スポーツ設備

モーベンピック ホテル マクタン アイランド セブの口コミ

5 out of 5

口コミ

8.6

非常に良い

評価 10 - 1002 件の口コミ中 529 件が非常に良い" "
評価 8 - 1002 件の口コミ中 316 件が良い" "
評価 6 - 1002 件の口コミ中 78 件が普通" "
評価 4 - 1002 件の口コミ中 38 件が不満" "
評価 2 - 1002 件の口コミ中 41 件が非常に不満" "

8.8/10

清潔度

9.0/10

スタッフとサービス

8.6/10

設備とサービス

8.4/10

施設のコンディションと設備

9.0/10

環境への配慮

口コミ

8/10 (良い)

KOHEI

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
Overall, a great hotel. Points of concern. There were occasional dog noises at night. Wrong itinerary for pick up and drop off at the airport, but they were slow to contact me. I wish they would have taken care of it as I had to pay double the amount due to no adjustment.
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Simon Chewからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 26 日)
Dear Kohei,Thank you for your feedback regarding your recent stay with us. We're glad to hear that you found our hotel facilities to be great.We apologize for the inconvenience you experienced with the dog noises at night and transportation. We will inform the local authority for any action can be taken. Regarding the transport, we have communicate and served them a warning with our transport provider, informed them to be extra careful for our future guest. We appreciate your feedback and hope to have the opportunity to welcome you back for a more enjoyable stay in the future.Warmest regards,Simon ChewGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

CHINATSU

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフさんが非常に親切で素晴らしい接客サービスです。 部屋も広くてキレイでビーチ、プールの施設もありました。 交通面では大きなショッピングモール、スーパーは少し離れていますが、それでも総合的にかなり満足です。 素敵な思い出ができました。
2024 年 2 月に 3 泊滞在
Simon Chewからの返信 (投稿日 : 2024 年 3 月 8 日)
Dear Chinatsu,Thank you for sharing your feedback with us. We are delighted to hear that you found our staff to be kind and provided great customer service. It is also wonderful to hear that you enjoyed your spacious and clean room, as well as our beach and pool facilities.We are thrilled that you were able to make some wonderful memories during your time with us. We appreciate your kind words and look forward to welcoming you back in the future.Warmest regards,Simon ChewGeneral Manager

6/10 (普通)

Hishida

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
Room was too cold even aircon switch off
2024 年 2 月に 1 泊滞在
Simon Chewからの返信 (投稿日 : 2024 年 2 月 14 日)
Dear Hishida,We apologize for the inconvenience you experienced with the room temperature. Our maintenance team will investigate the issue and ensure that the air conditioning system is functioning properly to provide a comfortable environment for our guests. Thank you for bringing this to our attention.We hope to have the opportunity to welcome you again soon! Warmest regards,Simon ChewGeneral Manager

6/10 (普通)

SHUSUKE

2023 年 12 月に 5 泊滞在

10/10 (非常に良い)

naoya

2023 年 12 月に 2 泊滞在
Simon Chewからの返信 (投稿日 : 2023 年 12 月 24 日)
Dear Naoya,Thank you for your 10/10 rating, we truly appreciate it and we are glad that you enjoyed your stay with us. Thank you again for choosing Mövenpick Hotels Mactan and we look forward to welcoming back soon! Warmest Regards,Simon ChewGeneral Manager

10/10 (非常に良い)

Yuki

2023 年 10 月に 1 泊滞在
Simonからの返信 (投稿日 : 2023 年 11 月 4 日)
Dear Yuki,Thank you so much for rating us 5 stars!We hope to welcome you back soon to Movenpick Hotel Mactan Island Cebu!Warmest regards,Simon Chew General Manager

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 3 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 7 月 27 日)
Hi! Thank you so much for the thumbs up! It's always a pleasure to know guests are happy with their stay. I look forward to welcome you back to our hotel.

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 2 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 26 日)
Hello. Thank you for choosing our hotel. I am deeply concerned about the rating you gave and I wish to hear more about your stay experience with us, to better understand the circumstances where you felt we could do better. It is through feedback that we are able to assess how we can further enhance guest experience in our hotel. I hope you can send me a direct message, complete with all the details, for my reference and action. Than you very much and I look forward to hear from you soon.

8/10 (良い)

Shin、千葉

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
先月の滞在の時よりプールの透明度は良くなったがまだ良いとは言えない。利用者がビーチから直接プールに入る為と思われる。シャワー設備が必要と思われる。
2020 年 3 月に 6 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 23 日)
Hello, Shin. Thank you for choosing our hotel. While your rating indicates a general satisfaction on your overall stay experience, I also appreciate your insights regarding the swimming pool. As we have an outdoor shower area, rest assured that we are putting more effort in reminding guests to shower first before entering the pool, especially if they're coming from the beach and garden. I value feedback such as yours as this helps us assess how we can further enhance guest experience in our hotel. I wish you wonderful days ahead.

8/10 (良い)

Toshi、chiba

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
施設は、きれいにされていてよかった。
2020 年 3 月に 4 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 19 日)
Dear Toshi , Thank you for choosing our hotel. It's great to know that you were satisfied with our facilities. I hope you'll book with us again next time you travel to the Philippines.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 3 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 5 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 9 日)
Hello! I am deeply concerned about the rating you gave and I wish to hear more about your stay experience with us, to better understand the circumstances where you felt we could do better. It is through feedback that we are able to assess how we can further enhance guest experience in our hotel. I hope you can send me a direct message, complete with all the details, for my reference and action. I wish you wonderful days ahead and I look forward to hear from you soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 3 月に 3 泊滞在

2/10 (非常に不満)

Yukio

家族旅行
気になった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 3 月 3 日)
Dear Yukio, I am deeply concerned about the rating you gave and I wish to hear more about your stay experience with us, to better understand the circumstances where you felt we could do better. It is through feedback that we are able to assess how we can further enhance guest experience in our hotel. I hope you can send me a direct message complete with all the details, for my reference and action. Thank you very much and I look forward to hear from you soon.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2020 年 2 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 3 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
狭いながらもプライベートビーチやプールも素敵に完備、バーなどもロケーションも良く素晴らしい。部屋も多少の古さは感じるもののとても清潔でよい。
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 12 日)
Hello! Thank you for choosing our hotel. I'm glad to hear that you had a fun and relaxing stay. I hope you'll book with us again next time you visit Cebu.

10/10 (非常に良い)

AKKO、大阪市

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
昨年泊まった時は、あまり日本語が通じなくて苦労しましたが、今回泊まった時には日本語を話せる方や、なんと日本人スタッフの方がいて助かりました。皆さんとても親切で快適な旅行でした。
2020 年 2 月に 3 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 11 日)
Dear AKKO, Thank you for choosing our hotel. I'm glad to know that you felt the warm and friendly hospitality throughout your stay. I hope you'll visit us again next time you travel to Cebu.

10/10 (非常に良い)

かれん、東京

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフがとてもフレンドリーで、ひとり旅の私に何かと話しかけてくれた。ロビーのラウンジでは、今日もカフェラテ?ときちんと覚えてくれていた。 気遣いもすばらしく、何不自由なく滞在することができた。 お部屋も清潔に保たれており、言うことなし!
2020 年 2 月に 4 泊滞在
Max Huberからの返信 (投稿日 : 2020 年 2 月 10 日)
Dear かれん, Thank you for choosing our hotel. I'm glad to hear that you felt the warm and friendly hospitality throughout your stay with us. I hope to see you again next time you travel to Cebu.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 2 月に 4 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
ホテルスタッフの対応がとてもよかったです。 朝早いフライトで、朝食を用意してくれていたり、トラブルがあり困ったときに電話したところ、安心して旅を続けられました。
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 27 日)
Hello! Thank you for choosing our hotel. It's wonderful to know that you had a wonderful time and that my team was able to assist you with your needs and concerns. I look forward to see you again.

8/10 (良い)

Y.Tommy、Tokyo

出張
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
文句なしのクォリティといえる。少し高いのと、お土産屋が充実していないのはマイナスポイント。ホテルの従業員はよく訓練されている印象
2020 年 1 月に 1 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear Y.Tommy, Thank you for choosing our hotel I'm pleased to hear great commendation about my hardworking team. On another note, please allow me to share that the souvenir shop located at the ground level of the residence tower is neither owned nor managed by our hotel. Rest assured I will share your comments with their operator, for their consideration in product pricing. I wish you a fun and relaxing weekend.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
staffの対応は良かったです。ただ、チェックインの際にエキストラベッドを用意してあると言っていたのに、用意されてなかったり、3人で泊まるって分かってるのに、アメニティ類が全部二人分だったりと、そのへんの配慮がたりず残念。 お料理は3箇所とも全て美味しかった! ホテル自体はキレイにしてあったのでとても過ごしやすかったです!
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello! Thank you for choosing our hotel. I'm glad my team was able to assist you with your concerns and it's also good to know that you loved our food quality and selection. I wish you a fun and relaxing weekend.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2020 年 1 月に 1 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス
気になった点 : 設備とサービス
プライベートビーチは波も穏やかで水の透明度も高く、ビーチチェアで食べ物や飲み物を注文することも出来、南国気分満点で、最高でした。 水上レストランも気持ち良いロケーションでした。しかし注文した飲み物が来るのに20分以上かかったり、忘れられてたりがありました。 ツーベッドルームのスイートに泊まりましたが、クーラーがうるさく、リモコンも壊れていたり、浴槽の湯が出なくなったり、逆に水が不十分で熱すぎたり、備付けのヘアドライヤーが発火したり、設備の老朽化が残念でした。
2020 年 1 月に 3 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello. Thank you for choosing our hotel. I sincerely apologize for the delay in servicing your requests and concerns. Rest assured that I spoke to the team about this and corrective actions are now in place. I value feedback such as yours as this helps us assess how we can further enhance the overall stay experience. I wish you wonderful days ahead.

8/10 (良い)

TOMOKO

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 7 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 11 日)
Dear TOMOKO, Thank you for choosing our hotel and for sharing such a wonderful photo of our building! I hope you'll visit us again next time you travel to Mactan, Cebu.

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
食事が余り美味しくない
2019 年 12 月に 5 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello. Thank you for choosing our hotel. It's sad to hear that the food didn't appeal to your taste. Rest assured that I shared your comment with the culinary team, for consideration in menu planning and development. I wish you wonderful days ahead.

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス
スタッフがみんな笑顔でものすごく対応がよかったです!
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello! Thank you for choosing our hotel. It brings me so much joy to hear how impressed you were with my friendly, hardworking and reliable team. I hope to see you again next time you visit Cebu.

10/10 (非常に良い)

Yoshifumi

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
一日のんびりホテルで過ごせることができた ホテル内にあるバーもプールもビーチも全て最高だった
2019 年 12 月に 4 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello! Thank you for choosing our hotel. I'm glad to know that you were able to truly relax and enjoyed your holiday in Cebu. I look forward to see you again on your next visit.

2/10 (非常に不満)

takamitsu、京都

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス
気になった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
オーシャンビューの部屋に泊まりましたが、本当に5つ星かと疑うくらい部屋が最悪でした。お風呂の水回りもよくなく、ジャグジーからは茶色い水が出てきました。 シャングリラ、クリムゾンと泊まりましたが、値段は同じくらいなのに、信じられなかったです。プールやビーチも2つと比較して残念な感じです。 イビサビーチクラブの食事はおいしく、スタッフのサービスもよかったのですが、とにかく部屋が残念でした。 食事にだけ訪れるのが良いかと思われる。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear takamitsu, Good afternoon. It's sad to hear that you didn't find the hotel to your absolute liking. Please allow me to share that we do have some development projects underway, most of which we hope to complete in the near future. On another note, I have checked your concern about the water. While my team is also doing a thorough investigation on this, please do allow us to share that the lighting and color in the bathroom sometimes give or reflect a different impression on the water color. This is something we're also considering as part of our development projects. I wish you wonderful days ahead.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの方が大変親切で行き届いていて、居心地の良いほてる。
2019 年 12 月に 5 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello! Thank you for the thumbs up! I'm glad you enjoyed your stay with us and found the services to be truly exceptional. I hope to see you again when you return to Cebu.

10/10 (非常に良い)

YAMATO

家族旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 2 泊滞在

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 2 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

家族旅行
滞在先のホテルは可も無く不可もないホテルでした。特に不満はありません。Hotels.comについて問題がありました。私は喫煙の習慣があるため、喫煙可能の部屋を予約して料金を支払い、Hotels.comからもそのバウチャーが送信されました。それにも関わらず、宿泊先は全館禁煙でした。近隣には喫煙可能な部屋を有する宿泊先があり、移動を試みましたが不可能でした。Hotels.comが事前調査を怠っている結果であり、契約違反だと判断しています。
2019 年 12 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
オーシャンフロントのスイートを予約したのに海が少し見えず、フロントに問い合わせしたところ勝手に部屋がいっぱいだから替えられてた。 お金はExpediaに払ってるからオーシャンフロントのスイートに再変更させた。 お金だけ取って勝手に部屋を替えられるのはExpediaとホテル側のやり取りに何かあるのですか。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello. Thank you for choosing our hotel. It's sad to hear about your experience and rest assured my team is coordinating with the booking channel manager in charge of our account --- to ensure that significant information are details are fully divulged to both our guests and team. I wish you wonderful days ahead.

10/10 (非常に良い)

MATSUO

良かった点 : スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 3 泊滞在

8/10 (良い)

Shutaro、Tokyo

カップルで旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
特にない。概ね満足です。
2019 年 12 月に 2 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 5 日)
Dear Shutaro, Thank you for choosing our hotel. It's good to know you were generally happy with your stay. I hope to see you again next time you're in Cebu.

8/10 (良い)

Sayako

グループ旅行
良かった点 : スタッフとサービス
2019 年 12 月に 1 泊滞在

10/10 (非常に良い)

Otsuka

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、施設のコンディションと設備、客室の快適度
2019 年 12 月に 3 泊滞在

6/10 (普通)

宿泊されたお客様

悪くないですが、、、
壁が薄く、隣、上の階、廊下から物音や人の声が聞こえます。
2019 年 12 月に 5 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello. Thank you for booking with us. It's sad to hear that you didn't find the hotel to your absolute liking. Please allow me to share that we have some development projects underway, most of which we hope to complete in the near future. I wish you wonderful days ahead.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
2019 年 12 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

Jackson、東京

小さなお子様連れの家族旅行
良かった点 : スタッフとサービス、設備とサービス
気になった点 : 施設のコンディションと設備
①部屋の鏡が汚かった。(具体的に言うと、拭きむらなのかやすがついていて鏡を見るのが嫌だった) ②ドアキーが何度度なく作動しなくなり部屋に入れずスタッフを呼ぶことがあった(具体的には2回)
2019 年 12 月に 6 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Dear Jackson, Thank you for choosing our hotel. I appreciate that you shared these insights with me and rest assured these matters are already addressed with preventive and corrective actions. I wish you wonderful days ahead.

10/10 (非常に良い)

宿泊されたお客様

2019 年 12 月に 4 泊滞在

8/10 (良い)

宿泊されたお客様

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、設備とサービス、施設のコンディションと設備
天井の壁紙浮き上がりが幾つもあった。 排水口が勾配がしっかり取れてないのか、詰まっているのか、一度シャワーを浴びると、外に必ず溢れる。 かなりストレスでした。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2020 年 1 月 24 日)
Hello. Thank you for choosing our hotel. I appreciate that you brought your concerns to my attention. Rest assured that my team has already worked on these issues and corrective actions are already in place. I wish you wonderful days ahead.

10/10 (非常に良い)

Wataru、東京

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
スタッフの中には日本語を話せる人もいて安心しました。朝食ビュッフェはとても美味しかったです。また機会があれば泊まりたいです。
2019 年 12 月に 3 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 23 日)
Dear Wataru, Thank you for choosing our hotel. I'm pleased to know that my staff was able to assist at your convenience, and that you particularly enjoyed our breakfast selections. I appreciate the time you took to share this feedback. I hope you'll come back for another visit.

10/10 (非常に良い)

まゆ、愛知

グループ旅行
良かった点 : 清潔度、スタッフとサービス、設備とサービス、施設のコンディションと設備
申し分無いです。 とても親切だし、綺麗な海で泳げたし 食事も美味しかったです。 又泊まりたいです。
2019 年 12 月に 1 泊滞在
Max Huber, General Managerからの返信 (投稿日 : 2019 年 12 月 18 日)
Dear まゆ, Thank you for booking a stay with us. What a joy it is to hear how much you loved your stay and that our food appealed wonderfully to your taste. We can't wait to see you again on your next visit!