外観

ノボテル パリ エストの口コミ

4 out of 5
ノボテル パリ エスト
1 Avenue de la Republique, Bagnolet, Seine-Saint-Denis

口コミ

6.8
評価 10 - 1001 件の口コミ中 177 件が非常に良い" "
評価 8 - 1001 件の口コミ中 343 件が良い" "
評価 6 - 1001 件の口コミ中 240 件が普通" "
評価 4 - 1001 件の口コミ中 137 件が不満" "
評価 2 - 1001 件の口コミ中 104 件が非常に不満" "

7.0/10

清潔度

7.0/10

スタッフとサービス

6.8/10

設備とサービス

6.6/10

施設のコンディションと設備

6.6/10

環境への配慮

口コミ

6/10 (普通)

TOSHIHIKO

家族旅行
気になった点 : 清潔度
バスタブの排水口の切り替えが壊れており、フロントに申し出たが応急処置はされたが(修理できず)4日間シャワーでした。同じフロアにもう一部屋借りておりましたので移動するのが困難でした。 又、部屋のお掃除がされてないような気がしました。壁際に落ちていた白いゴミが到着日から出発日まで目についておりました。
2024 年 1 月に 4 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Kazuo

家族旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
4人1部屋で予約したのに、ベッド、タオル、枕、アメニティ等、全てが2人分しか用意されていなかった。そこで、フロントに電話をしてソファーベッドを用意して欲しいと伝えると、自分で用意しろと言われた。今までいろいろなホテルに泊まってきたが、このような対応は初めてだった。また、部屋を出たところの廊下のカーペットがチェックインの時から水浸しになっていたので、このこともフロントに伝えたが、翌日になっても何の対策もされておらず、非常に不快だった。
2022 年 5 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Chi

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
お部屋は少し古いですが広いです。 とても清潔感があります。 交通の便利さもいいです。また機会が有れば利用したい所です。
2020 年 1 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
地下鉄、バス停が近い
当初3人で利用予定でしたが急遽2人となりソファーベットのキャンセルをメールでしたのですがされておらず、現地でフロントでリクエストするも設置のまま。 3度目のリクエストにてやっと撤去してもらえました。 団体客が多くキャパの大きなホテルだったのでスタッフの方は忙しそうでした。 それ以外はお部屋も広く、清潔感もあり、問題なしです。 アメニティはヨーロッパなので仕方ありませんが、綿棒とコットンとボディソープのみ。 このボディソープも3泊目からおいてありそれまでは置き忘れられていました。 もともと充実していないだろうと持参していたので問題ありませんでした。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 31 日)
Dear Guest Thank you for review following your stay with us. I am sorry that your experience did not meet your expectations I do hope you will give us another opportunity to welcome you back at which time we will spare no effort in providing you with the perfect visit. Sincerely, Samia

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
設備が古い。トイレが臭い。
2019 年 6 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Yukari

良かった点 : 清潔度
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Elevators didn't work well at most of times...
I stayed at this hotel last year as well for a reason. A room I stayed was better and cleaner than last one. But elevators were too late or had problems at most of the times...(About the worst case, another person and I wanted to go down...first, the elevator was going down...but suddenly, it started to go up on the middle way and stopped 16th floor, then it started going down again automatically...but it stopped at each floor...we didn't press any buttons though...)
2019 年 1 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 施設のコンディションと設備
気になった点 : 客室の快適度
Bit noisy inside hotel
Kind of music event was held and so noisy.
2019 年 1 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

夜遅くに到着便の為、空港近くで泊まるかこちらに泊まるか迷いましたが空港からタクシーで30分以内(50ユーロ)で着き料金、翌日の移動も便利でした。 3人での宿泊予約だったがバスタオル等は2人分しか用意されていなかった、前回泊まった時はペットボトルの水も用意されていたが、今回はそのサービスも無くもう一度着替えて買いに行かねばならなかったので残念だった。 朝食会場は例外なく今回も大声で喧嘩をする方々が多く朝からストレスがたまる場所でした。 近くに大型ショッピングセンターが有り買い物に便利、電車も始発なので必ず座って出かけられる事を考えると値段の割に良いホテルだと思います。
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 9 日)
お客様へ、 フイードバックにお時間を頂ありがとうございます。またお会いできるのをお待ちしています。 Aissata

4/10 (不満)

Hiroyuki

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Enough for the Price
The staff was kind. There is a pool table in the lobby which I enjoyed with my son every day. There are not many restaurants in surrounding area which is not so convenient. Metro is only 3 minute's walk. We did not have breakfast there but had dinner there one time. The quality is all right for the price.
2019 年 1 月に 4 泊滞在
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 31 日)
Dear Hiroyuki, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon. Sincerely, Aissata

4/10 (不満)

tetsuya

気になった点 : 施設のコンディションと設備、客室の快適度
設備が四つ星未満
エレベーターがたびたび故障し、降りたいフロアで扉が開かず、別のフロアで降りていた。湯船の栓がゆるく、お湯を張れなかった。
2018 年 10 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

KAWANAMI

良かった点 : スタッフとサービス
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 9 日)
Dear KAWANAMI, Thank you for taking the time to share your feedback. We hope to welcome you back to our hotel very soon! Sincerely, Aïssata Guest Relation

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 19 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback. We will be please to welcome you back soon in our Hotel. Aïssata Guest Relation

4/10 (不満)

Yukari

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Not good condition...
I didn't feel that this hotel was 4 stars hotel at all...because the room was very old and not good condition...all electrical plugs didn't work first...so we made a complaint to the front desk and asked to change the room, but hotel staffs were unpleasant and we could not change the room. All qualities were not for 4 stars hotel level...
2018 年 1 月に 3 泊滞在
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2018 年 3 月 5 日)
Dear Yukari, Thank you for taking the time to share your feedback. While I wish you had a better experience, it is feedback like this that we learn from and use to improve. We work hard to deliver an exceptional guest experience, and it's apparent in this case that we fell short. If you give us a chance to earn back your trust, I can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of. Sincerely, Aïssata Guest Relation

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
普通
周辺のロケーションが悪い。 (渋滞、スーパーなし) 地下鉄(3番)、バス停には近い。
2017 年 11 月に 2 泊滞在
Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 19 日)
お客様、 ご意見をお寄せいただきありがとうございます。 すぐにホテルに戻ってくれることを歓迎したいと思います! 敬具、 Aïssata Guest Relation

6/10 (普通)

Christoohe

出張
気になった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
2024 年 1 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Moise

2024 年 1 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

EMMANUEL PLEAU

気になった点 : 清潔度
Check in long Check out long pour obtenir une facture État général de la chambre limite, chaise tachée, déco d une autre époque, voisinage bruyant à 3h30 du matin
2024 年 1 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Joanna

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Convenient.
Good location near metro for access to Paris. Underground parking (€20/night). Very hot in room (4 people, 10th floor). Sofa bed ok. Super little restaurant ‘Melting Pot’ nearby.
2023 年 12 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

MARTIN IGNACIO

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Este hotel está muy descuidado, bañera tapada, las agarraderas del baño oxidadas y el aire acondicionado no funciona del todo bien. En cuanto al menú de desayuno es simplemente muy escaso, solo es huevo revuelto mal cocido, salchichas, papas y unas croquetas como cómo arroz, jamón picado y pechuga. Durante muchísimo años he visitado Paris y me he ya hospedado siempre en ese hotel; pero cada año está más descuidado, sinceramente su servicio debe cambiar, por el momento no lo recomiendo.
2023 年 12 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Alexandre

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Sympathique dans l ensemble
2023 年 11 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Ludivine

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
L’hôtel est neuf, les chambres familiales sont très spacieuses, propres, le petit déjeuner est bien fourni ! Le seul bémol est le parking en supplément 20€ la nuit!
2023 年 12 月に 1 泊滞在

4/10 (不満)

Shannon

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Aboubacar

2023 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yildiz

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 11 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Côme

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
A eviter
Première chambre avec odeur de tabac/cigare insupportable. Changement de chambre pour une chambre avec drap housse en papier, matelas sale, douche sale et gobelet de café usé non nettoyé.
2023 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Abraham

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 10 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Karan

出張, 家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This property is possibly the worst property in Paris. It’s got the worst smell, awful service and the rooms have bed bugs. Please by all means avoid this hotel at all costs. This hotel is the worst,
2023 年 9 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Richard、London

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Very nice, clean and well kept hotel in France. Would definitely stay again if I come back.

2/10 (非常に不満)

Jemis

2023 年 9 月に 6 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Giulia Ilaria

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Really realli liked the property!
2023 年 9 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Mark

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2023 年 9 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Karan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2023 年 8 月に 3 泊滞在

4/10 (不満)

ARUNA、Plymouth

家族旅行
気になった点 : 設備とサービス
The staff were okay. We booked a room with double bed and sofa bed. We checked-in and when we unfold sofa bed, it does not have matters, instead of getting a new matters, they were asking us to move a room, that's around 1AM. We were tired after travel and had to fight to get a new room. Staff were able to scramble and gave us a new room, but new room does not have soap and fixtures are broken in bath room. The only positive thing with hotel is staff; when we report an issue they will try to address within their capacity.
2023 年 8 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Oswaldo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 7 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

Bina

家族旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The quality of the breakfast was not as expected. There were cracks in the wall in the room where paint work is required. I was expecting a bit more than a budget hotel from Novotel. But the room and breakfast felt more like a budget service.
2023 年 7 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Sabatino

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 7 月に 7 泊滞在

6/10 (普通)

arian Bethencourt

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
Room AC was not working very well. It is to far from the center of the city.
2023 年 7 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Jussi

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
POOREST OF THE POOR
Worse hotel experience in my life. First I got a room that was totally ruined by tobacco, it smelled like an ashtray. They didnt want to chance it because "hotel was full". They sprayed some chemical to there and claimed that now its Ok :D When I didnt buy it and asked a new room anyway, they told me that its impossible cause I have used the toilette (during three hours wait). Then it get serious and I insisted to fix the problem, somehow they found a new room. I feed my dogs better than my first morning breakfast was. Followind days reservation (already paid) was completely missing, had to pay double and they wont answer your e-mails :D NICE WORK JUST DONT GO THERE
2023 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Konca

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Gayet iyi bir sıkıntı yok.
2023 年 6 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Hashim

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
I don't recommend
2023 年 6 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

Bengiamin

気になった点 : スタッフとサービス
zum Schlafen gut geeignet - aber sonst....
Das Hotel ist relativ weit vom Zentrum von Paris entfernt. Die Qualität der Dienstleistungen ist durchzogen.
2023 年 6 月に 4 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Carolina

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
A two and a half star hotel with rude staff
It is not a four star hotel in a million years. It doesn’t even reach three stars. The hotel staff have no idea of customer service. Many of them were rude. 1. The key to the room did not work multiple times during our stay and we had to go back to reception and make a line to reactive it. 2. Only few of the elevators work up to a point in which a lot of people wait to go up. 3. Three of four times no one answered the gate door. Not even when the car that would take us to the airport tried to enter. We even went inside to ask the security guy at the entrance to open it and he said he couldn’t in a very rude way. 4. To enter to have breakfast there were lines every day of over 33 people even though there were plenty of empty tables inside. When we asked, they said they were under staffed. 5. The person at check in was not welcoming or friendly at all. He didn’t even pat attention to our questions or try to answer them. 6. Even to leave and pick up luggage at reception you have to do it yourself in the storage room (which shall not happen in a four star hotel). 7. The AC did not work in the rooms and the convention’s meeting halls. 8. The room condition is not that of the four stars the hotel portrays at their entrance. It’s more a two and a half.
2023 年 5 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

FRANCK ARNAUD

出張
良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
2023 年 3 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Maribel

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
El hotel es muy bonito, limpio y cómodo. Pero, está muy lejos de la zona turística y los alrededores son escuetos. El menú del hotel es limitado y el bufete poco variado.
2023 年 4 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2023 年 4 月に 4 泊滞在

6/10 (普通)

al

出張
Très bruyant
2023 年 2 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Dominik

カップルで旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Es war mit die schlechteste Erfahrung überhaupt. - Zimmer waren zu heiß (und das im Winter!) => Klimatisierung zum Runterkühlen ging nicht => Fenster gab es, Liesen sich aber nicht öffnen, da man laut Rezeption gegen „Sprunghafte Leute“ nicht abgesichert sei - Frühstücksbuffet mehr als unterirdisch => Auswahl zwischen 2 Wurst und 2 Käsesorten => Rührei gleicht einem 10-sekündigen Anbraten und war an beiden Tagen matschig und ungenießbar => Keine Brötchen sondern nur Toast, Baguette und süßes Brot Fazit: 1x und nie wieder! 4 Sterne ungerechtfertigt.
2023 年 2 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

Simon

出張
良かった点 : 客室の快適度
Expensive Hotel
Very Expensive Hotel for the 80's Room Decor.
2022 年 11 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Frida

2022 年 9 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Angélique

2022 年 9 月に 1 泊滞在