6/29-7/2利用。スーパー台風”Mawar”の被害が大きく赤いシャトルバス運休、島内移動はレンタカー、タクシー、徒歩の3択の中、ホテル一階にトニーローマ、スポーツバー、ホテル隣にコンビニ、飲食店(イートイン、テイクアウト)があるのはとても助かりました。レンタカー屋徒歩3分、Kマート徒歩10分、公のビーチ徒歩圏内、タモン中心部でも徒歩でなんとか行け立地がいいと思いました。
気になったのは、ルームクリーニングが遅いこと。17時近くでも終わってませんでした。フロントの日本人スタッフさんは心強いです(1日しか会わなかったけど)。現地ベテランスタッフさんは仏頂面で親切な感じは受けませんでした(その人だけだと思いますが)。そのかわり、研修生らしい初々しいスタッフさんは言葉がわからないなりにも親切に対応してくれ感謝です!
他の方の口コミにもありましたが不思議な匂いがしましたが、慣れればなんてことはありません。部屋のカビ臭さは、季節的に仕方がないのかな。
手頃な価格で広い部屋、立地良し、良い旅ができました、ありがとう。
6/29-7/2 use. The red shuttle bus was suspended due to heavy damage from super typhoon "Mawar". There are three options for moving around the island: rental cars, taxis, and walking. It was very helpful to have Tony Roma, a sports bar on the first floor of the hotel, and a convenience store and restaurants (eat-in, take-out) next to the hotel. A car rental shop is a 3-minute walk, a K-mart is a 10-minute walk, and the public beach is within walking distance.
What bothered me was that the room cleaning was slow. It wasn't finished by 5pm. The Japanese staff at the front desk is reassuring (although I met them only for one day). The local mid-ranking staff didn't seem kind at all (I think he was the only one). On the other hand, the naive staff who seems to be trainees kindly responded even though they didn't understand the language, so I'm grateful!
Reasonably priced, spacious room, good location, and a good trip. Thank you.