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ローザ グランド ミラノの口コミ

4 out of 5
ローザ グランド ミラノ
P.za Fontana 3, Milan, MI

口コミ

8.8

非常に良い

評価 10 - 1003 件の口コミ中 588 件が非常に良い" "
評価 8 - 1003 件の口コミ中 282 件が良い" "
評価 6 - 1003 件の口コミ中 66 件が普通" "
評価 4 - 1003 件の口コミ中 36 件が不満" "
評価 2 - 1003 件の口コミ中 31 件が非常に不満" "

9.4/10

清潔度

8.8/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

9.0/10

施設のコンディションと設備

8.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

Mayu

2024 年 2 月に 2 泊滞在

8/10 (良い)

Mayuko

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備
2024 年 2 月に 3 泊滞在
rdmからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 18 日)
Thank you Mayuko for your feedback. I am pleased you had a plesant experinece and look forward to welcoming you back soon!

8/10 (良い)

Miyuki

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
バスタブの栓がうまく閉まらず、シャワーのみとなりました。説明もなく、日本人には分かりにくいですよね。
2024 年 1 月に 1 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 20 日)
Dear Miyuki, Thank you for taking the time to share your feedback with us. I am sorry you encountered issues with the bath but hope it was promptly resolved if the front office was made aware. We hope to see you again next time you visit Milano!

10/10 (非常に良い)

Kazuko

2023 年 12 月に 3 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 28 日)
Thank you for your 5 star review. I am pleased you had a pleasant experience with us and look forward to welcoming you back again soon.

10/10 (非常に良い)

Eri

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2023 年 11 月に 4 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 14 日)
Dear Eri,Thank you for taking the time to share your 5 star review!We look forward to welcoming you back

4/10 (不満)

Ikuko

家族旅行
良かった点 : 施設のコンディションと設備
気になった点 : スタッフとサービス
The check in time was at 2pm, however at 2:40pm our rooms didn’t prepare yet. Reception staff said just wait for cleaning. At 3pm I asked them again however still doing cleaning and needed to wait . At 3:15 we could go inside in the one room then finally the other room finished to clean at 3:40pm. The reception staff (one lady and one guy) was not friendly and kind. We paid 2,300 Euros for 2 nights. It was not worth to stay due to reception staff’s attitude.
RDM からの返信 (投稿日 : 2023 年 8 月 14 日)
Dear Ikuko, Thank you for taking the time to share your feedback of your recent stay with us. I was sorry to read that we were unable to provide your room for the advertised check in time. I will investigate with the relevant departments to find out what went wrong. In terms of the reception staff attitude, I was surprised to read your comments, we invest heavily in training and the friendly manor of our reception is usually highly praised. I do hope you will give us a second chance next time you visit Milan and remain at your complete disposal

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

家族旅行
チェックイン時間が14:00からなのに14:30まで準備できないと言われた。(事前に到着時間は電話で伝えてあった) 3人で宿泊予約したがアメニティが2人分しかなく、不足分をお願いしたが結局届けられなかった。 部屋の中が寒く、空調をMaxに調整したが暖かくならず寒いままだった。
2023 年 4 月に 1 泊滞在
RDM からの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 12 日)
Dear Guest, Thank you for taking the time to share your feedback with us. First of all please accept my most sincere apologies that we were unable to provide you your room at 2pm. Unfortunately, the hotel was fully booked which caused some delays. Regarding the set up of the room, I have already spoken to the relevant departments reinforcing our policies to avoid such inconveniences occurring in the future. Our maintenance department has also been informed about the issue you had with the air conditioning. I do hope you will give us a second chance next time you visit Milan so we can show you the true Italian hospitality. Remaining at your complete disposal.

8/10 (良い)

MAKIKO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
good
2023 年 3 月に 4 泊滞在
RDM からの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 21 日)
Dear Makiko, Thank you very much for your feedback. I was pleased to lean that you had a pleasant stay with us. We look forward to welcoming you back next time you visit Milano.

10/10 (非常に良い)

KOICHI

2022 年 8 月に 3 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 12 日)
Thank you for leaving 10/10. We hope we have the possibility to welcome you back in the near future

8/10 (良い)

Tsuyoshi

2022 年 7 月に 1 泊滞在
Jessica Masulli - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 7 日)
Dear Tsuyoshi, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is such a pleasure to read your comments and that you enjoyed our facilities and services. Your review was immediately shared with all of our team to thank them for their professionalism end dedication to our guests. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards,

8/10 (良い)

Shiho

2022 年 7 月に 1 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2022 年 11 月 13 日)
Thank you for staying at the Rosa Grand and for spending the time to write this review. We are happy that you had a pleasant experience with us. We work hard every day to offer a high quality service and hope to welcome you back next time you visit Milan

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適でした。
午前中に到着し、荷物だけ預かってもらおうとしたところ、アーリーチェックインに対応してもらい、大変助かった。 ドゥオーモまで徒歩2、3分という好立地で観光にも便利。部屋もおしゃれというわけではないが、清潔でした。
2021 年 12 月に 1 泊滞在
Jessica Masulli - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 7 日)
Dear Guest, Thank you for sharing with us your experience at Rosa Grand Milano Starhotels Collezione. We work hard every day to achieve a high level of service towards our guests and your comments were very gratifying, which in turn, motivates us to continue is this direction. We look forward to welcoming you back. Best Regards,

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2021 年 4 月に 3 泊滞在
Jessica Masulli - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2021 年 5 月 8 日)
Dear Guest, It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards,

10/10 (非常に良い)

masashi

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
観光なら立地最高!
出張にて追加連泊。 従業員の対応も良く、快適に過ごせた。 立地的に観光へは最高! リテーナ空港を使えば近くて便利。 また使いたい。
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Denise Bastiancich - Front Office Departmentからの返信 (投稿日 : 2020 年 6 月 9 日)
Dear Mr. Masashi, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. Please consider we have shared your positive feedback with the entire Team, in recognition of all our efforts. During your next stay with us at Rosa Grand, we invite you to take the opportunity to experience our restaurant “Sfizio”, which offers a wide selection of dishes for a full tasting journey, where our Chef Enzo Petté’s cusine meets the Italian traditions combining them with contemporary touches. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Denise Bastiancich - Front Office Department

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ミラノ観光には良い場所
出張にて滞在。リナーテ空港からタクシーで15分位。バスなら73番に乗り20〜30分位。 ドゥオーモのすぐ側なので、観光にはおすすめ。 モンテナポレオーレ通りも歩いて5分位なので買い物にもおすすめ。 ホテルスタッフはとても親切に対応してくれます。部屋も広く、清潔。 次回も利用したいです。
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Denise Bastiancich - Front Office Departmentからの返信 (投稿日 : 2020 年 6 月 9 日)
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. We are glad to read that you enjoyed the great location of Rosa Grand! We couldn't agree more with you, our location is unbeatable, so close to all the main attractions of Milan, it results as a really convenient spot for our guests to explore the city and go shopping. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Denise Bastiancich - Front Office Department

10/10 (非常に良い)

Keisuke

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Good location
Good location and great breakfast
2020 年 2 月に 1 泊滞在
Denise - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 27 日)
Dear Keisuke, Thank you for sharing your review on Hotels.com. We are glad to know that you really loved the overall experience at our Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We look forward to welcome you back soon in the heart of Milan! Best regards, Denise Guest Relation Department

8/10 (良い)

yumi、Tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
気になった点 : 設備とサービス
清潔で、場所も便利でとても良かったです。 ただ、部屋がエスカレーター乗り場から随分遠くて 数えたら140歩! 近いところを予約することをお勧めします。
2019 年 12 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 11 月に 1 泊滞在
Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 11 日)
Dear Anonymous, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Pamela Guest relation department

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 2 泊滞在
Denise, Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 28 日)
Dear Guest, Thank you for raiting your experience on Expedia. We really appreciate your positive review and look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Denise Bastiancich Guest Relation Department

4/10 (不満)

宿泊されたお客様

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
冷蔵庫の扉の取っ手が取れて無くなっていて開けるのが大変でした。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Serena Polettini - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 4 日)
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. I am sorry to hear that your experience did not meet your expectations on this occasion and please accept our apologies for any inconvenience caused. Sincerely, Serena Polettini Guest Relation Department Rosa Grand Milano

10/10 (非常に良い)

Moriyama、東京

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地も良くスタッフの対応にも満足致しましたが、バスルーム&レストルームへの扉がスケルトンだったのには驚きました?✴️
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Serena POlettini - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 8 月 2 日)
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We couldn't agree more with you, our location is unbeatable, so close to all the main attractions of Milan, it results as a really convenient spot for our guests to explore the city and go shopping. Your feedback is highly valued and we appreciate the time taken to share your experience. We really look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest relation department

10/10 (非常に良い)

Teru、jp

家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
ロケーションは抜群。
2019 年 7 月に 2 泊滞在
Serena Polettini Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 19 日)
Dear Teru, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest Relation Department

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ロケーションは最高!
食事、買い物、安全性、全ての点で平均以上のロケーションだったと思います。ドゥーモの人混みで携帯荷物の取り扱いに注意していれば、路面電車や地下鉄も極めて問題の無い移動が出来ました。食事の時間が伊人も旅行者も皆さん遅くなる季節柄でしたが、ホテルに戻る際は安心して帰る事が出来ました。
2019 年 7 月に 3 泊滞在
Serena Polettini Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 19 日)
Dear guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest Relation Department

8/10 (良い)

apsara、東京

出張, 家族旅行
良かった点 : 設備とサービス、施設のコンディションと設備
入口のレストランは洗練された内容で、味や器、盛付け等、クオリティが高かった。
2019 年 7 月に 1 泊滞在
Serena Polettini Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 19 日)
Dear Apsara, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest Relation Department

10/10 (非常に良い)

SAYA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適な滞在
ドゥオモのすぐ近くで観光するにはすごく便利な立地でした。スタッフも感じがよく、部屋も清潔で快適に過ごせました。ただ荷物を預けるのに、スタッフにお願いしてから受け取ってもらえるまでだいぶ待たされました。もう少し早く対応していただきたかったです。
2019 年 6 月に 2 泊滞在
Marialuisa - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 7 月 31 日)
Dear Saya, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. We couldn't agree more with you, our location is unbeatable, so close to all the main attractions of Milan, it results as a really convenient spot for our guests to explore the city and go shopping. During your next stay with us at Rosa Grand, we invite you to take the opportunity to appreciate our brand new private Golden Lounge. Here you are able to enjoy several exclusive services, one of which is an all day on-going buffet (with alcoholic beverages for the Aperitivo as well), accessible every day from 7.00 am to 11.30 pm. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Marialuisa Coniglione Guest relation department

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
若いお金持ちが多いです。ロケーション最高ですよ
2019 年 6 月に 1 泊滞在
Marialuisa - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 21 日)
Dear Guest, Thank you for reviewing us on Expedia. We really look forward to welcome you back again in our Starhotels Rosa Grand in the near future. With our best regards, Marialuisa Guest relation department

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 5 月に 5 泊滞在
Serena Polettini Guest relation departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 6 月 7 日)
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest relation department

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
写真の部屋ではなかったのが不満 朝5時過ぎから部屋のすぐ横の道路にゴミ収集車が来て、大きな音で目が覚めた
2019 年 4 月に 3 泊滞在
Serena Polettini Guest relation departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 17 日)
Dear Guest , First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. We are saddened to read that the garbage truck woke you up early in the morning and ffor this we apologize wholeheartedly. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest relation department

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Serena Polettini Guest relation departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 17 日)
Dear guest , First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Your feedback is highly valued and we appreciate the time taken to share your experience: we would love to know what aspects of your stay did not meet your expectations so that we can learn and grow. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest relation department

10/10 (非常に良い)

NY、Japan

出張, 家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
立地場所が魅力でジュニアスィートを予約。写真とは違っていましたが、許容範囲内で満足。ラウンジも一階にあり便利でよく利用。スタッフの皆さんはとても感じがよく親切で大変お世話になりました。
2019 年 4 月に 1 泊滞在
Serena Polettini Guest relation departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 5 月 17 日)
Dear guest , First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. It is really a pleasure for us to see you enjoyed your stay with us and for this we do thank you wholeheartedly. We are glad to read that you enjoyed the golden lounge, the style of the room and of course the genuine great service we offer to our guests. I have passed on your feedback to the team and we all hope that you will get the chance to visit us again the next time you are in Milano. We look forward to welcoming you back to the Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. Best regards, Serena Polettini Guest relation department

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
部屋に蟻がいて、ベッドに登ってきていました
2019 年 3 月に 4 泊滞在
Serena Polettini - Guest relation departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 3 月 26 日)
Dear Guest, First of all we would like to thank you for taking the time to convey your comments regarding your recent stay at Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione. • One of our main purpose is the cleanness of the room so we will report it to the housekeeping manager and staff for a complete follow up and feedback, we apologize nonetheless. We guarantee you that does not corresponds to our standards and we will investigate thoroughly about this issue. We are looking forward to welcoming you back again in the heart of Milano. Best regards,

10/10 (非常に良い)

YUKA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 4 泊滞在
Denise - Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 8 日)
Dear Yuka, Thank you for raiting your great experience on Hotels.com. We really look forward to welcoming you back in our Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione in the near future. Sincerely, Denise Guest Relation

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2018 年 12 月に 2 泊滞在
Marialuisa - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2019 年 1 月 6 日)
Dear Guest, Thank you for reviewing us on Expedia. We really look forward to welcome you back again in our Starhotels Rosa Grand in the near future. With our best regards, Marialuisa Guest Relations

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 12 月に 9 泊滞在
Marialuisa - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 18 日)
Dear Guest, Thank you for reviewing us on Expedia. We really look forward to welcome you back again in our Starhotels Rosa Grand in the near future. With our best regards, Marialuisa Guest Relations

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
部屋にはとても満足していますが、唯一カードキーがなかなか読み取られず、30回試して1回開くか開かないか、という感じでした。メイドさんがやるとだいたい開きますが、それでも読み取らない時もあり、カードキーが開かないことがストレスで、あまり頻繁に出入りするのが躊躇われました。立地がよく連泊したいところですが、他の部屋も同じようにカードキーが開かないのであれば、リピートは少し考えてしまいます。数年前に泊まった時は、カードキーに苦労した覚えはないので、たまたまその部屋だけだったと思いたいですが…。
2018 年 12 月に 1 泊滞在
Denise - Guest Relationからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 20 日)
Dear Guest, We really appreciate your constructive feedback shared on Expedia. We are delighted to know that you enjoyed the overall experience in our Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We appreciate and take into consideration any suggestions, comments and experiences our guests desire to share as a way to improve our hospitality. Precious feedback and what guests might want to recommend is the key to improvement. We sincerely thank you for your time and look forward to welcome you once again in Starhotels. Sincerely, Denise Guest Relation

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、施設のコンディションと設備、客室の快適度
便利な立地
ドゥオモのすぐ近くで観光にはとても便利。ドゥオモ周辺には常に警察がいて治安の心配も無かった。部屋の広さもゆとりがある。冷蔵庫の中はいっぱいで持込ドリンクを冷やす余裕は無かった。 回転扉を入った所にウォーターサーバーがあるのだが、水が無くなっても補充されていなかった。白人の大柄なポーターの態度が横柄で不愉快だった。他のスタッフは感じが良かっただけに残念。
2018 年 7 月に 2 泊滞在
Marialuisa - Guest Relation Departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 8 月 9 日)
Dear Guest, Thank you so much for taking time in sharing your experience at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We couldn't agree more with you, our location is unbeatable, so close to all the main attractions of Milan, it results as a really convenient spot for our guests to explore the city and make shopping. We appreciate and take into consideration any suggestions, comments and experiences our guests desire to share as a way to better Starhotels’ hospitality. Precious feedback and what guests might want to recommend is the key to improvement. We sincerely thank you again for your time and hope to have the possibility of welcoming you once again in Starhotels. With our best regards, Marialuisa - Guest Relation Departmen

10/10 (非常に良い)

Kazuyoshi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
guest relationsからの返信 (投稿日 : 2018 年 4 月 1 日)
Dear Kazuyoshi, Thank you very much for taking time to review the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione on Google. We are absolutely glad to know that you had an overall awesome stay with us, and we all look forward to having you again as our valued guest in our property. Best regards, The Hotel Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2017 年 12 月に 1 泊滞在
guest relations departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 18 日)
Dear Anonymous, First of all we would like to thank you for taking time to share your feedback following your recent stay at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. we hope you enjoyed your overall experience with us and we all look forward to welcoming you back in the heart of Milan. Our best wishes, The Hotel Management

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Best location, best service, best staff. Very close with dome, we’re planning to booking this hotel again next time. 最高なロケーションにあるこのホテルは、 スタッフの方々は、いつも大変親切に接してくれています。お部屋も清潔感があり、快適な滞在でした。
2017 年 12 月に 2 泊滞在
guest relations departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 18 日)
Dear Anonymous, experience at Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione! Its is a pleasure to read of your satisfaction with the service of our hotel as our mission is to ensure quality hospitality to all our valued guest. We are looking forward to welcome you back to the hotel upon your return for another pleasant stay in the heart of Milan. Our best regards, The Hotel Management

10/10 (非常に良い)

Machiko

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ドゥオーモから近く、観光に大変便利な立地であった。 6連泊したが、朝食のメニューは全く変わることなく飽きてしまった。メニューが豊富というなら我慢もできるが、少しお粗末な感じがした。 洗面所の引き戸が滑りが悪く、完全に閉まらなかった。修理をお願いしたが、最後まで、してもらえなかった。
2017 年 12 月に 6 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 12 日)
Dear Machiko, first of all we would like to thank you for taking time in sharing your experience at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We highly appreciate all comments coming from our valued guests thus we would like to thank you for your feedback in particular about the variety of choice at breakfast as well as the inconvenience occurred with the door of your bathrooms. We will share both of them with our management team in order to intervene on it and not let things like this to happen in the future. Moreover we are delighted to read you enjoyed our central location, so close to all the shopping district that surrounds us and all the main attractions of Milan. We are looking forward to welcoming you back again soon in the heart of Milan. With our best regards,

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
メガホテル、立地・サービスよし
 朝食が豪華で美味しかった。ホテル自体はものすごい大箱。
2017 年 12 月に 3 泊滞在
guest relations departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 9 日)
Dear Anonymous, First of all many thanks for your kind words regarding your recent experience at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We hope you had an enjoyable stay with us, and that you appreciated our services from our staffs and facilities not to mention our strategic unbeatable location right in the heart of Milan. Once again thank you for your time, we all look forward to welcoming you back in the heart of Milan. Best regards, The Hotel Management

10/10 (非常に良い)

mayumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしいホテル
値段は安くないが、リッチやサービスなど素晴らしいです。
2017 年 12 月に 2 泊滞在
guest relations departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 4 日)
Dear 素晴らしいホテル, We thank you for your wonderful review and choosing Rosa Grand Milano – Starhotels Collezione on your recent stay in the heart of Milan. Our hotel believes in quality service for the comfort and satisfaction of all our valued guests. We are happy we have achieved this goal and hope to welcome you back upon your return. With best regards, The Hotel Management

10/10 (非常に良い)

MONIKA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
また泊まりたい
ドゥオモのすぐそばにあり、とにかく立地が良いので、買い物や散策などで疲れたら部屋に戻って荷物を置いたり、一休みできるのがありがたかったです。 部屋は毎日清潔に清掃されており、何故か1日に2度清掃が入る日もありました。 スタッフの対応も良く、フロント、ポーター、コンシェルジュ等全員丁寧で好感の持てる応対でした。 ホテル内のレストランも利用しましたが、接客、味、値段共に満足です。 滞在中全てのスタッフが英語で応対してくれたので、イタリア語は全く話せなくても問題ありませんでした。
2017 年 12 月に 4 泊滞在
guest relations departmentからの返信 (投稿日 : 2018 年 1 月 4 日)
Dear MONIKA, Many thanks for your kind words on your experience at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione. We are delighted to know that you chose to stay with us again had an enjoyable stay with us in the heart of Milan, also the facilities, unbeatble location and turndown services. Once again thank you for your time, we all look forward to welcoming you back in the heart of Milan. Best regards, The Hotel Management

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
DUOMOに近い老舗ホテル
清潔で従業員の質も良い。 5階建てなので3基のエレベータが待たずに来る。 ただし、部屋からの眺望は悪い。入口付近のコンヴェンションは不適。 廊下が狭い。
2017 年 11 月に 7 泊滞在
The Hotel Managementからの返信 (投稿日 : 2017 年 11 月 22 日)
Dear Guest, thank you so much for taking time in sharing your experience at the Rosa Grand Milano - Starhotels Collezione on Expedia. We couldn't agree more with you, our location is unbeatable, so close to all the main attractions of Milan, it results as a really convenient spot for our guests to explore the city and make shopping. We are also glad to see you enjoyed your overall experience. On the other side we are deeply sorry to read about the inconvenience occurred with the Air Condition, we will involve the Maintenance Dep. for a follow up. We hope you will grant us another chance in the future and welcome you back again in the heart of Milan. With our best regards,

10/10 (非常に良い)

Gebran、New York

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
This is my 7 th time here. I will never stay anywhere else
2024 年 3 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Swetang

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Property is at excellent locations, everything is so near by. Loved everything.
2024 年 3 月に 3 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 17 日)
Dear Swetang, It is such a pleasure to read your comments and that you enjoyed our facilities and services. Your review was immediately shared with all of our team to thank them for their professionalism end dedication to our guests.We look forward to welcoming you back.

10/10 (非常に良い)

JOSEMARIA、Mexico DF

家族旅行
Great Milan hotel
2024 年 2 月に 5 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 9 日)
We would like to thank you for choosing the Rosa Grand Milano- Starhotels Collezione. It is a real pleasure to read that you appreciated our property and look forward to welcoming you back!

10/10 (非常に良い)

Anna

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
Door de geweldige locatie zijn de kamers duur, dat moet je er voor over hebben. Uitstekend bed, douche, badkamer, toiletartikelen. Prijzig maar heel uitgebreid ontbijt. Taxi voor de deur.
2024 年 2 月に 1 泊滞在
RDMからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 9 日)
Dear Anna, Thank you for staying at the Rosa Grand and for spending the time to write this review. We are happy that you had a pleasant experience with us. We work hard every day to offer a high quality service and hope to welcome you back

10/10 (非常に良い)

Ana

2024 年 2 月に 1 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Joelle

Reception Desk very nice. Intention Totaly not productive !!! 2- the ‘De luxe Rooom - it’s the lower average Totaly ‘miss leading ‘ info for US tourist. This Hotel management need a super supervise. Today Clients are not only educate There are other better options. Beside Data on Google not traceable !!! Trip Advisor both location to make good review with other Hotels services.
2024 年 2 月に 5 泊滞在
RDM からの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 24 日)
Dear Joelle, We were very disappointed to read that you did not have a pleasant stay with us. We always try to offer a unique and personalized experience.I invite you to contact us directly to better understand the issues you encountered.