自転車

ラッフルズ ジャカルタの口コミ

5 out of 5
ラッフルズ ジャカルタ
Ciputra World 1, Jl. Prof. Dr. Satrio Kav. 3-5, Jakarta, Jakarta

口コミ

9.6

最高に素晴らしい

評価 10 - 109 件の口コミ中 89 件が非常に良い" "
評価 8 - 109 件の口コミ中 18 件が良い" "
評価 6 - 109 件の口コミ中 0 件が普通" "
評価 4 - 109 件の口コミ中 1 件が不満" "
評価 2 - 109 件の口コミ中 1 件が非常に不満" "

9.8/10

清潔度

9.8/10

スタッフとサービス

9.4/10

設備とサービス

9.6/10

施設のコンディションと設備

9.8/10

環境への配慮

口コミ

10/10 (非常に良い)

MASUMI

家族旅行
5泊しましたが、非常に良かったです また、泊まりたいと思います
2024 年 3 月に 6 泊滞在
Rhany - Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 20 日)
Dear Mr. Masumi, Thank you for choosing to stay with us at Raffles Jakarta and for taking the time to share your experience.We are delighted you had a perfect stay during your five nights with us. Your satisfaction is our utmost priority, and it brings us great joy to know that you enjoyed your time at our hotel.We truly appreciate your kind words and are honored by your intention to stay with us again. We eagerly await the opportunity to welcome you back and provide another memorable experience.

10/10 (非常に良い)

MISA

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
Wonderful hospitality made me want to stay again
2023 年 10 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 10 月 31 日)
Dear Misa, Thank you for sharing your experience at Raffles Jakarta, an oasis of timeless elegance. We're thrilled to learn that our excellent hospitality left a positive impression on you, and it's our pleasure to hear that you are considering a return visit. We look forward to the opportunity to welcome you back and provide you with another memorable stay.

4/10 (不満)

TOKIKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
2023 年 5 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 30 日)
Dear Ms. Tokiko, Thank you for taking the time to provide feedback on your recent experience with our in-room dining service. We appreciate your input and apologize for any inconvenience caused.While we value all feedback, we noticed that you had given a score of 40/100 without providing any specific comments about the issue you encountered. We kindly request you elaborate on the problem you faced during your time with us and we can better understand and address it accordingly. Your feedback is crucial in helping us improve our services for future guests.We would be more than happy to assist you further and work towards resolving any concerns you may have. Please feel free to contact our butler team or provide more details through this platform. We are committed to ensuring that all our guests have a positive experience, and your satisfaction is our top priority.Thank you again for your review, and we look forward to hearing from you soon.

10/10 (非常に良い)

Taeko

2022 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Yukimoto

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最高です
さすがラッフルズと思えるようなサービスでした。
2021 年 8 月に 1 泊滞在
Gladysからの返信 (投稿日 : 2021 年 8 月 20 日)
Dear Mr. Yukimoto, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Raffles Jakarta. It is always a pleasure to receive positive feedback. I will share your comments with our team. I am sure that this feedback will serve as an encouragement to all of our staff as we strive to continuously improve the quality of our services. Thank you again for sharing your experience, and we hope your next visit will be as pleasant as the previous one. Sincerely, Gladys Learning & Quality Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2021 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Best hotel in Jakarta
We really enjoyed our stay at the hotel.. All staff were very warmhearted.. The room was wonderful.. The housekeepers were also friendly and they did really well.. We look forward to staying with you in the near future!!
2020 年 7 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

2019 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

mizuki

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
流石ラッフルズホテル。全てに超一流を感じさせる。
インテリアもサービスも最高でした。
2019 年 8 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

HASEGAWA

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 1 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 12 月 19 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing the rating for Raffles Jakarta We are delighted to learn that you enjoy your stay and we do hope to welcoming you back in the nearest future. Regards, Natalia

8/10 (良い)

TAKASHI

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 11 月に 1 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 11 月 9 日)
Dear Valued Guest, Thank you for rating us at Hotels.com. We glad to know that your stay was very good with us, however if you have any feedback for us to improve, please do not hesitate to contact us. We are looking forward to welcoming you back again soon. Regards, Natalia

10/10 (非常に良い)

go

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
部屋が広い!
まだ新しいというのもあり、綺麗! 一番価格の安い部屋でも一人では広すぎるくらいでした。 レストランはひとつしかありませんが、モールと繋がっていたり目の前に有名なステーキハウスもあるので、特に不便はありません。
2018 年 10 月に 1 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 10 月 10 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking your time to share your stay experience at Raffles Jakarta. We are delighted to read that you enjoy the stay and the location which is near the mall and the steak house restaurant. We are looking forward to welcoming you back in the nearest future. Regards, Natalia Mualim

10/10 (非常に良い)

mm、tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
バトラーが車で到着した瞬間から 付き添ってくれました。 部屋でのチェックイン、お茶の用意、など。 滞在中大変快適に気持ちよく過ごせました。 従業員もかなりよく教育されております。
2018 年 9 月に 5 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 28 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking your time to sharing your experience at Raffles Jakarta. It's a pleasure for us to read a positive feedback about our amenities and the service here. We are looking forward to welcoming you back at the soonest. Warm regards, Natalia Mualim

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Excellent and recommendable hotel
Excellent and recommendable hotel. Clean and modern room, well trained and kind staff, direct access to Lotte Shopping Avenue. I would like to stay again near future.
2018 年 8 月に 3 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 9 月 28 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your experience at Raffles Jakarta. We are delighted to read your positive feedback toward our room, staff and the location. We absolutely looking forward to welcoming you back again at the soonest. Warm regards, Natalia Mualim

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2018 年 7 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

ayanon、ジャカルタ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
これぞ五つ星のホテル
従業員 部屋の広さ アメニティ 朝食何を取り出しても素晴らしいです。少し値段は高いですが次回もまた泊まりたいです。
2018 年 5 月に 1 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 16 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your experience at Raffles Jakarta. We are glad to read that you enjoy your stay with us and we hope to welcoming you back in the nearest future. Warm regards, Raffles Hotel Jakarta

10/10 (非常に良い)

k、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ショッピングモール隣接
ホテルはレストランが一つしかないのですが、隣接するショッピングモールが10時から22時まで営業していますので問題ありません。レストランも和洋中全てありますし。吉野家・大戸屋その他ありますのでこまりません。それから地下には両替所もありますよ。
2018 年 5 月に 3 泊滞在
NMからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 9 日)
Dear Valued Guest, Thank you for sharing your experience with us. We are happy to read that you enjoying your. We look forward to welcoming you back at the soonest. Best regards, Raffles Hotel Jakarta

2/10 (非常に不満)

Tomotsugu、Gifu

気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
最低最悪な体験
ホテルのミニバーに値段表が置いてなかったので、部屋の清掃員に値段を尋ねたら無料と言われたため、スナックを少し食べた。しかし、チェックアウトの際に有料だと請求された。これは、詐欺以外の何物でもない。
2018 年 4 月に 2 泊滞在
Francois Laranからの返信 (投稿日 : 2018 年 5 月 8 日)
Dear Valued Guest, Thank you for choosing Raffles Hotel as your accommodation choice while visiting Jakarta. We are sorry to read that you experienced a service that does not reflect our legendary service as we always aim for guest’s satisfaction. Mr. Tomotsugu, if by any chance we could discuss your experience further, I remain at your service. We look forward to welcoming you back again. Warm regards, Francois Laran Hotel Manager

8/10 (良い)

kake、神戸

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
向かえに有名なステーキハウスがある
2018.2.10から2泊しました。普通のスイートから広いスイートにアップグレードしてくれました。ウエルカムフード、フルーツ、ドリンクがあります。パドラーさんの対応が早いです。レストランが良ければ五つ星です。
2018 年 2 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

SAYANG、Japan

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
ジャカルタ№1かも?
バリのムリア帰りにジャカルタに寄り、ラッフルズに3泊しました。 このホテルのサービス・設備・快適さは、バリのザムリア以上。 コスパ最高ランクと思います。 チェックイン時の喫煙ルームへの変更も素早く対応。 うわさ以上の満足度でした。 5星ホテルがしのぎを削るジャカルタの中でも、自分的には№1の評価です。 唯一の弱点は、大渋滞エリアに位置することですが、移動時間のリスクを加味しても充分の魅力があるホテルです。 次回も宿泊するつもりです。

10/10 (非常に良い)

Nas、Jakarta

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
アラブの王様も宿泊したジャカルタで最高のホテル
とにかく最高!快適!当然少々高額なホテルだが支払う金額以上の価値がある。 ジャカルタの高級ホテルはほとんど宿泊したが、ジャカルタではNo.1のホテルなのではなかろうか。 流石にアラブの王様が宿泊先に選んだホテルだけの事はある。 スタッフの対応も非常に良い。 おそらくこれから多くのVIPが利用していくのだろうけれど どこかの高級ホテルのように驕った対応にならないようにこれからも利用者が気持ちよく過ごせる対応を是非とも続けていただきたい。 どちらかというとファミリー向けのデザイン(?)、好みはあると思うが個人的にはもう少しモダンなデザインの方が好み。(とはいえ、こちらの方が気持ちが安らぐのかも) 特筆すべきは部屋の静けさ。 道路に面していない部屋だったからかもしれないが、常に外の騒音が付きまとうジャカルタで外の騒音が気にならないのはとにかく希少。 数ある5つ星ホテルでも夜静かに眠れるホテルはほとんどないはず。そして日中は部屋がとても明るくてさわやか。 一方で夜は外からの明かりがきちんとシャットアウトできるようになっている。 それぞれのアメニティグッズにもしっかりと気が配られていて、どれ一つ取ってみても他と比べてより良い物が使われている。 高級ホテルに泊まったなぁ、という満足感を十分に得られる良いホテルでした。

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
素晴らしく。美しい。 快適でした。 スタッフもよくしてくださり、充実した宿泊でした。 朝食のビッフェも大変充実していて、楽しむことができました。

10/10 (非常に良い)

hiroyoshi、tokyo

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
快適
室内、14階のプール、庭園などすべてが快適でした。

10/10 (非常に良い)

Taro、TOKYO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
コスパに優れるJakarta No1ホテル。
チェックインからチェックアウトまで全てに期待以上の完璧な5スターホテルサービスを受けることができた。

8/10 (良い)

jakarta、ジャカルタ

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
清潔感のある広い室内
小さな子ども連れで滞在しました。 ちょっとしたキッズルームと浅瀬のプールがあり、プールは連日子どもも楽しめました。 部屋はスタンダードでしたが広い室内で、ベッドルームとリビングルームを可動式扉で仕切ることができ、大変便利でした。 また、新しいこともあるからか、室内、ホテル各設備ともに非常に清潔感があり、日本人でも満足できるかと思います。 ホテルのレストランは、朝食ビュッフェはまぁまぁ、ディナーはビュッフェ、アラカルトともに、少し期待外れでしたが、まずいというほどではありません。 ロッテショッピングアベニューと連結しているのも便利でした。 また滞在したいと思えるホテルです。

10/10 (非常に良い)

Tessa

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Perfect. Amazing 2 nights here
2024 年 4 月に 2 泊滞在
Rhany - Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 4 月 14 日)
Dear Ms. Tessa, Thank you wholeheartedly for sharing your wonderful review following your recent two-night stay at Raffles Jakarta. Your brief yet impactful words mean the world to us and resonate deeply with our commitment to providing exceptional service and creating unforgettable experiences for our guests. It brings us immense joy to hear that your time with us was perfect and amazing, as we continuously strive to ensure every aspect of your stay exceeds expectations. Your feedback inspires us to continue delivering the highest standards of hospitality, and we eagerly anticipate the opportunity to welcome you back to Raffles Jakarta, where you'll always find a warm and welcoming atmosphere awaiting your return.

10/10 (非常に良い)

Tuomo

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Plussat: Hyvä palvelu, hieno ja tilava huone (22 krs),upea allasalue ja kuntosali. Kylpylä kokemisen arvoinen! Miinukset: Liikenteen melua öisin. Ei äänieristettyjä ikkunoita. Ei turndown palvelua.
2023 年 12 月に 2 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2024 年 1 月 9 日)
Dear Tuomo,Thank you for choosing Raffles Jakarta and for sharing your valuable feedback. We are delighted you enjoyed several aspects of your stay, including the excellent service, spacious room on the 22nd floor, fantastic pool area, and the remarkable spa experience. Your positive comments are genuinely appreciated.However, we regret to learn about the inconvenience caused by traffic noise at night. Your comfort is our priority, and we apologize for any disturbance you experienced. We are actively exploring solutions to minimize the impact of external noise, and your feedback serves as a valuable guide in this regard.Additionally, we appreciate your observation regarding the absence of soundproof windows and the missed turndown service. Please be assured that we are reviewing these aspects to enhance the overall guest experience.Your insights are instrumental in our continuous improvement efforts, and we genuinely appreciate your contribution. We hope to welcome you back to Raffles Jakarta, where we strive to provide an oasis of timeless elegance and exceed your expectations in every aspect of your stay.Please feel free to reach out if you have any further comments or wish to share additional details. We look forward to the opportunity to host you again.

10/10 (非常に良い)

Adrian KimTju

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Manager in breakfast buffet Mr Fachrul paid attention to each customer.Cleaning staff and reception were very attentive and polite.
2023 年 12 月に 5 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 25 日)
Dear Mr. Adrian Kimtju, Thank you for taking the time to share your experience with us. We are delighted to hear that Fachrul, the leader of the breakfast buffet, paid particular attention to each guest. It's always our goal to provide attentive and polite service to all our guests.As the holiday season is upon us, we want to express our gratitude for your kind words and wish you a joyful and festive holiday. May the New Year 2024 bring you happiness and prosperity.We look forward to welcoming you back to Raffles Jakarta for more memorable experiences in the future.

10/10 (非常に良い)

Thanh、Temple City

家族旅行, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The staffs at the hotel were always friendly and helpful. Breakfast was beyond excellent. Highly recommend!
2023 年 11 月に 2 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 5 日)
Dear Mr. Thanh, Thank you for choosing Raffles Jakarta. We're delighted to hear about your positive experience and appreciate your recommendation. Your kind words about our friendly staff and excellent breakfast mean a lot.We look forward to welcoming you back for another delightful stay.

8/10 (良い)

Andi、Newton

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Room is kinda big even for the entry level Well maintained albeit the hotel is not ‘young’ anymore Decent breakfast with plenty of variety but quality can be better Not that many dining options in the hotel and the food at nearby mall is not that good either
2023 年 9 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 26 日)
Dear Mr. Andi, Thank you for choosing Raffles Jakarta for your stay and for taking the time to share your feedback. We appreciate your observations about our spacious rooms and the well-maintained condition of our property.We take all guest feedback seriously, and your comments regarding breakfast quality and dining options have been noted. Your input helps us continually improve our offerings and services.Should you decide to return, please feel free to contact our team. We would be delighted to assist in making your future stay even more enjoyable.

10/10 (非常に良い)

Nabil

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Easily one of the best hotels I’ve ever stayed at. Outstanding facilities, spacious rooms and great staff who go above and beyond to cater to your needs. The hotel is in a great location, conveniently situated above a large shopping mall that has everything you need. Highly recommended for anyone visiting Jakarta, will definitely stay again
2023 年 8 月に 2 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 9 月 9 日)
Dear Nabil, We are truly honored to receive your great review of Raffles Jakarta, and we sincerely appreciate your kind words. Being recognized as one of the best hotels you've ever stayed at is a testament to our commitment to excellence.It warms our hearts to know that you found our facilities outstanding, our rooms spacious, and our staff dedicated to exceeding your expectations. We're delighted that you found our location above a large shopping mall convenient and had everything you needed at your fingertips.Your enthusiastic recommendation means the world to us, and we can't wait to welcome you back on your next visit to Jakarta. It will be our pleasure to host you once again.

10/10 (非常に良い)

Iwan

2023 年 5 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 23 日)
Dear Mr. Iwan, Thank you for taking the time to give us a perfect score. We are delighted that you enjoyed your stay with us, and we hope to welcome you back soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2023 年 5 月に 4 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 5 月 14 日)
Dear Valued Guest, Thank you for taking the time to give us a perfect score. We are delighted that you enjoyed your stay with us and we hope to welcome you back soon.

10/10 (非常に良い)

Tommy

2023 年 4 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 4 月 30 日)
Dear Mr. Tommy, Thank you so much for taking the time to leave us a perfect score review! We greatly appreciate your positive feedback and are thrilled to hear that you had an excellent experience with us. Your perfect score is truly uplifting and serves as a motivation for our team to continue delivering exceptional service.We are delighted that we were able to meet your expectations and provide you with a memorable experience. We strive to create a welcoming and enjoyable environment for all our guests, and your feedback reassures us that we are on the right track.If you have any specific feedback or suggestions for improvement, please don't hesitate to let us know. We are always looking for ways to enhance our services and make our guests' experiences even better.Once again, thank you for your kind words and for choosing us. We look forward to welcoming you back in the future and providing you with another outstanding stay.

10/10 (非常に良い)

Muhamed

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
The people made the place extraordinary
2023 年 2 月に 3 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 5 日)
Dear Muhamed, Thank you for taking the time to leave us a positive review! We are thrilled to hear that you had a great experience with us and that our colleagues at Raffles Jakarta made your stay extraordinary.We believe that our colleagues are the heart and soul of our business, and we are grateful for their hard work and dedication to providing exceptional service. We are glad that they positively impacted your stay and contributed to making it an extraordinary experience.Thank you again for staying with us and sharing your positive feedback. We look forward to welcoming you back soon!

10/10 (非常に良い)

Yin

2023 年 2 月に 1 泊滞在
Rhany - Assistant Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 3 月 5 日)
Dear Yin, Thank you for your valuable feedback! You’re most welcome to visit again.

10/10 (非常に良い)

Ruaim、philadelphia

出張, グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Lovely! Welcoming, friendly, and helpful staff
2023 年 2 月に 2 泊滞在
Rhany - Asst Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 20 日)
Thank you for your feedback Ms. Ruaim. We’d love to host you the next time you visit Raffles Jakarta. Share our location with your friends and family as well!

8/10 (良い)

johanna

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Nice hotel, breakfast was rather disappointing.
Rhany - Asst Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 2 月 3 日)
Dear Johanna, Thank you again for sharing your feedback with us! We take all reviews seriously and will use them in our continuous improvement efforts! We apologize for falling short of meeting your expectation for breakfast. Although, I’m glad you enjoyed the accommodation! I hope we can make things right; this won’t deter you from revisiting us in the future!

10/10 (非常に良い)

Christopher

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Excellent stay. Nice big clean room with personal touch on the services.Strategic location, great breakfast buffet choices. I have nothing negative to say about this hotel.
2023 年 1 月に 2 泊滞在
Rhany - Asst Guest Experience Managerからの返信 (投稿日 : 2023 年 1 月 27 日)
Dear Christopher,Thank you for your fantastic review! I’m so glad you enjoyed your stay with us and the breakfast at Arts Café! We are also happy to know that the food met your expectations. We’re always looking for ways to improve the experience at our hotel, but it’s great to know that we are on the right track.Let me know if there is anything else we can do to make your next visit even better.

10/10 (非常に良い)

Nader

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Beautiful stylish rooms as usual
2022 年 10 月に 2 泊滞在
Gladysからの返信 (投稿日 : 2022 年 10 月 17 日)
Dear Mr. Nader,Thank you for the review of your Raffles Jakarta experience. We are delighted to read that you had a lovely time at Raffles.Our priority is for our guests to have memorable stays and we are happy to know that we achieved that for you. Positive recognition like yours makes our job a pleasure.The entire Raffles Jakarta team are very much looking forward to welcoming you back.Sincerely,GladysLearning & Quality Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 7 月に 3 泊滞在
Gladysからの返信 (投稿日 : 2022 年 8 月 4 日)
Dear Valued Guest, Thank you very much for taking the time to write a great review for us. It is always a pleasure to receive positive feedback from our guests. The entire Raffles team look forward to welcoming you back to Raffles Jakarta on your next visit. Sincerely, Gladys Learning & Quality Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2022 年 1 月に 2 泊滞在
Gladysからの返信 (投稿日 : 2022 年 2 月 18 日)
Dear Valued Guest, Thank you for the great review of our hotel! We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon. Sincerely, Gladys Learning & Quality Manager

8/10 (良い)

John

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Generally an excellent hotel. What I did not like was some guests wandering round the hotel restaurants and other public areas in their pyjamas/nighty/dressing gowns. That's not what I expected at Raffles or any other five star hotel. Otherwise, my wife and I had a pleasant stay.
2021 年 10 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Ana maria

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Top stay in Jakarta
Great 5 stars in Jakarta. Service really good. Premises at top level. Luvish decor and great atmosphere. Breakfast gorgeous with extensive choices. Rooms are spacious and really comfy. Beds are divinely comfortable.
2021 年 10 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Rama

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Hidden gem
The best garden in town
2021 年 6 月に 1 泊滞在
Gladysからの返信 (投稿日 : 2021 年 8 月 30 日)
Dear Valued Guest, We very much appreciate your comments regarding your stay at the Raffles Jakarta. We are delighted to read that you had an excellent stay and enjoyed your visit at our hotel. It is always encouraging to learn that guests are satisfied with our service as it is what we strive for every day. Thank you for your kind feedback, and we hope to see you again soon for another journey with us. Sincerely, Gladys Learning & Quality Manager

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
이용후기
마스크, 장갑, 소독약, 알콜스왑이 기본적으로 준비되어있고 SNS을 통해서 필요한 부분을 확인하고 있었습니다. 다만 24층에 머물렀습니다만 날파리등의 벌레가 보였습니다.
2020 年 8 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Treat for myself!
Enjoying the birthday of turning 40 by myself, Raffles Jakarta was the best choice that I made. Without family in Jakarta due to covid-19, Raffles was very clean and secured place from virus I believe. Surprise birthday cake to my room and even at the breakfast restaurant was really fun and touching! All of the staffs were very kind from the first step there until the last. Connecting to Lotte Avenue is also really convenient.
2020 年 3 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
Highly recommend...
This hotel has it all. It was my partners birthday and they went above and beyond with spoiling her. I would totally recommend to upgrade to the suites. The hotel had a promotion on including free unlimited un-alcoholic drinks / butler and suite for an additional $1M IDR per night. Very good value. There is a sincerity to the staff in all departments. The breakfast is fabulous. It is more focused on catering for the Asian cuisine, however if you want a western breakfast, all you have to do is ask. They even have pork bacon! The bar is beautiful downstairs..... if you are a gold Zomato member you can have the package of buy 2 get 2 free. There is a superb steak restaurant just opposite- Ruth Chris. FYI they do a BYO, defo worth it as there wines are very expensive. Pool is stunning, the little touches help. Was provided water straight away and asked if I wanted some sunscreen....
2020 年 2 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 1 月に 2 泊滞在