタッフとサービス

7.6/10

設備とサービス

8.2/10

施設のコンディションと設備

7.6/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

MISA

良かった点 : 施設のコンディションと設備
2024 年 3 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

RYUJI

2022 年 6 月に 2 泊滞在
Siswantoからの返信 (投稿日 : 2022 年 6 月 23 日)
Dear Mr. Ryuji, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
次も泊まるかも
安い。バスタブある。朝ごはん美味しい。従業員の女の子がかわいい。部屋の中に壊れてる箇所がない。クリーニングはちょい高め。近所に遅くまで開いてるバーがあるので、歩いても酒を買いに行ける。ホテルへの評価ではないですが、コロナ対策の為、夜7時になると市内の所々の道路が封鎖される。なかなかホテルまで辿り着けないのがイラっとします。
2021 年 1 月に 2 泊滞在
Assad Ikhsananからの返信 (投稿日 : 2021 年 1 月 27 日)
We are very grateful for your comments regarding your visit to Novotel Bandung. It's great for us to receive positive feedback. We will share your comments with our team. We are sure that this feedback will serve as a motivation for all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope that your next visit will be as satisfying as the previous one. Best regards, Assad Ikhsanan Front Office Supervisor

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
安心感を持てる四つ星ホテル
まさにインドネシアでの新型コロナウイルス対策の渦中に宿泊しました。ホテルの入り口及びレセプション手前での体温測定、また簡易除菌室で殺菌した後の入場など、この時期での安心感を得られました。翌朝は時間前にもかかわらず、朝食を作って頂き、サービスの良さに感動しました。これからも、バンドゥンでの定宿にしたいと思うホテルです。
2020 年 3 月に 1 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2020 年 4 月 3 日)
Dear Valuable Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフがとても親切でした。朝ごはんの種類がたくさんあってよかった。
2020 年 2 月に 2 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 28 日)
Dear Valuable Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Nao、Okayama

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
安いわりにはノボテルという看板を掲げているので、サービスはしっかりしていました。朝食など本当に良かったです。
2020 年 2 月に 3 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 28 日)
Dear Nao, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
中心からやや離れ回りにはあまり飲食店ありませんが比較的静かでバンドン北側を回るにはよかったです
2020 年 1 月に 2 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 28 日)
Dear Valuable Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Room was clean and staff were very friendly, especially at the restaurant.
2019 年 10 月に 2 泊滞在
GMからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 22 日)
Dear Valuable Guest, We very much appreciate your review regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your review with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Arief Maulana General Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 設備とサービス
2019 年 10 月に 1 泊滞在
GMからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 22 日)
Dear Valuable Guest, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Bandung. I am sorry if your experience did not meet your expectations, please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer, therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Arief Maulana General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
スタッフ全員が優しく対応してくれとても居心地がよかった。
2019 年 8 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Arief Maulanaからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 6 日)
Dear Anonymous, We very much appreciate the high rating you gave on Novotel Bandung's Google page. It pleases us to learn that your stay was nothing but a satisfying one and knowing that it was up to your expectations if not higher is truly rewarding for all our teams. Thank you once more for the feedback and we hope to see you again soon. Best Regards, Arief Maulana General Manager

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
改装してくれると…。
ホテルの前にコンビニがあるのは便利。 不自由はなかったが全体的に古い感じがする。 近くに同じアコーホテルズグループのメルキュールホテルがあるがこちらの方が新しい。 朝食のバリエーションは豊富だが和食がないのは残念。
2018 年 10 月に 2 泊滞在
Arief Maulanaからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 9 日)
Dear Anonymous , Warm greetings from Novotel Bandung! Thank you for taking your valued time to share your feedback with us. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Regards, Arief Maulana General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
浴槽に浸かり身体の疲れをとる。
いつも滞在しています。理由はシャワーだけでなく、浴槽があるから。ただ時々水が濁っていることがあり、またお湯が熱くならないことがあります。また、ビジネスで長期滞在する場合、クリーニング代金が高いと思います。
2018 年 10 月に 6 泊滞在
Intan Pujawatiからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 13 日)
Dear Anonymous, Greetings from Novotel Bandung! Thank you for taking the time to review our hotel, we are glad to know that you always stay at Novotel during your stay in Bandung. However, we are sorry to read that our bathroom did not meet your expectations, we wish that we could do something about it to make you feel better. Thank you again for sending us your concern into our attention and we certainly hope that we could welcome you back for a better stay. Best regards, Intan Pujawati General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 1 泊滞在
Intan Pujawatiからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 30 日)
Dear Anonymous Thank you for the highest rating of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Regards, Intan Pujawati General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ビジネス向け
ビジネスでの滞在には丁度よいホテルだと思います。
2018 年 3 月に 1 泊滞在
Intan Pujawatiからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 5 日)
Dear Anonymous 当ホテルのレビューを投稿いただき誠にありがとうございました。当ホテルでのご滞在をお楽しみいただけたとのこと、大変嬉しく存じます。 当ホテルでは、お客様に満足いただけるご滞在を提供できるようスタッフ一同尽力しており、お客様からのフィードバックを貴重なご意見として参考にさせていただいております。またのご利用をお待ち申し上げております。 敬具 Intan Pujawati General Manaer

8/10 (良い)

紅一、神奈川県

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
街中の大きなホテル
ホテルのまわりにはあまり商店やレストランがないのでホテルの外で食事をするときはタクシーで移動しなければなりません。このホテルだけではないと思いますがビールは全くおいてませんでした。 こじんまりしたプールがありますが私が行った2月は雨期で寒くて利用できませんでした。
2018 年 3 月に 4 泊滞在
Intan Pujawatiからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 17 日)
Dear 紅 この度は、Novotel Bandung でのご宿泊に関します、貴重なご意見・ご感想をお聞かせいただき、誠にありがとうございました。 この度のご宿泊において、ご期待にお応えすることができず、大変申し訳ございません。 頂戴いたしましたご意見、ご感想をもとに、今後のサービス改善に必ず役立たせていただき、ご満足いただけるご宿泊をご提供できるよう、Novotel では、スタッフ一同、より一層の努力を重ねてまいります。 この度は、アンケートにご協力いただき、ありがとうございました。 またのご宿泊を心よりお待ち申し上げております。 ありがとうございました。 Intan Pujawati General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スタッフの対応
ジャカルタ到着後、バンドン直行・宿泊であった為 Late Check-inとなったが、今回も 気持ちよく応対をしてもらえた。思い起こせば、前回も航空便の遅れ、道路の交通渋滞等 ホテル到着が午前1時となり、いくら連絡していたとは 心苦しかったが 対応は 非常に満足できるものであった。不満なところといえば、ホテルで 外貨の交換が 終日 できない為 市中の Money Exchangerを 利用せざるを 得ないところぐらい。
General Managerからの返信 (投稿日 : 2016 年 8 月 9 日)
親愛なる氏/女史。匿名、 ノボテルバンドンから暖かい挨拶...! バンドンでのごbusinnesの旅行中に、あなたの宿泊施設として私たちをお買い上げいただき、ありがとうございます、私たちは本当にあなたが私たちのために建設的なコメントを感謝しています。 私たちは、あなたが近い将来に来るのを楽しみにして。 宜しくお願いします、 Rezha A. Rahmawan ASST。 フロントオフィスマネージャー

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、客室の快適度
周辺は環境はあまり良くないです。コンビニはあり。
Marak Setiadiからの返信 (投稿日 : 2016 年 5 月 28 日)
親愛なる匿名、 ノボテルバンドンから暖かい挨拶...! 当ホテルのためのコメントありがとうございました、私は本当にそれを満たすためにあなたの時間を感謝しています。 心からは私たちのホテルに滞在中に不完全な経験をお詫び申し上げます。 宜しくお願いします、 Rezha A. Rahmawan デューティーマネージャー

6/10 (普通)

Takayuki

Marak Setiadiからの返信 (投稿日 : 2016 年 5 月 28 日)
親愛なる氏/女史。孝之、 ノボテルバンドンから暖かい挨拶...! ノボテルバンドンであなたの経験を満たすためにお時間をいただき、ありがとうございます。私は私達とのあなたの滞在を完璧ではなかったことを申し訳ありません、我々は改善することができ、特定の領域があること。私はあなたに私のダイレクトメールは私に私が個人的にあなたと話をする機会をできるようになることを願っています。 私はすぐに戻っノボテルバンドンへのお越しをお待ちしております。 宜しくお願いします、 Rezha A. Rahmawan デューティーマネージャー

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
食事は良いが、料理の種類があまり変わらず、長い滞在だと飽きてくる。
Marak Setiadiからの返信 (投稿日 : 2016 年 3 月 5 日)
Dear Anonymous, ノボテルバンドンでの滞在中にレビューを書くために時間を割いていただきありがとうございます。 種類の長期滞在のゲストとしてあなたのために退屈され、私たちの朝食品種についてあなたの偉大な入力のためにも、ありがとうございます。心からの謝罪を受け入れてください。このアドバイスは、直接シェフと話をされました。 私は次の訪問のためのあなたの計画を知っていると私はあなたがあなたの滞在をより良いするために歓迎するのが大好きになりますしてください。 よろしく、 Sendek Prawinko ゼネラルマネージャー

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利なホテル
バスタブやフィットネス、横に中華料理のレストランも有り、NHKの番組も入るので、時々利用します。しかし夜は部屋が暗く、エアコンもベッドの下の方に有って見えづらい。WIFIが殆ど機能しないのが残念。
Marak Setiadiからの返信 (投稿日 : 2015 年 11 月 21 日)
親愛なる匿名、 あなたの貴重なフィードバックは私たちのサービス基準と設備を改善するために私たちの継続的な努力に不可欠であるとして、あなたのコメントを共有していただきありがとうございます。私はあなたの滞在をあなたの期待を満たしていませんでしたし、ホテルのチームを代表して、私の最も誠実な謝罪を拡張したいことを聞いて後悔します。 私たちは部屋とWi FIの廊下の照明、交流に関するご意見のメモをとっています。 ノボテルバンドンで、我々はお客様のすべてのための肯定的な思い出に残る体験を提供するために努力し、あなたのフィードバックは確かに良い方法で私たちを開発しています。 私たちは心からあなたが私たちにノボテルバンドンの印象を回復する別の機会を与えることを願っています。 敬具、 マルジャークSetiadi ゼネラルマネージャー

8/10 (良い)

アボカド、ジャカルタ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅から近いホテル
駅からタクシーで10分ほど。Rp.25,000ルピアで到着。到着したのが昼だったので、「お昼ごはんを食べられるところはどこか近くにありませんか?」と聞くと、歩いて2分ほどのインドネシア料理&中華料理のお店を紹介してもらえました。コンビニも目の前にあり、便利です。翌日の朝食はインドネシア料理、西洋料理のバイキングで、清潔なレストランでおいしくいただきました。 チェックインの時間が人と重なると、ずいぶん待たないといけませんが、フロントの人は一組一組に丁寧に対応してくれます。 部屋は52㎡の部屋に宿泊しました。静かで広くて快適でした。でも、チェックアウトが12時、チェックインが2時のため、お掃除が間に合っていないところ、アメニティの入れ忘れが少しありました。でも、アメニティはこちらが気付く前に笑顔で届けに来てもらえたので、不満はありません。 レンタサイクル(それもなかなかかっこいいものでした!)もありました。私たちが行ったときは予約が入っていて使えなかったのですが、ここから名所はそれほど遠くないので、レンタサイクルで回るのも良さそうだと思いました。 プールは縦長のものが一つありました。そんなに広くはありませんが、誰も入っておらず(バンドンは朝晩涼しいため、朝晩だと水の中のほうが温かいぐらい)、貸し切りのように使えたので子供たちが喜んでいました。水質管理もしっかりされているようで、その日の水質結果をボードに書いて見やすいところに飾ってあったので、安心して使用できました。 スタッフの皆さんは笑顔で、いやな思いはまったくしないホテルでした。
Marak Setiadiからの返信 (投稿日 : 2015 年 10 月 29 日)
親愛なるアボカド、 ノボテルバンドンでの最近の滞在のような素敵な、非常に詳細レビューを書いて時間を割いていただきありがとうございます。私は絶対にしています私たちは常にお届けするよう努め、サービスの高レベルになるまで、私たちの素晴らしいロケーション、自転車レンタル施設から、ここにあなたの訪問はとても楽しかったことを喜びます。 そうでなければ、私はノボテルバンドンは、環境の持続可能性をサポートするためにコミットしていることを教えてくれて申し訳ありません。その柱の一つは、プラスチックの使用量を低減していると私はその歯ブラシ、シャワーキャップ、くし、シェーバーや他のプラスチック製品は、その中に含めていることを伝えるために申し訳ありません。高いサービスを維持し、必要なゲストに対応するために、すべての項目は、リクエストに応じて利用可能であり、それに保つには、無料のまま。私たちの規制は、あなたが不便になる場合、私は申し訳ありません。   私は私達と別の滞在のためにすぐに戻っノボテルバンドンにあなたを歓迎したいと考えています。 注意:私はGoogleがあなたのコメントを返信するために変換する使用申し訳ありません。 敬具、 マルジャークSetiadi ゼネラルマネージャー

8/10 (良い)

佐倉のトム

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
レストラン、ジム、プールなど長期滞在にも適した設備を有してます。 快適に過ごせました。 マイナス点はチェックアウトに時間を有した点です。
Ichsan Hayanataからの返信 (投稿日 : 2016 年 2 月 18 日)
親愛なる佐倉のト、 ノボテルバンドンから暖かい挨拶...! ノボテルバンドンでの滞在に関する私たちにコメントを共有していただきありがとうございます。私はあなたが私たちの施設に満足していることを聞いて嬉しいです。 私はすぐに次の予約のために楽しみにしています。私はまた、チームは次の機会に、あなたにサービスを提供する機会を有することに喜んでいるでしょう。 宜しくお願いします、 管理

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 客室の快適度
1泊
一番端の部屋で毎晩0時までカラオケか何か音楽がうるさかったです。 たまたまだと思いますが、他は問題なくこのことで評価は下げさせてもらいました。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
ビジネスで滞在するには良いホテルですが、WiFiが弱い。
ビジネスで滞在するには、とても良いホテルです。ただ、私の宿泊した部屋はWiFiの接続が弱く、断続的にしかつながりませんでした。これが部屋の評価を下げている最大のポイントです。持参しているWiFiルータを使ってしのぎました。 ホテル施設は、これを除くと問題はありません。 ただ、観光の場合は、周辺の買い物やレストランはあまり期待できないので、ご注意を。

10/10 (非常に良い)

MASAHIRO、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
good stay at the hotel
well trained staff but far from the shopping mall and station

8/10 (良い)

Chisato、バンドン

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
又泊まりたいと思うホテル
部屋はシンプルだがモダンで落ち着ける。ホテルの周りには高いビルが無く、窓や廊下からのながめが良く、とても広々とゆったりとした気持ちになれる。一番うれしいのが、バスタブが有って、お湯の温度や量が自由に調節出来たのに、感激する。朝食も混んではいるが、美味しく頂ける。ただチェックインが早いと、部屋の準備が出来ていなくて待たされる。チェックアウトもデポジットを返却して貰うのに時間がかかる。夜にノックされて、掃除は必要かとか、朝はあさでランドリーがあるかとかノックされるのには吃驚するし、怖いので必要ないと思います。しかし全体的には良かった。
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 1 月 3 日)
親愛千里、 ノボテルバンドンから暖かいご挨拶....! あなたの肯定的なレビューをありがとうと時間を取ることは私達とのあなたの滞在で私たちにフィードバックを提供する。私たちは、あなたが偉大な水温と素晴らしい朝食とのシンプルな部屋、ない高層ビル、良い廊下、バスタブを見つけた場所を私たちと一緒に滞在して満足していることを聞いて満足している。私達はまたあなたの入力をありがとうんし、私たちは、洗濯用のノックドアにご不便をおかけして申し訳ございません。 多くは、フィードバックのためにもう一度感謝します。私のチームと私は、近い将来にはズームインノボテルバンドンへのいくつかの時間をあなたを歓迎する機会を持っていると思っています。 敬具 Marak Setiadi General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 4 月 18 日)
Dear Sir/Madam, ノボテルバンドンから暖かいご挨拶.....! 私たちは、トリップアドバイザーのあなたの短い、非常に肯定的なレビューのためにあなたに感謝したいと私たちは、あなたが私たちの偉大な清浄度、環境への関心を見つけた場所ノボテルバンドンにご滞在に満足していることを知って幸せであり、熱水を良好な状態シャワー。 ノボテルバンドン、私たちはすべての顧客に優れたサービスの経験を提供するために努力して。したがって、あなたのフィードバックは私達にとって非常に重要である。私たちは、問題を解決し、将来の発生を防止するための適切な措置を取っているので安心してください。 もう一度、あなたのレビューや当ホテルの施設やサービスに関するコメント、ありがとうございました。私たちは、間違いなく、継続的に....!私たちの最高の、あなたのコメントを実行するために私たちは全力を行う完璧を努力するすべてのスタッフを奨励する。私たちは、近い将来にノボテルバンドンで再びあなたを提供する別の機会を持っていることを望みます。 Sincerely Yours, Marak Setiadi General Manager

8/10 (良い)

ICI、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
客室のベットメイク、清掃が毎日行き届いていて気持ちがよかった。 環境に配慮した運営方針のようで、シャワーのお湯は、全開にしても少な目だった。
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 4 月 18 日)
Dear Mr/Ms ICI, ノボテルバンドンから暖かいご挨拶.....! 私たちは、トリップアドバイザーのあなたの短い、非常に肯定的なレビューのためにあなたに感謝したいと私たちは、あなたが私たちの偉大な清浄度、環境への関心を見つけた場所ノボテルバンドンにご滞在に満足していることを知って幸せであり、熱水を良好な状態シャワー。 ノボテルバンドン、私たちはすべての顧客に優れたサービスの経験を提供するために努力して。したがって、あなたのフィードバックは私達にとって非常に重要である。私たちは、問題を解決し、将来の発生を防止するための適切な措置を取っているので安心してください。 もう一度、あなたのレビューや当ホテルの施設やサービスに関するコメント、ありがとうございました。私たちは、間違いなく、継続的に....!私たちの最高の、あなたのコメントを実行するために私たちは全力を行う完璧を努力するすべてのスタッフを奨励する。私たちは、近い将来にノボテルバンドンで再びあなたを提供する別の機会を持っていることを望みます。 Sincerely Yours, Marak Setiadi General Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 4 月 18 日)
Dear Sir/Madam, Warmest Greeting from Novotel Bandung......! Thank you for your time to give us positive review where you put 4 (four) star rating on your stay at Novotel Bandung. We are happy to know that you had an excellent experience stay with us. Once again, thank you for your review and feedback. It's a mental boost for us to serve better everyday. Because I am very sure that my staff are happy to read this kind of review. We look forward to welcome you back at Novotel Bandung soon. Sincerely Yours,

8/10 (良い)

Ojiii、?????

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
感じのいい接客
チェックイン時と朝食時の接客対応が好感を持てた。
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 1 月 17 日)
拝啓/マダム、 ノボテルバンドンから暖かいご挨拶.....! 私たちにあなたが満たされていることを意味5(5)星を与えられたことにより、私たちにhotels.com THRUコメントを与えるために時間を割いていただき、ありがとうございます。私はそれを聞いて喜んでと嬉しいです。 我々は間違いなく、継続的に....!私達のベストとコメントを実行するために、当社は最大限やる完璧のために努力するためにすべての私たちのスタッフを奨励する。我々は再びすぐに戻ってあなたを心よりお待ちしております。 敬具、 Marak Setiadi General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 5 月 16 日)
拝啓/マダム、 ノボテルバンドンから暖かいご挨拶.....! 私たちにあなたが満たされていることを意味5(5)星を与えられたことにより、私たちにhotels.com THRUコメントを与えるために時間を割いていただき、ありがとうございます。私はそれを聞いて喜んでと嬉しいです。 我々は間違いなく、継続的に....!私達のベストとコメントを実行するために、当社は最大限やる完璧のために努力するためにすべての私たちのスタッフを奨励する。我々は再びすぐに戻ってあなたを心よりお待ちしております。 敬具、 Marak Setiadi General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
部屋は綺麗で朝食も種類が沢山あり、従業員の対応もとても良い。
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 1 月 31 日)
Dear Sir/Madam, Thank you for your kind positive feedback by given us 5 (five) star on this online forum. Our Team work tirelessly to provide the best possible service to our guests and I am pleased to see that you satisfied with our product and services. My Team and I hope to have an opportunity to welcome you back to Novotel Bandung in the future. Best Regards, Marak Setiadi General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Marakからの返信 (投稿日 : 2015 年 1 月 31 日)
Dear Sir/Madam, Thank you for your kind positive feedback by given us 5 (five) star on this online forum. Our Team work tirelessly to provide the best possible service to our guests and I am pleased to see that you satisfied with our product and services. My Team and I hope to have an opportunity to welcome you back to Novotel Bandung in the future. Best Regards, Marak Setiadi General Manager

10/10 (非常に良い)

Marlon

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 設備とサービス
Decent hotel for a few nights.
2024 年 1 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

FUCHUAN

2023 年 9 月に 1 泊滞在
Novotel Bandungからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 27 日)
Dear Mr. Fuchuan,Thank you for the rating of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.Regards,Siswanto - Room Division Manager

8/10 (良い)

Mohd safwan zaki

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
So far so good..peaceful
2023 年 5 月に 2 泊滞在
Siswanto Room-Division Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 6 月 8 日)
Dear Mr. Mohd Safwan Zaki,We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services.Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one.Sincerely,SiswantoRoom Division Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2022 年 12 月に 1 泊滞在
Siswantoからの返信 (投稿日 : 2022 年 12 月 13 日)
Bapak / Ibu yang terhormat,Kami sangat berterima kasih atas komentar Anda mengenai kunjungan Anda di Novotel Bandung. Sangat menyenangkan bagi kami untuk menerima umpan balik/tanggapan positif.Kami akan memberitahukan komentar Anda kepada tim kami. Kami yakin bahwa umpan balik ini akan menjadi motivasi bagi semua staf kami karena kami berusaha untuk terus meningkatkan kualitas layanan kami.Sekali lagi terima kasih karena Anda telah memberitahukan pengalaman Anda, dan kami berharap kunjungan Anda berikutnya akan sama memuaskan seperti kunjungan sebelumnya.Hormat kami,SiswantoRoom Division Manager

10/10 (非常に良い)

stephen

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent
Fantastic everything was good breakfast excellent so much choice and fresh ,every member of staff i encounteted was friendly and efficient ,good lication ,will definitely be back
2022 年 9 月に 4 泊滞在
Siswanto - Room Division Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 18 日)
Dear Mr. Stephen,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Bandung. I am sorry that your experience did not meet your expectations; allow me to express my sincerest apologies.Please note that this problem was a true exception to our normal practices. Rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem. All our efforts are concentrated in preventing future occurrences.I would like to reiterate our commitment to high quality standards, and I personally would like to make sure you will experience it during your next stay with us.We are looking forward to welcoming you again at Novotel. Please do not hesitate to contact me during your next visit.Sincerely,SiswantoRoom Division Manager

6/10 (普通)

Norman

2022 年 4 月に 2 泊滞在
Siswantoからの返信 (投稿日 : 2022 年 5 月 7 日)
Dear Mr. Norman, Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Bandung. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Ari

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Recommended Hotel for stay in Bandung
Pretty nice hotel and great breakfast.
2022 年 1 月に 1 泊滞在
Siswanto - Room Division Managerからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 18 日)
Dear Mr. Ari,Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Bandung. I am sorry that your experience did not meet your expectations; allow me to express my sincerest apologies.Please note that this problem was a true exception to our normal practices. Rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem. All our efforts are concentrated in preventing future occurrences.I would like to reiterate our commitment to high quality standards, and I personally would like to make sure you will experience it during your next stay with us.We are looking forward to welcoming you again at Novotel. Please do not hesitate to contact me during your next visit.Sincerely,SiswantoRoom Division Manager

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 11 月に 1 泊滞在
Siswantoからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 9 日)
Dear Mr. / Mrs., Thank you for taking the time to tell us about your experience at the Novotel Bandung. I am sorry that your experience did not meet your expectations; please allow me to express my sincerest apologies. At Novotel, we strive to provide a superior service experience for every customer; therefore your feedback is very important to us. Please rest assured that we are taking the appropriate measures to address the problem and prevent future occurrence. We appreciate your sharing your concerns, and it is our hope that you will give us the opportunity to better serve you in the near future. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

Lee

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 11 月に 1 泊滞在
Siswantoからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 9 日)
Dear Mr. Lee, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager

10/10 (非常に良い)

myung jin

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 12 月に 2 泊滞在
Assad Ikhsananからの返信 (投稿日 : 2021 年 1 月 27 日)
Dear Mrs. Jumini Emak, We are very grateful for your comments regarding your visit to Novotel Bandung. It's great for us to receive positive feedback. We will share your comments with our team. We are sure that this feedback will serve as a motivation for all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope that your next visit will be as satisfying as the previous one. Best regards, Assad Ikhsanan Front Office Supervisor

8/10 (良い)

Jung Ho

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
반둥가족 여행시
쥬니어 스위트가 저렴하게 나와서 방문해보았는데생각보다 깔끔했음. 아이들은 침대가 푹신해서 좋아했음
2020 年 11 月に 1 泊滞在
Assad Ikhsananからの返信 (投稿日 : 2021 年 1 月 27 日)
We are very grateful for your comments regarding your visit to Novotel Bandung. It's great for us to receive positive feedback. We will share your comments with our team. We are sure that this feedback will serve as a motivation for all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope that your next visit will be as satisfying as the previous one. Best regards, Assad Ikhsanan Front Office Supervisor

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 11 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

M.Y.P.

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hotel nyaman di kala pandemi
Kualitas kamar hotel sangat terjaga dan mengikuti protokol kesehatan dengan baik. Breakfast food-nya enak. Ada sepeda yang bisa dipinjam. Kalau ke Bandung lagi, ingin menginap disini lagi.
2020 年 8 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Shawn

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Nice place
Great facilities and very safe during new normal.
2020 年 8 月に 1 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2020 年 9 月 5 日)
Dear Shawn, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Novotel Bandung. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Siswanto Room Division Manager