階段

ホテル ラファエルの口コミ

5 out of 5
ホテル ラファエル
17 Avenue Kleber, Paris, Paris

口コミ

9.0

とても素晴らしい

評価 10 - 574 件の口コミ中 389 件が非常に良い" "
評価 8 - 574 件の口コミ中 119 件が良い" "
評価 6 - 574 件の口コミ中 34 件が普通" "
評価 4 - 574 件の口コミ中 22 件が不満" "
評価 2 - 574 件の口コミ中 10 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

9.2/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

9.0/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

Sawako

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
素敵な家具と空間で、まるで映画の中にいるようで、とても素敵な居心地でした。古き良き日のパリにワープするような気分で大変楽しめました。ぜひまた泊まりたいです。
2024 年 5 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta – General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 16 日)
Dear Madam, we thank you very much for your recent stay at Hotel Raphael and your kind feedback. We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us and that our furniture and space made you feel like you were in a movie. It is our goal to provide a cozy and comfortable atmosphere for our guests, and we are thrilled to hear that we achieved that for you. We would be more than happy to have you stay with us again in the future. Thank you for choosing to stay at the Raphael. Best regards, Fabrice Afuta – General Manager

10/10 (非常に良い)

EIJI

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Sir, We thank you for your recent stay at Hotel Raphael and five-star review. We are thrilled to hear that you had a great stay and our facilities and services met your expectations. Thank you for choosing to stay with us and we hope to welcome you back again soon.. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

TOMOKO

家族旅行
良かった点 : 設備とサービス
good hosptality and clean hotel, location is convinient
2024 年 2 月に 2 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 4 日)
Dear Madam, We thank you so much for your kind words and five-star review following your recent stay at the Hotel Raphael. We are thrilled to hear that you enjoyed our hospitality and found our hotel to be clean. It's also great to know that our location was convenient for your stay. We strive to provide all of our guests with a comfortable and enjoyable experience, so it's wonderful to hear that we succeeded with you. Thank you again for choosing us and we look forward to welcoming you back again in the future. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

TOMOKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
good hosptality! clean
2024 年 2 月に 4 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 27 日)
Dear Madam, We would like to thank you for your recent stay at the Raphael Hotel and for your five-star feedback. We are very pleased to know you had a pleasant stay with us and appreciated our clean facilities and hospitality. Thank you again for choosing us and we look forward to welcoming you back soon. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

KANAKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 2 日)
Dear Madam, We would like to thank you for staying with us at the Raphael Hotel and for your five-star feedback. We are delighted to know that you had a pleasant stay with us and enjoyed our services and facilities. Thank you again for staying with us and we all look forward to welcoming you back soon. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

8/10 (良い)

Tatsuo

2023 年 7 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 7 月 10 日)
Dear Tatsuo, We would like to thank you for staying with us at the Raphael Hotel and for taking the time to share your feedback. We are very pleased to know you had an overall pleasant stay and appreciated our services and facilities. Thank you again for visiting us and we look forward to welcoming you back soon. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

HIROTAKA

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
朝食も美味しく、ジムも部屋も清潔で綺麗でした。
2023 年 5 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 17 日)
Dear HIROTAKA, we would like to thank you for staying with us at the Raphael Hotel and for leaving us your five-star feedback. We are thrilled to read your satisfaction and we are pleased that our breakfast and clean rooms met your expectations. Thank you again for staying with us and we look forward to welcoming you- Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

ATSUSHI

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
サービスの質が高い。
2022 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Masako

2021 年 7 月に 1 泊滞在
GMからの返信 (投稿日 : 2021 年 12 月 6 日)
dear Masako, Thank you for staying with us a,d for your great mark! best regards, Yves Wencker General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地が素晴らしく良く、コンシェルジュの方がすごく親切でした。 ハウスキーピングも申し分ありませんでした。
2020 年 3 月に 5 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
まぁまぁ
滞在中ちょっとした問題がありましたが、 その時のセキュリティ対応の人があまりに酷い態度で驚きました。結果お互いに納得いたしましたが。 部屋のカップやソーサーを使用して下げて頂いても、新しいカップが補充されることはなく… フィットネスは狭く、機材の特にダンベルが古く錆びていて使いたくない感じでした。 ホテルのレストランの味はそこそこです。
2020 年 2 月に 11 泊滞在

10/10 (非常に良い)

AYUMI

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2020 年 2 月に 6 泊滞在

10/10 (非常に良い)

ダニエラ、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
素晴らしいホテルでした。雰囲気、インテリア、サービス抜群の上品なホテルです。シャンゼリゼ、凱旋門に近くにも交通至便ですが、閑静なエリアにあるので落ちついてゆったり過ごすことができました。次回のパリ滞在もこちらにお世話になりたいと思います。
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Audeからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 22 日)
Thank you for staying in our establishment. We appreciate your comments and hope to welcome you back soon.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
屋上からの景色が素晴らしい。 大晦日の凱旋門の花火がすぐ側に見えて感激しました。 お部屋の暖房の温度を上げてもらいたしたが、暖かくならなかったので寒かったです。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Audeからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 22 日)
Thank you for staying in our establishment. We appreciate your comments and hope to welcome you back soon.

10/10 (非常に良い)

HIDE、TOKYO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
美術館のような美しいホテル オードリーヘップバーンのお気に入りだったのも納得です。 スタッフの方も皆さん、きめ細やかな気配りがあり、 日本人には嬉しいおもてなしの数々でした。 屋上から見えるエッフェル塔も最高です。 シャンゼリゼ通りも徒歩圏内で、又是非泊まりたいです。
2019 年 11 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

K、日本

小さなお子様連れの家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋は建物の古さのせいか少し上の音が気になりましたがそれ以外はサービス、スタッフともに満足でした。朝食もとてもおいしかったです。スタッフ方もとても親切でフレンドリーでした。また立地もとてもよかった
2019 年 8 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
日本語はもちろん通じません。でもフロントスタッフは対応もよかったのですが、コーヒーカップやグラスを使ったら数日補充をされなくて お願いしてもすぐには持ってきてくれず困りました。 でも、格式あるパリらしいホテルでオードリーヘップバーンがパリでの定宿にしていたとされている趣のあるホテルに泊まれて幸せでした。
2019 年 9 月に 6 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Erika

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
お城みたい
場所も便利で、お城みたいなホテルをお探しならピッタリです。従業員の感じも良かった。古い建物ですが水周りも問題ありませんでした。
2019 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 9 月に 8 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
以前は、設備の古い物が有ったが、今回はかなり新しくなっていた。
2019 年 6 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

Gyu、Tokyo

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
パリの水道があまり勢いよくでないホテルが多いと聞いていましたが、とても快適でした。
2019 年 5 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
観光に至便
凱旋門、シャンゼリゼからほど近く、空港バス利用にも便利なロケーションですが、周囲は閑静で快適な滞在でした。コンシェルジェの対応にも満足でした。
2019 年 5 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 4 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
綺麗なホテルです
内装もとても綺麗でした。コンシェルジュもハウスキーパーもとても感じが良かったです。 アメニティ類は最初から人数分欲しかったです。
2019 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
駅近と広さ重視ならオススメです!
とにかく、場所がよくて部屋が広い! コストパフォーマンスは最高でした。 ルームサービスも、レベルが高くて、ステキな滞在を演出してくれます。 古さを感じるのと、導線が不便なのはありますが、清潔感はあります。 アメニティも、全てロクシタンで大満足です。
2018 年 10 月に 7 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
迅速な対応
スーペリアスイートに泊まりましたが エアコンが壊れていて使用出来ませんでした。 その日は、8月中旬だったにもかかわらず とっても寒かったので困ってました。 口コミにそのことを書いたら次の日にルームチェンジしてくださり、残りの日を気持ちよく過ごすことができました。 迅速に対応してくださったラファエルのスタッフに感謝しかありません。 また、凱旋門とエッフェル塔を眺めることか出来る屋上のレストランは最高!です。
2018 年 8 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Junichi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
初日は、隣の部屋やドアの開閉がうるさくてあまり寝れなかったむね、フロントに部屋のチェンジを申し出たのですが断られました。諦めていたところ支配人みたいな人がきて快く部屋のランクアップをしてくれて快適に過ごせました。
2018 年 6 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

m、日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
凱旋門至近の老舗ホテル
オードリーヘプバーンの定宿だったとか。屋上から凱旋門やエッフェル塔が眺められます。朝食付きにしましたがレストランのディナーには手が出ませんでした。 プチ贅沢をしてパリを満喫しました。
2018 年 5 月に 1 泊滞在
Pierre Ferchaudからの返信 (投稿日 : 2018 年 6 月 5 日)
Dear Guest, We would like to thank you for taking time to write about your recent stay. We are very pleased that you enjoyed your stay at Hotel Raphael. It is always a pleasure to receive positive feedback from our guests. Looking forward to having the opportunity to welcome you back very soon. With our best regards,

10/10 (非常に良い)

maeda

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ハネムーンで5泊利用しました。お値段の割にしっかりとした作りで、シャワーなども問題ありませんし、アメニティもロクシタンでした 朝食を食べるレストランも雰囲気がよく、客層も良く、大満足です シャングリラのスイートも泊まりましたが、こちらの方がコスパ的にも高評価です
Pierre Ferchaudからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 9 日)
Dear guest, we appreciate your comments regarding your stay at Hotel Raphael Paris. It is always a pleasure to receive positive feedback. Thank you for sharing your experience online, and we look forward to serving you in the future. With our best regards,

8/10 (良い)

Eddie 、Kobe,Japan

良かった点 : スタッフとサービス
Traditional hotel , good service,I like it
It's good and memorable experience for us to enjoy dinner at roof top restaurant where we can see beautiful Paris night views including light up Effel tower.
2017 年 7 月に 11 泊滞在
Florence Poliからの返信 (投稿日 : 2017 年 10 月 7 日)
Dear Guest, Thank you very much for your kind words. This winter we are renovating the Terrace and I hope Iwill have the pleasure to welcome you back on our new terrace. With my best regards, Florence Poli

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
都会の中の落ち着いたゆったりホテル
Check InからOutまで、とても親切な担当者ばかりでした。部屋も落ち着いた雰囲気で快適です。

8/10 (良い)

hideki、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
エレベーターの鉄の扉が素敵
パリの古いホテルの雰囲気いっぱいのホテルです。確かに浴室・洗面など使い勝手は悪いですが、雰囲気を十分楽しめました。 エレベーターの鉄の扉など開け閉めを手動で行い、かつ重い!という点をそのまま考えればマイナスポイントですが、この扉の開け閉めがきっかけで他のゲストの方々とコミュニケーションするきっかけになり、それなりに楽しめました。 マイナス点は、朝食のビュッフェがかなり見劣りします。フランス式朝食なのか、こじんまりしたホテルだからか、非常に品数も少なく、もう少し充実してくれたら朝からクラシカルなダイニングで朝食をしようという気になります。

8/10 (良い)

Hirosann、奈良市

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
凱旋門近くの、抜群のロケーション
今回が、2度目の利用でしたが、マンモスホテルにはない、アットホームな雰囲気や、コンシェルジュ・ドアマン・フロントのスタッフが、すぐに、顔と名前を覚えてくれて、とても快適でした。部屋の設備は少し古いのですが、ヨーロッパのホテルらしい調度品が、いい味わいです。

10/10 (非常に良い)

Junko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スタッフ、お掃除の人まで対応が非常に良かった。部屋にも広さはもちろん高級感があり、アミニティも充実していて満足。地下鉄の駅も目の前、凱旋門もすぐそばと非常に便利なところだった。

10/10 (非常に良い)

tatsuya、名古屋 日本

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
大人パリの住まい
パリの大人ホテルでした。これからの定宿にしす。

8/10 (良い)

カルメン、愛知県

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
お得なホテル
ジュニアスィートの部屋に泊まった。部屋は広く快適であった。ただ壁が薄くかつ床も薄い。おかげで隣の声がよく聞こえる。しかしこの所在地でこの価格はお得で、文句を言う気にもならない。朝食は税別で35ユーロと高いが、ホテルの前にカフェがあり、そのカフェが安くてうまい。そのため不満もない。当初の予定は3泊であったが、延長し7泊も泊まってしまった。

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
アクセスの良いホテル
凱旋門からもすぐ近くで、CDGからのエアポートバスストップへも徒歩圏内でした。パリマラソンの際に宿泊しましたが、チェックアウト後にフィットネスルームのシャワーを使わせてくれてとても助かりました。スタッフの対応もとても丁寧で良かったです。

6/10 (普通)

MEG、TOKYO, Japan

良かった点 : スタッフとサービス
パリらしいホテル
ジュニアスイートルームに4泊しました。 正直、「これで5つ星?」と驚愕しました。 建物が古いのは仕方ないとしても、部屋の調度品も安っぽく、何より水回りが古くあまり清潔ではありません。 パリっぽい、ということなのかもしれません。 好みによると思いますが、良くも悪くも、他の大手5つ星ホテルとは違う雰囲気です。

8/10 (良い)

yーナガ、kyoto

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
鏡の間。。。
値段の割りには朝食がついてなく 一人39ユーロのブレックファストは高いと思いました。向かいにあるカフェを二回利用しました。立地条件は良くアクセス面は良いと思います。部屋の冷蔵庫の場所が最初わからず ないのかなと思ってたら鏡の扉を開けたらミニ冷蔵庫があり驚きました。中の飲み物の代金表もなく 困りました。瓶のエビアンはどうかなと風呂上りに飲みましたが請求書に5ユーロと記載されてて高いっと思いました。どこかに書いておいて欲しかった。。。部屋の壁掛け時計が止まっていて不便でした。電池を取り替え お客様を迎えるべき。。。エレベーターがとてもレトロで感じ良かった。。扉が重いので開けるのが大変でしたが。。。カードキーの具合が良くなく毎回開ける時 てこずりました。タイミングが合えばすぐ開くのですが・・・でも全体としてまぁまぁのサービス状態でした。隣にペニンシュラホテルを建設中だったので このホテルも頑張らないと脅威だと勝手に思っています。。。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
凱旋門に近くて、又メトロの駅も目の前にあり何処に行くにも便利。部屋も広くて使い勝手も良くハウスクリーニングは朝夕2回きてくれ、清潔で気持ち良く滞在出来ました。問題があった時も直ぐに対応していただき気持ちよくすごすことができ、又パリに行く機会があれば利用したいホテルの一つです。

8/10 (良い)

Nami、JAPAN

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Staying at Hotel Raphael
I really enjoyed staying Paris at Hotel Raphael thanks to their hospitality and flexibility. I also enjoyed breakfast at dining with confortable service, they have everything I need with good timing. located near the "Arc de Triomphe", as you can see the map, and "the tower Eiffel" if you want and have 1 hour you can go there by walk. Please enjoy your stay.

8/10 (良い)

Richard

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Dining facilities were not adequate and the staff was rude. Every other person and aspect was fantastic.
2024 年 5 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Sir, We would like to thank you for taking the time to provide feedback on your recent stay with us at Hotel Raphael. We are glad to hear that you enjoyed all aspects of your stay except for the dining facilities and staff interactions. We are truly sorry to hear about this experience and would like to understand more about what specifically you found inadequate in our dining facilities and how our staff could have been perceived as rude. Your feedback is invaluable to us as we strive to provide the best possible experience for all of our guests. We appreciate you bringing this to our attention and we will be addressing these issues with our team to ensure they are resolved. If you could provide us with more details about your experience, it would be greatly appreciated. We are committed to making improvements based on our guests' feedback and your insights will help us in our efforts to enhance the quality of our dining services. Thank you again for your feedback and for choosing to stay with us. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with a truly exceptional experience. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

Brett

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Staff was great. Easy check-in and able to accommodate us before our check-in time. Concierge was one of the best we have experienced traveling.
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Sir, We would like to thank you for your recent stay at Hotel Raphael and for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to hear that you found our staff to be great and that your check-in experience was easy and accommodating. We strive to provide top-notch service to all of our guests, and we are thrilled to hear that our concierge was one of the best you have experienced while traveling. We truly appreciate your kind words and we hope to have the pleasure of welcoming you back to our property in the near future. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

8/10 (良い)

Noela

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
The location is great. The room and bathroom very well appointed. Only issue was that the roof restaurant was closed.
2024 年 5 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Madam, Thank you for your recent stay at the Majestic Hôtel-Spa and your feedback. We are glad to hear that you enjoyed the location and the amenities in your room. We apologize for any inconvenience regarding the closure of the rooftop restaurant during your stay. We are delighted to announce that our rooftop is now open, and we are excited for our guests to experience our delicious summer menu with amazing views of Paris. We hope you will have the opportunity to visit us again and enjoy all that our hotel has to offer. Thank you for choosing to stay with us. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

6/10 (普通)

Anna

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2024 年 5 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 22 日)
Dear Madam, We thank you for taking the time to rate your recent stay at the Majestic Hôtel-Spa. We appreciate your feedback and strive to continuously improve our services to better meet the expectations of our guests. If you have any specific concerns or suggestions that you would like to share with us, please do not hesitate to reach out. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future and provide you with an excellent experience. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

abel

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Hotel Raphael is truely a luxurious experience.
2024 年 5 月に 7 泊滞在
Fabrice Afuta – General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 16 日)
Dear Sir, Thank you for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to hear that you had a truly luxurious experience at Hotel Raphael. Our team works diligently to provide a high level of service and hospitality, and it is always rewarding to hear that our efforts are appreciated. We hope to welcome you back to our hotel in the near future, and continue to exceed your expectations. Thank you again for your kind words. Best regards, Fabrice Afuta – General Manager

10/10 (非常に良い)

Johjan

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
El hotel es clásico parisino, y su personal es siempre muy amable, nos trataron como reyes
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Sir, We thank for your recent stay at Hotel Raphael and kind words. We are thrilled to hear that you enjoyed the classic Parisian atmosphere and that our staff treated you like royalty. Our team works hard to ensure that every guest feels welcomed and valued, so it is wonderful to know that we were able to make your stay memorable. We hope to welcome you back again soon for another wonderful experience. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

Julie、Falmouth

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Fantastic professional staff and located in a very walkable part of the city. Our superior room was beautiful. I would definitely recommend this hotel to family and friends.
2024 年 4 月に 3 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Julie, We thank you for your recent stay at Hotel Raphael and five-star feedback. We are grateful for your kind words about our professional staff, convenient location, and beautiful rooms. It is always our goal to provide a wonderful experience for all of our guests, and we appreciate you recommending our hotel. We hope to have the pleasure of welcoming you back in the future for another fantastic stay. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

8/10 (良い)

Lisa

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
Staff
2024 年 4 月に 1 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Madam, We would like to thank you for taking the time to leave us a review following your recent stay at Hotel Raphael. We are delighted to hear that you enjoyed your stay with us. Your rating of 4/5 is greatly appreciated.If there is anything specific that you feel we could improve upon, please do not hesitate to let us know. We hope to have the opportunity to welcome you back in the future.Best regards, Fabrice Afuta - General Manager

10/10 (非常に良い)

Lynette

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Unfortunately the rooftop terrace was closed for renovations.
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Fabrice Afuta - General Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 5 月 6 日)
Dear Madam, We thank you for your recent stay at Hotel Raphael and your five-star feedback. We are very pleased to read you had a pleasant stay but we apologize for any inconvenience caused by the closure of our rooftop terrace. As mentioned on our hotel website, access to the rooftop terrace is restricted during the winter months for security reasons. We are pleased to announce that our rooftop will be reopening soon for the summer season, and we look forward to welcoming you back to enjoy the stunning views and delicious menu. Until then, our concierge team is always available to provide tours of the rooftop upon request. Again, thank you for choosing our hotel for your stay, and we hope to have the opportunity to host you again in the future. Best regards, Fabrice Afuta - General Manager