外観

浦東 シャングリ・ラ 上海 (上海浦东香格里拉)の口コミ

5 out of 5

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 649 件の口コミ中 380 件が非常に良い" "
評価 8 - 649 件の口コミ中 166 件が良い" "
評価 6 - 649 件の口コミ中 59 件が普通" "
評価 4 - 649 件の口コミ中 23 件が不満" "
評価 2 - 649 件の口コミ中 21 件が非常に不満" "

9.0/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

8.8/10

設備とサービス

8.8/10

施設のコンディションと設備

9.2/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Tomoe

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The service was very good.
2023 年 11 月に 2 泊滞在

4/10 (不満)

Hiromi

出張
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
清掃が行き届いていない
前泊のお客様のツケ爪が洗面所に残っていたので、非常に不愉快な思いをした。チェックインが遅かったため、当日はクレームをせず、翌日に客室係にお伝えした上、チェックアウトの際にも写真を見せましたが、厳重注意しておきますとの返答のみでした。
2023 年 11 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

WENHUI

2023 年 10 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

WENHUI

2023 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

xi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
Overall we had a great time. But to raise up a few pointers that would probably make the next guest more comfortable are; ・The TV in the bathroom didn't work. ・The lights for the round mirror in the bathroom didn't work. ・Could consider about installing automatic toilet seats(at least for certain floors and above.)
2021 年 12 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Atsushi

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 4 月に 1 泊滞在
Communicationsからの返信 (投稿日 : 2021 年 5 月 20 日)
尊敬的Atsushi, 感谢入住上海浦东香格里拉。并在此留下满分好评,我们倍感荣幸。非常期待您的再次光临。

10/10 (非常に良い)

Toshi、Japan

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
チェックインの際、プロントの女性スタッフ2人の対応、サービスがとても良かったです。次回また利用したいです。
2020 年 1 月に 2 泊滞在
Jasmine Yeからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 27 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

nao、Japan

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
There is too much difference between the new building and closed
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Jasmine Yeからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 9 日)
Dear guest Thank you for your gracious feedback. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. and we hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 11 月に 2 泊滞在
Jasmine Yeからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 20 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

4/10 (不満)

Natalie

小さなお子様連れの家族旅行
気になった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
事前リクエストに対し、全て了承しましたと言われていたが、リクエストが満たされていなかった。 2部屋中、1部屋がかなり喫煙臭がきつかったため、部屋の変更となった。そのため、家族で泊まっていたが違う階になってしまいかなり不便だった(ルームキーで他の階にはいけず、行き来ができなくなってしまった。子供がいたのでとても特に不便に感じた。) クラブラウンジが非常に混んでいた。四人がけのテーブルしかなかったため、6人であった我が家のために二つくっつけていいかと聞いたら、ダメと言われ、4人+2人、そして2人側は相席となった。しかし他のスタッフに再度聞いてみると、可能と言われた。ポリシーが統一されていない。クラブラウンジで相席など、初めての経験だった。 朝の朝食も混みすぎており、大きな朝食会場を子供を二人だっこした状態で3往復させられた上に、最終的にはかなり離れた席にばらばらに着席させられた。 全体的にホテルが混みすぎている。上海の5ツ星ホテルには多数泊まっているが、最も不満足であった。
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Jasmine Yeからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 22 日)
Dear guest, Firstly, thank you for Pudong Shangri-La, East Shanghai. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
この値段でこの快適さはコスパ良いと思いました!
2019 年 11 月に 2 泊滞在
Jasmine Yeからの返信 (投稿日 : 2019 年 11 月 25 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

Noboru、東京

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
トイレの水周り、水の流れが良くなかつた。
2019 年 10 月に 5 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 10 月 22 日)
Dear guest, Firstly, thank you for staying with us and for the positive feedback about our location. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

8/10 (良い)

KAZU

家族旅行
The shortcoming was that there was no heat-resistant cup with a pot. One set of staff waited to check out. I should have made those two points. Overall it was good. Thank you, thank you! !
2019 年 9 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 9 月 11 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフ皆さん親切で施設も綺麗で楽しい時間を過ごす事ができました。 次回もまた泊まりたいホテルです!
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 26 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019-08-06 3度目の上海
チェックインは他のホテルに比べると時間がかかりすぎる。 14:00チェックインであったが、早めに行くと(13:00頃)追加料金といわれたので、外で昼食をとり、 14:30にチェックインしようとしたが、部屋の清掃が終わっていないとまた待つ事に・・・ 5つ★ってこんなもん??? 結局チェックインできたのは16:00以降でした。 花園飯店は早めでも丁寧にチェックイン対応してくれた。やはり日系の方がおもてなしはすばらしい!!! 朝食は◎ 香港料理屋さんが2階にあり一度だけ利用したが、高い!!! 隣のショッピングモールで食べたい物をたらふく食っていた方が良かったかな。 立地条件は当然◎ 見晴らしは良かったです。 駅まで雨に濡れず行ければ言う事なし。 タクシーを頼んでも行き先が近いと断られる。 枕元にコンセントが欲しかった。 プール、ジャグジーは良かった。 総合評価:普通
2019 年 8 月に 5 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 19 日)
Dear guest, Firstly, thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
対応が良かったです。
2019 年 8 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 19 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
壁面の老朽化や付属電化製品の古さは否めないが、立地のよさやサービスの質からすると大変満足できる施設です。
2019 年 8 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 12 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai and share your positive feedback on Expedia. We are looking forward to welcoming you back soon!

8/10 (良い)

MIYO、東京

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
サービスレベルが落ちたかもしれない。
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 30 日)
Dear guest, Firstly, thank you for staying with us and sharing your feedback about on Expedia. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋に入った瞬間、壁一面の窓に外灘の景色が広がり感動しました、3人での滞在でしたが、キングベッド1つの部屋でしたので娘と息子をキングベッドに寝かせて、私はチェックイン時に追加でお願いしたポータブルベッドで寝ましたが、しっかりとしたベッドで、なんと無料でした。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 22 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

2/10 (非常に不満)

Shoichi

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
VIPラウンジ使用ということでとりましたが、チェックイン時、そんなサービスはないと言われました。これって、ホテルとHotels.comの問題で、顧客の問題じゃないですよね。私だけではなく、他にも同じことで、あきらめた人が多かった。ホテルのスタッフは、当然かつ反省もない。無論、少しは打診させましたが、怒りが収まらない。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 17 日)
Dear guest, Thank you very much for taking the time to share your feedback. We have taken note of the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
スタッフの対応がとても良かった。
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 11 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

地地道道、fukuoka

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
部屋にホテル内の施設案内があれば使いやすい。 対応も良く最高のホテルでした。
2019 年 6 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 10 日)
Dear guest, Thank you for your positive feedback. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 6 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 10 日)
Dear guest, Thank you for your positive feedback. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 4 日)
Dear guest, Firstly, thank you for staying with us. Could you please mention the areas which did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

10/10 (非常に良い)

Yohei

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 5 月に 5 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 4 日)
Dear guest, Thank you for your positive feedback. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 29 日)
Dear guest, Thank you for your positive feedback. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
特になし。十分満足した。
2019 年 5 月に 4 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 17 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

2/10 (非常に不満)

FUYUMI

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、客室の快適度
2019 年 3 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 17 日)
Dear guest, Welcome to Pudong Shangri-La, East Shanghai. We are sorry that we did not meet your expectations and will continue to make improvements. We still look forward to welcoming you to our hotel during your next trip to Shanghai.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

2019 年 5 月に 3 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 7 日)
Dear guest, We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

気になった点 : 施設のコンディションと設備
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 3 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
周りの環境が素晴らしかったです
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 5 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. We wish that we create a home away from home for you in Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for your wonderful compliment. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 3 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
交通の便も良く、清潔感もあり快適に過ごせました。ただ、タオルやバスローブなど、かなり使い込んだもので、肌触りも悪く残念でした。
2019 年 3 月に 2 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 2 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 2 月に 1 泊滞在
Iris Zhao からの返信 (投稿日 : 2019 年 4 月 10 日)
Dear guest, Thank you for choosing Pudong Shangri-La, East Shanghai. It is truly an encouragement for us to go the extra mile to ensure a great experience to each and every one of our guests. We hope to welcome you back soon to Shangri-La home in the near future.

10/10 (非常に良い)

Hina

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
余りホテルを楽しむ時間は無かったが素晴らしかった
2019 年 1 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 1 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2018 年 12 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

M.U、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
スイートルームへのアップグレードをして頂き家内と二人で感激しました。部屋からは浦東の夜景が綺麗で年末に気持ちの良い旅行が出来ました。ありがとうございました!
2018 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 1 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
2018 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス、客室の快適度
2018 年 10 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

HIROKO

気になった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
周りのホテルは、ピカピカしてる!残念な滞在
他のサイトで予約していましたが、プレミアムラウンジ利用できると書いてあったので! 予約しましたが、シャングリラは、ラウンジは、利用出来ないと言って取り合ってもらえませんでした!ホテルズドットコムに問い合わせても!返事がありません!わざわざ変えたのに!ホテルのフロントの人も感じが悪くて!良かったのは、朝食だけでした!
2018 年 9 月に 2 泊滞在

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2度と行かない
14時過ぎに着いたら、予約した部屋の掃除が終わってなくて、もっと値段の高い部屋にすれば掃除完了の部屋があるって。グレードアップしないなら、30分から1時間を待つ必要があるといわれ、びっくり!14時にチェックインができるのになぜ1時間を待たないといけないの?結局交渉して無料にちょっとグレードアップした部屋にしてもらいました。
2018 年 9 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Masa、TOKYO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 8 月に 4 泊滞在

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

良かった点 : 客室の快適度
気になった点 : スタッフとサービス
朝方現地に到着したら、勝手にキャンセルされていた 料金を支払い済みなのにもかかわらず その後のフォローも悪く、不愉快な思いをした 日本のホテルだったらあり得ない
2018 年 7 月に 3 泊滞在